**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

No, täällähän nyt herkistellään.... :D Oon sen verran teitä edellä, että voin paljastaa, että näitä "mun lapsi, nyt kyllä halkean ylpeydestä, eihän kukaan nää, että mua itkettää"-fiilistelyjä on luvassa vielä kasa päin... ensimmäiset itse askarrellut äitienpäiväkortit, tahmaisilla sormilla äidille lahjaksi kasatut helmet, esikoulun joulujuhlan tonttutanssit, koulun kevätjuhlien näytelmät, missä kullanmurulla on kahdet vuorosanat.... Näitähän riittää :heart:

Babyblue08:
milloin teistä on hyvä aika pikkukakkoselle?
Mulla on nyt vankkaa käytännön kokemusta 3vuoden, 1 vuoden ja 10kk:n sekä 6v 8kk:n ikäeroista ja näistä toimivin on ollu yllättäen tää pienin, siis 1v 10kk ikäero. No joo, lujalla oltiin alkuun, kun kahdella vaipat jne. Ja tyttö sairasti korviaan pienestä (4kk), mutta kumminkin. Mut se mikä toimii yhdessä perheessä, ei välttämättä toimi toisessa eli... paha näitä neuvoja on jaella. Ja kun vielä muistetaan, ettei vauvoja tilata mistään postimyynnistä, eli toimitus saattaa viivästyä, eikä aina oo sillon, kun vanhemmat toivois, niin... Mut kivahan sitä vauvan tekoa on harjotella :D

 
Maleha maitohappobakteerien pitäisi päinvastoin helpottaa ja nopeuttaa ruuan sulatusta. Mulla on itselläni käytössä probiootti plus-kapselit ja tämän mamman vatsa pelittää niillä oikein kympillä. Eilen illalla tuli mieleen, et pitäis vissiin Rasmuksellekin käydä niitä jauheita käydä ostamassa.
 
Linea negra löytyy yhäkin, enkä ees usko sen mihinkää lähtevän enää -_-

Äitiyspakkauksesta käytetään/otetaan käyttöön melkein kaikki, en oikein osaa sanoa mitä ei sielt käytettäs, tai no se naistenkondomi :D Tosin lupasin miehelle että sitä voidaan kokeilla sitten kun alkaa toinen muksu olemaan ajankohtanen :D

ja siitä toisesta muksusta suunnitelmissa ois et muutaman vuoden päästä katotaan asiaa tarkemmin, vauvakuume ois nyt jo tosi kova molemmilla, mutta yritetään pitää järki päässä, voipi olla et koitetaan saada loput muksuista sitten nopeampaan tahtiin kunha päästään sopivaan elämäntilanteeseen. Jos luoja meille vielä niitä suo :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
No, täällähän nyt herkistellään.... :D Oon sen verran teitä edellä, että voin paljastaa, että näitä "mun lapsi, nyt kyllä halkean ylpeydestä, eihän kukaan nää, että mua itkettää"-fiilistelyjä on luvassa vielä kasa päin... ensimmäiset itse askarrellut äitienpäiväkortit, tahmaisilla sormilla äidille lahjaksi kasatut helmet, esikoulun joulujuhlan tonttutanssit, koulun kevätjuhlien näytelmät, missä kullanmurulla on kahdet vuorosanat.... Näitähän riittää :heart:
Ai kaukee kun padot aukes :'( :heart: :D mä rupeen jo nyt panikoimaan, että miten selviän ensimmäisestä julkisesta itkukohtauksesta kun halkean ylpeydestä :LOL:
 
Rokotteet käyty Viljamille hakees...3 piikkii sai ja kyl pient huudatutti :'(
Sain varotuksen jotta voip tulla enemmän kuumetta ja itkuu ku ekal kerral...sitä odotelles.

Isot pojat kotiutuuvat...esikko tullu mummolas kipeeks,kuumetta ja mahakipee :( Oisivat tulleet linja-autolla Imatralta,mut en raaskinu laittaa kipeen matkaamaan ja ite en uskaltanu lähtee ajellee ku odotan sitä Viljamin kipeytymist jote miun isä läks sit ilta ajelulle...melkiistä 5h ajoo hällä.

Meil o kaik paitti naisten kondoomi käytös pakkauksesta...tai no talvivaatteet odottaa viel ilmoje kylmenemistä.
 
