KERMIT

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Tiuhti*
Johan oli ylläriuutinen Tl! Iloinen ja onnellinen sellainen tietysti! Ihanaa, kun tähänkin ketjuun saadaan välillä plussia ainaisten suru-uutisten sijaan! Lähetän täältä vaaville kaikki mahdolliset tarrat ja liimat näin virtuaalisti, että tämä kyytiläinen pysyy mukana menossa =)

Onnittelut vielä sinulle ja miehellesi!

Muille ihanaisille rauhallista itsenäisyyspäivän aattoa ja itse juhlapäivää tietty myös,
toivoo Tiuhti
 
Jazz!
Heissan!

Voihan video miten ihania uutisia luenkaan! Tl:lle plussa, jeeeeeeeeee ja sylintäydeltä onnea!! Nyt lääkitys kohdalleen ja elovauvaa odottamaan. Vautsi vau! Pidän varpaat ja peukut pystyssä ja lähetän suojelusenkeleitä varjelemaan vauvan alkunne matkaa. Haleja! Kerrotko vielä minkälaisia tuntemuksia sulla oli, eli oliko mitään oireita?

Paljon oli tullut tekstiä, en varmaan muista ihan kaikkea kommentoida.

Tuulille halit täti-ryökäleen hyökkäyksen vuoksi. Inhottava akka, ei voi muuta sanoa. Kyselit kierron pituudesta ja siihen liittyvistä syistä. Valitettavasti en osaa sanoa tarkemmin kun mulla kierron pituus on selkeästi johtunut imetykseen liittyvistä hormoneista. Kierto ei ehtinyt tasaantua synnytyksen jälkeen ja imetys sekä nämä kaksi km:a sotkivat kierron täysin. Pitkistä kierroista huolimatta olen kyllä ovuloinut, sillä olen onnistunut raskautumaan. Oisko sulla voinut km sotkea kierron, vaikka siitä on jo jonkun verran aikaa. Vai onko pillereiden lopetus mahdollisesti syynä? Sehän saattaa sotkea kierrot jopa vuodeksi, valitettavasti. Ehkä sun kannattaisi käydä gynellä otattamassa hormonikokeita, muistaakseni kiliprauhasen toimintahäiriö voi olla kk-häiriöiden taustalla.

Joululahjoista oli kyselyä. Me ollaan panostettu toiminnallisiin lahjoihin, viety kummilapsia teatteriin, leffaan ja syömään. Rahastosijoituksia ollaan myös annettu, mutta niiden minimisijoitukset ovat nykyään aika isoja joten niitä ei ihan joka vuosi tai useammalle lapselle viitsi antaa. Sitten perinteiset kirjat, pelit, vaatteet on aina aika hyviä juttuja antaa.

Oviksen tikutuksesta: mulla yleensä tulee ensin haamuja, jotka ehkä hieman vahvistuvat. Sitten tule lähes yhtä vahva viiva, seuraavana päivänä vahvempi, tämän jälkeen heikompi mutta silti aika vahva ja siitä seuraa pari päivää haalistuvia haamuja ja sitten ei enää yhtään viivaa. Näin siis mammaksin tikuilla ja todella pitkillä kierroilla. Paitsi nyt kun Oili päätti livahtaa huomaamatta ohi, on tulossa poikkeuksellisen lyhyt kierto.

Mutta, mutta mitä lie mielikuvituksen tuotetta vai mitä tämä nyt sitten onkaan, sillä meikämamman nännit ovat todella kipeät, ovat olleet jo pari päivää. Jänästi kuumottaa ja aristaa, tuntuvat siis koko ajan mikä ei ole normaalia. Sen lisäksi vaivaa kummallinen olotila, liekö unenpuutteesta ja työstressistä? Ja tänään tuli vessakäynnin yhteydessä hieman vaaleanpunaista limaa... Hullu kun olen alan jo epäilemään (tai siis salaa toivomaan....) että tärppi olisi käynyt oviksen hurjasta ohimarssista huolimatta.

