Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
lynn_e
Odottajat;

linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
MinttuO.............06.06.08...........kolmas (eka 2004, toinen 2006)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Katzu................13.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Vauvaantuneet;

30.05.08 Lynn_e, rv 40+0, poika 4200g 54cm
 
MinttuO ejk
Odottajat;

linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Katzu................13.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Vauvaantuneet;

25.05.08 MinttuO, rv 38+2, poika 3460g 51cm
30.05.08 Lynn_e, rv 40+0, poika 4200g 54cm
 
Irina69
Tervetuloa Katzu kotiin, kirjoittelehan enemmän synnytyksestä kunhan tokenet vammoistasi:)

Täällä jo kolmas hyvin nukuttu yö takana, mitä nyt viime yönä piti herätä kahden tunnin välein pissalle ja samalla vaihtaa kylkeä. Sanoinkin aamulla miehelle, että oon kuin grillikyljys, puolta käänneltävä säännöllisesti, että kypsyy tasaisesti. Vielä otettiin tossa päivällä parin tunnin päikkärit ennen kuin isäntä lähti töihin. Silti väsyttää yhä, voisin ihan hyvin mennä taas nukkumaan, pakko yrittää kärvistellä hereillä, muuten en nuku varmaan koko yönä. Kai elimistö sitten kerää voimia tulevaa varten tällä tavalla.

Ikkunat ja ovet on yhä pesemättä, mutta kun ei vaan jaksa ja noita käsiäkin särkee. Alun perin äitini piti tulla avuksi, mutta nyt hän on itsekin tosi huonossa kunnossa lievien halvausoireiden vuoksi, joten ei hänestä ole avuksi. Jääköön myöhemmälle, ei maailma kaadu yksiin likaisiin ikkunoihin tai jos kaatuu, niin kaatukoon..

Kai se on pakko keittää itselle kupillinen kahvia ja yrittää edes vähän heräillä, jos vaikka kattelis sen eilisen fc venus -leffan boxista, niin ei nukahda sohvalle ihan niin helposti kuin kirjaa lukiessa.

Hyviä vointeja mammoille ja beibeille!

Irina ja Mirjami 36+6
 
angsteri
PALJON ONNEA LYNNELLE JA KOKO PERHEELLE! Potra poika!
Onneksi kaikki meni hyvin!! Etkä mennyt edes yliajalle!

Ihanaa, kun me aletaan pikku hiljaa jakautumaan! Olin tänään sairaalassa ja kaikki oli hyvin. Rinsessa painaa jo 3,4 kg ja virallinen syntymäpainoarvo on 3,8kg, jos menee loppuun asti. Ei mun mielestä paha. Kohdunkaula oli poissa ja kohdunsuu pehmeä. Lääkärin mukaan ei tiedä koska se syntyy -tuleeko jo pian, laskettuna aikana vai meneekö yliajalle.... Sain luvan mennä ensi lauantaina pitkän ajomatkan päässä oleviin häihinkin. Käydään vaan pistäytymässä siellä. En tiedä onko kuinka järkevää, mutta täytyy vaan ottaa lähisairaaloiden yhteystiedot ja GPS-laite mukaan. Ajellaan jo illalla sitten takaisinkin. Tulee istuttua autossa yhteensä 7h, huh. Häiden mukana tuli sitten vaateongelmiakin - mulla ei ole mitään päälle laitettavaa!

Nyt nukkumaan -väsymys näyttää iskeneen muhun ihan viime päivinä.

38+1
 
Pretty in Pink
Täällä kaikki ennallaan. Käynnistystä jatketaan viikon päästä kun on tullut 40 täyteen. Toivottavasti vauva päättää kuitenkin syntyä ennen sitä ihan itse. Vauva nyt arviolta 3.1 kg.

Pretty in Pink 39+2
 
Nadele ejk
Onnea kaikille vauvakkaille! Vauvakateus alkaa iskeä, vaikka meidän tulokas saisi kyllä luvan olla vielä ainakin pari viikkoa mahanahan alla.

