Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
Phoolan harmaana
Isomummini taas kertoi seuraavan tarinan.

Hänen isoisänsä oli tehnyt seinäkellon joka muutaman vuoden käymisen jälkeen oli lopettanut käymisen. Mutta koska kellolla oli tunnearvoa, sen annettiin olla seinällä vaikka ei käynytkään. Kun sitten kello oli ollut pysähtyneenä monta vuotta (eikä useista yrityksistä huolimatta sitä saatu käyntiin) syntyi perheeseen pahnanpohjimmainen, perheen ensimmäinen poika. Kello oli yhtäkkiä lähtenyt käyntiin, ihan samoihin aikoihin kun poika oli syntynyt. Kello oli tietenkin siirretty oikeaan aikaan ja kovasti asiaa oli ihmetelty.

Kello kävi 15 vuotta normaalisti ilman ongelmia. Pojan ollessa 15v hän hukkui kauniina kesäpäivänä jokeen ollessaan kavereittensa kanssa uimassa. Ja kello oli pysähtynyt juuri samoihin aikoihin, eikä sitä enää koskaan saatu käymään! :eek: Eli kello kävi vain sen ajan kun poika eli! :eek: :eek:

Vivian-81
:eek: mä oon ihan paniikissa vaikka on jo aamupäivä ja tarkkailen nyt koko ajan kaikkea :whistle:
Mut kerrompa täs pari juttua;
Mun äidille oli sattunu sellanen juttu kerran että sillä oli yöllä koskenu aivan sairaasti selkään(jo usean yön ajan ) ja itkien oli vaan kävelly yökaudet kotona kun ei muuta voinut.Oli sitten alkanut rukoilemaan ja rukoillut että poistaa tän kivun ja antaa ees jonkun merkin että on olemassa ja että tää kipu joskus hellittää..samantien oli valokuvakehys kirjahyllyssä kaatunu,siis sellanen joka on silleen takakenossa nojaa siihen tukeen ja se oli kaatunut niin että suoraan kuvapuoli alaspäin :) ja muutama sekuntti siitä niin äidille oli tullut sellaset väreet niskasta varpaisiin ja se kipu hävinny tyystin,eikä sen jälkeen ole koskenut...

Sit sellanen juttu kun mummi kuoli,niin äiti soitti mulle kotiin sairaalasta että tulkaa heti tänne jos haluatte hyvästellä mummon,mä lähdin sairaalalle kiitolaukkaa ja kun pääsin huoneeseen jossa mummi oli niin mummi nukkui pois ja koko huonen täyttyi auringonvalolla(lisään tähän:että silloin satoi koko päivän ja oli aivan pilvinen taivas)ja kun mummo oli sitten viimeisen henkäyksensä vetänyt niin aurinko hävisi ja alkoi sataa =)

Tämän saman tarinan olen kirjoittanut myös tuonne toiseen osioon.

Kaksi vuotta sitten syksyllä veljeni kuoli auto-onnettomuudessa. Näin veljeni viimeisen kerran viikkoa ennen onnettomuutta vanhempieni luona. Juteltiin, veljeni puhelin soi, hän oli puhelimessa jonkin aikaa, puhelu kesti ja minä aloin tehdä jo lähtöä kotiin. Ovella tuli voimakas tunne, että minun pitäisi odottaa veljeni puhelu loppuun ennen kuin lähden. Pysähdyin ovella, kuuntelin loppuiko puhelu, ei loppunut. Mietin sitten että eipä mulla mitään tärkeetä asiaa enää ole, nähdäänhän me sitten viimeistään seuraavana viikonloppuna. Eipä sitten enää nähtykään... Asia on vaivannut hirveästi sen jälkeen. Miksi en jäänyt odottamaan puhelun loppuun, minne minullakin oli silloin kiire? Ei yhtään minnekään.

Isän puolella suvussa on jonkinsortin enneunien näkijöitä. Samana syksynä pari viikkoa ennen onnettomuutta isäni veli oli nähnyt unessa meidän perheen mustissa vaatteissa hautajaisissa ja ihmetteli vaimolleen, että mitähän meillä tapahtuu.

