**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Moro :wave:

Tervetuloa mukaan stoppis :flower:

Päivä alko niinkin hienosti, että marssittiin neuvolaan vääränä päivänä, eli meijän aika on vasta huomenna :snotty: toivottavasti muistan huomenna mennä :kieh:
No sen verran kerkesin terkalle marista meijän öistä, niin se pisti mut kattoon yhtä videoo. No nyt mulla on sit semmonen olo, että mä oon tehny kaiken väärin ja sen takia toi nukkuu niin huonosti :'( Koko päivän ollu ihan huono äiti-fiilis, että osaankohan mä kasvattaa ton tytön oikein :(

Rypäle Ihana kuulla, että teijän tilannetta ruvetaan heti tutkimaan :hug:

Meillä kakka on ollu todella löysää limaa koko ajan, saa nähdä mihin suuntaan muuttuu kun kiinteet alotetaan :x Mutta sitä oon ihmetelly, kun viikko takaperin se alko haiseen ihan järkyttävän pahalle :x ennen tuoksu hyvälle ku hunaja ;)

Elpalta piti vielä udella, että onko teilläkin seurailtu noita munuaisaltaita? minkälaisia lukuja on ollu?

Pitääpäs pistää tää Fairy- kikka korvan taakse :wave:

 
Juuri pyykiltä tulleena suosittelen sappisaippuaa. :D
Käyn aina nuo lasten pyykit yksitellen läpi ja hankaan sappisaippualla mahdolliset porkkanatahrat ennen koneeseen laittoa ja jos kovin tiukassa, laitan vielä nestemäistä esipesuun. Tuoreeltaan lähtisi vielä paremmin ja pääsisi helpommalla vaan ei aina jaksa.. :whistle:

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2984/Sonett+Sappisaippua
 
Rypäleelle :hug: . Toivotaan, että se nyt kuitenkin on vaan sitä koliikkia. Vaikka eipä sitäkään passaa vähätellä, jos se kovin vaikeana riehuu. Voimia!

Tervetuloa Stoppikselle mukaan joukkoon. Kyllähän tänne meitä mahtuu ja sopii seuraan liittyä.

Velleistä kirjoittelinkin jo eilen, että meillä menee reilu 2 dl pepovelliä päivässä. Unet lisääntyny selvästi niin päikkäreillä kuin yöunillakin. Ja etenkin sitä maitoa menee vähemmän ja harvemmin päivän aikana. Tosin en sit tiedä satavarmasti, mikä on soseiden osuus tähän asiaan. Kun aloitin antaa soseita ihan kunnolla 4kk:n iässä niin lisäsin myös vellin määrää. Tänä iltana meni ekan kerran pepovelliä ihan raakana. Nyt sit jännään, miten se Rasmuksen masuun vaikuttaa. Toivottavasti ei mitään tuketta nyt tulis, kun en saanu luumusosetta kunnolla annettua, koska Rasmus oli niin yliväsyny, ettei vissiin sit jaksanu enää mitään sosejuttuja... haluttiin vaan olla pullopoika tänä iltana.

Kakastakin ootte jutellu. Meillä tuolta pojalta tulee kaikenlaista variaatiota. Ihan vihreästä ruikulista pökäleisiin (joita saada ulos vaan kuumemittarin avulla) asti. Viime aikoina vihreä kakka on kyllä selvästi vähentynyt,mutta niin on kyllä ilmavaivatkin. :D Onneks. Meillä on melkein lopussa cuplatonit ja disflatylit. Meinasin muutenkin, että nuo saa olla nyt, ainakin toistaiseksi, viimeiset pullot niitä, kun en mä niitä meinaa muistaa enää antaa ja kun oon huomannu, ettei se niitä välttämättä enää tarvitse. Nykyään suurin ongelma on pökäleet, joita poika ei saa itse ulos vaan aina pitää avustaa.
Mä annan luumusosetta monta kertaa päivässä ja lähes joka kerta kun annan jotain sosetta. En oo viel löytäny mitään muuta sosetta joka auttais tuossa vatsan toiminnassa. Meillä meinaa mustikkasosekin aiheutti ummetusta... ylläri ylläri. Toisilla kun se kuulemma taas helpottaa vatsaa ja pehmentää kakkaa. Niin ja pelkkä porkkanasosekin aiheuttaa ummetusta, näin ainakin meillä. Tosin voisin kyl yrittää taas juottaa sitä vettä, en oo vieläkään saanu sitä aikaiseksi.

