**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Bb:lle piti vielä kommentoida noista tunteista tota lasta kohtaan. Täytyy sanoa, että hyvin samanlaisia tuntemuksia on täälläkin. Kyllä sitä on nyt ihmetelly, että mitä sitä ennen lapsen syntymää tiesi mistään onnesta mitään. Se onnellisuuden ja rakkauden määrä tuntuu olevan nykyään niin rajatonta. Välillä se minäkin istun täällä tippa linssissä tuijottelemassa tuota pientä kullankerää (minä joka pari vuotta sitten olin vielä sitä mieltä, etten lapsia edes halua). :ashamed: Sen takia tuntuu välillä siltä, etten tätä onnea ansaitsekaan. Mutta kyllä minä tuota pientä poikaani rakastan aivan järjettömästi. :heart:
Ja se mikä on ollu jännä huomata, huonot hermot omaavana. Että vaikka Rasmus huutais kuinka ei se mua silleen ärsytä. Lähinnä musta tuntuu todella pahalta, että toisella on niin paha olla että pitää sillä tavalla itkee. Ja meillä tosiaan alku aikoina huudettiin todella paljon, kun Rasmus kärsi niin kovasti silloin vatsavaivoista. Nykyään Rasmus on lähinnä äidin pieni päivän paiste, joka itkee lähinna ummetusta tai sitä että äiti on liian hidas tai poika on niin väsy.

No nyt meen noiden pyykkien kimppuun! :kieh:
 
Haikaraemo: en siis tiedä, millä laskupäällä laskin, että teidän vaavi valvoo 3 H, eihän siellä ole sellaisia pätkiä. Imetys (sitä taas syytän :LOL: )

Rebel: tuo on jännä tunne "ansaitsenko tämän", itsekin välillä mietin, että näin suuri onni on liian hienoa ollakseen totta ja että kuinka voin ansaita sen. Ihan hullua. Kai ne ovat sitten nämä hormooooooonit syynä moisiin aatoksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Ai niin, mun piti vielä eilen jatkaa tätä onni-asiaa. Mietin illalla, että ei sitä tosiaan ennen lasta tajua, mitä elämästä puuttuu, ennen kuin on saanut pienen päivänsäteen kotiinsa. On se tosiaan aivan uskomatonta katsella pienen hymynaaman kujerrusta ja touhuja. Nytkin se makaa tossa matolla kyljellään ja höpöttelee ja hihittelee itsekseen. Välillä katsoo ylös äitiä ja hymyilee. Välillä vaan istun ja tuijottelen tippa linssissä pientä ja mietin, kuinka ihmeessä olen saanut aikaiseksi jotain noin ihanaa. Onko muilla tällaista "hulluutta" esiintynyt.... :ashamed: Kannattaa kerätä näitä onnen hetkiä ja muistella niitä sitten 15 vuoden kuluttua, kun valvoo peloissaan ja odottaa "pientä" kotiin.... :LOL:
Mullaki tuli tippa linssiin ku luin tota. :'( Meillä ei vaan tollasta ihanaa rauhaa esiinny, ni ei tarvi hymyilevää vauvaa tunteillen hirveesti katsella. ;) No olihan meilläki se muutaman päivän rauha tässä välissä, silloin kerkesin kyllä muutamat kyyneleet tirauttaa, että tollasiako ne vauvat OIKEESTI on. Ja on se totta, että ei sitä rakkaudesta oo tienny tuon taivaallista ennen omaa lasta. On sitä monet itkut tullu täällä itkettyä, ku on pientä ympäri kämppää kanniskellu eikä oo mitään toisen pahalle ololle pystyny tekemään. Sydäntä oikeen kuristaa, ku näkee, kuinka pahaa toisen tekee eikä edes äitin syli saa itkua laantumaan. :'( :heart:

Meillä ei vielä oo tietoa milloin päästään sinne seurantaan, keskiviikkona piti soitella ja sopia. Nyt on vähän sekavat tunteet sinäänsä, ettei tiedä mitä odottaa ja toivoo. Kuulostaa kamalalta, mutta välillä tuntuis helpommalta, jos jotain vikaa oikeesti löytyis, ni päästäis asiassa eteenpäin ja kaikelle itkulle olis olemassa syy. Ja toisaalta sitä tietenki vaan toivoo oman kultansa olevan terve ja kunnossa... :/

Voitte varmaan arvata, että mulla juoksee ajatukset tuhatta ja sataa; mitä oon syöny, mitä oon juonu, miten oon pojan nukuttanu - liikaa vai liian vähän... Kamalaa, jos syy onki kokoajan ollu mussa ja mä oon kohta neljä kuukautta kiduttanu tota lasta, vaan siks, et oon tehny jotain väärin! :headwall: Ja varsinki, ku oli muutama hyvä päivä välissä. Mitä tein silloin eri lailla?! |O

....hirvee vuodatus.... Anteeks... :ashamed:

Rypäle ja Toivo 3kk 3vk
 
Niin joo, voishan sitä yrittää nyt keskittyä normi keskusteluunki, ku Toivo kerranki hetken nukkuu... *koputtaa puuta niin että rystyset mustuu*

MELODI
lta piti ihan ensteks kysyä, että mikämikämikä unikoulu? Puhuit siitä siis jo moooonta päivää sitte, mut mä oon ollu nii omissa maailmoissani, etten silloin saanu kysytyks. :ashamed: Oon siis kyllä kuullu unikoulusta, mut eiks se normi oo vasta 6kk eteenpäin...? Ni mikä on sellanen unikoulu, mitä voi jo tän ikäselle? Viime yönä nimittäin rupesin kyttäämään kelloa, ja vaikka tähän mennessä oon pitäny meijän öitä kohtuullisina, ni kyllähän mä todellisuudessa pomppaan 30min-1h välein tuttia laittamaan ja hyssyttämään. Vähän jo tympäsee...

Sitte se kääntymis-harjottelu... Meillä ei siis tehdä sitä siks, että mulla olis kiirettä saada Toivoa kierimään, vaan siks, että herralla meni jo herrrrrrrrrrrmot. ;) Pääsi siis ihan kunnialla kyljelleen, mut ei kyljeltä mahallen ja suuttu sitte aina niin pirkuleesti. :heart: Ja sitäpaitsi Toivo suorastaan rakastaa sitä "leipomista". :)

Kakan suhteen meillä lähti tänään uus kokeilu käyntiin. Tähän mennessä oon kakattanu Toivon joka päivä (sen yhen taannoisen pökäle-episodin jälkeen). Nyt sitte meinasin kokeilla mitä tapahtuu, jos en kakata. Yhtenä päivänä tuli kuitenki jo itestäänki.

Jahas. En koputtanu puuta tarpeeks. Pikku terroristi heräs. :heart:
 
rypäle meillä oli ekat kolme kuukautta, lähes neljä aika hermoja raastavaa. Oli ilmeisesti koliikki ja sitten vielä temperamentti kaupan päälle niin että hereillä olo oli juurikin kantamista (onneksi viihtyi tosi hyvin kantopussissa, joskin mahtui kehtoasentoon vain 3 kuukautiseksi) ja hyssyttelyä. Nukuttaminen taas sai aikaan korvia huumaavan huudon. Voin hyvinkin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Mulla vaan tuli ajoittaista turtumista ja hermoromahdusta siihen ainaiseen huutoon... Ja tosiaan mitkään kikkakonstit ei auttanut. Nyt kun on syönyt pari viikkoa soseita on alkanut helpottamaan ja olen huomannut että piereskely tytöllä on puolittunut. Mutta sitten on taas niitä päiviä kun mikään ei kelpaa ja minusta tuntuu että ei enää mielikuvitus riitä keksiä mikä on vialla ja miten auttaa. On käynyt mielessä että tästä kun selvitään niin voi olla ettei lisää tuu... :kieh:
*muoks.* niin jäi sanomatta että noin 2 kk lähtien alkoi nukkumaan kohtuullisia pätkiä ulkona vaunussa, ensin vain liikkuvissa mutta pikkuhiljaa kelpasi paikallaan olevatkin, kunhan nukahti liikkeeseen. Äiti oli onnellinen =)
 
Voi Rypäle, toivottavasti teille löytyy apua itkuihin. En voi muuta sanoa, kun että voimaa vaan teille. Meillä satunnaiset itkupäivät ovat jo raskaita, voin vaan kuvitella, miltä tuntuu, jos se on sitä jatkuvasti. Alussahan meilläkin itkettiin masua muutama viikko, mutta on ihan eri asia, jos sitä jatkuu monta kuukautta. Olen kyllä kuullut, että esim. koliikki voi kestää tosi pitkäänkin, vaikka yleensä loppuu 3-4 kk maissa.

