Kertokaas nyt tyhmälle, että mikä on hyvä syy pettämiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Minäkään en oikein keksi mitään sellaista syytä, mikä olisi oikeutettu, mutta luulen, ettei kaikki pettäminen ole varsinaisesti päätöksen tulos, että päättäisi, että nyt minä petän. Ei se tee siitä vähemmän väärää kuitenkaan.

Edelleen mä kysyn: mikä sinä olet muille sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin? Miten sä kehtaat aikuisille akoille selittää näitä juttujas kun et itse tiedä aiheesta mitään? Ja neuvoa?!?!?
Sun pitäis hankkia itselles vielä paaaaaljon elämänkokemusta ja ottaa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä.
Ja tosiaan, koskaan ei pidä sanoa ei koskaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:

No sua mä kyllä ymmärrän jotenkin :hug: parempi kuitenkin olis ollu vaan lopettaa suhde, mutta en viitsi enempää neuvoa, kun en tiedä kokonaistilannetta.

Siis ei h.... :headwall: Eli jos tietäisit kokonaistilanteen niin sulta tosiaan löytyis neuvot tähänkin??!! Sä oot suurin piirtein viime vuonna oppinu kuivaks ja sulla on pokkaa neuvoilla muita!!? Uskomaton.

No se on toi ikä, toi ikä... :D

Musta toi on aika hauskaa, tytsi vois alkaa mun henk koht neuvonantajaksi :D

Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:

No sua mä kyllä ymmärrän jotenkin :hug: parempi kuitenkin olis ollu vaan lopettaa suhde, mutta en viitsi enempää neuvoa, kun en tiedä kokonaistilannetta.

Mä laitoin tän viestin jo aiemmin...mutta se hävis sit jonnekin.

Siis: "Neuvoa"...???!!! :o :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Jos nyt vaan panettaa.

Tais jos vaan haluaa olla jonkun komean/ söpön tai mukavan miehen/naisen kanssa. Eikös se nyt voi olla hyvä syy =) Itekin kannatan tuota jättää ennemmin kuin pettää, musta ei pettäjäksi olisi, jos toisen kanssa haluisin olla niin nii nykyinen menisi vaihtoon.

Esim. se ettei rakasta kumppaniaan enää ja molemmilla on ns.oma elämä. Onhan maailmassa paljon pelkkiä kulissiliittoja. Kaikki ei halua erota pelkän pettämisen takia, liittoa jatketaan kämppiksinä kun intohimo sammuu.

Siis ei h.... :headwall: Eli jos tietäisit kokonaistilanteen niin sulta tosiaan löytyis neuvot tähänkin??!! Sä oot suurin piirtein viime vuonna oppinu kuivaks ja sulla on pokkaa neuvoilla muita!!? Uskomaton.

Mä luulen, ettei tytsilläkään olis ajatusta mitään vastaan...! :D

Hei!Minä muistan,kun olin Tytsin ikäinen. Minäin tiesin silloin kaiken ja oli kaikista asioista omat, oikeat käsitykset. Voi kuinka elämä opettaa.. jos ei muuta niin joskus ymmärtämään toisia ilman tuomitsemista tai oman mielipiteen ainoaksi oikeaksi huutelua:D

Minulla ja miehelläni on hyvä ja antoisa parisuhde, kuitenkin mikäli mies nyt jäisi jostain ns. panosta kiinni niin kyllä katselisin syyllistä peilistä.
Nyt kesän aikana on raskaus vienyt minusta mehut niin totaalisesti että vaikka jotain seksin suuntaista touhua meillä on niin ei mitään puhetta edes läheisyydestä koska minä en jaksa, enkä jaksa keskustella, enimmäkseen kiukuttelen, kiskon herneitä nenään ja käyttäydyn kuin koko maailman tulisi vähintään olla suoraan mun alaisuudessa..
*noloa*
Mies kuitenkin ilmeisesti jaksaa odotella parin viikon päästä olevaa la:ta ja sitä että saa oman kultansa taas takaisin ja on varautunut koko pitkän talven antamaan mulle kaiken varastoon jääneen läheisyyden.

