Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Pikkumyy87
Siis maanantain kontrollissa oli kuulemma vielä ylhäällä. Ei laskeutunut/kiinnittynyt. Kyselin että onko se "normaalia" näillä viikoilla niin siihen en saanut kuin ympäripyöreen vastauksen.. argh. Tämän vuoksi suunnitelmissa ensi viikolla on ottaa mahd. magneetti lantiosta, jos tiistain kontrollissa ei ole laskeutunut vielä. Lääkäri sanoi "ettei ole ainakaan itsestään lähdössä syntymään viikkoon kun niin ylhäällä".. .jaahas.

Tultiin just kotiin sieltä Ideaparkista ja voi morjens mikä matka. Täytyy kyllä itse nostaa itselleni hattua!! Nyt oon niin väsynyt ja poikki. Tosiaan mulla on ollut liitoskipuja tossa häpyluussa jo ennen rv 30:ntä. Nyt tää on tosiaan maanantain poli käynnin jälkeen mennyt ihan uusiin sfääreihin. Aivan kamalaa..

Toivottavasti saisit jäädä sille reissulle (pikkumyy87) ens ke. Jotenkin ajattelisin etteivät sua enää kotiin laita.. ehkä yhdeksi yöksi mutta ei varmaankaan pidemmäksi :) Mää pidän sormet ja varpaat ristissä että saadaan vauvat pian kanssa!! :) ;)
 
Hemutus Nii, eihän ne varmaa laittais ku päiväks tai pariks kotio, mutta tympee tos sitte ajella ku matkaa on kumminki 80km/sivu.. : / Ja siitä laskeutumisesta..humahtihan mullaki toi pikkutyyppi ihan päivän aikana alaha. Eli, ei menetetä toivoo, ei ne lääkärit mitää ennustajia oo! =) Voimia sinne! =)
 
möhköpantti: minähän korjaan :)

pikkumyy87: Varaudu myös siihen, että passittavat kotiin nimimerkillä ya-kontrollissa rv 41+4 käynyt ja kotiin siltä reissulta joutunut. Toivottavasti kuitenkin lähtisivät käynnistelemään ettei tarttis enää sitä muutamaa päivää odotella.
 
Moi, minäkin mielelläni jatkaisin keskustelua vauva-asioista "kohtalotovereiden" kanssa, eli vinkatkaa jos ja kun sellaista ketjua perustetaan!

Täällä takana neuvolakäynti ja painoa oli tyttöselle tullut 180 g/vko (nyt 3,7 kg), mikä oli kuulemma ihan Ok, mutta enemmänkin saisi kertyä. Imetys on edelleen melko taistelua, nyt on menty ilman rintakumeja ja nännit alkaa olla melko kipeät, imetysten välilläkin vihloo. Iho on kuitenkin ehjä, ostin tänään lisäksi lasinohia.

Sitä vaan ihmettelee, miten imetyksen ohjaus on neuvolassa niin ympäripyöreää, vaikka kyse on vauvalle elintärkeästä hommasta ja äidinkin hyvinvoinnin kannalta olis tärkeää että imetysote saadaan kuntoon, jos imetystä meinais jatkaa useamman kuukauden. Terveydenhoitaja ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata, kun kerroin että ongelmia on imuotteen kanssa, kysyi vain, että "mitkä sun omat ajatukset tästä asiasta on?". Kirjauduin maitolaituriin jäseneksi, aion mennä seuraavaksi sieltä hakemaan apuja.

Isot jaksuhalit kaikille synnytystä odottaville! :wave: Ja käynnistystä toivoville muistutuksena, että kaikista jipoista huolimatta ei se synnytys välttämättä lähde käyntiin, vaikka viikkojakin alkaisi olla. Mä ainakin menetin uskoni koko käynnistyshommaan oman neljän päivän epäonnistuneen käynnistyssessioni jälkeen... Ja käynnistetyissä synnytyksissä komplikaatioita tulee enemmän kuin sponttaanisti käynnistyneissä, sen vuoksi varmaankaan eivät mielellään lähde käynnistelemään. Mutta toisessa vaakakupissa tosiaan on se vauvan kasvaminen suureksi... Tsempit!

Maikki ja tyttö 18 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Pikapäivitys täältä sairaalasta. Käynnistys aloitettiin ma noin klo 10 oksitosiinitipalla, Pulla syntyi ti-aamuna 01.08. Laitan myöhemmin tarkemman selvityksen, mutta se täytyy sanoa, että avautuminen kävi tosi mukavasti, vaikka siinäkin aikaa meni, mutta ponnistusvaihe oli yhtä helvettiä ja päättyi lopulta imukupin käyttöön. Verta meni sen verran, että suihkuun mennessä pyörryin, enkä eilen tai tänään päässyt oikein tolpilleni. Katsoivat sitten hemoglobiinin, joka oli 66... Sain pari pussia punasoluja, nyt olo vähän virkeämpi. Pullalla kaikki hyvin, painoa kuitenkin kertyi vain 3420 g, vaikka meni 42+1 päivälle syntymä. Huomenna toivon mukaan päästään kotiin.
 
Moi tukiryhmäni. Oon sieltä täältä ehtiny lukemaan välillä tekstejä.. Kaipaisin kanssa vertaisryhmää ja tukiporukkaani edelleen!
Kotiin päästy ja täällä haastena nää yöimetykset. Meidän sänky taitaa aaltoilla sen verran, että poika jää tissin yläpuolelle jolloin ei saa imuotetta kunnolliseksi ja huuto alkaa ihan heti kun on nälkä. Yöt siis ihan pstä ja päivät vieraita talo täynnä ei unirauhaa,mies viel töissä, ens viiokosta vasta lomilla.. Ihan parkukurkussa oleb täällä koko ajan kun synnytyspolttojen alettua viime keskiviikon en sitten nukkunu ole.. Ongelma ei oo iso tän väsymisen kanssa vaan stressi iltaa kohden lyö ihan reisille.. Onneks mies on ihana ja tsemppaa hyvin. Pulloon en suostu vielä tarttumaan todellakaan....
kunpa olisin ajantasalla teidän muiden menoista. Ootte hassusti mielessä vaikkei koskaan olla tavattukkaan :)

Sandra ja poika5pvä
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
sandrastiina: kirjottaisin sulle omakohtaiset neuvot ellei olisi ködet täynnä omaa esikkoa ja kaverin muksua (tanja tuolta heinäkuisista hei), imetystukilistan hommista, tuolta tekstistä alempaa saattaisi löytyä sulle neuvoja yöllisiin ongelmiin! Imetystukilista.net - Imuoteongelmat koita ihan reilusti yöaikaan puristaa littuun omalla ködellä se rinta kun tökkäät rintaa vauvan suuhun, ja siis sen rinnan saa työntää todella syvälle! :)
 
Sandrastiina: Oletko kokeillut laittaa itsesi alle tyynyä, jolloin saisit itseäsi hieman ylemmäksi? Taikka oletko kokeillut imettää istualleen? Tuota imetystukilistan sivua suosittelen myös lukemaan. Sieltä olen itsekin saanut suuren avun esikoisen aikaan. Voimia!
 
Sandarstiina ..ja muista, että vieraat voi tulla vähä myöhemminki.. Vaikka ens viikolla ku mieheski on kotosalla... Omien voimien mukaan! :heart: ..just tästä asiasta isännän kans juteltii, että pitää pystyä sitte sanomaan innokkaille vieraille, että nyt ei sovi, jos ei jaksa.. Ei tuu ainakaa mulle oleen helppoo. :ashamed: Isosti voimia sinne, nyt tarttisit kyllä ihka oikeen halauksen, ei mitää virtuaalista. Mutta parempi kai tämäki :hug: ku ei mitää! :heart:
 
Maanantaina mulle tehtiin se ronskimpi sisätutkimus.. Vuotoa ei ollut, eikä ollut tiistainakaan. Eilen ja tänään tullut hieman ihan haalean vaaleanpunaista valkovuotoa. Voiko olla että johtuu maanantaisesta sisätutkimuksesta vai kenties jostain muusta...?! ...mitään varsinaista limatulppaa ei ole tullut.

