**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Vellistä viel meillä pepo-velli pitää paremmin nälän poissa, sitä annan yöksi (tänään tosin maissivelli yö-kokeilu edelleen menossa) ja aamuisin annan maissivelliä...
Muita 4-6kk vellejä en oo hoksannukkaan kaupassa vielä noukkia mukaan :ashamed:
(esikoinen juo vieläkin aamulla ja illalla vellin) :ashamed:
Miettikää sitä vellipurkkien määrää mitä mä roudaan kaupasta ja aina 1vk kerrallaan!
Molemmille aamu ja ilta velli-purkit 7x4=28kpl :eek: :headwall:
Maissivelli-bugli haisee :x Yhtenä "aamuna" jouduin uusinta suihkuun kun sain Buglia päälleni :x
Että näin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
rebel reenatkaa sitä mahalleen menoa, siitä saa kivan lorun samalla...
Leivon leivon leipäsiä, pullia ja jne... Samalla vauvaa "leivotaan" hellästi kyljeltä toiselle ja välillä mahalleen asti...
Meillä reenattiin pitkään ja sitten annettiin auttava käsi kun kyljelteen toinen parku että ei pääse ei... Olipas taas selostus :ashamed: koittakaahan taas ottaa tästäkin selvä :D
Hei! meilläpä taitaa olla sama loru, mut ruotsiks;
Baka, baka liten kaka.
Rulla, rulla, liten bulla.
Mjöla den
och pricka den
och SHUSSSSSS in i ugnen!

Ja toi "shusssss" on sit se koko käännös, ennen sitä vaan keinutaan. Ja meillä siis käännyttiin alle 3,5kk. :D Mutta kuten laiska mieheni on monesti todennu; "Harjottelu on lahjattomia varten!"... ;) :whistle:

Mä kans oon funtsinu tota istumista... ja SEISOMISTA. Toivo ku tykkää niin kovasti seistä, jos käsistä vaan pitää kiinni. Mut eihän niin varmaan sais tehä...?

Meillä oli eilen vähän parempi päivä. Tai Toivo oli kuulemma ollu ku enkeli, heti ku äiti lähti töihin... :kieh: Perhana, se muksu ei vaan tykkää musta! Josko tää tästä... Pitää hommata sellanen bumbo. Toivo on ihan ok, jos saa vaan istua, ni se vois helpottaa tätä elämää huomattavasti. Ja siinähän saa tän ikästä jo pitää. Mistähän niitä sais...?

Rypäle ja Toivo reilut 3,5kk
 
Ei täälläkään vielä käännytä, silloin tällöin kieritetään poikaa sängyllä ja lattialla. Mutta kääntyy kun haluaa, on sen verran laiskat geenit ettei odoteta ihmeitä .. :D
Normaalia aikaa kääntymiselle taitaa olla 4-6 kk eli aikaisessahan täällä on monet vauvat. ;)

Meillä myös poika istuu jo tuetta pieniä pätkiä, kampeaa itsensä istumaan, ei vielä tosin lattialla vaan sohvalla, kaipa se täytyy olla jo niin kuin muut. =)
Ehkä pitäisi mennä itse kääntyilemään tuonne lattialle niin poikakin hoksaa että näin kuuluu tehdä. :D

Vellejä on mennyt peruna-porkkanaa ja maissia. Molemmat maistuu.
Soseista ollaan maisteltu perunaa ja kukkakaalia, peruna-porkkanaa, maissia ja Kasviksia jossa viimeksi mainittuja. Noista maissi menee hyvin, muut maut eivät oikein iske pojalla.