Veljeni kuoleman jälkeen kävi pari pientä outoa juttua vanhempieni kotona. Kerran vanhemmillani oli riitaa jostakin ja kesken riitelyn alakerrasta kuului kova kolaus. Kun he menivät katsomaan, keskellä pukuhuoneen lattiaa oli siivousmoppi, joka oli mystisesti hypännyt nurkkauksesta esteen yli keskelle lattiaa, ei siis voinut ilman apuja kaatua lattialle. Ja toinen outous sattui kun olin vanhempieni talonvahtina ja kävin päivittäin katsomassa postin. Veljeni syntymäpäivänä seinältä oli tipahtanut yksi pieni taulu lattialle. Ripustusnaula oli paikoillaan seinässä, taulun takana oleva ripustuslenkki oli myös ehjä, enkä keksinyt mitään niin kovaa tömäystäkään normaalioloissa, mikä olisi tipauttanut taulun lattialle. Esim. oven paiskaaminen kiinni ei olisi riittänyt tiputtamaan taulua. Seinällä oli useampia tauluja, mutta tämä taulu oli ainut missä ei ollut lasia.

Niinhän ne jotkut väittävät, että se sellainen henkimaailma on olemassa, mutta vaikea sitä on uskoa kun kukaan ei ole sieltä tullut suoraan kertomaan.

Niin ja minä näen myös niitä de ja vu juttuja. Joskus on hieman ärsyttävää, kun tunnistaa tilanteen ennen koetuksi. Yleensä näen tapahtumat unessa pari vuotta aikaisemmin.

Säkkipilli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 11:37 Unissakävelijä kirjoitti:
Niin ja minä näen myös niitä de ja vu juttuja. Joskus on hieman ärsyttävää, kun tunnistaa tilanteen ennen koetuksi. Yleensä näen tapahtumat unessa pari vuotta aikaisemmin.

Tuo de ja vu on ihan selitettävissä oleva juttu. En osaa sitä nyt oikein termein selittää... Kun sen hetkisestä tapahtumasta menee viesti aivoihin niin siihen viestin kuluun tulee ihan pikkunen katkos(sekunnin murto-osa). Tällöin se sama viesti menee sinne aivoihin kaksikertaa. Siitä tulee se tuttuuden tunne :D

Mullakin on näitä tarinoita, ku vaan muistais kaikki..

Itselleni on käynyt niin, että n. kuukausi äitini kuoleman jälkeen heräsin keskellä yötä siihen kun joku silitti minua päästä. Asuin tuolloin yksin ja muistan että olin nähnyt jotain todella outoa unta äidistäni. Taisinkin nukkua loppu yön valot päällä =)...
Taisi olla vain hyvästely, äitini kun elävänäkin usein minua silitteli päästä =).

Toinen, mikä nyt mieleeni tulee, liittyy myös äitiini. Kun hän kuoli, äidin avomies seuraavana yönä näki äidin. Oli maannut sängyllä katsellen telkkaria, kun yht'äkkiä oli keittiöstä alkanut kuulua huhuilua. Olipa sitten äitini pyytänyt tätä miestä mukaansa. Olen joskus kuullut että jos näihin kutsuihin vastataan, tapahtuisi jotain pahaa?

nirppurotta harmaana
Tulipa tässä vielä yksi juttu mieleen, eli olen kaksi kertaa nähnyt enneunen, jossa kaverini odottaa vauvaa, ja molemmilla kerroilla, noin viikko unen jälkeen olen saanut kuulla raskausuutisen =) Ja unessa ja todellisuudessa vielä osuivat vielä oikeaan ihmiseenkin.

huui :\|

luin ketjun läpi ja mullakin ois pari juttua lisättävänä. mut nyt on jo kiire lähteä kun jumituin lukemaan niin pitkäksi aikaa. kirjotan ehkä huomenna sitten.
mut esim. mun äiti näki unessa, edellisenä yönä kun mun veli kuoli, että ne ajoi autolla ja hinasivat ruumisarkkua auton perässä. ja tie oli helsingistä kotiinpäin. silloin äiti tiesi, veli kun oli hesassa sairaalassa.

oonukka
Pappani kuoli reilu 6 vuotta sitten ihan yht'äkkiä. Tuli ulkoa sisälle ja kamarin lattialle kaatui. Mummini jutteli jälkeenpäin että näki unen kuoleman jälkeen, jossa hän teki puutarhahommia, ja pappani jotain omaa hommaansa saunan edessä. Lähtiessään sisälle mummini oli sanonut pappalle että tuus nyt sinäkin sisälle syömään. Pappa ei ollut sanonut mitään vaan jatkanut touhuaan. Ei ollut lähtenyt mummin mukaan sisälle vaikka useaan kertaan oli pyytänyt. Tunne oli kuulemma ollut samaan aikaan hirveän pelottava mutta helpottava; pappa siellä saunan nurkalla tarkastelee hänen touhujaan että kaikki on hyvin.

