KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hui tuo kiekkoilijan vaimon tapaus. Mikshän se ylipäätään oli määrätty kaavintaan? Mulla tm:ssa lääkäri sano, että katotaan, alkaako vuoto ja tuleeko kaikki ittekseen pois. Sen jälkeen katotaan kaavinnan tai lääketyhjennyksen tarve uudestaan. Mitenkäs teillä muilla?

En määkään oo ostanu alesta yhtään mitään. Tosin ei kyllä olla päästy niissä käymäänkään kunnolla ku on tää vesirokkobuumi meneillään. Ei muuten ookkaan vielä kumpikaan toisista lapsista sairastunu. Mikä lie kuumepyrähdys nuorimmalla sillon yks ilta?

Jazzilla nyt sävelet selvis. Hyvä niin.

Mää muuten kans kyynelehdin pienimmästäki risahduksesta. Vaan oon ollu aina herkkä liikuttuun, niin se ei mun kohdalla oo mikään oire. Toivottavasti Sohvilla ois...

Nyt kahvihammasta kolottaa. Siispä mars keittiöön. Nähdään taas.

Ja kp on 21/28

Heippa kaikille tasapuolisesti :)

Hhmmmm onko muilla ollut seuraava havaittavissa???? Yksi päivä huomasin, että nännipihat ovat todella kuivat. Siis sormella tunnustellessa sen huomaa. Ennen raskautta en moista asiaa ole havainnut tai siis sitä "vaivaa" ei ole ollut aiemmin.

Ensi viikon keskiviikkona olisi sitten jälkitarkastus. Toivotaan ettei menkat ala siihen mennessä, koska silloinhan tarkastukseen on aika paha mennä. Eli ensi keskiviikkona kaavinnasta on neljä viikkoa ja yksi päivä. Teoreettiset mahdollisuudet menkoille jo olemassa. Harvemmin niitäkään on pahemmin kaivannut, mutta nyt kyllä toivoo, että ne alkaisi mahd. pian ja sitten vain ovista bongaamaan ;)

Huomenia...

TM:sta. Mulla olis ollut vaihtoehtona myös toi kaavinta, mutta olisin tosiaan joutunut odottamaan sitä viikon - siksi siis lääkkeelllinen. Omalla kohdallani tm ei antanut merkkejä vuotamalla ja siksi siis jouduttiin häätökeinoihin. Yleensähän noiden tm pitäisi tulla pois itsekseen jo ennen rv 10, ja mulla oli tuolloin menossa rv13. No kaipa ne lääkäreiden suositukset riippuu paljon kulloisestakin tilanteesta. Itse en ole ko juttua lukenut, mutta voisikohan olla niin että piritta luuli raskauden olevan paljon pidemmällä kuin se oli ja siksi tilanne vaikutti ensin tm. No, enpä kommeintoi enempää kun mene ihan spekuloinniksi ilman faktoja : ).

Alesta: no jotain aina silloin tällöin tarttuu mukaan. Tuolle tytölle ostan yleensä vaatteita varastoon alesta. Tämän talven Reiman toppapuku oli alehankinta viimevuodelta. Itsellekin (vaikka yleensä en mitään oikein löydä) ostin paidan sokkarilta, mutta kotona huomasin että oli jäänyt häly kiinni : (. Pitäis siis uudestaan mennä kauppaan otattamaan häly pois. BLääh...

Jazzin suunnitelmat kuulostaa oikein hyviltä. Pitäis kait ottaa täälläkin moinen ryhtiliike ja alkaa etsimään uutta työtä. Tää nykyinen alkaa olla aikalailla jo nähty.

Lunta toivotaan tännekin. Hassu vihreä talvi, ihan kuin eleltäis Brittein saarilla kun pellot viheriöi ainakin joissain paikoissa.

Ruusa

Nyt mää kihisen raivosta. Se huominen työhaastattelu peruuntu, ku siihen toimeen ollaanki jo palkattu joku. Hemmetti :/ Viheliäistä, ku ekaks annetaan ymmärtää että mut voitais palkata siihen ja sitte ennen ku käyn haastattelussa, palkataanki joku toinen. Hyvä ettei keretty lähteä jo ajaan haastattelupaikkakunnalle.