Uskomaton tyyppi kyllä olen kun tässä oireita ihmettelen, ihan siitä syystä että on vielä aivan liian aikaista oireilla ja myös siksi että mun ei enää pitänyt moiseen ryhtyä. Heikko, heikko ihminen...

Nyt lähden tyttöä nukuttamaan. Ihanaa kun huomenna saadaan nukkua!

Aivan ihanaa ja rentouttavaa itsenäisyyspäivää teille rakkaat kermittäret. Haleja!

Ja pikaista paranemista Safiirille!!
 
sämpy
Mahtavasti onnea Tl! Tulehan sitten tuonne ex-kermitien puolellekin vierailemaan, kun rupeaa tuntumaan siltä. Ja te muut kanssa, kovasti toivottelen teille niitä plussatuulia!!
 
Tl!!!
Kiitos onnitteluista! Ylläri tää oli itellekkin. Niin vahvat menkka oireet oli ja on vieläkin. En osannut aavistaa yhtään et plussaa tulee. Aattelin vaan testata ku ne pikkujoulut ois huomenna. Juomatkin ostin valmiiksi ajatellen et päästään kullan kans huomenna juhliin kunnolla. Vaihtu lonkku limppaan.
Matalalla profiililla eteenpäin... Kiitos kaikille kannustamisesta. Ootte ihania!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
kauris82.
Kamalasti onnea Tl!!!
Toivottavasti hoidoista on apua ja saatte tämän pikkukakkosen.

Joku tuolla ihmetteli miksi pitää kärsiä kolme keskenmenoa ennekuin tutkitaan syitä. Samaa mietin itse toisen keskenmenon jälkeen.
Ja tämän olen kertonutkin jo aiemmin, mutta mainitsen nyt vielä, koska minuakin ottaa pannuun se välinpitämättömyys jota suomalaisilta lääkäreiltä vaan irtoaa... (ainakin minun kohdallani)
Eli onneksi terkkarilla sattui olemaan ihana lääkäri (virolainen nainen) kun menin ihan tosi alkuraskaudesta hiivaoireiden takia. Hän kauhisteli, ettei ole tutkittu ja vastasin että Suomessa sellainen tapa, että kolmen jälkeen vasta tutkitaan, koska kaksi voi olla vaan huonoa tuuria... Lääkäri halusi heti otattaa pari koetta, vaikka keskenmenoja oli ollut vain kaksi, koska hänen mielestään hiivaoireet viittasivat johonkin tiettyyn tulehdukseen ja ureaplasmatulehdushan sieltä sitten löytyi. Se siis aiheuttaa sikiökalvotulehduksen ja näin ollen siis keskenmenon. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että tästä johtuivat keskenmenoni. Sain lääkkeet ja ajan ultraan ja vielä tarkastusultran, koska sikiö oli onneksi kaksi viikkoa oletettua nuorempi ja ehkä juuri siksi lääke ehti vaikuttaa ajoissa, eikä sikiökalvo vaurioitunut.
Ja siitä että sikiö oli oletettua nuorempi, pääsenkin seuraavaan juttuun...

Eli oli puhetta pitkistä kierroista ja ettei silloin ovuloi...
Tein raskaustestin kp 32 ja se oli nega. Sitten viikon kuluttua kp 40 tein hailakan plussatestin. Uskoin sitä enkä enää koettanut saada vahvempaa viivaa. Mietin vain mielessäni ettei tämä kovinkaan hyvin alkanut kun noin myöhään tulee vielä haamu... Mutta sittenhän se ultrassa selvisikin, että vaavi oli saanut alkunsa kp 28 paikkeilla, eli siis vajaa kaksi viikkoa ennenkuin tein testin.
Nyt rv 22+0
Kaikki siis on mahdollista : )

Plussaonnea kaikille!
 
senora
voi jumpe ...onnea Tl !! Tarrasukkia ja kaikkea hyvää!!!!! Mukavaa pikkujoulua! Jos yleensä juot sekoituksiá, niin baaristahan on helppo tilata pelkkää limua. Jos taas olet siideri/olut -tyyppiä, niin niitähän saa alkoholittomina versioina... voi hitsit ... oon sanaton!

Tänään näyttää jo vähän joululta.. Aamulla alkoi nimittäin sataa lun-ta! Maa on nyt valkoinen... Täytyis kai aloittaa järjesteleen paikkoja. Mä en ymmärrä miten kaksi aikuista ihmistä saa sotkettua näin paljon? Kai tavaraa on enemmän kuin kaappeja. Mitään vanhaa ei raaski poiskaan heittää. Tuli ihan sellainen olo, että nyt lähden pakkaamaan tuon yhden kaapin tavarat laatikkoon ja vien ne vintille, Tilalle laitan jotain tavaraa, joka nyt on esillä. Hirvee tarmonpuuska? oisko Oili tulossa ja tuomassa lisäpuhtia?

- senora - kp 8/28.
 
miima84
KERMIT

Täällä kirjoittelevat keskenmenon, tuulimunan tai kohdunulkoisen raskauden kokeneet. Muut keskustelijat ovat myös tervetulleita juttuihin mukaan.

Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
Niisku, 22v, Vantaa, km 11/05, tm 05/06
Tatti 31v. Pohjanmaa, yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06
Jazz, 29v. Helsinki, km 02/04, 04/04, 06/04, 08/04 tyttö 08/05 ja km 06/06, 10/06
Tl,26v. Pohjanmaa, esikko -02, km 06/05, 05/06 ja 10/06
Safiiri, 34v, Keski-Suomi,poika 10/00, poika 03/03, tm 05/04, tyttö 06/05, km 04/06
Kapris 27v, etelä-Suomi, tyttö 09/05, km 10/06
Karoliina 41v, Etelä-Suomi, tyttö 03/96, poika 06/98, km 04/06, km 09/06
Papu 31v, Häme, poika-94, poika-00, tyttö-04, km-09/06
Niksu, 27v, Pirkanmaa, poika-05, tm 10/06
antzi, 23, Nurmijärvi, km 10/06
Tiuhti 29v, Turku, km 10/05, Enkelipoika 08/06
Tehotyttö 35v, Varsinais-Suomi, poika 04/96, tyttö 08/98, poika 07/05, km 10/06
Ruusa07, 31v, P-Häme, tyttö 8/04, tm 10/06
senora, 40v, Pohjois-Pohjanmaa, km 10/06
Tuuli, 34v, etelä-Suomi, km 9/06
ÄssÄ, 28v, Kanta Häme, tytöt 00, 02, km 11/06
mama, 40v, ?? , 4 lasta , km11/06
Kirppu!, 31v, tyttö 12/05, km 11/06
Omppu75, 31v, poika 03/04, km 11/06
miima84, 22v poika 05/06,km12/06


"joudun" liittymään seuraanne... keskenmeno viikolla 11+3.
vähäv harmittaa, mutta elämä jatkuu

 
Omppu75.
Alkuun huimat onnittelut, Tl!! Antaa varmasti toivoa meille kaikillle!

Sitten, miima84, pahoittelut, ja tervetuloa purkamaan sydäntä. Mulle on ainakin ollut apua näistä ihanista tyypeistä!

Hyvää itsenäisyyspäivän jatkoa kaikille, ja Jazzille peukut pystyssä :)
 
Maaria_
PALJON ONNEA TI:lle!!!

Ja tervetuloa meidän kanssa juttelemaan tuonne odottajien puolelle ex-kermit ketjuun!

(.) Täällä menossa jo 21. viikko - niin se aika kuluu. Rakenneultrakin on jo takana, tosin vieläKÄÄn ei olla tehty mitään hankintoja (no, pari bodya). Kaipa sitä on vähitellen pakko itsekin uskoa, että meille on tulossa vauva...

