Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
twiik

Mulle kävi teininä sellanen että ajeltiin silloisen poikakaverini (joka oli juuri saanut ajokortin) kanssa syysiltana syrjäseudulla. Oltiin yhden mäen päällä ja nähtiin mäen alapuolella jotain valkoista valoa heti tien oikealla puolella, sit kun ajettiin siihen kohti niin ei siinä ollut mitään, pelkästään puita pienen puron (jonka yli tie meni) vieressä. Ihmettelimme siinä asiaa kun ei se voinut olla auton valojen heijastuskaan, ja unohdin koko jutun.

Monta vuotta myöhemmin kävin vanhempieni kanssa vanhojen sukulaisten luona, ja lueskelin siellä tympiintyneenä vanhoja kodin kuvalehtiä aikuisten jutellessa. Syrjäsilmällä kuulin, kun vanha sukulaisnainen kertoi juttuja, mutta en kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Sitten paluumatkalla äiti sanoi autossa yhtä-äkkiä, että sukulaisemme oli kertonut, että joku toinen siltä kylältä oli aikoinaan kuolinvuoteellaan tunnustanut tappaneensa vastasyntyneen lapsensa ja haudanneensa sen tänne ja tarinan mukaan vartioi sitä. Katsahdin ikkunasta ulos, näin puron ja sillan ja tajusin, että se oli juuri se paikka, jossa olimme aiemmin nähneet oudon valon!

Karmii vieläkin kun ajattelen asiaa, en muuten usko /halua uskoa kummitusjuttuihin tai mihinkään henkimaailman asioihin, joten en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella..
 
in harmaana
tää on nyt vähän asian vierestä mutta tuli mieleen. Olimme asuneet tässä talossa n 2kk kun yhtenä yönä menin nukkumaan mieheni jälkeen, eli hän oli jo täydessä unessa kun tulin ylös. En sitten saanut unta, olin jotenkin levoton niin aattelin olla vähän "ilkeä". Kuiskasin mieheni korvaan jotain (en muista enää mitä) ja käännyin heti pois ja leikin nukkuvaa. Mieheni nousi ylös istumaan sänkyyn, katseli ympäriinsä (oli pilkkopimeä syksy), meni sitten uudestaan makuulle ja nukahti, onneksi mulla piti pokka. Hauskinta oli aamulla kun ukko tullessaan viimeisenä alakertaan sanoi:
-Mä kyllä luulen että täällä kummittelee....

silloin mulla petti pokka. Ukko oli ollu ihan varma silloin yöllä että joku "henkiolento" kävi tervehtimässä, kun luuli että nukuin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
jep.. :wave:
en vaan jaksa kertoa kaikkea. äitini kuoleman "tiesin",exän mummon kuoleman tiesin, kauppojen ja auton pari murtoa tiesin yms... miehen serkun näin ennenkun näin sen livenä yms... :D
 
minä-vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
olen joskus nähnyt "enneunia" mutta muistan ne vasta kun tapahtuvat...Äitini tiesi paljon asioita ennalta. Äiti joskus kertoi että hänen mummia pidettiin noitana ;)
 
Äitini on nähnyt monia enneunia, kuten veljensä ja naapurin kuoleman sekä navettapalon, jossa kuoli koko karja.

Itse nuorempana näin kolme, tummiin, pitkiin takkeihin pukeutuneen ihmisen kulkevan perässäni noin 50-100 metrin päässä. Yht'äkkiä ne hävisivät, eikä siinä kohdalla ollut mitään muuta tietä...
 
sirtuuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:45 Pitkänmatkanpainija kirjoitti:
Äitini on nähnyt monia enneunia, kuten veljensä ja naapurin kuoleman sekä navettapalon, jossa kuoli koko karja.

Itse nuorempana näin kolme, tummiin, pitkiin takkeihin pukeutuneen ihmisen kulkevan perässäni noin 50-100 metrin päässä. Yht'äkkiä ne hävisivät, eikä siinä kohdalla ollut mitään muuta tietä...
hui!
 
muumimamma harmaana
mun yks mieleltään sairas sukulainen oli kerran hokenut illalla että mummu on tuolla pihalla, päästäkää mummu sisään, no kukaan ei ollut nähnyt mitään ja olettanut että omiaan höpisee. Aamulla oli tullut suruviesti että tämä mummo oli yöllä kuollut. Asui siis ihan eri taloudessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:45 minä-vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
olen joskus nähnyt "enneunia" mutta muistan ne vasta kun tapahtuvat...Äitini tiesi paljon asioita ennalta. Äiti joskus kertoi että hänen mummia pidettiin noitana ;)
minä olen kanssa nähnyt enneunia ja muistan kanssa vasta kun tapahtuvat.tulee semmonen ilmiö,että hei mä oon nähny tämän ennenkin..
 