Mihinköhän mun äsköinen kirjotelmani oikein hävisi???

Siis uudestaan.... En ole pitkään aikaan täällä kirjotellut, olen kyllä lukenut teidän juttujanne, samoja asioita kaikilla näyttää pyörivän päässä, kuin itsellänikin...

Oli nyt pakko tulla jakamaan kansanne oma tilanteeni... Nimittäin uutena vuotena oltiin hippaamassa miehen kotiseudulla ja illan aikana tuli juotua olutta, skumppaa.... ei kauheesti mutta kuitenkin. Ihmettelin sitten uudenvuoden päivänä, kun oli ihan sikahirvee krapula, mulle kun yleensä ei kankkunen pahemmin iske. Illalla vielä hissiliike toiminnassa. En millään halunnut ajatella sitä vaihtoehtoa, että uudenvuoden aatoksi oletettu tädin tulo oli vielä tulematta.... Mies jo tuuletti.... Eipä keskiviikkonakaan ollut mitään tunnetta, että täti olis edes lähellä, joten piipahdin apteekissa ja ostin testin. Ja testasin. Ja sain erittäin selkeän PLUSSAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt on sekava fiilis, kolmatta kertaa vuoden sisällä raskaana... Jokos nyt päästään maaliin saakka... vähän jännittää, mutta positiiviset fiilikset kaiken kaikkiaan!!!!!! Hitsi, ihana uudenvuoden alku!!!!! :-))))))

Tässä puhaltelen teille samoja tuulia Puuuuuuuuuuhhhh.....

Karoliina -41 :-DD

Sataa, sataa ropisee ja on niin harmaata - ainakin täällä etelässä! Toivottavasti silti monella kermitillä olisi aurinkoinen fiilis sisäisesti. Kiva ainakin, että viikonloppu on tulossa! Auringosta tuli mieleeni, koskas se Senora pakkaa matkalaukkunsa? Oon tainnut kysyä aikaisemminkin, mut kun en muista...

Joo luin kanssa tuon Me Naisten jutun siitä kiekkovaimosta; ei voi muuta todeta kuin, että kaikkea tapahtuu ja kaikki on mahdollista, niin kuin täälläkin ollaan nähty. Vähän kyllä ihmetytti myös minua, että suoraan määrättiin kaavintaan. Itselläni oli kaksi ultrausta ennen kaavintaa; ensin yksityisellä, joka 10+ viikolla totesi keskenmenon (oli mennyt kesken joskus viikoilla 6-7) . Silloin kysyin myös sitä, että odotettaisiin, josko tulee itsekseen pois, jolloin hän totesi, että minun tapauksessani näyttää siltä, että se kestäisi vielä noin 2-3 viikkoa ja suositteli ehdottomasti joko lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa. Sitten menin seuraavana päivänä vielä sairaalaan ja siellä ultrattiin taas ja tuomio oli sama ja siitä sitten parin päivän päästä kaavittiin.

Ninni; hyvä, että sait selvyyttä asioihin. Negasta nyt ei tietysti yleensä iloita, muta tässä tapauksessa lienee kuitenkin hyvä juttu!

Alennusmyynneissä olen käynyt ihan pikaisesti; yksi talvitakki tarttui mukaan. Semmoinen melko ohut, kun ei näillä keleillä oikein kunnon untuvatakkeja taida tarvita.

Jazz; täällä yksi, joka liittyy ryhtiliikkeesi. Eilinen ajatusten vaihto asian tiimoilta sai minuun vipinää. Hain vanhoja hakemusmallejani ja ajattelin nyt viikonloppuna päivittää hakemustani. Niitä paria hakemusta, jotka loppuvuodesta lähetin, en vielä jaksanut enkä ehtinytkään niin kovin viilailla. Ylennys ei minun hommissani ole täällä mahdollista, enkä toimenkuvanmuutoksestakaan niin kovin perusta. Pidän siitä, mitä teen, mutta haluaisin tehdä sitä eri firmassa / ympäristössä ja voishan sitä jotain uusia ulottuvuuksiakin siinä uudessa työssä sitten olla. Minä aion kyllä laittaa hakemuksia meneen ihan heti, en enää jaksa odotella, jotenkin olen vain niin pessimistinen raskautumisen suhteen. Asiaa ei varmasti ole auttanut se, että olen YLE Teemalta katsonut sitä saksalaista sarjaa lapsettomuushoitojen kivisestä ja pitkästä tiestä... Ja kieltämättä kotioloihinkin tämä vaikuttaa; eilen tuli taas valitettua miehelle asioiden nykytilasta; miksi minä en ole raskaana, miksi voi miksi tämä on niin vaikeaa? Mies siihen totesi, että jos stressaisin vähemmän vois auttaa...En tiedä, sit kun ei stressaa tuota asiaa, alkaa stressaamaan työasiaa ja taas alkaa ajattelemaan sitä samaa; voi kun olisin äitiyslomalla, ei tarvitsisi miettiä näitä asioita hetkeen.

