KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Tuuli! Älä nyt vielä kirvestä kaivoon heitä. Olen lukenut paljon huonoa tuosta Clearbluen digitaalisesta vaikka sen pitäisi olla hyvä. Raskasuhormonia erittyy yksilöllisesti ja sitä voi sulla kropassa olla vasta niin vähän ettei testi siihen reagoi. Niin kauan kun tätiä ei kuulu on toivoa!! Parin päivän päästä saat plussan.

Tuohon kohdunulkoiseen, siinä erittyy mun käsittääkseni jopa enemmän r-hormonia kuin tavallisessa raskaudessa. Eli älä pelkää sitä vaihtoehtoa kun se on aika epätodennäköinen.

Testeistä: mä suosin apteekin omaa raskaustestiä koska se on edullinen ja luotettava.

Rutkasti haleja, yritä kestää!!

*puuuuhhhhhhhh* positviivis-sävytteinen puhallus Tuulille. Jos vaan r-hormooni ei vielä oo noussu... *levittelee tyynyjä ja täkkejä* pehmusteeksi ihan kaiken varalta...

Tuuli, ei luovuteta ennen ku täti tulee!!! Testaa uudestaan vähän ajan päästä. Kuulema kohdunulkoisessa testi näyttää ihan samanlai plussaa ku normaalissa. Samoin tuulimunassa. Koita nyt olla hermoilematta ja pelkäämättä pahinta. (itsellä ihan samanlaiset aatokset, hyvä tässä on toista koittaa neuvoa) Kuinka herkkä se on se Clearbluen testi?

Samoin mun puolesta tädintulo-onnittelut Pikku2:lle.

Tehikselle jälleen onnistunutta oviksenmetsästystä. Sää tosiaan voisit tehdä jopa sen väikkärin tästä aiheesta. Liippasko se yhtään läheltä sun opintoja?

Oottekos muuten naiset ajatellu kokeilla sitä vyöhyketerapiaa???

Eilen katottiin kakkosen kuuden uutisia. Ylläri oli melkomoinen ku pätkässä, joka käsitteli aikuisten kuntoilua, haastateltiin eräässä oululaisessa kuntosalissa kuntoilevaa vanhahkoa herraa. Hyvin pätevän näköisenä tämä herra kuntoili ei siinä mitään. Häh-tilanteeksi ruudusta näkyvän tuokion teki se, että tämä herra oli kukas muu kuin isäni!!! Mää en ees tienny että isä harrastaa kuntosalilla käyntiä :D Äitini paria tuntia aikaisemmin vihjas tekstarilla että isä saattaa näkyä kuuden uutistissa. Oli meillä kyllä yllätystä kerrakseen!

Terveisiä ja halauksia ja positiivista mieltä jokaiselle!

Heippa!<Tulin moikkaamaan kun huomasin, että Tuuli tarvitsee tsempitystä. Jos sun oletettu ovulaatio on myöhemmin ollut, niin ei välttämättä näy. Positiivisen testin voi tehdä vielä yli viikko oletetun menkkojen alkamispäivän jälkeen. Testaile alkuviikosta uusiksi, jos ei ole alkanut. Onko sulla mitään oireita?

Safiiri sitten testaa huomenna vahvistuneen plussan, vai miten oli?
Ja sitten täältä tulee lämmin rutistus kaikille sitä tarvitseville =-))
Mä elän toisenlaista piinailua täällä. Tuntuu, että raskausoireet on helpottaneet ja nyt jännään sitten ensi viikon neuvolaa, kuuluuko sydänäänet. Kyllähän niiden pitäisi kuulua, kun on sillon jo yli 11 viikkoa. Se terkkari sanoi, että elä sitten hätäänny jos ei kuulu ja mä vastasin, että joo en tietenkään (mielessäni ajattelin, miten mä hulluna itken ja syön kynsiäni ja menen yksityiselle ultraan samantien==))

Mutta hei, oliko siis kapriksellakin testipäivä lähellä? Ja senoralla ensi tiistaina? No, täältä mä puhallan ++++++++++++++++++++++++++++ PUUUUUUUUHHHHHHHHH!

