**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

KIITOS tosi paljon teille kaikille tuesta! Helpottaa huomattavasti pääkopan painetta, ku johonki saa purkaa. :)

Saatin nyt tähän hommaan joku tolkku: hoitsu soitti ja ilmotti, että huomenna labraan ja ainaki siihen vatsanseudun ultraan, pää ultrataan jos ehtivät. Ottavat päivystystapauksena, ku ei aikoja ollu. Johan rupes toimimaan, ku tarpeks luuriin karjuin. B)

Abloom kyseli tosta refluksista - se Toivolla on todettu jo pariviikkosena. Mä voin vaan kuvitella mitä tää olis, jos olisin uskonu neuvolan "se on normaalia, vauvat nyt vaan puklaa". :headwall:

Allergiaa meillä löytyy mun suvusta toooooosi paljon, astmat ja atopiat ja hela hoito. Mulla ei kuitenkaan oo oikeestaan mitään oireilevaa, paitsi atopia, ja miehellä ei pitäis mitään olla ylipäätänsäkään.

Mistäs kaikesta muusta täällä onkaan puhuttu... hmmm... (Toivo nukkuu kerranki, ni jos nyt joutais.)

Hikoilua meilläki esiintyy sekä äidillä että pojalla. Mä oon toisalta aina hikoillu hirveesti, ni ehkä se on periytyvää. Mulla ihan valuu norot, ni ei voi haaveillakkaan muista, ku mustista paidoista. Ja Toivolla on melkein aina pää märkänä, jos hetkenki on "tiukemmin" sylissä. Ja Toivolla ei tosiaankaan voi olla muuta päällä, ku sukkikset ja body. Silloin helteillä Toivolla oli korkeintaan vaippa päällä, kotona oli nakuna (ja äiti pississä ;) )... :whistle:

Ikäeroa oon haaveillu et tulis pyöreet pari vuotta. Ideaalimaailmassa meijän seuraava lapsi syntyis huhti- tai toukokuussa 2010. :D Keväällä ihan vaan mun oman olon vuoks, mua kauhistuttaa kuumana kesänä raskaana olo. Tää alkukesä oli ihan tarpeeks... :x

Soseita meillä ei nyt olla syöty. Kokeilin vähän, mut en tiiä lisäskö ne Toivon huutoa, vai olinko vainoharhanen, ni jätin sikseen. Pitäis taas kokeilla, ku Toivo on tunnin välein tissillä koko päivän... :/

Seksi on meilläki vähän kortilla, mut ihan yhteisymmärryksessä. Kerranki. Yleensä mä siis oon ollu se haluavaisempi osapuoli. Miehellä on kuitenki ihan fysiologinen syy (palanu kaulasta alespäin tosi pahasti kiehuvasta vedestä ), ni pitäishän sitä ymmärtää... Mut nyt ollaan vaan oltu niin lopussa ton pojan kanssa, ettei muuta olla suurinpiirtein tehtykkään, ku tapeltu. :ashamed:

Toivo myös sylkee ihan hirveesti. :kieh: Se on oikeestaan jo kuukauden päivät ollu kova sana... :whistle: Puhaltaa hirveen röykkiön kuplia leualleen ja suuttuu ihan silmittömästi, jos joku erehtyy pyyhkimään ne pois. Kaverilla on tempperamenttia. ;)

Äitiyspakkauksesta meillä on suurinpiirtein kaikki käytössä. Meillä siis -08 malli ja ne (mun mielestä ) iiiihanat oranssiraidalliset vermeet. Potkuhousut on oikeestaan ainoot, jotka on jääny lähes käyttämättä, ku ne on mun mielestä hankalat...

Huh mikä romaani! :xmas:

Rypäle ja Toivo vajaa 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Elpalle pitiki vielä heittä :hug: . Tuli vaan mieleen, et toivottavasti sun mies ei lue näitä... 3*3cm reikä, mikä LOUKKAUS! Oishan sun nyt vähän pitäny miestä imarrella ja pistää, että 8*8 vähintäänki! :whistle: :saint:
Jotain haastetta ;) Ja kylhän se kuluu!!

.... siis se reikä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Elpalle pitiki vielä heittä :hug: . Tuli vaan mieleen, et toivottavasti sun mies ei lue näitä... 3*3cm reikä, mikä LOUKKAUS! Oishan sun nyt vähän pitäny miestä imarrella ja pistää, että 8*8 vähintäänki! :whistle: :saint:
Jotain haastetta ;) Ja kylhän se kuluu!!

