**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Hikoilusta Sofia on kans hikoillut ihan pienestä asti. Ollaan miehen kanssa oltu ihan hämillämme, kun muistelen jostain lukeneeni ettei vauvat muka hikoile. Just ton suunnattoman hikoilun takia meen ostamaan uuden suojalakanan. Tyttö kun on ihan läpimärkä öisin. :/

ARGH! pitääkin alkaa muuttaa tuota unirytmiä hiukan. Mä en kestä, jos joudun heräämään vauvan kanssa jo klo 8. Nyt on tottunut liian hyvälle kun saa aamu-unisena nukkua klo 9 asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
moe!! voiko tänne viä kirjotella?? =) en oo avannutkaa tätä mut ilmeisesti kesäkuisia vauvoja varten? tai niiden äitejä..heh.. mulla kolmonen on kesäkuinen poitsu..
Mukaan vaan! :wave:

Meillä se eilinen oli kyllä vaan hetken huumaa. Tänään on huudettu senki edestä aamu viidestä asti... |O :headwall:

Voiko muuten tässä vajaa 4kk paikkeilla ola myös sellanen tiheen imun kausi?


Ei nyt kykene kirjottamaan enempää.
 
No niin, nyt on käyty sairaanhoitajan ja lääkärin vastaanotolla pojan hengityksen takia. Tulos: ei hätää, pientä rohinaa kuuluu, muttei esim. syytä nopeuttaa lähetettä polille. Saatiin nyt selkeä ohje antaa Ventolinea 3 krt päivässä 3 päivän ajan, jotta nähdään, millainen vaikutus sillä on/ei ole. Kokeilusta saa ainakin tietoa astmatutkimusta varten. Ventoline oli siis määrätty pojalle alunperin tarvittaessa. Kauheen vaikea on arvioida sitä tarvetta!

Nyt on ainakin itsellä rauhallisempi olo. Ja jos tilanne pahenee, niin sitten vaan taas päivystykseen. Täytyy muuten kehua, että tällä kertaa ei ollut pahaa sanottavaa julkisesta terveydenhuollosta. Jopa ajanvarausnumero vastasi ensi yrittämällä, en joutunut edes jonottamaan. Myöskään hoitajan vastaanotolle ei ollut jonoa, ja lääkärillekin päästiin ajallaan. Kerran näinkin! :eek:

Kiitoskorteista: me tehtiin itse. Kehitettiin yksi juhlissa otettu perhekuva (mustavalkosena, kun en pystynyt katsomaan väriversiosta silmäpussejani!) ja se sitten liimataan taitetulla a4:lle, jossa on yksinkertainen kiitosteksti tietsikalla tehtynä. Eipä muuten ollut meistä vanhemmista kovin monta onnistunutta kuvaa juhlista, vaikka kuvaajia oli pilvin pimein. Poika oli toki edukseen, kuten aina kuvissa. Kutsut ja juhlan ohjelmalehtinen tehtiin myös itse.

Höh, nyt tuo poitsu on ihan tyytyväisenä mahallaan tuol matolla, eikä ees puuskutusta kuulu. Tehoisko Ventoline sittenkin...

Tervetuloo uusille! Tänne kotiutuu tosi nopeesti. :wave:
 
Julkisesta terveydenhuollosta.. minä taas lähdin nostelemaan esikon kanssa tk:sta kun lääkäri oli yli puoli tuntia myöhässä.. ja kun kyse asiasta että täytyy tutkiakin (ihottumaa, suupielet aukee.. ehkä allergia), sinne liukuhihnalle olisi ollut turha mennä.
Huomenna on sitten Diacoriin aika lastenlääkärille.
En kyllä tiedä miksi edes oltiin viemässä (väsy?) tk:lle kun on lapsivakuutus ja omavastuu muutamaa euroa vaille täys.
Mutta eka kerran näin.. ennen on kyllä saanut omalääkärille ajan samalle päivälle tuohon tk:seen tytölle, nyt vaan tökki.
 
ok,tänks! =) pikipäin tässä ehtii pyörähtään mut pakko joka pvä jossain välis!!!! (koukussa?) tosta 4kk tiheän imun kaudesta, samaa miettinyt, meillä alettu enemmän kans heräileen ja kokoajan nukkunut muuten hyvin että lähinnä kerran syönyt tossa 4-5mais!!(illalla 20). korviketta osittain kun alkoi toi maito loppuileen selvästi ja pituus "huonoa" jne...mutta välillä sitä taastulee.. kai fiiliksistä johtuen. :/
 
Heippa!

