Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Hei semmoista olisin halunnut kysyä teiltä kellä on jo enemmän lapsia ja jotka olette saaneet repeämiä edellisissä synnytyksissä, että miten kauan ne kestivät parantua??? Kun en olisi itsestäni uskonut, mutta hitto kun tekee mieli harrastaa seksiä :) ja synnytyksestä ei ole vielä viikkoakaan... No sitäkään en tietty osaa sanoa että miten toi mies suhtautuu mun haluihin oltuaa mukana synnytyksessä ja nähtyään sen kaiken... Ja onhan noi kaikki jälkivuodot ja muut mut ajattelin et onks toivoo ennen syksyä kuitenkin päästä sänkypuuhiin :LOL:
 
Madde Suosittelisin pidättäytymään seksistä jälkitarkastukseen asti.. Tiedän tapauksen (nämä toki TOSITOSI harvinaisia, mutta kuiteski) jossa seksi aiheuttanu kohtauksen. Eli siis kohdussa suonia jotka ei vielä oo kiinni ja seksin aiheuttama "paine" pisti ilmakuplan verenkiertoon. Kupla kulkeutu aivoihin ja aiheutti tajuttomuus/epilepsia kohtauksen (vauva tällöin vaan muutaman viikon ikänen). Äiti joutu olemaan vauvan ensimmäiset elinkuukaudet sairaalas ja edelleen kärsii toispuoleisuudesta.. Todennäkösesti elinikäset jäljet jää.. Tokikin nää on tosi harvinaisia, mutta.. itte en kyllä lähtis koittamaan ku oon "läheltä" tällasta tapausta seurannu.!
 
45-60min unet-supistelua joka pakotti sängystä ylös liikkeelle lantion ketkutukseen ja nojailurentoutukseen -vauvalle puhumisen mantraan-helpotus-sänkyyn / kauratyyny ja sama uusiksi. Lopputuloksen mukava pingispallonkokoinen limatulpan syntyminen 6.30. Saaks tätä jo juhlia :)

Illan autossa istuminen aloitti kaiken 45min sisällä 6 supistusta jotka veti kohdunsuulta nivusiin sellasella volyymilla, että luulin jalkojen irtoovan. Mini tempo kaikilla voimillaan tilaa lisää kun toi asento varmaan jumiutti sitä pahasti..Autosssa kun istui ei saanu edes rentoutettua itseään ja olin ihan hätää kärsimässä. Yön supistukset oli kuitenkin voimakkaampia ja tolla asennolla ja liikkeellä on ihan tajuton vaikutus.

Olo on tosi helpottunu vaikka tässä saisi vielä muutaman päivän kotona olla (huom ei useampaa :) ), jotain sentään tapahtuu noilla supistuksilla ja mä sain harjoitella asteen kovempien aaltojen kanssa olemista. Pehmeetä siirtymää.

Madde mulla eräs ystävä joka varoitteluista huolimatta vetäs ekat varvit 2,5vko synnytyksestä. Kai se on jokaisen oma asia. Mun neuvola sano niin, että jos se molemmista on ok niin antakaa sitten mennä vaan siinä kohdin homma pois alta kun se tunnetasolla antaa myöden ettei sen perään itketä puolen vuoden päästä. Ehkä vuodon vähentyminen niukaksi ois hyvä jolloin toi tulehdusriski on minimoitu ja noi suurimmat suonet tosiaan on umpeutunu. luulen, että toi seksihalujen menetys on niiiiiin yleistä, että tää mun täti on kokenu paremmaks rohkaista se tekee kuin odottaa lääkärin vapautusta..

mulla muuten vaihtu kanssa neuvola ja odotin et menee satatuntia eka tapaamisella, mut ei menny. Mulla tietty ei oo mitään vaivoja erityisesti ollu niin oon varmaan helppotapaus..

