Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Sheea
Tsemppiä ja jaksamista! Kyllä on sullekin ehtinyt siis viikkoja jo kertymään! :(

mää oon niin sata varma että tää menee mullakin reilusti yli.. Onse varmasti puuduttavaa sillä itse oon kokenut että tässä muutamana päivänä lähellä La:ta on koko ajan sellainen toivo persuuksissa että voi koska vaaan tulla vaikka järki sanoo että ei se tuu vielä ainakaan viikkoon... että mitä se on sit viikonpäästä... !?

Huoh!
 
Moi kaikki kesäkuiset vauvalliset ja vauvaa vielä hautovat! Olen ahkerasti käynyt tätäkin ketjua lukemassa, mutta kirjoitellut vain tuonne lapsettomuushoidoista raskautuneiden puolelle. Sielläkin alkaa olla raskaana olevat vähissä, tuntuu tosiaan, että KAIKKI muut saa vauvansa lähinnä etuajassa. Itellä tänään kasassa 41+5 ja sellanen "ei se vaan synny ikinä" -tunne on mullakin ollu jo pari viikkoa. LA:n jälkeen sitä vaan jotenkin luopui toivosta... Joka aamu tosiaan herää ja olo on kuin siinä "Murmelin päivä" -elokuvassa; taas on aamu, mitään ei oo tapahtunu, edessä jälleen yksi samanlainen päivä.
Mulla oli yliaikaiskontrolli torstaina, ja maanantaille on varattu sitten käynnistys (täällä Taysissa ilmeisesti yleensä käynnistävät 42+0). Kyllä se lääkäri oli sitä mieltä, että ihan hyvin voi syntyä tässä juhannuksen aikana (kohdunkaula auki kahdelle sormelle, pehmeä, noin 2 cm), mutta kalvojen REIPPAASTA irrottelusta huolimatta ei oo toistaiseksi mitään tapahtunu, ja oon ihan valmistautunut maanantaiaamuna lähtemään sairaalaan.. Vähän ahistaa se käynnistys, lääkäri puhui, että pistettäis vaan suoraan oksitosiinitippaan, mikä kuulostaa musta kovin rajulta. Iik. Kokoarvion mukaan ei oo onneks ehtiny kasvaa hirmu suureksi (3,4-3,6 kg), mitä olin vähän pelänny, kun on toi raskausdiabeteskin lievänä ollut. Arviothan tosin välillä heittää aika paljon...
No mutta, jaksamista meille kaikille, vauvautuneille ja pallomahoille! Lohdutan itseäni sillä, että viikon päästä mulla on taatusti Pulla sylissä. :heart: Vaikka sitä ei voi kyllä nyt käsittää ollenkaan!

Armi ja Pulla (41+5)
 
Huh mitkä vuorokaudet limatulpan lähtö toi tullessaan. Kuljetus kuitenkin saatii ulos 23.6 klo 1.16, rv 39+5, 3850, 52cm ja py 37,5 ja poika kuten luvattiin ekast ultrasta. Lisää tarkemmin kun jaksan kirjotella, voimat aika loppu. Mut pieni nyytti makoileerinnan päällä ja mönkii yhtä kovaa kuin masuss :)

Voimia ja hermoja loppuun kyllä ne sieltä tuleepi. Ymmärän hyvin mitä sillä älä uuvuta itteäs ihan kokonaan puheilla tarkoitettiin. Kyllä meni hikeä enemmän kuin ikinä urheillessa.

Hyvää juhannusta!!!!!!!!!

Sandrastiina ja mini 10h
 
Viimeksi muokattu:
Sandarstiinalle Iso Iso OnnitteluHalaus! :heart: ..voimia.. :)

Hemutus Mulla ihan sama fiilis, siis tää, että vauvathan syntyy aina yöllä..ja aamulla oon, että jaahas, ei mitää viäkää! No, isäntä koittaa sanoo, että maks kaks viikkoo, mutta ei se vaa oikee lohduta!! ;)

( . ) Eilen oltii ystävien mökillä käymäs ja siä oli yks joka on hieroja.. Aaah se hiero mun turvonneita kipeitä jalkoja ja paineli kaikkia "vauvanhäätö nappeja" jaloista! ;) Toivottavasti sillä olis jotai virkaa.. Viime yölle se teki kyllä vaa kaks yksittäistä "kipeetä" supistusta.. Taidetaa mennä viä tänään siä käymään, nii jos se vaikka uusis tän HäätöHoidon! :whistle:

Isot Tsemppihalaukset kaikille vielä pallovattojen kans hengaileville! :heart: ..ollaan samas venes..:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Kiva kuulla, ettei lillu tässäkään suossa yksin :)

Tänäänkin taas kun heräs niin, tunne että ei tää lapsi itse lähde syntymään ainakaan kolmeen viikkoon. Nyt oon alkanut pelkäämään, ettei tule käynnistettynäkään ulos, vaan kaiken tän odottamisen ja sitten mahollisesti päivien käynnistelyn jälkeen leikataan ulos.

Ja sitten pelkään sitä kohtukuolemaa, kun ollaan jo riskiviikoilla. Tai en tiedä alkaako varsinaiset riskiviikot silloin kuin oikea yliaikaisuuskin, eli 42+ eteenpäin, mutta kyllähän ne prosentuaaliset määrät jo riskeissä näillä viikoilla ovat nousseet. Ei sais ajatella asiaa, mutta sitten kun liikkeitä pitäis seurata kuitenkin tarkasti.

On hölmö tunne, kun vauva on ihan valmis, mutta vähän niinkuin "turhaa" odottelee tuolla mahassa.
Varmaan moni on sitä mieltä, että vauva syntyy kun on valmis, jne, mutta mä epäilen, että mun kohdalla kroppa ei vaan saa tätä nyt käyntiin syystä tai toisesta.

Mulla on yliaikaiskontrolli rv 41+6, eli keskiviikkona. Saas nähdä mitä tekevät. Jos vauva voi hyvin, niin eivät mitään tietenkään. Ymmärsin, että käynnistetään viimeistään rv 42+2. Mutta muistakaa varautua siihen, ettei se käynnistys välttämättä tarkoita sitä, että vauva syntyy silloin tai seuraavana päivänä.


Onnea Sandrastiina vauvasta!
Joo, lepäillä kannattais ennen synnytystä, ihan senkin takia, ettei sitä unta sitten vauvan kanssa saakkaan kuin pienissä pätkissä + hormonit voi valvottaa vaikka vauva nukkuisikin. Mutta, kun ei saa nukutuksi ja heräilee jo nyt tunnin välein, niin samapa tuo. Sitten esikoinen valvottaa öisin edelleen usein ja päivisin vaatii viihdytystä, ulkoilua, ym aktiviteettia jatkuvasti. Mutta on kuitenkin vielä ihan vahdittavassa iässä, ettei kiipeile korkealle ja tipu, yms. Tuntuu että olisi jotenkin järjellisempä' tää valvominen, kun se vauva olisi tässä.
Vaikka rankkaahan se on.

On nää vauvat kuitenkin niiiin helppo hoitoisia mahassa, verrattuna siihen kun ne ovat syntyneet ja kakkaa pukkaa ja maitoa pitäis saada, koko ajan ja jatkuvasti =)
Mutta mä haluaisin jo haistella sen pienen nyytin tukkaa ja tuijotella sitä ihmetellen...
 
Armi, mä oon myös menossa Taysiin synnyttämään, mutta mä en tosiaan oo edes saanut vielä yliaikaiskontrolliin aikaa. Eli käytänteet näköjään vaihtelee jopa eri synnyttäjien välillä! Oloa olis kyllä helpottanut edes se, että maanantaille (41+5) olis ollu aika. Laittaako ne sit aina kontrollista vielä kotiin, vaikka se kontrollikin ois vasta 42+0?

Muakin pelottaa juuri nää riskit, mitä vauvalle yliajalla tulee...Ja hermorauniona äksyilen miehellekin kaikesta turhasta. Kiva kiva:( Muutenkin molemmat jännitetään kun esikoinen kyseessä. Ja kaikki kyselee et eikö viäkään ja päivittelee mun mahan kokoa.

Kyllä odottavan aika ON pitkä!!!!!
 
