Teris ja Emby täällä
imettäminen on kanssa aikas aikaa vievää ja "hankalaa". Ensin nännit niin verillä, että toisesta tuli ihan kirkasta verta kerran imettäessä, joten sitä rintaa jouduin pumppailemaan pari päivää, että sain sen tyhjäksi ja verta tuli oikein hyytymien kerä, ihan kauheeta, kävin sitä neuvolassakin näyttämässä. Noh, nyt on nännit kunnossa, bebanthenella sain ne hoidettua. Mutta täällä kanssa poika syö ihan törkeesti, siis ei meidän esikoistyttö ollut yhtään tällainen! Saattaa olla rinnalla 2-3 tuntia ja siltinkään ei ole sen jälkeen tyytyväinen, vaan hamuaa koko ajan rintaa ja kitisee ja tutti ei auta, joten täälläkin on sorruttu lisämaitoon surutta, nania saa sitten siis vielä lisäksi, jos menee aivan tissillä roikkumiseksi. Vaikka niin päättäväisin mielin olin, etten tuttipulloihin sorru, tai siis korvikkeisiin, mutta minulle on kyllä tärkeämpää että tuo vauva on tyytyväinen ja kylläinen, vaikka maitoa minulta mielestäni tulee hyvin ja tyyppi imee ja sitä rintaa syö ja imuotekin katsottiin synnärillä oikeaksi, niin en tiedä miksei ole kylläinen omasta maidostani. Huono omatunto täälläkin soimaa, varsinkin kun tuo vanha kansa on niin jyrkkää tuon korvikkeen suhteen, "kyllä sitä maitoa tulee kun vaan antaa vauvan imeä ja olla tissillä...ja muuta mukavaa". Imettää kyllä aion niin pitkään kun tämä näin onnistuu, mutta lisämaitoa joudun kanssa antamaan. Yhtenä yönä poika tosiaan söi tissiä sen 3h (joo, yritti kaiketi nostattaa maitoa) ja nukkui sen jälkeen vain tunnin ja huusi taas tissiä, joten annoin 40ml korviketta ja sen jälkeen nukkui tyytyväisenä yli 2h. Ja tänään roikkui tissillä aamupäivällä 2h ja sitten laitoin vaunuihin ulos nukkumaan, heräsi heti kitisemään, joten mies antoi korviketta 80ml ja poika imaisi hyvällä ruokahalulla kaikki hetkessä ja nukkui tuossa pihalla 4h putkeen!! Joten se lisämaito tekee ihmeitä ja toinen on tyytyväinen, niin en aio huonoa omaatuntoa pohtia sen enempää, sanokoot ketä mitä tykkää
Muuten täällä menee kivasti, itse olen ihmeen pirteä ja jaksanut hyvin. Väsyneempi olin tuossa loppuraskaudessa...kesä ja valo tekee ihmeitä ainakin minulle
Neuvolatäti kävi jo kotona ja poika oli ottanut hyvin painoa takaisin, syntymäpaino 4,1 ja kotiinlähtöpaino 3,9 ja nyt oli tasan 4kg. Napatynkä irtosi siinä samalla.
Tosiaan meilläkin se
napatynkä haisi pahalle ja neuvolatäti sanoi meillekin että se alkaa haista kun on irtoamassa ja siinä samalla tutkimuksella se sitten tipahtikin
Vaikkei tuon ikäisellä niin mitään rytmiä olekkaan, niin meillä ainakin yöt menevät hyvin. Poika menee nukkumaan 22-22.30 aikaan ja nukkuu 3-4h putkeen ja sitten syö, mutta sen jälkeen voi heräillä 1-2h välein, mutta tuo yksikin pitkä pätkä auttaa mua hirveesti. Aamulla poika heräilee siinä 8-8.30. Kivasti menee siis, katotaan kuinka kauan kestää
Kun muistan esikoisella ei ollut musta minkään näköistä "rytmiä" hetkeen, ihan arpakaupalla mentiin, että millon nukkuu pidempää pätkää ja millon ei.
Itsellä kadonnut
ruokahalu. Suussa maistuu outo maku, eikä oikein tee mitään mieli. Tuo raskausaika oli sellaista, että söin aika paljon ja kaikkea herkkua teki mieli koko ajan, mutta nyt ei mitään. Väkisin imettämisen kannalta syön sen lämpimän ruuan ja yritän vähän katsoa mitä syön, jottei toisella olisi vatsavaivoja, mutta olis kiva kyllä jos joku maistuisi. Noh, kilot ainakin kivasti tippuu näin...
Tsemppiä vielä teille, joilla vauveli masussa!! :heart:
jkoo + pikkujätkä 1vko :heart: