**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Kertokaapa tissittäjälle joka haaveilee siitä jouluun mennessä luopuvaksi, että kun lämmitän korviketta ja kaikki ei uppoa heti kerralla, niin säilyykö se jonkun aikaa siinä pullossa jos tarjoaa esim puolen tunnin sisällä loppu litkua vai tehäänkö uus satsi? Varmaan tyhmä kysymys mutta niitä mulla kyllä riittää, niin jaetaan niitä välillä. :D
2h säilyy lämmitetty korvike/rintamaito :) Avattu tölkki vuorokauden jääkaapissa.
 
Ai niin, sitä piti kysymäni vielä: Miten paljon vauvan pitäisi juoda maitoa päivässä? Siis nyt, kun soseet on alkaneet upota. En ole lounaalla ja päivällisellä enää antanut maitoa, eli sose on korvannut ainakin 250ml vrkn maitomäärästä. Huomenna on toki neuvolakin, jossa voin asiaa kysyä. Mutta aattelin vaan, jos jollakin olisi tietoa. Joka paikassa kun kuitenkin olevinaan toitotetaan, että maito on kuitenkin lapsen ensisijainen ravinto. Mutta tarkoitetaanko tällä myös korvikelapsia???? |O Oon taas niiiiin pihalla.
 
:wave: Täällä annetaan kanssa pullossa "hetken" seissyttä maitoa.

Mun niin piti saada nukkua |O Paskan Marjakiisselit sentään kun ei niin EI!! |O
Mulla on taas hammaslääkäri 30min päästä ja sit pitääkin jo kohdistaa Hondan nokka Tays:siin jossa siskon alaluomesta leikataan tukkoon mennyt rauhanen... :|

Väsynyt Mamitzu ja nukkuvat lapset *kahville kun jaksaisi mennä* :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, sitä piti kysymäni vielä: Miten paljon vauvan pitäisi juoda maitoa päivässä? Siis nyt, kun soseet on alkaneet upota. En ole lounaalla ja päivällisellä enää antanut maitoa, eli sose on korvannut ainakin 250ml vrkn maitomäärästä. Huomenna on toki neuvolakin, jossa voin asiaa kysyä. Mutta aattelin vaan, jos jollakin olisi tietoa. Joka paikassa kun kuitenkin olevinaan toitotetaan, että maito on kuitenkin lapsen ensisijainen ravinto. Mutta tarkoitetaanko tällä myös korvikelapsia???? |O Oon taas niiiiin pihalla.
Anna lapselle maitoa palan painikkeeksi, tai niin minä teen kun aloitan soseet... Nyt mennään vähän laiskan puoleisesti :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Elpalle :hug: . Onneks sitä ei näköjään ole yksin näiden ajatustensa kanssa. Täällä on jo Berocat ym. kehissä, ei vaan silti jaksa. Toivotaan, että päivä menis nopeesti ja se sun miehes tulis nopeesti kotiin. Kyllä se kummallisesti auttaa jaksamaan, kun sitä arkea on joku toinenkin jakamassa.
Täällä edelleen samat fiilarit ja beroccaa kuluu, mutta en kyllä huomaa eroa mihinkään.. :wave:
[/b]Tiivari tuosta ummetuksesta vielä että annoin pojalle nyt luumua niiiiin paljon kun söi (koko purkki meni..) ja vettä päälle sen verran kun joi (tyhjään mahaan siis luumu & vesi) sitten leikittiin lattialla, väänsin ja käänsin, hyppyytin ja pyöräilytin, niin VIHDOIN eilen lähti satsit tulemaan, 4 vaipallista kakkaa tuli niin ruiluna että oksat pois :whistle: Jätin kokonaan soseet pariks päiväks pois ja annoin vaan luumua, vettä ja maitoa.
Nyt tänään taas annoin porkkanaa, perunaa, luumua päälle. Meillä tota mustikkaa on menny paljon, ja mustikka joillain kovettaa vatsaa!
Mutta saas nähdä miten menee nyt. Toivottavasti ens yönä sais nukkuu, jo 4vrk nukuttu jaksottain ja tuntuu että silmät ei liiku edes enää kun on niin väsyny. Niin on poikakin :/
 
Mie otin jo kesäl pehmeen kantokopan vaunuist kokonaa pois ja leikkasin ratasosaan sopivan palan siit äippäpakkauksen patjasta.
Oli jotekii niin kovin ahdas nukkuu siin kantokassis jo sillo.

