**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

MP.. tuohan taitaa olla jo riskirajan alapuolella tuo luku. =)

Sentilleen piti omalla kohdalla paikkansa tuo pituuslaskuri, esikoistytöstä tulee laskurin mukaan 167 cm ja poijasta 180 cm. :)
Harmi että neuvolan kasvunennustetta ei saanut ulos kun tytön 2 -vuotisneuvola oli muutamaa päivää ennen varsinaista syntymäpäivää.

Kokemusta ei ole pikkuniistäjästä mutta olen kuullut ettei sillä saa yhtä hyvin kuin Fridalla. Frida toimii, suosittelen.. edelleen. :D

Meille on muodostunut (osittain muodostettu ;) ) tällainen rytmi:

Herää klo 9-10 (nukkuu tai seuraa sitterissä kun esikoisen kanssa syödään aamiaista klo 9:30 maissa)
klo 10 -11 maissa imetys, sitten leikkimatolla tms. ja pikkupäikyt jos herännyt ennen kymmentä
klo 12 aikoihin velliä 100 ml
klo 12:30 -15:30 päikyt (käyn imettämässä joskus 14 maissa)
mies tulee kotiin klo 15:30 yleensä joten sitten poika on yleensä isänsä seurassa
klo 17-18 Tuttelia 50 ml ja sosetta 1/2 - 1 prk
klo 18:30 maissa viimeiset päikyt, vaihtelevilla kestoilla (vaunuillaan jollei olla aamupäivällä oltu ulkona)
klo 19-20 aikoihin imetys
klo 21 - 22 velliä 100 ml + Tuttelia päälle 50 ml
klo 22 maissa omaan sänkyyn jonne joskus nukahtaa, joskus pakko päästä rinnalle nukahtamaan
klo 3-4 ja klo 7-8 maissa tissitellään

Eli vähintään viisi kertaa imetän päivässä.. kaipa sitä maitoa vielä ihan hyvin tulee kun tuossa klo 12 maissa ei millään uppoa 100 ml enemmän velliä.. lounaaksi on tarkoitus antaa jatkossa sosetta eli päivällinen ja lounas vaihtavat jossain vaiheessa paikkaa.

Tietysti poikkeus vahvistaa säännön.. mies on syyslomalla ja poika ei nukkunut KOKO PÄIVÄNÄ.. :eek:
Naureskelee ja juttelee vaan koko ajan.. ehkä tuossa päivällä vetäisi vartin tirsat tissittelyn päälle.. kääk, millainenhan ensi yöstä tulee. Täytyy lähteä ulos kun esikoinen herää jos vaikka vaunuihin nukahtaisi. Sitkeä sissi kun ei kuiteskaan itke väsymystään. =)

äää & vireä vaavi melkein 4,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:

Meillä on nyt tapahtunu jotain ihan outoa
: Toivosta on tullu normaali vauva! Se lakkaa itkemästä syliin ottaessa, jokeltaa, ei aamulla huuda enää suoraa huutoa jo ennen heräämistä vaan HYMYILEE, on sylissä nätisti vaik ei kävelis ympäri kämppää tai laulasikaan jne. :eek: Aika ihanaa tää vauva-arki sittenki! :heart:
Se siitä. Nyt ollaan jo toista päivää vanhoissa uomissa. Meillä menee päivät siis näin:

7.00 Toivo herää omaan itkuunsa. N. 30min rauhottelua.
7.30 Vaipanvaihto, koliikki hieronta ja päivän ainoot spontaanit hymyt.
8.00 hetki sitterissä, että äiti saa huitastua vähän muroja naamariin.
8.30 pari teelusikallista sosetta
9.00 huutoa ja kämpän ympäri kävelyä
10-11.00 päikkäreille n 2h ja n 4 kertaa käytävä rauhottelemassa
12.00 n 30min suoraa huutoa, 30 min nyyhkytystä
13.00 hetki leikkimatolla, jos äiti viihdyttää tarpeeks
13.15 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
14.00 toiset päikkärit n 1h ja 3 kertaa käytävä rauhottelemassa
15.00 n 30 min huutoa
15.30 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
16.30 hetki taas leikkimatolla (viihdytettynä )
16.45 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
17.30 tirsat tissillä
17.45 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
18.15 lattialle nakuilemaan -> koliikkihieronta
18.45 iltatoimet
19.00 makkariin syömään
19.30 nukkumaan