Ajattelin, että tehtäisiin pieni gallup tähän sateisen syyspäivän iloksi. Äitiyspakkaus: mitä kaikkea olette käyttäneet sieltä? Ainakin siis useammin kuin kerran tai pari. Meillä ahkerassa käytössä on ollut makuupussi, vanutoppis, kypärämyssy, helistin, kirja, turkoosit vaatteet (etenkin verkkarit), puolipotkarit ja yöpuku. Osaa tuotteista ei olla vielä ehdittykään käyttämään, kuten jättiläismäistä toppapukua, mutta eiköhän senkin aika tule. Meillä siis on 2007 pakkaus, mutta niin varmaan kaikilla muillakin (?), vai ehtikö joku saada uuden?
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
rypäle meillä oli ekat kolme kuukautta, lähes neljä aika hermoja raastavaa. Oli ilmeisesti koliikki ja sitten vielä temperamentti kaupan päälle niin että hereillä olo oli juurikin kantamista (onneksi viihtyi tosi hyvin kantopussissa, joskin mahtui kehtoasentoon vain 3 kuukautiseksi) ja hyssyttelyä. Nukuttaminen taas sai aikaan korvia huumaavan huudon. Voin hyvinkin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Mulla vaan tuli ajoittaista turtumista ja hermoromahdusta siihen ainaiseen huutoon... Ja tosiaan mitkään kikkakonstit ei auttanut.
Tuohan se kamalinta onki. Silloin ku on oikeen huono päivä, voi mennä minuutteja, ennenku tajuaa, että "hei, toi vauvahan huutaa tossa vieressä pää punasena...". :| Ja on mullaki ollu niitä öitä, että ku kymmenettä kertaa herää huutoon, ei pysty enää ku seistä pinniksen vieressä ja itkeä mukana. Ja yrittää kauniisti pyytää poikaa olemaan huutamatta (vaikka eihän se tietenkään ymmärrä ). :ashamed:

Nyt ne sitte vissiin alko jäädyttämään sitä helvettiä. Toivo on nimittäin ihan nätisti tässä sylissä! :eek: :eek:
 
Juu on täälläkin tirauteltu itkuja muutamina öinä, ja on tosiaan kokeiltu myös keskustella järkevästi sen huutavan nyytin kanssa, tehoaa joo... :LOL: Välillä kuuli muilta että oma puhe oli ihan puuroa ja höpisin mitä sattuu kun ehkä yksi ratas pyöri päässä hiljakseen. Ja sitten tietenkin ne hurjat itsesyytökset päälle kun ei aina jaksaisi ja välillä oli mulla ainakin aikas rumiakin ajatuksia... Ja sitte taas vähän itkettiin :p Kokeile kanniskella käsivarrella "lennättämällä", ellet ole jo kokeillut, jos on ilmaa niin tulee jostakin päästä hyvin ulos. :hug:
 
Äitiyspakkauksesta: Tosi vähän on tullut sieltä mitään käytettyä. Makuupussi on "alustakäytössä", kun vauva on meidän sängyssä tai sohvalla nukkumassa. Siitä kun saa helpommin pulautukset pois, kuin patjasta. Lisäksi: kirja, helistin, vanutoppis ja valko-vihreäraitainen kietaisubody, joka jäi jo pieneksi. Toisaalta hiukan harmittaakin, että tuli paketti otettua. Vaatteita kun on tullut hankittua ja saatua ihan älyttömästi. Parhaillaan just teen koneelle inventaariota, että mitä vaatetta löytyy per koko (että tietää mitä oikeasti vielä tarvitaan). Esim. 74cm kokoisia vaatteita on tällä hetkellä jo kirjattuna huimat 117 kpl!!! Ei ehdi ikinä käyttää kaikkia... |O :(

Tosi kurja lukea, miten raskasta osalla on ollut tämä vauva-aika :/ Itse on päässyt tosi helpolla, joten tuskin uskaltaa toista hankkiakaan, kun kuvittelee millaista voisi olla. Jaksamista ihan tuhannesti teille!! Toivottavasti pahin jakso alkaisi olla jo takana :hug: :hug: :hug: :hug:

Mä en osaa yhtään arvioida, että pitääkö mun antaa soseen jälkeen vielä maitoa vauvalle??? Syö siis nyt n. 1/2prk pepoa kerralla. Miten te toimitte?
 
