**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Babyblue08:
Lyhyen ikäeron kanssa lisääntyneet ( ): olitteko töissä lasten välissä?

Hyvään vaihtotarjoukseen pitää vaan tehdä tarkentavat kysymys: WHAT IS toimiva seksielämä....?
En tiedä, mikä sulle on lyhyt ikäero, meil oli tuo yks parivaljakko ikäerolla 1v 10kk. Töissä en ollut välillä, opiskelemassa kylläkin. Mut eikös se nykyään mene niin, että jos jäät suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalla, saat saman päivärahan, kun edelliseltä älomalta, vaikket välillä töissä olisikaan? Näin oon ymmärtänyt, asiahan ei mua varsinaisesti enää kosketa, meille kun ei tule enää vauvoja. Korjatkaa viisaammat, jos oon väärässä...

Ja toimiva seksielämä on sitä, kun nainen tykkää miehestä ja mies naisesta, nainen haluaa seksiä ja mies haluaa seksiä, toimivuutta edistää, jos molemmat haluu yhtä aikaa ja ihan huippua olis, jos se vielä johtas toimintaan eikä jäis vaan haluamiseen....
:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Mut eikös se nykyään mene niin, että jos jäät suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalla, saat saman päivärahan, kun edelliseltä älomalta, vaikket välillä töissä olisikaan? Näin oon ymmärtänyt, asiahan ei mua varsinaisesti enää kosketa, meille kun ei tule enää vauvoja. Korjatkaa viisaammat, jos oon väärässä...
Juu, noinhan se on. Ja ymmärtääkseni pitäis ehtiä olemaan 6kk töissä, jos haluaa "päivittää" ansionsa.
 
Unikoulusta vielä sen verran, että niitä löytyy useanlaisia...ehkä raain malli on juuri tuo vauvan huudattaminen yöaikaa ja näin "kaapin paikan näyttäminen"...itse en myöskään siihen lähtisi (tai ainakin nyt tuntuu niin). Itse käytin jonkinmoista versiota prof. Klaus Minden mallista, jossa vauvan luo mennään ja tassutellaan, kun itku ei rauhoutu itsestään..eli ei siis huudateta läpi yön =). Tähän malliin kuullu myös se, että luodaan selkeä päivärytmi, jolloin vauvan kanssa ollaan paljon aktiivisessa vuorovaikutuksessa. Meillä kun tuo päivärytmi oli pysynyt samanlaisena jo pitkän aikaa, niin oli helppo lähtä ainakin ton suhteen kokeilemaan!

Voe perhana..piti kommentoida vaikka ja mihin, mutta ei enää muista :whistle: ..käynpäs lukasemassa aikasemmat sivut uudelleen ja sitte uus yritys =)...siihen asti moi :flower:
 
Voihan pee. Ei tullut kutsua astmatutkimukseen tämänkään päivän postissa. Sen sijaan tuli valokuvia - jotain sentään. Saimme onneksi taas yhden satsin kehitettyä miljoonista ottamistamme kuvista ihan paperikuviksi. Kyllä tää digikuvausaika teettää töitä... Nimenantojuhlan kiitoskortitkin saatiin valmiiksi vasta eilen.

Taidan soittaa tänään terveyskeskukseen ja kysyä sieltä jotain tuosta hengityksestä. Ihan vain omaa mieltä rauhoittaakseni. :|
 
Ja toimiva seksielämä on sitä, kun nainen tykkää miehestä ja mies naisesta, nainen haluaa seksiä ja mies haluaa seksiä, toimivuutta edistää, jos molemmat haluu yhtä aikaa ja ihan huippua olis, jos se vielä johtas toimintaan eikä jäis vaan haluamiseen....
:kieh:
No sitten ei valitettavasti voi osallistua vaihtotarjoukseen :LOL: Kaipa se seksikin lähtee luistamaan sitten kun a) kumpikin ei vauvan nukkuessa ole ihan umpiväsyneitä b) naisen hormonitoiminta palautuu jollekin sellaiselle tasolle, että seksiä tulee ajateltua useammin kuin 1 sekunti kerran viikossa ohimennen :LOL:

