Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
ätini kuoli 11v sitten ollessani 14v.samana vuonna uutena vuotena näin unta jossa äiti käski muistamaan numeron 62..
monta vuotta mietein mitä toi numero mahtoi tarkoittaa vai tarkoittikohan mitään..

viime vuonna ymmärsin mitä se numero varmasti tarkoittaa kun isäni täytti 62v..
sitten viime syksynä olin laittamassa lounasta lapsille ja tunsin selvästi että äiti on tullut "kylään" seisoi selvästi kiikkutuolin vieressä ja katseli meitä.se ei ollut millään tapaa ahdistavaa eikä pelottavaa,päinvastoin,mutta kun tunne hävisi ja äiti poistui jäi jotenkin outo olo,vähän kuin surullinen jollain tapaa..

samana iltana lasten jo nukkuessa ja miehen ollessa vielä kalareissulla katsoi makkarissa telkkaria niin tuli taas vahva tunne siitä että joku seisoin meijän makkarin oven lähellä,ja se ei tuntunut kivalta tällä kertaa.sanoinkin ääneen että mene pois..ja se meni..

seuraavana iltana veljeni soitti että isä on kuollut :'( 62 vuotiaana..eli äiti kävi sitä kertomassa ja isä jätti hyvästit.ja toi numerokin passaa sitten isän kuolin ikään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
meidän suvussa naiset näkevät enneunia, kuten myös minä muutamia kertoja vuodessa. esim näin unta että kaukainen serkkuni odotti poikaa enkä ollut hänen kanssaa yhteyksissä, no kappas soitin ja kysyin häneltä ja hän sanoi ettei ole, mutta viikon päästä soitti oli hä vaan ei tiennyt sitä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 19:01 minnie2 kirjoitti:
olen itse nähnyt demonin tai jonkin kummituksen,musta pitkä hahmo en nähnyt kasvoja ns. lensi huoneen toisesta päästä toiseen ja ikkunasta ulos.
mun yksi kaveri on nähnyt pitkän aikaa milloin missäkin sen ihme nuken,sen chucky vai mikä elävä nukke onkaan niissä kauhuelokuvissa,ei ole ikinä edes nähnyt niitä elokuvia, mutta tää nukke ns.ihmisen hahmossa tosin nuken kokoisena pelottelee häntä usein,esim jos hän jättää jonku kaapin oven raolleen ym. niin se kurkkaa jostain,tai imuroidessa sohvan alta ym. heillä on aina kaikki kaappien,komeroiden ym. ovet lukossa tai kiinni. aikas karmivaa.¨
kerran sen poika oli vauvana itkenyt yöllä ja oli ottanut syliin hänet ja keinutellu pimeässä huoneessa, yx kax tän vauvan kasvot oli muuttunut sen kamalan nuken kasvoiksi,kaveri säikähti niin paljon et meinas tiputtaa vauvan lattialle (2kk) silloin,oli kuitenkin kiljunut niin että hänen miehensä oli herännyt ja kaikki ol ihan normaalisti sitten..
No just joo. Tuo nyt oli jo niin paksua puppua että...

Itse olen kokenut yliluonnollisia tapauksia joitakin kertoja elämäni aikana, mutta en kutsuisi niitä asioita kummituksiksi niinkään. Jokaisessa tapauksessa olen ollut hyvin rauhallinen ja pelosta ei ole ollut tietoakaan. Olen myös nähnyt unia jotka ovat toteutuneet, mutta ne jotka näkevät enneunia muistakaa tämä: Raamatun mukaan ihmisillä voi olla näitä näkyjen näkemislahjoja, jopa ilman parannuksen tekoa (Eli ettei henkilö ole edes uskossakaan vielä) Silloin ne viittaavat siihen, että Jumala kutsuu ihmistä uskomaan Itseensä. Raamatun mukaan myös täysin toteutunut uni on sama kuin näky.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..

...sitä kutsustaan deja vu-ksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu
 
mamamaalta
nostan tämän näin iltamme iloksi ja kerron samalla oman pikku juttuni.

Sinä yönä kun mummoni kuoli, olimme kaikki sisarukset ja serkukset (muutamaa pokkeusta lukuunottamatta) heränneet yhtä aikaa. Kaikki olimme katsoneet kelloa, ajatellut mummoa ja jotenkin tienneet, että hän on kuollut. Mummo kävi hyvästelemässä lapsenlapsensa. Aamulla tulikin sitten äidiltäni soitto.

