U
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Mun mielestä myöskään petetyn ei tarvitse ymmärtää pettäjää tai antaa anteeksi, koska mitään oikeutusta pettämiselle ei todellakaan ole. Kun pettää, tekee väärin ja rehti ihminen osaa nähdä tehneensä virheen ja ottaa opikseen.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Siis ei elämän kevät! Mä taidan kohta lopettaa vastailun näihin kommentteihinne, kun vastaanotto on tällainen, ei yhtään vähemmän hyökkäävästi voisi vastata? Suurimman osan ajasta olemme puhuneet täysin eri asiasta, ainakin osittain.
Mä puhuin alunperin siitä, että en pettäisi koskaan kumppania, jota rakastan, jos syynä olisi joku hetken himo, että haluaisin vähän käydä vieraissa tms. En edes ajatellut mitään väkivaltajuttuja jne. Mun mielestä ihminen on heikko, jos rakastaa puolisoaan ja heillä asiat hyvin, mutta pettää puolisoaan vain, koska hakee jotain jännitystä/vaihtelua avioelämään. Ja sanon myös heikoksi ihmistä, joka "ajautuu pettämään", eli ei haluaisi tehdä sitä, mutta ei ole itsehillintää jättää tekemättä.
Yhtälailla te luulette tietävänne mun elämästä niin paljon, että voitte sanoa, mitä mä tulen/en tule tekemään elämässäni...kuka sen voisi tietää paremmin kuin minä itse? Sanon tämän vielä kerran, että jos olen aikuisena vielä näillä ajatuksilla ja tunteilla täytetty, en KOSKAAN petä miestäni..eri juttu, jos päässä kilahtaa tai koko persoonallisuus muuttuu tmv.Etteköhän ota mut nyt vähän liian vakavasti, asioiden pitäisi riidellä eikä ihmisten...
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:
No sua mä kyllä ymmärrän jotenkin :hug: parempi kuitenkin olis ollu vaan lopettaa suhde, mutta en viitsi enempää neuvoa, kun en tiedä kokonaistilannetta.
Siis ei h.... :headwall: Eli jos tietäisit kokonaistilanteen niin sulta tosiaan löytyis neuvot tähänkin??!! Sä oot suurin piirtein viime vuonna oppinu kuivaks ja sulla on pokkaa neuvoilla muita!!? Uskomaton.
No se on toi ikä, toi ikä...![]()
Musta toi on aika hauskaa, tytsi vois alkaa mun henk koht neuvonantajaksi![]()
Mä luulen, ettei tytsilläkään olis ajatusta mitään vastaan...!![]()
Ei varmaan oliskaan, on sillä ollu mulle jo vaikka mitä neuvoja eri asioiden suhteen ja moralisointia on riittänyehkä tytsi sais musta oikein pyhimyksen tehtyä :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Siis ei elämän kevät! Mä taidan kohta lopettaa vastailun näihin kommentteihinne, kun vastaanotto on tällainen, ei yhtään vähemmän hyökkäävästi voisi vastata? Suurimman osan ajasta olemme puhuneet täysin eri asiasta, ainakin osittain.
Mä puhuin alunperin siitä, että en pettäisi koskaan kumppania, jota rakastan, jos syynä olisi joku hetken himo, että haluaisin vähän käydä vieraissa tms. En edes ajatellut mitään väkivaltajuttuja jne. Mun mielestä ihminen on heikko, jos rakastaa puolisoaan ja heillä asiat hyvin, mutta pettää puolisoaan vain, koska hakee jotain jännitystä/vaihtelua avioelämään. Ja sanon myös heikoksi ihmistä, joka "ajautuu pettämään", eli ei haluaisi tehdä sitä, mutta ei ole itsehillintää jättää tekemättä.
Yhtälailla te luulette tietävänne mun elämästä niin paljon, että voitte sanoa, mitä mä tulen/en tule tekemään elämässäni...kuka sen voisi tietää paremmin kuin minä itse? Sanon tämän vielä kerran, että jos olen aikuisena vielä näillä ajatuksilla ja tunteilla täytetty, en KOSKAAN petä miestäni..eri juttu, jos päässä kilahtaa tai koko persoonallisuus muuttuu tmv.Etteköhän ota mut nyt vähän liian vakavasti, asioiden pitäisi riidellä eikä ihmisten...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Siis ei elämän kevät! Mä taidan kohta lopettaa vastailun näihin kommentteihinne, kun vastaanotto on tällainen, ei yhtään vähemmän hyökkäävästi voisi vastata? Suurimman osan ajasta olemme puhuneet täysin eri asiasta, ainakin osittain.
