**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Huomenta pitkästä aikaa =)

Päivittäin olen käynyt teidän juttuja lukemassa mutta en ole saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa :D

Meillä täällä riehuu vatsa/oksennustautia..Max sai sen myös mutta nyt alkaa näyttää siltä että rupeaa parantumaan.

Tää mamma otti ja lähti viime viikonloppuna tyttö porukassa Tallinnaan oli aivan mahtava reissu B)

Max senkun kasvaa ja oppii uutta, Minne on hävinnyt mun vauva |O
Soseet ja vellit on ollut meillä käytössä jo 3kk saakka ja hyvin on poika kasvanut :LOL:
Tarkkoja mittoja en tiedä kun meillä ei ole 4kk neuvolaa ollenkaan vaan seuraava on vasta 21.11. Viime mitat oli 7885g ja 65,1cm (3kk )

Nyt en kerkeä kirjoitella enempää, tää kaaos täällä asunnossa on saatava järjestykseen. Yritä nyt ahkerammin ruveta tänne kuulumisia laittaa.

Kaalis ja Max 4kk ja jotain
 
Mamitzu, ihana koiruuden kuva!! :D

Eilen näytti siltä että nyt pyörähdetään ympäri, otin innoissani kameran ja kuvasin mutta ei ihan! Kohta mennään =)

Plöh, mulla ehtii aina aamukahvi jäähtyä tässä surffatessa. Sit pitää juoda kymmenen kertaa mikrossa lämmitettyä kahvia :LOL:
 
rypäle Miten se teidän pikku herra voi? onko se suklaa joka aiheuttaa huutamista niin ku epäilit? Olen sulta aikaisemminkin kjotain kysellyt mut et sie ruukaa vastata. Tuskin nytkään mutta kysyinpä silti. =)


Määki tahtoisinla laittaa kuvaa meidän pienokaisesta tänne mut en osaa!! En jaksa paneutua asiaan ku isäntä hoitaa aina nämä tietokone hommat. Kyllä kai se näyttäis miten kuva siirretään mut se taitaa olla niin monimutkainen juttu etten jaksa edes kysyä...
Ihania kuvia ja lapsosia teillä!
 
Hitto,kun naapurin vauva itkee... koko ajan ihmettelen mikä Rasmuksella on kun se noin huutaa. Sit kun oon taas käyny sitä kattoo (sen sadannen kerran) tajuun,et se kuulukin seinän takaa. :LOL: No saanpa ainakin liikuntaa.
 
Oon niin laiska laittaa värkkään koneella, etten jaksa alkaa kuvii laittelee usein vaik niin ylpeenä haluisin meän pikku kaunotarta esitellä :heart:

Rebel:
Ai niin mä unohdin hehkuttaa: Rasmus käänty eilen kyljelleen monta kertaa illalla. Kyl mä nyt ehkä alan uskoa siihen, että kyl se viel yks kaunis (tai harmaa) päivä sit vissiin kääntyykin vatsalleen. Äidin toivo pilkahtaa! =)
Siit se lähtee.. ja sit kun lähtee, nii tulee itkun pillahdus ja ajattelee että: "voi ku kaikki käy niin nopeaa.." =)

Meil tyttö sai eilen sen toisen rota-rokotteen, niin viime yö oli ihan sucks.. tai ilta oikeestaa: puklaili ja itkeskeli kymmeneen asti. Ja pieruja aiheuttanu aivan kamalasti nyt Rotarix! (ilmeisesti), ei siit viimeks mitää tullu.

Voi jessus että oon pahalla päällä appi vanhemmille!!!! |O |O |O
Meil kun on tää koira, se on sit ihan tosi allerginen vilja tuotteille, tassuihin tulee samantien allerginen reaktio, jota ei saa pois ku lääkkeillä (ja kalliilla sellasilla + sit lekuri maksut = n. 100 ?) Ja koiralla muutenkin tarkka ruokavalio (Ku ei oikein tiä et mille kaikelle muulle toi raasu reagoi :'( )
Noh, tätä on jauhettu appivanhemmille nyt viimeset kolme vuotta, että ei saa antaa MITÄÄN YLIMÄÄRÄSIÄ HERKKUJA: EI MITÄÄN VAIKUTUSTA meän sanomisilla!! Joka h*lvetin kerta ko siel käydään, ni koira saa millo mitäki "makupaloja", ihmisten keksit kun muutenki tekee nii hyvää koiralle...(joista enemmän haittaa ko iloa).
Koira oli välistä käynti kiellos, nyt taas ko pitkästä aikaa käytin siel elukkaa, nii taas: KAIKKI 4 TASSUU aivan tulehduksis ja koira linkuttaa ja jyrsii niitä (Mitä ei tietty sais tehä)
Innolla ootan että kun tytön esim. karkkipäivät rajotetaan joskus tulevaisuudessa 1-2 krt viikos, että mitenköhän "hyvin" uskotaan..
Oon nii vihanen että poksahan ihan kohta.. (Ja tästä asiasta on tosiaan sanottu nii hyväl ko pahallaki)

