**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Tervehdys!

Mä en taas pysy perässä yhtään... :ashamed: Enkä nytkään jouda tässä istumaan, pitää lähteä ompelemaan prinsessa-verhoja meidän 4 veelle :heart:

Haleja kaikille jotka tuntee tarvitsevansa :hug: :hug:
 
Tulin vaan kurkkaa onko rypäleestä ja Toivosta kuulunut vielä mitään...Toivottavasti jotain selviää ainakin poissulkevasti.Tai jos käy kuin Elpalle ja vaivat katoaa pelkällä lääkärin näkemisellä :)
 
On täällä tänäänkin tapeltu ruokailun kans ihan urakalla.. Tosin yritän saada mahd hyvin sapuskaa, että jaksais nukkua = virkeämpi ja tappaa tauti tehokkaammin..
Mies pelaa pleikkaa ja mä siivoan, perussettiä.

Ai niin, ei tartte meillä ainakaan vielä porata reikiä seinään.. Kaksikin kertaa mua vietiin ku märkää rättiä pitkin "vierashuonetta". Uuuh.. enkä edes ehtinyt pohtia pyykkejä, tiskejä tmv.!!
 
Hui ko mua jännittää Rypäleen puolesta että mitä siel lekuris sanotaan!

Ja aivan tosissaan, jos joku terveydenhuoltohenkilöstöstä viel kerran sanoo mun "luumu ei toimi"-kommenteista huolimatta, että syötä vaan luumua, kyl se alkaa toimiin, niin tukin sille luumun tai kaks poikittain hanuriin!!!
Neuvola käynnil sekä lääkäri että th molemmat tuputti että anna vaan ko. ainetta, kyl se tehoo ko riittävästi syöttää (siis siihen ummetukseen). No eilen sit annoin enemmän luumua entä aiemmin, ni tuntuu että tyttö meni kahta kauheemmalle ummelle!! |O |O
No onneks se mallas uute toimi meilläki, mut ko jostai lukenu ettei se nii kauheen hyväks ois.. Sais alkaa jo puuroja antaan ni alkais helpottaa (luultavasti).. Ei enää ees huvita noita kiinteitä antaa, mieluummin heräilen tunnin välein yöl ko katon pienen masuvaivoja.. :/

Mitäs pitikään kommentoida sit..nii, joku (oisko ollu Tiivari) mainitti ettei oikeen uskalla aatella toista lasta kun nyt päässy helpolla: oon miettiny aivan samaa. Jotenki aattelen ettei näin hyvä tuuri voi käydä toista kertaa.. Siskoni tosin mainitsi että pitäis aatella juuri päinvastoin (tyyliin: täähän olikin helppoa! =) )

Tossa Abloom viestissä tuliki viikon seksikiintiö täyteen, kiitos! :LOL:
No nyt ollu sillä puolen vähä hiljasempaa, mut muuten me kyl miehen kaa "löysimmä toisemme uudelleen" Eerican syntymän jälkeen..
Mut noi mielialat heiluu täälläki kyllä aivan laidasta laitaan! :x Eka oon aivan normi tuulella ku ukko tulee töistä, sit yht äkkiä jos hää ei vaikka kuule mitä sanon, nii saatan olla ko persiille ammuttu.. :ashamed:

Maleha, toi ilmiö ettei sitä rakkautta riitä niin paljo sille ukolle on ymmärtääkseni aivan normaalia (eiks juuri sen takii esikoisten vanhemmat usein eroaki) Ja onhan se miehelle kova paikka ko yht äkkii jää 2. Mut koita selittää sille että Emma vaan tarvii nyt enemmän sua ja sun rakkautta ku hää.. Vauvalle ei voi sanoo, että: ootas vähä, mies tarvii mua nyt. Mut miehelle voi sanoa ja se (pitäis ainaki) ymmärtää sen.. Kyllä ne piiloutuneet tunteet sieltä vielä löytyy! :hug:

muoks* profiilistain löytyy meän sessukasta ny kuva :heart:
 
