**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Tere tere vaan...pikasesti tulin Rypäleelle vastaamaan UNIKOULUSTA..hulinaa ollunna tää päivä, ei ole paljon kerennyt koneella istuskella (mikä vääryys ;) )
Elikkäs tosi on, että unikoulua suositellaan vasta 6kk iästä lähtien, mutta minähän oon tehny kaikki nurinkäsinväärinpäin ja tietenkin aivan liian aikaisin =). Meillä rupes yösyönnit tihenemään aika huimasti, kiinteiden aloituksesta huolimatta. Poika söi parhaimmillaan 6-8 kertaa per yö. Itse järkeilin asian niin, ettei kyse oikeasti ole nälästä, vaan herätessään halusi äipän kainaloon koisailemaan. Ja niinhän se asia sitten olikin!! Eli tein yksinkertaisesti niin, että kun Eetu heräsi yöllä huutamaan tissin perään, yritin ensin laittaa tutin suuhun ja jos/KUN ei kelvannut, nostin sängystä syliin (istuin sängyllä) ja pompin jousien varassa (hyvä, että niitäkin joku vinguttaa ;) ). Heti kun lapsonen rauhottu, laskin takaisin sänkyyn..en siis odottanut, että nukahtaa kokonaan, vaan pelkästään rauhottu tai oli puoliuninen...toki kävi ensimmäisten öiden aikana niin, että rupesi huutamaan samantien kun laski sänkyyn, mutta taasen toimin saman kaavan mukaan. Nyt meillä muotoutunu yöt niin, että syötän 2-3.00 välillä ja seuraavan kerran 6-7.00 välillä...eli huima ero verrattuna entiseen =). Homman saimme tällä tolalle n. viidessä yössä. Toki edelleen saattaa herätä muulloinkin, kun tutti tippuu, mutta rauhottuu samantien sänkyynsä. Mutta sulla Rypäle vissiin onkkelmana se, että joudut tunkemaan tuttia suuhun lukuisia kertoja yössä...ei vissiin tiheä yösyöminen, vai??? Unikoulusta on muuten ihan hyviä artikkeleita, kun googlettaa..kantsii käydä lukemassa! Ja tuskin tuo meidänkään versio mikää oikeaoppinen ollut, mutta toimi ja sehän se pääasia oli/on =)

Nyt sitte tietenki, kun menin tällä tavalla retostelemaan, seuraava yö onkin sitte ihan perseestä ja tissia vingutetaan se 8 kertaa, prkle :LOL:

Mukavaa ja ennenkaikkea RAUHALLISTA iltaa ja yötä kaikille :heart:
 
Piti tulla vielä tarkentamaan tuota lisäsisarushommaa. Olen siis aivan samaa mieltä, että lapsia saadaan ei tehdä. Kyllä sitä täytyy olla onnellinen, että kolmannesta kierrosta tärppäsi eikä mitään keskenmenoja ollut. Eihän sitä tiedä kuinka vaikeaa se seuraava mahdollinen raskautuminen on. Mutta näillä näkymin Rasmus saa nyt aluksi kasvaa ihan rauhassa ennen kuin harkitaankaan uutta vauvaa.. tänään alotin oikein tunnollisesti mun omat, oikeat e-pillerit. Jos sitä vielä joskus sen vauvakuumeenkin kokisi. Sellasta kun en ole vielä kärsinytkään, koska suhtauduin ennen Rasmusksen tärppäämistä koko raskauteen hyvin skeptisesti ja pidin mahdollisuutta raskauteen pienenä (olin syönyt 10 vuotta pillereitä joten uskoin sen vaikuttaneen siihen mahdollisuuteen).

No juu oli mulla muutakin asiaa. Kävin tuossa kaupassa ja löysin sieltä sitä samaa sappisaippuaa, mistä oli eilen puhe. Hintakin tais olla halvempi (joko 2,80 tai 2,90) kuin nettikaupassa. Niin ja kaupassa kävin Viikin Prismassa, joten luulisin että tuote saattais siis kuulua nykyään Prismojen valikoimaan. Ei siis muuta kuin sappisaippualla ja fairylla taistelemaan tahroja vastaan.

