Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
Näköinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:54 Talitulkkunen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:52 Näköinen kirjoitti:
Olen tän täällä ajat sitten kertonukki, mutta nyt sit uudestaan...
Mulla tuli kerran yhtäkkiä kotona tunne, että joku oli siellä mun ja tyttärieni kans.
Yhtäkkiä 4-vuotias kysy, että "äiti, miks tuo tuijottaa mua"... Mä tietty säikähin, että kuka tuijottaa... " En mä tiiä, se vaan tuijottaa"
Kyllä se vähän karmaisi, vaikka tyttö ei kyllä ollut yhtään ees peloissaan, leikkijensä keskeltä tommosen kysäs....
Hui Kamala! Onko tapahtunut toiste vastaavaa? Onko tyttösi nähnyt muuta?
Ei ainakaan tietääkseni ole.... Mutta kaiken maailman "juttuja" on tapahtunut meän perheelle =) Niitä varmaan sattuu niille, jotka jotenkin uskoo henkimaailmaan...? Niitä säikähtää, mutta ei ne silti mitään hirmu pelottavia ole...
Nyt unia näkemään =)

Reilu parikymmentä vuotta sitten fafani kuoli tapaninpäivänä. Joulupäivänä intin, että fafan pitää tulla katsomaan uutta nukkekotiani heti. Kun vanhempani sanoivat että fafa on tulossa seuraavana päivänä, sanoin ettei fafa voi tulla, "jos ei tänään tule, ei ikinä näe nukkekotia". Ja yöllä fafani sai sydänkohtauksen :(

Meille mun miehen kanssa tapahtu sellanen kun toissa kesänä yx päivä oltiin lähdössä hänen mummonsa ja ukkinsa luo naapuri kaupunkiin, niin me mentiin autolle ja yritettiin lähteä niin autopa ei lähtenytkään käyntiin.. yritettiin ja yritettiin mut ei.. myöhemmin päivällä saatiin se korjuulle ja se saatiin toimimaan.. siitä meni vain muutama tunti kun mieheni sai puhelun sedältään joka kertoi ukin kuolleen.. Jossain vaiheessa tuli puhetta kellon ajasta milloin tämä oli sattunut ja se oli tismalleen samoihin aikoihin kun me yritettiin lähteä mummin ja ukin luokse autolla.. Ai niin ja sanottakoon vielä että tää auto oli mieheni ukin entinen auto, jonka hän oli meille antanut koska ei itse enää kyennyt silä ajamaan..

Tuon tapauksen jälkeen on monet kerrat mietitty et oliko tuolla jokin tarkoitus, se oli jotenkin pelottavaa että ukin auto lopettaa toimimisen juuri sinä päivänä kun ukki kuolee ja vielä samoihin aikoihin. Auto oli edellis iltana toiminut erittäin hyvin eikä mitään vikaa ollut

sirtuuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:59 sirtuuna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:58 muumimamma harmaana kirjoitti:
tiedättekö muuten että onko netissä mitään sivua mistä vois lukea tälläisia yliluonnollisia kokemuksia?
tää muakin kiinnostais.. mies meni juuri nukkumaan, joten saan pelätä rauhassa täälä.. ;)
:attn:

kummitus juttu:

asuttiin tossa mun ala-aste aikoina maaseudulla vuokralla eräässä ok-talossa, äiti sanoi aina että vintillä kävelee öisin joku.. ja sieltä kuului myös pienten lasten itkua..pian "kävely"ja itku jatkui niin että sitä kuului päivisinkin että minäkin sen kuulin mutta en sen ikäisenä sitä pelännyt tai yhdistänyt mihinkään kummalliseen! myöhemmin on keskusteltu tapahtumista äitin kanssa ja hän kertoi että oli silloin puhunut naapureiden kanssa talon oudoista tapahtumista, olivat kertoneet että talo oli sen verran "uusi" että siellä ei ole mitään draagista tapahtunut mutta joskus vuosisatoja sitten on talon pihapiirissä ollut toinen talo ja navetta (navetan rauniot olivat vielä paikoillaan) ja nykyisen talon paikalla peltoa, sanoivat että tarinat kertoivat talossa asuneen naisen jolla oli paljon lapsia eri miesten kanssa ja hän oli sitten tappanut lapsiaan isompia ja pienempiä ja haudannut ne johonkin pellolle! arvelivat jääneen nykyisen talon alle joka selittäisi oudot äänet ja tapahtumat! eipä siinä talossa kauaa asuttu!