Päewää...
Tuli sitten käytyä kaupassa |O
Juoksin Apteekin, Tokmannin, Erätukun, Cittarin ja Lidlin!
Kauppoihin meni yhteensä n.200? |O |O
Minä en kyllä joulua laita, niin kyllästynyt kun kaikki on kallista ja ja ja ok, mä lähen päikkäreille :xmas:
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=2965582.jpg
maissinaksun jälkeen :D

ei hitto et oon väsyny, yöllä heräsin vatsakipuun joka piti hereillä, lisäksi likka heräs aikasin tänään.. niin ja tyttö nukku peräti tunnin päikyt, mut enhä mie siinäkään ajassa vielä nukahtaa kerkee.. ainakin sain köllötellä vaihteeksi tuhisevan miehen vieressä :D :heart:

hmm, saa nähä päästääkö mies miut päikkäreille sitten ku ite herää.. uskallan vähä epäillä :D
 
ikionnellinen
Eipä taia täällä muitten bebet vierastella :whistle: , meillä taas piiiiiitkä itku ku kummitäti tuli kylään. Puolen tunnin päästä helppas.
Elppa: just ku meiltä perussettiä, mies pelaa pleikkaa, mä sain siivousurakan tehty ja ny syän. Muuten ei oo nyt yhtäläisyyksiä, meillä saa tulla poraamaan reiän vapaasti minkä huoneen seinään vaan, paitti makkariin, MÄ HALUUN NUKKUU |O |O |O |O

Ikis jonka päivä alkanut klo 5.50 ja Martta
 
ikionnellinen Kyllä vierastaa muittenki vauvelit. Asiasta puhuttiin jo aijemmin. Meidän neiti vierastanut jo monta vkoa ja ikää ei ole vielä edes neljää kuukautta! Jotkut tyypit tosi pelottavia! Varsinkin mummut ja papat! Toinen raukka vähä aikaa kattoo ja piättelee selvästi itkua. Yrittää jopa porista mutta itku vie lopulta voiton. Sit se raukka muistaa vielä pitkään sen tilanteen. Mummun ruman naaman ja vielä rumemman papan!! Alahuuli alkaa väpättään ja purskahtaa itkuun vaikka ois äitin sylissä ollut jo pitemmän aikaan.

Haluaisimme parin kuukauden päästä viedä Emman tädille hoitoon yhdeksi yöksi mutta onko ihan hullua, toivotonta, sairasta ja säälittävää jos hänet vie vaikka vierastaisikin? Tottuukohan lapsi kuin nopeesti? Hoitaja on vieras Emmalle mutta todella luotettava ja ihana. Onko kokemuksia??
 
ikionnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
ikionnellinen Kyllä vierastaa muittenki vauvelit. Asiasta puhuttiin jo aijemmin. Meidän neiti vierastanut jo monta vkoa ja ikää ei ole vielä edes neljää kuukautta! Jotkut tyypit tosi pelottavia! Varsinkin mummut ja papat! Toinen raukka vähä aikaa kattoo ja piättelee selvästi itkua. Yrittää jopa porista mutta itku vie lopulta voiton. Sit se raukka muistaa vielä pitkään sen tilanteen. Mummun ruman naaman ja vielä rumemman papan!! Alahuuli alkaa väpättään ja purskahtaa itkuun vaikka ois äitin sylissä ollut jo pitemmän aikaan.

Haluaisimme parin kuukauden päästä viedä Emman tädille hoitoon yhdeksi yöksi mutta onko ihan hullua, toivotonta, sairasta ja säälittävää jos hänet vie vaikka vierastaisikin? Tottuukohan lapsi kuin nopeesti? Hoitaja on vieras Emmalle mutta todella luotettava ja ihana. Onko kokemuksia??
B) Oon ollut aikast pihalla välillä, asiata siis jutskailtu jo. No hyvä tietää ettemme ole ainoita herkkiksiä uusien ja tuttujen ihmisten ihmettelijöitä. Samaa oon Maleha miettinyt että mites tuon hoitoon viennin kanssa käy, ei tahtois toista jättää huutamaankaan, mutta kaippa Martta itkis vieraan sylissä ainakin niin kauan kun huomais äiskän vieressä. Pari kertaa tyttö ollut mummulla hoidossa, ihan pari tuntii vaan, muuten ollu äidin tai isin kaa 24/7 |O |O |O



 
Heips B)
Eilen taas huudettiin niin maan pirusti kun piti nukkumaan mennä |O meni vissiin yliväsymyksen puolelle taas tai jotain :/

