Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
"hoitaja"
En tiedä onko tämä yliluonnollinen kokemus vai jotain oman pääni tekemää kepposta; Olin töissä eräässä "laitoksessa" josta oli päiviä tai viikkoja aiemmin kuollut pitkän sairauden jälkeen lapsi.

Tuona päivänä tein keittiössä siivoushommia ja kävin katsomassa onko aulassa vielä "asiakkaita" menossa päivälevolle, ei ollut. Kaikki oli niinkuin pitikin, olin yksin ko. tilassa. Yhtäkkiä kuulin sen läpsytyksen jonka lapsen paljas jalka saa aikaan laattalattialla, kävin katsomassa uudelleen josko joku vielä viivyttelee aulassa -ei ketään missään.

Kerroin työkavereille ja tulimme siihen tulokseen että lapsi oli käynyt vielä hyvästelemässä meidät.
 
Huippu!
Eräänä yönä näin unta että olin laivan kannella. Kannella oli hirvittävän liukasta ja yritin muille siinä huutaa että menkää sisälle, mutta kukaan ei kuunnellut. Heräsin aamulla aivan hikisenä ja mietin että mitähän tuo nyt tarkoitti.

No, kolmen viikon päästä naapuriin muutti perhe, joilla oli kolme pohjan pystykorvaa! Että ajatelkaapa sitä!
:D
 
Onhan nuita sattumuksia ollut..

Olen nähnyt ystäväni lapsen oudossa valossa syksyllä - sitten kuulin että tuolla pienellä oli vakava sairaus,joka vei uupuneen nopeasti..

Meillä on kuulunut pariskunnan höpöttelyä - vaikka olenkin ollut yksin kotona.Ovat istuneet sohvalla vieritysten,katsoneet telkkari (se oli kiinni)..hassuinta tässä oli se,että he eivät häiriintyneet millään tavoin,vaikka minä olin suht lähellä ja jämähdin katsomaan.Kun he poistuivat,tv pasahti auki..

Enneunia olen nähnyt,tyhjästä tulleita hipaisuja,kosketuksia,muutaman kerran jopa luunapilta tuntuvan kosketuksen.Joku on joskus työntänyt mua pois päin jostain (kolmisen viikkoa sitten olin ylittämässä tietä,kun joku tuuppasi kovasti takasin jalkakäytävälle ja kohta ajoi joku auto todella kovasti)
 
"nakki"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;23871695:
meillä tuo ilmankostutin pelottelee öisin: vaikkei olisi päällä, ei edes seinässä, siitä saattaa kuulua äänekäs loiskahdus kuin joku heiluttaisi sitä tai jokin uiskentelisi sielä sisällä.. olen jopa herännyt tuohon ääneen :O
jokin yö se lähtee kävelemään :D
 
Nille
Hui, ihan kylmät väreet kulkee ketjua lukiessa.

Tuttavaperheeni poika kuoli aikoinaan täysin yllättäen yöllä. Samana yönä oli pojan kummitäti nähnyt unta, jossa poika oli tullut hänen luokseen ja pyytänyt pitämään huolta isästään. Loppujen lopuksi juuri pojan isä oli se, jolla alkoi pojan kuoleman jälkeen mennä huonommin, äiti selvisi henkisesti paremmin. Ilmeisesti poika tiesi tämän ja pyysi katsomaan juuri isänsä perään.

Oma isosiäni kuoli hieman ennen pikkuveljeni syntymää. Isoisälläni oli kaulassaan selvä arpi ja veljeni synnyttyä hänen kaulassaan oli täsmälleen samassa kohtaa samanlainen "arpi".
 
"nessu"
voi hyvänen aika, tämä ketju vieläkin "hengissä" ja löytyi googlesta aivan muulla haulla vahingossa... aloitettu jo 2005 ja vielä vain on tekstiä tullut.. oispa paljon kerrottavaa tästä vuosien varrelta, omia juttuja ihan tuola alku sivuilla... pitääpä syventyä lukemaan joku ilta :)
 
"vieras"
En tiedä, että onko tämä "yliluonnollista", mutta jostain syystä minulle tulee voimakas tunne syntymättömien lasten sukupuolesta. Mies on ihan ihmeissään, että mistä minä sen tiedän. En tiedä. Osunut kaikki oikein tähän mennessä. Itselle tulee vain sellainen voimakas hetkellinen olo, joka menee sitten ohi. Nämä ovat siis läheisien ja ystävien lapsia. Hauskaahan se on, kun tulee tunne sukupuolesta ja sitten odottaa mielenkiinnolla, että meneekö oikein. :)
 
jumala viestitti
Olin vuosia todella sairas, eikä kukaan tiennyt, mikä minulla oli. Kokoajan tuntui vain siltä, että teen hidasta ja tuskallista kuolemaa, oli hengitysvaikeuksia ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Lääkärit pitivät vain luulosairaana ja päävikaisena.

Eräänä päivänä minulla oli taas hengitysvaikeuksia ja tunsin, että nyt se kuolema tulee, mutta olin niin heikossa kunnossa, että en pystynyt edes huutamaan apua tai mitään. Silmäni olivat kiinni, mutta silti näin jonkun valon, joka tuntui kovin kutsuvalta. Halusin mennä sen luo. Seuraavaksi näin itseni taivaassa ja siellä olin terve ja onnellinen. Se tuntui niin ihanalta ajatukselta. Päätin kuitenkin olla menemättä valoon ja sen jälkeen pystyin taas avaamaan silmät. Kaikki oli kuten ennenkin. Ehkä kuukausi tämän jälkeen varasin ajan yksityiselle lääkärille ja tämä otti jälleen normaalit verikokeet, jotka olivat täysin kunnossa kuten aina. Hän kuitenkin sanoi minulle, että hänellä on nyt sellainen tunne, että hän haluaa määrätä minulle antibiootteja. Sain reseptin ja ensimmäisen pillerin otettuani pidin asiaa vain todella tyhmänä, että ihan turha kuuri, ei se mitään auta. Seuraavana päivänä olin kuitenkin todella paljon paremmassa kunnossa ja parin päivän päästä tunsin itseni aivan terveeksi. Valitettavasti oireet tulivat takaisin parin viikon päästä kuurista, jolloin menin takaisin tälle samalle lääkärille ja pyysin vahvempia antibiootteja. Hän jälleen määräsi ne, ilman mitään todisteita infektiosta. Nämä antibiootit jälleen auttoivat ja kaikki oireet lähtivät jälleen pois. Valitettavasti ne tulivat jälleen takaisin parin viikon päästä kuurista. Yritin mennä jälleen tälle samalle lääkärille, mutta hän ei kuulema enää ollut siellä töissä, enkä löytänyt häntä mistään netistäkään. Jouduin käymään melkein puolen vuoden taistelun, jotta löysin lääkärin, joka olisi valmis minulle niitä antibiootteja määräämään lisää, mutta lopulta löysin erikoislääkärin, joka tähän suostui ja siitä lähtien olen melkein yhtäjaksoisesti vuoden niitä syönyt. Kerran ne yritettiin lopettaa, mutta oireet tulivat parissa kuukaudessa takaisin. Noh tarinani kyllä jatkuu, mutta pointti oli, että ilman tuota ensimmäisen lääkärin outoa tunnetta, että näin pitäisi toimia, olisin nyt joko kuollut tai edelleen hyvin hyvin heikossa hapessa ilman toivoa paremmasta. Minulle jäi tuosta kaikesta sellainen tunne, että jumala päätti, että koska en halunnut vielä luovuttaa ja kuolla, niin hän lähetti minuti lääkärin luokse, joka tietää, mikä minua auttaisi. Enkä siis edes ollut mitenkään erityisen uskovainen ennen tätä tapausta.
 
täälläkin kummittelee
1. Lapsen aolin serkkujeni mökillä, heräsin yöllä pissahätään ja lähdin ulkohuussia päin. Matkalla kuulin askeleet jotka menivät aitan taakse, seurasin niitä mutten nähnyt mitään. Kun olin kiertänyt koko aitan menin takaisin sisälle peloissani. Aikuisena sain kuulla että siellä on kuultu miehen kävelevän. Serkkuni oli luullut isäkseen ja sanonut että mene pois, tahdon nukkua. Ukkini(pappi) oli sitten eräs kerta manannut tämän kävelijän pois.
2. Näin unta että viikatemies kävelee huoneessani ja ukkini perässä. Ukiltani puuttui silmät, näkyi vain tyhjät silmäkuopat ja hän raahusti viikatemiehen perässä hiljalleen.. Aamulla sain kuulla että ukki oli menehtynyt sairauteensa.
3. Kissamme karkasi ja etsimme useita tunteja hädissämme. Yhtä äkkiä menin sanomaan siskolleni, että turha etsiä. Kissa on jo kuollut. Meni ehkä puolituntia kun naapuri tuli kertomaan että kissamme löytyi kuolleena autotien vierestä.
4. Näin unta jossa sisareni oli raskaana, unessa oli myös verta, itkua ja kuolleita porsaita. Luulin unessa myös että olin itse raskaana, vaikka oikeasti uskoin ettei se ole mahdollista. Valveilla mietin tätä useasti kunnes unohdin (sekä sisareni ja minä yritimme raskautua tahoillamme). Tasan kuukausi sitten jouduin tuulimunaraskauden takia sairaalaan keskeytykseen, pyysin miestäni tuomaan minulle jotain luettavaa, hän haki osaston aulasta kirjan. Kirjassa kuoli porsaita, minä vuosin verta sängyssä ja sisareni tuli katsomaan minua sairaalaan (raskaana) ja tunsi ensimäisiä kertoja lapsensa liikkeitä, molempia itketti. Olin ennustanut oman raskauteni epäonnistumisen mutten vaan ollut ymmärtänyt.
 