Supersuuret kiitokset näin aluksi Ammulle, joka on lääkäriäkin fiksumpi ;) :heart:

Poika on pari päivää ollut flegmaattinen, ruoka ei maistu, valittelee hampaitaan ja muutenkin vähän outo (esim. hekottaa väsyneenä kesken haukotuksen ihan oudon aikuismaisesti :D). Tänään ennen kävelylle lähtöä (neuvola klo 13 , kävely 11) mittasin kuumeen kun oli lämpimän oloinen ja pistin supot tauolle kun oli 4pvä niitä syönyt 1-2krt/pvä = 39 astetta :eek:
Neuvolassa sitten normicheck:

Paino 7620g (3kk 6860g)
Pituus 67cm (3kk 64,5cm)
Pipo 44,2cm (3kk 43,1cm ISO PÄÄ!)

Sen jälkeen pisti meidät lääkärille, joka katsoi korvat ja kuunteli keuhkot ja lähetti kotiin linjalla "seurataan tilannetta". Tulin kotio ja olin ihan väsy viime yöstä ja huolesta (heräili 20min välein), kunnes Ammu mainitsi VAUVAROKON. Soitin sitten melkein samantien samaiselle lääkärille, jolle muistutin kaulalla olevasta ihottumasta joka tänään ilmestyi.. Sanoi sitten että ihme kun hänkään ei tullut moista ajatelleeksi :kieh:

Eli nyt hoitona nesteytys, vaikka jääpaloin jos ei muuten, ja paljon rakkautta :heart: Pitäisi mennä ohi parin päivän sisällä. Raukka.. :( Annoin 15 jälkeen nestemäistä Panadolia 4ml, ja simahti 16 maissa, nyt nukkuu vieläkin! Yöksi neuvottiin laittamaan suppo juuri ennen nukkumaanmenoa tai 5-6ml panadolia; aamusta voi sitten virkeänä pitää ns. ilman lääkettä että kuume nousee; äiti ja lapsi jaksaa paremmin.

Että sellaista täältä.. Otin itse äsken tunnin tirsat sapuskan päälle, nyt on ihan pöllö olo.

Mitenköhän Rypäleen Toivolla on tämä päivä mennyt?

Tsempit tarvitseville :flower:

Elppa & Alex 4kk 4pv
 
Eli oon ollu todella ahkera tänään, ollu oikein kunnon Vaimo, isolla V:llä :LOL:

Aamu klo06.38 heräsin/nousin kun mies lähti töihin, se alkas heti, siis siivoaminen, siivosin mun vaatekomeron, joka oli niinku pommin jäljiltä, Nyt se on HIENO!!
Ja sit klo8 Emma heräs syömään velliä 160ml, ja takas nukkumaan. Samoihin aikoihin laitoin ekan pyykkikoneellisen pyöriin.
Emma heräs klo9.30 ja just klo11 sillä nälkä joten annoin soseet. Ja toinen pyykkikoneellinen pyörimään.

Ja sen jälkeen käytiin koeajaas manduca. Wauuuuu, Emma nukahti heti kun kaks korttelia meni ja nukkui kunnes tulin kotiin, koton vaan vaipanvaihto ja Emma siis jatkoi viel unia, vähä yli tunnin verran, Ihan varmasti on noissa manducoissa unihiekkaa... :LOL: tai sitten tämä oli Emman unipäivä.
Klo14 Emmalle maitoa 120ml. Ja kolmas pyykkikoneellinen pyöriin :D
Klo15 Emman takas unille, :eek: nukkui 2h, eli klo17 soseet, ihan tasan just niinku eilenki.. :whistle: ...Laitoin sit potut kiehuun, muusia ja kalaa ruaks...

On ehkä vähän väsy, mut oon TODELLA tyytyväinen!!!!!!!

Juteltiin tänään ursulaisen kanssa meses, mä mietin joulu-tammikuun aikoihin tapahtuvia ostoksia Emmalle.
Ne oli mm. Isompi Turvaistuin, Syöttötuoli ja Potta, ja tottakai olen ollut niiiiiiin kiltti että joulupukki tuo ainaki syöttötuolin(tripp trapp) ja potan... :xmas:

Ja turvaistuimesta sen verran et, meinaan kyllä odotella kunnes Emma painaa sen 9kg, että voin ostaa 9-18kg naama menosuuntaan turvaistuimen..

Jaa...mitä muuta...eipä muuta, Huomenna Emmalla lasten.polilla klo13 aika...