Oltiin tänään sukuloimassa Lahdessa. Kyllä oli rankka reissu. Oltiin siis junalla liikenteessä ja Rasmus ei suostunu nukkuu koko paluumatkalla vaan valvoi sit klo 16.15 lähtien aina siihen saakka kun meni pari minuuttia vaille kaheksan nukkumaan. Voitte vaan kuvitelle miten ihana yliväsyny kaveri mulla oli täällä pyöriteltävä ja mieskin on kipee ettei siitäkään ollu apua. :( Odotan nyt siis kauhulla ens yötä,mitä se tuo tullessaan kun Rasmuksella meni tää homma pikkasen yli. Tosin meillä on nukuttu muutenkin huonommin pari viimestä yötä. Rasmus kitisee/itkee vähän väliä unissaan (ei siis selkeestikään ole nälkä kun tutilla aina talttuu, ja itkukin ihan erilaista) eli mulla on ollu täällä sellanen aikas hirvee tuttirumba nyt pari yötä putkeen ja pahoin pelkään et nyt edessä on samanlainen yö... tai siis lähinnä varmaan pahempi.

Rebel, joka on aikas sikaväsy :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
No sen verran kerkesin terkalle marista meijän öistä, niin se pisti mut kattoon yhtä videoo. No nyt mulla on sit semmonen olo, että mä oon tehny kaiken väärin ja sen takia toi nukkuu niin huonosti :'( Koko päivän ollu ihan huono äiti-fiilis, että osaankohan mä kasvattaa ton tytön oikein :(
Siis mikä filmi se sitten oli? Täydelliset naiset? :D

*muoks* MP Osaat sä!! Jokaisella meillä on oma tapansa, mutta hyviä niistä tulee :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Juuri pyykiltä tulleena suosittelen sappisaippuaa. :D
Käyn aina nuo lasten pyykit yksitellen läpi ja hankaan sappisaippualla mahdolliset porkkanatahrat ennen koneeseen laittoa ja jos kovin tiukassa, laitan vielä nestemäistä esipesuun. Tuoreeltaan lähtisi vielä paremmin ja pääsisi helpommalla vaan ei aina jaksa.. :whistle:

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2984/Sonett+Sappisaippua
Myydäänkö tuota ihan marketeissakin, vai mistä voisi lähteä metsästämään?
 
Ummetusta oli muistaakseni joskus reilu kk sitten joka hävisi maitohappobakteereilla. Nyt on ollut pari kertaa hieman kiinteämpää mutta tänään oli taas röpelöistä sinappia itseään. Kiinteiden aikaan ei siis olla avustettu muuten eli meillä noi Gefilukset toimii.

Hampaat on täällä pistäneet öitä hieman itkuisiksi.. (ei kai sit päärynä eikä kyläilyt.. tai sit kaikki yhdessä tai tai..) iskin sitten viime yönä väsyneenä tissiä suuhun joka itkuun ja siitähän poika on suuttui.. herätin vissiin kun unissan itki.. :ashamed:
Muistin sitten pyytää miestä ostamaan suppoja jospa ensi yö olisi parempi.. sitten muistin että miksi pyysin suppoja kun kiinteätkin aloitettu eli nestemäinen olisi ollut jo parempi antaa.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Juuri pyykiltä tulleena suosittelen sappisaippuaa. :D
Käyn aina nuo lasten pyykit yksitellen läpi ja hankaan sappisaippualla mahdolliset porkkanatahrat ennen koneeseen laittoa ja jos kovin tiukassa, laitan vielä nestemäistä esipesuun. Tuoreeltaan lähtisi vielä paremmin ja pääsisi helpommalla vaan ei aina jaksa.. :whistle:

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2984/Sonett+Sappisaippua
Myydäänkö tuota ihan marketeissakin, vai mistä voisi lähteä metsästämään?
Saa Lastentarvikkeesta. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Juuri pyykiltä tulleena suosittelen sappisaippuaa. :D
Käyn aina nuo lasten pyykit yksitellen läpi ja hankaan sappisaippualla mahdolliset porkkanatahrat ennen koneeseen laittoa ja jos kovin tiukassa, laitan vielä nestemäistä esipesuun. Tuoreeltaan lähtisi vielä paremmin ja pääsisi helpommalla vaan ei aina jaksa.. :whistle:

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2984/Sonett+Sappisaippua
Myydäänkö tuota ihan marketeissakin, vai mistä voisi lähteä metsästämään?
Saa Lastentarvikkeesta. :wave:
Ok. Kiitti :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Muistin sitten pyytää miestä ostamaan suppoja jospa ensi yö olisi parempi.. sitten muistin että miksi pyysin suppoja kun kiinteätkin aloitettu eli nestemäinen olisi ollut jo parempi antaa.. :whistle:
Tästä tulikin mieleeni...on pitänyt jo kauan teiltä kysyä seuraavaa:
mitä kannattaa olla "vauvan lääkekaapissa" varmuudeksi?? Meillä ei oo ku suppoja ja kuumemittari :ashamed:
 
Tiivari Sellanen filmi missä kerrottiin vauvan unesta, nukuttamisesta jne. Noi on hyviä "leffoja", ekalla kerralla näin imetys-filmin ja siitäkin opin, että vauvan asento oli ollu ihan päin helevettiä. Taidan sanoo tädille, että mä voisin kattoo kaikki pätkät mitä niiltä löytyy :xmas:

On vaan niin TORVI olo :'(
 
Heippa!

Pikasesti luin, kauheesti ootte kirjoittaneet! Täältä lyhyet kuulumiset, pakko mennä nukkumaan. Flunssa lähes voitettu, mutta edelleen kyylään hulluna pojan hengitystä. Ei se musta oikein vingu eikä rohise, mutta aika nopeaan tahtiin hengittää ja mahallaan hengästyy hirveesti. Kutsua astmatutkimukseen ei ole vielä kuulunut. Toivottavasti tulee pian.

Käväisin viikonloppuna viihteellä vanhojen opiskelukavereiden kanssa. Miehet jäi kotiin sairastamaan. Eka kertaa yötä pois pojan luota. Hyvin ukoilla oli mennyt ja mullakin oli hauskaa. Tuli syötyä hyvin ja vähän juotuakin. Piti sitten pumppailla hirveet määrät maitoa hotellissa ja harmitti kaataa hyvää ainetta viemäriin. Tai olihan siinä varmaan vähän prosentteja. B)

Meillä käännytään nyt ihan koko ajan. Eilisillasta lähtien ei ole enää suostunut olemaan selällään puuhamatolla. Viime yönä löysin pojan kaksi kertaa sängystään poikittain mahallaan huutaen. Ei nimittäin nuku vatsallaan... Karsee pattitilanne, kun haluu olla vain mahallaan, mutta väsyy tosi nopeesti ja sit alkaa huuto. Oisko syynä se vaikea hengitys? Pakko siirtää aina sitteriin lepäilemään välillä, kun ei selällän tosiaan pysy kuin kiinni pitämällä. Joten meillä ei sitten enää hoitopöydän äärestä lähdetä mihinkään ilman lasta ja katsekin käännetään vain koivesta kiinni pitäen. HUH!

Vähän kurkussa tuntuu oudolta. Jokohan flunssa iskee muhunkin viimein. Kummasti oon siltä säästynyt.

Illanjatkoja ja rauhallista yötä kaikille!

H-emo ja poikanen 4 kk + 1 vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tiivari Sellanen filmi missä kerrottiin vauvan unesta, nukuttamisesta jne. Noi on hyviä "leffoja", ekalla kerralla näin imetys-filmin ja siitäkin opin, että vauvan asento oli ollu ihan päin helevettiä. Taidan sanoo tädille, että mä voisin kattoo kaikki pätkät mitä niiltä löytyy :xmas:

On vaan niin TORVI olo :'(
Mitä sä olet omasta mielestäsi tehnyt väärin? Ei kai voi olla olemassakaan yhtä ainoata tapaa, joka tehoaa kaikkiin lapsiin.... :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Tuli syötyä hyvin ja vähän juotuakin. Piti sitten pumppailla hirveet määrät maitoa hotellissa ja harmitti kaataa hyvää ainetta viemäriin. Tai olihan siinä varmaan vähän prosentteja. B)
Siitähän olis saanu hyvät loiventavat vielä seuraavaksi päiväksi :LOL: :LOL:
 
Voi Rypäle, toivottavasti äidin kulta ei oikeasti ole pipi!

