KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jazzille piti kirjoitella tossa jo aiemmin, mutta unohtui, yllättäen :-)
Ikävää, että sulla jäi kaivelemaan tuo lipsahdus. Voithan korjata tuon asian myöhemmin. SITTEN KUN olet niin pitkällä raskaana, että voit töissä asiasta kertoa, voit hänelle pahoitella möläytystäsi ja kertoa totuuden teidän tilanteesta. Vaikkakaan tämä toinen tuskin asiaa jäi sen enempiä vatvomaan, ehkä pahempi tilanne on siellä sinun pääkopassa. Kaikille meille sattuu mokia joskus, ei se sinusta pahaa ihmistä tee Jazz hyvä :-)

Tehis kp 18/31?

Huomenta taas minunkin puolesta! Ai jaa taitaakin olla kohta jo lounasaika :)Miten te olette jo näin paljon ehtineet kirjoittelemaan?

Ensin siis omaa napaa eli kaikista ystävällisistä kehotuksista huolimatta en ole vielä testannut. Vaikken siis teräshermo olekaan :) Mutta mietin tämän asian niin, että puhdas tosiasia on se, että viime kierto oli 43 päivää eli niinku tänään olis alkanut menkat. No ei niitä nyt ainakaan vielä näy... Eilen oli 16 päivää siitä ovisplussasta (eli ne vahvimmat viivat). Eli testaan varmaan huomenna ehkä...

Safiirilla oli siis perjantai eilen =) Mietin tässä, että eikö se nyt kumminkin ole aika todennäköistä, että olet raskaana, vaikka se toinen viiva on haalea? Olenko ymmärtänyt väärin, sillä eihän niitä viivoja kai vertailla toisiinsa raskaustestissä? Jos tulee toinen viiva näkyviin sen sallitun ajan puitteissa (tai vaikka roskiksessa =)), eikö silloin aika varmasti ole raskaana? Apua minua alkoi nyt sitten jännittämään, että mitäs jos viiva onkin tosi haalea, mitäs sitten? Muutenkin olen jo melkein menettänyt yöuneni... Kaikki vanhat pelot yrittää nostaa päätään :( Ei ole helppoa haluta raskaaksi, mutta ei se kyllä ole helppoa näillä taustoilla ole myöskään sitten olla raskaana. Ennen ekaa ultraa en varmaan edes uskaltais ajatella koko raskauden olemassaoloa...

Peetulle mahtihalaus ja tsemppiä perjantaille! Minua pelotti ihan hirveästi se kaavinta, mutta ihan turhaan. Se oli mielestäni todella helppo juttu, koska siinähän ollaan nukutuksessa. Eli kaikki sujui vaivattomasti ja vuoto sen jälkeen oli vähäistä, eikä kipuja ollut.

Tiuhtista oli kiva kuulla pitkästä aikaa! Hyvää vuoden alkua sinullekin! Muistankin, kuinka silloin syksyllä kirjoitit, että vuoden alussa pääsette hoitoihin. Ja nythän se on tosiaan jo tammikuu. Olisi mukava kuulla kuulumisiasi jatkossakin.

Antzihan se on pistänyt ihan ranttaliksi! Hyvältä kuulostaa teidän suunnitelmat kaikin puolin.

Entä Mikä on Kapriksen tilanne tänään?

On pakko mennä, palaan myöhemmin kommentoimaan lisää paria juttua!

Tuuli kp 44/43

Ystäväni herra Google tiesi kertoa että myös netistä voi tilata ... olikos se verkkoapteekki tai jotain....

Tuuli the Teräshermo tulee sitten huomenna heti kertomaan meille mitä tikku kertoo...
Saankohan ens yönä unta - jänskättää sun ja Safiirin puolesta.
Tai ei taija olla kovin vaikiaa, kun lauantaina ja sunnuntaina nykäisin puolen tunnin päikkärit ihan kevyesti. (ei oo normaalia)

Himputti, kun nää työt hidastaa palstailua. Ekaks kopiokone teki tenän, veti papereita sisuksiinsa ja sitä sai olla purkamassa. Sit piti silputa pari paperia ja kuínka ollakkaan silppurin säikiö oli täynnä. Fixuna ajattelin käydä sen tyhjäämässä kopiohuoneen paperinkeräyskoreihin, jotka kumpikin pullotteli täynnä, kun joku oli tyhjennellyt mappejaan ... piti käydä tyhjentämässä paperkorit...... työpaikkaliikuntaa...