Maailman kiukkusin Toukkala

muok* pakko viel lisätä :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Ai niin juu ja piti viel sanomani noihin uniongelmiin joita tuntuu esiintyvän aika laajalti: Vauvat meil siinä iässä, että oppiminen on aivan omaa luokkaansa ja se luultavasti osalla ainakin aiheuttaa levottomia öitä/huono unisuutta/unettomuutta jopa..Eli toivoa on, että kyseessä ohimenevä ilmiö! Koittakaa mamulit jaksaa, tää on tätä ihanaa vauva aikaa (aina joku vaihe menossa.. =) ) :hug:
 
Toukkala Meillä anoppi oikeen kerto että hän tulee antamaan lapselle karkkia, aina :headwall: Kerroin ettei tarvii antaa ollenkaan niin tuumas vaan että hän antaa ja sillä selvä |O :headwall: :headwall: Lapsi rukka ei ole osannut edes pyytää karkkia kun mummu tulee ja lykkää karkkia suuhun :kieh: :kieh:
 
Huomenta!
Katsotaas, mitä kaikkea muistan kommentoida:

Hikoilu: meidän pikku-ukko on hikoillut lähes syntymästään lähtien. Niska on aina ihan litimärkä, myssyt, tyynyliina jne. Ja jos vauva on kantoliinassa/rintarepussa, niin mun paita ja rinnus ovat ihan litimärkiä.

Nukkumaanmeno: Meillä on alkanut hirveä nukkumaanmenoa vastaan taisteleminen. Hirveä huuto, kun tajuaa, että nyt ollaan menossa unille, etenkin yöunille. Rinta ei kelpaa, koska tajuaa, että voi nukahtaa siihen. Sylissä ei voi olla, koska siihenkin voi nukahtaa... Tosi kiva vaihe. Eilen yritettiin 1,5 h mennä nukkumaan, kunnes lopulta uuvahti ihan pystyyn mun syliin. :kieh: Voi ressua, pitäisi kyllä sanoa.

Tuli vielä ihan kauhea olo, kun olin niin hermona siihen raivoamiseen ja olin juuri katsonut sitä Sairaalaa, missä pieni Heta-vauva taisteli elämästään. :'( Pitäisi muistaa olla hermostumatta pienistä!

Itse toivon, että synnytys vei kuukautiskivut tiehensä, mutta muustakin olen kuullut.

Ja Kaaliksella on todellakin äijä! Voi melkein kuvitella, miltä hän näyttää isona. Mamizun pieni pitää kättään ihan samalla tavalla kuin meidän vaavi =)

Eilen kirjoitin pitkät tarinat, mutta kone päätti tiltata (onko näissä läppäreissä joku parasta ennen 2 v päiväys), joten sitten julkaisematta jäi... En jaksanut enää uudestaan tarinoida.
 
Symppis :hug: Toukkalalle Meillä ei ole eläimiä, mutta uskon että ongelmia tulee ihan vaan jo ton lapsen kanssa. Meillä ongelmana ei suinkaan ole appivanhemmat vaan ihan mun omat vanhemmat. Mun äidin mielestä, kun en vissiin osaa itse hoitaa koko tuota lasta tai sitten päättää millon tolle lapselle voi mitäkin antaa. Raivostuttavaa! Oonki pikku hiljaa mielessäni tullu siihen tulokseen, etten voi poikaa sinne hoitoon antaa ilman omaa valvovaa silmää. Voin kuvitella,että meillä tulee ihan just sellanen herkkuongelma kuin mikä teitäkin vissiin on sieltä appivanhempien suunnasta odottamassa.
Mun äiti,kun vaan on ollu sitä mieltä että tuolla lapselle olis heti 3kk:n ikäisenä pitäny jo syöttää puurot ja erilaiset lihasössötkin... niin eiköhän se oo kohta tuolle jo karkkiakin työntämässä. Juu, ja olen myös asiasta sanonut,mutta tuo vaan pyörittelee silmiään ja kummastelee mun varovaisuutta. :headwall: :headwall:
 
