Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ennallaan:
Olin sairaalassa töissä sairaala-apulaisena parisen vuotta sitten. Työtehtäviin kuului päiväkahvien jakaminen potilaille. No olin yksi päivä tehnyt sen kahvien jakokiekan ja lähdin sitten vähän ajan kuluttua hakemaan tyhjiä kuppeja pois huoneista. Yhden huoneen ovella sain ihmeellisen tunteen, kun tartuin ovenkahvaan kiinni. Tuli sellainen tunne, että tässä huoneessa ei kaikki ole ihan kohdillaan. No kun astuin sisään niin oli potilaalta (vanha mies) tippunut kahvimuki (muovinen nokkamuki) lattialle ja lattialla ihan lammikko... Oli jotenkin aika jännä tunne!

Toisen kerran oltiin yksi iltapäivä jakamassa päivällistä potilaille hoitajien kanssa. Päivällä oli yhdessä huoneessa kuollut potilas.. ja kuollut potilas tulee jonkun säännön mukaan olla huoneessa olikohan jotain 2h ennen kuin vahtimestari hakee pois. Tultiin hoitajien kanssa siihen nurkalle ruokavaunujen kanssa ja katsottiin, että sen huoneen ovi oli auki sepposen selällään, missä oli tämä kuollut potilas. No ajateltiin, että vahtimestari oli käynyt sen sieltä hakemassa pois, mutta kun hoitaja meni katsomaan, niin siellä se ruumis oli vieläkin! Potilashuoneiden ovet on aika painavia, joten jos ovi jää raolleen, niin ei se lähde itsekseen auki. Kenelläkään ei myöskään pitänyt olla siihen huoneeseen mitään asiaa, kun oli eristyshuone.. no ihme hommia..kukaan ei tunnustanut avanneensa huoneen ovea ainakaan.

Yksi kaveri asui vähän aikaa vanhassa rintamamiestalossa ja kerto kerran olleensa yläkerrassa ja alko kuuntelemaa, että ihan ku alakerrassa sois radio..no meni sit kattomaan eikä siellä mikään soinu.

Ai niin ja tää on kyllä jo yhen kaveriperheen kanssa ihan vitsin aihe..ei mikään yliluonnollinen mut aika ärsyttävä.. meillä on sekoileva mikro! Saattaa yht'äkkiä mennä niin, että kun laitat ruuan sisälle niin ei lähdekään päälle ja sitten kun avaat luukun niin sisälle tulee himmeä valo ja alkaa pyöriä hiljaa.. kerran katoin siinä kellossa olevaa aikaa niin näytti 40:40 tms..että kivat kellonajat meillä :) myös kerran laitoin ruuat sisälle ja luukun kiinni niin ei lähteny päälle vaan näyttöön tuli keskelle luku 3. Välillä pimenee täysin...no jännitystä elämään että mitä se mikro tällä kertaa haluaa viestittää :)
eihän sulla ole samsungin mikro? :D

Ennallaan
No siitä se meilläkin alkoi..kohta alkaa kuule näyttämään erikoisia kellonaikoja sekä itse valitsemiaan numeroita..ehkä yrittää vinkata vaikka lottonumeroita, mitä kannattaisi ensi kerralla kokeilla :)
Ai niin ja se unohtui mainita, että alkaa välillä vinkua, siinä jää se merkkiääni jotenkin "päälle" ja kuuluu vaan piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii........sitä ei onneksi oo tehny pitkään aikaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ennallaan:
No siitä se meilläkin alkoi..kohta alkaa kuule näyttämään erikoisia kellonaikoja sekä itse valitsemiaan numeroita..ehkä yrittää vinkata vaikka lottonumeroita, mitä kannattaisi ensi kerralla kokeilla :)
Ai niin ja se unohtui mainita, että alkaa välillä vinkua, siinä jää se merkkiääni jotenkin "päälle" ja kuuluu vaan piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii........sitä ei onneksi oo tehny pitkään aikaan.
mullaki toi piippaa välillä pitkästi :) taitaa olla identtiset masiinat

pikku-liisa
nyt on silmät ristissä mutta yritän kertoa:
Olin noin 4-vuotias kun asuin mummolassani. Äiti oli useamman vuoden ulkomailla ja olin asustellut mummon ja vaarin luona jo 1,5 -vuotiaasta saakka. Äitini oli ilmoittanut tulevansa jouluna. Aloin kuitenkin inttämään yhtenä päivänä että äiti tulee huomenna. Tiukasti puolustin jopa suuttuneena sanomaani kun minua ei uskottu. Minulle yritettiin vaan nätisiti selittää että äiti tulee vasta jouluna.
Seuraavana päivänä äiti käveli tilan portista, eikä ollut ilmoittanut kenellekkään tulostaan. Tästä jaksavat sukulaiset muistutella minua edelleen vaikka aikaa on jo kulunut kohta 40v. Olivat kai pelästyneet.