Joo, ajattelin lyhyttä ikäeroa juuri sillä alle 2 vuotta, kuten taisitte itsekin pohtia, että se on ollut paras väli. Tosin voisihan sitä jollakulla parhaimmillaan olla jo uusi kesäkuinen tulossa, kyllähän niitäkin välillä sattuu. Mulla ei kyllä vielä voisi olla mitään tulossa, kun täysimetys on kuitenkin pitänyt kuukautiset lepotilassaan (ihanaa!).

Niinhän se tosiaan on, että saman äitiyspäivärahan saa, jos lasten ikäero on alle 3 vuotta. Toisaalta olisi ehkä ihan kivakin mennä välissä töihin. Pitää siis laittaa vauvakuumetta kuriin. Ja kuten tässä olikin jo puhe, eihän se todellakaan ole itsestään selvää, että niitä vauvoja tulee, silloin kun tilaus on laitettu menemään. Vauvat ovat ihania!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Taidan soittaa tänään terveyskeskukseen ja kysyä sieltä jotain tuosta hengityksestä. Ihan vain omaa mieltä rauhoittaakseni. :|
Mielestäni kuulostaa hyvältä idealta. Turhaan mietit ja pähkit asiaa itseksesi. Kaikki hengitys alkaa kuulostaa oudolta, jos sitä ryhtyy tarkemmin pohtimaan, etenkin kun vauvat hengittävät vähän epätasaisesti.
 
Ai niin, piti vielä kertoa tämäkin. Mulla alkoi nyt toiset menkat synnytyksen jälkeen. Suht säännölliset jopa. Ja KUUKAUTISKIVUT on kadonneet!!!! Jippiiiii! Hyvä, että muistaa tampoonia käydä vaihtamassa, kun ei vaan tunnu mitään. Mikä autuus! Kyllä kannatti ne synnytyskivut kärsiä, jos siinä kerralla sitten meni toivottavasti koko loppuelämän kk-kipuilut. :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Taidan soittaa tänään terveyskeskukseen ja kysyä sieltä jotain tuosta hengityksestä. Ihan vain omaa mieltä rauhoittaakseni. :|
Mielestäni kuulostaa hyvältä idealta. Turhaan mietit ja pähkit asiaa itseksesi. Kaikki hengitys alkaa kuulostaa oudolta, jos sitä ryhtyy tarkemmin pohtimaan, etenkin kun vauvat hengittävät vähän epätasaisesti.
Totta! Näin kannattaa tehdä. Asiat kun tuppaavat vielä saada suuremmat mittasuhteet, kun niitä pohtii vain omassa päässä. Kysy rohkeasti neuvoja/apuja vaan tk:sta! :hug:
 
Heippa kaikille! :wave:
Hohhoijaa, olipa "kiva" yö... Taavi rupesi juttelemaan ja kujertamaan klo 2.30 :eek: :headwall: :headwall: Minä sille yritin tunkee vuoroin tuttia ja vuoroin tissiä, mutta ei, höpöttely vaan jatkui... ja jatkui... |O |O Varmaan pari tuntia! Sitten kun olis nukuttu aamusta pitempään, niin mies soittaa klo 8.20, että onko ekaluokkalainen esikko jo heränny :headwall: Siis yleensä tää esikko lähtee isin mukana aamulla ap-kerhoon. No okei eihän tuo nyt aikaisin ollut, kun yleensä noustaan tuntia aikaisemmin, mutta on se aina mukavampi herätä ite kun että joku herättää (varsinkaan puhelin). Jooh, kuitenkin siis vähän väsyttää ja neiti 4 vee ottaa vähän päähän ja naapurin remontti, kun sirkkeli soi koko ajan tuossa pihalla, ja Taavi yrittää siellä nukkua :kieh: :kieh:

No niin tulipahan purnattua :D

MItäs mun piti kommentoida... Linea negra löytyy vielä, mutta oletan että se jossain vaiheessa lähtee, kun on muistakin lähtenyt.