Tää on taas näitä päiviä.. menkat kai alkamassa kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Samoilla linjoilla rebelin eilisen vuodatuksen kanssa. Poika oli eilen kuumeessa, tänään valitteli hampaitaan niin ettei suostu syömään enempää kuin 50ml kerrallaan, sekin tapellen.. :( Yritin vetää miestä töihinlähtiessä takaisin sisään housunlahkeista lattialla itkien ja riehuen "älä jätä mua yksin", mutta lupasi tulla 21 aikaan ja pussailla.
Sekin vielä.. mies nylkyttää jo ilmaa, raukka. Mua ei kiinnosta, ei sit ollenkaan. Mielessä käy ajoittain skenariot miehen riisumisesta ja viettelemisestä suihkun jälkeen tmv. mutta kun H-hetki koittaa, niin tuntuu että olis niin suuri ponnistus, että varmaan happi loppuis ja räjähtäisin. Mä en voi sekstailla jos ei pollassa ole kaikki kunnossa, en vain pysty keskittymään.. tuskin mieskään lahnaa haluaa.. vaikka kohta sekin varmasti kelpais. Tai poraan vaan sellasen 3x3cm reiän tohon kaapinoveen.. hillukoot siellä.

Pirulauta! Berocca kehiin ja yritystä. En tunnu nyt onnistuvan missään.. ehkä joskus?
 
Elpalle :hug: . Onneks sitä ei näköjään ole yksin näiden ajatustensa kanssa. Täällä on jo Berocat ym. kehissä, ei vaan silti jaksa. Toivotaan, että päivä menis nopeesti ja se sun miehes tulis nopeesti kotiin. Kyllä se kummallisesti auttaa jaksamaan, kun sitä arkea on joku toinenkin jakamassa.
 
Tuossa nopeasti silmäilin mistä olette jutelleet..
Vauvan hikoilu pisti silmään, omakohtaisena juttuna..
Vauvojen hikoilu on niin yksilöllistä. Meillä Aslak suurin ns. normaali hikoilija. Siis hänellä en välillä pystynyt pitään kuin bodin ja puolipotkarit, kun normaalisti se on minulla "alusasu" ja sitten vielä joku kolitsipuku tai vastaava päälle. Ei Aslak sellaisia tarvinnut. Nyt on alkanut tarviin. Aslakilla se hikoilu oli sellaista kokoaikaista, niin tiesi, että se johtuu liiasta vaatetuksesta.

Mutta hikoilu, mihin pitää kiinnittää huomiota on se, että vauva hikoilee esim. syödessä, siis rasituksessa. Silloin kun meidän tää sydänlapsi voi huonommin (n. 4-5 kk:n ikäisinä), niin hän ei hikoillut esim. nukkuessa mitenkään erikoisemmin, mutta kun hän söi, oli pää märkä hänen lopetettua.

Minä sain eilen ikävän yllätyksen. Aslak purasi. Siis huomasin, että hänellä on ihan oikea hammas suussa. No, olin kyllä sitä jo osannut odottaa, kun meillä muilla on tullut jo paljon ennemmin. Olin mielissään, kun tää meni näin myöhäseen, kun Aslakilla on tapana välillä pöyrittää nänniä suussaan. Se on nyt kyllä loputtava heti, kun hammas on tullut.. Vaikka eihän tää oikeastaan vielä yhtään myöhäistä ole, hampaiden tulo siis. Mutta meillä vain on tuntunut, että meidän lapset melkein syntyy hampaat suussa..

En ole tullut kirjoiteltua tänne, ulkona syyshommat ja sisällä valokuvat (6 vuoden kuvat laittamatta albuumiin) normaalin hommien lisäksi vievät aikaa..