hyviä yö unia! rakastan itse kummitus juttuja ja uskon niihin! :D

voi olla että laitan vielä muutaman tosi tapahtuman mitä nyt muistan vuosien varrelta! seuraava on vajaa vuoden vanha!

pojan pappa kuoli viime keväänä.. poikamme oli tälle papalle kaikki kaikessa ja yllättävä poismeno järkytti kaikkia! pappa oli viikon verran tajuttomana sairaalassa.. kuoleman jälkeen poika (2v.) ei suostunut nukkumaan omassa huoneessa joten aina veimme hänet sinne kun oli muualla nukutettu, joka yö kuukauden ajan poika heräsi tismalleen samaan aikaan yöstä itkuun, en ensin sitä yhdistänyt mihinkään mutta sitten poika alkoi puhua päivisin että pappa käy häntä katsomassa.. kyselin sitten enempikin.. sitten alkoi että poika viihtyi paljon omassa huoneessaan päivisin ja kuului kun hän höpötti ihtekseen ja leikki iloisesti, kysyin kenelle hän puhuu?vastasi että pappa leikkii hänen kanssaan! yhtäkkiä nämä loppuivat ja poika nukkui täydet yöunet omassa huoneessaan. kysyin parin hyvin nukutun yön jälkeen että mikä noin makiasti nukuttaa! istahti sängylle ja katsoi minua silmiin: "pappa ei tule enää! sanoi hyvätti"
silloin karmaisi todella sydämen pohjasta! muut olisin voinut laittaa mielikuvituksen piikkiin mutta tämä lause ei tullut mielikuvituksesta!

että sellaista! vieläkö haluatte lisää....!???

B)

minä-vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 23:21 nessu kirjoitti:
pojan pappa kuoli viime keväänä.. poikamme oli tälle papalle kaikki kaikessa ja yllättävä poismeno järkytti kaikkia! pappa oli viikon verran tajuttomana sairaalassa.. kuoleman jälkeen poika (2v.) ei suostunut nukkumaan omassa huoneessa joten aina veimme hänet sinne kun oli muualla nukutettu, joka yö kuukauden ajan poika heräsi tismalleen samaan aikaan yöstä itkuun, en ensin sitä yhdistänyt mihinkään mutta sitten poika alkoi puhua päivisin että pappa käy häntä katsomassa.. kyselin sitten enempikin.. sitten alkoi että poika viihtyi paljon omassa huoneessaan päivisin ja kuului kun hän höpötti ihtekseen ja leikki iloisesti, kysyin kenelle hän puhuu?vastasi että pappa leikkii hänen kanssaan! yhtäkkiä nämä loppuivat ja poika nukkui täydet yöunet omassa huoneessaan. kysyin parin hyvin nukutun yön jälkeen että mikä noin makiasti nukuttaa! istahti sängylle ja katsoi minua silmiin: "pappa ei tule enää! sanoi hyvätti"
silloin karmaisi todella sydämen pohjasta! muut olisin voinut laittaa mielikuvituksen piikkiin mutta tämä lause ei tullut mielikuvituksesta!

että sellaista! vieläkö haluatte lisää....!???

B)
meillä melkein samanlainen tilanne...poika oli 2v3kk kun hänen mummi kuoli, mummi oli kaikki kaikessa pojalle. muutama kk hautajaisten jälkeen poika alkoi itkeä yöllä,eikä meinannut rauhoittua millään... yhtenä iltana nostin hänen nallen takasin sänkyyn (oli tippunut lattialle) ja sanoin että tässä on padington nalle viereen, ettei kukaan kiusaa yöllä kun nukut(en tiedä miksi noin sanoin). hetken hiljaisuuden jälkeen poika sanoi: nyt mummikaan ei enää kiusaa kun tingtong vartio :\| eipä siinä paljoa sanottavaa ollut

ainiin tohon pappa juttuun vielä.. poika säikäytti mut monesti kun olin poikaa nukuttamassa meidän makkarissa niin poika pomppas yhtäkkiä istuun.. hymyili tyhjään pimeään olohuoneeseen ja vilkutti sinne innoissaan! :whistle: :whistle: :saint: pelotti... monesti olin vielä pojan kanssa yksin kotona!

tästä papasta näin vuorokautta aikaisemmin unen hänen hautajaisitaan kun hän joutui sairaalaan! B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:35 twiik kirjoitti:
Mulle kävi teininä sellanen että ajeltiin silloisen poikakaverini (joka oli juuri saanut ajokortin) kanssa syysiltana syrjäseudulla. Oltiin yhden mäen päällä ja nähtiin mäen alapuolella jotain valkoista valoa heti tien oikealla puolella, sit kun ajettiin siihen kohti niin ei siinä ollut mitään, pelkästään puita pienen puron (jonka yli tie meni) vieressä. Ihmettelimme siinä asiaa kun ei se voinut olla auton valojen heijastuskaan, ja unohdin koko jutun.

Monta vuotta myöhemmin kävin vanhempieni kanssa vanhojen sukulaisten luona, ja lueskelin siellä tympiintyneenä vanhoja kodin kuvalehtiä aikuisten jutellessa. Syrjäsilmällä kuulin, kun vanha sukulaisnainen kertoi juttuja, mutta en kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Sitten paluumatkalla äiti sanoi autossa yhtä-äkkiä, että sukulaisemme oli kertonut, että joku toinen siltä kylältä oli aikoinaan kuolinvuoteellaan tunnustanut tappaneensa vastasyntyneen lapsensa ja haudanneensa sen tänne ja tarinan mukaan vartioi sitä. Katsahdin ikkunasta ulos, näin puron ja sillan ja tajusin, että se oli juuri se paikka, jossa olimme aiemmin nähneet oudon valon!

Karmii vieläkin kun ajattelen asiaa, en muuten usko /halua uskoa kummitusjuttuihin tai mihinkään henkimaailman asioihin, joten en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella..
Hui kamala! Onneksi ei mulle oo tämmösiä käynyt.. Muutenkin oon niin hermo-heikko kun mahdollista.. :/

seuraava kummari:

tapahtui myös ala-aste aikoina kotonani.. asuimme isossa 2-perheen talossa (koko talo meillä käytössä) lähellä isoja tehtaita joista usein maa tärähteli ja ikkunat helisi varsinkin öisin, ei siis mikä tahansa säikäytellyt.. no kävimme viikonloppuna hesassa siskoni luona vierailulla ja samalla kirppiksillä, siskoni osti kirpparilta ikivanhan "linnanneidon-puvun" siis jostain 1800 luvulta, maskeerauskoulun lopputyötä varten.. no minä innokkaana prinsessa leikkejä vielä leikkivä halusin puvun lainaan.. no kotia kun tulimme halusin puvulla leikkiä ja kokeilla, oli ihana.. mulla oli nuken vaunut jonka päälle olin puvun heittänyt kun saunaan lähdimme, olin jo nukkumassa kun isäni juoksi toisesta päästä taloa huutaen että tulkaa äkkiä katsomaan mitä tuolla tapahtuu!
juoksimme äidin kanssa ihmettä katsomaan ja säikähdimme todella: nuken vaunut hyppivät ilmaan kuin olisi lullattu kovaa ja hyppivät paikoillaan ympyrää.. ja mekko oli siinä päällä!
ei siinä ajateltu mitä se oli mentiin nukkuun mut aamulla katsottiin pukua ja vaunuja ja tultiin siihen tulokseen että tehtaan "häiriöt" eivät tuota ilmiötä aiheuttanut kun ei tullut pamauksia sinä yönä eikä muualla maa tärissyt tai ikkunat helisseet... katselimme pukua tarkemmin ja huomasimme puvussa reiän vasemmalla puolen rinnassa sydämen kohdalla ja sen ympärillä pienen pieniä tummia pisaroita!!! kuin olisi luoti?mennyt läpi.... kuka tietää! puku hävitettiin saman tien eikä sen jälkeen mitään tapahtunut! vaunut olivat uudet!