WildRose
Alkuperäinen kirjoittaja Vampirella:
mikähän vauvalleni tuli yksi ilta ? lepäilin makkarissa, ukko oli vessassa ja lapsi makas olohuoneessa sitterissään kaikessa rauhassa kun äkkiä alkoi mieletön huuto, kuin pikkuinen olisi pelästynyt jtn tai satuttanut itsensä.. se ei ollut normaalia "anna maitoa tai " ota syliin " itkua.. jumalauta kun ryntäsin sydän kurkussa katsomaan mikä pienellä nuppusella on hätänä..
hui ! :(

halle hiljaa
Toukokuun toisena sunnuntaina vuonna 1988 aamulla herättyäni ja tallusteltuani alakertaan, huomasin keittiössä tapahtuneen jotain todella outoa ja yliluonnollista. Mies oli vienyt roskat samalla kun lähti töihin - aivan pyytämättä oma-aloitteisesti!

viimeksi ollessani anoppilassa nousin yöllä mennäkseni vessaan. kun lähdin alakerrasta takaisin ylös niin joku koputti kolmesti olkapäälle. Ei siellä ketään missään näkynyt kuitenkaan. Ukolla ollut samantapaisia kokemuksia siellä.
Sitte tässä meillä, tuosta ikkunalaudalta putoilee joskus tavaroita ihan itsekseen ja yks ilmanraikastin lentelee pitkin kylpyhuonetta vaikka miten sen kiinnittäs.

en tiiä kuuluuko tää tänne mut poika oli jtn. pikkusen päälle 1v ja istu syöttötuolissa syömässä iltasilla. yhtäkkiä käänty eteiseen päin, osotti sinne sormella,itki paniikissa ja jotain yritti höpöttää (tosin ei sanonut sillon vielä sanoja, omaa kieltä mölis ;) ) otin sit pojan ja mentiin kattomaan et ei siellä ole mitään pahaa tai ketään.. vaan kyllä säikäytti kun ei oo ennen tuolleen tehny ja sit se aikasa viel pyöri siinä eteisessä ja sormella osotteli ja itki.

Alkuperäinen kirjoittaja WildRose:
mikähän vauvalleni tuli yksi ilta ? lepäilin makkarissa, ukko oli vessassa ja lapsi makas olohuoneessa sitterissään kaikessa rauhassa kun äkkiä alkoi mieletön huuto, kuin pikkuinen olisi pelästynyt jtn tai satuttanut itsensä.. se ei ollut normaalia "anna maitoa tai " ota syliin " itkua.. jumalauta kun ryntäsin sydän kurkussa katsomaan mikä pienellä nuppusella on hätänä..
Vatsan väänteitä... meijän vauvat on ainaki joskus tehny noin kun joku kupla masussa oikein kiusaa..

tiikeriemo
Alkuperäinen kirjoittaja lily c:
lueskelin ketjun alkua ja mieleen tuli miten teininä pelkäsin opiskelupäivän päätyttä matkaa pukkariin (pukuhuone siis :) ) . pitkä hämärä käytävä, varrella monia pimeitä luokkahuoneita joiden ovet oli auki tai raollaan.. käytävän päässä tyttöjen vessa, usein pimeä sekin ja ovi sepposen selällään.. ja pisteenä iin päällä pukkari oli vanhassa pommsiuojassa jonne piti astua sisään ja hapuilla valokatkaisijaa.. ette usko miten aina hirvitti ! :D
minä olisin ottanut repun viimeiselle tunnille ja kengät reppuun ! :D

heh
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Alkuperäinen kirjoittaja WildRose:
Vatsan väänteitä... meijän vauvat on ainaki joskus tehny noin kun joku kupla masussa oikein kiusaa..
Niimpä :D. Ei tämä ihan tänne kuulu vaan lastenhoito-osastolle.

Blompss.
Alkuperäinen kirjoittaja minä-vain:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
olen joskus nähnyt "enneunia" mutta muistan ne vasta kun tapahtuvat...Äitini tiesi paljon asioita ennalta. Äiti joskus kertoi että hänen mummia pidettiin noitana ;)
[/quote]

näin kerran unta että hampaani lohkesi. ei ihan taa'immainen hammas, mutta tuosta sivulta. Aamulla kerroin asiasta äidille, ja äiti sano et se tarkottaa jonkun läheisen kuolemaa. Ajattelin että ei voi olla kauhean läheinen jos hammas lohkesi taaempaa. seuraavana päivänä sain kuulla että isomummoni oli kuollut. En ollut koskaan läheinen hänen kanssaa, enkä ollu nähny isomummoani kuin vuosia sitten. Outo juttu.

mun edesmenny pikkuveli vissiin ajoittain vierailee täs porukoilla.

tapaus 1.