Emma 4kk 2pvää :heart:
 
Miss Piggylle unohtui vastata munuaisaltaan laajentumasta: meillä syntyessä 8mm, 1vk myöhemmin sairaalasta lähtiessä 5mm, 1kk kontrollissa 4-5mm, mutta oli virtsaa rakossa, joten saattoi painaa kasaan, sen takia kontrolli jossa 4mm :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, piti vielä kertoa tämäkin. Mulla alkoi nyt toiset menkat synnytyksen jälkeen. Suht säännölliset jopa. Ja KUUKAUTISKIVUT on kadonneet!!!! Jippiiiii! Hyvä, että muistaa tampoonia käydä vaihtamassa, kun ei vaan tunnu mitään. Mikä autuus! Kyllä kannatti ne synnytyskivut kärsiä, jos siinä kerralla sitten meni toivottavasti koko loppuelämän kk-kipuilut. :D :D :D
Täällä on juurikin tullut takaisin nuo kivut :kieh:
onko kukaan viisas ja osaa sanoa miksi kivut tullut takaisin?
Toi on kyllä outo juttu. Nyt kun googlasin, niin on ilmeisesti enemmän sääntö kuin poikkeus että kuukautiskivut helpottavat synnytyksen myötä. Täysin uusi tieto minulle.... Kannattaisikohan sun käydä gyniksen pakeilla?

Kuukautiskipujen sijaan tunnen muuten nyt tosi hyvin koska on ovulaatio. Eli silloin on vatsa hellänä. Ennen ei ollut mitään oireita. Outo tämä ihmiskeho :eek:
Turskatti! :headwall: Kaivanpa huomenissa tohtori Pi***n numeron :D :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Miss Piggylle unohtui vastata munuaisaltaan laajentumasta: meillä syntyessä 8mm, 1vk myöhemmin sairaalasta lähtiessä 5mm, 1kk kontrollissa 4-5mm, mutta oli virtsaa rakossa, joten saattoi painaa kasaan, sen takia kontrolli jossa 4mm :)
Meillä näky jo raskausaikana toi laajentuma ja sillon oli lukemat ensin 7mm ja myöhemmin 9mm. Viikko syntymän jälkeen oikee oli jo normaali, mutta vasen hieman laajentunu, ei sanonu lukuja. Nyt vasen oli vielä sen 6mm. :/
Ja tosiaan antibioottia on syötetty 3kk putkeen, virtsatietulehduksen estämiseksi. Tällä viikolla pitäis tulla lisäinfoo miten jatketaan.
 
Anteeks, mutta repesin

Mamitzu06:

Turskatti! Kaivanpa huomenissa tohtori Pi***n numeron


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ja sain muuten jumalaista "päiväkahvia" tänään :heart: toimesta :p (käyköhän hää lukees kaikki mun valitukset täältä?!)

Elpalle: Ole hyvä, aina ilo auttaa (vaikken kyl tajuu oikein et mistä ees kiittelet :snotty: ) soitelkaa vaan muutkin mulle, siis kaikki, jotka ette kehtaa Tohtori P****lle soitella B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Anteeks, mutta repesin

Mamitzu06:

Turskatti! Kaivanpa huomenissa tohtori Pi***n numeron


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ja sain muuten jumalaista "päiväkahvia" tänään :heart: toimesta :p (käyköhän hää lukees kaikki mun valitukset täältä?!)

Elpalle: Ole hyvä, aina ilo auttaa (vaikken kyl tajuu oikein et mistä ees kiittelet :snotty: ) soitelkaa vaan muutkin mulle, siis kaikki, jotka ette kehtaa Tohtori P****lle soitella B)



:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Niin, ja onnittelut kahvittelusta. Ilmeisesti ei ollut lattea(a) vaan hyvinkin vaahtoavaa ja kermaisaa...? T. kade :wave:
 
Just kun pääsin sanomaan, ettei meillä ole pökäleen pökälettä näkynyt vaipassa, niin nyt on! Ihan oikeaa "kunnon" kakkaa. Taitaa porkkana ja maissi olla kova sana. Luumuannosta kasvatin tänään. Toivottavasti ei pukkaa ihan kovin pahaa ummetusta.

Minä mitään maisteluannosta antanut tänään maissi-perunaa, vaan heti 1/2prk, kun kerran upposi. Mites kauan te olette antaaneet niitä kuuluisia teelusikallisia, ennen kuin annatte kunnon satseja??
 