BM

Täällä vuoto vaan yltyy.. ei ole kyllä minulla ollut ennen näin runsasta, mutta huomenna soitto yksityiselle ja eiköhän se siitä..

Ihanaa täällä on maa valkoinen.. siis ihan oikeesti. Päästään pojan kanssa stiiga retkelle. Tein juuri eväät ja vaatteet päälle ja menoks. Siinähän se poitsun kanssa vapaapäivä hurahtaa varmaan taas vauhdilla..

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Hih. kotona on nyt pullo vehnänalkioöljyä ; ). No tuossa on kyllä samalla myös pellavaöljyä, kun muunlaista ei tuossa marketissa ollut. Tänään korkkasin pullon ja aika vahva tuoksuhan siinä oli. Olin ehtinyt jo syödä aamupalan, joten aloitus jää tuonnemmaksi. kapselit kuulostaisi tosiaan paremmalta vaihtoehdolta, mutta kaipa tuokin on nyt käytettävä kun sen kerran ostinkin. Hyvistä öljyistä ei ainakaan ole haittaa : )

Safiirille ja Tuulille plussapuhalluksia minunkin puolestani. Ovis saattaa tosiaan mennä ohi huomaamatta. varmaankin paras konsti olisi käyttää sekä tikkuja että aamulämpöjä. Silloin sitä tietäis milloin se on tulossa ja milloin varmuudella ohitettu, kait?!?

Aamunjatkot kaikille!

Ruusa

Pitäisköhän sitä kans hankkia sitä öljyä ja uskoa siihen :-D

Ai jossain on talvi???
Täällä tulee vettä taivaan täydeltä, aivan JÄRKYTTÄVÄ keli. En ole mitkään talvi-ihminen, lunta toivon aina vain lasten taki, mutta kyllä tämä alkaa mennä jo vähän liiallisuuksiin. Ihan tässä jo alkaa anoppilareissua odotella ;-)

Tuuli, elähän nyt vielä luovuta. Mutta tosiaan se ovis on saattanut sua kuitenkin huijata. Nimim. Kokemusta on :-D Mutta sinähän tikuttelitkin, eikö? Mites se taas oli, saitko sen vahvan viivan? Mammaksin testeissä ainakin sanotaan, että ovis on 24-48h:n sisällä siitä huipusta. Ja hedelmöittyminenhän saattaa tapahtua tuosta vielä 24h:n kuluttuakin. Että nyt katsellaan rauhassa Tuuli tää sun tilanne.

Oiskohan mun sittenkin uskottava, että se ovis meni. Mulla toi tikutus näyttää koko ajan vaan haaleampaa. Eikä sen aamun jälkeen ole mitään limojakaan tullut.
Mutta pakko se on pitää ASE LADATTUNA varmuuden vuoksi, jos se kuitenkin takavasemmalta hyökkää yllättäen ;-)
Se oli varmaan sitten hedelmöittymiseen liittyvää kipuilua ja lämmön notkahdusta. Heh, just niin!

Tehis kp 19/?

Voihan tsiisus mikä aamu taas! Tuli nukuttua pommiin ja pojan jouduin repimään täydestä unesta hereille, niin itkuhan siinä tuli ja kiukkupuuskat. No, nyt alkaa syke tasaantumaan pikku hiljaa :)

Onnittelut menkoista Pikku2! Hei, kiitti ideasta, toi autoteema kuulostaa kivalta. Meillä kun parin kuukauden päästä juhlitaan kolmevuotisia.

Mulle määrättiin yksityisgynellä (=sain ruinata) luget korjaamaan lyhyttä luteaalivaihetta. Julkiselta puolelta ei apua herunut, ainoastaan lähete simppatutkimuksiin ja muihin. Aika olis ollut tammikuun alussa, mutta siirsin sitä, kun miestä joudun vielä pehmittämään...Mulla on terkkarissa otettu labrakokeet ja ne kourassa sitten yksityiselle menin, kun en suostunut uskomaan, että muka edes keltarauhashormonia ei voitais kokeilla ennen massiivisten tutkmusten käynnistämistä. No, ekasta lugekierrosta tärppäs, mutta kesken siis meni vkolla 6+5. Tänään alkais sitte taas kuuri, tämä on siis eka yrityskierto km:n jälkeen, eikä kyllä hirveesti toiveita ole koholla..aika nöyrällä asenteella mennään.

Jospa tosiaan Tuuli testasit liian aikaisin..peukkuja vielä!! Mua vähän harmittaa etukäteen se, että joudun pakosta testaamaan heti lugekuurin jälkeen, vaikka jos nyt jostain ihmeen syystä olisinkin onnistunut raskaaksi tulemaan, en haluis mitään haamuja nähdä, vaan vahvan viivan. No, eihän se mitenkään voi vahva vielä kymmenen päivän päästä olla...mut pakko siis testata, että tietää jatkaako kuuria vai ei. (laitoinko jo tästä eilen tänne, en enää muista..) Mites Jazz, meinaatko testata heti kuurin perään?

Päivänjatkot!

Piti tulla vielä pikaisesti Tuulia tsemppaamaan.

Jos sait vahvan viivan kp 27 on ovis saattanut tapahtua vasta kp 29 kun se tapahtuu 24-48h tuntia ovisplussasta. Hedelmöittyminen on voinut tapahtua vasta kp 30 ja mun käsittääkseni hedelmöittynyt munis voi seikkailla jopa viikon ennen kuin se kiinnittyy kohtuun. Eli kiinnittyminen on voinut tapahtua vasta kp 37.

Löysin Pesun sivuilta taulukon r-hormonin erittymisestä:

1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Kolmenkin viikon päästä hedelmöittymisestä voi r-hormonin määrä olla vielä niin alhainen ettei kotitestit näytä plussaa.

Toivoa on vielä! Tsemppiä, tsemppiä!

Ompulle vielä. Jepulis, meinaan testata kun oviksesta on n. 14 päivää eli todennäköisesti silloin 29.1. Itsekään en olisi halunnut hötkyillä testien kanssa, mutta juuri tuon kuurin takia on pakko. Jos kierto olisi lyhyempi kun se vajaa 40 päivää voisin vitkutella testaamisen kanssa. Mutta mulla on kokemusta siitä että menkat ei heti ala lugekuurin päätyttyä niin en halua pitkää kiertoa entisestään pidentää.

Näköjään on ihan sama mitä mä tänne kirjotan. Hetken päästä tilanne on ihan päälaellaan, heh. Uusi limakausi on alkanut, jiiiiiiiihaaaaaaaa :-D Ei tää oo totta.

Arvatkaas kuka naisihminen seuraavassa kierrossa heittää kaikki kp-laskut, ovisbongauksen ja haaveilupalstoilla pyörimiset hevon kuuseen? ;-)
Tota ei olis pitäny kirjottaa, koska toimin toisin kuitenkin...

Tehis kp 19/?????????????????????????

Älä nyt Tehis! Otetaan ihan iisisti ja haaveillaan rauhallisesti... hihii, uskonko itsekään tohon. Noup. Mutta ensi kierrossa tjottaillaan eikä lasketa koopeitä. Siihen mäkin lähden mukaan.

Eihän Kapris ole oikeasti meitä jättänyt, eihän? Mikä on tänään tilanne?

Lämmin kiitos teille ihaNAISET! Heti tuli parempi mieli. Olisit Jazz jo eilen sanonut, että olet lukenut paljon huonoa tosta digitaalisesta testistä :) No eipä tarvinnut ainakaan alkaa miettimään viivojen vahvuutta, sitä kun on tässä kierrossa harrastettu ihan tarpeeksi! Eli tosiaan kp 27 sain sen melkein yhtä vahvan toisen viivan siihen ovistestiin ja siitä se alko haalistumaan ja mullahan näytti sitä haaleeta viivaa tosi kauan. Mutta voiko kenelläkään ihmisellä olla ovis niin myöhään kuin kp 29? Kaipa voi...on tää ihmeellistä. Tosiaan tikkuja siis käytin, mutta noita lämpöjä en ole koskaan mitannut.