Meillä taas esikoinen lopetti pari kuukautta sitten vellit.. ei onneksi kuin yhdelle tarvitse kantaa.. :D
Meillä esikoinen on huono maidonjuoja joten siksi ollut vellit tosi tarpeeseen, saisi vieläkin kelvata. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Poika menossa eilen illalla nukkumaan ja Ukko oli nukutusvuorossa...
Pojalle tuumas siinä tutti "suussa" että:
-mikä isillä on suussa?
Johon poika tuumas reippaasti että:
-Pimpi :eek:

:LOL:
:LOL: Ei hitto... Mä kans pelkään, et Toivo sit leikkikentällä isompana huutaa jotain tyylin "Nyt lättee glanaatti, tapetaan ne mulllkut!" ja heittelee käpyjä, ku tarpeeks monta vuotta on isänsä ja setiensä x-boxin pelaamista seurannu... :whistle:
 
Tänään siis aloitin vellillä, sitä meni 100ml klo7.30, vein takas viel nukkumaan. Nukkuu yleensä viel tunnin tai 1½h.
Emma näköjään kasvaa, emma herää yhden extra kerran syömään, eilen meni klo18.15 jo yöunille, yhtäkkiää heräs klo22.15, annoin sit velliä että jaksaa nukkua paremmin, heräs seuraavan kerran klo3.30.
Yhtenä yönä kun rakas mieheni ruokki, niin emma heräs klo23.30 ja klo01.30...seuraava oli vasta aamulla.

Hehehe, hyviä juttuja teillä :D , kiwa oli näin aamulla lukea.

Torstaina lasten.poli klo13...saas nähdä kuinka Emma kasvanu =)

Emma 4kk tasan tänään :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Huomenii ja hyvää alkanutta vkkoa =)
Mei aamu ja syysloma alkoi Viljamin toimesta klo 05.00 kun mies läks ajelee töihin päi.

Nyt o sit seurusteltu ja koht unille,pienet torkut jo ottikii,mut kakka sit herätti...pikkune punnertanu pökälettä :/ ...annoin sit levolacii jos auttas pikkase oloo.
Koht aamu unille kuistille ja äippä orjaileen.
 
Huomenta!

Älkää hyvät ihmiset kiirehtikö tuon vauvojen liikkeelle lähtemisen kanssa! Oon kyllä varmaan ihan outo, alkaen jo siitä, kun ne lapsivedet lojahti tuohon lattialle, ensimmäinen kommentti, joka pääsi vaistomaisesti oli "Älä vielä synny!" (johtuen tosin siitä et tiesin, että keltasuuden kans tulee ongelmia, olisin mieluiten synnyttäny viikolla 42, en erityisemmin viihtynyt silloisissa mitoissani muuten). Sama jatkuu nyt kun lapsella on hinku liikkeelle. Pitäsin vaan kainalossa ja sylissä tän viimesen vauvani mahdollisimman pitkään. Haluuko joku vaihtaa kääntymättömän vauvansa tähän väkkärään???? No niinpä, niin arvelinkin :D , kyllä ne lähtee ajallaan jokainen.

Kun oon tuota listaa hetkittäin päivittänyt, niin huomasin, että 20.6. oli kesäkuun kullankerien suosikkipäivä, eniten synty vauvoja sillon, eli onnittelut ensimmäisen vuosikolmanneksen täyttymisestä
Tiivari ja Sofia
Sydänkäpynen ja Emma
Tintti-mamma ja Milla
Suomuurain ja poika
Kylkiluu ja Louna
Miss Piggy ja Elsa :flower:

Ammu ja Milla 4kk 19 päivää
 
Huomenta,

häät on ohi ja tulipa taas todettuu,ettei vanha enää jaksa aamuun asti... Vieläkin väsyttää ja jalkoja särkee |O Onneks on kuukausi väliä taas seuraaviin kemuihin, tuntuu että koko ajan sais olla jossain juhlissa mukana menossa. Moneen vuoteen ei oo ollu näin paljon kemuja.

Meillä peruna-porkkanavelliä menee aamulla ja illalla ja korvikkeen määrä on tipahtanu myös aika paljon. Olisko jopa pari syöttöä vähemmän, no ainakin yksi. Maissia meinasin kans kokeilla,mutta se voi tosiaan kovettaa vatsaa. Maissi ei jostain syystä sula kaikkien vatsassa. Hedelmäsoseita ollaan ruvettu vähän maistelemaan.