Täällä kanssa yksi hikoileva vauva. Etenkin pää kuumenee ja alkaa hikoilemaan, kun pientä rupee väsyttää. Meillä tätä hikoilua ollu havaittavissa jo jostain kuukauden ikäisestä lähtien, joka sinänsä jännä kun eihän näin pienten vauvojen pitäis todellakaan osata hikoilla. :eek:

Mulla on ollu tänään oikein huono-äiti-päivä. Tuntuu, et koko roska kaatuu taas päälle ja kaiken tekee väärin. Rasmus ei nukkunu tänään just yksiäkään kunnolisia päikkäreitä. Nytkin ennen nukkumaan menoa oli valveilla melkein 4 tuntia ja oli pikkasen väsy ja kiukku. Yritin laittaa sitä vaikka kuinka monta kertaa nukkumaan, mutta ei tuo suostunu. Huusi vaan pää punaisena. :ashamed: V***tusta lisäsi se, että ukko oli kyllä kotona, mutta mitä tuo on tehny koko iltapäivän... no pelannu tietysti tota hemmetin pleikkaria ja minä taistelen pojan kanssa, leikin pojan kanssa, teen ruokaa, tyhjennän/täytän tiskikonetta, tiskaan... pyykätäkin olis pitäny, mutta en jaksanu. Ukolle kun asiasta sanon, niin tuo hyväkäs menee loukkaantumaan. Tänään taas sanoin, että pitäis kellarissa käydä, kun pitäis kesävaatteitä pois laittaa ja tarvitsisi kellarista muutenkin tavaraa (en voi sinne itekseni mennä, kun koppi on niin täynnä et kun oven avaa, niin vyöry alkaa ja siel on sen verran painavaa tavaraa etten alle viitsis jäädä). Kellarissa käyntiä oon pyydelly jo yli kuukauden ajan, mutta tuloksetta. Ei tuo ukko viitsi pe**ettään sohvalta nostaa kuin korkeintaan ruokapöytään kun kotiin on tullu. Mulla kerta kaikkiaan hajoo pää!! Ja kun valitan, että hukun tähän kaikkeen hommaan, niin tuo vaan tuumii että sun pitää ottaa omaa aikaa ja lähteä jonnekin... totesin siihen, että mitäs tekisin ja minne menisin kun ei oo rahaa. Kyseli vaan, että pitääkö sitä rahaa aina käyttää?? Vuorostani kysyin häneltä, että mitäs sitä tekin ilman rahaa, niin eipä tuolla ehdotuksia sit ollukaan. Nytkin kun Rasmus on yöunilla, niin vähän väliä kuuluu tuolla taas itkeskelevän. En mä tiedä mitä tuon pojan kanssa enää kohta tekis. Silläkin tuntuu olevan kaikki jotenkin pielessä enemmän tai vähemmän... etenkin nukkuminen alkanu olla jotenkin kovin ongelmallista.

Anteeks, en nyt sit kyenny tällä kertaa mihinkään muihin keskuteluihin tällä kertaa. :ashamed: Ottaa vaan kaikki taas niin päähän.

Rebel
 
rebel :hug: meillä on takkuillu kans toi nukkuminen tällä viikolla oikein kunnolla. Tuntuu, että toi muksu on muuttunu ihan eri ihmiseks :headwall: huutaa ja huutaa vaan vaikka kuinka väsyttää mutta ei suostu nukkumaan :/
 
ikionnellinen
Täältä taustalta kaivaudun esiin, oon kirjoitellut ehkä about 3,5kk sitten kun meidän tyttö ol ihan vauva (nyt jo iso pimatsu :heart: ). Otatteko vielä kyytiin?
Hirveesti oon teistä saanut tukea, aina on löytynyt vastaus mieltä kaivertaviin kysymyksiin, miten onkin joku osannut aina kysyäkin... No samassa tilanteessa tässä kaikki ollaan.
Päivitän hiukan meidän kuulumisia: "Martta" on siis 4kk ja 10pvä ikäinen ihanuus, huomenna neuvola joten tarkka koko ei oo tiedos mutta viimeksi 3kk iässä yli 7kg. Pelkällä tissillä mennään vielä tää viikko, raukalla ekaan korvatulehdukseen ab-kuuri menossa, alotellaan kiinteet sit ens viikolla. Kääntyilee, tarttuu leluun, naureskelee ja KUOLAA! :p
Nyt ei jaksa muuta, ensi kerralla kommentoin muittenkin juttuja, nyt pää pehmeenä saunasta :D

