Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Kolkyt ja risat
Alkuperäinen kirjoittaja juulia78:
jonkinlaista iskiasvaivaa. Vetää vuorotellen kumpaakin pakaraa vihloen jos on paljon liikkeellä, onko muilla?
Mulla kanssa on ollut tuota...ensin oli muutama kuukausi sitten ja menin pyytämään lähetteen osteopaatille kun tuntui ettei lantio ole ihan kohdallaan ja kävin siellä kaksi kertaa ja ekalla kertaa kuului sellainen paukaus lantiosta, että huh ja sen jälkeen vaiva hävisi, toinen kerta oli vain tarkistus että onnistuiko. Työpaikkalääkäri yritti kyllä ensin, että laitetaan vaan kortisoonipiikki tuohon pakaraan kun siellä on joku nivelpussin tulehdus, mutta mä halusin ensin kokeilla luonnollisempia keinoja. Mulla oli vasemmalla puolella se vetävä kipu ja säteili pohkeeseen asti...hassua oli se, että mulle on teini-ikäisestä sanottu, että vasen jalka on sen muutaman millin toista lyhyempi ja pitäisi käyttää ylimääräistä pohjallista vasemman puolen kengässä. Osteopaatti sanoi, että ei muuten ole lyhyempi vaan lantio on vaan hieman vinksallaan ja se aiheuttaa illuusion, että olisi lyhyempi toinen jalka. Nyt kun se saatiin paikalleen niin pitäisi muistaa aina kävellä niin, että peppu on lantion alla ja polvet ei lukossa eikä pyrstö takana ja selkä notkolla niinkuin olen "yliojentanut"...no oppia ikä kaikki. Nyt olen taas tässä viikon ajan kamppaillut etten menisi peppu takana kuin kana, mutta se on vaikeaa tän mahan kanssa ja eilen huomasin, että vaiva tuli taas hieman esiin, mutta heti kun yritin korjata kävelyasentoa niin se auttoi. Osteopaatti sanoi, että ennen synnytystä tai heti sen jälkeen voi olla, että vaiva uusiutuu sillä tietenkin maha aiheuttaa erilaista kävelyasentoa. No sinnittelen ehkä nyt kuitenkin sen synnytyksen yli sillä ei tän mahan kanssa paljon enää voi kroppaa väännellä...

Mutta nyt viimeiseen neuvolalääkäriin...
 
Nadele
Onnea Mintulle! Ja tervetuloa Rispuskalle.

Meillä oli tänään ylimääräinen ultra ison mahani takia, tulokset olivat huojentavia. Arvioitu syntymäpaino on vähän alle kolme ja puoli kiloa, eli yli nelikiloiseksi tuo tuskin ehtii millään, kun viikkoja on enää neljä jäljellä. Pää oli osittain jo lantiossa, mutta muuten vauva on edelleen aika ylhäällä. Kaikki vaikutti oikein hyvältä, etenkin sydämen lääkäri katsoi tosi huolellisesti ja näytti aivan oppikirjatapaukselta kuulemma.
Lapsivettäkään ei ollut yhtään liikaa, joten mun kohtu nyt vaan kasvaa niin, että sf-mitta on iso. Hyvä niin, pääsi käymään vielä ylimääräisen ultran.

Eilen kävin labrassa hepatoositesteissä ja sieltäkin tuli sikäli hyviä uutisia, että maksa-arvot olivat ihan kunnossa. Sappihapoissa menee ensi viikkoon, mutta toivotaan nyt, että nekin on ok.

Mulla ei ole yhtään vielä synnyttävä olo. Supistukset on oikeastaan loppuneet kokonaan, ja muutenkin krempat ovat sellaisia, että johtunevat isosta mahasta ja sen painosta. Hyvä näin, ennen juhannusta ei olisi oikein kalenterissa vauvalle tilaa ;)
 
Niksu ex-kermeistä tunkeilee
Elikkäs Katzun kuulumisia tulin teillekin päivittämään. Nöpö syntyi 29.5. aamuyöllä: TYTÖLLÄ mittaa 3044g ja 49 cm. Molemmat voivat vallan mainiosti. Katzu lähettelee kovasti terveisiä!
 