Äiti oli menny jo nukkumaan ja isä oli tulossa rappusia pitkin ylös. äiti oli kuullut kuiskauksen " ISI ISI!!" ja äiti oli sanonu isälle et "kuulitko saman" isä oli vastannu et " joo tosta kuulu et joku olis sanonu et "isi isi" Mikä todennäköisyys on et molemmat olis kuullu omia mutta kuitenki samat sanat?

tapaus 2. Isä oli tulossa käytävää pitkin olkkariin ja nähny jonkun pienen esineen lentävän.. tullessaan olkkariin kissa leikkii ihan onnessaan sillä esineellä ja ihan ku joku sitä leikittäisi

tapaus 3. Pikkuveli oli yöllä kuullu jonkun viheltävän voimakkaasti. Oli heränny siihen ja kuunnellu ja ärsyyntyny ku ei ollu lopettanut. joskus kuulee yläkerran lattian narahtavan.. onko se " vieras" vai lattiako vaan "elää"

who knows

Alkuperäinen kirjoittaja nessu:
pojan pappa kuoli viime keväänä.. poikamme oli tälle papalle kaikki kaikessa ja yllättävä poismeno järkytti kaikkia! pappa oli viikon verran tajuttomana sairaalassa.. kuoleman jälkeen poika (2v.) ei suostunut nukkumaan omassa huoneessa joten aina veimme hänet sinne kun oli muualla nukutettu, joka yö kuukauden ajan poika heräsi tismalleen samaan aikaan yöstä itkuun, en ensin sitä yhdistänyt mihinkään mutta sitten poika alkoi puhua päivisin että pappa käy häntä katsomassa.. kyselin sitten enempikin.. sitten alkoi että poika viihtyi paljon omassa huoneessaan päivisin ja kuului kun hän höpötti ihtekseen ja leikki iloisesti, kysyin kenelle hän puhuu?vastasi että pappa leikkii hänen kanssaan! yhtäkkiä nämä loppuivat ja poika nukkui täydet yöunet omassa huoneessaan. kysyin parin hyvin nukutun yön jälkeen että mikä noin makiasti nukuttaa! istahti sängylle ja katsoi minua silmiin: "pappa ei tule enää! sanoi hyvätti"
silloin karmaisi todella sydämen pohjasta! muut olisin voinut laittaa mielikuvituksen piikkiin mutta tämä lause ei tullut mielikuvituksesta!

että sellaista! vieläkö haluatte lisää....!???

B)
meillä samankaltainen juttu.kun mieheni pikku veli oli juuri täyttänyt 20v kuoli niin meidän pojalle kävi sama juttu ton oman huoneen kaa.poika(3v sillon) ja sylikummisetänsä oli hyvin läheisiä..miehen veli asui ennen kuolemaansa meillä muutaman kuukauden.poika ja setänsä leikki aina pojan huoneessa yhdessä.kun kuolemasta ilmoitettiin meille lapset oli naapurissa leikkimässä enkä kyennyt heille asiastakertomaan kun seuraavana aamuna.sinä iltana kun olimme ikävän asian kertoneet lapsille.heräsi poika yöllä ja huusi kauhusta äiti se tuijotta mua ja istuu tuolla mammutti pöydän vieressä.ihmettelin että kuka,ei täällä ole ketään kun laitoin valot päälle pelästyin itsekkin vaikka en mitään nähnyt.poika sen sijaa oli kauhun vallassa.tämän jälkeen heräsin muutaman tunnin päästä vessaan ja miehen veljen kuvat olivat laatikosta "tippuneet" lattialle leverilleen.pelkäsin.aamulla juttelin pojan kaa ja kerto että setä oli tullut leikkimään.tämän jälkeen poika ei mennyt huoneeseensa leikkimään eikä nukkumaan.kannoimme hänet meidän sängystä omaan sänkyyn ja joka kerta hän sietlä juosten muutaman tunnin päästä tuli ja itkien.reilu viikon päästä hän kuitenkin sanoi iltapalan ja pesujen jälkeen menevänsä omaan sänkyyn.ihmettelin et oletko aivan varma.poika sanoi ettei enää pelkää.koska ei siellä setää enää ole.myöhemmin vasta tajusin että poika alkoi samana päivänä kun oli sedän hautajaiset ollut niin nukkumaan omassa huoneessaan ja leikkimään siellä.välillä muistelee ja kyselee että äiti muistatko kun setä kävi mun kaa leikkimässä vaikka oli jo taivaankodissa.sillon nousee kylmäväreet.
eikä tässä vielä kaikki tätä kirjoittaessa noin puoli välissä pidin puolen tunnin tauon koska katolta alkoi kuulua ryminää ihan kuin joku siellä kävelisi/juoksisi vaikka kaikki 3 lasta on sisällä.asumme siis omakotitalossa.olkkarin kattolamppu heilua niin kovaa ryminää hetken.eikä siellä ketään ole.kauhusta kngistuneena soitin miehelleni ja sen jälkeen äidilleni.äitini rauhoitteli mua et siellä se miehen veli vaan ilmoitti olevansa paikalla tai sitten oma pikku siskoni 16v joka kuoli tasan 8kk miehen pikku veljen kuoleman jälkeen samalla tavalla. kyllä näitä sattuu ja tapahtuu..