Ikäeroista meillä on aika isot, 3v ja 4 v ikäerot, ihan tarkoituksella, koska on haluttu, että se vauva saa rauhassa olla vauva ja pienin :heart: On se pienelle kuitenkin vaikeaa kun yhtäkkiä sitten pitäisi olla jonkun isoveli tai isosisko vaikka itsekin on vielä niin pikkuinen... Ja tää ei ole nyt sitten kritiikkiä niille joilla on pienet ikäerot, kaikissa ikäeroissa on hyvät ja huonot puolet - kyse on vaan siitä mitä kukainenkin haluaa painottaa =) Ja eihän niitä lapsukaisia tosiaankaan tehdä...

Seksielämä hmmm, mitä se olikaan... :whistle: Jotenkin näitten kolmen kanssa on vähän vähissä nää ihan kahdenkeskiset hetket :/ Mut eiköhän se jossain vaiheessa taas petraannu, kun Taavikin vähän kasvaa. Luotetaan siihen! ;)

Suihkutissit oli mulla esikosta ihan pahimmat, lensi parin metrin päähän... Näistä muista on olleet vähän maltillisemmat, nyt vain toinen suihkuaa, toinen pulppuaa :D Mutta maitoa siis tulee sillä tavalla että vauva saa kyllä tehdä töitä että ehtii nielemään herumisrefleksin aikana. Onneksi meillä on nää kaikki oppineet aika hyvin äitin tisseille :LOL: Välillä toki menee väärään kurkkuun, mutta ei onneksi kovin usein.

Ä-pakkauksen otin vaan esikosta, muista rahat. Silloin oltiin opiskelijoita ja pakkauksesta käytettiin varmaan kaikkea. Nyt käytetään vielä niitä pakkauksen makuupussia ja peittoa. Pakkauksia en ottanut näistä muista koska ne vaatteet ei miellytä ja nuo peitot sun muut jo on vanhastaan, ei toisia tarvita.

Vauvan nukkumisesta Taavi nukkuu mun vieressä ja sille tissin tökkään suuhun ehkä pari kertaa yössä. Tää on varmaan hienojen kasvatusoppaiden mukaan ihan väärin, mutta meillä on kaikki lapset vauvana nukkuneet tissille ihan väkisinkin, joten himppu hankala harrastaa tätä "omaan sänkyyn hereillä" metodia... Kaikki aikanaan... Eli alan opettaa omaan sänkyyn sitten kun jaksan :) On noi muutkin oppineet (ja ilman unikouluja), joten en suostu ottamaan paineita moisesta asiasta!

Nyt en muista pitikö muuta kommentoida... aika paljonhan tänne tekstiä kerkee tulla :)

stoppis ja Taavi 4½kk
 
No nii..yritys kaksi =)

Haikaraemo: täällä kanssa "läähätetään" ihan jatkuvasti, varsinkin kun toinen innostuu jostakin =). Hyperventiloi niin, että saa välillä pelätä, että pyörtyä pökrähtää. Mutta en ole kyllä osannut edes ajatella, että se voisi ehkä liittyä esim. astmaan tms. On vaan niin paljon ihmeteltävää, että kiihdyttelee itseänsä noin :)

Juu, täälläkin herkistellään harva se päivä :wave: ...välillä ihan tuntuu, että pakahtuu onnesta ja rakkaudesta tuohon pieneen :heart: . Mutta sitten myös kuvioihin on tullut toisenlainen ja yhtä voimakas tunne, eli järjetön pelko, että toisen menettää tai jotai pahaa tapahtuu. Todella ahdistava ja kuristava tunne, varsinkin jos yöaikaan päähän pälkähtää tällaisia ajatuksia :/

