KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ääks, ei nyt ainakaan rauhoita yhtään mun mieltä toi Jazzin kirjoitus, että Luget vaan siirtä väistämätöntä keskenmenoa..! Tätä mä kyllä pelkäänkin..että vaikka mulla on ohjeena jatkaa Lugeja jos raskaus alkaa, niin meneekö sitte heti kesken, kun lopettaa vai onko sitä onnellisesti raskaana pitkänkin aikaa ja sitte... Ultrattiinko sulla Jazz niissä keskenmenneissä lugekierroissa jossain vaiheessa?

Meni niin jauhot suuhun, että en pysty muuta nyt kommentoimaan!

Määhän oisin varmaan jo testannu sen seitsemän kertaa vaan onneks meillä mies on sen verran rauhallisempi että sovimme testauksen perjantaiksi, jos tätiä ei näy.

Nyt ei kerkeä muuta, oppitunti alkaa...

kp 32/28

Sorry Omppu!! Ei ollut tarkoitus ahdistaa sua tuolla. Lekuri oli nimittäin sitä mieltä, että keskenmenon syy on lähes aina sikiöperäinen eikä hormonivajeesta johtuva. Sitä ei valitettavasti voi mitenkään tutkia, että onnistuiko mun raskaus silloin lugeista vai jostain muusta syystä. Kesäkuussa -06 kun käytin lugeja, tosin aloitin vasta plussattuani, ultrattiin viikolla 6+5 ja silloin siellä köllötteli sikiö. Sykkeestä ei tosin voinut olla varma ja epäilin sen menevän kesken koska mulla oli vuotoa. Menkoista laskettuna viikkoja olisi pitänyt olla enemmän, mutta plussatestistä laskettuna viikot täsmäsivät.

Silloin kun sain lugereseptin neljännen keskenmenon jälkeen halusi tämä lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri ilmeisesti vain pitää mun jalat maan pinnalla kertomalla faktat. Mä en usko että sulla Omppu on oikeasti mitään syytä huoleen kun sulla on jo yksi onnistunut raskaus takana. Ja toi keskenmenon pitkittyminen on vaan mun oma huomio kun edellisessä oireet loppuivat viikkoa ennen vuodon alkamista ja vuoto alkoi pari päivää viimeisestä lugesta. Kyseessä olis todennäköisesti ollut ns. kemiallinen raskaus.

Haleja Omppu, älä masennu!

Vielä piti lisätä, että lugejen lopettaminen ei aiheuta sitä keskenmenoa, se menisi kesken muutenkin jos olisi mennäkseen. Lääkäri silloin sanoi mulle, että luget voi hyvin lopettaa plussattuaan tai esim. viikolla 6 tai niitä voi jatkaa halutessaan sinne viikolle 12. Niistä ei ole mitään haittaa vaikka käyttäisi pidempään. Yli tuon viikon 12 ei kuitenkaan saa käyttää, eli otin vikan rv 11+6, ja käytin niitä niin pitkään ihan oman mielenrauhan vuoksi. Mä käytin lugeja vaginaalisesti, ovat kuulemma paljon tehokkaampia niin.

Oi ja voi, mulle tuli ihan paha mieli kun olen näillä suorilla puheillani säikyttänyt sinut ja todennäköisesti myös Kapriksen. Se ei ollut suinkaan tarkoitukseni. Olen pahoillani!!!

Huomenta kaikille aktiivi-kermiteille ja taustailijoillekin! Kiitos Jazz, kun muokkasit listaa ja kiva, että saatiin taustailijatkin herätettyä :) Oli Neitonen kiva kuulla sinusta ja tosiaan kuten Jazz ja Senora sanoivat, ei täällä tosiaan tarvitse olla kaikkea kommentoimassa, ei siitä kukaan pahastu, vaikka kirjoittaisit vain omia tuntemuksiasi. On kiva kuulla, että koet saaneesi apua meidän höpötyksistä; minulle tämä on ollut tosi terapeuttista koko tämän pitkän syksyn ajan. Omasta keskenmenostani on nyt jo yli neljä kuukautta ja itseni kohdalla ainakin aika ja tämä asioiden setviminen täällä on auttanut todella paljon. Toivotan sinulle onnea ja strssitöntä uutta yritystä! Tuo on mielestäni hyvä päätös, ottaa rennosti. Itselläni se ei vain aivan ole toteutunut, koska olen ensisynnyttäjä ja tänä vuonna jo 35-vuotias eli se vähän tuppaa jo itsessään stressaamaan.