Tää mamma on lopussa. Polla ei kestä. Ja kun ei ite saa nukuttua, vaikka Toivo nukkuiski. Onneks mies ei oo töissä ku 130 pv vuodessa ja niistäki puolet öitä. :/

Muoks. Tissiä siis vähän yhessä ku toisessaki välissä, ne ajat vaihtelee.
 
Rypäle Osteopaatilla käynti tai vyöhyketerapia vois auttaa teitä :hug: Kuulostaa TODELLA rankalle. Täällä palstalla oon seurannu nimim. Tinii:n tekstejä ja niillä on ollu samanlaista ku teillä. 2 käyntiä osteopaatilla niin koliikki loppu ku seinään.

Ja kiitos kaikille haleista :D ootte ihkuja :heart:
 
Heippa!

Tääl itketään ja karjutaan hampaita taas :( Huvittavinta on se, että näyttää olevan tuo toinen kulmahammas alhaalla joka paistaa läpi sivusta, tsiisus mikä etuilija!

Käytiin tänään superlenkillä vaikka jätkä nukkuu vaan 30min kerrallaan nykyään.. Kävelin Malmi - Itäkeskus (7km) yhden pitstopin tekniikalla (eli koukkasin kaverin mukaan Myllypurossa jossa vaihdoin kakkavaipan) ja vielä Itäkeskuksesta Kivikkoon (3km), wohoo! Persläskit, gudbai ai sei! :D

Jahas, ei tainnut olla mustikka se, joka allergisen reaktion aiheutti pari päivää sitten, vaan joku kemikaalinen reaktio Rainbown wipes vs. marjahappo. Eli kun marjoja syö kotona, ei tule mitään, mutta hoitolaukussa olevien pyyhkeiden ansiosta posket menee tulikuumiksi ja punaisiksi pyyhkimiltä alueilta. Testasin kaverin Pirkka-pyyhettä ja lähes levitin vadelma-päärynäsosetta sillä ja pyyhin pois = ei mitään. Koitin Rainbown pyyhettä yksin käteen = ei mitään, pyyhettä soseen kanssa toiseen käteen = punainen läikkä jäi. Lähti kuitenkin 20 min kuluessa poies.

Itäkeskuksessa oli KARMEA määrä porukkaa.. sinne jäi mun himoitsemat buutsit Anttilasta, huoh. Ehkä ens viikolla sitten ;)

Huomenna tyttöjenilta! B)

Elppa & Alex päivän vajaa 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
rypäle eikö tuolle itkuisuudelle oo löytynyt syytä?
Koliikkia väittivät neuvolassa... Mä jo hetken toivoin, et se olis ollu vaan se korvatulehdus (et se oliski ollu kauan tjs) joka huudattaa, mut nyt se on jo pois. Eli ei sekään. Toi vyöhyketerapia rupee kuulostamaan seuraavalta etapilta. Neuvolalääkäri on puolentoistaviikon kuluttua, saas nähä pysyykö pää kasassa siihen asti...
 
Moi kaikille!

Haikaraemo iso :hug: Onneksi tutkivat,eivätkä vähättele,niin kuin valitettavasti tuppaavat neuvolassa usein tekevän..

MP sehän on jo tosi hyvä merkki,että ne on pienempiä kuin masussa ollessa.