Lilybelle
Apua, mahtavaa! Nyt on alkanut oikein kunnon synnytysaalto, ja Katzullakin reippaasti ennen la:ta. Tästä se vauhti varmaan kiihtyy! Paljon onnea Katzulle, jos viestinviejä Niksu pystyy välittämään terveisiä.

Oma napa: Neuvolassa tänään kaikki kunnossa. Painoa tullut 500 gr viikossa. Neuvolantäti kehotti liikkumaan enemmän, mutta olen kyllä ollut joka päivä pyörän selässä tai kävelyllä. Enkä ole mielestäni kauhesti herkutellutkaan. Ehkä painonnousu on siis osittain turvotustakin. Ennakoivia supistuksia on ollut hiukan enemmän kuin aiemmin, mikä antaa toiveita, ettei menisi kauheasti yliaikaiseksi. Tosin takeitahan ei siitä saa...

Lilybelle ja vaavi 38+4
 
angsteri
Eihän, Ihanaa Niksu ja kiitos, kun tulit kertomaan ilouutisen tänne meillekin!!!! ONNEA KATZULLE JA KOKO PERHEELLE!!!!

Meillä taisi olla KAtzun kanssa LA suht samana päivänä (ellei jopa sama) niin hyvä etten minäkin lähtenyt eilen synnärille :). Ei tainnut olla kaukana....
 
Irina69
Vau, nyt se buumi sitten alkoi, ISOT ONNITTELUT KATZULLE JA PERHEELLE!

Mulla oli tänään kättärillä labra 7.45, sydänkäyrä 8.00 ja ylävatsaultra 9.00, joten koko aamu meni siellä ja vielä piti olla ilman ruokaa koko ajan. Kävinkin heti ton ultran jälkeen kahvilassa syömässä sämpylän ja kermapullan, hyi mua, vaikka piti sokerittomalle ryhtyä..

Labratuloksista ei ole ainakaan vielä soitettu mitään, joten toivottavasti ainakin nuo sappi-arvot on ok, lupasivat soitella jos on jotain mikä vaatii nopeampia toimenpiteitä, kontrollilääkäri on vasta ens torstaina. Sydänkäyrät oli tosi hyvät, eikä ylävatsasta löytynyt mitään sappikiviä ym. hälyyttävää, joten niistä nuo kohonneet maksa-arvot ei johdu.

Viime yö oli ihan kamala, kun alavatsa kipuili noita menkkamaisia kipuja, samoin supistelut on lisääntynyt vallan hurjasti viikon sisällä. Kätilö totesi, että kohtu valmistautuu pikku-hiljaa synnytykseen ja epäili, että vauva voi hyvinkin tulla ennen laskettua aikaa. Tosin jos nuo maksa-arvot ei lähde laskuun, niin saattavat myös käynnistää etukäteen. Voi kun vielä ainakin viikon-kaksi jaksaisi mahassa pysyä, niin hyvä olisi. Kävely on välillä ihan kamalaa, kun alapäätä vihloo ja supistelee, joten taitaa mennä aika hissukseen tää loppuaika, mutta vauvalle on parempi mitä pidempään jaksaa mahassa pysyä.

Joku valitteli turvotuksesta, mulla on kans taas jalat jo aamusta lähtien turvoksissa, joten painoa oli taas tullut lisää keskiviikon neuvolassa, vaikka edellisellä kerralla oli tippunut. Näyttää mulla ainakin tuo sääkin vaikuttavan, kun oli viileämpää, ei turvotus ollut niin paha, nyt taas lämpimällä säällä on pahempi. Nestettä olen kyllä juonut kuin kameli ja vältellyt suolaisia ruokia, muttei tuo näytä auttavan. No, synnytys sitten viimeistään auttaa tähänkin vaivaan.

Aurinkoista perjantaita!

Irina + Mirjami 36+3
 
EmiliaX
Hei pitkästä aikaa!

Onnea hirmusesti Mintulle ja Katzulle!

Irina: Sympatiani sinulle. Tiedän tasan tarkkaan millasta on noiden turvotusten ja käsien puutumisien kanssa. Kaikissa kolmessa raskaudessa niitä on mulle siunaantunut:( Ekassa pahiten,ja kolmannessa ne tuli myöhempään,vasta joskus rv 35-36. Samoin verenpaineet on nousseet joka raskaudessa. Ekassa jo rv 28 mutta nyt vasta rv 37. Raskausmyrkytysvaara kuulemma pienenee joka raskaudessa.