Tervetuloa Stoppis, olen itsekin myöhäisherännyt, liityin joukkoon vasta reilusti vaavin syntymän jälkeen, vaikka olen täällä pitkään lueskellutkin. Ja meillä tissitellään vielä ihan 100 %.

Meillä ei kääntyillä vielä, enkä siitä ole mitenkään huolissani, kaikki aikanaan. Sen sijaan meillä pungetaan istumaan, laitetaan sormia ristiin rastiin, vedetään varpaita melkein suuhun ja kaikkea muuta hauskaa =)

Ei meilläkään ole lääkekaapissa vauvaa silmälläpitäen kuin Panadolia, keittosuolatippoja ja 10 sekunnin kuumemittari.

Ja kakka meillä on ihan samanlaista löysää ollut koko 4,5 kk :) Olen siis vähän tylsis tänään...
 
Tervetuloa stoppis ja mukaan vaan muutkin taustailijat! :flower:

Täällä ei hammasitkun lisäksi oikein mitään uutta.. Poika on hyväntuulinen jäbätin, paitsi silloin kun hampaisiin sattuu. Eilenkin jouduin 30min kävelemään pitkin kämppää jätkä poikittain käsivarsilla pullo suussa.. Pikkuhiljaa se iltavelli hupeni pullosta masuun. Yö unyt meni vähän niin ja näin, heräs ekan kerran puoliltaöin, 1.30, 3, 4 ja 4.30 syötiin, 6.30 tutti ja 7.30 ylös. puuh :headwall: Yritin 3 aikaan syöttää, otti pullosta ehkä 10ml ja nukahti eli ei näköjään vielä ollut "yönälkä", ajattelin etten pidä toista nälässä ja tarjoa aina vaan tuttia omien yöunien parantamiseksi.. Mutta kait se tuttia vaan kaipasi.

Tänään vähän Itäkeskukseen shoppaamaan pojan kanssa; eli mitään ei pysty oikein kokeilemaan, katsotaan mitä ihmeyksiä sitä löytyykään! Joku päivä pitäis saada joku autollinen kaveri lähtemään meidän kanssa IKEAan, tää kämppä on ihan tylsä: sohva, pöytä, telkkari (olohuone), ei tauluja, vanhempi matto, eikä muutenkaan mitään ylimääräistä. Pojalle pitäis se syöttötuolikin jossain vaiheessa ostaa, eihän siihen ole kuin muutama kuukausi kun se siinä istua jöpöttää :)

Huomenna 4kk neuvola, jänskättää :D
 
Stloppikselle tervetuloa munkin puolesta! :flower:
rypäleelle :hug: hyvä, että selvitellään tarkemmin, toivottavasti löytyy syy ja sitä kautta olo saadaan helpotettua pienellä ja tietysti äidilläkin.
Tiivarilla oikein pikku filmitähti siellä :heart:

Ja minä ilmottaudun tissin tarjoajiin :wave: meillä tuo satunnainen iltavellittely on tullut mukaan kuvaan siks, että oon ankaran iltauninen ja kun mies hoitelee tyttöä iltasin (kun mamma vetelee hirsiä ) niin sillon tankataan vellipullolla, pienempiä määriä tosin, kun useimmat täällä, meillä nyt vaan tuntuu olevan pienikokoinen ja -ruokainen tyttönen.

Uusille muuten, että jos siihen meseporukkaan haluatte (virtuaalipäiväkahvittelemaan kullankerien seurassa) niin sehän onnistuu lähettämällä vaikka yksityisviestillä meseosotteensa (jos siis sellanen on olemassa) jollekin meistä!