Mä en oo kyllä huomannu vielä mitään vierastamista, eiköhän se kerkiä tuleen vielä moneen kertaan...
Mua niiiin ottaa päähän kun en saa tota likkaa vietyä ees hetkeks hoitoon, kun se ei huoli pulloa |O ei kelpaa ei :/ eikä ois hirveesti rahaa ostella huvin vuoks erilaisia tutteja ja ruveta kokeileen mikä kelpais.
Ärsyttää vaan kun meillä ois kohta se vuosipäiväkin :headwall: :headwall:

Mun tarvii kans harkita tota reiän poraamista seinään :kieh: omat halut on kadonnu jonnekin toooodella kauas, ei vaan huvita kun joka kerta se sattuu niin hemmetisti |O

Ainiin mekin kokeiltiin eilen pikku tippa perunasosetta, tässä tulos:



:LOL:

Huomenna pitäis lähtee ajeleen kohti porvoota, moikkaan likan kummitätiä, jepajee :xmas:
 
Heips, jospa nyt saisin pari riviä aikaiseksi :D

Martzakohan kyseli lapsiluvusta, meillä kanssa kolme, ekaluokkalainen, 4 vee ja tää kesäkuinen :heart: Meille toimii nää ikäerot, nyt kun esikoinen on jo koulussa, niin päivisin on vaan kaks tässä pyörimässä ja toi 4 vee on tosi avuliaskin vielä :)

Vierastamisesta ootte puhuneet, meillä ei ole havaittavissa vielä... Taavi on hirmu flirtti paremminkin, niin virnuilee ja kujertaa kaikille täteille :) :heart: Mutta eiköhän tääkin sitten jossain vaiheessa muutu...

Tiivari ja toukkala musta tuntuu että jokainen vauva on ollut edellistä helpompi! Ja esikoinenkaan ei siis ollut mikään paha tapaus. Että uutta vaan tilaukseen ;)

Meillä on nää kaikki olleet sellaisia tissitakiaisia, että mä olen aina jo valmistautunut siihen, että vauva seuraa mun perässä minne menenkin - ei tarvi olla sellaisia menoja mihin en vauvaa voisi ottaa mukaan :)

Ainiin, Taavi söi viime yönä vasta puol kuus! Ihan kiva yö :) Yleensä menee kahdella syömisellä, nää yhen pitstopin yöt on sellaisia yhden kerran ihmeitä olleet tähän mennessä, joten en usko että tälläkään kertaa olisi kestävä trendi... Mutta ihan kiva aina silloin tällöin! Pitäisi varmaan nyt rukata tuota pinnistä jos vaikka kokeilisi jätkää sinnekin välillä :D Se on siis sivuvaununa meidän sängyssä kiinni, mutta toimii lähinnä mun yöpöytänä, jossa puhelin (kelloa varten), vettä juotavaksi (pakko olla, suuta kuivaa imetys), kirja, tutti, liivinsuojat... Mihin mä ne sitten laitan jos Taavi rupee siinä nukkumaan?!?! :eek: :LOL:

MIes lähtee huomenna työporukan virkistysreissulle (yön yli)... huoh, taidan viedä ainakin neiti 4 veen mummolaan, muuten menee hermot iltatoimissa... :ashamed: :whistle: Musta ei oikeesti olis yh:ksi...
 
Pikaisesti tulin vain raportoimaan, että tänään kolahti postiluukusta kutsu astmatutkimukseen 6.11. Eli kaks viikkoo melkein pitäis vielä sinnitellä. Mut tietääpähän nyt, milloin jotain ehkä selviää.

Poika on aivastellut älyttömästi koko päivän. Toivottavasti flunssa ei pahene, kun nyt jo kaks viikkoo kestänyt. Pitää taas huomenna jättää vauvauintikin väliin ton nuhan takia. Mä en kestä, jos se on allerginen huonepölylle! Me ollaan niin laiskoja siivoamaan... B)

Nyt suihkuun ja unten maille. Väsy! |O Poikanen onneks jo tuhisee tuol unten mailla. Öitä!
 
Mutta kyllä oli KAMALA PÄIVÄ! Klo 11 siis oli labra; verikokeet ja pissanäyte, eli munille pussi nappaamaan pisut ja reikä kantapäähän, mistä tippa kerrallaan valuttivat verta. Ja mun tehtävä oli painaa paniikissa karjuvaa vauvaa paikalleen pöytään... :( Sen jälkeen hoitsulle punnitukseen ja mittaukseen josta sitte ultraan. Ja ultrassa taas ensin piti pitää pakolla vauvan päätä ja sitte koko muksua, ultasivat siis sekä aivot että mahan + munuaiset. Ja taas poika itki ihan hysteerisesti ja katto kyynelten välistä äitiä epätoivosesti, että "miks et auta, ku nuo tekee pahaa?". :'( Ja kyllä siellä itki äitiki...