Nyt vetelee unii vaunuis peiton kanssa...makuupussikii tuolle pojalle liika kuuma.
 
Herran pieksut,kun ootte ahkeria palstailijoita. Meni tovi lueskellessa. Itse olen maannu pari päivää sängyn pohjalla migreenin ja flunssan takia. Nyt onneks alkaa aurinko paistaa tännekin...

Kaikenlaisesta ootte taas höpöttäneet, aloitetaan vaikka noista ikäerojutuista. Meillä ikäeroa on pojilla 3,5 vuotta, olis saanu olla vähemmänkin mutta kakkonen ei ihan heti tärpänny. Esikko on sen verran iso,että mulle jää aikaa nauttia pikkukakkosesta. Sitä olen harmitellu,että esikon kanssa ei pystynyt samalla tavalla nauttimaan kuin tästä tulokkaasta. Silloin kaikki se opettelu ja uudet asiat vei huomion. Mä voisin katsella pikkukakkosta vain kaikki päivät - no niinhän mä kyllä teen. Kolmas lapsi meille vielä todennäköisesti saa tulla,mutta ei pariin vuoteen...Pitää saattaa tää vauva pois vauvan kengistä ensin.

Äitiyspakkausta en nyt ottanu, joten esikon pakkauksesta on käytössä joitain bodyja, peitto,makuupussi jne.

Seksistä - samalla lailla kuin ennenkin. Ei vähän eikä paljon,mutta sopivasti =)

Joku kyseli sylkemisestä, meillä poika tekee kans sitä. Pitääkö sekin aloittaa noin nuorena - meinaan noi huonot tavat??? Ja ylipäätään kuolan määrä on lisääntyny, hampaita ilmeisesti kohta odotettavissa.

Hikoilu, sitä ei meillä esiinny. Itsekin olin ihmeissäni siitä,ku vauvojenhan ei tosiaan pitäis hikoilla, mutta kyllä esikko aikoinaan oli sellainen hikoilija,että aina oli pää märkänä.

kuukautiskivut, synnytyksen jälkeen ekat oli yhtä helvettiä,mutta nyt on tasoittunu. Tosin vo johtua siitä,että syön pillereitä. Esikon jälkeen ei ollu taas minkäänlaisia kipuja,että silloin ainaki synnytys auttoi siihen ongelmaan.

Soseita olen antanu pari päivää vähän kerrallaan ja sen jälkeen oon antanu niin paljon kuin vetää. Yleensä vasta parin päivän päästä tietää kunnolla onko ruoka-aine aiheuttanut jotain reaktioita. Porkkana meillä uppoaa ihan ok, samoin luumu- ja mustikkasose. Niitäpä me oikeastaan ollaan vasta viime viikot maisteltu ja syöty.

Onko muilla alettu jokeltaessa päästelemään erilaisia kiljahduksia? Meillä on ilmeisesti ruvettu rakastumaan siihen omaan ääneen, muistaakseni sen kyllä piti olla vasta myöhemmin,mutta kaikkihan on yksilöitä.

Nyt ruoan laittoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
rypäle Miten se teidän pikku herra voi? onko se suklaa joka aiheuttaa huutamista niin ku epäilit? Olen sulta aikaisemminkin kjotain kysellyt mut et sie ruukaa vastata. Tuskin nytkään mutta kysyinpä silti. =)
Pyydän mitä nöyrimin anteeksi! :ashamed: Varmaan voit kuvitellakki, et täs on keskittyminen aika kortilla tän pikku huutajan kanssa. Mulla ei oo tapana sivuttaa muita noin vaan, mut nyt tuntuu, et ajatus ei vaan pysy kasassa. :(