.... siis se reikä.
Niin että ku pitäähän sitä naistaki lämmitellä, ni ei muuta ku raspi käteen ja reikää hinkkamaan eka isommaks. :LOL:

Voi hitto mä oon väsyny... :ashamed:
 
Heipsan kaikki! kertokaas mammat mulle miten saan pojan viihtymään muuallak ku sylissä...ensimmäiset 3 kuukautta viihty hyvin lattialla ja sitterissä mut nyt ei kummassakaa varsinkaan lattialla... :headwall: mulla alkaa toi selkä sanoo sopimustaan irti ku ei oo tuo vaavi mistää pienimmästä päästä...3kk neuvolassa painoa oli 7200g ja ens viikol ois 4kk neuvola et saa nähä onks 8kg menny rikki :) jaksamisia teille kaikille vaavieen kans :hug:
 
ikionnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Mie otin jo kesäl pehmeen kantokopan vaunuist kokonaa pois ja leikkasin ratasosaan sopivan palan siit äippäpakkauksen patjasta.
Oli jotekii niin kovin ahdas nukkuu siin kantokassis jo sillo.

Nyt vetelee unii vaunuis peiton kanssa...makuupussikii tuolle pojalle liika kuuma.
Oukei, taidanpa minäkii ottaa ne kovikkeet veks, kohta raukka on ihan piukkapaketti toppapukuinen poikineen siel.
Ikäerosta meillä ollut puhe että jotain pari vuotta mutta eihän näistä koskaan tiedä, tätä esikoistakin :heart: tehtiin lähemmäs se 2v, yks km takana. ELi siis kohta pitäis alkaa viritteleen taas verkkoja vesille... :D Eipä ole kyllä kuivaharjoitteluakaan kovasti ollu, väsy tekee tehtävänsä ja sit ku ollaa virkusia niin ei aina hotsita :whistle:

Jepujee , meidän tättähäärä on alkanut vierastamaan! :attn: :attn: :attn: Mites teillä muilla, joko huuli alkaa väpättämään ja loukkaantunut itku parahtaa ku vähänkin oudon näköinen hyyppäri tulee eteen (=lue: kaikki paitti äippä tai isi :D )

Martta ääntelee jokeltelmalla, kiljumalla, pärskimällä, kurluttamalla, hela hoito. Ääneen pari kertaa nauranut, yleensä naama ku naantalin aurinko mutta hiljaa on =) Suloinen :heart:

Halaukset Rypäleelle :hug: Oon sen tässä todennut että jos ei piä meteliä, ei saa riittävää palvelua, onneks nyt pääsette asiassa eteenpäin. Sääliksi käy pikkuista kun joku on selvästi huonosti... :|

Nyt takaisin telkun ääreen, mies tulee kohta harkoista ja varmaan kääntää Housen pois ruudusta :kieh:

Ikis ja Martta
 
miten teil on aikaa tälle...mäen meinaa ehtiä istahtaan! vähän veetuttaa kun tämä kone nyt makkaris ni ei kauaa viitti näpytellä kun tuo poitsu taitaa siihenkin usein havahtua... onko teillä enempää lapsia kellä,monta? rypäle en varmaan nähnyt kaikkia tekstejä et mitä vaivaa vauvallas on? mut senverran näin et huutaa makuulla? niin onko korvat katottu ettei ole tulehdus?? se on tosi inhottavaa kun pienillä vaivaa :( .

vaihteleeko muilla mielialat imetyksen vuoks vai oonko mä muutenvaan ihmeellinen?? kun tuntuu että väliin oon maailman onnellisin, pian taaas hermona ja miehenki tekis mieli heivata..........

kovasti teillä syödään jo kiinteitä! mä pari vkoa sit koitin antaa, ei puhettakaan et ois huolinut...pidin taukoa ja nyt muutamana pvänä antanut vähän ja alkaa vähän pääseen jyvälle hommaan.. en ees muista miten niitä piti lisäillä,siis et koska 2 ateriaa pvässä jne..... vaikka keskimmäinen on vasta 1v7kk... miten asiat niin unohtuu...

 
selkä tääkin sökönä, välilevynpullistuma tuli 10v sitten ja taasen vaivailee...tosi mukavaa kun 2 kannettavaa kumminkin on......!!!!

rypäle tais teil olla isommasta kun tulehd.kyse,sori. toiv selviää pian.

ikäerosta, meillä on esikon ja keskimmäisen välil 4v 4kk ja ollut kauheaa mustasukkaisuutta uhman lisäksi, huono ero siis... mutta taas se hyvä että isompi jo ymmärsikin jotain kun vauva tuli... ja keskimmäisen ja vauvan ikäero on 1v3kk ja aika hyvä on!!! vaikka pelkäsin. tosi hyvin mennyt. mutta aina vähän huolettaa että pystynkö tarpeeksi antaan huomioo ja syliä kaikille.... yritän kyllä. ja nyt jo alkanut keskimmäisellä uhma joten koettelee....... ja just vasta esikolta lopussa KOLMEN VUODEN UHMA!!!! hohhoijaa....... vauva onneksi on hyväntuulinen ja "helppo"...