Noniin, onkohan nyt käymässä niin, että mun tissimaito ei enää pidä tota likkaa kylläisenä öisin? kun ennen syöttöjen välit oli 3-5h, mutta nyt vaan 1-3h :/
Viime yönä oikein tarkkailin sitä, että onko joka kerta nälkä ja ei se kyllä rauhottunu ennen ku oli tissi suussa.
Niin ja Tiivari kyseli, että mitä oon tehny väärin... Huono omatunto kaikista rytmeistä ja selkeistä päivärutiineista yms ja just toi, että joka inahdukseen oon lykänny vaan tissin suuhun. Tuli vaan semmonen olo, että mä oon tehny jotain väärin ja sen takia meijän yöt on ihan pyllystä :xmas:
Nyt on viikon verran esiintyny semmostakin, että kun on liian kauan valvottu, niin nukkumaanmeno on ihan hirveetä. Siis se huuto on jotain ihan käsittämätöntä karjuntaa ja itkua :/ Äskenkin laitoin ihan normaaliin aikaan päikkäreille, mutta sitten heräs 25min päästä ja huutoo kesti tunnin verran. Ah äitiyden iloa.

Mä niin haluisin lähtee vaunulenkille, mutta kun vettä tulee kun esterin sanonko mistä koko ajan, voi kettu :kieh: koirakin pitäis viedä kohta pihalle, eli ei auta kun laittaa likka reppuun ja menoks.

Ai niin ja neuvolakuulumisia

paino 7765g (3kk 6935g)
pituus 64cm (3kk 62cm)
pipo 41,2cm (3kk 40,2cm)

Äitiyspakkauksesta käytetään varmaan kaikkia. Se naruhirvitysbody oli kyllä huvittava :LOL: Ehdottomat suosikit on ollu pallobody, vihreet potkarit ja vanupuku. Mä todella toivon, että se järkyttävän kokonen toppapuku ois siedettävissä mitoissa talvella kun meillä ei oo muuta pukua |O

Linea negra oli, mutta nyt se on kauniin arven alla piilossa :xmas:

Mäkin niin ajattelin, että tissimaidolla mentäis sinne 6kk asti, mut kait se on kohta pakko kokeilla jotain, jos niistä sais vaikka apua noihin öihin.

oli niiiiin hirveesti tullu tekstiä, että enää muista mitä muuta piti kommentoida... :whistle:

 
Mulla ei linea negraa edes tullu... tai no en tiedä laskettiinko se hentoinen karvoitus vatsalla siksi.. :eek:

Niin kyl tää esikoisen kanssa eläminen on ihmeellistä. Kun kaikki on uutta ja niin ainutlaaituista! :D Mutta kerranhan sitä vaan äidiksi tulee ensimmäisen kerran, meinaan kyllä nauttia nämä kaikki ihmeellisyydet ja uutuudet oikein sydämen pohajasta ja huudella kaikille, jotka vaan kuuntelee kuinka ihana ja suloinen meidän poika on! :heart: :LOL:

Toisesta muksusta oon koko ajan sanonu, et meille riittää tää yksi ja että Rasmuksessa on ihan tarpeeksi hommaa ilman mitään sisaruksia. No,niinhän mä sit luulin. Nykyään huomaan miettiväni, et millonkohan se olis sopiva hetki sille pikku sisarukselle! :eek: :LOL: Näin se mieli muuttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
...muovifroteeta (suosittelen lämpimästi IKEAsta pissilakanoita, joka laitetaan samaan tapaan lakanan alle, vaavi ei hikoile siinä meillä ollenkaan)
Ai IKEAstakin saa jotain tuollaisia lakanoita. Pitääpä käydä katsastamassa, kun kerran ihan vieressä asustellaan. Saattaa olla edukkaampia kuin mainitsemassani ETOVAssa :LOL:
 