Ammu ja Milla 4kk 20 pv
 
Ai niin, mun piti vielä eilen jatkaa tätä onni-asiaa. Mietin illalla, että ei sitä tosiaan ennen lasta tajua, mitä elämästä puuttuu, ennen kuin on saanut pienen päivänsäteen kotiinsa. On se tosiaan aivan uskomatonta katsella pienen hymynaaman kujerrusta ja touhuja. Nytkin se makaa tossa matolla kyljellään ja höpöttelee ja hihittelee itsekseen. Välillä katsoo ylös äitiä ja hymyilee. Välillä vaan istun ja tuijottelen tippa linssissä pientä ja mietin, kuinka ihmeessä olen saanut aikaiseksi jotain noin ihanaa. Onko muilla tällaista "hulluutta" esiintynyt.... :ashamed: Kannattaa kerätä näitä onnen hetkiä ja muistella niitä sitten 15 vuoden kuluttua, kun valvoo peloissaan ja odottaa "pientä" kotiin.... :LOL:
 
Huomenet!

Normiyö takana. Herätykset 2.20 ja 5.20, jolloin annettiin myös suolavesitippoja ja Ventolinea. Sit 7.15 jälkeen ei jätkää enää nukuttanukkaa, nyt onneks lisäunilla. Eilen illalla jo iloitsin flunssan olevan hallinnassa, mut niin vaan yöllä tuntui olevan pojalla nekku tukossa.

Vähän kommenttia, mitä muistan:
Lääkekaapissa on Panadolia suppoina ja nestemäisenä, 40-90 sek kuumemittari, Cuplatonta ja suolavesitippoja sekä siis tuota Ventolinea.
Joku kyseli pään kääntelystä ja käsien hakkaamisesta sängyssä. Meillä ihan sama homma. Pää viuhtoo puolelta toiselle, kun unta odotellaan. Lisäksi jäpikäs hieroo koko ajan käsillä silmiään ja nenäänsä. Kai niitä sitten kutittaa tai muuten tuntuu nyt nuhan aikana pahalta. Se vaan haittaa erittäin tehokkaasti nukahtamista. Ja se potkiminen. :x Mulla on nivuset ihan mustelmilla, kun monoa tulee säälimättä imettäessä. Ja kädetkin pyörii syödessä kuin helikopterilla. Välillä ihan tosissani mietin kaikkia adhd-diagnooseja ym. rauhattomuutta aiheuttavia sairauksia. Se on niin levoton tyyppi! :headwall:
Kakasta. Meillä tulee löysää sinapin väristä tavaraa lähes koko ajan. Pari kertaa on ollut vihertävä sävy siinä aineessa. Ummetusta ei ole esiintynyt.

Selälläänololakko jatkuu tässä perheessä. Heti kun laittaa lattialle, kääntyy mahalleen salamannopeasti ja parin minuutin päästä hirmu huuto, kun tulee väsy. Voi taivas! Ja tätä taitoa mie malttamattomasti ootin. Nyt ootan, et oppis mahd nopeesti kääntymään selälleen. Ikinä ei oo hyvä!

Onnentunteista vielä. Kyl täälkii ollaan tippa linssissä harva se päivä kaikesta hermojen menettämisestä huolimatta. Viimeks eilen päikkäreiden jälkeen poitsu oli kuin aurinko. Silloin se saa aina kaiken anteeksi. :saint:

Ja loppuun vielä meidän päivärytmi:

7-8 herätys ja tissiä, jos ei oo just tunti sitten syöny + vaipanvaihto
8-10 sitteriä, puuhamattoa ja aamupalaa laittavan ja syövän äidin kanssa seurustelua (isä yleensä nukkuu, kun tekee paljon iltavuoroa)
10 tissiä ja lisäunet yleensä vaunuissa sinnikkään heijaamisen jälkeen, n. 45 min.
11-13 vaipanvaihto, aamupesu ja päivävaatteiden vaihto, leikkiä äidin/isän kans
13-15 tissiä + d-vitskut ja päiväunet vaunuissa ulkona
15-17 leikiskelyä äidin/isän kans, vaipanvaihto tarvittaessa
17 tissiä ja iltatirsoille, n. 20 min - 1 h
19-20 iltatoimet (iltapesu/kylpy/suihku, vaippa, yöpuku päälle, hetki sylissä telkkarin ääressä)
20-20.30 tissiä ja yöunille omaan sänkyyn
yöllä herää yleensä sen 2 kertaa, eka unipätkä 6-8 h, siitä eteenpäin 1-2 tunnin välein herätyksiä 7-8 saakka