Itseltä otettiin verikokeet myrkytystilaepäilyn vuoksi eilen,kun päätäkin särki armottomasti. Onneksi ei mitään ollut,ja pissakin puhdas. Panacodin määräsi ja nukkumaan pimeään huoneeseen. noita panacodeja en oo ennen syönytkään. aika vahvoja ovat. Mutta sainpas nukuttua koko yön niiden voimalla. Turvotus kun särkee minullakin sormia,niin aamuyöt on aika levotonta.Heräilen n. tunnin välein.

Mulla on maha toiminut tosi hyvin tämän viikon! Kakalla on saanut käydä jopa NELJÄ kertaa päivässä! Jotkut sanoo että tuo on yksi merkki lähestyvästä synnytyksestä. Esikoisen aikaan se tosiaan oli eka merkki. Silloin rupesi vatsa toimimaan vilkkaasti tiistaina ja vauva syntyi lauantaina. Nyt on kyllä mennyt pidempi aika.

Otin eilen valokuvia vauvanmahastani(tai mies otti). Jos tää tästä pian häviää:))

Supistuksia on ollut vaan vähän. Useimmiten iltaisin.

Reilu viikkko sitten ultrassa oli paikat kiinni,vaikkakin pehmentyneet. Joten ehkäpä tää vauveli viihtyy vielä jonkin tovin yksiössään.

Hyviä vointeja kaikille(jos mahdollista).

Emilia ja masuasukki rv 38+1
 
Irina69
Aurinkoista huomenta!

Nukuin ensimmäistä kertaa viikkoihin yöni tosi hyvin, 10 tuntia sikeätä unta ja vain kahdellla pissaherätyksellä. Ilmeisesti sitä tarpeeksi väsyneenä nukkuu säryistä huolimatta. Nyt pitäisi saada käsiä vetreämmäksi (oikea niin pahana etten jaksa kahvipannua nostaa), niin voisi käyttää päivän siivoamiseen, kun kerrankin olo tuntuu pirteämmältä.

Pitäisi myös pyytää isäntää ottamaan kuvia tuosta masusta, eihän sitä enää muuten itsekkään usko kuinka valtava se on ollut, kun vauva on syntynyt. Saa nähdä kuinka paljon jää laitokselle, nyt painoa on tullut n. 10 kg. Lähtöpaino oli jo ylipainon puolella riittävästi, joten toivottavasti ainakin nuo tulleet lähtevät ja imetys vie sitten lisää kiloja, muuten on kova laihdutusurakka vielä myöhemmin edessä. No, ei nyt kannata stressata painoansa, tää kesä on kuitenkin menetetty, mutta josko sitten ensi kesäksi pääsisi bikinikuntoon. Tosin kun pääsee mahasta eroon, sitä voi tuntea itsensä ihan laihaksi, kun saa normivaatteet päälle ja pääsee liikkumaan etanavauhtia nopeammin:)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Irina ja Mirjami 36+4
 
MinttuO ejk
Katzulle isot onnittelut!!! Hurjan hienoa!!

Juulialle: Eka synnytys oli 5h 21min ja toinen 1h 54 min ja tämä kolmas siis 1h 41min.
Eli kannattaa todellakin varautua siihen että kiirettä pitelee kotoa keretä sairaalaan. Minun onneni tässä kolmannessa raskaudessa oli se että lapsivesi alkoi tihkumaan...kerettiin hyvin sairaalaan ennen kuin supistuksen kunnolla alkoivat. Pelkäsin kovasti juuri sitä että ei keretä kun keskimmäisen kanssa tuli vähän kiire...

Tänne ei ihmeitä. Vauva syö ja nukkuu...eipä juuri muuta tee =) Kiltti poika...=)

 
juulia78
Aurinkoista lauantaita kaikille...

Täällä siis vaan synnyttäneiden määrä alkaa kasvaa, hienoa. Olisiko mahdollista että laitettaisiin la listaan nyt jo synnyttäneidenkin päiväykset, voi katsoa miten on tullut ja ketkä vielä kuuluvat tähän odottavien listaan?