Mini 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Sandarstiina Jee, saa limatulppaa juhlia!! :D Mäki juhlisin.. Myönnän, just vessas käydes tuumasin, että tulis ny edes kunnon tulppa, mutta pah, ei mitään..!! :D

Kaks oikeen hyvin nukuttua yötä takana.. Voi ku seki olis joku enne! Mulla on nyt joku syvä väsy, oon niin poikki jo, että voisin mennä nukkuun taas.. :confused:
 
Madde84 jos sulla on tullut repeämä ja laitettu tikkejä niin ennen seksin harrastamista olis hyvä et tikit sulaneet/poistettu. Haavan täytyy olla parantunut. Eli sinuna odottelisin vielä ainakin viikon. Kahessa viikossa pitäis haavat parantua ja tikit sulaa.

Eilen käyty neuvolassa vauvan kanssa oli sijais terkka kun oma tän viikon lomalla. Tyttö vain punnittiin ja vähän jutusteltiin. Ens viikol sit eka oikee neuvola aika omalla terkalla. Halus ite näin. Painoa oli 3790g. 220g tullu viikossa, eli hyvin on syönyt.

Pikkumyy87 ja muut joilla lupailtu käynnistystä Se on tosiaan ärsyttävää kun lääkäreissä on eroa. Toinen voi lupailla ja toinen kanta asiaan eri. Riippuu aina siitä millaisen lääkärin saa. Toisaalta voin lohduttaa että ei se käynnistys niin herkkua ole. Itellä 2 käynnistystä takana ja 2 luonnollista synnytystä. On huomattavasti lempeempiä ne omat oikeet supparit kun lääkkeillä aikaan saadut. Ovat ainakin mulla paljon voimakkaampia ja rajumpia. Tietty jossain vaiheessa on pakko käynnistellä jos ei meinaa mitään tapahtua. Ensimmäinen käynnistys mulla on tehty yliaikaisuuden takia kakkosesta viikolla 42+1 ja tämä neljäs vauvan voinnin takia viikolla 38+4. Niin ja luki mul jopa synnytyspapereissa et lievä raskausmyrkytys. Mul ei kyl siitä puhuttu mitään sairaalassa. Eivät kai halunneet säikäyttää.

Nyt vauva kutsuu. Oikein aurinkoista päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti ja onnea loppurutistukseen niille joilla vielä vauvat viihtyvät masussa.

Nona ja rymyiita 12pv
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Jälleen uneton yö takana, havahduin ehkä torkahdettuani siihen että housut oli ihan litimärät ja lakanakin märkä, sen jälkeen vettä on tullut pitkin yötä ja aamua, ainakin toivon että on vettä ei kai voi olla muutakaan kun tolla tavalla tulee. Menen ainakin äitipolille tarkistuttamaan, jospa tulis juhannusvauva. Supistuksia ei vielä ole, kramppimaista kipua välillä. Toivossa on taas hyvä elää.

teris 38+6
 
Nyt kuulostaa että Teriksellä on menoaaaa!!!!! Jee go girl :)

Sandrastiinalle onnea limatulpasta! ;) ...itse oon kanssa joka vessa reissulla ollut sillain "joko, joko??" mutta ei mitään. La on sunnuntaina ja yli mennään. Varmasti.

Istun juuri neuvolassa. Olo on hyvä, lihonut ja turvonnut mutta hyvä :)

Mää vaan odotan sitä riemun tunnetta että tajuaa että se on menoo NYT! hhaha en ois koskaan uskonut että toivon jotain kivun alkamista näin :)