Äitiyspakkauksesta käytelty vähän sitä sun tätä. Mä oon ihmetelly tota vanupukua!! Koko muka 70 ja ainakin meidän muksulla se kiristää jo haarojenvälistä aikalailla. Ei voi ajatellakkaan, että alle laittaisi mitään paksumpaa, ei todellakaan mahdu! Mä ite oon eniten tykänny pallobodysta, aivan ihana =)

Toinen lapsi...hmmm...tämä ekakin oli eräänlainen maailman ihanin "sattuma" =), eli ilman ehkäisyä luisteltiin menemään "varmoilla päivillä" :LOL: lähes 10 vuotta ja sitten yhtäkkiä olinki raskaana...järkytyksestä pahoinvoimana ja shokissa. Tarkoitus ei ollut vielä tehdä (olisikohan oikea aika tullut koskaan vastaan??), mutta toisin kävi! En tiedä siis tuleeko toisen aika koskaan, ellei sitten taas sattuman muodossa =)..aika näyttää :p

Täällä kanssa väsymyksen takuuvarma merkki on se, että hierotaan silmiä ja nenää. Tällöin tyhmä äitikin tajuaa laittaa lapsen nukkumaan =)..on ne viisaita!! Ja päätä heilutetaan ahkerasti puolelta toiselle. Hiukset onkin ku pölhökustaalla, söpö kalju kohta koristaa muuten niin komeaa päätä =)

Onkos muiden lapset oppinu sylkemään?? Siis tää meidän ainokainen pitää huulet tiukasti yhdessä ja spruittaillee sylkeä huulien välistä otsasuonet pullottaen, RASITTAVAA!! Onneksi ei ole VIELÄ hoksannut, että näinhän voi tehdä myös ruokaillessa, silloin palaa kyllä mammalla taulu :LOL:

Mukavaa päivää :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, piti vielä kertoa tämäkin. Mulla alkoi nyt toiset menkat synnytyksen jälkeen. Suht säännölliset jopa. Ja KUUKAUTISKIVUT on kadonneet!!!! Jippiiiii! Hyvä, että muistaa tampoonia käydä vaihtamassa, kun ei vaan tunnu mitään. Mikä autuus! Kyllä kannatti ne synnytyskivut kärsiä, jos siinä kerralla sitten meni toivottavasti koko loppuelämän kk-kipuilut. :D :D :D
Täällä on juurikin tullut takaisin nuo kivut :kieh:
onko kukaan viisas ja osaa sanoa miksi kivut tullut takaisin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, piti vielä kertoa tämäkin. Mulla alkoi nyt toiset menkat synnytyksen jälkeen. Suht säännölliset jopa. Ja KUUKAUTISKIVUT on kadonneet!!!! Jippiiiii! Hyvä, että muistaa tampoonia käydä vaihtamassa, kun ei vaan tunnu mitään. Mikä autuus! Kyllä kannatti ne synnytyskivut kärsiä, jos siinä kerralla sitten meni toivottavasti koko loppuelämän kk-kipuilut. :D :D :D
Täällä on juurikin tullut takaisin nuo kivut :kieh:
onko kukaan viisas ja osaa sanoa miksi kivut tullut takaisin?
Toi on kyllä outo juttu. Nyt kun googlasin, niin on ilmeisesti enemmän sääntö kuin poikkeus että kuukautiskivut helpottavat synnytyksen myötä. Täysin uusi tieto minulle.... Kannattaisikohan sun käydä gyniksen pakeilla?

Kuukautiskipujen sijaan tunnen muuten nyt tosi hyvin koska on ovulaatio. Eli silloin on vatsa hellänä. Ennen ei ollut mitään oireita. Outo tämä ihmiskeho :eek:
 
Kiva kuulla Melodi että "unikoulusta" ollu apua! Ja juu, täällä on opittu sylkeen ja päristeleen. Mut toi sylkeminen on oikeesti aivan kunnon sylkemistä! Se kuola lentää aivan iän kauas ko tyttö räkäsee.. Ei hyvä.. :headwall:

Hengästystä tääl ei ilmeisesti ole ollu, oon tulkinnu sen tiheen hengittämisen siten, että kun tuo pikkunen viel nii kokonaisvaltaisesti toimii, niin hengitys tihenee kun oikein on touhussa jostain.