Sheea, onpa erikoista, ettet oo saanu sitä aikaa! Mullakin kyllä neuvolantäti epäili, että meneekö yliaikaiskontrolli juhannuksen takia vasta ens viikolle (kun mulla siis ma 42+0), mutta sain sen onneks torstaille. Tosin aika oli synnytyspäivystyksen lääkärille (jouduttiin odotteleen yli tunti, vaikka oli muka aika varattu), eli ilmeisesti siellä on aikamoinen ruuhka sitten normivastaanotolla ollut. Mutta tää päivystävä lääkäri kyllä ihan suoraan vaan varasi sen käynnistyksen maanantaille, vaikka vauvalla kaikki hyvin, istukassa vain ihan vähän kalkkeumaa. Kätilö siinä lähtiessä kyllä varoitteli, että on teoriassa mahdollista, että jos on paljon ruuhkaa maanantaina (mun pitää aamulla soittaa sinne), ne voi jopa siirtää sen käynnistyksen seuraavaan päivään...
 
Mupelo mulle voi päivittää pipo mitan 35cm ja synty viikoil 40+1 kuhan kerkiät ja jaksat :)

Neuvola tätiki kävi jo ke kotosal ja tytölle tullu painoa hyvin 50g/pvä.
imetys sujuu jo paremmin eikä tee niin kipeetä..tuo nännirasva o kyl hemmetin hyvä keksintö :) tyttö syö, nukkuu ja kakkii.. kovin o rauhallinen pakkaus. yöllä saa ihan herättää tytön syömään siispä oonkin saanu hyvin nukuttua :)

Kaikille iso voimahali, jotka odottaa sitä nyyttiä syliinsä :hug:

Niin ja onnittelut vauvautuneille :heart:

Taistis ja pikkuneiti viikko ja viis päivää :heart:
 
Pikku Prinsessa syntyi 14.06.2012. 3610g ja 50cm
meille tytön kanssa tuli mutkiamatkaan sektiossa
Aamulla menin sairaalaan ihan siihen aikaan kun oltiin käsketty, kaikki tavalliset toimenpiteet ennen leikkausta. Hetken saivat suonta kädestä etsiä kun jännitti niin paljon että "suonet oli piilossa".
Leikkaussaliin kun mentiin aloin täristä todella kovi , kun puudutusta yritettiin laittaa siitä ei meinannut tulla tärisemisen vuoksi mitään. Jossain vaiheessa se onnistui ja kun puudute alkoi vaikuttamaan oksensin kerran ja tunsin kyn olo huononi sanoin siitä ja sanoivat että on ihan normaalia. Kun he alkoivat tehdä viiltoa päässä tunsin" painetta" ja olo oli hyvin tukala jossain kohtaa oksennus lensi jälleen. Kun he alkoivat ottaa vauvaa vatsasta. PIMENI MULLA. Kuulemma pyörryin koska aloin vuotamaa rutkasti verta. Heräsin sitte siinä kun olin ollut hetken teho-valvonnassa. Minua oltiin kevyesti nukutettu. Ensimmäiseksi tajusin:MISSÄ VAUVA?? Järkytyin ja olin vielä sekaisin ja nousin nopeasti mutta tajusin että arpi onki todella kipeä..
Vauva oltiin viety teho-osastolle, pikkusen sydän oli ollut lyömättä muutamia kertoja ja oli ollut hieman liian sininen ja pisteet oli jossain vaiheessa kolme???
Oma haava oltiin jouduttu pidentämään.
Olin teho-valvonnassa 2pv, kunnes alkoi taad heikottamaan todella paljon. Ensin ajatus oli että vuodan taas ei onneksi. Pääsin osastolle ja näin vasta vauvan 4pv päästä. Oli päässyt pois teholta mutta vaati tarkkailua. Oma kävely ei juuri luonnistunut viiltävien kipujen takia lääkkeistä huolimatta. 6pv vauvan vointi oli hyvä ja itse vedin vielä lääkkeitä.
Nyt 9pv sektiosta. Päästään huomenna kotiin. Vauva voi hyvin oma olo on suoraan sanoen perseestä. Mies saa täyden vastuun melkein vauvasta. Imetys lähti mulla vasta keskiviikkona käyntiin.
Tuolilta ja sängyltä nouseminen on TUSKAA, kipulääkkeitä menee.
Olen kuitenkin saanut vauvan monen vuoden odotuksen jälkeen ja onnellinen



Saara ja pikku 9pv
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi pieni poika 20.6. klo:14.15 ( rv 40 + 1)ja mitat 3160g, 47cm ja pipo 33,5. Ihana ja leppoisa pikkumies!

