Onko oikein, että autolla hakevat päättävät muidenkin lasten vaatteista?

Pian johtava sosiaalityötekijä Koskikuru taas ahdistuu 😢 oliko sinulla hengittävät haalarit kun toiset joutuivat kömpimään jäykissä kurahousuissa?
No. Muistan kyllä aikoinaan päikyssä että köyhien perheiden lapset meni kuriksissa vaikka miten kuivalla syyssäällä, koska ne on halvat.
Ja paremmista perheistä tulevilla lapsilla oli pehmeää Reimaa, Lassieta jne.

Mutta jos jaksaa kattoa netistä, niin Torissa myydään haalareita kympillä, ja sit on kivannäkönen halpismerkki NameIt...
 
vierailija
No. Muistan kyllä aikoinaan päikyssä että köyhien perheiden lapset meni kuriksissa vaikka miten kuivalla syyssäällä, koska ne on halvat.
Ja paremmista perheistä tulevilla lapsilla oli pehmeää Reimaa, Lassieta jne.

Mutta jos jaksaa kattoa netistä, niin Torissa myydään haalareita kympillä, ja sit on kivannäkönen halpismerkki NameIt...
No nyt keulii jo aika pahasti! Vai on se joku statusjuttu, onko kurahousut vai ei. Huh-huh.

Pehmeydestä sitten. Haalarithan on pinnaltaan aika kovia! Väitän, että pehmeämmän paketin saat, kun laitat fleeceä tai collegea alle ja kurahousut päälle. Sama käsineissä. Pehmeät neulotut lapaset ja kurarukkaset päälle, saattaa olla jopa kivemmat kädessä kuin kovapintaiset välikausirukkaset.
 
vierailija
Ne on hengittämätöntä MUOVIA. Sama kuin kieputtaisit muksun tai ittes keittiön pöydän vahaliinaan.

Jopa sellaiset, nykyisin suositut puoli-kurahaalarit (eli yläosa kangasta, alaosa kumia/muovia) oli kamalat höyryämään mun lapsilla. Lapset hiestä märkänä jaloista.

Tekniset vaatteet on myös hurjan keinotekoiset joo, mutta niissä on edes vähän kankaan tuntua ja hengittävyyttä.
Ja ovat lämpimämmät kuin täysmuovi!
Eli tarhaan pitäis viedä sekä välikausihaalarit että kurahousut. Et hoitajat vois sit arvioida, et kumpaa tarvitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
No nyt keulii jo aika pahasti! Vai on se joku statusjuttu, onko kurahousut vai ei. Huh-huh.

Pehmeydestä sitten. Haalarithan on pinnaltaan aika kovia! Väitän, että pehmeämmän paketin saat, kun laitat fleeceä tai collegea alle ja kurahousut päälle. Sama käsineissä. Pehmeät neulotut lapaset ja kurarukkaset päälle, saattaa olla jopa kivemmat kädessä kuin kovapintaiset välikausirukkaset.
Kuljetko sä itse aurinkoisena syyspäivänä metsässä kurarukkaset ja muoviset kurahousut jalassa?

Miksi laittaisit lapsenkaan kulkemaan?
 
vierailija
Kuljetko sä itse aurinkoisena syyspäivänä metsässä kurarukkaset ja muoviset kurahousut jalassa?

Miksi laittaisit lapsenkaan kulkemaan?
Lapsi saattaa helpostikin hypätä vastaantulevaan lätäkköön, tai pyllähtää väsyneenä vaikka märälle mättäälle. Hirmu hauskoja juttuja, joita olis ikävä kieltää.
Ite en oo tehnyt tommoisia juttuja enää pitkään aikaan.
 
Lapsi saattaa helpostikin hypätä vastaantulevaan lätäkköön, tai pyllähtää väsyneenä vaikka märälle mättäälle. Hirmu hauskoja juttuja, joita olis ikävä kieltää.
Ite en oo tehnyt tommoisia juttuja enää pitkään aikaan.
Onko aurinkoisena syyspäivänä lätäköitä?

Ymmärrätkö, millainen keli on syksyllä sellaisina päivinä, jolloin ei ole yön aikana satanut tai ei ole aamusumua? Poutaisina tai vain pelkästään pilvisellä kelillä?
Se on välimaastoa kuiva-vain vähän kostea.
 
vierailija
Onko aurinkoisena syyspäivänä lätäköitä?

Ymmärrätkö, millainen keli on syksyllä sellaisina päivinä, jolloin ei ole yön aikana satanut tai ei ole aamusumua? Poutaisina tai vain pelkästään pilvisellä kelillä?
Se on välimaastoa kuiva-vain vähän kostea.
Täällä on kyl paikkoja, et vesi ei imeydy maahan yön aikana, koska maa alkaa olla jo niin kylmä. Ehkä saa jopa rikkoo vähän jäätä sen lätäkön päältä ennen kuin hyppää siihen.
 
Ja on täällä ojia kans. Ehkä sun pitäis poistuu sieltä kaupungista hetkeksi.
Öö, mulla on kokemusta 2010-luvulta sijaistamisista 5-6 päiväkodissa ja -yksikössä keskellä kaupunkia sekä myös metsän laidassa. On ollut nykyaikaista muovinurmea (joka imee veden) ja tavallista nurmea.

Missään ei ole laitettu kuriksia päälle, jos ei ole aamusumu tai sade.

Kurikset on hengittämättömät ja kylmät kelmut, joita 99 % lapsista inhoaa, jos on vaihtoehtona mukavat tekniset vaatteet.
Toki oikeesti kosteella kelillä ne on passelit.
 
vierailija
Öö, mulla on kokemusta 2010-luvulta sijaistamisista 5-6 päiväkodissa ja -yksikössä keskellä kaupunkia sekä myös metsän laidassa. On ollut nykyaikaista muovinurmea (joka imee veden) ja tavallista nurmea.

Missään ei ole laitettu kuriksia päälle, jos ei ole aamusumu tai sade.

Kurikset on hengittämättömät ja kylmät kelmut, joita 99 % lapsista inhoaa, jos on vaihtoehtona mukavat tekniset vaatteet.
Toki oikeesti kosteella kelillä ne on passelit.
Ok. No sit sä varmaan oot asiantuntija koko Suomen päikkäreistä ja keliolosuhteista.
Mut en mä silti ala raahaan useempaa vaatekertaa.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Öö, mulla on kokemusta 2010-luvulta sijaistamisista 5-6 päiväkodissa ja -yksikössä keskellä kaupunkia sekä myös metsän laidassa. On ollut nykyaikaista muovinurmea (joka imee veden) ja tavallista nurmea.

Missään ei ole laitettu kuriksia päälle, jos ei ole aamusumu tai sade.

Kurikset on hengittämättömät ja kylmät kelmut, joita 99 % lapsista inhoaa, jos on vaihtoehtona mukavat tekniset vaatteet.
Toki oikeesti kosteella kelillä ne on passelit.
Sun kokemus taitaa olla 80-luvulta, jolloin kurikset oli oikeasti jotain kernimäistä paksua muovia, joissa eo voinut liikkua. Enpä usko, että 99% inhoaa nykyaikaisia notkeita kuriksia.
 

Yhteistyössä