Pakkauksesta ollaan yritetty käyttää kaikkea mikä on milloinkin sopivaa. Kovimmassa käytössä on ollut makuupussi vaunuissa. Oon yrittäny laittaa rajajaisia itelle päälle vauvan vaatteitten ostamisen suhteen, kun huomasin että melkeimpä samat pyörii narulta käyttöön ja taas pyykkiin. Ja olen itse niin mukavuudenhaluinen että laitan tytöllekin aina mukavat ja pehmoiset vaatteet, ja housut löysällä vyötäröllä ettei purista. On siis välillä vähän lökäpöksy :D Ja en muutenkaan niin perusta röyhelöistä ja muista tyttömäisistä jutuista :LOL: Mummo vaan meinaa välillä motkottaa kun kuulemma kalsareissa lasta pidän (puolipotkarit) :LOL: Bodyja on reilummin kun tahtoo pukluja tulla monta päivässä rinnuksille. Mutta ei taideta päästä Tiivarin tasolle määrässä...
Minä olen aina puolikkaan sosepurkin jälkeen tarjonnut vielä rintaa päälle, välillä ottaa välillä ei.
 
Tiivari, anna maitoo jos ottaa vielä, meillä harvemmin kelpaa kun syö itsensä täyteen sosetta. Tarjoan vettä suun huuhtelemiseks ruoan jälkeen. Saa sitten illalla maitoa enemmin + yöllä tietenkin, ettei nesteet ihan häviä.
Mutta apua ummetukseen!! Täällä on nyt 2 päivän ajan tullut oikein tiukkaa, kuivaa kakkaa eikä mikään auta. Olen jumpannut pojan jalkoja paljon, luumua menee (totutellaan sitä vasta niin ei isoja annoksia) vettä, maitoa, mikään ei auta ja toinen itkee silmät päästään kun koskee mahaan :ashamed:
 
Täälä taas (nii kauan ko kone toimii, on ollut nimittäin vähä särki, ja sen vuoks ei oo päässy palstaileen |O )

Mahoton ko mulle tulee huono omatunto.. Meil tyttö tosi vähän itkee ja mie jo siitä vähästä alan stressaan.. :ashamed: Oon toki kovin kiitollinen siitä, että ollaan noin loistava vauva saatu, mut turhaudun ja suutun itelleni tosi nopeaa siihen jos en tiedä mikä tytöl on, enkä pysty auttaan.. Ei siis vauvaa kohtaan ole ollut negatiivisia tunteita (onneks, ko mie panikoisin niistäkin varmaa nii paljo että eristäisin itteni koko vauvasta..)
Mut Rypäleelle aivan hirmuisesti voimia! :hug: Tuntuu varmaan pitkältä aika ootellessa että pääsis saamaan jotain vastauksia.

Stoppis kysyi onko tissittelijöitä: Täällä yks 99 % =)
Iltaisin meillä saa 2 dl pottuporkkana velliä, lähinnä sen takia kun isukki on se nukuttaja ja häneltä kun ei maitoa tuu.. Se on tullu vähän sellaseksi rutiiniksi, nii ei kehtaa nyt muuttaa sitä vaik ei kai sil mitää vaikutusta uniin ole. Ja Erika vain tykkää siitä kovasti! Eiks seki o ihan hyvä syy? =)

Kakka asiaa.. Meil oli pitkän aikaa hyvin pullat uunis, kakka tuli säännöllisesti joka ilta, kunnes... Tää idiootti mamma meni maistatuttaan niitä pirun soseita! |O |O Loppu maistelut lyhyeen, sillä tyttö rukal meni maha aivan kovaks ja tuli PÖKÄLEITÄ! No, nyt vatta ei oo palautunu ennalleen vaik soseita ei olekaan saanu.. Oisko sit vellil vaikutusta, kun kerran noin helposti kovalle menee, ettei ees teelusikallista kärsi kiinteetä maistella..
Luumu sose ei auttanu kovuuteen, duphalac autto kerran tai pari, tänää koitetaan sit mallasuutetta.. Toivottavasti auttaa, säälittää kun pikkuraasu kun pää punasena väkertää ja näkee että toisella hankala olla :'(

Toukkalat

Ai niin, ja niin ihanasti ootte kirjotelleet noista onnen tunteista, että ihan meinaa liikuttua niistäki (Ja hormoneilla ei taas mitään osuutta asiaan.. :p ) Mut kyllä täälläki ukon kans moneen kertaan päät yhessä tuijoteltu ja päivitelty meän pikku ihmettä: miten tämmöset taatelintallaajat on voineet saaha jotain noin kaunista ja ihmeellistä aikaan? (Ja täällä Rebel oon paininut yksinäisyydessäin saman ajatuksen kans, nimittäin mieki olen joskus sanonu etten tiä tahonko lapsia, tosin siihen on ihan pätevä syy miks moista olen menny väittään, mut huono omatunto siitäki silti.. :ashamed: :ashamed: )
 
äitiyspakkauksesta käytössä enemmälti: kynsisakset, rasva on käytetty jo, toppapussi, tumput ja saman setin sukat, muovifrotee alusta, vesilämpömittari, helistin, kirja, pussilakana.. noi nyt ainaki ja pakkauksen perusvaatteita käytetään kyllä kans. Meille pakkaus tuli kyl aivan tarpeeseen, en ois varmaa älynny ostaa esim. veen lämpömittaria saatikka sitten tuota frotee alustaa joka on kyl tosi hyvä (ja joita on kyl hankittu lisääki)
 
Heippa Taasen mammat!

Rypäle iso :hug: Hyvä että pääsette tutkimuksiin.Meillä esikoinen huusi 4kk ja juostiin kaikki lääkärit läpi,eikä syytä löytynyt,vaikka välillä sitä toivokin :ashamed:
Kunhan vaan olisi ollut joku selitys miksi toisella on niin huono olla.
Paljon voimia! :hug:

Kakka-asiaa...Meillä on tytöllä tullut koko 4kk välillä hyvinkin löysää ja limaista kakkaa.Välillä pikkasen vihertävää ja melkein joka vaippaan.Kunnes pari päivää sitten jätin devitolin pois ja vaihdoin tilalle dee-tipat.Tänään on tehnyt tasan yhdet kakat,joka oli kuin oppikirjasta.Eli tod näk devitol ei kuitenkaan sopinut.

Tiivari:Teidän tytöstä tulee selvästi näyttelijä.Luonnonlahjakkuus :LOL:

Äitiyspakkauksesta meillä on käytössä:Vesilämpömittari,rasva,sakset,vanupuku,harsot,froteealusta,lakanat,pyyhe,makuupussi,puolipotkarit,pari bodya.Talvella otetaan vielä käyttöön toppapuku ja siihen kuuluvat töppöset.Eli aika yllättynyt olen itsekin miten paljon juttuja onkaan käytössä :D

Edelleen mennään imetyksellä,joku sitä kyseli,mut pikkuhiljaa pitäis varmaan lisätä jotain muutakin neidin ruokavalioon...

Uusille vielä munkin puolesta tervetuloa!!Kivaa että porukkaa tulee lisää :)

Bamse
 
Moi kaikille!

Täällä mamma joka on sanonut n.5vuotta sitten että: Lapset on ihania niin kauan kun ne ei ole omia :ashamed: Ja ne onnen kyyneleet joita saanut ukon kanssa päästellä noille kullankerille :heart:

Rypäle :'( :hug: Voimia
Tiivari Ansa Ikonen :heart: :D
MP Parasta lapsellesi on oma Äiti, sä olet hyvä äiti :hug: ;)
Haikis Mä mietin että olisko siellä keuhkossa nestettä, en todellakaan ole tohtori mutta ajatus kävi mielessä :xmas: :xmas:
Kaka on täällä vihreänkikertävää löllöö :x Ja hajuton yököttäjä :x
Ä-P Pakkauksesta käytössä tällä hetkellä kynsisakset, lämpömittari (vesi) ja makuupussi... Niin ja 2005 vuoden pakkaus, tämän kohdalla otin rahana.