Sämpylle ex-kermitteihinkin terkkuja!

No mitäs me muut, joilla ei ole muuta elämää...? Jazz, en ole minäkään katsonut Täydellisiä naisia ikinä, mutta sitä ykkösen uutta pakolaiskeskukseen sijoittuvaa sarjaa olen seuraillut. Safiiri hyvältä näyttää db, db, db !! Vai perjantaihin asti aiot odotella? Omalta osaltani voin sanoa, ettei tätiä näy täälläkään ja testaan siis kai huomenna...vai vasta torstaina? Jos jännitykseltäni pystyn siihen ylipäätään.

Nyt on mentävä!

Tuuli kp 43/43

Voi Jazz, älä ole pahoillasi!! Täällä pitää EHDOTTOMASTI puhua totta, asioita kaunistelematta!! Sitä vartenhan täällä pyöritään, että saatais tietoa, eikö? Ja tosiaan, asiat on aina tapauskohtaisia ja monien sattumien summia. Illalla luin yhtä kirjaa, jossa kerrotaan hedelmöittymisestä ja raskauden alkamisesta muutenkin, ja kyllä se todellakin on hirveetä tuuripeliä. Hmm... pitäisköhän munkin tunkea toosaan niiitä Lugeja.. *miettii..*

Itellä kp 20 ja eilen tuli melkein yhtä vahva testiviiva kontrolliviivan kanssa. Mutta vieläki tuntuu jomotusta, että olisko se kuitenkin vasta tulossa tänään se vahvin viiva..Vähän nyt mietin tota, että ku kuitenkin on jo kierto taas näinkin pitkällä, että taitaa olla peli menetetty tällä kierroksella.. kai tässä jotain ovulaatiostimulaatiota tarvittais...

Mutta, hännät pystyyn! Elämäähän tää vaan on :) Onnea (?) Miimalle tädistä ! Ja Tuulille peukkuja bd ! (muillekin tietty!)

Huh, nyt voin taas keskittyä töihin kun sä vastasit Omppu. Ihanaa kun et suuttunut mulle! =) Suosittelen tunkemaan niitä lugeja, se on aika ällöä mutta teho on moninkertainen verrattuna suun kautta otettuna. Toivotaan että viiva siitä vahvistuu ja pääset lugekuuria aloittamaan. Mun piti ottaa ekat tänään, mutta yllättäen unohdin. No, huomenna sitten.

Miimalle onnittelut menkoista ja Tuulille ja Safiirille rautaisia hermoja.

Nyt lähden oikeasti hommiin.

Vahva viiva =) ! Harmi vaan kun mies lähtee huomenna aamusta reissuun, jää täsmäisku tekemättä.. no, tänään sitte!

Tyhmä kysymys, mutta kuinka syvälle ne pitää tunkea ne pallukat?

Omppu: me ollaan aina tehty täsmäiskuja samana päivänä kun ovistesti on näyttänyt vahvaa viivaa. Ehkä juuri sen takia meillä on tyttö kun tyttösiittiöt on pitkäikäisempiä. Tiedä häntä, salatiedettä koko vauvan alkuun saattaminen.

Mutta, lugepallurat työnnetään niin syvälle kun ne saat. Harjoitus tekee mestarin. =)

Heissan

Joku kyseli minun jännäilypäiviä, mutta en tiedä. Eli keskenmenon jälkeen ei ole vielä menkkoja kuulunut. Ennen raskautta olevan kierron mukaisesti menkkojen olisi pitänyt alkaa reilu viikko sitten. En osaa vielä jännäillä :) Olen vuntsaillut, että pitäiskö kierron palata siihen ennen raskautta olleeseen kiertoon vai miten asia on?????

Muuten tänne ei ihmeempiä kuulu. Töissä ollut pientä kiirettä ja en ole ehtinyt oikein käydä netissä.

