Onko oikein, että autolla hakevat päättävät muidenkin lasten vaatteista?

vierailija
En tajua, mikä siinä lisäsuojassa on niin kamalaa? Enhän minä itsekään ole mikään kurahousufani, tyttö täytti juuri 8 ja tuskin tulee kotona enää pukemaan kurahousuja, ellei tule jotain kummalista liejumyrskyä. Mutta ollessaan isovanhempien luona hoidossa mummonsa haluaa, että kurahousut puetaan housujen ja takin päälle, vaikka nekin kestäisi vettä ja myös vaikka ei olisi kovin märkää, ja ei se minulle ole ongelma, jos se on hänen mielestään kätevämpi niin. Niillä on ulkoeteinen, jossa riisuvat kurahousut ja saappaat, sisäeteisessä loput.
 
vierailija
Hölmö hoitaja kun meni höpisemään autoista. Olisi sanonut vaan, että meillä on syksyllä tällainen käytäntö ja piste. Päiväkotien perusvarusteita kyse, joten ei sitä tarvitse sen enempää selitellä.
 
vierailija
En tajua, mikä siinä lisäsuojassa on niin kamalaa? Enhän minä itsekään ole mikään kurahousufani, tyttö täytti juuri 8 ja tuskin tulee kotona enää pukemaan kurahousuja, ellei tule jotain kummalista liejumyrskyä. Mutta ollessaan isovanhempien luona hoidossa mummonsa haluaa, että kurahousut puetaan housujen ja takin päälle, vaikka nekin kestäisi vettä ja myös vaikka ei olisi kovin märkää, ja ei se minulle ole ongelma, jos se on hänen mielestään kätevämpi niin. Niillä on ulkoeteinen, jossa riisuvat kurahousut ja saappaat, sisäeteisessä loput.
Miten tämä on kätevämpää kuin se, että lapsella olisi välikausihaalari, joka riisutaan ulkoeteisessä?
 
Kuinka moni teistä menee aurinkoisena syyspäivänä sienimetsään kurahousuissa?

Eikö ap:n muksun päiväkodin pihalle osu auringonsäteet?
Kurahousut on märälle kelille, tai voimakkaaseen aamukasteeseen. Ainakin mun muksun päivähoitopaikan nurmi oli sen verran lyhyttä, että ei siellä tarvinnut tönkössä kurapuvussa jatkuvasti olla.
 
vierailija
Kuinka moni teistä menee aurinkoisena syyspäivänä sienimetsään kurahousuissa?

Eikö ap:n muksun päiväkodin pihalle osu auringonsäteet?
Kurahousut on märälle kelille, tai voimakkaaseen aamukasteeseen. Ainakin mun muksun päivähoitopaikan nurmi oli sen verran lyhyttä, että ei siellä tarvinnut tönkössä kurapuvussa jatkuvasti olla.
Osta kuriksista pykälää isompi koko niin ei ole tönkkö.
 
Mistä moinen aggressiivisuus? Ja ei kai kukaan tässä puhunut kuivasta kelistä, vaan siitä, että on märkä maa, mutta ei ihan kurakeli. Siis sellainen, mitä tässä vaihessa syksyä yleensä on.
Nykyiset ulkohousut lapsilla riittävät pienen kosteuden pitämiseen poissa, mutta ovat pehmeät jalassa, ja osa ulkohousuista jopa on hengittävää kangasta.

Itse ostin lapsilleni aina edelliskevään alelaarista Reimatecit seuraavalle kaudelle, ja niihin aikoihin halvempi Reima Kiddo myös piti kosteutta. Siitä vaan housujen kosteuspilarimääriä katsomaan.
 
vierailija
Nykyiset ulkohousut lapsilla riittävät pienen kosteuden pitämiseen poissa, mutta ovat pehmeät jalassa, ja osa ulkohousuista jopa on hengittävää kangasta.

Itse ostin lapsilleni aina edelliskevään alelaarista Reimatecit seuraavalle kaudelle, ja niihin aikoihin halvempi Reima Kiddo myös piti kosteutta. Siitä vaan housujen kosteuspilarimääriä katsomaan.
Kotona joo toimii noin, mutta tässähän puhuttiin ryhmäulkoilusta, jossa usein on käytetään oikeita kuravaatteita.
 
Mitkä on välikausihousut -tai haalari?
Syksy-tai kevätasu ulos.

Tässä esimerkki. Pitää aamukosteutta, mutta ei ihan läpimärkää nurmikkoa tai lätäkköä. Jos päiväkodin nurmikko on ajeltu hyvin tai on muovia kuten nykyään, ei tarvita kuriksia aurinkoisella tai pilvisellä säällä.

 
Ja sen takia esim.Reiman välikausivaatteissa on kerrottu kosteuskapillaaripiste, eli ne lukemat 5000/8000/10 000 tms. Jotta ei kuriksia tarvittaisi.

Niistä puhutaan myös _teknisinä_vaatteina, ne ei ole sama kuin höttöiset kesä-ulkohousut.
Siitä vaan alelaareja penkomaan, jos hinta hirvittää.
 
Tässä edullisemman merkin eli Lassien haalari, kirpparilla maksaa kympin.
Ja hyvin menee aamukasteisella nurmikolla tai nahkeassa hiekassa.



Ja enemmän suojausta haluaville on Lassietec/g-tech-ulkovaatteet, mutta nekään ei ole vielä kurikset.
 
vierailija
Echo, vaikka olisi jokin edellä mainostamasi haalari, mitä haittaa siitä oikeasti on, jos siinä haalarin päällä on vielä ne ohuet kurahousut? Onhan nekin pehmeitä ja notkeita nykyään. Jos se on oikeaa kokoa, huomaako lapsi käytännössä eroa?
 
Echo, vaikka olisi jokin edellä mainostamasi haalari, mitä haittaa siitä oikeasti on, jos siinä haalarin päällä on vielä ne ohuet kurahousut? Onhan nekin pehmeitä ja notkeita nykyään. Jos se on oikeaa kokoa, huomaako lapsi käytännössä eroa?
Ne on hengittämätöntä MUOVIA. Sama kuin kieputtaisit muksun tai ittes keittiön pöydän vahaliinaan.

Jopa sellaiset, nykyisin suositut puoli-kurahaalarit (eli yläosa kangasta, alaosa kumia/muovia) oli kamalat höyryämään mun lapsilla. Lapset hiestä märkänä jaloista.

Tekniset vaatteet on myös hurjan keinotekoiset joo, mutta niissä on edes vähän kankaan tuntua ja hengittävyyttä.
Ja ovat lämpimämmät kuin täysmuovi!
 

Yhteistyössä