Ok, sori nyt lopetan paasauksen. Oireista ja valeoireista täällä on myös puhuttu yhtä sun toista. Siitä täytyy kai olla onnellinen, ettei edellisessä megakierrossakaan ollut yhtään mitään (vale)oireita, eikä ole nytkään. Muutenkin minusta tuntuu, että se kaikenpuolinen nippailu ja jomotus on vähentynyt tässä kierrossa eli luultavasti minussa ei tapahdu yhtään mitään :(

Ei vaan pakko tehdä töitäkin. Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Tuuli kp 32/43 (tai jotain sinne päin)

Pikaisesti ennen lounasta!

Karoliinalle superonnittelut plussasta! Onnellista odotusta!

Safiiri: no kylläpä törkeän tempun tekivät. Olen pahoillani! Toivotaan että toinen mahdollinen työpaikka sitten natsaa.

Kiva kun sain kaverin Tuulista tähän työnvaihtoprojektiin. Ruusa mukaan myös jos siltä tuntuu! Toivon kuitenkin ettei meidän tarvitse kovinkaan kauan ponniskella uuden työpaikan eteen vaan ryhdytään tässä piakkoin kasvattamaan masuja oikein urakalla.

Ikävää jos Tuulilla on mieli maassa ja tuntuu ettei asiat oikein suju. Tieto lisää tuskaa, eli lapsettomuusasiat kannattaa varmaan jättää hetkeksi rauhaan, jos vaan pystyt. Tiedän että tätä vauva-asiaa on TODELLA vaikea olla stressaamatta vaikka tiedostaa sen tosiasian, ettei stressi ainakaan hirvittävästi edesauta raskautumista. Kovasti halauksia sinulle! Tehkää jotain kivaa miehesi kanssa viikonloppuna, menkää leffaan tai ex tempore teatteriin niin saat ajatuksesi muualle, edes hetkeksi.

Ninnille piti vielä kirjoittaa, että hyvä juttu että r-testi oli negatiivinen. Hieno juttu siinä mielessä, että sulla ei varmastikaan ole syytä huoleen ja km on hoitunut itsestään. Mä myös salaa toivoin vaikka mitä, vaikka oli ilmeistä että kesken se oli mennyt. Ihmisen mieli on kummallinen kuten tässä ollaan jo kirjoiteltu. Nyt voit sitten rauhassa odotella menkkoja ja lähteä kohti uutta yritystä. Tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Nyt lähden lounaalle. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Heipsulis!

Nyt täytyy äkkiä höpistä kaikkiin ketjuihin. Tarkat suunnitelmat tälle päivälle opintojen suhteen :-) Ja iltapäivällä, kun koululaiset tulee, pitäis lähteä pikareissulle tuonne Myllyyn. Pakko hakea takki esikoiselle ja lippupalvelusta teatteriliput. Niin, niistä alennusmyynneistä. Ei ole mun juttu, ei sitten yhtään. En koskaan löydä mitään ja ärsyttää vaan se väenpaljous, joka siellä pyörii. Energia menee siihen, kun yrittää kyynärpäätaktiikalla päästä oikeaan paikkaan ;-) Vahingossa oltiin just välipäivinä Myllyssä ja tuli kiire pois!

Ensiksikin kovasti onnea Karoliinalle, ihana juttu!

Ninni, hieno homma, että asia selvisi. Nyt katse eteenpäin ja uusiin yrityksiin.

Jazzkin on saanut selvät sävelet. Yritänpä täällä hyräillä niiden tahdissa :-) Toivotaan, että pääset äippälomille kuitenkin sitten seuraavaksi!

Tuulille tsemppiä hakuihin ja vauvahakkeeseen tietysti myös. Jospa se oireettomuus oliskin oire?? ;-)

Antzi, sosiaaliala tosiaan on kyllä niin onnettomasti palkattu. Eikä työt todellakaan sillä alallakaan yhtään helpotu näinä päivinä, päinvastoin. Mutta hienoa, että joillakin on alalla kutsumut, sitä tarvitaan!

Safiirilla harmittavasti työpaikka sivu suun, tyhmä homma. Varsinkin jos on ensin annettu ymmärtää. Taitaa noilla suhteilla monesti saada paremmin työpaikkoja kuin ansioilla. Riippuu kyllä tietysti paljon alasta!

Meillä ei isäntä innostunut siitä etelänmatkan rahoittamisesta lyhennysvapailla :-/ Tuumasi, että saan kyllä jostain muualta ne rahat repiä. En sitten viitsinyt kysäistä, että mitä hän haluaa mun menevän myymään Turun torille :-D No, minä olen meidän perheen talouspäällikkö, niin eiköhän se raha jostain löydy. Tietenkin se vauva olis se ykkösvaihtoehto, sillon ei reissuun lähdettäis.

Terkkuja kaikille, joita en nyt erikseen maininnut. Mulla sormet käy nopeemmin kuin ajatus :-)
Tehis kp 6/?

Muutama päivä kulunut ja meni aika tovi ennen kuin olin kahlannut teidän keskustelut läpi..

Minä luin tuon MeNaisien jutun jo töissä päällisin puolin ja pakko oli ostaa lehti.. Tarina oli kuin kopio meidän KM:stä, mutta sillä erolla että meillä keskenmeno oli tosi. En kyllä kaavintaan joutunut, mutta muuten..

Raha-asiat meillä on hyvin.. Mies hyväpalkkaisessa työssä ja tekee vielä omalla ajalla "virapelihommia".. Itse kaupassa, joten niillä tuloilla ei juhlita, mutta ruokakustannukset katetaan.. Asutaan pienessä maalaiskunnassa omassa paritalon puolikkaassa(velaton).. ja 100km päästä ollaan ostettu osake esikoisen "nimiin".. siellä on vuokralainen ja sillä vuokrasummalla lyhennetään osakkeen lainaa.. pari vuotta niin osakkeen vuokrat tulee esikoisen tilille.. ja lainat maksettu.. Autosta maksetaan tällä hetkellä vain korkoja, mutta kohta alkaa lyhennykset..

Kyllä tää lapsen teko on lohkaissut meidän budjettiin aikamoisen lommon.. Nyt vuoden aikana ollaan käytetty tähän projektiin jo sellanen 8 000euroa.. ja tulostahan ei ole vielä tullut! Nyt ollaan alustavasti suunniteltu, että yksi punktio käydään läpi ja ne mitä siitä saadaan yritetään ja sitten on suurten päätösten aika.. Meillä on aika V..tu moisesti nuo sairauskassahommat, kun joudun maksamaan aina ensin koko summan, liput ja laput lähetetään sairauskassaan ja sitten sairauskassa maksaa sairauskassakorvauksen ja Kelan osuuden minun tilille takaisin..

Ai niin joku kyseli, että onko meillä pakkasessa vielä alkioita.. Ei ole. Ensimmäisestä punktiosta saatiin tuoresiirto, josta nega. Ja pakastesiirtoon jouduttiin sulattamaan kaikki neljä putkea(1x3 ja 3x2 alkiota), joista yhteensä yhdeksästä alkiosta vain kaksi säilyi "hengissä" sulatuksesta ja ne kaksi siirrettiin.. toinen kiinnittyi, mutta meni kesken..

Tänään pitäs vielä jaksaa töihin mennä ja sitten olis huomisen pyhäpäivän ansiosta viikonloppu vapaa..

Tsemppiä kaikille jännääjille ja onnittelut Karoliinalle!

Onnea Karoliina ja hyvä juttu Ninni että hommat selvisi...

Minä ajattelin ottaa itteäni niskasta kiinni ja jumpata TV:stä tulevan jumpan (alkaa just) kun esikko nukkuu...

hip hei

Sohvilla kiiltää keittiö .... en ala... itselläkin oli hieman järjestelyintoa, sain pussikaapin siivottua. Kumma juttu, että kun kaupassa käy, niin aina pitää ostaa se muovikassi. Sitten niitä kasseja on kaappi täynnä. Jälkijunassa tullut uudenvuodenlupaus, että kerran-pari käytettyjä kasseja on aina käsilaukussa. Ei tarvitse ostaa uutta kassia.
Viikkasin muovipussit ja täynnä olevaan kaappiin mahtuu nyt paljon muutakin.

Voi rähmä, Jazz... miten ne tuolleen jättivät ylentämättä *hali*. Ei oo kiva olla töissä jos työasiat mättää... Ei nämä meikäläisen hommatkaan kovin herkkua ole, mutta kun ei täällä meijän paikkakunnalla muutakaan ole. Pitäis lähtee opiskelemaan ja vaihtaa alaa, mutta taitaa työpaikat olla sittenkin kiven ja kannon alla.

Hieno juttu Ninni, että sait negan. Kuulostaapa hassulta. Mutta siitä se elimistö alkaa palautua. Teehän koulutehtävät tolokusti!

Alennusmyyntejä en oo käyny. Mua semmoiset runnojaiset ahistaa.

Häntä pystyyn Safiiri. Jos paikka meni sivu suun, niin etsit uuden ja paremman paikan. Mutta kun kerran haastatteluun on kutsuttu, niin pitäis niiden haastattelut pitää. Tai sitten paikan sai joku ylihyvä. Tuulillakin puhaltaa muutostuulet. Häntä pystyyn!

Karoliinalle tarrasukkia ja vauvaliimaa!!!!!!!!! Koitahan nyt olla rauhallisesti ja pitää kyytiläinen syksyyn asti mukana. Tuo sun tapaus antaa uutta luottamusta tähän meidänkin projektiin. *pussin suu kiinnni* plussapuhallus otettu talteen.

Etelään ollan lähdössä viimeinen päivä. Vielä melkein neljä viikkoa. Eli yhden tätivierailun kerkiää odotella ennen lähtöä tai sitten ..... lähdetään matkalle ihan huimissa tunnelmissa...

Kirpulle mukavaa jumppatuokiota!

Kiitokset kaikille tsempityksistä! Kyllä tämä tästä. Se työpaikka ois ollu mun aikasempaa alaa ja kokemusta; tilausvastaavan myyjän paikka eräässä suuressa marketissa. Se ois pitäny pystyä alottaan mahdollisimman pian, joten kaippa palkkaaja totes jo myymälässä töissä olevan pystyvän saman tien alottaan tilausten teot. Kismittää vielä hiukkasen vaan se, ku viikko sitte otin kyseiseen kauppaan yhteyttä, palkkaaja sanoi ehdottomasti haluavansa tavata meikäläisenki. Kuukausipalkkainen työ kaupan alalla ois ollu ku lottovoitto! Ens keskiviikkona meen sitte sen toisen työpaikan soveltuvuustesteihin. Tämä on enemmän mun tätä nykyisin opiskelemaani alaa. Aaargh, hirvittää ja jännittää jo ihan kamalasti! No, jos ei onkkaa, täytyy miettiä jotain muuta. Maaliskuun alkuun on vielä hiukkasen aikaa....

Onneksi se paikka ei ollut Safiirin ainoa oljenkorsi! Nyt täysillä soveltuvuustesteihin ja uuteen työpaikkaan!!!!!! Jonkun verran sivusta seurannu työpaikkailmoituksia. Paikkoja pannaan auki, ja niihin oikeesti on jo olemassa ihmiset jotka niihin valitaan.Mutta byrokratian vuoksi pitää paikat laittaa julkiseen hakuun. grrrrrrrrrrrr ... ärisen täällä sun puolesta ja sun kanssa.

Kiitos kaunis kaikille, jotka jaksoitte kuunnella valitusvirttäni taas kerran. Ihmeesti helpottaa, kun saa vähän puhista :) Ja tiedän, ettei pitäisi valittaa, kun ei mistään kuolemanvakavasta asiasta ole kysymys, mutta välillä sitä on niin omanapainen että! Senora se jaksaa aina olla niin ihanan positiivinen, voisit vähän lähettää sitä tänne minullekin. Toivottavasti teillä reissu alkaisi juuri kuvailemissasi huikeissa tunnelmissa!