B) :D :saint: :headwall: :whistle: ;)

no okei pikku juttu tähän väliin:

meillä esineitä lentelee toiseen päähän huonetta välillä... varsinkin kun joku on vasta kuollut... tai välillä huudan että mitä haluatte meistä niin silloin joku tavara lentää.. :kieh:

onks muilla samanlaisia juttuja...?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 23:56 nessu kirjoitti:
no okei pikku juttu tähän väliin:

meillä esineitä lentelee toiseen päähän huonetta välillä... varsinkin kun joku on vasta kuollut... tai välillä huudan että mitä haluatte meistä niin silloin joku tavara lentää.. :kieh:

onks muilla samanlaisia juttuja...?
:eek: :eek: :eek: *tunkee sukkiaan syvemmälle korviin ja teippaa villahousujaan kiinni jalkoihin* IIK :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 23:56 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Antaa tulla vaan *vapisee villahousuissaan,sukat tunkettuna korviin ja silmät tiiviisti kiinni näytössä....koti valaistuna* :eek: :ashamed: :whistle: :eek: :eek:
Siis mä putosin tyystin vedet tulee silmistä nauran aivan kippurassa, kuvittelen sinua sukat korvissa

minä-vain
syksyllä vanhempien hääpäivän aikakoihin olin rauhotelemassa poikaa kun itkeskelli sängyssä... olin surullinen ettei äiti kerinnyt näkemään 40-vuotishääpäiväänsä, niin yhtä äkkiä poikani kasvot muuttui äitini kasvoiksi ja poika silitti minun päätä ja sanoi kyllä se siitä...
mieheni kuittasi sen sillä että ikävöin äitiä. ite järkytyin!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 23:58 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 23:56 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Antaa tulla vaan *vapisee villahousuissaan,sukat tunkettuna korviin ja silmät tiiviisti kiinni näytössä....koti valaistuna* :eek: :ashamed: :whistle: :eek: :eek:
Siis mä putosin tyystin vedet tulee silmistä nauran aivan kippurassa, kuvittelen sinua sukat korvissa
:whistle: Mulla on tunnetusti isot korvat *esittelee ylpeänä kaikukoppaansa* :D

Säkkipilli
Ensimmäinen mieheni odotteli minua kotiin lomittamasta. Tarkoitus oli lähteä maaseutunuorten kokoukseen. Hänen veljensä majaili silloin meillä ja veljen oli tarkoitus jäädä kotimieheksi. Kun tulin töistä istui molemmat tuvassa toppatakkia myöden kaikki tamineet päällä. Olivat myös todella oudon näköisiä ja oloisia. Lopulta alkoivat kertoa katsoneensa televisiota kun odottelivat minua töistä. Pihalta oli alkanut kuulumaan kovaa huutoa "laittakaa valot päälle" , tämä oli toistunut niin kauan, että saivat ulkovalon päälle. Silloin eivät huutoa ihmettelleet, vaan olettivan minun, pimeäkammoisen, siellä kirkuva. Pihalla ei kuitenkaan näkynyt ketään. Olivat vähän ihmetellet kun olivat molemmat kuulleet saman kuuloharhan. Kohta soi puhelin. Siellä käskettiin myös laittaa valot päälle ja linja katkesi saman tien. Tämä tapahtui 80-luvun loppupuolella joten kellään tutullamme ei ollut vielä silloin kännykkää. Puhelu tuli melkein heti huuteluiden perään, joten kukaan ei olisi ehtinyt kotiinsakaan soittamaan.

Mieheni oli unoohtanut navetan yövalon joten sen kävi lähiessä laittamassa. Mitään ei tapahtunut niin oliskohan ollut sitten navettaan liittyvää...

sirtuuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 23:58 nessu kirjoitti:
sori sitruuna.. tunnen häpeää... varastinko sun palsta alotuksen omilla jutuillani? :ashamed:
Alä turhaan tunne häpeää! hyvä vaan, että kerrot näitä juttuja!
Itselleni ei ole tapahtunut mitään jännää, joten hyvä että sä kerrot! :D

Alkaa pikkasen jo jännittämään! Hui! ;)

:hug:

Yhteistyössä