Sandrastiinalle jaksamista! ...parhaiten varmaan saisit itse nyt levättyä niin että rauhoitatte kodin vaikkapa vain päiväksi. Tärkeintä on kuitenkin että sinä jaksat ja voit hyvin. Kyllä ne sukulaiset, ystävät ja serkun kaimat ehtivät pikkuista tulla tapaamaan! ...imetys asioihin en osaa ottaa kantaa ja varmasti tulen samojen asioiden kanssa pähkäilemään ;)

Itselle on tullut kanssa tää palsta tärkeäksi tässä matkan varrella! Viime yönä näinkin unta keskusteluista Pikkumyy87:n kanssa :D
...mitenkäs Demdem muuten voi? Ja tietty pikkumyy87? :)

Kävin tänään neuvolassa kun maanantaina äitipkl:ltä sanoivat että rv 40 jälkeen tulee käydä 2x/viikko. Mutta eipä sielä mitään uutta.

Hemutus ja möykky 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Synnytykertomusta.. :) mietin että laitanko kun miut viimestään tästä tutut tunnistaa mutta menköön. terve vaan ;)

Miullahan niitä supistuksia tuli jo viikkojen ajan lupaavasti mutta lopahtivat aina.. Tuli limatulppaa, masu kuralla.. kaikkee mahdollista "synnytykseen viittaavaa".. Epätoivo alkoi jo iskemään ja maanantaina olin jo heittänyt hanskat tiskiin spontaanista synnytyksestä.

Maanantaina vietiin tyttö mummolaan hoitoon yökylään koska miehellä selkään iskenyt kramppi ja itse en (ymmärrettävästä syystä) rasavilli tyttösen perässä kovin hyvin pysynyt ja jaksanut.

Saunottiin ja vaakamamboiltiin sitten urakalla (miten lie miehekkeen selkä sen kestikin ;D) kun kerran kahdestaan saatiin aikaa viettää.

klo 18 maita alkoikin taas tutut suht kivuttomat säännölliset supistukset. En todellakaan jaksanut innostua asiasta aikaisempien supistusten takia.
Ehdin tunnin pari nukkua ja heräsin KOVAAN supistukseen noin puolenyön aikaan. Taas tunne oli että "joopa joo ja jaahas". Kivuliaita supistuksia kuitenkin tuli ihan sarjana ja paikallani en pystynyt olemaan joten lähdin tytön huoneeseen istumaan ja katselemaan kellosta supistusten välejä: 2-3min ja kipu KOVA. Menin suihkuun ja arvelin supistusten loppuvan siihen. Ennenkuin huomasinkaan puhkuin jo suihkun lattialla kipuani ja päähän tuli ajatus että syteen tai saveen - nyt mennään!

Herätin miehen ja käskin alkamaan pakata kamoja kasaan, ajatuksella tosin edelleen että maitojunalla kotiudutaan.. Meiltä sairaalaan on noin 5km ja taksissa matkalla ehti tullakkin 4 kivuliasta supistusta. Inisin ja puhkutin supistusten voimasta..

Noin kello 01 oltiin sairaalassa, heräämisestäni tähän oli kerennyt mennä vain tunti mutta tuntui paljoooon pitemmältä ajalta. Kätilö otti meidät vastaan ja teki sisätutkimuksen: 4cm auki. Kysyi haluanko kivun lievitystä ja ehdotti heti epiduraalia. Olin hieman hämmentynyt koska kuvittelin että -edelleen- että paskat tää vielä tule kuitenkaan. Sydänääniä seuraava laite laitettiin paikalleen ja hengittelin ilokaasua sillävälin kun kätilö hälytti anestesialääkärin paikalle. Epiduraali laitettiin ja sain hengähtää kivusta. Tämän jälkeen ajan kulusta ei niin hirveästi käsitystä mutta näin se suurin piirtein meni...