Itsellä alkaa tuntua ainakin nyt että lähtö saattaa olla yllättävänkin pian. Yö meni siinä että alaselässä kipua, samoin alavatsalla menkkakipuja ollut pitkin aamupäivää. Kunnollisia suppareita ei kuitenkaan vielä. Sanoin miehellekin että voipi olla että tämän viikonlopun aikana synnytetään niin jo valahti kasvot hieman totisemmaksi ja paineli sitten pihalle hommiin. No saapa siellä muuta ajateltavaa.

Kassinkin olen nyt sitten sairaalaavarten pakannut. Sinne laitoin vauvalle kotiutusvaatteet, itselle puhtaat vaatteet ja hygieniatuotteet. Myös puhelimen laturi tuli mukaan. Vielä puuttuu sitten kamera ja sen laturi niin eiköhän niillä jo selvittäisi. Ystäväporukassa meillä on tullut tyttöjä ja poikia vuorotellen, viimeisin poika syntyi eilen. Eli jos minä olen porukassa seuraava niin taidan toisen tyttären saada, mies olisi siitä aivan haltioissaan;) No katsotaan...

Hyvää viikonloppua kaikille, toisille vatsansa kanssa ja toisille nyyttiensä kanssa eli myös Kazulle hurjat onnittelut!

Juulia ja vaavi 39+3
 
Pretty in Pink
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Kyllä' kuulkaa ottaa aivoon.

Käynnistys ei onnistunut ja lopuksi lääkäri sitten passitti kotiin, kun arvot eivät hänen mielestään olleet tarpeeksi korkealla. Ottivat uudet verikokeet jotka sitten seikkalilivat jossain neljä päivää (tulokset saadaan yleensä samana päivänä). Olivat laskeneet lääkityksellä. Nyt sitten ma prenalle käyrille ja lääkärin tarkistukseen.

Lynne, mä olen kyllä ihan totaalisesti menettänyt uskon noihin käynnistyksiin. Vauva tulee just kun sitä huvittaa...

Pretty in Pink 39 tasan.
 
Lilybelle
Voi epätoivo noita tyssähtäneitä käynnistysyrityksiä. Ei ole aiemmin kantautunut korviini tätä puolta käynnistyksistä, että ne eivät tosiaan läheskään aina saa tulosta aikaiseksi. Varmaan on niin, että yliaikaisilla vauvoilla se käynnistys toimii paremmin, kun vauva on valmiimpi tulemaan ulos ja keho on kypsynyt enemmän synnytykseen. Pip:llekin toivotan pitkiä hermoja, vaikka on varmaan tosi turhauttavaa. Hyvä sentään jos arvot olivat laskeneet.

Lilybelle, 38+4
 
Irina69
No voih, kyllä ottais itteäkin päähän tuollainen meininki. Voimia PiP ja Lynne!

Kyllä yksi hyvin nukuttu yö tekee näköjään ihmeitä, en muista koska olisin ollut näin pirtsakka koko päivän. Sain imuroitua ja pestyä lattiat koko huushollista, nyt makkarasoppa porisee hellalla ja sämpylät odottaa uunin lämpiämistä. Tosin nyt alkaa hieman sitten jo väsyttää, saa nähdä meneekö loppuilta sitten ihan pötkötellessä. Vauva on ollut tänään jotenkin rauhallisempi (liikkunut kuitenkin), eikä tavanomaisia supisteluita ole juuri tuntunut, pitäisköhän tästä huolestua vai onko mulla vaan tänään parempi päivä? Vai onko tää tyyntä myrskyn edellä eli ens yö on taas ihan mahoton?

Vointeja kaikille!
 
angsteri
Minttu, hyvä kuulla, että teillä voidaan hyvin! Kerrohan enemmän koko synnytyksestä ja nyt kotona olosta, jos jaksat.

PIP, uskomattomalta kuulostaa ettei synnytystä saada käynnistettyä! Koitettiinko muita keinoja kuin tippaa? Maanantainako on jo uusi yritys? Eikös Lynne mennyt torstaina uudelleen sairaalaan? Onkohan hänellä jo nyytti sylissään? Toivottavasti! Saas nähdä kuka meistä seuraavaksi poksahtaa, Minttu ja Katzuhan jo yllättivät :).