Mekin ollaan suunniteltu pientä Ruotsin reissua tammikuulle ja sitten piakkoin olisi viikon talviloma. Siihen ei olla tehty vielä mitään suunnitelmia. Ollaan miehen kanssa himomatkaajia -aina ollaan lähdetty, kun vaan ollaan pystytty. Me ollaan harrastettu lähinnä kaupunkikohteita Euroopassa, jonkun verran ollaan oltu ns. rantapaikoissa Kroatiassa, Sloveniassa ja Montenegrossa. Viime kesän matka piti olla viimeinen vähäksi aikaa, mutta niin vaan ne suunnitelmat muuttui. Kulutettiin aika tehokkaasti kaikki säästöt viime vuonna; remontoitiin kämppä ja tehtiin pari reissua juuri sillä ajatuksella, ettei ehkä tänä vuonna päästä mihinkään reissuun. Nyt täytyis varmaan alkaa laskeskelemaan euroja ja miettimään suunnataanko johonkin talvilomalla.

Ymmärrän Safiiri, että sinua kismittää tällä hetkellä melkoisesti! Luulenpa, että noihin katteettomiin lupauksiin saa tottua tässä työnhaussa. Toivottavasti tuo toinen paikka tärppäisi! Onnea testeihin :)

Mitä muuten ihmiset teette loppiaisena? Kummallinen pyhä mielestäni. Vois vaikka lähteä johonkin kulttuuririentoihin niin kuin Jazz ehdotti.

Viikonloppuja,

Tuuli

Ihan pikaisesti vielä palaan äskeiseen työpaikka-asiaan. Tämä sivu suun mennyt työpaikka oli ns. piilotyöpaikka. Ihan sattumalta sillon viikko sitte kysäisin tästä kaupasta töitä ja mut kutsuttiin saman tien siellä käymään. Ois toisaalta ollu ihan kivaki, koska mies ois alottanu siinä samassa liikkeessä myymälävartijana.

No niin. Nyt ei siitä enää enempiä. Tulee muuten uudestaan kiukkuseksi.

Hyvää loppiaista vielä kaikille jos en enää ehdi tänne!

Paljon onnea keroliinalle! On ihana kuulla että joillain onnistaa kun välillä tuntuu että vain ne saavat vauvoja joita se ei voisi vähenpää kiinnostaa... Tänään juuri yksi puolituttu sanoi että on raskaana. Hän ei ollut vauvaa suunnitellut ja sanoikin leikillään että no sähän voisit ottaa tän kun mua ei niin nappaa! ANTEEKSI MITÄ!?? Teki mieli lyödä. Tämä tyyppi tietää että halutaan lapsi ja kehtaakin alioarvostaa raskauttaan mun kuullen noin! Onneksi on puolituttu niin ei tarvitse olla yhteydessä...

Loppiasesta kyseltiin. Mä olen töissä sekä la että su. :/ Pikkasen harmittaa kun tän työn vuoksi olen aina vkl melkein töissä niin ei miehen kanssa keretä näkemään paljon yhtään. Mutta rahaa on saatava.

Tehis, juu kyllä tää sosiaaliala on aikalailla kutsumusala. Tosin mulla ei ole mitään kutsumusta esim. aikuisten perushoitoon tms. joten suuntaan varmaan ihan muihin hommiin. :) Lastenkodissa olen ollut harjoittelussa ja se kiinnostaisi, mutta en sitten tiedä kestääkö pää kuitenkaan nähdä vuodesta toiseen kaltoinkohdeltuja, pahoinpideltyjä ja jopa raiskattuja lapsia.. :( Saati sitten heidän vanhempiaan ilman että hieman avautuu... >:( No saa nähdä, tuo päiväkoti on kyllä mukava paikka joten aluksi varmaan sinne. :)

safiiri, tsempitystä että seuraavassa paikassa onnistaisi! :)

jazz, teidän työpaikan moka, eivät tiedä mitä menettivät.. ;)