Kalvot puhkaistiin ja kätilö totesi lapsiveden olevan vihreää: vauva kakannut veteen. Vettä tuli ihan lorisemalla ja tuntui että niagaranputoukset olisivat alapäästä auenneet. Kätilö kertoi että ei pidä säikähtää, mutta vihreän lapsiveden vuoksi vauva viedään heti synnyttyä kiireellä lastenlääkärin luo imettäväksi, eivät jää rääkäisyjä odottamaan ettei vauva vedä vettä keuhkoihinsa.Tästä tai mistä lie johtuen laitettiin tippaan avaavaa (oksitosiini?) vauhdittamaan supistuksia.

Miulla oli aivan järkyttävä pissahätä kokoajan vaikka portatiivilla sainkin käydä epiduraalin laiton jälkeen. Kätilö vähän epäili että vauva vaan painaa mutta katetroi kuitenkin. Valehtelematta litra tuli katetrilla ulos, eli joko epiduraalin puudutteesta johtuva tunnottomuus tai jokin umpi oli pissaa rakossa pitänyt. Sitten rupesikin kivut pahenemaan eli vauva laskeutumaan...

Nytkytin ja kiroilin supistusten voimasta, kipu aivan kamala.. Kätilö tutki ja paikat auki: saa alkaa ponnistamaan kun siltä tuntuu. En tuntenut supistuksien alkua kunnolla johtuen epiduraalista joten jouduin laitteesta katsomaan milloin piti ruveta työntämään.. Ensin huoneessa oli yksi kätilö, kohta kaksi, kohta saliin pölähti kolmaskin ja vielä neljäs, käskivät ponnistelemaan ja virittivät samalla sängyn alaosaan jalkojen tuet ja yksii "kätilö" ilmoitti että nyt laitetaan imukuppi ja leikataan eppari. Kivuissani en siis tajunnut että tämä kolmas "kätilö" olikin lääkäri ja nyt on kiire: vauva sydänäänet liian matalat ja epäily että kuristuu napanuoraan.

Vauva tuli ulos pienellä imukupin avulla klo 5:44, pää oli vain hitusen väärässä asennossa ettei vauva ollut päässyt tarpeeksi alas. Odotetusti napanuora leikattiin vauhdilla ja vauvaa viemään lähtenyt kätilö huikkasi jotain pojasta.

5-15min päästä vauva tuotiin takaisin (olin hitusen sekaisin kaikesta tästä etten aikaa edelleenkään tajunnut) ja annettiin rinnalle.. Voi sitä tummaa tukkaa, 10 sormea ja 10 varvasta, ihana täydellinen pieni poika <3 3395g 49,5cm pipo 35,5cm

Lastenlääkäri oli imenyt kehkot ja onneksi vauva ei ehtinyt kakkavettä hörppäämään. Adgar 9-9-9

Alapää kursittiin kasaan ja onneksi eppari ei mahdottoman kokoinen (mutta silti kipeä au au!). Pari tuntia vietettiin salilla ja sitten synnyttäneiden osastolle. Tänään kotiuduttiin :)

Peikko ja poika
 
Onnittelut Rukka-Peikko Takkutukka ja hyvä että loppu hyvin kaikki hyvin! Toivotaan että eppari paranee pian.

Sandrastiinalle nyt isot jaksuhalit täältäkin! :hug: Nyt kantsii ihan oikeasti sanoa että tarvitset unta, ei vieraita vielä! Mä ainakin sanoin suoraan että ensimmäiseen viikkoon en halua ketään tänne kotiin ja oon päivisin vetänyt päiväunia vauvan kanssa. Mies on hoitanut esikoista nyt kaksi viikkoa lähes kokonaan. Jotenkin vaikka unta saisi periaatteessa sen 8 tuntiakin yössä, oon nukkunut päiväuniakin tosi sikeästi, tänäänkin heräsin ihan "mikä maa mikä valuutta" -fiiliksillä, luulin myöhästyneeni seuraavan päivän menoista kun en tajunnut oliko aamu vai ilta. Ei oo mistään kotoisin, jos joudut siellä väsyneenä itkeskelemään :hug:

Täällä imetys edelleen tuottaa harmaita hiuksia. Aion huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä voisiko ne vielä katsoa tuota kielijännettä, kun tuolla imetystukilistalla vähän viitattiin että kielijänne saattaisi olla liian tiukka ja sen takia imetys tekee hemmetin kipeää. Vauva kyllä yrittää ja hamuaa ja imee, mutta kieli jää aina liian ylös suussa.