Meillä kun käännyttiin niin en todellakaan odottanut sitä viel tapahtuvaksi kun poika lähti vasta 6kk kääntyilemään. Ei tarvisi niin nopeeta tapahtua näitä :'( Mun pieni, ainoo, enempää en tarvi :D (saa)
Naamaa ja silmiä myös hierotaan ja meinaa välillä olla pinna höllässä kun ei mee niin kädet kuin pitäisi :D

:attn: Onko teillä vielä linea negra tallella? Täällä taitaa olla pysyvä sellainen :ashamed:

BB:tä silmäilin illalla ukon kanssa (en siis enää seuraa sitä kun nico ja ade läks) ja siinä kun Munya kertoi että suomen naiset on kauniita... Ukko läpsäs mua persuuksille ja tokas: Ettäs tiedät :D ( jörö joka ei kehuja heittele ) :heart:

rebel :flower: Muistutit, pyykit makaa koneessa :ashamed:

Mamitzu ja Justiina 20vk (tasan) Sappisaippua & Fairy-korvantakana pyykkien kimppuun :/
(johan olikin asiaa :eek: )
 
Juu, äippäpakkauksen kynsisakset on toki käytössä täälläkin :wave: Tuolle lämpömittarille mä olen vaan hymyillyt. En oikeesti ajatellut, et veden lämpötilaa alkaisin mittamaan. :whistle:

Muovitettu frotee meilläkin käytössä sängyssä, mutta tyttö on aivan hiestä märkä öisin. Muovi ei tietenkään hengitä yhtään. Nyt näin Etolassa, että myynnissä on kosteutta läpäisemätön aluslakana, joka hengittää. Vinkiksi vaan kaikille. :attn: Mä en ainakaan tiennyt, että tuollaisia on olemassakaan.
 
Mäkin laitan rytmiä...

8-9 herätään.
10-11 ekat puolen tunnin tirsat
12.30-13.30 pitemmät, ehkä yhden- kolmen tunnin unet
Unista riippuen iltasella ottaa vielä puolen tunnin tirsat ja nukkumaan menee 8-9 aikaan. Illalla herätään vähän väliä ja laitetaan tuttia ja sit ku nukahtaa kunnolla niin nukkuu 4-7 tuntia omassa sängyssä ja loppu yö äidin rinnuksessa kiinni.

Niin siisti ku rytmi pikkuhiljaa alkanut käymään selkeämmäksi. Ei sovi kauheasti hehkuttaa ettei taas mennä takaisin päin. Alku oli niin haastavaa ja raskasta kun neiti ei nukkunut päivällä kuin ihan lyhyitä tirsoja. Nyt nukkuu ja syö säännöllisesti. On tietty poikkeuksiakin.

Emma kans pyörittelee päätään nukahtaessaa ja hinkkaa kasvojaan. Rasittavaa kun tutti aina siinä touhussa irtoaa ja sit huudetaan!!

Kiitos kommenteista koskien tuota velli/kiinteiden aloitus asiaa.
Kyllä me taidetaan suoraan aloittaa perunalla ja porkkanalla. Tosiaan se velli taitaa olla "korvike vauvojen ensi ruokaa." Mitä suotta sitä aloittamaan ollenkaan koska Emma on lähes tissimaidolla.... Korviketta oon joutunut antamaan kasinkertaisen määrän muutamana päivänä, ennen 100 ml, nyt 200ml, jos tuo määrä tuosta vielä kasvaa niin aloitan kiinteät heti miten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
BB:tä silmäilin illalla ukon kanssa (en siis enää seuraa sitä kun nico ja ade läks) ja siinä kun Munya kertoi että suomen naiset on kauniita... Ukko läpsäs mua persuuksille ja tokas: Ettäs tiedät :D ( jörö joka ei kehuja heittele ) :heart:
Romantikko :D :heart:

Linea negra
Mulle ei koskaan sellaista ilmestynyt.
 
Voi Rypäle! Täältä kans tuhannesti voimia ja kärsivällisyyttä. Toivotaan, että tutkimukset selvittävät jonkin syyn itkulle. :hug:

Mä oon kans miettinyt, miten saisi nuo turhat syyllisyyden tunteet kuriin. Meistä jokainen on varmasti hyvä äiti ja tietenkin paras sille omalle lapselle. Yhtä oikeaa toimintatapaa ei ole. Sehän tässä vanhemmuudessa on vaikeinta, kun ei ole käyttöohjeita, vaikka kaikenlaista tietoa ja neuvoa toki tulvii ympärillä. :/