Tsemppiä kaikille jännääjille ja muutenkin!!

Maaria 20+3
 
ruusa07
Tl: Ihania uutisia ja sylintäydeltä onnea! Mukava lukea iloisia uutisia : )

Miima: Halauksia ja tervetuloa joukkoomme. Tulehan kirjoittelemaan enempi kun siltä tuntuu : )

Ruusa
 
senora
Pahoittelut Miimalle... Tervetuloa joukkoomme juttelemaan... Meillä on jokaisella oma tarinamme ... Itse luin muitten tarinat, eli selailin viestiketjuja taaksepäin. Toiset ovat selvinneet km:stä aika vähällä - toisilla on ollut vaikka millaisia kommervenkkejä. Mielialat heittelevät - välillä on parempia päiviä ja välillä tuntuu että taivas tippuu niskaan.

Minulle tämä on ollut kyllä kultaakin kalliimpi henkireikä! Kiitos muille kermittärille.
Täällä on välillä vähän vallatontakin jutustelua.
 
Tuuli!!
Moikka! Vautsi vau & lämpimät onnittelut TI:lle PLUSSASTA! Pari päivää, kun on poissa koneen ääreltä, ei meinaa pysyä teidän juttujen perässä. Todella paljon toivon, että TI:n maha-asukilla on extraliimalla varustetut tarrasukat jaloissaan. Varmasti kaikki menee nyt hyvin, kun hoidot pystytään aloittamaan heti. Uskomattoman hieno juttu! Tämä plussa tuli tarpeeseen meille muillekin :)

Pahoittelut Miimalle keskenmenosta!

Miten Safiirin angiina jaksaa? Joko alkaa helpottamaan?

Ja Senoran kotona peitot vain pöllyää? Kiva varmaan, kun tuli edes vähän lunta. Täällä etelässä on niiiiiiin mustaa.

Mitäköhän muuta? Kiitos ex-kermiteille kommenteista, oli kiva lukea Kauris sinun tarinasti siitä, että kaikki on mahdollista jopa pitkissä kierroissa. Vähän helpottaa omaa oloa. Sitä kun heti alkaa miettimään, että onko minussa jotain todella pahasti vialla. Joskus syksyllä, kun lueskelin netistä kaikkea keskenmenoon liittyvää, muistan lukeneeni artikkelin, jossa sanottiin, että Jenkeissä aletaan tutkimaan syitä jo kahden peräkkäisen keskenmenon jälkeen. Ja lisäksi luin erään helsinkiläisen lapsettomuusklinikan nettisivuilta, että heihin voi ottaa yhteyttä jo kahden km:n jälkeen. Niin Jazz en tosiaan tiedä, mistä syystä kiertoni ovat alkaneet heitteleen; just tarkistin kalenterista, että lopetin pillerit helmikuussa, jonka jälkeen oli kolme 31-35 päivän kiertoa ja yksi 26, jonka jälkeen raskauduin. Sitten tuli keskenmeno, jonka jälkeen eka kieto oli 30 päivää, seuraava 24 ja nyt 43. Ja tosiaan silloin keskenmenon yhteydessä kysyin gyneltä noista mun kierroista ja sen mielestä 26-35 päivää oli ihan ok vaihteluväli. Eli kaipa todennäköisimmältä nyt tuntuu, että km olis sekoittanut mun kierrot. Mutta ei auta itku markkinoilla, kiitos Kapris muuten vihjeestä, aion tehdä juuri niin kuin ehdotit. Tikutan nyt ainakin yhden tai kaksi seuraavaa kiertoa ja sitten varaan ajan gyneltäni. Minullehan sanottiin silloin km:n jälkeen, että jollei puolen vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen tärppää uudestaan, kannattaa tulla takaisin. Puoli vuotta on noin maalis-huhtikuussa, mutta en kyllä sinne asti odota, jos kierrot ovat tommosia. Teidän jutuista päätellen tuntuu vaan kovin hankalalta tuo tikuttaminen tai lähinnä se tuloksen analysointi. Ja koska minulla on mahdollinen ihan lyhyt kiertokin, niin minunhan pitää aloittaa se tikutus ihan heti menkkojen jälkeen, eikö näin? Kuinkas usein sitä sitten kannatta tikuttaa? Joka päivä?