Alkuperäinen kirjoittaja angsteri:
Häiden mukana tuli sitten vaateongelmiakin - mulla ei ole mitään päälle laitettavaa!
Mulla oli vähän sama tilanne veljen lakkiaisten kanssa. Onneksi kuitenkin yksi vanha juhlamekko oli venyvää kangasta eikä tarvinnut ostaa uutta. Eihän se istunut yhtään, mutta voin lohduttaa, että kaikki keskittyivät minussa vain mahan kokoon, varmasti ketään ei kiinnostanut, mitä minulla on päällä. Olisin luultavasti voinut olla vaikka alasti, ja kaikki olisivat päivitelleet vain pötsiäni :)

Täällä odotellaan kauhulla loppuviikon helteitä. Nyt on lämmintä vain vajaat 20 astetta, ja silti olen yksi hikoileva kasa. Vietän varmaan hellepäivät kylpyammeessa jääpalojen kanssa :/
En edes malta olla tekemättä mitään, kun muuttoon on enää puolitoista viikkoa, vaan pakkailen ja häärään koko ajan jotakin. Ehdin tänään käydä jo siskon ja siskon vauvan kanssa parin tunnin vaunulenkilläkin, mutta nyt alkaa olla takki tyhjä. Vielä kun saisi tehtyä jotain ruokaa kun mies tulee töistä, niin olisi päivän duunit pulkassa ja voisi keskittyä ruikuttamaan miehelle vaivojaan :)
Oikeasti mä olen nyt aika hyvässä vedossa, mitä nyt häpyliitoskivut laittaa välillä ulvomaan kivusta.
 
Lilybelle
Hei, hurjaa vauhtia täällä jakaannutaan. Paljon onnea Lynnelle ja Iinekselle! Täällä ei vielä merkkiäkään synnytyksestä. Vauva vain painaa kylkiluita ja raskaus närästyttää. Tänään uutena ilmiönä tuli polvien kolotus kun kävelin. Kyllä se ylimääräiset 15 kiloa jotain tekee nivelille. No, laskettuun aikaan vielä viikko ja pahimmillaan odotusta 3 viikkoa. Tulkaahan muutkin synnyttäneet kertomaan synnytystarinoita, kun vauvakiireiltä ehditte. Niitä on innostavaa lueskella tässä omaa koitosta odotellessa!

Lilybelle rv. 39+0 (vaikea uskoa, että on itsekin jo noin pitkällä)
 
Irina69
Onnea Iinekselle ja koko perheelle!

Tästä se vauhti tässäkin ketjussa kiihtyy vaan, saa nähdä kuka meistä loppupään odottajista on sitten se viimeinen ja syntyykö viimeinen vauva vasta heinäkuun puolella?
 
Katzu
Odottajat;

linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Vauvaantuneet;

25.05.08 MinttuO, rv 38+2, poika 3460g 51cm
29.5.08 Katzu, rv 37+6, tyttö 3044g ja 49cm
30.05.08 Lynn_e, rv 40+0, poika 4200g 54cm
 
Irina69
PIP: Mulla on nyt otettu taas labrat pe ja uudet otetaan keskiviikkona, lääkäri on sitten torstaina, joten sen jälkeen olen toivottavasti viisaampi. Kätilö oli tosin perjantaina sitä mieltä, että jossei arvot normalisoidu, niin tuskin antavat olla loppuun asti. Joten voi olla, että tuo synnytys vielä käynnistetään ellei vauva päätä itse tulla ajoissa pois. Loppuviikosta oli jo parempi kutinan kanssa, nyt taas kyhnyttelee, joten saapi nähdä. Toivottavasti kuitenkin kaikki menisi omalla painollaan, jotenkin tuo käynnistysrumbakaan ei kiehdo sun ja Lynnen kokemusten takia:(

Hyvät yöt kaikille!
 
angsteri
Tämä runo olkoon kaikille jo tämän ketjun synnyttäneille! ONNEA!

SILITTI HILJAA ENKELIN SIIPI,
KAUNEINTA KAIKISTA KÄYTTI.
ONNEN OVESTA SISÄÄN HIIPI,
TODEKSI TOIVEET TÄYTTI.

Onnea erikseen myös Iineksen koko perheelle!!