Hankala vastata sikälikin, että kenenkä mittapuuta tässä käytetään sille hyvälle? Eli jos minusta joku syy on hyvä ja tytsin mielestä ei, niin onko noin niinkuin ylipäätään syy hyvä vai ei? Kuka sen päättää, mikä on tarpeeksi hyvä syy? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria vielä..:
Edelleen mä kysyn: mikä sinä olet muille sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin? Miten sä kehtaat aikuisille akoille selittää näitä juttujas kun et itse tiedä aiheesta mitään? Ja neuvoa?!?!?
Sun pitäis hankkia itselles vielä paaaaaljon elämänkokemusta ja ottaa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä.

Ai siis mä en voi sanoa, että pettäminen on väärin kaikissa tilanteissa? :o Valtaosa ihmisistä on ihan samaa mieltä.

Mä luulen, ettei tytsilläkään olis ajatusta mitään vastaan...! :D

Ei varmaan oliskaan, on sillä ollu mulle jo vaikka mitä neuvoja eri asioiden suhteen ja moralisointia on riittäny :D ehkä tytsi sais musta oikein pyhimyksen tehtyä :saint:

Tuli muuten mieleen, että eihän kukaan teistäkään voi tietää tälläkään hetkellä, että tuletteko joskus pettämään tämänhetkistä puolisoanne, kun kerran mitään ei voi tietää..omien sanojenne mukaan :whistle:

Siksipä minä en ainakaan vanno etten joskus jotain tekisi ;)

Esimerkiksi vastustan jyrkästi väkivallan käyttöä lapsen kasvatuksessa, mutta se eimeinaa ettenkö itse voisi joskus moiseen sortua.
Sama juttu kaikkien asioiden kanssa. KUKAAN ei voi 100% tietää mitä elämä eteen kuljettaa. Mielipiteitä täytyy olla ja elää niiden kanssa. Mutta mielipiteetkin voi muuttua (enkä nyt väitä että mielipiteesi pettämisestä koskaan muuttuisi). Ja vaikkei ne muuttuisikaan, voi silti toimia niiden vastaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:
Hei!Minä muistan,kun olin Tytsin ikäinen. Minäin tiesin silloin kaiken ja oli kaikista asioista omat, oikeat käsitykset. Voi kuinka elämä opettaa.. jos ei muuta niin joskus ymmärtämään toisia ilman tuomitsemista tai oman mielipiteen ainoaksi oikeaksi huutelua:D

Muistan kanssa miten paasasin ja tiesin kaikesta kaiken sillon ton ikäsenä(lienenkö muuttunut, mutta nyt on ainakin pilkettäkin silmäkulmassa ;) ). Kyllä se elämä tytsiäkin koulii hieman monisävyisemmäksi. Täydellisyys on nuorten pahe. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria vielä..:

Ai siis mä en voi sanoa, että pettäminen on väärin kaikissa tilanteissa? :o Valtaosa ihmisistä on ihan samaa mieltä.

valtaosa sinun luokkalaisistako? :) pystytkö nyt ymmärtämään, että ELÄMÄ ON MUUTAKIN KUIN hyvä vastaan paha, oikea vastaan väärä?

ei tässä ketjussa käsittääkseni keskustella siitä, onko pettäminen OIKEIN VAI VÄÄRIN, vaan siitä, mitä syitä sille on olemassa. ei kukaan aikuinen ihminen tuomitse "silmät kiinni" asioita ilman, että tietää niiden syyt ja perustelut.