Hemutus ja Möykky 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Madde
Täällä samoja tuntemuksia Tekis hirveesti harrastaa jo sexiä toisin tuntuu että viiminen sexi kertkin on jo kuukausien päässä kun ei enään raskauden loppumetreilläkään hommailtu..
Mä en revennyt eikä tikkejä laitettu, synnytyksestä 9pv nyt en oo kahteen päivään vuotanutkaan yhtään ni senkin takia aatellut että mitäpä jos vois harrastaa mutta sit aattelee et jos kuitenkin on liian hätiköityä mutta kun jälkitarkastuskin valovuosien päässä =(
Ainut mikä synnytyksessä jäi muistoksi on ärsyttävät peräpukamat ( ja mun ensimmäiset) Toisin ei ne oo kipeet eikä muutenkaan mut mua ahdistaa ku tiän että siel kuitenkin on semmosta mikä ei sinne kuulu :D Kun en oo viä päässyt rasvaileenkaan. Se rasva mikä mulle määrättiin niin oli loppunut apteekista eikä tiä koska se tulee taas hyllyille, sen jälkeen pyysin lääkäriltä reseptin toiseen pukamavoiteeseen eilen olisin hakenut sen mutta yllätys-pyllätys mun reseptini ei ollutkaan ilmerstynyt sinne eli mä oon viä näitten ärsyjen pukamieni kans varmaan viä joulunakin..

möhköpantti + Heta 9pv (tänään tulee neuvolatäti tarkastaan tytön)
 
Aaltoilu ei oo loppunu mihinkään ja paine/vihlonta on niiden aikana todella kova ja pakottava. Paikoillaan on aivan turha olla. tarkasti en oo kellotellu, mut arvioisin 4-6 tunnissa tulevan ja kestävät kyllä kotvasen. sit ku tuntuu pahalta alan tekee lähtöä kohti sairaalaa jos ne semmoseksi äityy e d e s. Nyt saan oltua kun keskityn vain siihen hetkeen ja tunteeseen.... Taukoja onneksi tulee jolloin saa rentouduttua ja istuttua tovin.

tsempit terikselle, että etenee hommat!!!
 
Viimeksi muokattu:
Teriksellä taitaa tosiaan olla jo ihan tooosi lähellä synnytys :D

Sandrastiinalla myös ja tosiaan, tiedän tunteen ja saa juhlia! :D

Omaa napaa sen verran, että eilisestä lähtien tullut veristä limaa aika paljon, samanlaista kuin esikoisen aikaan, eli limatulppaa kaiketi. Alaselkää jomottelee ja vauva tooodella alhaalla, koska kävely tuntuu pahalta, aivan kuin olis se keilapallo siellä alhaalla. Eli täälläkin ehkäpä enteilee jotain!! Itse ainakin sillä mielellä, että ihan tässä lähipäivinä taitaa tulla lähtö, koska jos tuo limatulppa on veristä, niin muistan lukeneeni, että synnytys on lähellä...iiks!! :D Juhannusvauvaa odotellessa...

Tsemppiä muillekkin ja toivotaan, että kaikkien synnytys olis jo ihan lähellä!

jkoo + Pupu 40+1
 
No johan täällä tapahtuu, toivottavasti pian putkahtaa lisää vauvoja maailmaan :heart:.

Mulla ei siis niin mitään synnytykseen viittaavaa oiretta ja jännittää jo aika tavalla että mitä ne huomenna sanoo Kättärillä, lähettääkö kotiin, käynnistääkö vai leikkaako... Täytyy kyllä sanoa että jos 2 viikkoa joudun vielä odottamaan niin ärsyttää aika tavalla kun mieskin alkoi nyt lomansa...

Hauskaa juhannusta kaikille!

Tielsa rv 39+5
 
Jännät paikat Sandrastiinalla ja teriksellä =) Tsemppiä synnytyksiin!

(.) Oma palautuminen saikin vähän takapakkia. Vatsa alkoi kipuilla ja vuoto lisääntyi. Käytiin sitten tänään sairaalassa ultrassa. Sain antibiootit mahdolliseen kohtutulehdukseen. Jos ei auta muutamassa päivässä, pitää mennä vielä takaisin uudelle tarkastukselle. Nyt vain toivotaan, ettei vauvan vatsa reagoi kovin vahvasti antibiootteihin.

Ihanaa juhannusta kaikille!
 
Barbamama, paranemista! Mulle nousi korkea kuume muutama päivä kotiutumisen jälkeen viime raskaudessa ja kohtutulehdukseksi diagnosoitiin. Itse jouduin osastolle antibioottitippaan muutamaksi päiväksi mutta vauva sai onneksi olla mukana ja ei edes supervahva antibiootti häirinnyt imetystä. Joten toivottavasti sullakin lääkkeet puree tautiin eikä vauvaan :)
 
Täällä ei mitään uutta. Koko päivä olimme ystävien mökillä ja nyt on ainakin nätti päivetys jos ei muuta ;) ..koko päivän ollut oikein hyvä vointi niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hetki sitten tulimme kotiin ja kävimme vielä omassa juhannus saunassa miehen kanssa. Nyt vointi edelleen oikein hyvä ja levollinen.

Nyt nukkumaan! :)

Tsemppiä niille mammoille ketkä tositoimissa ovat!

Mää taidan olla viimeinen ja ainoa joka vielä mahan kanssa patsastelee...?!

Ihanaa Juhannusta!!

Hemutus ja Möykky 39+5
 
Juhannusta vaan kaikille :)

Voi, 39+5 olin vielä toivoa täynnä että saattaa kohta syntyä, nyt on jo vähän tukastunut olo... :kieh:
Tuntuu, että kaikille muille syntyy vauvat ennen rv 40+0 tai parin päivän sisään siitä, mutta ei mulle :ashamed:
No, juu, enää n. viikko jäljellä.

Ollaan mökillä, melko kaukana lähimmästä synnytys-sairaalasta. Eipä kyllä ole mitään merkkejä, jotka voisi viitata mihinkään synnytykseen viittaavaan. Eli ei siitä huolta. Hyttysiä tuntuu olevan riittämiin.

Vähän on alkanut hiipiä huoli vauvan voinnista, mitä myöhemmille viikoille mennään. Liikkeitä joutuu laskemaan useammin ja stressiä välillä pukkaa.



Onnea vauvoista ja voimia synnytyksiin kaikille joilla nyt ajankohtaista.


M & vauva 41+2

p.s. muita yli 41 viikon enää kasassa? Vai eikö tee mieli palstailla, muut vaan synnyttelee vauvoja ja ite hautoo omaansa vielä joulunakin fiiliksiä kellään? :stick:


;)
 
Onnea kaikille vauvatuneille!) nythän niitä oikeen tuleekin ;)

Hui eipä oo tullu kirjoitettua pitkään aikaan vaikka olen ahkerasti selaillut palstoja :)

Täällä lähti limatulppa irti viime sunnuntaina klo 11 sisätutkimuksen jälkeen jolloin oli kahdelle sormelle auki ja sentti kanavaa, silloin siis kävin kättärillä supistuksien takia, mutta välit liian harvat silloin niin passitettiin kotia. Nooh! Sittenhän alkoi paljon kipeämpi supistelu, mutta ei tiheentynyt.

Kotona sitten kauratyynyä ja suihkua vaan. Illalla koitin mennä nukkumaan mut eihän siitä mitään tullu kun jomotus ei vaan loppunu. Päätin nousta kuudelta aamulla (ma18.6) ylös sängystä kärvistelemästä ja 1,5h suihkuun. Sittenpä alkoi kasin aikaan aamulla supistelee yhtäkkiä 5-7min välein aja soittoa lopulta synnärille. :) käski tulla näytille. 10.45 kirjattiin sisään ja iskettiin käyriin. Supistukset tuli 5min välein ja tiheni kolmeen. Sitten tarkistettiin kohdunsuun tilanne ja se olikin jo 4cm auki ja vähän reunaa jäljellä. Ilmoittivat sitte että lapsi tulee tänään!jeee! :)))