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille säädyille! En ehdi enää lopuviikosta koneelle:( On paljon mukavampaa olla töissä kuin lomalla, koska silloin pystyy seuraamaan tätä palstaa paljon tehokkaammin :)

 
Kirppu!
Pahoittelut ja halit Miimalle, mulla tuli aika samoihin aikoihin (12+) keskeytynyt keskenmeno eli paljastui np-ultrassa... Itselläni oli myös sellainen olo että eihän tässä mitään, elämä jatkuu, mutta ei se niin yksinkertaista ollutkaan. Suru hiipi nurkan takaa ja olo oli hyvinkin surullinen. Puhuin asiasta kaikille ja kaikkialla ja surin, surin ja surin. Nyt kaavinnasta aikaa 3 vkoa ja tuntuu että olen saanut elämästä taas kiinni.
Tämä suurenmoinen palsta on auttanut minua jaksamaan -tai siis ihmiset täällä. He ovat kokeneet saman tuskan ja ymmärtävät! Tiedät miltä meistä tuntuu ja me tiedämme miltä susta tuntuu...

Haleja kaikille ja Miima- tule ihmeessä juttelemaan jos tuntuu että se auttaa. Suru on surtava ja sen jälkeen voi taas jatkaa. Kuitenkin, me kaikki olemme tämän jälkeen vahvempia, ja varmasti muuttuneita ihmisiä.
 
Safiiri72
Angiinasta kohta niskavoitto. Ei oo enää kuumetta eikä peitteitä kurkussa. Kurkkua tosin hieman aristaa, muttei pahasti.

Täällä uhkaa vatsassa möyriä menkkakivut! Kierron tässä vaiheessa???? En ookkaan kivuliaista menkoista kärsinyt sitten joulukuun 1999, jonka jälkeen aloitin ensimmäisen odotuksen.

Safiiri kp 20/28
 
Kapris1
Heippa kermittäret!

Miimalle pahoittelut km:sta ja tervetuloa tosiaan purkamaan sydäntä kun siltä tuntuu...

Jokos Safiiri on tervehtymään päin?

Mites muuten Jazzin tilanne? Onko tullut tutkiskeltua omaa kehoa? Tai varmaan on =) mutta onkos mitään raskauteen liittyviä oireita?!?!?!?! *palaa halusta tietää*

Tuulille noista tikutuksista, niin itse tilasin ISON säkin ovistikkuja (halvempi tilata enemmän kerralla..) ja aloin myös tikuttamaan jo kp11, kun kiertoni ovat olleet 28-52..... aion siis myös nyt tikutella niin kauan, että sen oviksen bongaan, tai muuten soitto lekuriin.
Tilasin siis paljon tikkuja, että on sit mihin pissiä ja ovat siis halvempiakin tilata enemmän. Ja jos nyt sattuis raskautumaan nopeaan, niin ei harmittais yhtään jättää niitä loppuja käyttämättä =)
ja joo, joka päivä kannattaa tikutella.

(.) aloin siis tikutella tiistaina ja niin valkoista tikkua en ole nähnyt hetkeen kuin silloin ja eilen oli, mutta tänään jo vähän tuli väriä siihen testiviivaan.
Toivottavasti vahvistuis (vaikka joittenkin testien mukaan ei välttämättä tarkoita mitään haalea viiva) ja ovis ois joskus viikonloppuna/alkuviikosta.
Tänään aletaan jo peittojen tamppaus jotta on sit homma hanskassa kun tosipaikka tulee =)

tulis nyt sitä lunta, niin pääsis vielä enemmän joulun tunnelmaan!!!
Meillä jo kaikki lahjat ostettu ja osa jo paketissakin =)
ja kortitkin laitettiin jo postiin =) Olen ylpeä itsestäni!

halit kaikille
 
Jazz!
Pikaisesti kirjoittelen.