Sandrastiina, kantsii kokeilla jotain muuta kuin kyljellään imetystä. Mun suosikki on kainaloasento: Laita sängyssä selän taakse pari tyynyä että pääset puoli-istuvaan asentoon. Sit vielä yksi tyyny vierelle ja vauva tyynyn päälle kainaloon niin että vauva on sen puolen kainalossa josta imetät. Tämä toki edellyttää pystyyn könyämistä yölläkin, mutta siinä oma asento pysyy rentona. Ja mä oon ainakin joskus imettänyt kyljelläni (kun en ole jaksanut yöllä vaihtaa vauvaa toiselle puolelle) siitä "ylemmästä" rinnasta niin että oon vain vähän kiertänyt ylävartaloa vauvaa kohti. Yks keino on tosiaan sit tukea itseään tyynyllä vähän ylemmäksi ettei vauva jää tissin yläpuolelle. Tsemppiä imetykseen!
 
K i i i i t o o s! virtuaalimaailma tässä tilassa toimii todella hyvin olen niin herkistyneenä lukenu tsemppejä. Huhhuh :heart: Mä varmaan sekoan nyt sit päästäni, ekaneuvola tänään ja painoa tullu syntymästä 180g ja ikää on 6pvä. Luin imetystuki sivut ja ei tää pahatilanne ole,pahin on tosiaan mun väsymys. Mies ilmotti tänään ettei meille tule ketään ja oltiin ilta eka kerran kolmisin. tää yö alkanu lupaavasti ohjeistusten kera!

mä sitten odotan, että viimisetkin alkaisi saamaan itsensä jakautuneeksi!!!! Onhan tää ihan eri olla ilman mahaa vaikka se mulla suht helposti kävikin. . Synnärille jäi muuten 9kg 3pväS ja aika pieneltä alan näyttämään. Yritän huomenna kirjotella oman synnytystarinan. Päällimäinen ajatus siitä on se miten tärkeäksi ja turvalliseksi koin oloni ja siitä kylläkuuluu suuri kiitos mun miehelle ja ihan mahtavalle kätilölle.

:heart:
 
Kiva lukea kaikkien teidän kuulumisia ja jaksamisia :)

Mulla laskettu päivä oli ja meni, ei mitään uutta. Kaverit ja sukulaiset soittelee kokoajan ja kyselee että "no, jokos tuntuu jotain", tai vastaavasti kun nähdään "eihän toi sun maha ees ole laskeutunut!" Hyväähän ne vaan tarkottaa ja odottaa vauvan näkemistä tietty, mutta vähän jo alkaa ärsyttää... Itse oon pitäny itseni kiireisenä, just alotin sellasen sisustuskansion tekemisen. Me kun asutaan miehen kanssa kummatkin omien porukoiden luona vielä, ja aiotaan muuttaa elokuun alussa (jos vaan saadaan kämppä), ja oon ihan hurahtanut sisustukseen. Onhan se kiva kun on tekemistä, vaikka mies on sitä mieltä että voisin tehdä jotain ns. hyödyllistä. Pöh :D

Vauvansaamispoppaskonsteja on kokeiltu täälläkin urakalla, oisko kellään antaa mitään muita vinkkejä kun seksi, sauna, mausteinen ruoka, lantioiden keinuttelu, portaiden kävely ja siivous? :LOL:
 
Hemutus Oon ihan samaa mieltä.. Tää porukka on tooosi kiva, ja just se, että kaikki ollaan "samas venees".. Täälä ei tyhmiä kysymyksiä ookkaa! Kaikkeen saa tukee! :) Kiitos siitä teille kaikille! :heart:

Kiitos Rukka-Peikolle ku jaksoit kirjotella synnytyskertomusta, niitä on aina niin kiva lukee! :)

Sandarstiina Kiva kuulla, että saitte rauhotettua tilanteen kotona, ja mieli jo hieman parempi.. :) Koitahan lepäillä.