Täällä on kaikki ok. Supistukset taas vähän rauhoittuneet, mutta kyllähän ne päivittäin ovat vaihdelleet paljonkin. Synnytys jännittää ja paljon....
 
-Ama- ejk
Onnittelut Mintulle ja Katzulle!!!

Oma olo on edelleen ihan hyvä. Vähän nämä kuumat ilmat tuntuu tukalilta, mutta ihan ok olen ne kestänyt. To kävin synnytystapa-arviossa (pituuteni vuoksi) sairaalalla ja kaikki ok. Painoarvio nyt n. 2500 g eli laskettuna aikana olisi sitten noin 3100-3200g, sopii mulle. Lantio oli tilava joten alakautta pitäisi mahtua tulemaan. Kohdun ulkosuu jo sormelle auki, sisäsuu vielä tiukasti kiinni ja kanavaa n.2,5 cm jäljellä. Supistuksia tullut ihan muutamia parin viikon sisään, siis kivuliaita, kivuttomia jonkin verran siinä rinnalla.

Aivan ihanaa että kesäkuisia vauvoja on jo saatu ulkomaailmaan. Toisaalta en jaksaisi odottaa omaani mutta toisaalta on ihan kiva kun on vielä näitä viimeisiä omia,rauhallisia hetkiä.

Sairaalakassia en ole pakannut, mutta olen tehnyt listan mitä sinne meinaan pakata jos tulee äkkilähtö (mitä ensisynyttäjänä epäilen kovasti...)

Ikävää ettei synnytykset käynnisty. Vaikka toki ymmärrän oikein hyvin että luonnollisesti kaikki menee sutjakammin. Tietysti se on ärsyttävää kun on ihan oikea ja painava syy miksi sitä synnytystä lähdetään ylipäänsä käynnistämään.

Aurinkoisia päiviä kaikille toivotellen,

-Ama- rv 36+6
 
Pretty in Pink
Mulla koittivat käynnistää suun kautta otettavilla lääkkeillä. No, eivät kai enää yritä käynnistää enää ellei mene yliaikaiseksi. Tai en tiedä, nehän nyt voi keksiä mitä vaan. Saa nähdä mitä maanantaina keksivät.

Sairaalassa oli yhtä aikaa käynnistyksessä (samat viikot) yks äiti verenpaineiden takia ja sillä käynnistys oli jatkunut viikon tuloksetta. Samoin tutullani oli lapsi mennyt kaksi viikkoa yliajalle ja silti käynnistys kesti viisi päivää. Että kai se käynnistys on hyödyllinen vain silloin kun vauva on jo ikään kuin tulollaan, muuten homma kestää.

Kipuja ja jomotuksiakin on tässä viikolla ollut, yhtenä iltana oikein lupaavastikin. Mutta saa nyt nähdä. Syntymä ja kuolema on elämässä niitä asioita joihin ei juurikaan voi vaikuttaa. Siihen tyytyminen!
 
MinttuO ejk
Onnittelut Lynnelle!! ja perheelle tietty! Lähtikö synnytys käyntiin itekseen vai käynnistyksellä? Heti utelemassa =)

Mun synnytyksestä:

Päikkäreiden jälkeen alkoi lapsivettä holahdella pieniä määriä kerrallaan siinä kello 14 aikaan. Ensin tuli sellainen kipeämpi supistus (niitä ekoja harvoja) ja sitten holahti jotain lämmintä pöksyyn. Ihan kirkasta eikä tuoksunut millekkään...
Suppareita ei alkanut heti tulemaan joten jäin seurailemaan tilannetta. Ilmoitin miehelle että taitaapi tänään syntyä tämä lapsi. (ja olin niin harmissani kun tajusin ettei kesäkuulle päästä =D )

Vajaa tunti ekasta lorahduksesta tuli ekat kipeämmät supparit ja sitten ilmoitin miehelle että taidetaan lähteä näytille sairaalaan. Mun nopeiden synnytysten takia ajattelin että parempi mennä ajoissa.