Minua pappa kävi katsomassa heti kuolemansa jälkeen. Heräsin yöllä, nukuin kasvot seinään ja selkä huoneeseen(pieni yksiö), tunteeseen että joku seisoo sängyn vieressä. En kääntynyt katsomaan vaan helpottuneena nukahdin uudelleen.

Meillä myös käy talitinttejä ikkunan takana ja parvekkeella. Ensin kävi vain yksi siitä asti kuin pappa kuoli, mutta nyt kun mammani kuoli kesällä, niitä on käynyt kaksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
Olen tiennyt jopa 10 minuttiia etukäteen mitä tulee tapahtumaan ja kertonutkin tästä muille. Tyyliin tähän tulee "Seppo" ja sanoo niin ja niin ja tekee niin ja niin. Niin tapahtui. Oli kavereilla kiva ilme ;)
En ole mitään mullistavaa osannut "nähdä" etukäteen, mutta ihan pikku juttuja vaan. Murrosikäisenä niitä tapahtui tosi usein, mutta nyt ei ole moneen vuoteen yhtään kertaa.

harmaa Felina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 11:37 Unissakävelijä kirjoitti:
Niinhän ne jotkut väittävät, että se sellainen henkimaailma on olemassa, mutta vaikea sitä on uskoa kun kukaan ei ole sieltä tullut suoraan kertomaan.
Oletko lukenut Johanna Bromanin kirjoja? Hän aika uskottavasti niissä kertoo henkimaailmasta. Itse ainakin uskon ja toivon, että elämää on myös kuoleman jälkeen :)

Ennen kun lähisukulaiseni sairastui vakavasti näin unessa että tämä nainen istui sairaalan vuoteella ja toisteli minulle että huolehdi hänen miehestään hän tarvitsee apua... viikko tai pari meni niin tämä nainen sai tietää sairaudestaan.

Takkupallo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 08:22 Phoolan harmaana kirjoitti:
Mulle on käynyt niin, että mä olin (vuosien varrella) usein nähnyt unta eräästä talosta jo vuosia. Unissa ei koskaan tapahtunut mitään erikoista, mutta muistan talon ja talon pihapiirin kaikki pienet yksityiskohdat. Kun sitten tutustuin nykyiseen mieheeni ja mentiin ensimmäistä kertaa Kalajoelle miehen sukulaisia moikkaamaan, niin näin vähän matkan päässä miehen sukuliatsen kodista juuri tämän saman talon! !:eek: Kaikki oli samalla tavalla kuin unessa, samanlainen pihakeinu, kukkaistutukset, lydyt terassilla jne. En ollut ikinä ennen käynyt Kalajoella, enkä tuntenut sieltä ketään. Ja talon näkemisen jälkeen uni ei ole enää toistunut. Arvatkaa häiritseekö?!
:wave: joo, noita on mullakin tooooosi paljon!! Ja eipä onneksi vaivaa ollenkaan :whistle: :saint:

miepä vaan
Olin kaverin vessassa pesemässä käsiä ja kaveri istui keittiössä niin että näki minut.. puhuttiin siitä, miksi en laittanut valoja vessaan. Ihan yhtäkkiä valot sitten napsahti päälle.

Toinen tapahtui äidilleni. Hän nukkui mahallaan yöllä, kun jokin koski selkää niin, että hän heräsi ja samalla joku koputti kovaa ikkunaan.

Enneunia oon nähnyt mm. setäni kuolemasta....