Eipä jaksa sataa luntakaan. Aamulla tuli aika kovasti ja päivällä kun kävin ruokiksella ulkoilemassa.

Huh, kun paljon tosiaan asiaa taas tullut tänne! Ja onkos mun "päässä" vikaa, vai tökkiikö muilla nää sivut? Hirveen hitaasti latautuu, hermo menee.

Tehiksen kanssa mennäänkin sit suht samoissa, mulla oli kans eilen ne tutut megaluokan kivut, en meinannu pystyä kävelemäänkään kunnolla. Tänään on sitte poskia kuumotellut oikein urakalla, että olisko sitte tänään se Grand Happening :). Huomenna sit sitä p*illupalloa toosaan, näin nätisti sanottuna. Jotenki en kyllä yhtään usko, että tässä(kään) kierrossa tärppää.. *mutisee itekseen pessimistisesti*

Ahaa, Tuuli siis päättänyt testata huomenna,hyvä hyvä bd db !!

Senoralla siis väsymystä ilmassa, joopa joo :) bd!!

Jotain muutakin piti laittaa, mutta unohdin tietysti jo..Peukut ja halit ja tsempit kaikille.

heippa kermittäret!

Voi jee, miten jännää Tuulin kanssa... tulet sitten HETI kertomaan mitä testi näytti
tai arvaahan sen, jos eilen oli jo 16pvää ovisplussasta.... ;)))

Ja senorakin on alkanut oireilemaan bdbdbdbd mulla toi väsymys on ekana paljastanu raskauden. Niin ja kuiva iho.

Ai Jazzilta päässyt sammakko... no, kuten tehis sanoi, niin korjaat asian sit sujuvasti KUN OLET RASKAANA =)
Itseltä niitä pulpahtelee myös aika ajoin ja pahennan niitä yleensä vielä hirveesti rupeamalla korjailemaan tökerösti..

Ai Ompulla ollut myös THE day eilen. Täällä tosiaan sit jännätään Omppua, tehistä ja Jazzia suht samoihin aikoihin.

Ja ihania olette kun yritätte ajatella mun tilannetta positiivisella tavalla (...jos äksyily johtuu jostain muusta...), mut epäilen VAHVASTI!
Ja itseasiassa jopa toivon, että ne menkat alkais. Tosin toivon, että alkais sen "sallitun" rajan jälkeen, eli 12 pvä--> oviksesta.
Mites, lasketaanko ne päivät muuten se päivä mukaan lukien kun ovis on (samalla tavalla kuin normi kierto, eli eka vuotopvä on kp1) vai vasta seuraavasta päivästä?!?!
Mulla kun oli ovis viime ma, niin onko nyt 9 vai 10 pvä oviksesta? Eikö ole 9??!!
Mutta ei varmaan pitkään tarvitse tosiaan odotella, kasvoista suorastaan "valuu" rasvaa...
ei ole tästä ikääntymisestäkään mitään iloa, kun toi iho on kuin 15v edelleen... =(

Mutta päätin aloittaa samanlaisen elämän muutoksen kuin Antzi. Jolle muuten isot aploodit!!
Tai en ihan vastaavaa, mutta OIKEESTI aloitan sen laihiksen ja sit käyn varailemassa vaikka mitä tehohoitoja ja kuorintoja kosmetologilta ja ostan uusia vaatteita (kun paino pudonnut vähän) ja jotain vielä voisin tehdä..... hmm.. lopettaa tämän vauva-pakkomielteen!!!
Niin ja mennä sinne gynelle.

kapris kp28 (ovis kp19 )

Siis Jazzille piti aiemmin sanoa, että älä huoli, kyllä tuo möläyttäminen on ihan inhimmillistä ja voi tapahtua kenelle tahansa. Tuskin olet hulluksi tulossa := Minäkin tässä päivänä eräänä ajattelin ääneen, kun kommentoin miehelle hänen serkkunsa avioelämää. En toki heidän kuullensa, mutta kumminkin, tuli paha mieli silti. Sanoin, että miksiköhän heillä ei ole lapsia, kun ovat olleet niin kauan jo naimisissakin. Niinpä miksiköhän meillä ei ole lapsia...

Tehiksellä on sitten siemenet laitettu itämään, mutta Ompulla varmistellaan vielä tänään, eikö? Aika samoissa menettekin. Senoran hermojen teräksisyyttä koetellaankin sitten jo ens viikolla. On se epistä, minusta tuntuu, että sinulla kierrot menee niin nopsaan ja itsellä ne tuntuu pieneltä ikuisuudelta. Alan jo vähitellen sinua peukuttelemaan db db db. Safiirihan on jo varma tapaus.

Minulla mieliala vaihtelee laidasta laitaan, nyt tuntuu siltä, että menkat alkaa varmasti kuitenkin. Nyt, jos menen töistä suoraan apteekkiin ja ostan testin (tai ehkä kaksi), niin silloin ne varmasti alkaa illalla. Miksi elämä on näin vaikeeta?

Tuuli

Eipä täällä päästä nappilaukauksia tekemään tänään, kun mies lähti kolmen päivän työmatkalle aamulla.. (ja aamulla ei todellakaan meillä lauota, ei ehi :) ! ).

Ei sulla Tuuli menkat ala!! Ei ala!!!

Kaprikseenhan on iskenyt sama tauti kuin Antziin :) Hyviltä kuulostaa sinunkin päätökset! Niin minusta sinulla on tänään 9. päivä oviksesta (tai niin minä ainakin olen laskenut, että ovisplussasta seuraava päivä oli eka päivä). Kiva, että joku on noin varma meikäläisen plussauksesta. Minä olen ehtinyt täällä kehitellä itsekseni vaikka mitä; et ei se mitään todista, että tänään on 17. päivä ovisplussasta. Varmaan ovis oli myöhemmin tai sitten minulla on joku megapitkä luteaalivaihe. Kai niitäkin on, jos on kerta niitä lyhyitäkin?

Tuuli

Nyt täältä iso tsemppilähetys Tuulille. Just tuossa mietiskelin, että eipä se Tuuli kohta taida enää sitä vertaistukea ovuloimisongelmissa tarvita :-)

Mä olen edelleen hyvin skeptinen tuon ovisbongauksen suhteen. Kaikki merkit on. Limat loppu, lämmöt pompsahtaa tosi nopsaan sinne 37,2 asteeseen.
Jonkin sortin kipuilua on edelleenkin. Jotenkin vaan edelleen tuntuu siltä, että vahva viiva ovistikkuun ei olis mikään yllätys. Ois se niin historiallista se 31 vrk:n kierto, ettei siihen voi uskoa :-)

Jaahas, ja Senora alkaa oireilla, hih.

Tehis kp 18/31?

Kapris, mää oon laskenu sillai että oviksesta seuraava päivä on nro yksi. Järkeilin, että menkathan alkaa yleensä 14 vuorokautta oviksen jälkeen, joten oviksesta seuraava päivä on sitte ensimmäinen vurokausi oviksen jälkeen.

Ihania unia oli kyllä Senora nähnyt. Toivottavasti ennustajankykysi ovat tässä tapauksessa oikeassa.

Kukas olikaan seuraavana vuorossa? Senora? Niin ja Tuuli tietenkin.

Kapriskin aloittaa jännäilyn hiukka ennen Senoraa. Tuo meidän jännäyslista oli muuten loistoidea! Sieltä vaan kurkkaa niin näkee yhdellä silmäyksellä tilanteet.

no joo... täällä lämmöt tippunu 37,2/37,4 --> 36,5 eli se siitä sit.
Huomenna menen varailemaan gyneä....

kapris kuittaa ja painuu hetkeksi taka-alalle.
Käyn kuitenkin taustailemassa (varmaan aika ahkeraan =D )

sika-pikanen tervehdys!

vehniksestä piti sanomani että luontaistuotekaupasta olen sitä ostanu, on ehtana öljynä ja kapseleina. Molempia olen nyt testannu ja plussaa molemmilla heti siin kierrossa kun olen öljyn alottanu... tiedä sitten onko auttanu vai ei, mutta tuskimpa tuosta haittaakaan on...
Tämmönen tuli kun googletin "vehnänalkioöljy, hedelmällisyys"
Vehnänalkioöljy :

Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina. (helistin sivulta)

nyt tuhannella ryydloikalla syömään... ihan kaamee nälkä!!!

No voihän dääm, Kapris..mut eihän toi nyt ihan varmaa kuitenkaan ole?

Jazzilta piti oikeestaan tulla kysymään. Onko sulle lääkäri erikseen sanonut lugeista, että alakautta ja sitte että aamulla? Kun kaivoin just noi omat ohjeeni valmiiks taas esille, ja siinä oli, että yleensä iltaisin. Ja mikä sulla oli annostus? Mulla on se 1 pallo/vrk. Mulle ei gyne mitään puhunut tosta alapäävaihtoehdosta, mutta tossahan se ohjeessa lukee. Ääääähhh!!

T. Omppu punkkulasi toisessa ja lugepaketti toisessa kädessä ;)

Heipparallaa kaikille!

Olipas inhottava päivä, liian työntäyteinen kun en täällä ehtinyt roikkumaan. Niisk, ihan ikävä tuli teitä.

Tuulille ja Kaprikselle kovasti peukkuja! Senoralle myös pidän kovasti peukkuja ja Safiirin plussasta olen jo varma. Apteekin oma ei ole herkimmästä päästä ja meidän tyttö on tosiaan samaisen testin roskishaamu. =) Enkä siis testannut liian aikaisin vaan samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Omppu: suosittelen laittamaan lugepalluran illalla ennen nukkumaan menoa. Mulla on annostus 200gx2, eli minä työntelen aamuin ja illoin. =)

Kiitos teille kun lohdutit tuosta möläyttämisestä. Minä ja suuri suuni! Lohduttaa kuitenkin kuulla, että muillakin on aika ajoin samoja ongelmia. Täytynee korjata sitten kun tosiaan olen raskaana. Voi kunpa se tapahtuisi pian!

Itsesuojeluvaisto on tosiaan niin kova meillä kaikilla, ettei kukaan oikein taida luottaa siihen että onnistaisi. Paitsi tietty toistemme puolesta on usko ja luottamus kova. Mutta sitten kun sitä omaa napaa ajattelee kaikkoaa kaikki positiiviset ajatukset. Höh.

Mutta nyt lähden iltapalalle. Pitäisi liittyä taas jälleen kerran Kapriksen ja Antzin reippaaseen laihdutusremmiin... mutku ruoka on niin hyvää, ja suklaa ja ja ja ja

Huomiseen rakkaat nettikamut! Kauniita unia!

Yötä!

Täällä tuli tästä päivästä kp1 Jess ! ! ! En ole kolmeen vuoteen ollut näin onnellinen tädin tulosta.. teki mieli aamulla töissä hyppiä kattoon.. No, nyt illalla alkoi sitten ahdistaa kun vessassa saa ravata jatkuvalla syötöllä ja tuntuu, että tulee vuodon seassa runsaasti hyytymiä.. Onko muilla kokemuksia..? Minulla siis keskenmeno todettiin 18.12. ja silloin ultrassa siisti kolmikerroksinen kohtu, mutta jokin kystan tyylinen havaittiin.. Soittelin jo yksityiselle ja perjantaina soittelemaan uudelleen..
Koeputkihedelmöityshoidoissa siis ollaan ja piikitys alkaisi kp3.

Tänään oli pakko ostaa töistä "taikamuna" hih.. hih.. hii.. Pakko oli harrastaa sen verran mustaa huumoria miehen kustannuksella.. Tämä taikamuna on sellainen muna josta tulee naru ja se asetetaan vesikupin yläpuolelle telineeseen.. muutamien päivien kuluttua munasta "kuoriutuu" kasvin verso.. Onpahan meidän perheessäkin edes yksi taikamuna..

Täällä on pienen miehen syntymäpäiviä suunniteltu ja valmisteltu jo kovaa vauhtia.. meinataan järjestää autot-synttärit.. Lapset saa väritellä autot hahmoja joita tulosteltiin netistä ja sitten on kaikkea perinteistä.. ongintaa, leikkejä ja tietysti autot kakkua... Äidiltä vaatii mielikuvitusta selvitä siitä kaikesta yksin.. Mies on osannut järjestää menoja viikon päästä viikonlopuksi..