Siitä sitte synnytyssaliin keinutuoliin istumaan ja ilokaasut naamaan.
Noin 13.45 puhkastii kalvot ja epiduraalin sain siinä kahden jälkeen. Tällöin olin auki jo 5cm ja reuna kadonnu.
Viideltä sain lisäannoksen kaasua ja epiduraalia ja olin auki 8cm, mutta vauvan pää oli kuulemma suhteellisen korkealla vielä.. Kätilö palas kattomaan mua siinä seitsemän jälkeen ja totes et vauvan pää olikin jo reilu sentin päässä aukolta :D puol kahdeksan aikaan sain luvan ponnistaa ja siinä sitte ähkittiin ja puhkittiin. Hiki virtas niin ja tuntu siltä että enää ei vaan jaksa kun vauvan pää luiskahti joka kerta takaisin sisälle. Lopulta klo 20.12 sinnikäs pikku prinsessa syntyi maailmaan!! <3 4 yksittäistä ommelta sain.
En vaan voinu ymmärtää et hän oli juuri tullut mun sisältä!:')

Prinsessa syntyi siis 18.6.2012 klo 20.12 rv 40+4 :) mitoin 3456g 48cm <3
Synnytys kesti reilu 12h.
Päästiin miehen kanssa perhehuoneeseen koko ajaksi ja kotiuduttiin eilen 21.6 :) on niin sekavat tunnelmat ja stressasin imetystä minkä jaksoin, mutta nyt se sujuu jo onneks. :) välillä joudun pumppaa tissejä kun on niin pirun täydet!:D vois perustaa jonkun meijeritehtaan.. :D

-Tea ja Aada prinsessa 4vrk <3
 
Eli mieltä on vielä kasassa (ainakin) Murukka ja Pikkumyy87 :)
Hirrrrveeen paljon ;)

Taas nukuttu kuin tukki, sellaiset kevyet 9h yöunet. Mulle on tullut sellainen tunne että "synnytys ei käynnisty kuin yöllä" eli Periaatteessa siinä meno taa yksi yö ja ei mitään. Ens yönä sitten taas ;)


Toivon että tää nyt prkl syntyisi jo sillä miehellä alkoi viikko sitten kesäloma (6vkoa) ja nyt mitä kauemmin vauva on mahassa niin se on pois meidän yhteisestä ajasta. Mies kyttää vaan puhelinta eikö osaa ottaa sillain rennosti kun kokoajan kuitenkin pitää olla "lähtövalmiina".. Syksy kun alkaa niin miehellä on seuraava vapaa jouluna 3päivää.. Että saisi herra vauva tulla jo!!!!!!


Tänään taas ystävien mökille päiväksi. Yöksi sinne emme tosiaan viittineet jäädä kun ei tuossa siskonpedillä nukkuminen oikein meinaa onnistua ;)

Mukavaa loppu-Juhannusta ja ihanaa Murukka ja pikkumyy87 kun jaksatte kirjoitella!! ...ja tietty on ihanaa käydä lukemassa vauva uutisiakin ja synnytystarinoita!! Kiitos niistä myös :) :)

Heippa!

Hemutus ja Möykky 39+6
 
Murukka, samassa veneessä ollaan! En oo kirjoitellut palstalle, mut kesäkuinen myös:) Nyt viikkoja 41+3, eikä merkkiäkään synnytyksestä. En oo edes saanut aikaa vielä yliaikaiskontrolliin, mikä turhauttaa myös. Samat fiilikset, huolestuttaa vauvan puolesta... Täällä päin ya-kontrolli ilmeisesti vasta 43. viikon alussa. Ja kai ne sieltäkin voi viä laittaa kotiin. Huh. Onko sulle jo annettu kontrolliaikaa?

Toivotaan silti, et synnytys tästä käynnistyis. Ei sitä vaan enää usko kun on näinkin kauan odottanut, eikä se silti vaan ala. Tsemppiä sulle samaan tilanteeseen!
 

Yhteistyössä