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille

hih.... täällä jutellaan lugepalleroiden työnnöistä... =)

Tosta karusta faktasta, niin todella samaa mieltä kuin Omppu, että pitääkin puhua asiat niin kuin ne ovat eikä mitään kaunisteluja!!!
Joten kiitos tiedosta Jazz.
Meikäläinen viipottaa (uskoisin parin päivän sisällä =( ) tohon yksityiselle gynelle varaan aikaa ja sieltä sit haluun jotkun mukaani, jos on toi luteaalivaihe tosiaan sen 9 tässäkin kierrossa.

Onnea Ompulle vahvasta viivasta!
Kyllä se varmaan ihan riittävä kun tänään hommailette! no panic =)

Voi iiks miten jännäänTuulinkin kanssa!!!!!!!!! Testaa ihan sitten kun siltä tuntuu - en painosta - mutta TESTAA HUOMENNA :)

ja Safiiri... voi ihanuus raskaus!
Kaikki kamut siirtyy tuonne toiselle puolelle. Mut se on vaan hyvä. On siellä sit tuttuja, kun me loput tulemme perässä parin viikon päästä - tai kuukauden...

Sitten miimalle myös se harvinainen onnittelu eli onnea tädistä.

nyt sitten mennään taas.

kapris kp27 (ovis kp19)

Onnea Miima tädistä! Hyvä juttu!

Lugepalleroihin (ihana sana!) ei ole minulla mitään sanottavaa, mutta onnittelut Omppu kahdesta vahvasta viivasta. Kyllä se tämän illan täsmäisku varmasti riittää!

Safiiri se kyseli tuntemuksia; huh-huh, voi kunpa osaisin vastata. On tosi kummallinen ja ristiriitainen olo; yhtenä hetkenä tuntuu siltä, että varmasti olen raskaana ja heti perään taas siltä, että ei mitään oireita olekaan ja enkä voi olla raskaana. Eilen illalla oli kuvotusta ja semmosta kummallista jomotusta päässä. Välillä tuntuu jotain nipsasuja alavatsassa...ääh, en minä tiedä. Ja oikein, kun ajattelee, niin nännin päät tuntuu siltä, kuin niitä välillä kihelmöisi. Jos niinku ketään kiinnostaa tissieni sielunelämä :) Just tällä hetkellä ei tunnu miltään eli en kyllä osaa sanoa enää mistään mitään... Mites itselläsi?

Tuuli

Kyllä se nyt on niin, että plussatuuli on tullut ilmeisesti noiden talvimyräköiden mukana tänne. Jes!!

On ollut puhetta (muunmuassa, täällä juttua riittää) ensimmäisistä kuukautisista km;n jälkeen, niin mullakin meni se jämpti 5 viikkoa ennen kuin tuli kuukautiset.

Ja sitten piti sellaista mainita, että huomasitteko kun joku oli laittanut nettiosoitteen jossa on ovis kalenteri? Kirjauduin sinne ja se näytti tosi hyvältä!! Suosittelen!

Eli siis tässä osoitteessa: www.yourdays.com

Ei kai täällä ketään painosteta (kunhan tulette hetiäkkiä kertomaan kun olette tehneet sen testin!!), minä ainaskin jännäilen teitinkin puolesta!!

Älkää vielä mua siirtäkö minnekään toiselle puolen. Sitte vasta jos tikkuun pärähtää perjantaina se toinen viiva. Enkä kyllä lähde täältä sillonkaan kovin rumpuja soitellen. Tuuli, mulla kans vatsaa nipistelee aina sillon tällön. Tänään ollu koko aamupäivän sellanen kuvottava tunne mahassa. Vaan varmaan tuleva muutto jännittää, ei muuta. Niin, sitä siis muutetaan helmikuun aikana sinne rannikkokaupunkiin. Mies alottaa työt 15.2.

Peukkuja edelleen kaikille!

Voi jestas ku Safiiri on nyt niin jalat maassa. Eikö yhtään leijailuta kun jo menkatkin noin paljon myöhässä? Miten me jaksetaan odottaa perjantaihin ennen varmistustestiä? Tsemppiä teille muuttoon! Ei ole helppo urakka, toivottavasti kaikki menee hyvin ja lapset sopeutuu.

Papulle vilkutukset! Kiva kun kävit moikkaamassa.