Tehis, minun tekis mieli tehdä ihan sama homma ja heittää kaikki herran haltuun (vai miten sitä nyt sanotaan). Mutta sinulla on siinä mielessä kyllä helpompaa, että teillä on 3 elävää todistetta, että kaikki toimii ja meillä ei taas mitään. Tuntuu vähän ajan ja voimavarojen haaskaukselta toisaalta vaan odotella, jos kumminkin olis joku ihan helppo juttu, minkä vois ns. korjata.

Hymyilytti muuten tuo Ompun coctail punkkua ja lugeja...

Niin ja Pikku2:lle piti sanoa vielä, että mulla ekat menkat km:n jälkeen oli älyttömän niukat ja tokat puolestaan aivan älyttömän runsaat, kestivätkin viikon ja seassa tuli vaikka mitä klönttejä. Joo kiva...

Minä hiljenen nyt joksikin päiväksi, sillä pukkaa reissua, mutta tulen kyllä heti tänne kertomaan, jos jotain ratkaisevaa tapahtuu. Bellamariia kyseli oireista; alkuviikosta oli kuvotusta, kummallista päänsärkyä ja nipsailuja alavatsassa, nyt ei oikeastaan mitään. No uusintatestin teen sitten vasta ensi viikolla, jos aihetta ilmenee.

Oikein mukavaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille ja dbdbdbdbdb jännäilijöille!

Tuuli

Mua ei muuten haittais tää ovuloimisen sietämätön vaikeus, mutta kun haluais tietää millon niitä menkkoja voi odotella, kp 34 vai kp 43 vai kp 340:-)

Keksin uusia merkkejä tähän kierron vaiheeseen.

) ( Alapääinfoa. Varokaa limaisia yksityiskohtia!
¤

) ( & ) ( Tiivis ja ytimekäs raportti tämän päivän jyystöretkistä. Ei heikkohermoisille.
¤ I

No joo, en ajatellu ottaa käyttöön, kunhan tuli tässä vain mieleen :-)

Ei Kapris meitä hylkää, huhuuuuuuuuuuu.

Tehis kp 19/?

Kyllä se Tuuli mahdollista on, että ovis on niin myöhään. Jotkut lääkäritkin kai ovat sitä mieltä, että pitkässä kierrossa ei ovuloisi ollenkaan. Meillä niitä todistuskappaleita on!

Mua oikeestas harmittaa, että on tullut lähdettyä tälle linjalle tässä haaveilussa. Kaikki lapset tosiaan meillä "tehty" tjottailulla, ei mitään hajua oviksista jne. Tästä ei kovinkaan helposti taida olla paluuta täydelliseen tjottailuun enää... Ja kun nuo oviskivutkin on tulleet niin selkeiksi, niin sekin jo hankaloittaa.

Kieltämättä melko sekalainen tuo Tehiksen erityselämä :) Ei tässä itelläkään kyllä varmaan ihan oppikirjan mukaisesti tuo homma mene kuitenkaan.

Posket taas tekee lämpöennätystään, on kyllä niin hehkuvat että. Eikä kyllä ole kuumetta, päin vastoin, 36,4 näytti äsken..eli olikse sit niin, että ovista ei ole (vieläkään) tapahtunut? Voi elämän kevät sentään....aamulla oli kyllä vähän korkeempi lukema, kun kerrankin muistin kotona mitata..

Hienoja lyhenteitä Tehis ; )

Tjottailu olis tosiaan paljon mukavampaa kuin tällainen päivien laskeminen. Ovistikkuja yms. en tosiaanole enen käyttänyt tai siis enen km. kaipa se kuitenkin on tikuteltava ja katsottava mille päiville ovis osuu. Jotenkin sitä jo nyt pelkää että ei tästä mitään tule ja että km on tehnyt musta mahon tai jotain... ja siis lääkärikäyntiä varten ajattelin kalenteriani alkaa täyttämään.