viimesin tapaus on tässä ihan muutama päivä takaperin, anoppilassa jälleen kerran. Tulin yöllä vessasta ja joku kuiskas minun nimen. Vanhukset oli siis jo nukkumassa ja ukko samaten yläkerrassa. Hieman lähdin nopsaan takas ylös. :ashamed:

tossa reilut 3 vuotta sitten aloin näkee yhtä painajaista siis sillein et aloin jo pelkään nukkumaan menoa.siinä oli mun mies hänen isänsä ja miehen pikku veli ja ne oli tuol meidän lapsuuden asuinpaikan lähellä ja sit siinä unessa kävi paha auto onnettumuus ja joku niistä kuoli.siinä unessa ei ikinä käynyt ilmi et kuka kuoli mut joku kuoli ja aina pelkäsin että se olis enneuni et mieheni kuolee niin.nyt sit selvis et ketä se uni tarkoitti.mieheni pikku veli kuoli helmikuussa-08 ja sitten aloin näkeen uutta unta joka siis pelotti niin paljon,sairastuin heti miehen veljen kuoleman jälkeen ja minut leikattiin kiirellisesti vappuna -08 näin unta jossa minä kuolen syksyllä etten näkisi kun esikoiseni menee eskariin ja pelkäsin niin paljon että et kuoema vie mut jotenkin se syksy näytti niin synkälle.kun syksy saapui niin heräsin aamu yöstä elämäni hirveimpään aamuun,oma rakas pikku sikoni 16v oli kuollut yöllä moottoritielle.tämä siis tapahtui viime lokakuun alussa.eikä mennyt kauaakaan kun aloi näkeä taas uutta unta ja nyt pelkäsin jo sen verran että puhuin asiasta samalla kun kävin terapeutilla puhumassa siskoni kuolemasta.aloin miettiä et mitä hirveetä nyt tapahtuu.tätä unta en kuitenkaan kuin noin pari viikkoa nähnyt.siinä oli tulipalo tai tuli liitty siihen lasten kiljunta/huutoa,pelkoa ja valkoset oven karmit.silloisessa asunnossamme oli ruskeat ovenkarmit.mutta nyt viime sunnuntaina poltimme risuja,puita tossa pihassa kun oli metsää kaadettu ja mieheni sytytti sen bensalla.pieneksi hetkeksi silmä vältti, tulin itse sisälle pikkuisen kaa ja mies tuli äkkiä sisällä käymään.yhtäkkiä hirveä huutoa alko kuulua pihalta menin katsomaan ja hetken löi päässä tyhjää poikamme 4,5v oli tulessa.hosut oli syttynyt palaan ja croksit.äkkiä poikaa sammuttaan ja kylmään vesisaavin upotin poikamme kaulaa myöten.kaikki kuitenkin ok nilkka vaan paloi ja se nyt paketissa.toivotaan että paranee eikä tarvitse ihonsiirtoa.vasta eilen tajusin uneni kuvion(aloin meinaan miettiä sitä eilen) kun näin poikani liekeissä,niin olin eteisessä jossa on valkoiset ovenkarmit(asumme siis uudessa kodissa toisella paikkakunnalla)ja poikani huusi,kiljui kun sattui niin paljon ja oli pelosta sekaisin.eli tämä siis oli luultavasti uneni jota näin viimeksi 8kk sitten.toivon etten näe enää mtn unia.mutta yleensä ns enne unet eivät ole suoranaisia.

firequeen harmaana
just. vaikka aurinko paistaa, niin kaikki ihokarvat kainaloitten sänkeä myöten on pystyssä :D vessaan ei uskalla mennä, eikä hakea keittiöstä pitsaa ja olin saada hepulin, kun alkoi kuulua outoa vinkumista... takanani nukkuvan kissan nenä viheltää ! :D saamari... pelottaa niin hemmetisti :D ukkokin möksällä remppahommissa ja tytteli päikkäreillään...

Yhteistyössä