Muuten noista lugesteroneista.. Onko teille tehty jotain tutkimuksia..? Vai määrääkö jotkut lääkärit ihan vaan paremman tärpin takia niitä..? Niin ja olen jäänyt jostain paitsi.. Mikä tämä vehnänalkiojuttu on..? Meillä anoppi on sellainen "viherpiipertäjä", että uskoo kaikki poppaskonstit.. mutta tuo kuulostaa sen verran lupaavalta ettei siitä haittaakaan voi olla..? Anopin niksi jos joudutte petiin oksennustaudin kaatamana.. puolikas kourallinen kokonaisia valkopippureita ja vettä päälle.. nielaise kokonaisina. Polttaa vatsatautipöpöt.. On kyllä tepsinyt !

Ei muuta kun nukkumaan.. palailen huomenna.. On meinaan vapaa päivä !

Pikku2 kp 1/30

pikku2:lle[/] taputukset *clap clap* ja onnittelut palautuvasta kierrosta.

Mitäs muuta...jazz ei tuollaisista möläyttämisistä kannata välittää.. Itse kukin sanoo toisinaan mitä sattuu... Mae Westin aforismi: "Mistä minä tiedän mitä minä ajattelen, ennen kuin kuulen mitä minä sanon". Tämän luettuani mulla itsellä on helpottanu oloa tosi paljon. Toisinaan lauon ihan hassuja juttuja. ja kun näkee toisen pyörähtelevät silmänvalkuaiset ja auki jääneen suun, niin sitten alan miettiä mitä tuli sanottua ja sitten selitellään ja yleensä oon ton Mae Westin sanonu selitykseksi ja ollaansaatu aika hyvät naurut...

Ompulle pidetään peukkuja, että täsmäisku olisi onnistunu.. DEEBEE

Jokos Tuuli on testannu? Miten Safiiri ja Kapris??

Meinaan olla viilipytty ja odotella ens tiistaihin ja kestitsen sen tätin.. ei tässä kuitenkaa mitään oo tapahtunu.

Onnittelut menkoista Pikku2 :-)
Toi huumori on kyllä melkoinen kikkakolmonen, sen avulla monet asiat tuntuvat vähemmän raskailta.
Meillä kans nyt tullu vähän huumori mukaan tähän koko vauvantekohommaan. Isäntä kysyy, että mitäs se mittari nyt näyttää, pitäiskös uhrautua ;-) Ja hommien jälkeen hän tuumaa mulle, että nyt et sitten nouse sieltä petistä yhtään mihinkään :-D
Vaikka tässä huumorilla touhuillaan, niin kyllä silti osataan vakavoituakin. Ja esim. nuo lapsettomuusasiat on kyllä sellaisia, että eipä paljon hymyilytä :-(
Meillä nyt tähän vauvahommaan vähän sellainen asenne, että se neljäs tulee jos on tullakseen. Mitään hormoneja tms. en aio popsia. Meillä on kuitenkin JO kolme, joten se riittää, jos meille ei lisää ihan luomuna suostu tulemaan.
Äh, kirjotan nyt niin kovalla kyytillä, että ei varmaan kukaan pääse mun ajatuksiin kiinni.

Ja sitten jakso sarjasta Kauniit ja rohkeat :-D
Nyt saatte sitten räkättää täysillä ja kilpaa!
Ei voi ymmärtää. Tosiaan eilen oli kaikki merkit, että ovis oli ja meni. Limat loppu, lämmöt korkealla 37,2. Ainoastaan se pieni kipuilu oli vähän outoa. Illalla se sitten yltyi aika kovaksi ja mittari näytti vain 36,3, mitä ihmettä??? Nyt aamulla oli taas jonkinsortin limailuakin havaittavissa. Lämmöt kuitenkin 36,8. Kipuilut jatkuu...
Eli minä nyt oletan taas, ettei se ovis vielä mennytkään. Ettei sitten turhan aikaisin odottele niitä menkkoja ja hypi jo ilosta tasajalkaa, kun ne ei tulekaan ;-)
Ovista odotellen siis ilmeisesti vai osaako joku ovi-sex-pertti sanoa tähän jotakin viisasta?