 
Katzu
Tässä teille synnytyksestä luettavaa

Eli keskiviikkona touhusin koko päivän kaikenlaista pihalla. Illalla aloin vielä maalaamaan sitä terassin lattiaa siis nelinkontin. Noin klo 19 lorahti jotain housuun ja sen jälkeen lorahteli lisää. klo 20 ehdin istumaan keinutuoliin ja sit havahduin, että joo supistelee sillailla että tuntui himpun alamahahassa. Soitin polille ja pyysivät sinne. Kaveri tuli hakemaan minut ysiltä ja sit mentiin. Autossa supisteli 5-8 minuutin välein,mutta ei mitenkään kipeästi. Klo 10 oltiin sairaalassa ja olinkin kolme senttiä auki. Äkkiä soitto miehelle, että nyt todellakin lähtee ajamaan sairaalaan,että tässä ei enää kauaa mene. Kaveri jäi seuraksi,mut siirrettiinsaman tien saliin. Ilokaasua aloín hengittelemään aika nopsaan, alapäässä paine ns kasvoi. Epiduraalia alettiin kätilön kanssa puhumaan. Kätilö tuumas,että saattaa nopeuttaa vauhtia lisää ja sit mies ei välttämättä ehdi. Minä jääräpää härkä sinnittelin ja annoin ajan kulua. Olin 6-7senttiä auki ja sanoin kätilölle, että nyt epiduraali, jos vielä ehtii antaa. Kello oli noin 24.00 ja hoitaja alkoi valmistelemaan välineitä puudutetta varten. Mies pörhälsi paikalle, kaveri lähti kotiin. Lääkäri antoi epiduraalin ja paine senkuin kasvoi (siis alapäässä). Pikkasen antoi kätilö vauhtia supistuksiin tipalla, koska epiduraali hieman niitä laimensi. Tutki alapään ja sanoi,ettei mikään ihme että paine on niin kova. Pää on niin alhaalla ettei tosikaan. reunaa oli vielä vähän jäljellä. Ei mennyt kuin pari minsaa, niin kätilöantoi luvan ponnistaa. Vartti siinä ähistiin ja töitä sai kyllä tehdä ihan tosissaan. Pienen viillon teki. Sit oli pikku Nöpö ulkona 01.20 ja meidän ihasteltavana. Maailman suloisin tyttö:)

Kätilö ompeli (aika inhaa), ihan pieni repeämä epparin lisäksi. Kello 03.00 meille tuotiin tosi nätisti katettuna kahvit, kuohuviinilaseissa tuoremehut ja isot leivät.
 
Ripuska
ONNEA MUHKEESTI ONNEA kaikille tuoreille äityleille ja vauvoille tietty myös. Alkaa itselläkin realisoitumaan (?) ajatus siitä että tämä vatsa ilmeisesti jossain vaiheessa katoaa ja ulos tulee ihminen :) Tähän asti kun tyyppi on vaan möyrynny, konkreettiset asiat on niitä lastenvaatteita ja muita.. Mutta kohtahan se....

Neuvolasta sanoivat eilen että saattaa hyvinkin mennä Juhannukseen asti lapsen ulostulo (siis sen perusteella että olen ensisynnyttjä), mullahan tällä hetkellä 38+5. Alko ihan ahistaa, alkaa nimittäin mennä hermo tän jäykkäilyn kanssa pikkuhilijaa. Ja liitoskivut, ahhhh.... aivan sairaat. Tulee mieleen ajat joskus 8-vuotiaana kun oli kasvukipuja lonkissa, tuntui aivan samalta!

Mutta nyt läksen pois huoltomiesten tieltä, ovat vaihtamassa patteriventtiileitä. Onnea vaan tosiaan kaikille ja mitä parhainta tiistaita itse kullekin säädylle!
 
Pretty in Pink
Katzulle kysymyksiä (sitten kun ehdit vastaamaan...). Pyysikö ne sut sinne sairaalaan vesien menon vai supistuksien takia? Kun sulla supistukset tuli kuitenkin aika harvoin ja silti olit sen kolme senttiä auki...

Mietin vain kun itse makoilin silloin käyrillä ja supistuksia tuli tasaisesti 2-3 minuutin välein, tuntuivat vatsassa tai selässä ja kestivät yli puoli minuuttia. Ja silti ne eivät tehneet mitään. Mietin siinä itse että mun ei vissiin kannata laskea supistuksia vaan mennä sairaalaan vasta silloin kun yksinkertaisesti vaan niin kipeä ettei pysty olla kotona. Toki meiltä sairaalaan ajaa viidessä minuutissa, että ei tarvi sillä tavalla ennakoida matkan takia.
 
MinttuO ejk
Onnittelut Iinekselle ja perheelle!!

Katzun synnytys kuulosti helpolta?! Oliko se sitä? =) Meilläkin mies meinasi myöhästyä esikoisen synnytyksestä. Kätilö patisti hänet aamupalalle kahdeksan aikaan (mentiin sairaalaan viiden aikaan aamulla) ja mies lähti käymään kotona. Mut siirrettiin saliin siinä pian miehen lähdön jälkeen. Lähempänä ysiä kätilö alkoi kyselemään isin perään. Eipä ollut mulla siinä vaiheessa hajuakaan koska on tulossa takaisin...en tiennyt edes missä mun puhelin on?? puhumattakaan että olisin muistanut miehen puh.no ulkoa. Mies tuli takaisin 9.10 ja ponnistamaan alettiin 9.20...lapsi syntyi 9.41. Onneksi kerkesi takaisin!!!
Mies myöhemmin kertoi että oli oikein yrittänyt kuluttaa aikaa kun hänen mielestään kätilö oli kuulostanut siltä että menehän isi eikä ole kiirettä takaisin...tämä kestää vielä. Onneksi tuli sit takaisin!