Käväsin kyllä eilen sen verran, että ilmotin, että se rauha oli vaan hetken huumaa. Huuto alko kahta kauheempana eilen VIIDELTÄ AAMULLA! |O Muutamat pikku tirsat (ei edes kunnon päikkäreitä ) herra suostu ottamaan, muuten vaan kitis ja karju vuoron perään 14h putkeen... :headwall: Ja sama meininki tänään. Nyt on sentään vähän nukkunukki, mut vaunulenkki meni ihan persiilleen. 45 min meni hienosti, ku Toivo nukku, mut ku heräs, ei suosunu sekunttiakaan enää olee vaunuissa. Eihän siinä sitte muuta voinu, ku soittaa mies hakemaan, en mä mitenkään olis saanu vauvaa kannettua, koiraa talutettua ja vaunuja työnnettyä montaa kilometriä. :kieh: Ja nyt ei enää meinaa saada vaippaakaa vaihdettua, ku muksu alkaa heti huutaa pää punasena, tai paremminki sinisenä, jos yrittää laskea alas... VÄHÄN VÄSYTTÄÄÄ!

Soitin sinne sairaalaanki siitä ajasta: Palataan asiaan vuoden vaihteessa!!! VOIS S**TANA MÄ KYLLÄ VOISIN NYT SANOA PARI VALITTUA SANAA TÄN KÄUPUNGIN TERVEYDENHUOLLOSTA!!! Porvoossa on ihan maanlajusesti tunnetusti maan huonoimmat terveyspalvelut, ja sen kyllä huomaa. :headwall: Soitin sitte sen vaunulenkki-from-hell jälkeen sinne uudestaan ja suurinpiirtein karjuin, et se on muuten just nyt ku tää asia etenee ja sain sentään hoitsun lupaamaan, että lääkäri soittaa mulle vielä tänään tai viimestään huomenna. Katotaan nyt...

Nyt pitää ottaa poika, et mies pääsee vuorostaan edes vessaan. On tää niin ihanaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, sitä piti kysymäni vielä: Miten paljon vauvan pitäisi juoda maitoa päivässä? Siis nyt, kun soseet on alkaneet upota. En ole lounaalla ja päivällisellä enää antanut maitoa, eli sose on korvannut ainakin 250ml vrkn maitomäärästä. Huomenna on toki neuvolakin, jossa voin asiaa kysyä. Mutta aattelin vaan, jos jollakin olisi tietoa. Joka paikassa kun kuitenkin olevinaan toitotetaan, että maito on kuitenkin lapsen ensisijainen ravinto. Mutta tarkoitetaanko tällä myös korvikelapsia???? |O Oon taas niiiiin pihalla.
Anna lapselle maitoa palan painikkeeksi, tai niin minä teen kun aloitan soseet... Nyt mennään vähän laiskan puoleisesti :ashamed:
No kun mä haluaisin opettaa vauvan juomaan tuota vettä.... ja aattelin, et se olis hyvä tapa oppia ruuan kanssa... Saahan tuo kuitenkin vielä melkein 800 ml maitoa kuitenkin päivässä, joten luulisi kai riittävän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Elpalle :hug: . Onneks sitä ei näköjään ole yksin näiden ajatustensa kanssa. Täällä on jo Berocat ym. kehissä, ei vaan silti jaksa. Toivotaan, että päivä menis nopeesti ja se sun miehes tulis nopeesti kotiin. Kyllä se kummallisesti auttaa jaksamaan, kun sitä arkea on joku toinenkin jakamassa.
Täällä edelleen samat fiilarit ja beroccaa kuluu, mutta en kyllä huomaa eroa mihinkään.. :wave:
[/b]Tiivari tuosta ummetuksesta vielä että annoin pojalle nyt luumua niiiiin paljon kun söi (koko purkki meni..) ja vettä päälle sen verran kun joi (tyhjään mahaan siis luumu & vesi) sitten leikittiin lattialla, väänsin ja käänsin, hyppyytin ja pyöräilytin, niin VIHDOIN eilen lähti satsit tulemaan, 4 vaipallista kakkaa tuli niin ruiluna että oksat pois :whistle: Jätin kokonaan soseet pariks päiväks pois ja annoin vaan luumua, vettä ja maitoa.
Nyt tänään taas annoin porkkanaa, perunaa, luumua päälle. Meillä tota mustikkaa on menny paljon, ja mustikka joillain kovettaa vatsaa!
Mutta saas nähdä miten menee nyt. Toivottavasti ens yönä sais nukkuu, jo 4vrk nukuttu jaksottain ja tuntuu että silmät ei liiku edes enää kun on niin väsyny. Niin on poikakin :/



Kiva kuulla, että tepsi. Mä luulen kans, että annan huomenna luumua tyhjään vatsaan, jos ei tänään tule mitään ulos. Eilen illalla tuli tosiaan vääntämisen jälkeen ihan tiukka pökäle. Mut voin vaan kuvitella miten paljon siellä on vielä latingissa tulossa
:eek:

*muoks* meillä on muuten Sofian ihan ykkössuosikkisose maissiperuna. Sitä söisi vaikka kuinka paljon. Ei vaan vissiin oo mitään kaikkein sulavinta sapuskaa.
 
rypäle Juu, kyllä ymmärrän että sulla kiirettä pitää ja et voi kaikkiin kommentoida. Jostain syystä olette mielessä tuon tuosta. Pysy lujana ja vaadi se lääkäri aika heti!! Käske miehesi soittaa ja sanoa pari valittua sanaa jos sinua eivät kuuntele! Tai jos olisin sinä niin marssisin suoraan yksityiselle! Eihän tuo itkuisuus enää normaalia oo. Tsemppiä! :hug:
 
Siitä maidosta vielä, itse annan eka soseen ja sen jälkeen maitoa niin paljon ku juo. Eli en tarkalleen tiedä paljonko meillä maitoa menee vrk:ssa. Hirveesti ei oo vielä maito+vellin määrä tippunu, luultavasti. Itse olen antanu esikoisellekin aina ruokailu yhteydessä maitoa ja edelleen annan, vesi on meillä janojuomana. Vettä esikoiselle rupesin vasta "enemmän" antamaan ekana kesänä. Ehkä hampaiden kannalta olis viisasta huuhtoa vedellä ruokailun jälkeen suu,mutta itse olen senkin skipannu :ashamed: Että näin meillä. Ja taas hellan ääreen!
 
Rypäle: mäkin marssisin jo yksityiselle, jos ne tampparit eivät ota teitä heti. Jkuhan pientä selvästi vaivaa!

Maamuska: meillä on kanssa kiljuttu kovaa ja korkealta pari viikkoa, sen lisäksi on tehty hassua korinaa (sellaista krr-kurkkuääntä) sekä tekoyskää. Kaveri selvästi tykkää omasta äänestään, hymyilee tyytyväisenä, kun saa kaikkia kivoja uusia ääniä aikaan (as we speak). En ole tiennytkään, että on vasta myöhemmin "normaalisti", mutta niinhän tämä meidän pikkumies on keskittynytkin tähän seurusteluun, eikä niinkään kääntyilyyn ym. ikäistensä hommiin. Johonkinhan sitä pitää panostaa.
 
Rypäle: Marssi suoraan yksityiselle...Onko sulla tai miehellä allergioita?Kuulostaa siltä,että Toivo vois olla laajasti allerginen.En oo mikään asiantuntija näissä asioissa,mut kaverin lapsella alkuun ainoa oire oli 24/7 huutaminen...
Ja jos ne väittää sitä koliikiksi,niin nosta ne lääkärit krakasta seinälle.
 
Korvike ei säily tuntia kauempaa lämmitettynä / huoneenlämmössä kuten ei muutkaan maitotuotteet. :wave:

Maitoa pitäisi mennä se 5-6 dl/vrk joka oli esikoisen kohdalla välillä mission impossible.. mutta siksi annoimme velliä ja jogurttia päivittäin että saimme niillä korvattua.

Täällä poika on viikkokaupalla kurlutellut ja jutellut vastavuoroisesti, mutta viime viikolla alkoi tuo kiljuminen.. =)

Täällä alkoi haasteelliset päivät, sain eilen pikkurillin sijoiltaan ja olipa tuo sitten murtunut, nips naps poikki.. se on sit (onneks) vasen käsi kipsissä melkein kyynärpäähän asti. Kolme sormea käytössä.. ja kolme viikkoa. :headwall: :headwall:
 
Voi vitsi Rypäle! Täältäkin SUUUURI :hug: voimia ja kärsivällisyyttä. En voi ees kuvitella, miten itse jaksaisin moista. Ja lääkäriin potkisin minäkin ja heti. Yksityiselle, jos ei julkiselle pääse.