Tuulille vielä hyvää matkaa ja toivotaan tai siis sitten sulla on varmastikin hyviä uutisia : )

R

Mäkin muuten mietin just eilen tota, että miten sitä vois muka tjottailla, kun tuntuu että alapää repeää aina oviksen aikoihin!! Yritä nyt siinä sitte olla että ei täs mitään, en mä varmaan ovuloi....eihän sitä tieten tahtoen voi tilaisuutta jättää käyttämättä! Oon ennenki sanonu, että en tikuttais, jollen lugejen alotuksen suhteen haluis olla täysin varma. No, ei niistä kivuista kyllä voi erehtyä, pikku jomotukset ei tunnu missään niihin verrattuna!

Mullaki aika myöhään muuten toi ovis, kun plussa tuli kp 20 ja nyt siis 22. kp ja jos ei vieläkään ole irronnut niin.. *mrrrrr!!* Mulle lääkäri sano, että ongelma on pitkässä alkukierrossa, eikä lyhyessä loppupäässä. Mutta jos ovis tulis aikasemmin (clomeilla?) niin miten se keltarauhanen ja lyhyt luteaalivaihe siitä muka itekseen tajuis korjaantua..??

Niinpä Tehis, olen minäkin täällä joskus kirjoittanut, että silloin ennen km:a kaikki oli niin paljon helpompaa...yritettiin vaan kovasti. No yritetään meillä nytkin kovasti, mutta sitten on lisäksi tullut nämä muut jutut ja stressaamiset. Mutta tiedänhän minä toki, etten voi millään enää saavuttaa sitä samaa olotilaa kuin silloin. Näin se vaan menee, mutta kyllä minuakin harmittaa. Mutta sit taas toisaalta, enhän minä vaan voi istua ja odottaa seuraavaa viittä vuotta...

Tuuli

heippa...

palasin takavasemmalta =)

Älähän Tuuli yhtään heitä kirvestä kaivoon!!! Tosiaan kuten varmaan monesti olen sanonut, niin itse testasin haamujen haamun tytöstä kun oviksesta oli 19pvä...
toivotaan parasta ja huomenna sit testailet jollain toisella testillä?!

Voi elämä noita Tehiksen oviksia??!! Ei ymmärrä...
en oikein osaa mitään sanoa enää, en kyllä enää kikattele vaan ihmettelen :)
millanen se kuukuppi tehis oli? Olen hakemassa tänään sellaista (jos en kuule aivan huonoja kommentteja..)
ja vehvänalkioöljyt ja greippimehut otan myös käyttöön ja tosiaan gynelle menen

täällä ei tosiaan jännäillä muutakuin tuleeko luteaalivaiheeks 9 vai 10 pvä... =/

menen taas syömään..... hirveet himot!! kaikkeen ruokaan.. =)

kapris

Serkku soitti äsken. Hän sai toissa yönä pienen pojan. Mää meinasin ihan alkaa kyynelehtiä ku häntä eilen onnittelin. Vauveli oli kuulema ollu perätilassa, mutta syntyny alakautta. Sen verran pienikokoinen tämä uus suvun jäsen on, 2750 grammaa. Pikkuisen sydänäänet oli jo alkanu heiketä ja olivat ihan kohta päätymässä sektioon kun hän sitten päätti putkahtaa maailmaan. Oi että. Tämä serkku on meidän pikkuneidin kummitäti ja asustaa perheensä kanssa uuden asuinkaupunkimme lähellä. Mukavaa ku nähdään sitte hieman useammin.

Täällä mää rummutan luontaistuotekauppavierailujen puolesta *tömp tömp*. Sekin muuten vois olla hyvä tutkimuksen aihe, että onko noista poppakonsteista ihan oikeasti apuja vauvautumiseen! Olikos kukaan terveydenhoitopuolella opiskelemassa? Tuossa ois hyvä opparin tai gradun aihe...

Jäämme odottelemaan jännääjiä ja tuloksia.