Tulipa pitkä tarina. Hauskaa päivää kaikille! :heart:

Haikis poikineen
 
Laitoin ammu sulle meseosotteen kun satuit asiasta mainitsemaan =)
Hitsi tuo silmien ja nenän hinkkaaminen kuulostaa tutulta! Eihän siinä muuta mutta kun tutti huitastaan aina pois siinä samalla ja se tosiaan haittaa nukahtamista.Ja samoin pään heiluttelu, meillä muutenkin on tuo tutti vähän huono pysymään suussa, kaks imasua ja plop! se on pudonnut. Arvatkaa voiko jättää itsekseen nukahtamaan... Luulen että syynä on vähän kireä kielijänne, että se tutin syöminen hereillä ja viittä vaille nukahtamassa muistuttaa simpsoneitten maggieta :LOL: mut kumma kyllä unessa se on hyvinkin tiukassa :/ Tuntuu välillä ettei muuta ehdi kuin nukuttamaan, ja tietty syöttämään... Nämä nukkuma-ajat sitten roikutaankin täällä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Laitoin ammu sulle meseosotteen kun satuit asiasta mainitsemaan =)
Hitsi tuo silmien ja nenän hinkkaaminen kuulostaa tutulta! Eihän siinä muuta mutta kun tutti huitastaan aina pois siinä samalla ja se tosiaan haittaa nukahtamista.Ja samoin pään heiluttelu, meillä muutenkin on tuo tutti vähän huono pysymään suussa, kaks imasua ja plop! se on pudonnut. Arvatkaa voiko jättää itsekseen nukahtamaan... Luulen että syynä on vähän kireä kielijänne, että se tutin syöminen hereillä ja viittä vaille nukahtamassa muistuttaa simpsoneitten maggieta :LOL: mut kumma kyllä unessa se on hyvinkin tiukassa :/ Tuntuu välillä ettei muuta ehdi kuin nukuttamaan, ja tietty syöttämään... Nämä nukkuma-ajat sitten roikutaankin täällä =)
Joo, just tuon tutin kanssa meilläkin ongelmaa. Se kun kuitenkin auttais huomattavasti nukahtamisessa, joka on toisinaan todella kiven takana tolla meidän sätkyukolla. Nimimerkki juuri puoli tuntia vaunuja heiluttanut. |O
 
Vielä kysymystä imettäjille: meinaako lapsenne välillä tukehtua maitoon? Tän mamman daisareista suihkuaa välillä sellasella paineella, että maitoa tulee lapsiraukalla nenästäkin ulos. Sen takia - vissiin, tai sitten noiden hengitysongelmien - vekara on opetellut imemisen pikku annoksina = pari imaisua, katse kattoon, takas tissiin kiinni, pari imaisua, katse kattoon ja samalla monoa mutsin jalkoväliin ja nyrkkiä tissiin. :D
 
Suihkuamisesta: mulla ei koskaan ole varsinaisesti suihkunnut, jos lapsi irrottaa, mutta meinaa tukehtua silti eli kai sitä sieltä imiessä aika paineella tulee. Välillä, etenkin öisin ja vasemmasta rinnasta syödessä, tulee nenästä ja välillä kakoo raukka, kun menee henkeen. Mono ja nyrkki heiluu täälläkin, olen laittanut sen testosteronin piikkiin :D Mulla on jalat, nivuset ja rinnat ihan raadellun näköiset, kun ilmeisesti kaikki se kalsium, mitä olen syönyt, imeytyy suoraan tohon lapseen ja sen kynnet ovat kuin kissalla :LOL: Nykyään olen kokoyöpuvussa siitä syystä :LOL:

Meillä hinkataan silmiä ja nenää väsyneenä. Silmien hinkkaus on eka merkki väsystä ja se kiihtyy ja juuri ennen nukahtamista hinkataan nenää. Nykyään vaavi on lisännyt nukahtamisrituaaleihin rapsuttamisen eli jotain täytyy rapsuttaa (esim. äidin tyynyä, lakanaa, äitiä). Meillä kun tutti ei millään kelpaa, se on lähinnä suloista =)

Laitetaan nyt tähän meidänkin tämänhetkinen päivärytmi, se tosin muuttuu jatkuvasti (kuten juuri nyt, jolloin vaavi vetää tuolla tirsaa kolmatta tuntia).