:hug:

Elppa: Hyviä ultrakuulumisia sullakin.Noista hampaista...Mulla kasvaa tällä hetkellä viiminen viisaudenhammas ja nyt pystyn hyvin kuvittelemaan minkä takia vauvat on tosi kiukkusia kun ne tekee hampaita...Buranaa menee kun karkkia :kieh:

Meillä on yöt ihan hirveitä...En tiiä johtuuko nuhasta vai mistä,mut 4 kertaa herää 11 tunnin yöunien aikana syömään |O
Ehkä se pikkuhiljaa helpottaa...
Mä laskin kans tolla pituuslaskurilla,niin esikoispojasta pitäis tulla 176cm ja tytöstä 163cm.
Musta piti tulla 163cm,samoin kun siskostakin.Mutta mä jäin 8cm vajaaks ja systeri sai 2cm lisää pituutta :/

Rypäle:Kokeilkaa ihmeessä vyöhyketerapiaa.Meillä esikoisen koliikki loppui vasta 4kk ikäsenä...

Bamse
 
Hei kaikille! Käyn teidän juttuja lukemassa harvasepäivä ja se jos mikä on meikäläisen mielenterveydelle positiivista ajanvietettä =) kun ei nuita kavereitakaan hirveesti oo...ne kaikki kaikkos johki lapsen syntymän jälkeen :| no mut onnex te ootte täällä! semmosta kysyisin et mistä huomaa jos lapsi itkee mahaansa tai niinku uomaa et jos on allerginen jollekkin ku mä oon nyt muutamana päivänä antanu pojalle sosemaistiaisia ja tuntuu jotenki itkusemmalta ku muina päivinä....siis masu kyl on toiminu joka päivä et ei mitää ummetusta oo...ku siitäki vaivasta ollaa välil kärsitty. luumusosetta ja persikkasosetta ollaan maisteltu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Hei kaikille! Käyn teidän juttuja lukemassa harvasepäivä ja se jos mikä on meikäläisen mielenterveydelle positiivista ajanvietettä =) kun ei nuita kavereitakaan hirveesti oo...ne kaikki kaikkos johki lapsen syntymän jälkeen :| no mut onnex te ootte täällä! semmosta kysyisin et mistä huomaa jos lapsi itkee mahaansa tai niinku uomaa et jos on allerginen jollekkin ku mä oon nyt muutamana päivänä antanu pojalle sosemaistiaisia ja tuntuu jotenki itkusemmalta ku muina päivinä....siis masu kyl on toiminu joka päivä et ei mitää ummetusta oo...ku siitäki vaivasta ollaa välil kärsitty. luumusosetta ja persikkasosetta ollaan maisteltu.
Huomenta Mansikalle ja muillekin!

Mahaitku (niin ku muustakin kivusta johtuva) on semmosta tiukempaa ja vauva ei rauhotu syliin ottamalla, eikä huoli ruokaa/maitoa.

Tuohon maistattamiseen sen verran, että anna vaan yhtä makua kerrallaan maisteluvaiheessa, niin osaat sitten yhdistää oireet johonkin tiettyyn ruoka-aineeseen. Viikko yhtä makua ja sitten uusi maku, niin on mua neuvottu. Oon vaan niin laiska, etten tahdo "muistaa" koko soseita. Meillä mennään varmaan 8kk iässäkin tissillä ja satunnaisilla velliannoksilla... :whistle:
 
Tulin vaan nopeesti ilmoittautumaan hengissä olevaksi. Tentit on vieny kaiken ylimääräisen ajan ja nyt ne on onneks kiitettävästi suoritettu. Eli en ihan latvasta laho ookaan, vaikka välillä siltä on tuntunu :LOL:

Pituuslaskurin mukaan meidän pojista olis odotettavissa 180cm, mikä todella voi pitää paikkansa, koska isällä on pituutta yli 180cm. Mutta aikahan sen näyttää.

Meillä tota vettä ei ole hirmuisesti juotu, mutta ei sitä munkaan mielestä tarvii enää keittää ku kiinteitä rupee syömään. Meillä on ruvettu nyt soseita maistelemaan ja hyvin näyttää uppoavan. Ensimmäiset hampaat on alkanu tekemään tuloaan. Ikenissä kuultaa nätisti jo kaks hammasta ja kuolan määrä on ihan tajuton. Liian kova kasvuvauhti vaan meillä on, pakkasin taas pieniä vaatteita pois, missä se mun pieni nyytti on :'(

Tässä pikasesti vaan kuulumisia, nyt lähden valmistelemaan lapsia mummolaan. Me lähdetään isännän kanssa kahdestaan ystävämme häihin. Viikonloppuja ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti!
 