no mä vielä kerran yritän :saint:
ymmärrän, että sinun oletuksesi perustuu siihen, että sinulla tulee olemaan täydellinen suhde täydellisen miehen kanssa. ihastutte, rakastutte, menette naimisiin, saatte ihania lapsia ja elätte elämänne onnellisina loppuun asti. monet meistä aikuisista ovat kuitenkin huomanneet, että samankaltaisista suunnitelmista huolimatta elämä ei ole mennytkään noin, silmämme ovat niin sanotusti avautuneet ja olemme joutuneet kokemaan asioita, joita emme alunperin uskoneet tapahtuvan. haluamme siis vain sinun ymmärtävän, ettei elämä aina mene suunnitelmien mukaan. ei muuta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Pettäminen on siis mielestäni väärin ihan kaikissa tilanteissa! Sitä on turha selitellä/puolustella, koska se ei koskaan voi olla oikein. On kuitenkin tilanteita, joissa saattaa ymmärtää myös sitä pettäjää, mutta se ei tarkoita, että hyväksyy sen pettäjän teon...Ihmisen tulisi pettämisen hetkelläkin pohtia mahd. pettämisen seurauksia, mitä menettää ja onko siitä pettämisestä todella jotain pysyvää hyötyä/iloa. Mun on vain suoraan sanoen mahdoton kuvitella tilanne, jossa en voisi itse hallita itseäni, päätöksiäni ja tunteitani, pelottava ajatuskin.
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Mun mielestä myöskään petetyn ei tarvitse ymmärtää pettäjää tai antaa anteeksi, koska mitään oikeutusta pettämiselle ei todellakaan ole. Kun pettää, tekee väärin ja rehti ihminen osaa nähdä tehneensä virheen ja ottaa opikseen.
Oletko siis sitä mieltä, ettei väärin tehneelle tarvitse antaa toista mahdollisuutta? Usein anteeksiantaminen on jopa tärkeämpää sille loukatulle osapuolelle, kuin loukkaajalle, siis henkisesti. Anteeksi antaminen voi olla sitä paitsi helpompi osa, kuin unohtaminen. Se tosin on jo toinen asia.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Mun mielestä myöskään petetyn ei tarvitse ymmärtää pettäjää tai antaa anteeksi, koska mitään oikeutusta pettämiselle ei todellakaan ole. Kun pettää, tekee väärin ja rehti ihminen osaa nähdä tehneensä virheen ja ottaa opikseen.
Oletko siis sitä mieltä, ettei väärin tehneelle tarvitse antaa toista mahdollisuutta? Usein anteeksiantaminen on jopa tärkeämpää sille loukatulle osapuolelle, kuin loukkaajalle, siis henkisesti. Anteeksi antaminen voi olla sitä paitsi helpompi osa, kuin unohtaminen. Se tosin on jo toinen asia.
Ei tarvitse, petetty on se, joka päättää, antaako anteeksi ja antaako uuden mahdollisuuden vai ei..ymmärrän hyvin, että petetyn voi olla niin vaikea unohtaa/antaa anteeksi, ettei pysty jatkamaan suhdetta. Ja onko edes enää syytä jatkaa suhdetta, jos se on ollut niin onneton, että toinen on mennyt pettämään?
Alkuperäinen kirjoittaja taimi:Sulle on kyllä vastailtu varsin asiallisesti, ottaen huomioon miten hyökkääviä noi sun aloitukset on, esim. mulla on korkeampi moraali kuin teillä (eli siis kaikilla palstalaisilla) jne. ja siltikin sait monia aivan asiallisia pohdintoja "hyvistä" syistä.
Ja nimenomaan itse painotit tuota että MISSÄÄN TILANTEESSA ei voi olla hyvää syytä, joten nyt puhuit itseäsi jo pussiin.
Miksi aloitat aina tällaisia ketjuja jos odotat vain sellaisia vastauksia joissa ollaan kanssasi samaa mieltä? Ja esim. Demin palstalla saisit itsellesi "sielunsiskoja" varmaan todennäköisemmin kuin täältä.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ihmisen tulisi pettämisen hetkelläkin pohtia mahd. pettämisen seurauksia, mitä menettää ja onko siitä pettämisestä todella jotain pysyvää hyötyä/iloa. .
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Pettäminen on siis mielestäni väärin ihan kaikissa tilanteissa! Sitä on turha selitellä/puolustella, koska se ei koskaan voi olla oikein. On kuitenkin tilanteita, joissa saattaa ymmärtää myös sitä pettäjää, mutta se ei tarkoita, että hyväksyy sen pettäjän teon...Ihmisen tulisi pettämisen hetkelläkin pohtia mahd. pettämisen seurauksia, mitä menettää ja onko siitä pettämisestä todella jotain pysyvää hyötyä/iloa. Mun on vain suoraan sanoen mahdoton kuvitella tilanne, jossa en voisi itse hallita itseäni, päätöksiäni ja tunteitani, pelottava ajatuskin.
Alkuperäinen kirjoittaja unea:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ihmisen tulisi pettämisen hetkelläkin pohtia mahd. pettämisen seurauksia, mitä menettää ja onko siitä pettämisestä todella jotain pysyvää hyötyä/iloa. .
Enpä alkanut näin syvällisiä pohtia kun himot mua veivät.
:ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Väittääkö teistä joku ihan oikeasti, että kaikki asiat pitää kokea, ennen kuin niitä voi vastustaa? Eikö ihminen voi mistään asiasta tietää lähes 100% varmuudella, ettei tule sitä tekemään? Luulen/tiedän, että jokaisella teillä on asioita, joita ette ole ikinä tehneet ja silti pystytte sanomaan melkein varmasti, että ette sitä koskaan tee.