Miimalle pahoitteluni keskenmenostasi ja tervetuloa joukkoomme! Haleja!

Sitten omaa napaa:
Nyt on parina päivänä tullut silloin tällöin pyyhkiessä enemmän tai vähemmän verensekaista limaa, aivan kuin menkat olisivat alkamassa. Mitä hittoa kysyy epätietoinen?!?! Alkuun elättelin toiveita, että olisimme onnistuneet sittenkin hyödyntämään oviksen ja kyseessä olisi kiinnittymisvuoto, mutta enää en kyllä jaksa uskoa siihen teoriaan. Kuuluu sarjaan tapahtuu muille ei mulle.... =(

Menkat ne sieltä taitavat hyökätä ennen aikojaan ja silloin on kyllä luteaalivaihe onnettoman lyhyt. Masua on juilinut ja nipistellyt menkkamaisesti ja rinnat ovat siis aivan älyttömän kipeät. Mutta niin ne olivat myös viime kierrossa jolloin menkat tulivat lähes ajallaan.

Anteeksi kun en tällä erää kerkiä keskittymään teidän muiden kirjoituksiin, mutta tyttö tuolla huutelee vaativasti.

Illan jatkoja ja haleja teille kaikille!
 
Tehis
Pahoittelut Miimalle ja tervetuloa joukkoon!

Mitäs Jazz, jos kuitenkin olisi just sitä kiinnittymisvuotoa? Älähän vielä visko kirveitä kummiskaan! Pidetään peukkuja.

Täällä nyt taisi kaikki pähkäilyt mennä siihen, että ovis on kuitenkin vasta tulollaan. Mulla kans oli sitä outoa pientä vuotelua viime viikonloppuna, kp 15-16. Ne oli jotain epämääräistä. Nyt siis kp 20 ja oletan, että tästä tulee suunnilleen samanlainen kierto kuin ekasta km:n jälkeen eli n. 34. Mulla on hieman hankalaa tää ovisbongaus, kun kaikki kypsyttelyt tuntuu jo niin herkästi ja välillä aika kovanakin vihlontana. Mutta limat tekee nyt tuloaan, joten niihin luotan.

Tehis kp 20/34?
 
härkä26
Moi! Olen jo joskus aiemmin tänne kirjoittanutkin, kun menkat antoi odottaa itseään km:n jälkeen ja kyselin kokemuksia. Mulla km tapahtui siis 13.8. Siitä 3kk ennenkuin alkoi menkat, jotka kestikin sitten huimat 3 viikkoa. Sitten jopa 4 päivää välissä ilman menkkoja ja nyt taas tulee vuotoa komatta päivää.

Tuntuu ihan tyhmältä ja harmittaa. Keskenmenosta jo lähemmäs 4kk ja ei vieläkään voi alkaa yrittämään uudelleen. Tuntuu ihan siltä, että kärsivällisyys ei kertakaikkiaan enää riitä. Tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja todeta kylmästi, että ei ilmeisesti vauvaa tule tähän huusholliin. Tuntuu siltä, että kroppa on pettänyt mut ihan totaalisesti ja että mussa on jotain pahasti pielessä. Lääkäri sanoi, että ei vielä mitään hätää ja että asiat on ihan ok, toisilla vaan kroppa pelästyy pahemmin keskenmenoa. Joo, vuotoa ihan tolkuttoman pitkään ja vielä maitoa tullu rinnoista kuudetta viikkoa! Jippii, tätähän me tilattiinkin!!