Meille ei nyt kummempaa. Ventolinea on annettu, mutta hengitys silti vinkuu vähän. Nenä ei juuri vuoda enää, joten alkaskohan flunssa olla voiton puolella viimein.

Täällä kanssa hikoillaan ihan superisti. Sekä vauva että äiti. Eikä vähiten syödessä, onneks vauva, ei äiti. Muuten vaan sitten äiti.
:D

Jokeltelusta: kaikenlaista ääntä kuuluu täältä. Hiljasta, kovaa, korkeeta ja matalaa. Meillä ei kyllä erityisemmin ääneen naureta. Hymyillään kyllä suupielet korvissa vähän väliä, mutta hihitystä kuuluu harvoin. Ei ole vissiin ollut vielä riittävästi aihetta nauruun. :)

Ja eiku taas kääntämään koltiainen takas selälleen...

Elpallekin piti vielä lähettää :hug:

H-emo ja poikanen 4 kk + 1,5 vkoa
 
Käytiin sitten pojun kans yksityisellä, kun oli jotenkin veltto ja klo 15 mennessä oli syönyt yö mukaanlukien vähän reilut 300ml :(
Tulehdusarvot otettiin, jotka normaalit. Samoin hemoglobiini 115 ja valkosolut normaalit, eli pojalla ei ainakaan tulehdusta ole. Pienestä ihottumasta ja kuumeen laadusta lääkäri veikkasi myös vauvarokkoa, tai ihan mitä vaan virusperäistä kuumetautia.. Oli kovinkin osaavan oloinen 50+v. herra, joka tunnusteli munuaiset, vatsan, jäntevyyttä testasi että onko arka mistään tai jäykkä ja imusolmukkeet, poika käyttäytyi oikein mallikkaasti :eek:
Lääkäri heristi pojalle sormella (pojalla suu auki kun istui sylissä ja tuijotti lekuria) että "syö hyvä pieni mies sitä ruokaa, sillä kasvaa ja sillä jaksaa!". No sit aulassa vetäs vastoin tapojaan 100ml ja bussissa vielä 50ml :eek: Ei nukahtanut vaikka 20min kävelin lekurin jälkeen ulkosalla pimeässä, käytiin Malmilla kaupassa ja tultiin kotiin eikä vieläkään nukahdellut.. eli valvoi nyt ennen iltaunia (söi tossa äsken ohimennen tunnin sisään toisen satsin = 120ml :eek: ) sellaset snadit 5,5h :snotty:
Kyllä oli tehokas lääkäri, pelkällä sormen heiluttelulla sai pojan syömään! :D Eikös se aina mene niin, että kun itse käyt lääkärissä, tulee paljon terveempi olo heti? ;)

Nyt kun poika nukahti, tekemään miehelle ruokaa. Ihana mies mulla muuten (tällä kertaa ;)) :heart: Pyysi pomoltaan huomisen vapaaksi että saisi olla kotona apuna, eikä mun tartte rikkonaisen yön päälle vielä hirveää päivää. Oih..

Kiitos teille kaikille myötätunnosta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Maamuska: meillä on kanssa kiljuttu kovaa ja korkealta pari viikkoa, sen lisäksi on tehty hassua korinaa (sellaista krr-kurkkuääntä) sekä tekoyskää. Kaveri selvästi tykkää omasta äänestään, hymyilee tyytyväisenä, kun saa kaikkia kivoja uusia ääniä aikaan (as we speak). En ole tiennytkään, että on vasta myöhemmin "normaalisti", mutta niinhän tämä meidän pikkumies on keskittynytkin tähän seurusteluun, eikä niinkään kääntyilyyn ym. ikäistensä hommiin. Johonkinhan sitä pitää panostaa.
Samoin meillä. Kääntyäkin osataan,mutta seurustelu on paljon mukavampaa ja niiden äänten tuottaminen =) . Aamuisin ja íltaisin on sellainen jokellustulva,että meinaa tippa välillä silmään tulla - minun pikkuiseni :heart:
 

Yhteistyössä