"Mimu"
Olin sairaalassa töissä. Eräänä päivänä tuli sairauskohtauksen saanut potilas ja hänet vietiin nopeasti toimenpiteeseen. Olimme työkavereiden kanssa osaston kansliassa ja tämän potilaan nimilappu- magneetti tippui alas taululta. Magneetit eivät ikinä tippuneet. Katsoimme sitä suut auki ja ehdin sanoa, että kohta tulee elvytyshälytys toimenpidehuoneesta ja niinhän kohta tulikin... Elvytys ei onnistunut ja potilas kuoli.
 
Miehen kanssa piipparoitiin tuolla yhdessä paikassa, mun lempipaikassa maailmassa. Sillä on paljon historiaa ja siellä tulee helposti tuntemuksia.

Ihan normisti huispasin eteenpäin metsikössä, mies oli musta oikealle vähän alempana, ei näköläheisyydellä enää. Yhtäkkiä mua alkoi karmia ihan ilman mitään syytä. Yritin huikata miehelle jotain, jotta saisin vähän "henkistä vahvistusta", mutta en kuullut mitään vastausta. Tuntui kuin se ympäristö missä olin olisi "tiivistynyt" ja että oon ihan ypöyksin. Huomasin vanhan kiviraunion vähän ylempänä, tuntui niinkuin sekin olisi "tuijottanut" mua. Päätin kumminkin etsiä sen paikan loppuun. Ajattelin, että mies oli ehkä jo kypsiintynyt hommaan ja mennyt meidän "parkkipaikalle" ja odottaa mua siellä.

Aloin itsekin lopetella ja lähdin kohti sitä "parkkista". Kas kummaa, ei siellä ketään ollut. Laskin kamppeeni maahan ja käännyin. Huomasin että mies tuli sieltä suunnalta suunnilleen, missä itsekin olin ollut. Huusin sille, että "siellähän sä olet!".



Kävi ilmi että mies oli etsinyt mua, jo vähän huolissaan ja karjunut koko kurkkunsa voimalla useampaan kertaan. Oli jopa ajatellut, että mitähän lähimailla tuumataan kun hän täällä karjuu.
Mä en vaan ollut kuullut pihaustakaan. Ihan normaaleja luonnon, ehkä lintujen vaimeita ääniä. Meillä ei voinut olla etäisyyttä kuin jotain sata metriä, koska se paikka ei ole mikään iso.

Se oli vähän outoa. :) Yliluonnollista? :D

Mentiin sinne uudelleenkin parin päivän päästä. Vähän mietin, että hirvinkö siellä omin päin haahuilla tuon jälkeen, mutta sinä päivänä ei tuntunut mitenkään kummalliselta ja enimmäkseen kuljekeltiin omia "polkujamme".
 
Viimeksi muokattu:
"Joku"
Mummollani oli kyky nähdä enneunia ja heidän talossaan tapahtui öisin outoja, kattilat kolisivat itsekseen ym. Kuulin että mummolle olisi ovetkin avautuneet ennekuin hän niihin koskikaan..itsekkin olen kuullut askeleita ja vanhan navetan katolta hakkaamisääniä ja nähnyt oven rivan taipuvan alaspäin vaikka talo on tyhjä.

Nuorempana tuli tutuiksi kaikenlaiset kolinat, äänet kuinka joku tulee yöllä sisälle ja kopistelee lunta kengistään, ulkoseiniä pitkin kuului kuin siellä jokin raahaisi itseään, esineitä katoili (yleensä uusia ja mieluisia), etiäisiä näin usein. Muut perheenjäsenet näkivät/kokivat outoja pyörremyrskyjä, vaikka ei tuullut yhtään, lisäksi äitini näki jonkin hahmon katselevan häntä vintin ikkunasta, jonkin kutsuvan nimeltä ja kaikenlaisia muitakin ääniä (lasten kikatusta) vaikka ei ketään ollutkaan. Vintin ikkunaan myös ilmestyi ristejä joka nurkkaan.
 

Yhteistyössä