Tehis kp 19/?

Huomenta kamut!

Onnittelut Pikku2:lle menkoista! Ihanaa, kohta te pääsette kohti uutta yritystä, pidän siis peukkuja pystyssä että kyseessä on ihan oikeat menkat. Hyytymät vuodon seassa saattavat johtua siitä, että sulla on km:n jälkeen jäänyt vielä paksuhko limakalvo joka nyt vuotaa pois. Mulla oli ainakin näin ja seuraavat menkat sitten hoitivat tämän limiksen pois. Hienolta kuulostavat pojan synttärisuunnitelmat!

Mulle lääkäri määräsi lugeja neljännen keskenmenoni jälkeen koska mun keltarauhashormoniarvo ylitti juuri ja juuri alimman viitearvon. Ei siis varsinaisesti ollut huono, mutta ei mikään hyväkään. Viides raskaus sitten onnistui. En tiedä johtuiko se lugeista vai mistä. Lugereseptiä sain jatkettua seuraavien raskauksien kohdalla kun gyne oli sitä mieltä ettei niiden käyttämisestä ole mitään haittaa. Ekassa synnytyksen jälkeisessä raskaudessa aloitin käyttämään vasta plussattuani, se meni kesken viikolla 7 kun sikiö ja mahdollisesti sykekin oli nähty ultrassa. Tokassa aloitin ohjeiden mukaisesti kaksi päivää oviksen jälkeen ja sekin meni kesken alkumetreillä, olisi tod.näk. ollut ns. kemiallinen raskaus mutta lugejen avulla se jatkui pitempään. Nyt on taas luget käytössä ja toivossa eletään.

Onnistuneen raskauden yhteydessä söin tyrniöljykapseleita (vahvistaa limakalvoja) sekä siveydenpuuöljyä, joka vahvistaa kehon omaa keltarauhashormonituotantoa. Mikäli tästä kierrosta en sitä plussaa saa, taidan kokeilla vehnäalkioöljyä. Olen aika samoilla linjoilla Tehiksen kanssa, että psykiikka on kaikkein tärkein tässä hommassa. Mutta jos tosiaan tällaiset poppaskonstit rauhoittavat mieltä niin silloinhan ne on hyvä juttu.

Tänään on taas aika palaveritäyteinen päivä. Meillä suunnitellaan uutta ja siitä syystä istutaan palavereissa koko ajan. Ihan mielenkiintoista ja aika ainutkertaista, mutta silti puuduttavaa.

Mitäs muuta, ei kai tässä mitään erikoista. Ei tunnu siltä että tuolla alakerrassa tapahtuisi mitään, vielä on tosin liian aikasta sanoa juuta taikka jaata. Rasittaa tämä odottaminen.

Ihanata päivää teille kaikille! Lähden tästä valmistautumaan päivän ekaan palaveriin.

Huomenta tytsyt! Nyt tarvitaan Senoran kuuluisia positiivisuussäteitä oikein urakalla -aamulla testasin ja negaa näytti! Olihan se pettymys :( Niin ja testasin siis Clearbluen digitaalisella raskaustestillä. Eli en osaa sanoa missä mennään, sillä menkat ei ole kumminkaan alkaneet ja tänään siis 18. päivä oletetusta oviksesta. Tosi kummallista. Heti alko pelottaan ihan hirveästi, että jos kyseessä on vaikka kohdunulkoinen? Kuka tietää, näyttäkö raskaustesti silloin plussaa vai ei? Alavatsaa olen painellut ja siellä ei kyllä tunnu mitään eikä muutenkaan tunnu miltään. Pakko kai vaan odottaa, hermothan tässä menee! On tämä kyllä nyt ihan liian vaikeeta, en oikein jaksa uskoa enää tähän... Toivon vaan, että ne menkat alkais vielä tänään.

Kuitenkin Pikku2:lle onnittelut tädistä + onnea hoitoihin!

Kapris älä nyt vaan häviä minnekään :( Kyllä me yhdessä selvitään!

Palaan myöhemmin, täytyy ensin katsoa työpöytää selväksi.

Tuuli 45/43