Oli se kyllä hiukan värisyttävää, kun huomasimme asian keskustellessamme hautajaisissa tyyliin: "Älkää nyt pitäkö hulluna, mutta mummo kävi sanomassa minulle hyvästi." "Niin minullekin!" "Ja minulle"..... :'(
 
ja näitähän riittää..
Nään unissa ihmisiä joita en ole hetkeen tavannu ja seuraavan viikon sisällä näen kyseisen ihmisen.
Neljän ystävän kohdalla olen nähnyt heistä raskaana olon vaikka eivät vielä itse ole sitä tieneet.
Ystävä alko seurustelee uuden miehen kaa,vaistosin tän henkilön tulon aina ennalta ihan fyysisellä pahoinvoinnilla,huonoolo ym.Myöhemmin selvis että oli jonkun tappanut.
Ja vielä vaikka mitä,joskus ihan itseänsä ärsyttää nää ja kun ei kukaan niihin usko,vaikka moni kyl homannu sit jälkikäteen et hei tos jotain perää,hulluna lienee pitävät... :D
 
hmmm
Mummullani on viisi lasta.
Joskus 40 luvun lopulla hän oli taas kerran keskellä yötä yrittänyt tuudittaa itkevää nuorimmaista (muutaman kuukauden vanha) joka oli huutanut päivät ja yöt läpeensä.
Mummu alkoi jo olla aika poikki, kun oli kuitenkin iso talo hoidettavana.
Hän kertoi että oli vaan yhtäkkiä tuntenut oman mummunsa läsnä olon, katsonut keittiön ovi aukkoon ja sanonut hiljaa ääneen että
"tule nyt sinä minua auttamaan kun en enää jaksa...."
vauva oli hissukseen hiljentynyt ja nukkunut loppuyön rauhassa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 19:56 vieras kirjoitti:
ja näitähän riittää..
Nään unissa ihmisiä joita en ole hetkeen tavannu ja seuraavan viikon sisällä näen kyseisen ihmisen.
Neljän ystävän kohdalla olen nähnyt heistä raskaana olon vaikka eivät vielä itse ole sitä tieneet.
Ystävä alko seurustelee uuden miehen kaa,vaistosin tän henkilön tulon aina ennalta ihan fyysisellä pahoinvoinnilla,huonoolo ym.Myöhemmin selvis että oli jonkun tappanut.
Ja vielä vaikka mitä,joskus ihan itseänsä ärsyttää nää ja kun ei kukaan niihin usko,vaikka moni kyl homannu sit jälkikäteen et hei tos jotain perää,hulluna lienee pitävät... :D

Ja jatkoa edelliseen.

Mulla kanssa noita että kuulee jonkun kutsuvan,ja joskus tuntenut myös että joku koskettaa olkapäähän.
Pienenä tyttönä myös näin enkelin.

Kaverin kanssa kävi niin että olin siellä yötä kun miehensä oli reissussa ja yöllä molemmat heräs siihen että huoneessa olin tosi kylmä,niin kylmä et melkein höyry nous hengittäessä,sitä kesti hetken aikaan.Tämän kaverin mies kuoli reissussa samana yönä,tämä samainen kaveri oli raskaana ja jonkin aikaa miehensä kuoleman jälkeen kaveri tuli kotiin ja kaverilla sellainen taulu eteisessä mihin keränny kortteja ja yksi näistä korteista(kuvassa vauvan kuva)oli aseteltu(ei siis pudonnu)peilipöydälle ja nasta siististi siinä vieressä,ja tän taulun ja päydän välissä oli matkaa parisen metriä.
Äitienpäivänä otetiin meidän mummulla kuvia sukulaisista ja kaikki muut kuvat onnistu hyvin paitsi kuvat joissa oli kolme serkkuani ja enoni,serkkuni oli äitinsä muutama vuosi sitten väkivaltaiseti menettäneet(jokaisessa kuvassa jossa kyseiset henkilöt on vaalea valo kulmassa).
 
hmmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 20:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 19:56 vieras kirjoitti:
ja näitähän riittää..
Nään unissa ihmisiä joita en ole hetkeen tavannu ja seuraavan viikon sisällä näen kyseisen ihmisen.
Neljän ystävän kohdalla olen nähnyt heistä raskaana olon vaikka eivät vielä itse ole sitä tieneet.
Ystävä alko seurustelee uuden miehen kaa,vaistosin tän henkilön tulon aina ennalta ihan fyysisellä pahoinvoinnilla,huonoolo ym.Myöhemmin selvis että oli jonkun tappanut.
Ja vielä vaikka mitä,joskus ihan itseänsä ärsyttää nää ja kun ei kukaan niihin usko,vaikka moni kyl homannu sit jälkikäteen et hei tos jotain perää,hulluna lienee pitävät... :D

Ja jatkoa edelliseen.

Mulla kanssa noita että kuulee jonkun kutsuvan,ja joskus tuntenut myös että joku koskettaa olkapäähän.
Pienenä tyttönä myös näin enkelin.

Kaverin kanssa kävi niin että olin siellä yötä kun miehensä oli reissussa ja yöllä molemmat heräs siihen että huoneessa olin tosi kylmä,niin kylmä et melkein höyry nous hengittäessä,sitä kesti hetken aikaan.Tämän kaverin mies kuoli reissussa samana yönä,tämä samainen kaveri oli raskaana ja jonkin aikaa miehensä kuoleman jälkeen kaveri tuli kotiin ja kaverilla sellainen taulu eteisessä mihin keränny kortteja ja yksi näistä korteista(kuvassa vauvan kuva)oli aseteltu(ei siis pudonnu)peilipöydälle ja nasta siististi siinä vieressä,ja tän taulun ja päydän välissä oli matkaa parisen metriä.
Äitienpäivänä otetiin meidän mummulla kuvia sukulaisista ja kaikki muut kuvat onnistu hyvin paitsi kuvat joissa oli kolme serkkuani ja enoni,serkkuni oli äitinsä muutama vuosi sitten väkivaltaiseti menettäneet(jokaisessa kuvassa jossa kyseiset henkilöt on vaalea valo kulmassa).
Surullisia ja hyytäviä tarinoita mutta jotenkin lohduttavia...
 
Tää ei mikään erikoinen mutta omasta mielestä omituinen.

Ala-aste ikäisenä olin menossa nukkumaan ja taisin jo lievässä unessa olla kunnes aloin nähdä 'kuvioita'. En ollut hyvä piirtämään, mutta aamulla muistin nämä ihme kuviot jotka heti piirsin ja ne olivat aika hienojakin..

Oli hassuja elukkakuvioita yms.. hämmästelin aina aamuisin sitä että miten voin muistaa niin tarkalleen sen omituisen kuvion ja piirtää sen.

Ja varmasti monella teilläkin on se omituinen tapa herätä vaikkapa 2minuuttia ennen herätyskellon soimista!?? Telepatiaa kellon kanssa.. :LOL: Jotain sellaista varmasti.

Itse näen myös näitä enneunia. Kerran näin TODELLA vahvasti unen jossa olen joko kyydissä tai ajan itse autoa mummolle, matkan varrella on aika iso alamäki ja saman tien ylämäki ja siinä samassa silta. Näin että siinä kohti ajaa pusikkoon.. Joka kerta kun siitä menen, pelkään jostain ihmeen syystä. Mutta silti siinä ei ole itselleni tai tuttavalleni tapahtunut mitään. :/

Ja joku tuolla alussa puhui siitä että on lentänyt lapsena.
Niin minäkin.. :D Muistan tarkalleen sen kun olimme kavereitten kanssa pihalla, mulla oli yhtäkkiä tapana 'hypätä' eteenpäin mahalteen ja 'lensin' hetken.. en siis heti läsähtänyt vatsalleen.. sitä olen miettinyt että mitäköhän mun päässä on silloin liikkunut kun tolleen hyppelin vatsalleni.. muttei koskaan sattunut mitään. :D
 
No tää nyt ei oo mitenkään varsinaisesti yliluonnollinen juttu, mutta kerron kuitenkin.
Eli tää juontaa alkunsa kun mun vanhemmat erosivat vuonna 93 jäin mutsille asumaan. Meni välit poikki totaalisesti mummun ja muiden isän puolen sukulaisten kanssa (paitsi ei itse isän), aina kun kävin mummun luona niin mä kuulin pelkkää vinoilua siitä et asuin äitin kanssa ja sit kun äiti tapas ja rupesi seurustelemaan nykyisen miehensä kanssa niin en enää mennyt mummun luokse kosa mä olin se jota haukuttiin ja jolta udeltiin ja asioita räävittiin.
Taisi olla vuosi -99 ja syksy kun ajattelin vuosien tauon jälkeen että käyn mummua ja pappaa katsomassa, tulee mitä tulee. Ja ei tullut mitään, mummu oli vaan iloinen kun menin ja jotenkin mullakin oli paljon rauhallisempi olo ja kävinkin sitten aika useastikkin.
Muut sukulaiset katteli mua jotenkin nyrpeesti vieläkin, mutta mä en jaksanut välittää.
Toukokuussa 2000 mummu sitten kuoli ja mulla oli tosi paha olla, näin painajaisia sukulaisista ja muutenkin oli aika synkeetä aikaa.
Mummu haudattiin ja luulin että se siitä rupeaa helpottamaan, ja mua lohdutti tieto että olin tehnyt sovinnon jne.
Syksyllä 2000 näin unen joka meni suurin piirtein näin:
Mummu oli kuollut, mutta ei vielä haudattu. Arkku oli tuotu mummulan keittiöön ilman kantta ja paikalla oli myöskin näitä sukulaisia jotka ei musta silloin pitänyt. Setäni vaimo tuli ja riuhtas mua kädestä ja käski mun tulla kattoo mitä oon tehnyt. Tappelin vastaan ja sanoin etten oo oikeesti tehnyt mitään. Tää nainen vaan repi mut siihen arkun äärelle ja kun katsoin arkkuun, niin siellä oli mummu jolta oli käsi hakattu kirveellä irti. Sukulaiset kaikki sanoivat että se on mun vika, ja mä itkin ja pyysin anteeksi ja sanoin että en mä oikeesti ole sitä kättä katkaissut.
Aikansa mua haukkuivat ja irvailivat ja yhtäkkiä mummu seisoikin arkun vierellä ihan kunnossa, ei irt hakattuja käsiä, vaan täysin kunnossa ja sanoi että antakaa nyt per.kele sen likan jo olla. Minä olen antanut anteeksi ja nyt on jo teidän aika antaa jo olla.