Sitten takas maan pinnalle. Meilläkii maksimi valveillaolojakso on 2,5 tuntia. Äitiyspakkauksesta on helpompi sanoa, mitä ei ole käytetty. Meillä ei ollut paljon mitään muuta, etenkään vaatetta, kun vauva tuli kotiin. Käyttämättä ovat jääneet raidallinen kietaisubody (liian pienet lahkeet meidän paksukintulle) ja se valkoinen kietaisubody, jossa oli noin sadat nauhat. En ikinä jaksais napoo niitä kiinni näillä nivelkipuisilla nakkisormilla. 74-senttiset odottaa vielä tuolla boksissa. Myöskään kortsuja ei ole käytetty. :D

Nivekivuista tulikin mieleeni, että pääsen niiden takia reumatutkimukseen, kun valitin asiasta neuvolalääkärille. Tänään kävin just verikokeessa ja maanantaina on lääkärin vastaanotto arvauskeskuksessa.

Mamitzu
: Pitääpä kysyä tuosta nesteestä. Mut nyt kuulu kutsu partsilta, moi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Mä oon kans miettinyt, miten saisi nuo turhat syyllisyyden tunteet kuriin. Meistä jokainen on varmasti hyvä äiti ja tietenkin paras sille omalle lapselle. Yhtä oikeaa toimintatapaa ei ole. Sehän tässä vanhemmuudessa on vaikeinta, kun ei ole käyttöohjeita, vaikka kaikenlaista tietoa ja neuvoa toki tulvii ympärillä. :/
Raskausaikana mä velloin sellaisissa epävarmuuden ja osaamattomuuden tunteissa, että ei mitään rajaa. Vauvan synnyttyä mä eristäydyin käytännössä lähes kokonaan muusta maailmasta miehen isyysloman ajaksi (te taisitte olla melkein ainoa kontakti maailmaan :D ) . Mies vastaili puheluihin ja hoiti sukulaissuhteet. Mä keskityin vauvaan. Ja siis se ei ollut mitenkään ennalta suunniteltua tai päätettyä. Minusta vain tuntui siltä sillä hetkellä - etten jaksa nyt jakaa huomiotani muualle. Niiden muutaman viikon jälkeen olin niiiiiin älyttömän vahva ottamaan kaikki kommentit vastaan (kaikillahan tunnetusti oli jotain sanottavaa ensikertalaiselle vauvan hoidosta). Ja yllätys, yllätys! Ne eivät hetkauttaneet mua mitenkään. Minä ITSE tunsin vauvani, ja tiesin mitä se tarvitsee. "Ei, ei sillä ole kylmä noissa vaatteissa", "Ei, sillä ei ole nälkä, se on väsynyt" etc. Eli mun mielestä tärkeintä on luottaa itseen. Sinä osaat! Se on sinun oma vauvasi! Sinä tunnet sen parhaiten! Ja ennen kaikkea, maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Mun kaksi jo aiemminkin mainitsemaani asiaa, jotka olen halunnut vauvalle viestiä ovat: ruoka ei maailmasta lopu ja äiti on tässä, sinä selviät! Niillä pärjää jo aika pitkälle... :heart:

*muoks* niin, ja raskausaikana lukemillani vauvanhoito-oppailla voi heittää vesilintua
 
Kynsisakset tosiaan ovat olleet kovassa käytössä, ne ovat tosi hyvät. En varmasti olisi hoksannut ostaa sellaisia pyöreäkärkisiä. Myös kylpylämpömittaria meillä on käytetty ja myös vaunuissa.

Niinhän me ollaan itse kukin oman vauvamme parhaita äitejä. Tosin juuri äsken ei siltä tuntunut, kun vauva huusi väsymystään ennen päikkäreille menoa. En viitsinyt lähteä vaunulenkille, kun on niin synkeä ilma, jos alkaa satamaan. Niinpä yritettiin mennä sänkyyn, mutta vaavipa ei halunnut nukkumaan. Huusi sitten sekä sylissä että sängyssä ja tuli tosi huono äiti olo, kun en tiennyt, että onko parempi taputtaa vauvaa uneen sängyssä vai tuudittaa sylissä. Tuntuu, että sänky toimii paremmin, mutta tunteeko toinen itsensä hylätyksi...Voi meitä äitejä.

Mulla on kanssa ikuinen linea negra. Se ilmestyi vasta loppuraskaudessa, mutta ei näköjään suostu lähtemään pois.

Kaikki ensisynnyttäjät ja miksei muutkin: milloin teistä on hyvä aika pikkukakkoselle? Nimim. meillä äippäpakkaukset kortsut käytössä, mutta vauvakuumetta pukkaa edelleen. Itse olin ajatellut, että sellainen 2,5-3 vuotta olisi hyvä ikäero, mutta nyt tuntuu, että pitäisi saada heti toinen. Eihän näitä tietysti voi aina suunnitella, mutta ihannemaailmassa...
 
Onko kenellekkään tuttu BIOTEEKIN PROBIOOTTI BABY valmiste?

Ostin sen maitohappobakteereja sisältävän jauheen kun Emma huusi muutaman vkon ikäisenä mahaansa. Kehuivat valmistetta luontaistuote kaupassa. se jäi silti käyttämättä. Nyt mietin et pitäisiköhän/kannatisiko sitä alottaa antamaan samaan aikaan kun aloittaa kiinteät? Voiko noista maitohappobakteereista tulla vatsakipuja tai ummetusta? Eikö niiden olisi tarkoitus just estää niitä vai mitä virkaa niillä on?
Kertokaas tyhmälle!!!

rypäle : Voi että käy teitä molempia sääliksi. :hug:
Olethan kokeillut rintareppua?
Meillä Emma tykkäsi olla siinä ja nukkui myös päikkärit siinä silloin ekoina viikkoina/kuukausina. Et kyllä itse kauheasti voi silloin tehdä tai rentoutua kun vauva siinä nukkuu mut Emma oli sitten unien jälkeen aina hetken paremmalla päällä. Selvästi huusi väsymystäänkin kun vatsavaivat eivät antaneet nukkua....
Sekavaa... kiire...
 
vellikeskusteluun meillä annetaan iltasin purkki velliä maidon kanssa ennen yöpuuta, ja sillä ilmeisesti katos se yön ainut syöttö/herätys katos. Voi toki olla et se johtu jostain muustakin :)

4kk neuvola takana! Ekaa kertaa edes kuulin sanaa kasvukäyrä ja kuulema loistavasti sillä omalla käyrällään menee B)
Kaikki oli likalla oikein hyvin ja erityiskehoja sai todella hyvästä ihosta :D Oikein kyselivät et miten mie sen niin hyväksi oon saanu :whistle:
Sitten mittoja:
paino 7950g :eek: (6970)
pituus 68,9cm (63,5)
py 44,2cm (41,8)

juu-u kasvaaha tuo, ei hoputtanu antamaan soseita muistutti vaan siitä kuuden kuukauden "rajasta" :LOL: toivottavasti sitä ennen kuitenki aloteltas niitäkin :saint:

ja tervetuloa uusille :flower:
 
Juu, siis Mamitzun mies on todellakin selvä romantikko! =)

Me ollaan käytetty äitiyspakkauksesta vähän sitä kevyt toppapukua, kypärähattua, tumppuja+ niihin kuuluvat sukat, vesilämpömittaria, kaikki kortsut :p , sitä raidallista bodya, kaikkia puolipotkareita, makuupussi vaunuissa alusta/pehmikkeenä, harsoliinoja, muovifroteeta (suosittelen lämpimästi IKEAsta pissilakanoita, joka laitetaan samaan tapaan lakanan alle, vaavi ei hikoile siinä meillä ollenkaan), lakanoita, huppupyyhettä, helistin, kirja, hiusharja (Rasmuksella kun on tuo liehuva letti :LOL: ). Nuo nyt tulee ainakin heti mieleen. Kynsisakset heitin jo heti alkuunsa pois, meijän pojan kynsiin ne ei tehonnu laisinkaan! Niin ja sit se ihan hirvee miljoonan narun body, on vissiin lapsettoman suunnittelema, koska eihän kukaan lapsi kestä sen pukemista sit alkuunkaan. Toppapukua olis tarkotus käyttää sit talvella kaikkine lisukkeineen, mutta saa nyt nähdä. Ostin meinaan tosi ihanan Reiman harmaarusehtavan puvun Rasmukselle ja luulen, että tullaan käyttämään sitä sit kuitenkin pääsääntöisesti.

Nyt vissiin alkaa Rasmuksen bataatti olla valmista mössätäväksi eli tehosekoittimen kimppuun käy tämän mamman tie. Meillä siis aikomuksena maistaa tänään ekan kerran tuota bataattia... saas nähdä miten käy.

Rebel
 

Yhteistyössä