Synnytys taas ei mennyt niin kuin strömsössä... Supistukset alkoivat laskettuna päivänä aamupäivällä ja jatkuivat tasaisena koko päivän kunnes illalla tihenivät. Sairaalaan mentiin illalla kymmenen aikaan, kun supistuksia tuli n. 5 minuutin välein ja sairaalan päästyä meni vedet ja olin 3 cm auki. Yöllä sain epiduraalin ja kaikki meni hienosti aamuyöhön saakka ja olin silloin kuuden aikaan n. 7 cm auki.

Seuraavat 7 tuntia sitten odoteltiin loppuja senttejä ja laskeutumista, mitä ei tapahtunut. Kivut oli ihan kauheat, kunnes lopuksi sain spinaalin, mikä oli ihan taivas, mutta ei auttanut asiaan mitään. Iltapäivällä tehtiin sitten lopuksi sektio ja avattiin sama haava kuin esikoisen kanssa. Leikkaus meni hyvin, mutta olin pettynyt kun siihen jouduttiin. Vauvan pää oli ollut sellaisessa asennossa, ettei olisi päässyt ulos.

Ihan tälläiseen en ollut varautunut, mutta nyt olen jo kotona ja leikkauksesta toipuminen on käynyt todella nopeasti! Vauva on ainakin vielä ollut tyyliä nukkuu ja syö, haasteita tosin tuo esikoinen 2v4kk, joka ei ymmärrä, että äiti ei voi nostella.

Onnea nyytin saaneille ja tsemppiä vielä omaa vauvaa odottaville!

Ceciilia ja Benkku 3 vrk
 
Onnea kovasti kaikille vauvaantuneille! :flower:

Kaikille pallomasuille tsemppiä, varsinkin niille, joilla la on ohitettu. Meidän neitihän syntyi vasta rv 42+0 tosin oma-aloitteisesti n. 5 h ennen kuin ois polilla pitänyt olla käynnistelemässä synnytystä.

Sandrastiina: Kumpaakos sukupuolta tuo teidän kuljetus oli?

SaaraW: Hui kauhistus mikä tilanne teillä siellä on ollut. Onneksi kaikki on nyt hyvin. Kovasti voimia paranemiseen!

Mupelo ja neiti 12 vrk
 
Tajusin justiinsa että meille lopuillehan tulee väistämättä rapulapsia :) Mun erään horoskooppikirjan mukaan mun merkki (kaksoset) ja rapu ei sovi hyvin yhteen, mutta eiks horoskoopit ole aina väärässä? ;)

Onnea kaikille pienille juhannusprinsessoille ja -prinsseille sekä heidän perheilleen!
Muille hirmusti jaksamista, vauvantekohomma ei oo simppelii.

demdem rv. 39+3
 
Juhannusta kaikille!

Tulin kertomaan että meille syntyiihana tyttö vauva 16.6. klo 00.18. 3835g / 50cm ja pipo 36cm Synnytys meni aivan loistavasti. Iltapäivällä alkoivat supistukset, jotka tihenivät neljässä tunnissa 10 min välein tuleviksi. Sairaalaan menimme klo 21.30 kun olimma saaneet esikoisen nukkumaan. sairaalaan mennessä olin 4 cm auki ja tuntia myöhemmin jo 8cm! sain kohdunkaulan puudutteen ja nopeasti myös spinaalin, koska aukeaminen kävi niin nopeasti. Supistuksia tuli edelleen 10 min välein, mutta olivat sitäkin tehokkaampia. 10 cm olin auki jo 23
.40, mutta odottelimme puolisen tuntia että puudutteen vaikutus hieman vähenee, jotta tuntisin edes vähän ponnistamisen tarvetta. Ponnistaminen aloitettiin 00.12 ja tumma hiuksinen tyttö oli maailmassa jo 6 min myöhemmin.

Synnytys oli aivan upea kokemus :)

Onnittelut muillekkin vauvautuneille & tsemppiä muille, joille vauva vielä masussa majailee :)

Wendy ja Asukki 7 vrk :)
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Kiitos taas mammoille synnytyskertomuksista! ...niitä on kyllä mukava lukea! :)

Sandrastiinalle suurenSuuret onnittelut!