Sen unen jälkeen mä oikeesti voin paljon paremmin ja mua ei sattunut enää niin paljon ja pääsin tosissaan alkuun siinä ylitse pääsemisessä.
Tänä päivänä mulla ei ole kinaa sukulaisten kanssa, ne oikeen odottaa koska meen pappan luokse lasten kanssa jne.
Elämä on joskus taruakin ihmeellisempää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 20:46 hyvästejä kirjoitti:
Minun äidillä on taipumusta olla kosketuksissa henkisesti kuolleiden sukulaisten kanssa.
Pappa(äitin isä) kuoli reilu kuukausi takaperin. Äiti oli silloin paikalla ja kuolema oli rauhallinen nukahtaminen. Pappa ei kuitenkaan ehtinyt hyvästellä äitiäni, ainoastaan mummun, kun nukahti.
Äiti sanoi että seuraavana yönä pappa oli sitten käynyt sanomassa hyvästit. Herättänyt äidin "töpöttämällä" tämän nenää, niinkuin hänellä tapana oli, hei hei...
Äiti on aina ottanut nuo vierailut todella levollisesti, ja minä olen karvat pystyssä niitä kuunnellut kauhusta kankeana. Vasta kun itse koin saman, tajusin ettei siinä ole mitään pelottavaa.
Olin kotipuolessa käymässä papan hautajaisissa ja illalla hipsin hämärässä ulkosaunalta sisälle. Yhtäkkiä talvella kuollut minulle hyvin rakas ja tärkeä isäni koira tepsutteli ohitseni häntää heiluttaen kadoten pimentyvään pihaan. Katsoin hetken koiran perään ja sanoin sisälle mentyäni äidille että näin Josun vilahtavan ohitseni.
"Se kävi sanomassa sinulle hyvästit kun et ehtinyt talvella enää nähdä", äiti sanoi tyynenä nostamatta katstta lehdestään...
Tämä on mulle hyvin lohdullinen viesti..menetin koirani juhannuksen jälkeen ja uskon, että se juoksee jossain koirien taivaassa. eikä lakkaa vain olemasta, kuten ystäväni uskovainen sanoi. :/
 
En jaksanu selata
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Et ehkä tähän on joku jo vastannut - se on se dejavu-ilmiö. Aivonpuoliskojen välillä pieni viive tiedossa tai joku sellainen, kuitenkin varsin luonnollinen ja lääketieteellisesti todistettu juttu - ei yliluonnollista.
 
yx vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:41 martsa kirjoitti:
onko kukaan tavallaan ennustanu tulevaa tapahtumaa tai tuntenu,että jotain pahaa esim.tapahtuu?näättekö enneunia?
Näin erään lapsen syntymän. Kyseessä oli rakastamani mies joka kuitenkin asui toisessa maassa eikä oltu oltu yhteydessä vuoteen (yksipuolinen rakkaus). Kuulin vasta yli puolen vuoden päästä, että lapsi oli syntynyt unen aikoihin.

Mun äidille oli ennustettu mun syntymä ennen kuin oli tavannut mun isää.

On ollut muitakin unia enkä oikeen tiiä uskonko niihin vai onko ne sattumaa vai mitä.
 
yx vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:46 muumimamma harmaana kirjoitti:
mun yks mieleltään sairas sukulainen oli kerran hokenut illalla että mummu on tuolla pihalla, päästäkää mummu sisään, no kukaan ei ollut nähnyt mitään ja olettanut että omiaan höpisee. Aamulla oli tullut suruviesti että tämä mummo oli yöllä kuollut. Asui siis ihan eri taloudessa.
Skitsofrenikoksi diagnosoitu lähimmäiseni tiesi asioita minusta joita en koskaan kertonut kellekään.
 

Yhteistyössä