Sairaalassa oltiin 15.30 ja supistuksia tuli harvakseltaan...mutta kun makoilin käyrillä niin alkoihan niitä tulla ja kipeämmiksi muuttuivat koko ajan. Sisätutkimus kertoi paikkojen olevan n. 3cm auki ja kaulaakin vielä 1cm jäljellä. Kätilö alkoi valmistella meidän siirtoa saliin. Siellä oltiin 16.15 ja olin siinä vaiheessa 5cm auki. Sängyn vierellä seisten huokailin supistuksia pois...olivat jo tosi kipeitä ja ajatus makoilemaan menosta tuntui järkyttävältä...seisten oli hyvä olla. Kätilö ei laittanut käyrääkään menemään vaan antoi mun seistä.

16.45 olin auki 8cm ja alkoi pikkuhiljaa jo työnnättämään...ja supistukset oli tosi järkkyjä...en enää tämän tutkimuksen jälkeen noussut ylös koska kätilö antoi luvan työntää rauhallisesti lasta alaspäin...vähän yli viisi sitten sain luvan ponnistaa ja 6 min ponnistuksen jälkeen oli poika maailmassa. Ponnistusvaihen oli ihan järkyttävä...kohtu teki jonkin megasupistuksen eikä taukoja tullut ollenkaan...se vaan työnsi ja työnsi lasta tulemaan. Kätilön piti aina mua muistuttaa hengittämisestä...ja välillä piti läähättää kun meinasi niin vauhdilla tulla...mutta kun vauva oli maailmassa kivut katosi ja ihana poika nostettiin mahan päälle. =)

Kokonaisuudessaan tuohon meni se 1h41min. Kipeä mutta nopea toimitus. =)

Nyt kutsu käy mentävä taas...

MinttuO ja ryynipoika tänään 1 viikon
 
juulia78
ONNEA Lynnelle poikavauvasta!!!!

Kuka sitten olisi seuraava synnyttelijä;)
Täällä vointi ennallaan, ei merkkejä mitään että alkaisi synnytys lähenenmään. Ajoittain tuntuu että mennäänkö reippaastikin yliaikaiseksi, mutta sitten taas tulee mieleen ettei se esikoinenkaan ennakkoon tulostaan ilmoittanut, ja kun supistelut alkoi niin sitten se olikin jo menoa, odotellaan...

Juulia ja vaavi 39+5
 
Katzu
Kotona ollaan. Kiitoksia onnitteluista :)

Kaikki ok, istuminen ainoa hankaluus.

Mintulle ja Lynnelle onnitteluja :) Tästä se meidän porukka vähitellen jakaantuu. Kaikille vielä yhdessä osassa oleville hurjasti tsemppiä.

Kirjoittelen sit myöhemmin tarkemmin synnytyksestä
 
päivitys
Lynn_e...............30.05.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
MinttuO.............06.06.08...........kolmas (eka 2004, toinen 2006)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Katzu................13.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen


Tehkää lista synnyttäneistä! :)

Onnea hurjasti heille!
 
Alessia
Paljon onnea lynn_e ja Katzu!

Tosi kiva kuulla että synnytykset ovat sujuneet hyvin. Täällä se tuntuu vielä etäiseltä. Kiirettä on pitänyt kaikenlaisten valmistelujen kanssa, joten täälläkään en ole pariin päivään ehtinyt käydä - ja sinä aikana olikin sitten saatu kaksi lasta maailmaan!

Mä olen pistänyt kalenteriin, että tänään alkaa talon korjausmaalaus, ja tarkoitus olisi jaksaa joka päivä rapasutella 2 tuntia maaleja.... Illalla on jumppa, joten asetin tarvoitteeksi hoitaa tän päivän urakka klo 14-16, eli nyt olis mentävä!

Alessia 36+0
 
lynn_e
perjantaina aamulla menin takaisin sairaalaan (kun to:na ei taaskaan käynnistys onnistunut). silloin aamulla yllätykseksi olinkin auki 4cm ja kalvoihin saatiin reikä. tästä sitten eteenpäin odotellen, hieman tipalla avittaen synnytys käynnistyi. epiduraalin kehun taas maasta taivaaseen ja keinutuolin :D 8h kesti synnytys, josta ponnistusvaihe 1h, ja poika syntyi illalla 20:04. täällä taas vauvaa nuuskutellaan.
 

Yhteistyössä