Viimeseks oli sitte lääkäri. Ja nyt sai kyllä vetää ruksin seinään, koska Porvoosta näemmä jopa kunnalliselta puolelta löytyy joku päteväki tapaus! Juteltiin pitkät tovit, lääkäri kokeili vierastaako Toivo (ja kyllä huuli väpättää heti, ku huomaa, että tää syli ei ookkaan tuttu), jotta sais kuulla millasta huutoa kaverista lähtee. Sitte ruvettiin vasta tuloksia ruotimaan;

Mitään elimellistä vikaa ei löytyny ja aivoissa kaikki kunnossa. Labrat myös puhtaat. Hirvee määrä kaasua ultrassa näky kyllä. :whistle: Saatiin siis huokasta helpotuksesta. Lääkäri ei kuitenkaan yhtään vähätelly tilannetta. Oli sitä mieltä, että kyse on nyt mahavaivojen, tempperamentin ja noidankehän yhdistelmästä. Toivolla on siis vahva halu ja tempperamentti (tää todettiin kyllä jo synnärillä... nimim. paska-raivari ;) ), ja häntä harmittaa ja suututtaa ihan kamalasti, ku mahaa nipistää. Sitte ku hirveesti huutaa, rupee mahaa sattumaan vaan enemmän ja äitiä harmittamaan, ja sen ku Toivo huomaa, huutaa hän vähän lisää ja *plim* noidankehä on valmis. Ja mahakivutki on näin ollen pitkälti enää psykosomaattisia. :(

Seuraava etappi on nyt sitten vauvapsykologi (sellasiaki on näköjään olemassa! :eek: ) ja lähetään sitä kautta purkamaan tätä hommaa. Parin viikon sisällä pitäis päästä. Ja jos ei jouluun mennessä oo helpottanu, ruvetaan selvittämään allergioiden mahollisuutta, vaikka onki epätodennäköstä.

Kun kotiin päästiin Toivo oli jo niin väsyny, ettei enää malttanu nukkuakaan (vaikka oli pitkin päivää onneks ottanu tirsoja). Pari tuntia meni hyssytellessä ja loppuilta istuttiinki vaan tässä sohvalla sylikkäin. :heart: Yks hyvä tässäki päivässä; mumi osti Toivolle sen BUMBON! :D

Ja nyt luen vielä teijän jutut uudestaan, ja sitte meen NUKKUMAAN.

Rypäle ja Toivo, vajaa 4kk
 
Ensinnäkin haleja kaikille niitä tarvitseville ja Rypäleelle erityisesti :hug: :hug: :hug:

Meillä on nyt kolme yötä jo mennyt vain yhdellä syötöllä. Mutta nyt kun kirjoitin sen tänne, niin ensi yönä sitten herätään varmaan tunnin välein. |O Eli ajattelisin, että kiinteiden aloituksella olisi asian kanssa jotakin tekemistä.

Ummentus alkaa hiukan helpottaa täälläkin, kun olen sinnikkäästi luumua antanut joka syöttökerralla. Neuvolassa suosittelivat perunan korvaamista bataatilla, joten kaippa sitä on sitten ostettava ainakin kokeeksi.

4kk neukkakuulumisia:
7290g (6470g)
64cm (61cm)
41,5cm (40)
Vihdoin kääntyi painokäyräkin kohti normitasoa :whistle:
Lääkäri ihan yhtä tyhjän kanssa. "Tavallinen" neuvolakäynti yleensä paljon perusteellisempi ja aikaa jutella enemmän

Meillä on tänään 11-vuotispäivä miehen kanssa :heart: Huomenna juhlistetaan sitä =)

*muoks* vauvapsykologi :eek: :/ :D Ei oo todellista. :LOL: Hauska ammatti. Never heard...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Rypäle nyt mä sen hokasin :D Sä näytät ihan Eva Wahlström:ltä :whistle:
Ootkos sukua? B)
:LOL: Ei olla sukua. Mies kyllä treenaa samalla salilla, lasketaanks se? :whistle:

Mansikka kysy tossa edelisellä (?) sivulla tosta vauvan opettamisesta olemaan muualla ku sylissä. Varmaan jo arvaatki, etten osaa auttaa... :/

Marza: meillä on siis tätä huutoa ollu synnäriltä asti, ei mikään uus juttu...