Monella on jotain puuhaa viikonloppu täynnä :ashamed: Mulla oottaa tuo moppi tuolla kaapissa |O

Kummilikan synttärikutsua oltiin ootettu tälle viikonlopulle kun eilen oli virallinen pv mutta ei näy ei :( Se täytti 2v =) Harmi kun lahjakin on ollut kaapissa odottamassa.

Jos tänään käytäis SUB:ssa syömässä siskon muuton kunniaksi, sen ja sen poikaystävän kanssa. Niin ja meitin mukelot mukaan myös :D

Viikonloput kaikille! Ja juhlijoille, olkaa varovasti sen kunigas alkoholin kanssa, krapula on ikävä toveri ;) :D
 
Ensinnäkin Rypäleelle :hug: :hug: :hug: Kuulostaa tosi rankalta. Eikös koliikin kuitenkin pitäisi kuitenkin loppua näihin aikoihin viimeistään..? Tai kai sekin kuitenkin on yksilöllistä. Toivottavasti syy selviäisi.

Mansikka Toi on kyllä kurja tilanne, että kaverit kaikkoaa vauvan myötä. :( Jaksamsta sinnekin! :hug:

Laskurin mukaan Sofiasta tulisi 166cm pituinen.

MP:lle ja Elpalle :wave: hyvistä ultrakuulumisista :D

Tänään annoin ensimmäistä kertaa porkkanaa maisteltavaksi. Upposi paaaaaljon paremmin kuin pelkkä peruna. Kaikki meni, mitä uskalsin antaa. Ihanaa! Valaa uskoa siihen, että meidänkin neiti syö edes murrosiässä jotakin pureskeltavaa

Meidän päivärytmi ei ole muuttunut oikeastaan mihinkään viimeiseen kuukauteen, eli näin mennään edelleen:

9.00 heräillään, aamupesu, puuhamatolla älämölöilyä
10.00 maitoa 100ml, vaunuttelemaan tai päikyt sisällä
13.00 sosetta muutama tl + maitoa 120ml, puuhastelua, lattialla köllöttelyä
14.00 päikkärit
16.00 seurailee sitterissä kun syödään miehen kanssa, sosetta muutama tl + maitoa 120ml
16.30-18 Hengailua leikkimatolla ja sylissä, tai sitten kauppareissu tai kyläily
18-19 pikkupäikyt ja maitoa 120 ml
19-20 sylittelyä ja salkkarit :LOL:. rauhoitutaan, iltapesu ja yökkäri päälle
20-21 maitoa 180ml, hetki kasvojen silittelyä ja omaan sänkyyn
02-03 maitoa 160ml, ja samantien unet jatkuu omassa sängyssä
05-07 maitoa 160ml, ja samantien unet jatkuu, nostan viereeni nukkumaan
 
Tänään on syöty sit ihan kunnon satsi peruna-porkkanasosetta. Kyllä tää tästä... Ja "yhdellä meistä" taitaa olla nimpparit tänään (tuli vaan mieleen, kun oon koittanut oppia teidän oikeita nimiä nimimerkkien rinnalle). Eli :flower: hälle, joka itsensä nimpparisankariksi tänään tunnistaa :D (en tosin tiedä, vaik olis useampi, kun tää irl-nimien sisäistäminen on vähän vaiheessa vielä, mut yks nyt ainaskii....)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tänään on syöty sit ihan kunnon satsi peruna-porkkanasosetta. Kyllä tää tästä... Ja "yhdellä meistä" taitaa olla nimpparit tänään (tuli vaan mieleen, kun oon koittanut oppia teidän oikeita nimiä nimimerkkien rinnalle). Eli :flower: hälle, joka itsensä nimpparisankariksi tänään tunnistaa :D (en tosin tiedä, vaik olis useampi, kun tää irl-nimien sisäistäminen on vähän vaiheessa vielä, mut yks nyt ainaskii....)
Täällä kans meni 1/2 purkkia pepoa. Jiiihaa!! Samaa mieltä Ammun kanssa, että kyllä tää tästä :p