( . ) Nii, kuulumisia.. No, eilen olin aika romuna. :ashamed: Illalla oli oikee paska fiilis ku ei jaksanu mitää ja yks tulee nälkäsenä töistä kotio ja pitäis jaksaa laittaa ruokaa, ja ja ja.. Kämppä on niin ku hävityksen kauhistus (..no ei oikeesti, mutta ärsyttää ku tiskit retajaa ja tavaraa jää mojumaan..)! Puhelimen ääni on alkanu veettään!! :mad: Niinku DemDem sano, koko ajan joku kyselee ja soittelee. Ja joo, tarkottaa hyvää, Mutta, Luulevatko aiva tosisaaa, että ei kerrota sitte ku vauva on syntyny!?!! Eeeei, ku me salaa ollaan kaks viikkoo kolmistaa kotona eikä kerrota kellekkää mitää!! :mad: ;) Väsy meinaa olla jo jotai omaa luokkaa, ei oikeesti, ei meinaa jaksaa. No, toki auttais ku yöllä nukkuis, mutta ku ei! Kova on väsy ku meet nukkumaan, mutta sitte alkaa kaikki hullut ja vähä vähemmän hullut ajatukset pyörimään mieles, eikä uni todellakaa tuu. Viime yönäki oon kahdestatoista neljään valvonu, pyöriny sängys, syöny, kattonu telkkarii.. En kohta jaksa loppurutistusta jos en saa voimia kerättyä.. :'( Ja äskenki isäntä soitti "moneltako on ruoka"!?! Ei siinä, mies on ollu koko raskauden isona isona apuna, mutta tuo ruokapuoli on sellanen mitä nyt en meinaa millää jaksaa (2x teen lämpösen ruuan..)! Varsinkaa näitten unien kans... Anteeks rakkaat tää valitus ja kitinä, meinaa vaa Vähä tihkasta! :'(

PikkuMyy87 ja Tirriäänen 41+0 PoKsPoKs, Pliiiis toivottavasti poksun viimesen kerran!!
 
Mulla on ihan samoja fiiliksiä puhelimen suhteen kun demdemillä ja pikkumyy87lla!! Joka päivä tulee joltain sukulaiselta tai tutulta viesti tai soitto että joko!??! Tai onko jotain tuntemuksia!?! Sillain öö jos mulla olis tuntemuksia niin tuskin mää tässä kotona hirveästi hengailisin tai saati vastaisin PUHELIMEEN! ...ihme asiat mitkä ärsyttävät ja ottavat nappiin niin paljon!! Tai sit ystävällisesti esitetty kysymys :miten sitä jaksellaan? ÖÖÖ MITÄ VEIKKAAT, oon elämäni kunnossa niinkuin näet, noot!

Ruokailuihin... Meillä samaa että "koska ruoka ja mitä syödään" TYLSÄÄ!! Mää haluaisin jo jotain muutakin tähän arkeen kun päivän ruokien suunnittelun ja tekemisen!

Hahahaa ihanaa aamuavautumista!