Ikis ja "Martta"
 
hikoilusta mein likka on hikoillu heti syntymästään asti, yölläkään ei voi kunnolla peittoa oikein laittaa kun muuten koko likka on niin märkä ku ois vaippa falskannu. Tos on viel ärsyttävintä se et hikoaa paljon myös ns. kosketuksesta niin en voi tyttöä oikeestaan ees ihokontaktissa paljoa pitää kun miun iho reagoi tosi rankasti hikeen ja varsinkin toisten hikeen -_-

kuukautiskivuista siis pitäskö kuukautiskipujen muka kadota synnytyksen myötä?? jos näin on, kertokaa se miunkin menkoille, jotka luuleet et niiden pitää kolminkertaistua :D

nukkumisesta meil on likan nukkuminen takunnu viimeaikoina kans, ei tuo päivällä oikein haittaakaan vaikkei enää nuku kuin kerran päivässä ja sillonkin tunnin, tai vaihtoehtosesti kahesti puolen tunnin torkut, mutta yöunille meno on alkanu takkuumaan ihan kunnolla.. mikähä vaihe oikein on kyseessä, ainakin toivon että se on vaihe :D ja siis yöunille mennessä likka ei ees näytä oikeestaa kovin yliväsyneeltäkään :eek:

joo, mie taas yökukun, tämmöstä tää on kun miehellä on yövuoroviikko menossa enkä osaa mennä yksin tyhjään petiin..
 
Huomenii.
Viljami ajattel yöl et äippä tykkää aikasist herätyksist...enkä ees tykkää :/ ...hää sit kolmen jälkee ol pirtee ku peipponen,en kyl välittäny vaa sinnikkääst tuttia suuhun ja taputuksii peppuun. Sit herättiin puol kuuden jälkee ja nyt jätkä kuistil unilla ja tää äippä juop aamukahvii.

Menkoista Ei miul ookivut hävinneet minnekkää näide 4 synnytyksen jälkeenkää...yhä 3 ekaa pvää koskoo iha kunnolla :kieh:
 
Huomenta.

Jos olis uusi päivä ja parempi mieli. :) Anteeksi se eilinen purkautuminen, olin vaan taas niin kypsä. Jospa mä nyt sit osallistuisin muutenkin keskusteluun.

Martzalle :wave: tervetuloa vaan joukkoomme!

Tiivari kysyi eilen niistä kuuluisista maisteluteelusikallisista. Mä oon antanu ensimmäisellä kerralla jotain uutta maistellessa n. 4 teelusikallista kyseistä tavaraa. Siinä Rasmuskin saa jonkinlaisen kuvan miltä kyseinen sössö oikein maistuu. Seuraavalla kerralla oon jo sit antanu samaa sössöä sit vähän enemmän. Tiistaina kun keitin Rasmukselle sen bataatin, niin on uponnu. Paremmin kuin peruna,mut eipä ihme onhan tuo bataatti kuitenkin sen verran maistuvampaa (makeempaa). Mut sit multa seuraava kysymys kehiin liittyen soseisiin: Montako uutta makua olette antaneet vauvalle viikoss? Muistaakseni siítä on ollu jotain juttua, mut tämä lahopää ei nyt jaksa muistaa enkä jaksais lähtee penkoo noita edellisiä sivuja/keskuteluita aiheesta. :(

Rasmus päätti sit tänä aamuna 6.30 et on korkee aika herätä ja sit kun oli saanut mut hereille, halus sit mennä itse takas nukkuu. No nyt olis vihdoinkin aamukahvi tuolla tippunu, joten jos vaikka aamupalaa yrittäisi syödä.

Rebel
 
Ai niin mä unohdin hehkuttaa: Rasmus käänty eilen kyljelleen monta kertaa illalla. Kyl mä nyt ehkä alan uskoa siihen, että kyl se viel yks kaunis (tai harmaa) päivä sit vissiin kääntyykin vatsalleen. Äidin toivo pilkahtaa! =)
 
Huomenta päivää :/ missä se yö oli? |O
Mä oon niin kypsä tohon tutin yöasentamiseen |O väsyttää!!

Mä haluun kans Lattea ;) :p :ashamed: (kamalaa mikä seksinnälkä, oikeen nolottaa)

Poika lähtee kohta kerhoon ja likka nukkuu eteisessä jotenka mä pääsen yksin ja rauhassa suihkuun. B)

Esikoinen on oppinut nyt sitten sanomaan huh huh ja se tulee joka saa***an väliin, komentaa sitä niin kuuluu huh huh ja pyytää jotain niin huh huh :headwall: :D
Ja se PIMPI on nyt joka paikassa :ashamed: Mä hoen (etten kiroilisi kamalasti) hitsin pimpula niin pojalle se tulee ulosantina PIMPI :LOL: :eek: :ashamed: |O

Nyt pojalle vaatetta ja iteltä pois :D

(mitähän rypäleen arkeen kuuluu)? *ajatuksissa olet* ;)
 

Yhteistyössä