Meillä kans poika yrittää punnertaa itseään sylissä istumaan väkisin. Se on kans sellainen väkkärä,että liikkuu lattialla potkimalla ympyrää. Ja se kääntyminenhän on todella kivaa. Olis ehkä vielä jonkun aikaa saanu olla paikallaan...

Siitä kasvamisesta vielä...juu, lapset kasvaa ja kehittyy nukkuessaan. Esikostakin huomaa vieläkin,kun on kasvukausi rupee unet taas pidentyy entisestään ja koko ajan saa olla lautasta nenän edessä. Ja tietysti tossa iässä on jo niitä paljon kiisteltyjä kasvukipuja. Vauvoilla ei onneks oo niitä.

Jaaha,pitäis vissiin lähtee tekemään tälle huushollille jotain...on sen näköistä että olis pommi räjähtäny...Motivaatio vaan siihen puuttuu, saiskohan sitä ostettua jostain????
 
Huomenta

Meillä tuo maissivelli ei pidä kunnolla nälkää!
Likka sai illalla vellin 19.30 200ml ja yöllä toinen samanlainen klo 4.00 |O
Pepo-vellillä meni 19.30 200ml ja aamulla 7.00 200ml
Annan siis yöksi täst lähtien pepo-vellin.

Lähden kauppaan kera kiukkuinen ukkosein :kieh:
 
Kiitos Ammu onnitteluista! Tippa silmässä katson tuon lapsen kasvamista. Voi kun sen saisi aina pitää tuollaisena. Surullisen haikeata :'( Onneksi pyörii tosiaan vasta akselinsa ympäri tuossa puuhamatolla, ja malttaa olla sylissäkin. Täytyy kyllä sanoa, että vasta nyt luulen tietäväni mitä onni on. Vaikka lapsettomanakin oli tyytyväinen eloonsa. Mutta kun ei tosiaan tiennyt, mistä oikeasti jäi paitsi. Eikä sitä tosiaan osannut kuvitellakaan miltä tuntuu, kun sydän meinaa pakahtua rakkauteen. :heart:

Ja sitten taas ryhdistäytyminen, ettei mene vallan herkistelyksi. Selittäkääs nyt vielä, että mikä ero sitten on annanko pepovelliä vai pepososetta ja maitoa?? Siis näläntunteen kannalta.

Ja velligallup: Annatko velliä? Montako kertaa päivässä? Onko vaikuttanut yöuniin?

Tiivari ja Sofia 4kk

ps. just eilen kylppäriä kuuratessa muistelin, että tasan 4kk sitten istuin siellä tuntikausia suihkun alla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
VelliGalluppiin, annan muksun pepovelliä 2krtaa pväs, aamulla ja illalla, 100ml-120ml/kerta
Onko vaikuttanut yöuniin?
Meillä ei, maustettua korviketta kun on ;) Eli ihan yhtä juoksevaa. Jossain vaiheessa kun oli pepovelli loppu kaapista laitoin pepososetta maitoon ja "ravistin" ja syötin vellitutilla, ja hyvin meni kunnes tuli eka lantrautumaton paakku tutinsuulle :) Kyllähän se peposose+maito on tuhdimpaa, koska siitä saa tehtyä sellaista.
Anoppi oli pojalle antanut riisivelliä, joten sillä mennään meillä nykyään vaikka suositus on 5-6kk. Neuvolasta kysyin asiasta, niin jos soseita jos syö (joissa riisitärkkelystä), niin riisivelli on ok.. Mitään vaikutusta yöuniin ei ole, mikä on mulle ihan sama, koska öisin syödään kerran, ja tuttirumba on rauhoittunut :)

Kyllä toi pikku-ukko kasvaa kauheeta vauhtia :( Täällä on alkanut vierailemaan herra "minä itse" jo :eek: Esim. jos sitterin lelukaari tipahtaa ja menen korjaamaan paikoilleen, tulee huuto. Sen pitää saada roikkua jalkojen päällä ja herra itse taiteilee sen siihen asentoon kuin haluaa... oookei.. :D

Nyt vähän sosetta napanderiin ja muskariin leikkimään!