Neuvolaan pitäis lähtee tästä, on vaan nii synkkä ilma ettei huvittais lähtä taaplaan.. :/

Palaan neuvola kuulumisia kertoo jos vaan kone pelittää.. (Tätäkin tekstiä oon kohta tunnin kirjottanu kun tää mööpeli tökkii!! |O )

Toukkalat
 
Täällä myös läähätetään mutta se kyllä on ihan selvästi vain oman äänen kokeilua, kieli ulkona ja virne naamalla. Tuli tuossa eilen kauneus&terveys jossa oli artikkeli vauva tuli, seksi loppui :p on vissiin ihan pandemia liikkeellä...
Taisin aiemmin jo mainitakin että taitaa jäädä tulematta se kakkonen tämän ensimmäisen vaativuuden takia, herran jestas jos sieltä tulisi toinen yhtä rankalla alulla... tai sitten kunnon ikäerolla. Meillä mukelon mielestä ratkiriemukasta on vetää itse harso naamalle ja räpistellä niin kauan että äiti nykäsee harson pois, sitten nauretaan! Aina kun selkänsä kääntää niin harso on naamalla... Otin yks päivä kuvaa lapsesta ja jäin odottamaan että kuva ilmaantuu kameran näytölle ni sehän oli taas siinä kuvassa harson alla ja jalat ja kädet vispas ku en ees heti tajunnut ottaa sitä pois.
Soseista aloitettiin porkkanalla ja sitten mangoa myöhemmin, peruna ei kelvannut alkuun ollenkaan. Vasta nyt myöhemmin on sekin alkanut uppoamaan. Ja ihan hienosti oottaa jo suu ammollaan lusikkaa :LOL:
*muoks* ai nii pientä kalluppia: monelta teillä laitetaan yöunille? Meillä kahdeksan kieppeillä, mutta on alkanut heräämään puolen tunnin päästä. Mietin että nukutanko äkkiä uudestaan vai otanko kupisemaan vielä tunniksi ja sitten vasta yöunille. Jos ne onkin vielä ilta tirsat ennen virallisia yöunia... *taas ne rattaat yrittää pyöriä mun pienessä päässä*
 
Päivää mammoille!

Meillä oli taas kumma yö. Vähän väliä piti laittaa Rasmukselle tuttia suuhun. Nykyään en edes viitsi yöllä kelloa kattoa, kun oon huomannu, että nukun sillon ite paremmin kun en stressaa ajan kulusta. Pitäis muutenkin taas kunnostautua tossa Rasmuksen nukuttamisessa. Meillä Rasmus nukahti jo ihan itseksensä omaan sänkyyn, mutta kun ukko ei oikein osallistunut tähän omaan sänkyyn nukuttamisessa niin se on sitten jääny. Kun olis välillä ihan kiva, että tuo ukkokin osallistuisi noihin iltarutiineihin ja nukuttamiseen. Meillä ne on yleensä jääny mun kontolle, kun ukkoo rentoutuu (pelaa pleikkaria) tai on treeneissä. Oma vika kun en oo enää jaksanu rampata tuol makkarissa oikeissa nukutuspuuhissa.. on ollu helpompaa antaa Rasmuksen nukahtaa tähän sohvalle meijän viereen ja viedä se sit tästä sänkyyn. Yleensä se kyllä havahtuu siinä sänkyyn siirtämisessä, mutta ei se missään tapauksessa täysin hereillä ole.