Rebel
 
Laitanpa teille kuvan vielä meijän nykyisestä syöntityylistä. Oli pikkasen vaikee ottaa purkista lisää ruokaa, kun Rasmus roikkui koko ajan lusikassa kiinni. :D http://www.aijaa.com/v.php?i=2951257.jpg Mutta hyvää kuulemma oli, yninästä päätellen. :)
 
Tätä sitä ei vielä pari kuukautta sitten uskonut mutta uskottava on kun jo reilun kuukauden on toiminut.. siis että vauvakin nukahtaa itsekseen sänkyynsä. Alussa ajattelin että niin kauan saan nukuttaa rinnalle kun imettää mutta ei.. tosin niitäkin aikoja tulee varmasti vielä ikävä. :heart:

Äippäpakkaus on meillä vuodelta 2006 ja sieltä on käytetty miltei kaikkea esikolla paitsi noita haalareita jotka olivat sinisiä, eli pojalla on nyt ollut käyttämätön kevytvanupuku kuten myös talvihaalari lakkeineen ja tumppuineen tulenee uutena pojalle.. meillä neiti kulki pitkään pelkässä vaaleanpunaisessa. =)

Täälläkin on edelleen Linea negra.

Ikäeroa meillä tuli muksuille 1v 8,5kk ja pienempikin ikäero olisi voinut olla. Odotettiin kuiteskin varulta vuosi kun sektio oli takana ja onneksi ekasta tärppäsi. Isompi täytti syyskuussa 2 ja osaa syödä itse ja housuvaipan on jo pitkän aikaa hakenut itse korista jonka äkkiä sujauttaa.. harmi kahdessa vaippaikäisessä on ainoastaan kasvava vaippavuori ja jos yhtä aikaa vääntävä tortut, tosin poika saa odottaa kun esikoinen on siinä iässä että sitä vaipan sisältöä pitää tutkia.. :kieh:
Jossain vaiheessa tosin harmitti esikoisen puolesta kun poika oli koko ajan rinnassa kiinni.. tuli tunne että tytön mielestä olen hylännyt hänet vaikka kuinka olen yrittänyt ottaa mukaan kaikkeen. Meni noin pari kuukautta (pahimmat itkut) kunnes tyttö täysillä hyväksyi veljensä.. aamuisin meillä on yhteinen aamupala kaksistaan jollei poika ole herännyt (harvoin) ja sen jälkeen mennään laiskottelevan vaavin viereen köllöttelemään. :heart:

Pojasta on tullut myös aika helppo vauva mutta kun itse olen nyt kärsinyt unettomuudesta, ymmärrän ettei kaikilla ihan heti tee mieli uutta vauvaprojektia pistää käyntiin jos on valvottanut pidemmän aikaa. Se on tietysti niin henkilökohtaista mikä ikäero on paras, olen kuullut että mitä enemmän ikäeroa on, sitä enemmän mustasukkaisuutta.
Kyllä sitä mustasukkaisuutta on täälläkin esiintynyt mutta aika vähän loppujen lopuksi. Ehkä siinä tietysti on juuri se että mitä kauemmin esikoinen on ainoa huomion keskipiste, niin sitä enemmän hän siihen tottuu.
Jos vauvavuosi olisi ollut rankka niin ikäero olisi ollut varmaan suurempi.

Täällä kanssa välillä tissit suihkuaa, tai itse asiassa aina kun puristaa niin kaaressa lentää mutta pitempien imetysvälien jälkeen välillä poika irrottaa ja tarraa, irrottaa ja tarraa.. ei tosin potki vaan liikuttelee edelleen hitaasti nautiskellen jalkojaan.. :)
Mutta muuten potkii sukatkin jaloista.. siksi tykkään enemmän kotosalla body + puolipotkarit tai sukkahousut yhdistelmistä.. ;)

Täällä alkoi kanssa eilen juuri tuo silmien ja nenän hierominen. Ja varpaiden kanssa ollaan ruvettu tekemään vähän tuttavuutta. :D