Ja Toukkalalla oli tosi taitellinen kuva proffassa!


Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Haluaisimme parin kuukauden päästä viedä Emman tädille hoitoon yhdeksi yöksi mutta onko ihan hullua, toivotonta, sairasta ja säälittävää jos hänet vie vaikka vierastaisikin? Tottuukohan lapsi kuin nopeesti? Hoitaja on vieras Emmalle mutta todella luotettava ja ihana. Onko kokemuksia??
Mä en oo mikään asiantuntia, mut mä oon lukenu, ettei vierastavaa vauvaa sais jättää hoitoon. Oikeen tutulle voi, jos ei hirveesti vierasta, koska yleensä on ok, ku ei enää äiti oo näkyvillä, mut vieraalle ei. Vauvalla ei oo aikatajua -> nyt = aina, eikä vauva erota itseään äidistä (pitää samana olentona). Näinollen voi lapsen perusturvallisuuden tunne saada aikamoisen kolauksen, jos hänet jätetään vieraalla jota vierastaa.

Minä en todellakaan tuomitse enkä katso pahalla, vaikka joku toisin toimiski, noin oon vaan lukenu. :)

Ja vai että MP on tulossa Porvooseen vai? Meille saa tulla heittämään käpyjä ikkunaan, ni tuon kahvitermarit tohon hiekkalaatikolle. Sisään ei kandee tulla, ku mies on yövuorossa ja on aamulla ku arseen ammuttu karhu. :whistle: Asutaan Näsin Krouvia vastapäätä, että tervetuloa vaan, jos aika käy pitkäks!

Tiivarille vielä onnitelut vuosipäivän johdosta! :flower:
 
Huh huh, tänään on vietetty Rasmuksen nimppareita kuin isompiakin kalaaseja! :eek: =) Viimeset vieraat lähti vasta äsken pois, joten nyt vasta ehdin tarkastamaan mitä tänne kuuluu.

Onneks Rypäle on saanu Toivon kaa sentään jotain selvyyttä tilanteeseen. Sitä piti kysyä, et eikö lääkärillä ollu sit mitään ehdotusta, et miten pojan oloa sais helpotettua? Vai onko tää vauvapsykologi vastaus ja avain kaikkeen (siis mitenkään väheksymättä tätä henkilöä!)? Kuulosti muuten aivan kamalilta kokemuksilta niin pojalle kuin sulle itsellesikin ne tutkimukset.. en yhtään ihmettele, että siinä on jo äitikin itkenyt kun on joutunut vaan osallistumaan siihen toisen "rääkkäykseen", jota pieni ei voi ymmärtää laisinkaan!
Joko Toivo on ehtinyt istua Bumbossa? Meillä Rasmus on edelleen oikein rakastunu siihen... sikäli kuin mikäli tuo siihen kohta enää edes mahtuu.

Tiivarille onnittelut vuosipäivän johdosta!

Mä tuosta vierastamisesta oonkin maininnu jo joitakin viikkoja sitten. Ei meillä edellenkään juuri naisia vierasteta,mutta miehet on aika mörköjä! :kieh: Naisille Rasmus vaan flirtailee! :D

Rebel ja Rasmus 20vkoa
 
rypäle lasketaan sekin jonkinsortin sukulaissuhteeksi :D
(mulla se oli oikeen ilmiö HERUKKA kun näin katso-lehdessä Evan kuvan ja samalla mielessä oli nimenä hälle rypäle ) :D :xmas: :ashamed:

Meitin lapset on sit ihania, tää viimesin tulokas lähti kartsalle poikaystävän kanssa ja silmä leikattiin eilen |O Noh, nuorin sammu iskin kaikkuun tainnutuspullo ala welli ja esikoinen saateltiin sampon jälkeen sänkyyn ja nyt mä pääsen vihdosta viimein ite kans nukkumasan kanssa treffeille :heart:

Niin ja sainpas eilen "väriteltyä" ukon kanssa :p :whistle:
 
rypäle Mulla ei oo mitään hajua missä on näsin krouvi, kun ekaa kertaa oon koko kaupunkiin tulossa :D Mutta pitää järjestää treffit joskus myöhemmin, kun on enemmän aikaa. Nyt tehdään vaan semmonen pikavisiitti, aamulla lähetään ja illaks kotiin. :wave:

Tiivarille hyvää vuosipäivää ja Rasmukselle ihanaa ekaa nimpparia :flower:

Vai että oikein vauvapsykologi :D on varmaan tosi pätevä heebo :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
rypäle Mulla ei oo mitään hajua missä on näsin krouvi, kun ekaa kertaa oon koko kaupunkiin tulossa :D Mutta pitää järjestää treffit joskus myöhemmin, kun on enemmän aikaa. Nyt tehdään vaan semmonen pikavisiitti, aamulla lähetään ja illaks kotiin. :wave:
:LOL: Se on kuule tän kulmakunnan kantabaari! Oikein perinteinen karaoke-bilis-räkälä. :D Ja tietty meijän naapurissa. Ja myös aika monen perheriidan alku ja juuri... :whistle:

**********

Kyllä muaki kieltämättä vähän nauratti se vauvapsykologi. :whistle: :D Lääkäri kuitenki selitti, et ku kyse on mitä ilmeisemmin psykosomaattisesta vaivasta, on turhaa yrittää hoitaa oiretta, jos ei ensin paneudu syyhyn. Ihan järkevää. Tää psykologi siis auttaa meitä tulkitsemaan Toivon viestejä. Luultavasti suurin syy Toivon huutoon on kuulemma se, että hän huomaa, ettei hänen viestejä pahasta olosta ymmärretä kunnolla ja siitä hänelle tulee pahan olon lisäks vielä paha mieli. :'( Äitin pikku kiukkupussi. :heart:

Tätä teoriaa vahvistaa vielä se, että nyt ku asiaa on kunnolla alettu ruotimaan, on Toivo jo ku eri poika. Voihan tää taas olla vaan väliaikasta, mut valoa tunnelin päässä. :) Viimeyönä Toivo nukku ekaa kertaa koko yön omassa sängyssä. Ja mä sain herätä maailman ihanimpaan ääneen; Toivo jokelteli ilosena sängyssään uni-nallelle. :heart: :'( :heart:

Nonii, nyt herra heräs tirsoiltaan. Tyytyväsenä. :D Äiti on onnellinen.

Rypäle ja Toivo
 
Ainii, bumbo on osottautunu myös meillä huippu vempeleeks! Aamulla lykkäsin pojan bumbossa keittiön pöydälle ja siinä oli ilmeisesti ihan tosi jännä kattella äitin aamutoimia. :D (Saa kivittää. En mä sitä valvomatta niin korkeelle laittais, enkä ollenkaan enää sitte, ku poika oppii liikkumaan. Tietenkään.)

Muoks. ja meillä on tasa-arvon nimissä VAALEENPUNANEN bumbo. :saint: (seliseli, oikeesti saatiin se siks, et oli melkein 10? halvempi :whistle: . Joku oli sen tilannu ja jättäny noutamatta.)
 
Ihan loistava uutinen kyllä, ettei Toivolla löytynyt mitään varsinaista "vikaa". Sitä varmaan alkaa miettimään jo vaikka mitä, kun vauva vaan itkee eikä osaa auttaa. Kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä tuo lääkärin teoria. Nyt olisi siis vaan tärkeää katkaista tuo noidankehä, ja toivottavasti siinä tuo vauvapsykologi auttaisi. :hug:

Kyllä sen taas tiesi, että joistain asioista ei vaan ääneen puhuta (kirjoiteta). Viime yönä nääs syötiin kuitenkin taas kaksi kertaa. Tää mamma ei vaan osaa pitää turpaansa kiinni |O

Sofia on selällä maatessaan alkanut nostaa päätään ja hartioitaan ylös lattiasta. Onko muilla vastaavaa? Tekee vaan niin pahaa, kun ajattelee hartioiden kipeytymistä jatkuvasta jännittämisestä....AUTS!

Niin, ja sitä piti myös teille kertoa kun kyselin aiemmin tuosta riittävästä maitomäärästä/vrk. Neuvolassa ohjeistivat, että tarvitsee maitoa n. 7dl/vrk. Puolenvuoden iässä sitten 6dl/vrk.
 

Yhteistyössä