Pia81
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
mulle ainakin on käyny just nuin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Ymmärsin, mitä tarkoitit..on tunne tuttu!
 
ÄIPPIS -84
Olin 1v2kk kun pappani joutui sydänkohtauksen vuoksi sairaalaan tampereelle. Pappa oli ollut sairaalassa jo reilu viikon ja olin äitini kanssa mummulan pihalla potkimassa palloa kun yhtäkkiä osoitin sormella taivaalle ja sanoin: "Pappa entää" (pappa lentää)... Siitä kului n.2min kun mummulle soitettiin tampereelta, että pappa oli kuollut!
Sen ajan mitä pappa oli sairaalassa hoin vaan pappaa kokoajan, mutta kun "näin" hänen lentävän taivaalla niin loppui papan hokemiset...

AIKA USKOMATONTA, MUTTA TOTTA! On monta todistajaakin!
 
Näköinen
Olen tän täällä ajat sitten kertonukki, mutta nyt sit uudestaan...
Mulla tuli kerran yhtäkkiä kotona tunne, että joku oli siellä mun ja tyttärieni kans.
Yhtäkkiä 4-vuotias kysy, että "äiti, miks tuo tuijottaa mua"... Mä tietty säikähin, että kuka tuijottaa... " En mä tiiä, se vaan tuijottaa"
Kyllä se vähän karmaisi, vaikka tyttö ei kyllä ollut yhtään ees peloissaan, leikkijensä keskeltä tommosen kysäs....
 
minä-vain
Muistui mieleen tapaus yläasteelta... Heräsin yhtenä yönä ilman mitään syytä laitoin uudestaan nukkumaan ja heräsin melkein saman tien ja sanoin ääneen että pidä huolta hänestä! Koulussa kuulin että rinnakkaisluokan tytön äiti oli kuollut yöllä samoihin aikoihin kun heräsin...en edes tuntenut tyttöä jonka äiti kuoli!!
 
Talitulkkunen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
tarkoitat deja vu -ilmiötä.
 
Talitulkkunen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:52 Näköinen kirjoitti:
Olen tän täällä ajat sitten kertonukki, mutta nyt sit uudestaan...
Mulla tuli kerran yhtäkkiä kotona tunne, että joku oli siellä mun ja tyttärieni kans.
Yhtäkkiä 4-vuotias kysy, että "äiti, miks tuo tuijottaa mua"... Mä tietty säikähin, että kuka tuijottaa... " En mä tiiä, se vaan tuijottaa"
Kyllä se vähän karmaisi, vaikka tyttö ei kyllä ollut yhtään ees peloissaan, leikkijensä keskeltä tommosen kysäs....
Hui Kamala! Onko tapahtunut toiste vastaavaa? Onko tyttösi nähnyt muuta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Siis " de ja vu" tai jotain sinnepäin... on useinkin mulla.
Spiritismistä tiedän senverran, että vanhemmat siskoni harrastivat sitä muutaman kerran äitini lapsuuskodissa (talo ollut autiona yli 20v.) ja silloin kokivat/kuulivat todella outoja asioita. Keittiöstä astioiden kolahtelua, muminaa, askelia vintiltä, rukki nurkassa pyöri "itsekseen" ym... Edelleen vannovat kaiken tapahtuneen, eivät mitenkään vitsinä ole sitä heittäneet.
Uskon itsekin henkimaailmaan tietyllä tavalla, mutta en nyt ala siitä pidemmin sepustelemaan.
:)
 
:wave: näkee enne unia kans...
oon nähnyt nyt 3 enneunta henkilöistä ja heidän hautajaisitaan, viikon sisään tämä henkilö on kuollut! lisäksi yksi lisää jossa kuitenkin hautajaisten jälkeen heräsi henkiin, parin pvän sisällä tämä henkilö sai vakavan sydän infarktin mutta selvisi siitä, sai toisen mahdollisuuden kuten unessa kävi hyvin ilmi! :ashamed:
 
sirtuuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:58 muumimamma harmaana kirjoitti:
tiedättekö muuten että onko netissä mitään sivua mistä vois lukea tälläisia yliluonnollisia kokemuksia?
tää muakin kiinnostais.. mies meni juuri nukkumaan, joten saan pelätä rauhassa täälä.. ;)
 

Yhteistyössä