**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Huomenta!
rebel onpas teillä(kin) topakka nuori mies! Ja nuo perintöaarteet on ihania, meillä on sellanen pikkunen kiikkutuoli, ei ihan niin vanha, kun teillä, mutta olisko se miehen siskolle tehty (nyt 40v) näin muistan kuulleeni.

Meillä on lähdetty sitten pyörimään, selältä vatsalle ja takas selälle ja kovaa menee!Ja yhtään ei voi enää vahtimatta jättää...

Ammu ja Milla 4kk 18 päivää
 
Ompas teillä tiitteriä pienokaisia. kaikkien muksut näyttävät paljon vanhemmilta kuin meidän Emma. Ja kaikkien muksut osaa jo pyöriä,kääntyillä, nauraa ääneen ja vaikka mitä. Meidän vauveli vain olla öllöttää, ei kääntyile eikä edes naura ääneen. Se on tosissaankin vielä vauva!!
 
rypäle: tosi rankalta kuulostaa.. :hug:
Teillä taisi olla tuo koliikki todettu joten toivottavasti loppuu pian. Rauhoittuuko Toivo muuten syömään esim. pullosta velliä?

Taitaa tuo rebelin Rasmuksen istuma-asento vähän vanhentaa.. ;)

Tiivari: oletko ajatellut antaa aamu- ja iltavelliä nin voisi nuo yösyömiset loppua?
Pisti vaan silmään että teillä ajoittuu suurimmat syömiset yölle ja korviketta menee melkein litra. Vaikka moni sanoo että vellit ovat korviketta ja jauhetta niin kyllä ne kauemmin nälkää pitävät / pienentävät päivän maitomääriä siten.

Minustahan tuli näköjään vellien puolesta puhuja.. sairaalatkinhan tarjoavat terveellistä aamupalaa eli vellithän sielläkin on käytössä puurojen kanssa. ;) :ashamed:

Viimeksi kun kirjoitin että poika ei nukkunut koko päivänä, niin yö kyllä meni kuiteskin ihan hyvin, klo 3:39 heräsi syömään ja 7:10 heräsin kun poika jutteli, nukahti tosin uudelleen heti rinnalle. Kauheasti vaan haluaisi seurustella koko ajan. Aamunsa aloittaa venytellen ja hymyillen (on jo kuukauden päivät) kuin isompikin äijä.

Tosin tuli huomattua että poikkeavat päivät (pidemmät vaunuttelut, autossa nukkumiset) vaikuttaa pojan yöuniin. Viikolla kun kävimme normaalia myöhemmin ja pidemmän lenkin, niin seuraava yö oli huomattavasti rauhattomampi..
eilen kävimme 100 km päässä kyläilemässä ja poika nukahti takaisin tullessa autoon klo 17 ja heräsi kotona vasta 19:45 ja nukkumaan mentiin klo 23 mutta jo 2 maissa heräsi (aiemminkin jo kitisi) ja taas neljän maissa.. ja kuuden.
Kasilta jäi tuonne sänkyyn imettämisen jälkeen nakkelee päätään.

Onko muiden vaaveilla patjan hakkaamista ja pään pyöritystä tullut? Unen hakuahan tuo pään veivaaminen puolelta toiselle on, mutta nuo rummuttavat kädet..?

äää & veivi 4,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Tiivari: oletko ajatellut antaa aamu- ja iltavelliä nin voisi nuo yösyömiset loppua?
Pisti vaan silmään että teillä ajoittuu suurimmat syömiset yölle ja korviketta menee melkein litra. Vaikka moni sanoo että vellit ovat korviketta ja jauhetta niin kyllä ne kauemmin nälkää pitävät / pienentävät päivän maitomääriä siten.
No itse asiassa en ole ajatellut. Neuvolassa kun kovasti hokevat, että puuro puurona ja maito maitona. Kai mä vaan odotan, että noita soseita alkaisi mennä sen verran reilummin, että ainakin päivän maitomäärät pienenisivät. Ja olevinaan olen täältäkin koittanut muiden äippien vellivaikutuksista lukea. Silti ei ole tainneet kaikilta ainakaan jäädä yösyömiset pois. No, meillä on neuvola perjantaina. Voisin ottaa asian siellä puheeksi. :/

Meillä ei patjan hakkaamista ole esiintynyt, mutta päänpyörittelyä sitäkin enemmän =)

maleha Ei Sofiakaan vielä tee oikein mitään. Kyljelleen kääntyy, ja nykyään sekin vain vasemmalle. Koittaakohan antaa oman panoksensa kunnallisvaaleihin...? :LOL:

rebel
Kylläpä Rasmus on sulonen!