 
Piti ihan varta vasten tulla sanoo että olipa mukava lukee Rypäle että saatte pian asiaan selvyyttä! Huominen voi olla rankka päivä, voimia toooosi paljo! (Olen optimistisena tääl, että ei oo mitään äärettömän huonoo)
 
Eli olin taas kävelees manducan kera, nyt sain seuraksi kaverin jolla 1vkon ikäinen tyttö, vaunuineen, Klo9.30 oltiin jo ulkona. Oli ihana kipprakka ilma, arska paistoi ja kaikkee...
Tunnin lenkki, ja Emma nukkui koko matkan.

Pääsin kotiin annoin soseet ja kylvetin Emman...sit olikin mun vuoro, syödä jotain ja vaihtaa vaatteet etc..
Puoli yks otin serkun kyytiin ja oltiin hyvissä ajoin lasten polilla.
Ensi hoitaja punnitsi ja mittas ja mittas...eli

Paino: 6,6kg(5,9kg)
Pituus: 61,2cm(60cm)
Pipo: 39,7cm(38,6cm)

Kaikki siis kasvanu! Hienoa. :D

Sitten lääkäri ja fysioterapeutti.
Lekuri kyseli kaikkee ja fyssari teki just niitä samoja juttuja kuin se meidän fyssari arvauskeskukses. Lekuri kuunteli sydänäänet, katsoi korvat ja kokeili refleksit.
Emma oli ollu hereillä klo10.30 asti, ja kello oli lekurille päästyä ni pian 14.00, tottakai Emmalle tuli väsy ja fyssarille Emma tinttaili.
No Emman liikkeet ei sitten oikein onnistunu kun itki, niin he sitten suositteli että käytäis viel arvauskeskuksen fyssarilla 2kk. Ok, Emman oikea jalka astuu edelleen hieman ulkoreunan kautte, kun laittaa jalan maahan. Se oli mun mielestä ainut jota olis pitäny huomioida. Kun sit sanoin että kaikki mitä ne siel huomas, ni niitä ollaan treenattu ja treenataan edelleen. Ja kun Emmalla väsy ja itki niin kyllä se vaikuttaa niihin liikkeisiin.

Siis ihan sika hyvä että ne tutkii mutta, pelkään että tää fyssarilla käyminen menee semmoseen oravan pyörään, et pienestäkin asiasta pyytävät taas tulemaan...Ja mun mielestä vauvat/lapset kehittyy yksilöllisesti, tuskin kukaan meistä oppii asioita samaan aikaan. Sen takia pelkään tuota oravan pyörää.

No, mut voin tietysti sanoa sen fyssarille ens kerralla.

Eli tuolla polilla meni 2½h, blaaah...Onneks Serkku oli mukana auttaas.=)

Kun pääsin kotiin klo15, Emma heti nukkumaan, ja hän nukkui siis just niinku pitikin, 2h.
Klo17 Isä santtu antoi soseet. Ja sit klo18.30 antoi ilta vellit. Ja klo19 Emma oli jo untenmailla<3
Ja Emma heräs vaan taas yhden kerran, klo01.30. :)

Lasten polin käynnin syy oli et, jokaine vauva joka ollut lastenosastolla jonkun syyn takia, niin heille on tarkistuksen 4kk välin. Eli seuraava kerta 4kk päästä...

Emma 4kk ja 5pvää :heart:
 
Huomenta :snotty:
Mä nyt oon niin väsy että ei toimi mikään |O
Olen lukenut :D sen osasin kommentoida :ashamed:
Rypäle :hug: Se on niin väärin että taiston kautta saa nois paikois asiansa läpi!! Hyvä että nyt tutkitaan eikä hutkita!

kielletty? Onkohan se uudelleen rakastunut kun ei näy :p :D :heart: B)
 
Huomenta!
Viime yönä viimein nukuttiin taas kolmen tunnin pätkää alkuviikon tunnin sijaan, tässähän on ku uus ihminen!
Voi kun selviäisi mikä pikku Toivoa kiusaa...
Vähän vielä pää jumii, taitaa olla kahvin paikka.
 