MinttuO ja poju 9pv
 
Katzu
Eli lähinnä sen takia kun vettä lorahteli. Soitin sairaalaan muistaakseni 20.20 eli vartin oli supistelut. Kerroin olevani yksin kotona ja matkaa sairaalaan 70km. Mies tuli joskus puolen yön jälkeen eli ehti olla reilun tunnin paikalla ennen kun tyttö oli ulkona.

Siis mitään kammoa ei jäännyt. Ja loppujen lopuksi kaikki meni niin nopeaan. Kunhan vaan alapää kestää taas istumisen :)
 
Alessia
Onnittelut täältäkin Iinekselle!

Mä olen vasta pakkaillut sairaalakassia, tosin sieltäkin vielä puuttuu kaikenlaista. Jos synnyttäneet ehtivät kertoa, missä tamineissa vauva tuli kotiin ja mitä muuta erityistä oli/olisi ollut tarpeen, niin olen kiitollinen! (Erilaisia listoja on kyllä luettu)

Mulla tänään tutustuminen sairaalaan.

Alessia 36+1
 
angsteri
Katzu, kiitos synnytyskertomuksesta!! Kuulostaa tosiaan mustakin helpolta synnytykseltä! Oliko supistukset kivuliaita? Mä olen nimittäin itse miettinyt, että milloin sitä osaa lähteä sairaalaan ja miltä ne kivuliaat supistukset oikein tuntuu...
 
Katzu
No ne supparit joita oli sairaalaan lähtiessä, ei ollut kovinkaan kipeitä. Mutta sairaalaan päästyä muuttuivat kipeämmiksi. Mutta kun tuo synnytys muutenkin eteni niin vauhdikkaasti. Ja tosi äkkiä aloin hengittämään ilokaasua.

Pikaisia visiittejä koneella. Nytkin seison ja kirjoitan :) Äsken imetin istualtani ja nyt ei taas hetkeen kykene istumaan...

Terkka tulee klo 12 kotikäynnille
 
Pretty in Pink
Irina: Onko sulla se Adursal-lääkitys? Mulla se tiputti arvot parissa päivässä. Ihme jos eivät ole antaneet. Olen ymmärtänyt että jos arvot on korkeat niin käynnistävät jo pari viikkoa ennen la:ta, mutta matalemmillakin arvoilla (jos ylipäätään on diagnosoitu) käynnistävät kun laskettu aika on saavutettu. Ettei ainakaan kovasti yli menisi.

Mä toivon varpaat ristissä, että synnytys käynnistyisi kuitenkin itse, niin pääsisi helpommalla. Saisi olla kotona ja silleen. Se käynnistely on kuitenkin niin stressaavaa kun aloitetaan ja lopetetaan ja aloitetaan ja lopetetaan.
 
EmiliaX
Onnea Lynnelle ja Iinekselle myös täältä!

Viime viikolla mulle tuli kova päänsärky,verenpainetta ja turvotusta. Ottivat sitten verikokeita toksemia-epäilyn vuoksi. Onneksi ei ollut mitään raskausmyrkytystä. Vähän outoahan se olis,kun tää on jo kolmas raskaus ja myrkytysvaara pienenee joka raskaudessa. Mutta se päänsärky,ihan kamalaa! Panadolit ei auttaneet yhtään,joten sain luvan ottaa yhen panacodin ja määräyksen lepäämään pimeään huoneeseen. Viikonlopun sitten makoilin ja isäntä ja mummi hoitivat lapsia. Mutta kyllä lepo tepsi. Turvotuset väheni silminnähtävin ja olo parani. Painoakin oli pudonnut kilo perjantaista!

Muutamana iltana on ollut kovia suppareita. Ja vauvan pää on kiinnittynyt l'ähtökuoppiiin. Jokohan kohta pääsis synnärille? Naureskelin,että ei vielä,kun perjantaille on tilattu kampaamooon aika. Vasta sen jälkeen saisi mun puolestani syntyä.

Joku kyseli milloin kantsii mennä synnärille. Mulle on sanottu että heti jos lähtee lapsivedet tai supistukset muuttuu tosi kivuliaiksi ja säännöllisiksi. Kahdessa ekassa raskaudessa satuin olemaan valmiiksi synnärillä tutkimuksissa,ja molemmilla kerroilla meni siellä lapsivedet,joten eivät enää laskeneet pois. Eipähän tarvinnut miettiä milloin lähtisi:) Ja kumpikin synnytys kesti n. 8h.

Emiliax 38+4
 

Yhteistyössä