Armi74 ja Sheea
Itse olen kanssa Taysiin menossa synnyttämään :) onpas meitä monta "treeläistä"! ..mulla on maanantaina kontrolli toksemiaoireista äitiPkl:llä (ilmeisestikin tai sitten siitä että vauva kasvanut yläkäyrällä koko ajan.. En tiedä kummasta kun viimeksi oli ihan YLIURPO LÄÄKÄRI) en sit tiedä että pitäiskö purnata vaan sikana että aloittaisivat käynnistämään. Toisaalta haluaisin kokea "luonnollisesti käynnistyneen" synnytyksen. Mutta huomaan että oon alkanut itse myös stressaamaan/pelkäämään vauvan liikkeitä (ja myös kokoa hieman)

Demdem
Mulla äitini on rapu ja minä kans kaksonen ja nyt siis ilmeisesti mun pojasta tulee rapu :D äidin kanssa tuun kyllä hyvin toimeen... ;)
 
20.6 klo.2.06 meille syntyi tyttö 40+1. Painoa 4010g ja pituutta 50cm, pipo 35cm.

Oli tosi helppo ja nopea synnytys.
23.00 meni vedet, 23.15 alkoi supistelee. 0.30 oltiin SVOlla samantien saliin, auki silloin 5-6cm. Yhden maissa lääkäri tuli laittamaan kohdunkaulanpuudutteen auki 7-8cm. Autto hyvin tuo puudute, yhtään kipua ei tuntunut koko loppu synnytyksessä! Kätilö meinas et monella ei selkäpuudutteetkaan näin hyvin toimi.
Kahdelta kokonaan auki ja alko ponnistusvaihe, 6min ja tyttö oli maailmassa.

:flower:ONNEA KAIKILLE MUILLEKKIN VAUVAN SAANEILLE!:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Juhannusta vietelty rauhallisis merkeis.. kotona ollaan syöty isännän kans hyvin ja saunottu, ehtoot on sitte oltu kaverin mökillä.. Aiva mukavasti menny, ja on ollu kuiteski kiva nukkua yöt omas sängys. :) Lauantaina ku mentiin takas sinne mökille, nii siä naiset aiva yhtee ääneen totes, että mitä sun mahalle on tapahtunu, että nyt se on jysähtäny alaha (12h aikana :)).. Oloki on kyllä tukalampi, ja navan ympärystä repes eilen ihanille "rakkausarville"! Isännällä fiilis, että menee pari viikkoo yli, mutta..en tie tohdinko ääneen sanoo, että musta tuntuu, ettei ihan kauheen montaa päivää välttämättä enää mee.. Olo on jotenki outo?!? :confused: No, ehkä se ei merkkaa mitää, ehkä mä vaan oon Outo! :D ..tai johtuu väsystä, ja ilmas olevasta jännityksestä..

Onko sulla Hemutus tullu voinnis mitää muutoksia? :)

PikkuMyy Ja Tirriäänen 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin odotus on päättynyt, kaksi varaslähtöä se vaati sairaalaan kun oli jo koviakin supistuksia jotka sitten kuitenkaan eivät olleet vielä riittävän voimakkaita ja hiipuivat mutta kolmas kerta toden sanoo: Meille syntyi rv 41+0 21.6. klo 23.36 pieni tyttövauva mitoilla 3860 g ja 52 cm.

Sain kokea toivomani alatiesynnytyksen, eka synnytys kun oli sektio ja nukutuksessa. Useampana päivänä viikolla oli jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ja välillä todella kipeitäkin supistuksia säännöllisesti. Keskiviikkona jo kävimme käyrillä ja tehtiin tutkimusta, silloin oli vasta sormelle auki ja vauva vielä ylhäällä. Vielä jouduttiin kotiin koska eivät voineet synnytystä vauhdittaa juuri tuon takia että vauva ei ollut laskeutunut, esim. kalvojen puhkaisua ei voinut harkita ja aiemman sektion vuoksi eivät mielellään tabletteja anna. Ei muutakuin kotiin takaisin :whistle:

Vointi oli kyllä keskiviikko iltapäivän ja illan ajan aika tukala ja taas alkoi supistuksia tulla iltaa ja yötä myöten ihan säännölliseti 5-10 min välein. Aamulla tehty sisätutkimus luultavasti vähän nopeutti prosessia koska ke-to välisenä yönä oli jo aikas tukalat oltavat supparien kanssa. Aamulla soittelin sairaalalle ennen kuutta että nyt näyttäisi sille että on jo todella jotakin käynnissä koska kipu oli jo aikas kovaa. Olimme sairaalassa klo 7.00 aikoihin. Käyrillä tuli taas istuttua melko kauan. Kätilö tutki jälleen tilanteen kohdunsuulla, supistukset olivat saaneetkin jo aikaan huomattavasti ke-aamuun verrattuna, 4 cm auki mutta vauva edelleen ylhäällä. Alkoivat pohtia tilannetta että mitä voitaisiin tehdä, olin kuitenkin valvonut jo useamman yön ja aika väsynyt ns. vääriin hälytyksiin sairaalalle. Jäin kuitenkin osastolle seurailtavaksi ja huilaamaan Panadolin ja Opamoxin avulla. Supistukset alkoivat todella to-iltapäivästä ja klo 16 aikoihin olin kaksinkerroin melkein lattialla, lääkäri tuli tutkimaan klo 16.45 --> 6cm auki ja vedet menivät samalla--> siirsivät synn.saliin ja sain epiduraalin jonka laitto onnistui vasta kolmannella yrityksellä.. epiduraali vaikutti n. 2h ja jälleen aloin tuntea kovia kipuja ja supistukset olivat tehneet tehtävänsä ihan pienellä aikaa, n. klo 22 aikoihin tilanne kohdunsuulla--> täysin auki mutta vauva majaili edelleen ylhäällä. Epäilivät ettei tule onnistumaan alateitse, oli vähän erikoinen tapaus ilmeisesti kätilöillekin koska sanoivat vauva pään olleen erikoisesti häpyluun takana synnytyskanavassa ettei olisi kovinkaan todennäköistä että vauvaa pystyy sieltä ponnistamaan mutta lääkäri oli sitä mieltä että voidaan kuitenkin yrittää. Leikkuri oli jo valmisteltu sektiota varten jos joudutaan lähtemään mutta kovalla ponnistuksella ja hyvillä ohjeilla sain vauvan kuitenkin maailmaan, yhtään enempää en olisi jaksanut!! Ponnistusvaihe kesti n. 25 min.

Ihanan suloinen nyytti tuossa vieressä tuhisee isukin rinnan päällä :heart: :heart: Nyt totutellaan perhe-elämään, esikoinen 3.v vielä hiukan hämillään tulokkaasta mutta kuitenkin tulee useasti sanomaan että on tosi kiva kun on pikkusisko :heart:

Kovasti onnea kaikille muillekin nyyttinsä saaneille ja vielä viime hetkille voimia odottaville, se aika tuntuu ihan tajuttoman pitkältä ja raastaa hermoja mutta se ihanuus on kaiken odottelun arvoista :heart:

Kareliini ja pikkuinen tyttönen pian 3vrk :heart:
 
Pikkumyy87
Ei sitten mitään!! Supistelee välillä useastikin mutta ne ovat niitä vain jotka ottavat henkeen ja kovettavat mahaa.. ne on ihan turhia tähän asti ollut :D Nukun edelleen kuin tukki. Kaksi viikkoa mulla on ollut sellaista outoa että vaikka syön niin tuntuu että en tuu täyteen, nyt juhannuksena ei oo niin tehnyt ruokaa enää mieli. Vatsa toiminut normaalisti (hyvin) pari viikkoa.
Kaikki nää oireet siis alkaneet jo 1,5 viikkoa sitten eli
1. Hyvin nukkuminen
2. hyvä ruokahalu
3. toimiva vatsa
...siispä ainoa uusi oire on että ruokaa ei ole tehnyt ehkä niiiin paljon mieli vkonlopun aikana.

Sukkapuikkokipuja tulee välillä aika koviakin. Alkuun ajattelin että nyt ne on niitä jotka kypsyttävät kohdunkaulaa mutta nyt oon tajunnut että nehän aiheutuu siitä että toi lapsi heiluttaa päätään tuola lantiossa..

Mitenkäs Pikkumyy87 sulla? onko minkälaisia oireita?

Huomenna aika äitipkl:lle. Viime käynnistä se kaksi viikkoa, joka oli siis makrosomian vuoksi mulle annettu vaikka se urpolääkäri luuli että mun toksemiaoireiden vuoksi koska niistä vain puhui. Huominen aika siis kontrolli vain mun toksemiaoireista, joita ovat massiiviset turvotukset ja nokipisteet näkökentässä. Päänsärkyä ja huonoa oloa ei ole ollut enään kuukauteen ja kotimittauksissa verenpaine ja pissa koko ajan puhtaat. En sit tiedä että pitäiskö olla vaan että vointi on hyvä (niikun onkin) vai värittää että nyt ei enää jaksa..... Kahden viikon aikana ei ole tullut yhden yhtään kipeetä supistusta joten kohdunkaulalla tuskin on mitään tapahtunut. Viimeksi tilanne oli että sormelle auki ja vauva vielä kovin ylhäällä.