Elppa & Alex 4kk 2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
VelliGalluppiin, annan muksun pepovelliä 2krtaa pväs, aamulla ja illalla, 100ml-120ml/kerta
Onko vaikuttanut yöuniin?
En tiedä vielä, kerron sit ku on pari päivää menny, tämä siis vasta kolmas päivä kun annan velliä...ja sit ku tuo emman extra heräämiset kanss sotkee aisaa..Ni ilmottelen sit..joskus..Luulen ettei tuu vaikuttaan..enkä mä sen takia aloittanu vellin antoa, vaan sen takia että kun 140ml maidon juonnin jälkeen ei ollu vieläkään masu täynnä, pysyy siis masu täynnä paremmin.
 
Huomenta :flower:

Voi kamala tuota iltalehden juttua :( ...voi vaan kuvitella kyseisen äidin tuntoja...

Velleistä: aiemmin annoin pepovelliä iltaisin, mutta kun aloitettiin soseet, niin vellit jääneet vähemmälle. Velleillä ei ollut mitään vaikutusta yöuniin. Nyt vasta kun soseita menee enemmän ja säännöllisesti päivän aikana, voi sanoa, että yöunet ovat rauhoittuneet, eikä laps huutele nälkäänsä yhtä tiheästi.

Kertokaapas, miten on noiden puurojen laita?? Onko kukaan vielä aloittanut antamista??
 
Kauhea tuo Iltalehden juttu kyllä.. en voi edes kuvitella sitä äidin tuskaa. :'(

Vellit vaikuttivat yöuniin noin viikon kuluttua aloituksesta, päiväuniin välittömästi. Nukkui siis heti 2-3 h päikyt vellin päälle kun ennen oli nukkunut tunteroisen.
 
Kauheaa kun on sattunut nuita vaunu onnettomuuksia... Mulla on aina näköyhteys vaunuihin ja sisälläkin tulee tarkistettua pariin otteeseen että kaikki on hyvin. Siis esikois-neuroottisuutta mutta eipähän ainakaan pääse mitään estettävissä olevaa sattumaan.
Taas tänään piti laittaa pieneksi käyneitä vaatteita laatikkoon :eek: Kaamee kasvuvauhti! Viime yö oli tuskaista ähinää ja itkun tirauttelua kun kakka taas odotutti tuloaan, luulisi että nyt kun ollaan soseita jo alettu syömään, niin alkaisi helpottamaan. Pelkällä maidolla nääs oli 1 kakka/per 2 viikkoa ja aina ne viimeiset 2-3 päivää oli lapsi jo tuskaisen oloinen. Voin vain kuvitella miltä tuntuu! Meillä ei oikein vellit kelvannu kuukausi takaperin, voisi kokeilla uudestaan kun on alkanut sose muodossa porkkana ja peruna uppoamaan oikein hyvin, välillä alkaa jo hoputtamaan jos ei älyä lappaa tarpeeksi vauhdilla.
Minäkin ootan että alkaisi tyttö jo kääntyilemään, saisi jonkinlaisen liikkumismuodon itsekin eikä aina vaatisi sylikyyditystä kun käy leikkimatto pitkästyttäväksi.
Vielä ah niin kiinnostavasta aiheesta kakka: mikä olisi paras keino ehkäistä nyt ummetusta kun kiinteitä menee jo suht hyvin?
 
Ummetuksen ehkäisy: Täältä mammojen vinkeistä viisastuneena, annan vettä ja hiukan luumusosetta ruokailun yhteydessä. Ainakin toistaiseksi on tehonnut.

Puuroista Mä en oo kans vielä uskaltanut aloittaa. Eikös niiden suositusaloitusikä ole vissiin 6kk...? Mutta täälläkin kaivataan kommentteja asiasta. :wave:
 

Yhteistyössä