Ai se sappisaippua on tullut Prismoihin.. en ole bongannutkaan sieltä, viimeksi tullut ostettu vuonna 2007 ko. saippuaa varastoon asti. :D

Nyt nukkumaan.. :wave:
 
Huomenta (nyt voin sanoa heränneeni) :D
Ukko tosiaan oli yön töissä ja herätti tullessaan likan, joten se siitä nukkumisesta :kieh:
Olen siis herännyt 5.30, en mitenkään tykkää nousta ennen kukonlaulua |O
(ja ursulainen ei saa osallistua tähän) :D

Meillä likka osaa vellata tutin suuhun, se ei nyt ihan täydellisesti mene. Siis noukkii tutin lattialla ollessaan käsin ja laittaa suuhun. Ei mikään vahinko koska testattu monesti ja leluilla ja kaikilla, tutti menee ja lelut jää käsiin.
Esikoinen oli vallan laiska ja saamaton mutta tää valioyksilö taitaa suorittaa lukionkin jo päiväkodissa :LOL:

Tuohon mun seksin nälkääni palaten :ashamed: mulla on nyt vuotopäivä nro 9 menossa!! |O Kierukka asennettu, sen jälkeen ensimmäiset menkat, menkkakivutkin olen saanut takaisin! Katosivat esikoisen synnyttyä :attn: Miten ne takaisin voi tulla :/ ?

*haukotus* pieni nukkuu jo ulko-eteisessä ja "me" pojan kanssa katsellaan Karhu veljeni Koda2 B) (minäkö palstailen samalla :whistle: )

Nyt lisää kahvia, koneet meinaa sammua :D
 
huomenta

täälkii herätty varhain, 3.30 jälkeen en ole paljon nukkunut kun piti taas kuunnella pojan hengityksen rohinoita. taisvat kuulua enimmäkseen nenästä. heti ylösnousun jälkeen annoin kuitenkin varmuuden vuoksi ventolinea, vaikka en ole kyllä selkeää helpottavaa vaikutusta sen käytöstä huomannut.

tulin kysymään, et minkä verran ja miten teidän vauvat hengästyvät? alkavatko huohottaa heti kun liikkuvat vai kuinka paljon pitää sätkiä ennenku henki salpaantuu. ja erityisesti miten mahallaan ollessa? mä en enää yhtään tiiä, mikä on normaalia hengästymistä. hullukshan täs tulee.. :headwall:

komee kullitettu maggari mamitzulla. :D jatkuu myöhemmin, nyt jäbä tuhisee sylissä. taijan mennä koittaa jos lisäunet jo tarttus kaaliinsa.

h-emo ja poika 4 kk + 1 vko
 
Lyhyen ikäeron kanssa lisääntyneet ( ;) ): olitteko töissä lasten välissä?

Hyvään vaihtotarjoukseen pitää vaan tehdä tarkentavat kysymys: WHAT IS toimiva seksielämä....? :LOL:

Eiköhän suurin osa ihmisistä tiedä, että lapset ovat lahja, joka saadaan on niitä tehty 10 vuotta tai 1 kierto. =) En ainakaan itse ole koskaan pitänyt niitä itsestäänselvyytenä ja siksi tätä ihanaa onnea niin hehkutankin.

H-emo En kyllä itseasiassa ole huomannut meidän pienen hengästyvän varsinaisesti koskaan, mutta höösätessään (esim. sätkiessään) se hengittää aina liikkuessaan liikkeiden tahtiin hassusti, mikä ehkä muistuttaa hengästymistä.

Joo meilläkin auttoi jatkuvaan syömiseen se, että vauva rahoitettiin sylissä ja sitten tassuteltiin sänkyyn nukkumaan. En kuitenkaan edes pitäisi tuota varsinaisesti unikouluna, koska vauva ei jää siinä missään vaihessa yksin, äiti on koko ajan vieressä rauhoittamassa - ei vaan tunge rintaa suuhun ihan jatkuvasti. Enkä oikein unikouluista (vielä :LOL: ) perusta, mun mielestä vauvan huudattaminen tuntuu aika rankalta. Eri asia on tietysti sitten jos vauva huutaa jokatapauksessa ja vanhemmat eivät saa lainkaan nukuttua. Mutta meidän pieni, kun ei yleensä kauheasti huuda, lähinnä heräilee, niin en tohtisi kauheasti vielä huudattaa toista.

Mulla oli vielä jotain muutakin, mutta nyt pätkii pahasti eli palataan siihen sitten myöhemmin.
 
Huomenta mammat!

Meillä herättiin vaan kerran syömään yöllä klo 4! Voisiko nuo kiinteät alkaa jo muka vaikuttamaan hiukan...? No, ensi yönä voi olla taas normi kahden varikkokäynnin taktiikka. En siis ilakoi vielä.

äää: Täälläkin on opittu viemään tutti suuhun. Hiukan on vielä hakusessa, miten saa sormen pois tutin lenkistä. Nääs kun vetää käden sitten pois suun edestä, niin tutti lähtee aina mukana. Ja sekös harmittaa :D

Selkeät uudet jutut ovat tällä hetkellä nämä: pään ja hartioiden nostaminen lattiasta selinmakuulla (tahtoo syliin!), jalkojen nostaminen ylös ja sitten niiden lyöminen lattiaan (AUTS!, tekee pahaa pienten kantapäiden puolesta), ja kaarelle vetäminen selinmakuulla (eli pää ja jalanpohjat koskettaa maata) ja sitten tuo tutin "hallinta".

Perjantaina olisi tarkoitus lähteä Pori-Rauma -retkelle. Saas nähdä miten ensimmäinen pidempi automatka menee. Asuikos kukaan teistä siellä suunnalla? Oiskos antaa vinkkejä hyvistä käyntikohteista? Lähinnä akselilla lapset ja sisustus. Niin ja perjantaiaamuna on myös 4kk neuvola. Jännää nähdä miten on tyttö kasvanut.
 
Joo, tota hengittämistä on tosi vaikea kuvailla näin kirjallisesti. Mun mielestä meidän poika hengittää aika nopeaan tahtiin koko ajan. Sit enemmän liikkuessa hengitys kiihtyy, ei se nyt varsinaisesti läähätä, mutta kuitenkin kuuluu ihan selvästi sellaista kovempaa huohotusta. Mahallaan ollessa sit hengitys on aina aika vaikeen kuulosta. Luulen, ettei se sen takia oikein viihdykään mahallaan + niskat väsyy. Ja sekös vasta on nyt ongelma, kun aina kääntyy automaattisesti mahalleen puuhamatolla.

Ehkä kuukausi sitten ihmettelimme, kun poika alkoi "hyperventiloida" eli aina innostuessaan / suuttuessaan alkoi läähättää hulluna. Pidimme sitä jätkän uutena hauskana keksintönä, et tällaistakin ääntä saa aikaan, mut nyt oon alkanut miettiä, oliko se eka merkki mahdollisesta astmasta. Mut kun tuota flunssaakin vielä tuntuu olevan...

Kauheen vaikee tilanne, kun poika on kuitenkin ihan normaalisti hyväntuulinen ja jaksaa hymyillä ja puuhailla (paitsi mahallaan) ja nukkuukin ihan normaalisti (nukkuessa rohina kuuluu mun mielestä nenästä). Sen takia en oo rynnänny mihinkään yksityiselle lääkärille vielä, mut järkihän täs kohta menee, jos ei ala sitä kutsu tutkimukseen kuulumaan. Ja anteeksi tämä jatkuva vuodatus samasta asiasta. Mut kun ei oikein muutakaan päässä tällä hetkellä liiku. :(

Toimiva seksielämä meidän perheessä: peitot heiluu silloin kun molemmat on yhtä aikaa hereillä ja lapsi nukkumassa = erittäin harvoin. Mut emme ole valittaneet. :LOL:

PS. Oon unohtanu mainita, että nenäfrida ostettiin ja toimii tosiaan paremmin kuin pikkuniistäjä mun mielestä. Kiitos neuvosta!
 

Yhteistyössä