A shadieeyah
ei tää nyt niin hirviä yliluonnollinen ole..
Vuos sitten kun yhtenä aamun herättiin..ihmettelin että mitä se mies siinä peilin edessä(kampauspöytä sängyn vieressä)vehtoo ja on järkyttyny...ite katoin niin oman kuvani kyllä näin selkeesti.
No kerto sitten aamu kahvilla että ei ollut nähnyt naamaansa peilistä..oli kuulemma monta kertaa yrittänyt katsoa mutta oli vaan näkynyt semmonen vääristynyt pyörteilevä kuva..
Anoppipa soitti seuraavana päivänä..ja samoja aikoja sitten mitä mies oli kattonu peiliin oli täti kuollut..

itellä...sillo ku isä vainaa kuoli..äiti sai edellisenä päivänä äiti sai soiton et sen täti on kuollut.. tuli semmonen hyvin hyvin vahva tunne että joku meidän suvun miespuolinen kuolee..ja isä kuoli seuraavana päivänä..

ja tässä toissa keväänä...olin töissä ihan normaalisti..ei ollu masista eikä mitään..ei hormooni heittelyä..mut yhtäkkiä tuli ihan helvetin paha ja huono olo..piti juosta pukkariin itkemään.itkin varmaan jotakuinkin puoli tuntia..työkaveritkin tuli ihmettelemään että mikä on ku itken niin..mie vaan itkin ja nyyhkin ja sanoin et on paha olo paha olo...

sisko soitti mikkelistä ja sanoi että pappa oli kuollut samaan aikaan kun olin saanut itkukohtauksen(oli tullut päivä kävelyltä ja istahtanut sängyn reunalle ja that's it)..

Juu ja ennen unia nään kyllä...ja isä sano et hänen äitiinsä oli jonkin sortin "noita"..samaa mies sanoo omasta äidistään..

Sipi
En tiedä kuuluuko tämä tänne:
Mun isä oli mökillä yksin yksi syksy ja oli yöllä herännyt siihen että keittiöstä kuuluu veitsen kilinää. Mökillä ei ollut vielä silloin sähkö joten siellä oli todella pimeää. Isä otto taskulampun meni katsomaan mikä keittiössä kilisee ja pöydällä heilui veitsi. Isä meni takaisin nukkumaan ja taas alkoi kuulumaan sama ääni ja siellä se veitsi heilui. Mä olisin kyllä jo tuossa vaiheessa kiljunut ja juossut yöpaita päällä ulos ja juossut naapuriin.

Takkupallo
:whistle: lisää,lisää :headwall: joku varmaan uskaltaa lähteä tästä koneelta.. :eek: ulkona paukkuu raketit ja minulla on varmaan jo kilo kivaa housussa :p
:LOL: onkohan ihmisen pakko kiusata itteensä??

No tämä ei ole mikään pelottava juttu, sori. Mutta nykyinen pomoni oli joskus vaikeassa elämäntilanteessaan tukeutunut ennustajaan, ja tämä oli sanonut hänelle että toimiston ovesta sisään tulee joku päivä hieman samannäköinen henkilö kuin hän ja jää töihin firmaan. No minähän tulin hakemaan harjoittelupaikkaa kyseiseen toimistoon yksi kaunis aurinkoinen päivä. Ovesta sisään menin (kun ikkunastakaan en mahdu) ja sain paikan. Ja myöhemmin muutamat asiakkaat ovat sekoittaneet meidät, luulleet meidän olleen siskoksia.

Mun kaverille on sattunut tällänen juttu:

Oli perheensä kanssa mökillä syksyllä vielä viimisiä kertoja ennen kun talvi tuli, ja oli sitten illalla jäänyt yksin sinne, kun muut oli lähtenyt läheiseen raflaan.

Oli sitten ihan rauhassa siinä katellu elokuvaa (muistaakseni hohtoa), kun koira oli yht'äkkiä alkanut haukkumaan kamalasti ja pyrkiny ulos. Oli sitten tää mun kamu menny kattoo, et mitä hittoa ja alkanu kattelee järvelle päin. Siel oli vene rannassa ja ihan tyyni järvi, mutta vene oli keikkunu yksikseen hullun lailla.

Tää oli sitten lähteny kävelee veneelle päin, kun oli aatellu josko siel joku eläin on tönässy sitä. Mökin vieres oli sauna, ja puoleenväliin päästyään, tää mun kaveri oli kuullu kun saunan ovi oli tömähtänyt kiinni. Ja tää kaveri vanno, et se oli ollut kiinni aikasempaa.

Noh, kaveri oli juossu mökkiin takas sisää ja soittanu äitillensä, et tulee nopee takas mökille.

aikas karmivaa =)..

Yhteistyössä