MP toi bumbo on aivan mahtava juttu. Kokeiltiin sitä viime viikolla kyläpaikassa ja maanantaina saatiin sit oma (Rasmuksen mummi halusi sen ostaa). Rasmus on aivan rakastunu siihen. Tykkää istua siinä ja taputtelee sitä kovin rakastavan oloisesti. Ainut huono puoli on, et pitää sit koko ajan olla nostamassa lelua takasin käteen, kun se siinä innostuksessa putoilee vähän väliä. Bumbon ohjeissa lukee, että sitä ei sais laittaa lämpöseen paikkaan, mutta kyl mun kaveri sano, että se on ollu niillä esim. saunassa mukana. Pikkasenko on elämä bumbon myötä helpottunut, koska nyt Rasmus voi istua siinä ja tää mamma tehdä samalla jotain muuta esim. ruokaa.... No ollaan rehellisiä,harvemmin sitä ruokaa tekee. Eiköhän tuo tuoli vapauta äidin palstailemaan paremmin! :LOL:
Niin ja tuossa bumbossa Rasmus ihailee lähes koko ajan varpaitaan ja muutenkin jalkojaan, on vissiin aika hienot räpylät pienellä. :D

Haikaraemolta piti vielä kysyä noista nimiäisten kiitoskorteista... teittekö ihan itse vai tilasitteko jostain? Mä kun täällä pähkäilen juuri samaisten korttien kanssa. Ifolorilta katoin eilen, mutta en sit oikein ehtiny perehtyä asiaan kunnolla.

Rebel, ja näköjään nyt bumbosta pois tahtova Rasmus
 
Yöunille täällä mennään klo 20-21 riippuen väymyksen asteesta. Kuitenkin yleensä niin, että viimeistään 20.30 alkaa iltasyöttö ja on sängyssä siis jo ennen klo 21. Hyvä ajoitus, kun klo 21 yleensä alkaa telkusta joku sarja =)

Rebel
Me tilattiin kutsut kastajaisiin Ifolorista ja kiitoskortit tilasin tuolta: http://www.jarinkuvakauppa.fi/kuvapalvelut.phtml. Mielestäni kiitoskorttien laatu oli parempi kuin Ifolorista.
 
Tervehdys täältä..
Täällä on ensimmäinen kunnon flunssa ollut Aslakilla. Nenä ei vuotanut koko aikana, mutta henki oli ahtaalla senkin edestä ja yskä aivan armoton. Viikon ajan olen leikkinyt lääkäriä täällä. Stetoskoopin kanssa päättänyt kuinka paljon Ventolinea nyt annetaan, vai annetaanko ollenkaan. Spiiralla käytiin ja sitten oltiin välillä ihan osastollakin, kunnes sain luvan antaa enemmän koti oloissa babyhollerilla ventolinea. Ruvettiin kotona pärjäämään. Toissa päivänä Aslak sai elämänsä ekan ab-kuurin korviin. Ei muuten kuume noussut koko aikana, enkä antanut särkylääkettä kuin eka päivänä yhden supon. Muutenkin Aslak ollut kokoajan niin aurinkoinen.

Neuvolassa käytiin eilen. Painoa on nyt sen 8,5 kiloa ja pituutta on kertynyt 67 cm. Kaikki ihan ok. Ihottumaa hoidetaan nyt sipicortilla viikon ajan, kun ei ole muuten lähtenyt. Niin ja täysin rintamaidolla vielä mennään. Jospas ens viikolla Aslak ensimmäiset perunat sais, kun tuosta taudista kunnolla on selvinnyt.
 
Joo,luin kyl kaikki tei jutut...nyt en vaa muista niist pätkääkään :headwall:
Äsköttäi join kahvit ja otin 2 leipää myös...yhen muistan syöneeni,mut siit 2 en tiiä et söinkö ite vai koira,tää äippä on lievästi väsy :LOL:

Viljamille tul rokotuksista ainakin kuumetta...nyt 38,4 ja yks rokotuskohta on punainen ja aristava,niit rokotuksii annettii 3.
Täytyy tarkkaan seurailla mitä oireit tulee ja merkitä ylös sellasee seuranta vihkoseen.

Pväunii siis en oo viel päässy ottaa...tuskin tänään onnistuu.
 