Mun oli vaan nyt pakko tulla vähän purkamaan tänne tuntoja, kun v*****aa aika melkoisen paljon ja en tiedä, mihin tätä epätoivosta fiilistä oikein purkaisi. Mies yrittää tukea ja kannustaa kovasti, mutta en voi hänellekään koko ajan tätä samaa virttä jauhaa... Mitetityttää vaan, että kuinka kauan tätä hormoniheittelyä pitää kestää.

Onnittelut kuitenkin kaikille tässä ketjussa plussanneille, olette sen taatusti ansainneet! Voi kun joskus ne kaks viivaa näkisi vielä itsekin ja että ne tosiaan tarkottaisi sitä vauvan tuloa...
 
miima84
Vähän taustaa...

koko alkuraskauden aikana mulla oli sellainen olo, etten voi olla raskaana vaikka olinkin. mitään raskauden merkkejä ei ollut(pahoinvointia yms.) sit kaksi päivää ennen np-ultraa aloin vuotamaan... olin itkenyt itkut ja miettinyt asiaa ennen kuin menin ultraan ja sanoin lääkärillekkin, että tiedän mitä on tapahtunut. jotenkin vaan tunsin sen itse että enää sisälläni ei ole elämää... odotin vain että pääsen kaavintaan ja voin jatkaa elämää eteenpäin. Lääkärikin ihmetteli, että miksi otin asian niin rauhallisesti, mutta selitin että se vaan on luonnollista ja että siinä oli jotain vikaa...

Mulla on kuitenkin 7kk vanha poika ja nyt osaan arvostaa häntä enemmän, kun tiedän että ei lapset vaan ole itsestään selvyys. Poikani ja aviomieheni avulla jaksan eteenpäin.

Mutta kuitenkin kohta alamme yrittämään uutta lasta.
 
bellamariia
...olen kirjotellut tonne vauvahaaveet palstalle, vauvahan on haaveissa, mutta kirjoittelempa tännekin, niin tuttua juttua täällä on. Pahoitteluni kaikille teille ja onnea hirmuisesti, olihan täällä joku plussauutinenkin=) HIENOA!

Miima kirjoitti, että jotenkin vaan tiesi ettei kaikki ole ok. Niin tiesin minäkin, täsmälleen. Raskaus ikäänkuin tapahtui liian helposti. Lopetin heinäkuussa hormoniehkäisyn ja sitten olinkin raskaana. Kaikki yökötykset + oireet raskaudesta oli, hcg normaali ja selkeät viivat taulussa + 2 päivää pienen pientä rusehtavaa vuotoa (kiinnittymisvuotoa/ tyhjennysvuotoa arvelivat lääkärit)

Tuulimunaksi sitten todettiin. Totesin lääkärille ultrassa, että tyhjä sikiöpussi, eikö?? Lääkäri vaan kysyi, että mistä tiedät..

Tätä palstaa lukiessa ja yleensä netistä tietoa hakiessa tosiaan tajuaa, että nämä ovat todella yleisiä. Jollain tavalla on lohdullista, että tietää että on muitakin. Itselleni pahin vaihe tuli vasta muutama viikko kaavinnasta. Itse kaavintapäivä ja jälkeiset päivät on ihan sumussa. Aamulla sairaalaan, toimenpide, saikkulappu käteen ja kotiin. Parin päivän kuluttua töissä silmät punaisena selitin rajusta flunssasta jotain epäselvää. Nyt koitan vaan ajatella optimistisesti eteenpäin.

Härkä26; Kierrot varsin sekaisin vieläkin, mulla aika samanlainen tilanne kuin sullakin. Saattaa kai kestää todella pitkään ennen tasoittumista..Itse aattelin hakeutua gynelle noin. kuukauden kuluttua, jollei tämä tiputtelu lopu.

Kaikesta huolimatta; Ihanaa joulun odotusta kaikille!
 
bellamariia
Alkuperäinen kirjoittaja miima84:
KERMIT

Täällä kirjoittelevat keskenmenon, tuulimunan tai kohdunulkoisen raskauden kokeneet. Muut keskustelijat ovat myös tervetulleita juttuihin mukaan.

Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
Niisku, 22v, Vantaa, km 11/05, tm 05/06
Tatti 31v. Pohjanmaa, yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06
Jazz, 29v. Helsinki, km 02/04, 04/04, 06/04, 08/04 tyttö 08/05 ja km 06/06, 10/06
Tl,26v. Pohjanmaa, esikko -02, km 06/05, 05/06 ja 10/06
Safiiri, 34v, Keski-Suomi,poika 10/00, poika 03/03, tm 05/04, tyttö 06/05, km 04/06
Kapris 27v, etelä-Suomi, tyttö 09/05, km 10/06
Karoliina 41v, Etelä-Suomi, tyttö 03/96, poika 06/98, km 04/06, km 09/06
Papu 31v, Häme, poika-94, poika-00, tyttö-04, km-09/06
Niksu, 27v, Pirkanmaa, poika-05, tm 10/06
antzi, 23, Nurmijärvi, km 10/06
Tiuhti 29v, Turku, km 10/05, Enkelipoika 08/06
Tehotyttö 35v, Varsinais-Suomi, poika 04/96, tyttö 08/98, poika 07/05, km 10/06
Ruusa07, 31v, P-Häme, tyttö 8/04, tm 10/06
senora, 40v, Pohjois-Pohjanmaa, km 10/06
Tuuli, 34v, etelä-Suomi, km 9/06
ÄssÄ, 28v, Kanta Häme, tytöt 00, 02, km 11/06
mama, 40v, ?? , 4 lasta , km11/06
Kirppu!, 31v, tyttö 12/05, km 11/06
Omppu75, 31v, poika 03/04, km 11/06
miima84, 22v poika 05/06,km12/06
bellamariia, 27 v, tyttö 99, tm.09/06

Ja päivitän tämän..
 
Tuuli!!
Bellamariia pahoitteluni ja tervetuloa mukaan! Yleisiähän nämä keskenmenot tuntuu olevan, sen verran tiuhaan tahtiin lisääntyy meidän joukkomme täällä (valitettavasti). Mutta onneksi joukkoon mahtuu aina välillä iloisia plussauutisiakin!

Joo pikasesti tulin täällä käymään (minähän toivotin jo hyvät viikonloputkin edellisessä viestissäni...), mutta Härän kirjoitus sai minut tarttumaan näppäimistöön. Olen äärettömän pahoillani puolestasi! Tule ihmeessä purkamaan tänne oloasi aina välillä, minua se on ainakin auttanut todella paljon. Tuntui kuin kivi olisi pudonnut sydämeltäni, kun löysin tämän palstan ja nämä ihanat ihmiset täällä. Minullakin mies on ollut tosi kiltti ja ymmärtäväinen, mutta hermostuu aina välillä kun jauhan asiaa ehkä tuhannetta kertaa läpi. Joten parempi on välillä päästellä höyryjä täällä. Muutenkin mietteesi ovat aivan samanlaiset kuin minulla, koen myös, että kroppani on pettänyt minut. Muistan jännän asian syyskuulta, jolloin keskenmenoni tapahtui; minua inhotti katsoa vartaloani peilistä. En tiedä onko normaalia vai ei, toisaalta luin jostain, että toiset reagoivat niin. Ja parhaillaankin vihottelen omalle keholleni, kun kiertoni ovat menneet sekaisin km:n jälkeen. Tuntuu niin epäreilulta, että ensin kokee km:n, henkisesti on väsynyt tähän kaikkeen ja sit vielä oma kroppa pettää. Todella turhauttavaa! En tiedä, mutta luulen, että minulla vaikuttaa sekin, kun lapsia ei ole ennestään ja niin kovasti toivoisi saavansa edes sen yhden. Mutta tsemppiä sinulle ja kyllä tämä vielä iloksi muuttuu!

Ja nyt minä menen...
 

Yhteistyössä