Juu, ja nimpparionnittelut täältäkin yhdelle sohvaperunalle ;)

Niin ja Mamizu: ihana ilme söpöläisellä. Tuijottaa lusikkaa: "Ja mikäs TOI sitten on??" :LOL:
 
rypäle Älä odota sitä neuvolaa vaan varaa aika HETI jonnekki.... vaikka ensin sinne vyöhyketerapiaan. Et välttis saa aikaa sinnekkään heti ja sen voi myöhemmin perua jos siltä tuntuu ettei sitä tarvitse. Sehän maksaa jonkin verran, voi olla kallistakin jos useamman kerran käytte siellä mut uskon että olet valmis maksamaan jos pieni saa avun siitä. Kannattaa kokeilla! Ei se pienokainen turhaa huuda. Raukalla on joku hätänä. Varaa aika heti maanantaina! Oletko käyttänyt häntä lastenlääkärillä??? Yksityisellä???
 
Terveisiä mummolasta! :p Pikkuinen vierasti mummoa ja pappaa niin että huuli oli rullalla ja itku pääsi jos syliin otti. Minun sisaria taas ei vierasta ollenkaan, johtuneeko siitä että on samaa näköä ja äänetkin taitaa muistuttaa toisiaan. Neuvola käynti takana ja pituutta oli 61,5 cm ja painoa 6170g. Päänympärystä nyt ei muista mutta tasaseen tahtiin sekin kasvaa .
Laitoin vaihteeksi valokuvia tilaukseen, alkaa olla kohta jo täysiä kansioita ja aikaa on mennyt se 4kk :ashamed: niitä vaan tulee räpsittyä ja ei millään malta karsia mitkä teettää paperille ja mitkä jää väliin.
Meillä on vissiin laiska pötkäle kun ei juurikaan ole ilmaissut halua kääntyä mahalleen... Mahalta selälleen on kääntynyt muutaman kerran, vahingossa enimmäkseen.
Rypäle: Oon kuullut vyöhyketerapiassa vauvoja käyttäneiltä että yleensä kolme kertaa riittää, ja sitten elämä helpottaa... Mutta varmasti poikkeuksia on yhtä paljon. Jaha mua kutsutaan... :wave:
 
Iltaa kaikille tasapuolisesti!

Meillä mies on saunaillassa ja oon pojan kanssa kaksin kotona ja toivotaan, että isi tulee ajoissa ja hyvässä kuosissa kotiin. Tultiin äsken Rasmuksen kanssa kotiin kahden mun työkaverin läksiäisistä. Oli mukavaa nähdä niitäkin ihmisiä, kun toisia en ollu nähny sitten maaliskuun alun, kun jäin sairaslomalle töistä.

Toivon, että Rasmus menis kohta nukkumaan jotta saisin jotain iltapalan tynkää syötäväksi. Mulla on aivan tajuton nälkä. Mut eipä tuo vielä vaikuta siltä, että nukkumaan olis käymässä. Tuossa sohvalla se vaan makoilee, juttelee,imeskelee sormia, hymyilee aina välillä äidille. Meillä on nykyään joka ilta sellanen iltaserenadi, jota Rasmus pitää. Nytkin on höpötelly melkein tauotta jo puol tuntia. Mun ihana pieni poikani! :heart:

Laitan tähän vielä kuvan Rasmuksesta: http://www.aijaa.com/v.php?i=2929520.jpg

Tuo pieni tuoli on oikein perintökalleus,joka on tehty 50-luvun alussa sen ensimmäiselle käyttäjälle.

No nyt meen yrittää laittaa poikaa ihan tosissaan nukkumaan, kun on tuo nukkumaan menoaikakin menny jo ajat sitten.

Rebel
 

Yhteistyössä