Onnea kaikille vauvatuneille!) nythän niitä oikeen tuleekin
Hui eipä oo tullu kirjoitettua pitkään aikaan vaikka olen ahkerasti selaillut palstoja
Täällä lähti limatulppa irti viime sunnuntaina klo 11 sisätutkimuksen jälkeen jolloin oli kahdelle sormelle auki ja sentti kanavaa, silloin siis kävin kättärillä supistuksien takia, mutta välit liian harvat silloin niin passitettiin kotia. Nooh! Sittenhän alkoi paljon kipeämpi supistelu, mutta ei tiheentynyt.
Kotona sitten kauratyynyä ja suihkua vaan. Illalla koitin mennä nukkumaan mut eihän siitä mitään tullu kun jomotus ei vaan loppunu. Päätin nousta kuudelta aamulla (ma18.6) ylös sängystä kärvistelemästä ja 1,5h suihkuun. Sittenpä alkoi kasin aikaan aamulla supistelee yhtäkkiä 5-7min välein aja soittoa lopulta synnärille.
käski tulla näytille. 10.45 kirjattiin sisään ja iskettiin käyriin. Supistukset tuli 5min välein ja tiheni kolmeen. Sitten tarkistettiin kohdunsuun tilanne ja se olikin jo 4cm auki ja vähän reunaa jäljellä. Ilmoittivat sitte että lapsi tulee tänään!jeee!
))
Siitä sitte synnytyssaliin keinutuoliin istumaan ja ilokaasut naamaan.
Noin 13.45 puhkastii kalvot ja epiduraalin sain siinä kahden jälkeen. Tällöin olin auki jo 5cm ja reuna kadonnu.
Viideltä sain lisäannoksen kaasua ja epiduraalia ja olin auki 8cm, mutta vauvan pää oli kuulemma suhteellisen korkealla vielä.. Kätilö palas kattomaan mua siinä seitsemän jälkeen ja totes et vauvan pää olikin jo reilu sentin päässä aukolta
puol kahdeksan aikaan sain luvan ponnistaa ja siinä sitte ähkittiin ja puhkittiin. Hiki virtas niin ja tuntu siltä että enää ei vaan jaksa kun vauvan pää luiskahti joka kerta takaisin sisälle. Lopulta klo 20.12 sinnikäs pikku prinsessa syntyi maailmaan!! <3 4 yksittäistä ommelta sain.
En vaan voinu ymmärtää et hän oli juuri tullut mun sisältä!:')
Prinsessa syntyi siis 18.6.2012 klo 20.12 rv 40+4
mitoin 3456g 48cm <3
Synnytys kesti reilu 12h.
Päästiin miehen kanssa perhehuoneeseen koko ajaksi ja kotiuduttiin eilen 21.6
on niin sekavat tunnelmat ja stressasin imetystä minkä jaksoin, mutta nyt se sujuu jo onneks.
välillä joudun pumppaa tissejä kun on niin pirun täydet!
vois perustaa jonkun meijeritehtaan..
-Tea ja Aada prinsessa 4vrk <3