Rebelin kuvasta tuli mieleen, että miten istuvassa asennossa uskallatte vauvoja jo pitää? Sofia ainakin viihtyisi paljon mielummin pystymmässä asennossa, mutta olen itse aika arka sitä "istuttamaan". Eilen nostettiin sitterin selkänojaa istuvampaan asentoon, ja jotenkin sekin näyttää liian jyrkältä nyt mun silmään.

Laitanpa sitten minäkin tuoretta kuvaa meidän katkaravusta

http://www.aijaa.com/v.php?i=2931898.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2931967.jpg


Ja tässä vielä sukurakkautta parhaimmillaan (siskonpoika 1,5v) :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2931957.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Tiivari: oletko ajatellut antaa aamu- ja iltavelliä nin voisi nuo yösyömiset loppua?
Pisti vaan silmään että teillä ajoittuu suurimmat syömiset yölle ja korviketta menee melkein litra. Vaikka moni sanoo että vellit ovat korviketta ja jauhetta niin kyllä ne kauemmin nälkää pitävät / pienentävät päivän maitomääriä siten.
No itse asiassa en ole ajatellut. Neuvolassa kun kovasti hokevat, että puuro puurona ja maito maitona. Kai mä vaan odotan, että noita soseita alkaisi mennä sen verran reilummin, että ainakin päivän maitomäärät pienenisivät. Ja olevinaan olen täältäkin koittanut muiden äippien vellivaikutuksista lukea. Silti ei ole tainneet kaikilta ainakaan jäädä yösyömiset pois. No, meillä on neuvola perjantaina. Voisin ottaa asian siellä puheeksi. :/
Noo, ajattelin vain ehdottaa.. kaikki on tietysti yksilöllistä. ;)

Ja mitäpä minä mistään mitään tiedän.. juuri kun kirjoitin että nuo reissut vissiin vaikutti uniin, hoksasin että annoin pojalle eilen päärynäsosetta jota melkein itse söi.. :eek: (en vaan muista kun sai sitä myös viikolla että olikos seuraava yö juuri se levoton, tietystikin..)
Tarrasi lusikkaan ja välillä minun käteen kiinni ja veti sosetta suuhun.. taitaa olla herkkua kun puoli purkkia meni mutta tosiaan siinäkös olikin levottoman yön aiheuttaja.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Tiivari: oletko ajatellut antaa aamu- ja iltavelliä nin voisi nuo yösyömiset loppua?
Pisti vaan silmään että teillä ajoittuu suurimmat syömiset yölle ja korviketta menee melkein litra. Vaikka moni sanoo että vellit ovat korviketta ja jauhetta niin kyllä ne kauemmin nälkää pitävät / pienentävät päivän maitomääriä siten.
No itse asiassa en ole ajatellut. Neuvolassa kun kovasti hokevat, että puuro puurona ja maito maitona. Kai mä vaan odotan, että noita soseita alkaisi mennä sen verran reilummin, että ainakin päivän maitomäärät pienenisivät. Ja olevinaan olen täältäkin koittanut muiden äippien vellivaikutuksista lukea. Silti ei ole tainneet kaikilta ainakaan jäädä yösyömiset pois. No, meillä on neuvola perjantaina. Voisin ottaa asian siellä puheeksi. :/
Noo, ajattelin vain ehdottaa.. kaikki on tietysti yksilöllistä. ;)
Juu, siis positiivisena otin tuon antamasi vinkin vastaan! Nyt kun luin kirjoittamani vastauksen uudelleen, niin siitä saattoi saada toisen käsityksen :ashamed: Eli siis kiitos vinkistä :wave: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Tiivari: oletko ajatellut antaa aamu- ja iltavelliä nin voisi nuo yösyömiset loppua?
Pisti vaan silmään että teillä ajoittuu suurimmat syömiset yölle ja korviketta menee melkein litra. Vaikka moni sanoo että vellit ovat korviketta ja jauhetta niin kyllä ne kauemmin nälkää pitävät / pienentävät päivän maitomääriä siten.
No itse asiassa en ole ajatellut. Neuvolassa kun kovasti hokevat, että puuro puurona ja maito maitona. Kai mä vaan odotan, että noita soseita alkaisi mennä sen verran reilummin, että ainakin päivän maitomäärät pienenisivät. Ja olevinaan olen täältäkin koittanut muiden äippien vellivaikutuksista lukea. Silti ei ole tainneet kaikilta ainakaan jäädä yösyömiset pois. No, meillä on neuvola perjantaina. Voisin ottaa asian siellä puheeksi. :/
Noo, ajattelin vain ehdottaa.. kaikki on tietysti yksilöllistä. ;)
Juu, siis positiivisena otin tuon antamasi vinkin vastaan! Nyt kun luin kirjoittamani vastauksen uudelleen, niin siitä saattoi saada toisen käsityksen :ashamed: Eli siis kiitos vinkistä :wave: =)
En minä ajatellutkaan että kovin negana otit.. mutta piti vain vielä lisäämäni että tosiaan ihan vain ohimennen ajattelin ehdottaa enkä tunkea nenääni toisten asioihin.. :D