Kaprikselle paljon tsemppiä. Mä olen ihan varma ettet joudu viipottamaan gynelle vaan viipotat seuraavaksi neuvolaan. bd bd bd

Katzu: km:n jälkeen voi kierto palautua normaaliksi tai sitten saattaa kestää jonkun aikaa ennen kuin se kroppa normalisoituu ja kierto käynnistyy. Riippuu paljolti siitä kuinka hitaasti elimistöstä on poistunut r-hormoni. Toivotaan että lopputulos on toivotunlainen, joko tädin vierailu tai plussa!

Tuulillahan on ihan lupaavalta kuulostavia oireita. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettet ihan vielä uskalla innostua. bd bd bd bd

Nyt syömään. Hyviä ruokahetkiä kaikille!

Voi jumpe.. mulla oli jo kännykkä kädessä että soitan miehelle että safiiri ja tuuli kait plussaavat ......... Tätä se mun uneni ties... Aamullakin oli teijän nimet ekana mielessä. Ja kerronko, että mulla on ennustajan lahjoja... :)

Ei me Tuuli mitenkään painosteta, eikä Safiiriakaan... Kunhan vaan pian ja tulette sit heti kertomaan kuulumiset. kylmät väreet kulkee selkää pitkin ...... huiiiiiii

onnittelut miimalle tätin saapumisesta........

Te olette kyllä suloisia, mutta eipä nyt innostuta aivan vallan... Senora miehesi ehkä malttaa odottaa uutisia huomiseen :=) Omalla miehelläni ei ole vielä (kait) aavistustakaan tärpin mahdollisuudesta. En ole uskaltanut vielä ääneen sanoa mitään. Eilen hän kyllä totesi, että mikä minulla on, kun olen ollut niin väsynyt viime päivinä. Luultavasti haukottelen normaalia enemmän, sillä en kyllä ole itse tuntenut oloani mitenkään normaalia väsyneemmäksi. Koko syksyhän tässä on oltu väsyneitä milloin enemmän milloin vähemmän. Sanoin siis vaan hänelle, että en tiedä, kaipa sitä saa välillä ihmistä väsyttää. Mieheni on kyllä yhtä rautahermoinen kuin Safiirinkin mies kuuluu olevan, joten luulenpa, että hän ottaisi mahdollisen raskautumisen hyvinkin rauhallisesti.

No niin ajatellaanpa vaihteeksi jotain muuta kuten töiden tekoa...

Ai niin se vielä piti sanomani, että Safiirilla onkin sitten paljon puuhaa tiedossa. On se vaan aikamoinen homma, vaikka muuttais vain kaupungin sisällä ja te, kun muutatte vielä kauas nykyisestä paikasta. Siinä onkin organisoimista!

Tuuli

mitä, ai Senoralla on ennustajan lahjoja?! no, viittitkö kertoa mulle, et tullaanko saamaan toista lasta ja koska, niin voin tän vauhkoomisen ja stressaamisen asian tiimoilta jättää pois ja odotella sitä hetkeä jonka mulle kerrot.... ;)
oi,se oiskin niin IHANAA!

Ja Tehis, nyt vähän rauhotutaan siellä!! Mun isovanhemmat on lähdössä Turusta Ruotsiin ylihuomenna ja siellä on satamassa tulva...
äläkä yritä selitellä mitään vieraista alakerrassa!! =)

Juu en painosta, kehotan vaan hyvin ponnekkaasti testaamaan.....

Olen tota wab-ketjua taustaillut ja sieltä luin aivan järkyttävän kertomuksen lääkärikäynniltä (koskien ilmeisesti lyhyttä luteaalivaihetta mm) ja ihan nous karvat pystyyn!!!
Joten jo ton takia toivon, et mun lutskut nyt pitenis, niin en vaan joudu vastaavalle URPÅLLE menemään... se ois ihan hirveetä.

Missäs päin sä Omppu olit töissä?! Tai ootko täällä keski-uudellamaalla?! Täytyykin lueskella kaikki kellokkaat, keski-uusimaat yms tarkkaan ja ettiä hupparipaitaista tyttöstä... ;)

kapris taasen

Kapris, täällähän minä KUUMA -seudulla :) (jään vielä jonain päivänä kiinni hölötyksieni ansiosta..!)

Joo oli kyllä aika uskomaton tuo erään "meidän jengiläisen" lääkärikäynti!*pudistelee päätään*

Tehis pistänyt tuulemaan, hih !