Minustakin on tyhmää sanoa että vahingossa, koskaan en ole vahingossa tehnyt mitään, olen ehtinyt joka kerta sellaisen asian kohdalle sattuessa miettimään ainakin sen kymmenen sekuntia että jatkanko vaiko enkö jatka. On myös tyhmää syyttää itseään tai muita, sanoa että parisuhteessa oli sitä, tätä tai tuota.. Mutta kaikesta huolimatta kun elämää elää tarpeeksi pitkään niin huomaa ettei kaikkiin asioihin ole pelkkiä oikeita tai vääriä vastauksia, on olemassa tekoja ja sanoja ja tapahtumia joihin ihmismieli ei välttämättä löydä selitystä tai ratkaisua, ja on olemassa ihmisen heikkoudet ja tunteet. Elämässä tulee tehtyä ratkaisuja joiden luulee olevan sillä hetkellä juuri se oikea ja moraalisesti hyväksyttävä, mutta vuosien jälkeen voit kohdata asian uudelleen ja huomata että teitkin moraalisesti väärän päätöksen ja joudut pyytämään anteeksi ja sillä hetkellä taasen päätös jostakin toiseta ei tunnu ollenkaan väärältä. Ihminen on kaiken lisäksi vielä pohjimmiltaan inhimillinen ja heikko, sotkee asiansa takertuessaan tunteisiinsa, ketään ihmistä ei pysty kokonaan omistamaan ja itselleenkin pystyy tekemään pahaa kuin myös toisille, ja joskus haluaa tehdä pahaa sekä itselleen että toisille. Lisäksi kun näin vanhana on rakentanut elämälleen jonkinmoisen turvallisen ympäristön, työn, kodin, perheen, parisuhteen niin ei niitä lähde heittämään hukkaan, vaikka inhimillisyydessään tekeekin väärin ja lähtee hetkeen mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minäkään en oikein keksi mitään sellaista syytä, mikä olisi oikeutettu, mutta luulen, ettei kaikki pettäminen ole varsinaisesti päätöksen tulos, että päättäisi, että nyt minä petän. Ei se tee siitä vähemmän väärää kuitenkaan.

minä peesaan tätä..

Siis ei elämän kevät! Mä taidan kohta lopettaa vastailun näihin kommentteihinne, kun vastaanotto on tällainen, ei yhtään vähemmän hyökkäävästi voisi vastata? Suurimman osan ajasta olemme puhuneet täysin eri asiasta, ainakin osittain.

Mä puhuin alunperin siitä, että en pettäisi koskaan kumppania, jota rakastan, jos syynä olisi joku hetken himo, että haluaisin vähän käydä vieraissa tms. En edes ajatellut mitään väkivaltajuttuja jne. Mun mielestä ihminen on heikko, jos rakastaa puolisoaan ja heillä asiat hyvin, mutta pettää puolisoaan vain, koska hakee jotain jännitystä/vaihtelua avioelämään. Ja sanon myös heikoksi ihmistä, joka "ajautuu pettämään", eli ei haluaisi tehdä sitä, mutta ei ole itsehillintää jättää tekemättä.

Yhtälailla te luulette tietävänne mun elämästä niin paljon, että voitte sanoa, mitä mä tulen/en tule tekemään elämässäni...kuka sen voisi tietää paremmin kuin minä itse? Sanon tämän vielä kerran, että jos olen aikuisena vielä näillä ajatuksilla ja tunteilla täytetty, en KOSKAAN petä miestäni..eri juttu, jos päässä kilahtaa tai koko persoonallisuus muuttuu tmv. :D Etteköhän ota mut nyt vähän liian vakavasti, asioiden pitäisi riidellä eikä ihmisten...

Aivan ihastuksissani olen lukenut tämän koko ketjun läpi. Saitte palstalaiset mahtavat plussapisteet, tosi hienosti olette yrittäneet selvittää elämän yllätyksellisyyttä tuolle pimulle.

(Mutta siltikin ihan turhaan: ei tuolla ole rautalankaa mitä voisi vääntää ;)

Mun mielestä myöskään petetyn ei tarvitse ymmärtää pettäjää tai antaa anteeksi, koska mitään oikeutusta pettämiselle ei todellakaan ole. Kun pettää, tekee väärin ja rehti ihminen osaa nähdä tehneensä virheen ja ottaa opikseen.

Kyllä noi tollaset mielipiteet vielä karisee.

Pettäminen on väärin, aina. Sitä en sano.

Vaan joskus niin vaan voi tapahtua. Mulle. Sulle. Tai vaikka naapurin Urpolle.

Hmm. Jos ei ole ikinä ollut suhteessa, ainakaan kovin pitkässä... Vähän sama asia, kun sanoa ennen lapsen syntymää "Ikinä en sitten uhkaile, en lahjo, en kiristä." -Vaan kun siihen tilanteeseen menee, niin se vaan tapahtuu. :saint:

Status
Viestiketju on suljettu.