Juu, tässä alkaa väsy vaivaamaan että ei ihan tekstikään suju.. vaikka poika nukkuisi, itse saattaa valvoa ja odotella unta.. viime vai toissa viikosta alkanut tämä unettomuus ja pahin yö on 3 h ja sekin tunnin pätkissä. :headwall:
Mutta sitten on öitä että tulee kyllä nukuttua ihan hyvin mutta silti verottaa pitemmän päälle.
Eilen tultiin reissusta ja olin laittanut likaisen vellipullon puhtaiden joukkoon. Jääkaappiin tungen roskia ja unohtelen muutenkin esim. soittaa jos olen luvannut. Noo, ehkä se tästä taas tasaantuu. |O :D
Kunhan ei nuo lapset unohdu minnekään.. tosin esikoinen meinasi kerran jäädä kaukalossaan yhteen kauppaan vai minneköhänseoli.. :whistle: :wave:
 
että aamulla klo7-8 aikaan velli
klo10-11 aikaan soseet
ja klo14-15 aikaan maitoa
klo16-17 aikaan toiset soseet, ni sit illalla sais antaa velliä...

Äiti vaa sanoi et sit tulevaisuudes kun emma menee hoitoon niin nuo ruoka-ajat olis hyvä jos sillo olis jo noihin aikoihin...
Että näin alkaa huomenna...aamusta siis velliä.. :D

Emma 4kk :flower: :heart:
 
Neuvoa kaipaisin: jos poika yhtäkkiä nukkuukin päivällä hirmuisesti (mitä ei siis ole 1,5kk iän jälkeen tehnyt kuin pariin otteeseen), meneekö sillä automaattisesti yöunet? :eek: Nukkui meinaan tänään 9-10, 12-16 parilla tutinlaitolla ja 17-18 :eek: Söi kyllä välissä hyvin eikä valittanut hampaitaan, eikait sille ole taas tulossa flunssa? :/ Vai pitäiskö vaan olla tyytyväinen kun kerran nukkuu...?

On tää kans yhtä mitä jos- entä kun- mutta jos- ihmettelyä koko vauva-arki :LOL:

Elppa & Alex 4kk 1pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Neuvoa kaipaisin: jos poika yhtäkkiä nukkuukin päivällä hirmuisesti (mitä ei siis ole 1,5kk iän jälkeen tehnyt kuin pariin otteeseen), meneekö sillä automaattisesti yöunet? :eek: Nukkui meinaan tänään 9-10, 12-16 parilla tutinlaitolla ja 17-18 :eek: Söi kyllä välissä hyvin eikä valittanut hampaitaan, eikait sille ole taas tulossa flunssa? :/ Vai pitäiskö vaan olla tyytyväinen kun kerran nukkuu...?

On tää kans yhtä mitä jos- entä kun- mutta jos- ihmettelyä koko vauva-arki :LOL:

Elppa & Alex 4kk 1pv
Mutta entäs jos sillä on nyt "kasvukausi" menossa? Eikös vauvat kasva/kehity nukkuessaan? (korjatkaa jos ihan hakoteillä)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Tiivari: oletko ajatellut antaa aamu- ja iltavelliä nin voisi nuo yösyömiset loppua?
Pisti vaan silmään että teillä ajoittuu suurimmat syömiset yölle ja korviketta menee melkein litra. Vaikka moni sanoo että vellit ovat korviketta ja jauhetta niin kyllä ne kauemmin nälkää pitävät / pienentävät päivän maitomääriä siten.
No itse asiassa en ole ajatellut. Neuvolassa kun kovasti hokevat, että puuro puurona ja maito maitona. Kai mä vaan odotan, että noita soseita alkaisi mennä sen verran reilummin, että ainakin päivän maitomäärät pienenisivät. Ja olevinaan olen täältäkin koittanut muiden äippien vellivaikutuksista lukea. Silti ei ole tainneet kaikilta ainakaan jäädä yösyömiset pois. No, meillä on neuvola perjantaina. Voisin ottaa asian siellä puheeksi. :/
Noo, ajattelin vain ehdottaa.. kaikki on tietysti yksilöllistä. ;)
Juu, siis positiivisena otin tuon antamasi vinkin vastaan! Nyt kun luin kirjoittamani vastauksen uudelleen, niin siitä saattoi saada toisen käsityksen :ashamed: Eli siis kiitos vinkistä :wave: =)
En minä ajatellutkaan että kovin negana otit.. mutta piti vain vielä lisäämäni että tosiaan ihan vain ohimennen ajattelin ehdottaa enkä tunkea nenääni toisten asioihin.. :D
Minä ainakin TOIVON, että muut täällä työntäisivät sitä nenua meidän asioihin :D Siksi täällä pyörinkin, jotta saisin poimittua teiltä kokeneemmilta kaikki avut ja vinkit. :hug:

t. kaiken tiedon ja luulon keskellä surffaileva noviisi :wave:
 