Hemutus ja Möykky 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Heippa tänne!

Tänään kotiuduttiin sairaalasta!!
Meille syntyi poika 22.6, rv 40+2 painoa jätkällä hurjat 4,1kg ja pituutta 51cm.
Synnytys lähti nopeasti käyntiin, kun sairaalaan päästiin, alkoivat säännölliset supistukset melkein heti klo 23.30. Ammeessa lilluin ja kun se ei enää helpannut, puhkaistiin kalvot ja sain kohdunkaulanpuudutteen. Se ei pitkään auttanut ja supistukset tulivat mahdottomiksi, jolloin sain spinaalipuudutteen, joka veikin multa kokonaan tunnon, mutta tehosi niin, että kun puudutteen sain klo 4.02, niin olinkin jo auki 10cm ja sain ruveta ponnistamaan, joka onneksi onnistui huolimatta siitä, että puudute oli vienyt tunnon alakropasta. Poika syntyi sitten klo 4.22. Oli ylläri, että oli jätkä noin iso!!

Kaikki mennyt hyvin ja poika on aivan ihana...nyt huuteleekin tuolla tissiä :heart:

jkoo
 
Hello!

Meijän prinsessa voi kovasta alusta huolimatta hyvin, kotiin pääs 19.6 ja rauhalinen tapaus, paitti jos ruoka on myöhässä.. Paino kontrollissa joudutaan käymään alkuun viikon välein ja eka punnitus tulos oli hyvä, 190g/viikossa ja iteltä oli lähteny 7kg. (koko raskausden kilot oli 2kg) Hempat itellä edelleen matalat (nyt oli 112), jännä miten nyt romahti mut ei missään vaiheessa raskautta, no tosin ei tuo synnytyskään menny niin kun piti ja siinä menetin enemmän vertakin..

Madde (ja joku muukin) mainitsivat sexistä.. Juu olishan se jo kiva päästä taas sitäkin harrastamaan, halut ois ainakin molemmilla kohallaan.. Itellä ei ole repeemiä mutta välilihaa leikattiin rajusti, ja meinasin kyllä olla jalat ristissä siihen asti kun se on parantunut, mutta jälkitarkastukseen asti en kyllä taida jaksaa (8.8) ellei sitten tapahdu jotaan..

Mutta vaava kutsuu.. Onnittelut taas vauvautuneille =)

Roki ja peikko 12päivää
 
Onnea Nyyttinsä syliin saaneille..! :heart:

Hemutus Koskas sulla se aika tänään on? Millasen painoarvion sait viimeks ku olit polilla? Mulla on rv38 3300g - 3500g ja rv39 oli 3400g - 3600g. Toivoisiks käynnistämistä, vai, luonnollista.. Joo tien, paha valita, ku olis jo niin malttamaton!! Luonnollinen tietty aina parempi jos ei mitää akuuttii oo. :) Nii, niistä mun oireista.. öö, en mä oikeen tie. :) Maha on toiminu jo jonku aika "liukkaasti" ja rv38 on tullu harvoja yksittäisiä kipeitä supistuksia, siis ei edes joka päivä. Rv38 kohdunsuu oli kii ja rv39 olin sormelle auki, nyt on tällä viikolla ollu supistuksia enemmän, että että, oliskohan ne jotai tehny.?!? Maha tosiaan jysähti viikoloppuna alas, että se nyt ainaki on hyvä, suunta on oikee! ;) Eilen oli huonovointisuuspäivä, jota ajattelin jo oireeks, mutta eipä tainnu olla ku juhannuksenvietosta johtuvaa väsyy. Eli, eipä täälä ny mitää Oireita oikee sillai oo mistä osais mitää ajatella. Ei mitää ihmeempiä limoja tai muuta vastaavaa.. Eipä meidän auta ku odotella. Tsemppiä polille! Tuuhan kertoileen kuulumisia, jos päästävät sut viä kotio. :)

PikkuMyy87 ja Tirriäänen 40+3
 

Yhteistyössä