Puuh mikä yö.. tai no ei mun pitäis sanoa, laiskana makasin korvatulpat korvissa kun mies hoito suurimman osan, mutta silti. 20 meni nukkumaan, eka herätys jo puoliltaöin, 1 jälkeen söi (!!) 120ml, seuraavan kerran heräs 3 aikaan: tutti, ylös 6.20 ja 140ml, nukahti taas ja ylös 7.45. Nyt on ekoilla päikkäreillä syötyään vaan 70ml, enempää ei suostunut.
Tuntuu että pitäis pitää poika nälässä 4h, että suostuu kunnolla syömään kun ikeniin sattuu eikä viitsi liikaa kiusata.. muttaa toisen huudattaminen? Ei. :(

Lääkäri löysi suusta/ikenistä pari pientä kystaa.. joskus kuulemma esiintyy ennen hampaiden tuloa ja tekevät kipeää. Kiva.
 
Huomenta

Elppa: Minkä näköisiä ne kystat on? Maxilla on alaikenissä 2 sellaista valkoista "palloa" lääkäri ei osanut sanoa mitä ne on..ollut ihan syntymästä asti.. Ne on aika pieniä mutta hyvin nähtävissä.

Marza
: kyselit lasten luku määrää, meillä 4 tyttöä ja tuo jäppinen =)

Viime yö meni jo ihan hyvin yhdellä herätyksellä päästiin..Aamulla toisin jätkä oli niskaa asti kakassa :x Tänään kokeilen jo palata normaaliin ruokailuun, Max on nyt muutaman päivän saanut vain velliä ja maitoa sen vatsataudin takia jonka seurauksena kakka ollut kuin vastasyntyneellä.

Nyt onneksi kaikki parantuneet niin päästään juhlimaan likan 13v synttäreitä sunnuntaina :D

Kaalis ja Max
 
Elppa: Kiitos paljon tiedosta :flower: Olisikohan nuo "pallot" sitten syy että meillä maidon juonnista on tullut yhtä sirkusta, syö kyllä alun huutamisen jälkeen.. Ennen meni 200ml tosta vain niin nykyään jo 100ml kerrallaan on taisteluiden takana :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Elppa: Kiitos paljon tiedosta :flower: Olisikohan nuo "pallot" sitten syy että meillä maidon juonnista on tullut yhtä sirkusta, syö kyllä alun huutamisen jälkeen.. Ennen meni 200ml tosta vain niin nykyään jo 100ml kerrallaan on taisteluiden takana :kieh:
HAH! EI oo tarkotus olla vahingoniloinen, mutta ihanaa että sama rumba on jollain muullakin. Kaverin 2vk nuorempi vetää aina vieres 160ml alta 5min ja jää karjumaan kun pullo otetaan pois, tässä samassa ajassa me ollaan selkä kaarella karjuttu punaisena ja syljetty ruokaa (tutti osunut nenään, poskeen jne. kun kääntelee päätään) sinne tänne ja saldo 20ml. Et sillai... :headwall:
 
Huomenta.
Tääl pikkase kivuttomampi yö eikä ees kovin väsyttäny viidelt herätä...jätkä sillo pirteenä taas.

Osaksee varmaa johtu pirteys siit ku jouduin wc:hen pinkasee...on nimittäi menkat ja vuodan ku pistetty sika :kieh: ,tul ob:sta kiitettävästi läpi ja nyt päätin Sydänkäpysen kehuist viisastuneena hankkii kuukupin.

Nyt jätkä 2 unilla ja miehenkii kaa lähes yhtee otettu...hälle ku nää vauva touhut niiiiin vaikeit ja hermoi raastavii :(
Johtunee tietty siit et vkot kun on pois nii ei oo otteet tutut Viljamille ja huutoha siit tulee.
Mikä taas johtaa siihe etten pääse iteksee yhtää mihikää ku en raaski kumpaakaa...miest tai pikkuherraa...kiusata tahallein.

No nyt en kykene taas muuhun kommentoimisee...luin kyl taas tei kuulumiset :attn:
 
Joku kyseli et vaihteleeko mielialat!?