Herätys noin 8:00 (noin 20 min molotusta ja nyrkkiä mamin naamaan äidin vierellä, kun äiti yrittää saada väsyneet silmänsä auki)
8-9:30 leikkiä puuhamatolla, äidin sylissä
9:30-10.15 Pikkutirsat (jotka nyt siis jatkuvat kolmatta tuntia)
10.15-12/13 Leikkiä, syliä, kiukkua
12/13 Vaunuihin pitkille unille/äiti lenkille, unien kesto noin 2,5 h (paitsi ei tänään)
15.30-noin 17.00 Leikkiä puuhamatolla ja lattialla, syliä, kiukkua
17-18 Iltatirsat
18-noin 21 leikkiä, kiukkua ja lopuksi väsynyttä riehakasta kikattelua. Iltatisua ja unille noin kello 21

Yleensä taputellaan ja rauhoitellaan 23 maissa unikitinää ja eka kunnon herätys 5-6 h nukahtamisesta jolloin syödään ja vauva tulee äidin viereen. Sitten imetään maitoa parin-kolmen tunnin välein äiti puoliunessa daisarit paljaana edellisestä ruokailusta (olen varmaan hauska näky... :LOL: )

Pistin merkille, että teillä haikaraemo jaksetaan valvoa aika pitkiä pätkiä. Meillä nimittäin 2,5 h alkaa jo olla aika maksimi ja 3 H jälkeen vaavi on ihan tsippi. Aamuisin se simahtaa jo reilun tunnin päästä heräämisestä, mikä on tosi hauskaa, ottaen huomioon että se on nukkunut juuri 10-11 h :D

Muok. Niin meilläkin laitetaan päivävaatteet vasta aamutirsojen jälkeen ja rintaa syödään ihan vaavin nälän mukaan kaikissa väleissä 1,5-3h välein.
 
Huomenta mammoille!!

Saatiin sit kuitenkin suht hyvä yö taakse. Ainakin vähän parempi kuin kaksi edellistä yötä. Nyt Rasmus on ekoilla päikkäreillä. Meni nukkuu vähän ennen 11. En tiedä kuinka pitkään oltais tänään nukuttu, kun kummatkin herättiin pojan kanssa klo 9 siihen, että puhelimen muistutus pärähti huutamaan enkä meinannu puhelinta löytää unen tokkurassa mistään. No kaipa Rasmuskin nukkui vielä silloin eilisiä univelkoja pois.

Meijän vaavin lääkekaapista löytyy: suppoja, pari kuumemittaria (korvakuumemittari mukaan lukien), keittosuolatippoja ja erilaisia perusvoiteita (joita ei olla kyl tarvittu viel onneks laisinkaan). Ja sit meillä on noi mahatipat (cuplaton ja disflatyl) tosin ne on ollu meillä joka päiväisessä käytössä ja on toivottavasti jäämässä nyt pois.

Meillä Rasmus hieroo myös silmiään ja nenää kun pientä alkaa väsyttää. Mutta mitään pään pyöritystä tai käsien hakkaamista ei meillä esiinny.

Pitää vissiin alkaa laittaa noita kuivia pyykkejä kaappiin, kun kohta on pyykkikone taas valmis ja pitäis saada nekin vaatteet sieltä johkin kuivumaan. Mä sit inhoon pyykin pesua, etenkin kun joudun kuivattamaan pyykit olohuoneessa, niin ne häiritsee mua siinä ihan hirveesti. Meijän talossa olis kyl pyykkitupa, mut Rasmuksen kanssa oon niin huono siellä käymään.. koko homma tuntuu niin vaikeelta! No ongelmat on tänään mulla tällaiset! :LOL:

Rebel
 

Yhteistyössä