Oikein mukavaa syksyn jatkoa teille kaikille!
 
ikionnellinen
Neuvolareissu tehty ja neiti nukkuu edelleen tuolla eteisessä täysissä tamineissa eikä oo ees hikinen! :eek: Eli vastaus hikikalluppiin eli meillä ei erityisemmin hikoilla...
4kk mittoja ootte laittaneet niin 8020g ol paino ja pituutta 66,5cm, pää jotain yli 40cm, en muista, mut kasvanut on ja kortti tuol kassin pohjal ja...
:xmas:

Nukkumisesta meillä menee iltanukahtaminen viel ihan ok, rinnalle ei oo koskaan nukahtanut mut päivällä toiset unet ulkona vaunuissa menee ihan buenosti mut toiset sisällä niin saa ihan selkä vääränä likkaa kannella ympäri kämppää |O |O Ja ihan selkeesti väsyttää! Välillä tuttia, välillä nyrkki suuhun, vähän itkua ja sylissä rimpuilua. Sänkyyn kun laittaa niin alkaa parku! :headwall: :headwall: :headwall:

Kertokaa joko ootte ottaneet vaunujen kantokopan kovikkeita pois ts. muuttaneet sen lämpöpussiksi? Meillä alkaa ol kopas jo aikas ahdasta, kun makuupussikin vie ison tilan :eek:

Jaksuja kaikille sitä tarvitseville, ehkä huomenna on parempi päivä :saint:
Hyvä muistutus muuten tuo Berokka, pittää kokkeilla =)

Ikis ja Martta
 
Kiva kuulla sinustakin reropera!

Ihania kuvia taas olette laittaneet vauvoista ja koirista :D Ollaan me vaan saatu kauniita lapsia aikaiseksi. :heart: :heart:

Vanhemmista ja appivanhemmista Noi on kyllä kurjia juttuja, kun ei olla samoilla linjoilla eikä kunnioiteta vanhempien toiveita. Mä olen niin onnekkaassa tilanteessa, että asiat menee jakeluun sekä omille vanhemmille että appivanhemmille. Juuri ollaan puhuttu tuosta makean antamisesta, ja sovittu että Sofialle ei anneta sokeria vielä piiiiiitkiin aikoihin. Ehkä joskus sitten, kun osaa itse pyytää. Ja tästä olimme kaikki samaa mieltä. Toisaalta olen koittanut muuten olla aika "suvaitsevainen" äiti. Isovanhemmat saa rauhassa puuhailla lapsen kanssa ja luoda omat tapansa. Eli en oo jatkuvasti ohjeistamassa. Monesti vaan sanon, että "kyllä sä tiedät, kun olet itsekin lapset kasvattanut". Tuntuu, että ovat tällöin myös kiitollisia ja vastaanottavaisempia, kun heihin näin luotetaan. Eli yhteistyö toimii. Siskollani taas onkin sitten kurjempi tilanne. Anoppi ei osaa oikein lasta hoitaa, ja on tuputtamassa koko ajan makeaa. Tilanne on nyt se, että siskoni ei anna hänelle lasta hoitoon. Kommunikaatio kun ei vaan toimi. Anoppi uhmaa ihan tahallaan. Surullista. :(

Elpalle
:hug: :hug: :hug:

Mä kävin eilen rouva Googlen pakeilla tutkimassa tuota vauvan ummetusasiaa. Löysin sieltä jutun, jossa sanottiin suunnilleen näin: "Vauvalle pitää antaa reilusti kiinteää ruokaa, jotta suolisto lähtee toimimaan kunnolla. Pienet annokset kertyvät suolistoon, eikä suoli toimi. Ulostetta pehmentävät: luumu, ruusunmarja ja päärynä. Vesi!!" Tästä viistastuneena, olen nyt antanut hyvillä mielin 1/2prk kasvissosetta ja reilusti luumua aterialla. Katsotaan toimiiko.

rebel Uusia makuja suositellaan annettavaksi maku/viikko. Lähinnä varmaan ei maun takia vaan mahdollisen allergian tai vatsavaivojen. Mä olen kyllä hiukan tuota tahtia nopeuttanut, kun ei mistään mitään vaivoja ole tullut. Eli tutustutaan nyt ruokiin n. 2 uutta makua/viikko.
 
Kertokaapa tissittäjälle joka haaveilee siitä jouluun mennessä luopuvaksi, että kun lämmitän korviketta ja kaikki ei uppoa heti kerralla, niin säilyykö se jonkun aikaa siinä pullossa jos tarjoaa esim puolen tunnin sisällä loppu litkua vai tehäänkö uus satsi? Varmaan tyhmä kysymys mutta niitä mulla kyllä riittää, niin jaetaan niitä välillä. :D
 

Yhteistyössä