No juu vaihtelee!!! Ja kovasti vaihteleeki! Ärsyttävää!
Ja mulla ongelmana ollut synnytyksen jälkeen vähäinen mielenkiinto mieheeni. Ennen kyhnötimme iltaisin kylki kyljessä ja päivälläkin saatoimme ohi mennne halailla jne... Nyt pysyttelemme kaukana toisistamme. Nyt Halaamme ja pusuttelemme Emmaa, ei toisiamme! Ja peräti kolme kertaa peitot heilunu Emman syntymän jälkeen. Ei vaan kiinnosta! En tunne mitään inhoa ukkoa kohtaan mut en kyllä mitään suurta rakkauttakkaan. Ahistavaa!! Ja uskon että ukolla sama tunne minua kohtaan.
Onko kellekkään muille käyny näin??
 
Voihan paska! Kelloja siirretään taaksepäin la-su yönä. Se siis tietää vielä aikaisempia herätyksiä!!!
Meillä herätty ennen seitsemään parina aamuna ja yökin oli tosi risainen. Koko yön oli Emma vieressä kun ainakin sata kertaa piti antaa tuttia ja tissiä. Uskallan väittää et jos hän nukkuu liikaa, yli neljä tuntia päikkäreitä niin sit yö menee huonosti. Ei siis riitä unta ja heräilee kokoajan ja aikaisin. :attn:
 
Kai se on maleha vaan biologiaa :LOL: Kuten eräässä laulussa "...kaikkensa antaneena, pitäs päästä nukkumaan, kun silmät alkaa väkisinkin kiinni painumaan..."
Mulla ihan hirvittää välillä kun mieliala menee vuoristorataa ja musta tuntuu että miehellä sillon tällön jo pelottaa tää hormonihirviö :ashamed:
Ja täytyy myöntää että Julia saa kyllä rakkautta ja huomiota täydeltä laidalta.
 
ikionnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
kaalis- just sellasia vaalean rakkulan näköisiä! Katoaa kuulemma itsestään kun hammas puhkeaa ja ien menee rikki.
Mitäs tää sitten on: meidän Martalla oli kk sitten just tuollainen samanlainen rakkula alaikenessä, ol siin varmaan jotain kuukauden päivät, ja sit yhtenä päivänä vaan oli kadonnut. mut hampait ei oo viel näkyny :| Ikenet kyllä turvoksissa :/ :/
Ja just tollalsta itku-potkuraivaria kun ruokaa tarjos, tääl tosin tiititellään pelkästään mut eipä ois pullostakaan varmaan paremmin ottanut, ärsyttävää! |O Nyt jo sujuu taasen.

Kovasti piti jotain kommentoida...hmmm... kyllä se kohta mieleen tulee :xmas: (you wish :D )

MIelialat vaihtelee hirmusesti, aina sitä tehnyt mut nyt varsinki väsyneenä taian olla välil aika ikävää seuraa. Huono omatunto vaa ku tulee tiuskittua miehelle Martan kuullen, mitä tuo pieni siitä mahtaa aatella :ashamed: :ashamed: :ashamed:
No joo, kyllä meilä välil pusutellaankin :heart:

Ikis ja Martta
 
KUTSU

**Avec**



Tervetuloa kesän viettoon Messilään kaikki nai-

set ja herrat, Messilän Kartano hotelliin tapaa-

maan tuttuja ja tuntemattomia, ja siinä sivussa myös

talossa työskenteleviä henkilöitä: portsareita,

hovimestareita, tarjoilijoita ja siivoojia.

Raimo, Tarja, Arja - siinä muutama nimi.

He tulevat antamaan Teille parastaan ja huo-

lettoman virkistäytymiselämyksen. Kenenkään nar-

raamisesta tuskin on kysymys, sillä tästä ilosta

ja täysipainoisesta ja rehevästä ohjelmasta

on 350 euroa nykyisin ehdottomasti aivan naurettava hinta.

Tässä vaiheessa voidaan vielä lisätä:

Meitä on kaiken kaikkiaan 26 henkeä,

ja ennakkovaraukset on tehty. Tulkaa ajoissa,

pidetään hauskaa porukalla. Siispä ka-

dunmittaaminen sikseen taikka kotiaskarte-

lut kuntoon ja sitten kohti Messilää.



Ps.Yleisö voi luonnollisesti makunsa mukaan panna

päälle vaikka kirkkovaatteet. Asu vapaa. Paras sopia

vaikka keskenään niin ei pety. Aluksi henkilökunta

viilettää pitkin parkettia. Sitten illemmalla lava

on kuitenkin meidän käytössä.




Nyt kun olet lukenut tämän kerran läpi,

lue se uudelleen siten, että luet vain JOKA TOISEN RIVIN!

 

Yhteistyössä