Sattuuko teitä/sattuiko kun olette autossa ja ajaa jostain möntystä?? Mua sattuu niin helvatisti.. Tuntuu että pojan pää runnoo tota lantiota! Eilen meinas mennä hermot kun olin äitini kyydissä ja hän mennä ajeli kunnon möntystä, sattu niin pirusti johon sitten annoin suoran ja äkäisin palautteen. Tähän äiteni totesi "ettei se nyt noin paljon satu" oli pakko kommentoida hänelle että "työnsä itse keilapallo värikkiis ja sano ettei se satu!!!" ....meni hiljaiseksi ;)

Tänään tilipäivä ja ajattelin lähteä vauvanhäätö reissulle stockalle.. Jospa suuttuisi shoppailureissusta ja ulostautuisi! ;)

Kiitos synnytyskertomuksista! Niin kiva lukea niitä :)


Hemutus ja Möykky 40+5
 
imetysasiaan tulin kommentoimaan semmoista niksiä joka ainakin itsellä toiminut. Siis että tissin saa hyvään asentoon.. : Liian pienet, pehmeää kangasta olevat imetysliivit joissa sivuissa hitusen paksummin kangasta eli kun se luukku aukeaa niin tissi ei jää röpsöttämään paljaalleen vaan sivuun jää se kaistale... Perhanan antiseksikkäät ja ei todellakaan julkiselle paikalle soveltuvat mutta rinnan saa sillai tuettua, "pushUpattua" ,vauvalle :D Sillai pienet liivit että nänneistä jää 1/3 liivin ulkopuolelle. Hirveen hankala selittää mutta jos joku tajuaa. :) Toimii varsinkin kyljellään syöttäessä. Niksin toimivuus tosin riippuu ihan rintojen mallistakin :)

täällä maito lähtenyt hyvin nousuun mutta noi nännit ei vaan meinaa muokkaantua suuhun sopiviksi. Tänä aamuna oikea nänni oli ihan pallona etä sai suihkussa lypsää ihan urakalla. Ihmettelin vaan kun vauva huutaa ja ei saa otetta.. no eihän sitä nyt tollaiseen saa hyvällä tahdollakaan :headwall: Soitin äitelle että tuo miulle kaupasta rintakumit kokeiluun, josko sillä rupeis asettumaan... :)

Kovasti jaksamisia vielä odottaville, tiedän hyvin ton epätoivon tunteen.. Vielä maanantaina olin samassa jamassa : /

noihin poppakonsteihin en usko enää hetkeekään vaikka tytön kohdalla niihin vannoinkin, silloin synnytys siis käynnistyi olevinaan kyykyillä ja vaakamambolla.. tais vaan käydä tuuri. Supistuksia sain kyllä nytkin aikaiseksi HYVÄLLÄ seksillä, ei siis semmoisella "tuikkaus ja ruikkaus" aktilla. Kunnon loppuhuipennus sai supparit kyllä käyntiin mutta se että eivät vaan meinanneet sitten kestää.... paitsi maanantaina :)

Peikko ja Poika
 
En nyt ehdi lukemaan viimeisimpiä viestejä mutta tulin tuohon imetykseen kommentoimaan että meidän pieni ei saa millään otetta toisesta rinnasta ja vaan raivoaa. On isompi kun toinen ja ote ei vaan pysy ja loistavana apuna on rintakumit, suosittelen kokeilemaan. Kaksi lasta olen jo imettänyt ja koskaan moisia käyttänyt mutta jokainen vauva on persoonansa ja onneksi nykyään on kaikenlaisia apujuttuja jo keksitty!

Tsempit lopuille möhömahoille ja onnittelut vauvautuneille!
 
Älkää vastatko puhelimeen, mä tein ite niin ja aloin sanoo et voin hyvin. Molemmat äitit kävi torstaina kun synnärille lähdettiin ja se limatulppa irtos enkä sanonu mitään purin vaan hampaita yhteen. Synnärillä mä en myöskään vastannu puhelimeen vaan se oli äänettömällä enkä vaivautunu edes kattoo. Se on se hetki jolloin keskitytään vain omaan olemiseen ja valmistaudutaan tulevaan.
Mulla autossa oleminen sai olon t o d e l l a tuskaiseksi yli 10km oli liikaa. Isovanhempien kohdalla aika kuultaa muistot sanon minä. Mikään ei tuntunu miltään ja yöt meni hyvin ja mielialat ei heitelly, mihinkään ei koskenu - H A H H A H !

Tsemppiä loppuun kyllä se sieltä tulee!!!!!!!!
 
Äsken kävin pissalla ja kun nousin ja lähdin kävelemään hulahti housuihin jotain.. Mulla on ollut runsasta valkovuotoa tässä muutaman päivän mutta tää tuli ihan sillain humahtamalla.. En sitten tiedä.. (VAROITUS :seuraava tieto sisältää yrjöttävää yksityiskohtaa...) Pikkuhousuissa oli punertavaksi rusehtavaa valkovutoa ja sit ihan kirkasta nestettä. Tää neste meni myös läpi päälihousuihin.

Soittelin SVO:lle josta ohjeen mukaan pikkuhousunsuoja housuihin (jotka juuri loppuivat ja nyt housuissa kauhee menkkaside :D ) ja jos lurahtelee uudelleen niin soitto uudestaan svolle. Saapa nähdä. Ehkä oli vaan valkovutoa runsaammin!!
 
Hemutus Tai sitte sillä sun lääkärillä ei ollu yhtää ennustajan taitoja.. ja sieltä kuules tuli lapsivetet.. ja kohta muksu peräs!! :D Jee, oon niin onnellinen sun puolesta jos se nyt olis sitä!! =) ..mullaki valkovuoto runsaampaa tänään, ja paljo ohkasempaa.. :whistle:
 
Rintintin
jkoo, oltiin näköjään samaan aikaan sairaalassa. :) Meidän poika syntyi 20.6 ja kotiin päästiin 23.6. Kysyisin sellasta että miten teidän kotiinlähtö tapahtui ja saitteko te kotiin jotakin mukaan? Ihan vaan uteliaisuudesta. :) Itse soitin sitä kelloa että me lähdettäis tästä kotiin päin niin ilmotettiin vaan että selvä. :)

Rintintin & poikanen 1vko 2pvä
 
Pikkumyy87
Tuon jälkeen ei ole tullut mitään. Ei sitten mitään. Kauheet vaipat housuissa kuljen.. Voiko siinä mennä aikaa että tulee seuraava hölähdys? ...se vaan oli niin tuntuva hölähdys ja selvästi oli valkovuotoa ja sit jotain ihan kirkasta nestettä...! Saapa nähdä mitä tapahtuu :) jokatapauksessa mää lähden nyt vaipat housussa käymään hennesissä :D
 
Hemutus En varmaks osaa sanoo, mutta mulla olis muistikuva jonku puheista, että vettä voi just holahdella ja väliäki holahdusten välillä voi olla.. Jos vesi tihkuu vähä ylempää, tai jotai. Korjatkaa muut jos oon ihan hakoteillä. :D Toivotaan, että se olis sitä. Mahdoikkohan losahuttaa kunnon lammikon hennesiin?? :D
 
En ole yhtään kärryillä että montako on vauvan nyt taas saanut mutta onnittelut jokaiselle.
Täällä väsynyttä vauva-arkea, ihan mahottoman kova syömään poju, lisämaitoa menee aikas paljon. Imetys on vaikeaa, vasemmalta imee rintakumin kanssa hyvin mut oikealta ei jostain syystä saa kiinni ollenkaan, olen sitten pumppaillut siltä puolelta. Määrät on suunnilleen 60ml ainakin mitä menee..onkohan muilla mitä määriä?
neuvola vasta ensi viikolla ja napavarren hajukin huolettaa niin että itkin eilen illalla pelosta, liittyy kuitenkin irtoamiseen neuvolan mukaan.
Mulla synnytys oli hirmu rankka, vesi meni kolmisen päivää ennen syntymää, juhannusaattona käynnistettiin. Kokonaiskesto oli reilu 12h ja ponnistusvaihekin vähän yli tunnin, voimat menikin kokonaan ja lopulta vaan oksentelin joten imukupilla autettiin loppu. Repeämiä tuli jonkin verran ja tietysti piti vielä tulehtuakin nyt kova antibiootti päällä.
Kaikille voimia ja masun kanssa oleville vielä jaksamista, tuntuu tosi haikealta kun ei enää tunne toisen potkuja mahassa :)

teris ja poju 6pv
 

Yhteistyössä