Kiva kuulla, ettei lillu tässäkään suossa yksin
Tänäänkin taas kun heräs niin, tunne että ei tää lapsi
itse lähde syntymään ainakaan kolmeen viikkoon. Nyt oon alkanut pelkäämään, ettei tule käynnistettynäkään ulos, vaan kaiken tän odottamisen ja sitten mahollisesti päivien käynnistelyn jälkeen leikataan ulos.
Ja sitten pelkään sitä kohtukuolemaa, kun ollaan jo riskiviikoilla. Tai en tiedä alkaako varsinaiset riskiviikot silloin kuin oikea yliaikaisuuskin, eli 42+ eteenpäin, mutta kyllähän ne prosentuaaliset määrät jo riskeissä näillä viikoilla ovat nousseet. Ei sais ajatella asiaa, mutta sitten kun liikkeitä pitäis seurata kuitenkin tarkasti.
On hölmö tunne, kun vauva on ihan valmis, mutta vähän niinkuin "turhaa" odottelee tuolla mahassa.
Varmaan moni on sitä mieltä, että vauva syntyy kun on valmis, jne, mutta mä epäilen, että mun kohdalla kroppa ei vaan saa tätä nyt käyntiin syystä tai toisesta.
Mulla on yliaikaiskontrolli rv 41+6, eli keskiviikkona. Saas nähdä mitä tekevät. Jos vauva voi hyvin, niin eivät mitään tietenkään. Ymmärsin, että käynnistetään viimeistään rv 42+2. Mutta muistakaa varautua siihen, ettei se käynnistys välttämättä tarkoita sitä, että vauva syntyy silloin tai seuraavana päivänä.
Onnea
Sandrastiina vauvasta!
Joo, lepäillä kannattais ennen synnytystä, ihan senkin takia, ettei sitä unta sitten vauvan kanssa saakkaan kuin pienissä pätkissä + hormonit voi valvottaa vaikka vauva nukkuisikin. Mutta, kun ei saa nukutuksi ja heräilee jo nyt tunnin välein, niin samapa tuo. Sitten esikoinen valvottaa öisin edelleen usein ja päivisin vaatii viihdytystä, ulkoilua, ym aktiviteettia jatkuvasti. Mutta on kuitenkin vielä ihan vahdittavassa iässä, ettei kiipeile korkealle ja tipu, yms. Tuntuu että olisi jotenkin järjellisempä' tää valvominen, kun se vauva olisi tässä.
Vaikka rankkaahan se on.
On nää vauvat kuitenkin niiiin helppo hoitoisia mahassa, verrattuna siihen kun ne ovat syntyneet ja kakkaa pukkaa ja maitoa pitäis saada, koko ajan ja jatkuvasti =)
Mutta mä haluaisin jo haistella sen pienen nyytin tukkaa ja tuijotella sitä ihmetellen...