Toisesta lapsesta Meillä on aika hullunkurinen tilanne. Koko ajan puhutaan, että yksi lapsi meille riittää. Ollaan äärimäisen kiitollisia tuosta yhdestä. Ehkäisyä ei kuitenkaan ole käytössä - ei edes viehättävää äippäpakkauksen naisten kortsua :LOL: Eli mitään ikäeroja ei todellakaan suunnitella. Meillä kun lapsi ihan oikeasti saadaan, ei tehdä. Tätä ensimmäistäkin siis ensin tosiaan tehtiin ja sitten luovutettiin, mutta saatiin hänet kuitenkin sitten 10v odottamisen jälkeen. On se elämä vaan ihmeellistä! Meillä on ihan oikea vauva!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Hei MP, ehkä muistatkin, mutta mulla oli sama ongelma pari viikkoa sitten. Jatkuvasti herättiin yöllä syömään siinä 4-kk päivän tienoilla parin viikon ajan. Nyt taas nukutaan pitempiä pätkiä ihan pelkällä tissillä, että oliskohan kuitenkin jotain ikään liittyvää?

Mullakin on välillä sellainen olo, että olen toiminut ihan väärin. Just nukutus on yksi niistä (meillä on nukutettu syliin ja rinnalle ilmeisesti kaikkien "sääntöjen" vastaisesti, koska itse luulin, että vauvat nukkuvat niin). Sain öitä rauhoitettua sillä, että pikkuhiljaa ollaan tutustuttu omaan sänkyyn aina hieman aikasemmin. Ei vauva siis sänkyyn vieläkään varsinaisesti nukahda, mutta laitan sen sinne, kun se on ihan nukahtamispisteessä. Ja jos yö on levoton, vauva saa nukkua vieressä, niin saan itsekin nukuttua. Ei kai näissä oikein oikeaa ja väärää ole. Luulen, että maksimimäärä hellyyttä ja rakkautta on tärkeintä, muut ovat toissijaista tässä vauvavaiheessa.
 
Ainiin MP, muistathan syödä hyvin? Itse en ehtinyt syömään lauantaina kunnolla, joten vauva oli rinnalla ihan ko-oko yön. Päivällä maitoa kyllä tuli, mutta ilmeisesti ei ollut tarpeeksi ravitsevaa... rasvatonta maitoa kai. Munkit ja pullat kehiin :p Sen sijaan Menhit näyttää tuottavan kulutusmaitoa... ;)
 
Niin ja vielä vauvojen saamisesta. Korostan, että niitä aikatauluja voi haaveilla, mutta vauvojahan todella saadaan, jos saadaan. Ei meilläkään ihan helppoa ollut. Raskaaksi kyllä tulin suht helposti, mutta kaksi keskenmenoa takana :(
 
Huono omatunto on joka äidin vakio varuste :attn:
Se tulee mitä kummallisimmistkii asioist ja syyttä suotta yleesä.
Eiköhän oltas kerrankin ittellemme kilttei ja annettas vaa lupa olla mahdollisimman hyvii äitei kaikkine pienine vikoinemme ja omituisin tapoinemme??
En usko et lasten kasvattamises ois vaa yks oikee tapa tai edes kahta...luotetaa et oma tapa on omalle lapselle se oikee.

No tulpas saarna :D

Odottelen jotta pikkuherra heräis uniltaa...3h nukkunu kuistilla.
Koht ois eka kuumeenmittaus aika.
 
Voi hitto... Arvatkaas mikä tää on;



Se on 20min sitterissä istunu poika. KUKA KAIPAA? Ei tää nimittäin kyllä meijän poika oo. Samalta näyttää, mut ääni puuttuu. :whistle: ;)

Nyt kyllä sekä hävettää että ottaa nupoliin. Toivo on tänään ollu ihan NORMAALI. Ja arvatkaas mitä, multa on suklaa loppu. Mitä tästä voi päätellä? MINÄHÄN SEN HUUDON OON SYÖMISILLÄNI AIHEUTTANU!!!:headwall: :headwall: :headwall:
 
:attn: Peesi tuolle mitä ammu kirjoitti
Poika toi kerhosta ensimmäisen työn, siili, silmä siellä ja piikit täällä :'( Mä itkin ja poika katto siiliä että mikäs vika siinä on... Yritin selittää että aivan ihana, lisää näitä :D :heart:

Ikäeroo noilla piruilla on 1v11kk siis oikeesti niin et poika on syntyny 210606 ja likka 030608 välillä tuntuu ikäero just passelilta ja välillä niin väärältä :headwall: :heart:

Tiivari mitenkä mä luulin että sä oot 21v?? :ashamed: :xmas: Hivenen jäi suu auki kun kirjoitit että yritetty 10v!! :LOL: :ashamed:
 
Babyblue08 Tätä on jatkunu nyt ainakin 3vkoa :kieh: mutta mä seurailen vielä tilannetta. Ja tosiaan syön ihan hyvin, liiankin hyvin :ashamed: herkut uppoo aika nopeesti tähän massuun :p

Ainiin mun pitikin sanoo jo pari viikkoo sitten, kun uudessa kaksplussassa oli juttua tän palstan yhestä "jengistä", jotka on pitänyt yhtä jo yli 3 vuotta, eli alotti yhteisen matkan raskausaikana ja nyt niiden lapset on 3-vuotiaita :heart: aika ihanaa. Toivottavasti meillä ois yhtä pitkä taival ja voitais joskus treffata isolla porukalla :wave: lapset on niinku nettiserkuksia keskenään :D (ei ollu mun keksimä juttu, vaan niin luki siinä jutussa)

Toisesta lapsesta meilläkin on puhuttu, mutta ei olla vielä päätetty tuleeko sitä. Ollaan onnellisia tästä yhdestäkin, mutta aika näyttää. Ei nyt ainakaan 3 vuoteen ees mietitä moisia.
 
MP: Kyllä se meilläkin kesti aika kauan, mutta en tarkkaan muista kuinka kauan. Valittelin siitä 4-kk neuvolassa ja silloin oli jo kestänyt jonkin aikaa. Meinasin jo kiinteyttää herran ruokavaliota, kun yhtäkkiä taas nukuttiin öitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Voi hitto... Arvatkaas mikä tää on;



Se on 20min sitterissä istunu poika. KUKA KAIPAA? Ei tää nimittäin kyllä meijän poika oo. Samalta näyttää, mut ääni puuttuu. :whistle: ;)

Nyt kyllä sekä hävettää että ottaa nupoliin. Toivo on tänään ollu ihan NORMAALI. Ja arvatkaas mitä, multa on suklaa loppu. Mitä tästä voi päätellä? MINÄHÄN SEN HUUDON OON SYÖMISILLÄNI AIHEUTTANU!!!:headwall: :headwall: :headwall:

Onko pikkusen söpö!!!!
Sehän olis hyvä jos helpottas....

Nyt olis muuten ohittamaton tarjous lapsista, kun niin moni täällä haaveilee perhettä laajentavansa kumminkin niin nyt olis markkinoille luvassa tämmönen pakettiratkasu, ota 3, maksa 2 4. saat kaupan päälle, voidaan myös vaihtaa vireään, toimivaan seksielämään!!!! Nyt kantsii olla nopee, ekalle kiinnostuneelle lähtee!

 
Siis ei oo todellista, toi likka on tänään huutanu enemmän ku koko tän 4kk aikana yhteensä, ja voitte varmaan kuvitella kuinka hukassa mä oon täällä ollu.
Siis tän päivän päiväunet on menny ihan harakoille. Voiko olla mahdollista, että neuvolakäynti joka sattu just ekojen päikkyjen kohdalle, vois heittää koko päivän ihan päälaelleen? Neukan jälkeen likka nukku vaan puol tuntia vaikka normisti siis nukkuu vähintään 1,5h ja sama toistu seuraavien päikkyjen kohdalla, tasan puol tuntia ja kauheeta huutoo tähän seittemään asti jollon vihdoin sain sen nukahtaan, katotaan nyt kauanko malttaa nukkua :/

Oon ihan poikki |O ja mies tietysti iltavuorossa, prkl
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Siis ei oo todellista, toi likka on tänään huutanu enemmän ku koko tän 4kk aikana yhteensä, ja voitte varmaan kuvitella kuinka hukassa mä oon täällä ollu.
Ai teilläkö se meijän Toivo lymyää? Meillä on vissiin teijän Elsa täällä ollu hymyilemässä koko päivän. :whistle: ;)

Mä voin tällä mun huutajavauvan laajalla hoitokokemuksella sanoa, että ykski rutiini väärin ja on piru merrassa. Että luultavasti on teijän likka huutanu vaan ketutustaan menetetyistä päiväunista. :hug:
 

Yhteistyössä