Kuten olen jo aiemmin maininnutkin, me osallistutaan sellaiseen "Hyvän kasvun avaimet" -tutkimukseen, jossa lasta seurataan aikuiseksi asti. Huomenna tulevat tänne meille videokuvaamaan vuorovaikutustilanteita. Mies vaihtaa vaippaa ja leikkii helistimen kanssa, mä syötän. Hiukan alkaa olla suorituspaineita :LOL:
 
Pikkasenko alan olla teijän kaikkien vauvoille kateellinen. Meillä ei vieläkään kääntyillä. Lattialla ollessa pyöritään kyllä ympyrää sekä selällä että vatsalla ollessa, mutta ei kääntymistä. Ehkä se on just sit siinä, kun Rasmus haluais vaan istua, koko ajan se treenaa lattialla ollessa lähes koko ajan vatsalihaksiaan! :D
Istumisesta meillä on lähes pakko tuota poikaa istuttaa ainakin sylissä pitäessä, kun ei se muuta halua. Huuto alkaa jos ei saa istua selkä suorassa. Ei siinä siis muu auta, kun tukea sitä kunnolla kainaloiden alta sit samalla. Neuvolassakin meille th sano et, kyl voi istuttaa jos kans tukee sit kans koko ajan. Hetkittäin kuten siinä eilisessä kuvassakin Rasmus on saanu istua ilman kainaloriepotusta. Mulle th myös viime neuvolakäynnillä suositteli Rasmuksen pukemista sylissä ja sehän tapahtuu ilman mitään sen kummempaa selän tukemista (jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan :) ) ja kestää vain hetken. Nykyään puen siis oikeastaan meilkein kaikki muut vaatteet, paitsi bodyn, sylissä... ja Rasmus tykkää kun sitä veivataan. :) Kyllä mä odotan, että saa alkaa istuttamaan rattaissa ja syöttötuolissa.. pääsee varmaan noilla vaunureissuillakin silloin aikaslailla helpommalla ja löytyy uusi vaihde vaunuissa viihtymiseen. Näin tämä ensikertalaisäiti siis uskoo ja toivoo. :LOL:

Tänään on käyny taas vieraita aamusta saakka ja oon sen takia ihan poikki ja huomenna, kun ei ole muskaria suuntaan Rasmuksen kanssa sukuloimaan Lahteen. Meillä on siis ensimmäinen pidempi reissu julkisilla liikennevälineillä edessä... pikkasen jännittää miten se menee. Voipi siis olla, että huomisiltana oon sit tosi väsy. No sen näkee sit!

Rebel
 
Ei täälläkään kääntyillä.. laiskana poikana jalat ja kädet levällään hipelöi vieressä olevia leluja ja keikkuu kyljelleen eikä mitään haluja kääntyä... Kyl se sit joskus, ehtiihän sitä :D
 
Tuosta vellin antamisesta piti vielä kommentoida. Meillä vellin antaminen reilu 2dl päivässä on vähentänyt selkeästi korvikkeen menekkiä. Ennen meillä meni korviketta n. 1 1/2 l/pvä. Nykyään selkeesti alle litra, joten suosittelen velliä lämpimästi. Syöttövälitkin harveni huomattavasti (tietysti soseilla on myös oma osansa). Neuvolassa suhtauduttiin kyllä vähän nuivasti vellin antamiseen,mutta mähän oon kapinallinen ja annan sitä kuitenkin. :D Ja meillä se tosissaan on vaikuttanu, etenkin yöuniin.
 
rebel reenatkaa sitä mahalleen menoa, siitä saa kivan lorun samalla...
Leivon leivon leipäsiä, pullia ja jne... Samalla vauvaa "leivotaan" hellästi kyljeltä toiselle ja välillä mahalleen asti...
Meillä reenattiin pitkään ja sitten annettiin auttava käsi kun kyljelteen toinen parku että ei pääse ei... Olipas taas selostus :ashamed: koittakaahan taas ottaa tästäkin selvä :D
 
Mamitzu teittekö sitä ihan lattialla jonkun viltin päällä vai sängyn päällä? Meillä meinaan on tätä "vatkausta" sängyllä harjoitettu jo jonkin aikaa. Eli olisko parempi tehdä sitä lattialla, joka on silleen kovempi ja haasteellisempi kääntymisalusta? Täällä taas tyhmä kyselee... :ashamed:
 

Yhteistyössä