Olipas mukava kuulla reroperastakin pitkästä aikaa, kunnon kokonen jässikkä teillä jo! Ja hurjan kuulonen flunssa, onneksi ei meillä ihan noin paha kuitenkaan ollut, olisin varmaan ollut ihan paniikissa, vaikka mulla on ollut jo monta lasta ja löytyy hoitoalan koulutuskin... silti vauvan kans aina tulee hätäiltyä enemmän :ashamed:

Kiitoskorteista piti kommentoida, että olin niin nolo, että askartelin itse :D Tuon meidän ekaluokkalaisen kanssa leikattiin, liimattiin ja väkerrettiin. Ei varmaan maailman hienoimmat, mutta ainakin me nähtiin vaivaa :whistle:
 
Unille meni galluppiin: kahdeksalta laittaa nukkuun aina..Nyt on tosin yritetty siirtää täl viikol pikkuhiljaa tuntii myöhemmäksi, kun niitä kelloja siirretään, ni tyttö laittais sit jo seiskalta nukkuu, kun hää ei varmaan viel ymmärrä että: "jahas, kellot siirty, enpäs viel laitakkaa nukkuu.."
Tosin tuo tyttö on semmonen sekuntaattori, etten sitäkään ihmettelis.. :p Aivan uskomattoman säntillinen noiden omien aikataulujensa kans typy meinaan..

Joo, elikkäs neuvola/lääkäri käyty: Kaikki oli erittäin hienosti =) Eerica lirkutteli lääkärille ihan kympillä, vaik oli naislääkäri :eek: :D :D
Pituutta oli 65,5 ja painoa 6850 g
Soseet kuulemma kannattaa alottaa koska paino ei ollut noussu riittävästi (ei alipainoinen tyttö, vaan suhteessa muuhun/aiempaan)

Nyt touhaan tytön kaa! :wave:

Toukkalat
 
Mun mielestä olis aivan ihanaa tehdä itse ne kiitoskortit, mutta pahoin pelkään ettei mulla riitä siihen aikaa eikä energiaa.. etenkin sitä energiaa. :( Olis paljon persoonallisempaa tehdä ne kortit itse ja olis ainakin meidän näköiset... Mutta varmaan pakon edessä joudun kallistumaan siihen, että tilaan ne jostain.
Tiivari en muuten saanu laittamaasi linkkiä auki. :ashamed:

Rebel
 
Se on muuten jännä juttu kun täällä palstailee ja lukee kaikkia tarinoita niin ei voi todellakaan ottaa mitään itsestäänselvyytenä. Kun tämä pikkukakkonen sai luvan ja hyppäsikin heti kyytiin, aika usein oli tunne että ei tämä voi näin helposti käydä, jotain on pakko olla vialla.. mutta kaipa Luoja oli armollinen ja otti huomioon ikäni. ;)

Itse olin töissä 4 kk muksujen välissä, mies oli sen ajan hoitovapaalla kotona. Lopussa oltiin kyllä molemmat kotona kun hartiat ei kestäneet päätetyöskentelyä eikä voinut lääkkeitäkään oikein napsia.

Juu, ei meilläkään poika huohota/hengästy, mutta hikoilee kovasti.. onko tätä mulla vauvoilla? Ohimot on monesti hiessä, ajattelin että menee ohi kun kesä tai hiostava loppukesä päättyy, mutta edelleen hikoilee. :/
Esikoinen ei koskaan hikoillut.

Menkoista tuli mieleen että viime viikolla totesin miehelle että nyt taitaa menkat alkaa kun oli sellaista menkkamaista jomotusta alavatsalla.. ja kun imestyvälit on jo yli 4 h monesti.. kääk, ei ole alkaneet. Toivottavasti vaan hormonitoiminnan takia eikä siellä kolmas yrittämässä kelkkaan kun ei pieni voisi olla matkassa kuiteskaan.. :'(

Unille mennään klo 22 maissa ja nukutaan klo 9-10 saakka mutta onneksi tosiaan kelloja siirretään niin päästään ehkäpä ihmisten rytmiin.. tuossa heräämisajankohdassa siis. :D
 

Yhteistyössä