pikku2, on se kyllä kamalaa mitkä summat noista hoidoista kiskotaan. :( Siinähän moni perhe joutuu joko unohtamaan koko homman tai sitten ottamaan velkaa. Aika sairasta, koska vaikka raskaus ei ole sairaus, niin mielestäni lapsettomuus on. Tämä nut on taas mun mielipide, mutta mun mielestä on ärsyttävää, että juoppoja ja nistejä autetaan ja hoidetaan, vaikka monesti (ei aina) se sairaus on itseaiheutettua. Mutta sitten lapsettomuudesta kärsiviä ei juurikaan tueta. Tästä en tietysti ole varma kun ei ole hank. koht. kokemusta, mutta sellaisen kuvan olen saanut.

no joo, ei ole maailma oikeudenmukainen, se on tullut monesti todistettua. Voi että, mennään tänään miehen kanssa pitkästä aikaa leffaan. :) Saatiin jouluna pari leffalippua niin saadaan vähän piristystä tähän konkurssiarkeen. :) Huomenna onkin sitten eka varsinainen työpäivä... Hui!

No mutta menen laittamaan rullat päähän, vaikka turhaa taitaa olla kun on noin kostea keli! Koitetaan kuitenkin... :) Illan jatkot!

antzi 22/26-?

öhöm..... Tuuli jaksaa aina mua kehua *punastuu* Olen perusluonteeltani aika positiivinen, toisaalta aika varovainen. Yritän jahkata asiat usealta kantilta ja sitten kun tapahtuu niin tapahtuu äkkiä. Mutta toisaalta mottona on että mistä hitosta mä tiijän mitä mää ajattelen, ennen kuin mä kuulen mitä mä sanon. Etpä tiijäkkää montako kerta oon deletoinu rivejä..... Joskus pikkurilli on käyny entterillä ennen kuin ennätän miettiä ja lukea ja sitten harmittaa ...

Moniko on muuten käynyt positiivareiden sivuilla?? Mä oon tilannu mailiin ajatuksen aamiaisen. Nyt kyllä tauolla, mutta kiva piristys aamuun. Mietelause, tarina ja niitä muksujen kommentteja. Suosittelen.

Jee - vartti vielä ja sitten kotiin. Ai niin huomenna on Loppiainen - täytyy käydä kaupassa ja sitten pikapikaa kotiin ja hellaan tuli. Illaksi hernerokkaa!!!!!!!
Viikonloppuja kermeille!

Pikaisesti minäkin ennen lähtöä. Juuri kun kirjoitin oireettomuudestani; nyt on ollut alaselkä tosi kipeä koko iltapäivän, hyvä kun pääsen työtuolilta ylös. Kummallista, en tiedä mihin tuo nyt voisi liittyä vai liittyykö mihinkään...

Loppiaisia!

Tuuli

onnea Karoliinalle!!!!!!!!!!!!!
Ihania "yllätysplussia" tulee nyt näemmä oikein urakalla! (ti, bellamariia ja karoliina)
eli kai sitä täytyis oppia olemaan stressaamatta...

Safiirille pahoittelut.
Toivottavasti seuraava haastattelu kantaa hedelmää.

Tuulille lohtuhalitus ja hyvä jos parempi mieli jo vähän!

Ihana toi Senoran
"mistä hitosta mä tiijän mitä mää ajattelen, ennen kuin mä kuulen mitä mä sanon" =D=D=D vähänkö nauroin!

Ninnille onnittelut negasta (?!) siis hyvä että kaikki tullut ulos, vaikka mielummin sitä tosiaan ois ottanu yllätysplussan ja vauvan....

Pikku2 ei muuta voi sanoa(on niin vierasta aluetta toi lapsettomuushoito...), kuin toivottavasti seuraava siirto tuo tuloksen!!!!
kaiken muun kauheuden lisäksi - lapsettomuus, lopulta raskaus joka päättyy km:oon - vielä hirveän suuri rahanmenetys.. ei ole oikein!

Aika järkyttävän kommentin Anzin kaveri oli laukonut!
märällä rätillä tollasta kasvoihin... *pläts*

Rahatilanteesta, meillä molemmilla pienet/normaalit tulot.
Hoitovapaalla olen ainakin siihen asti kun esikoinen on 2v (toivottavasti voisin suht perään jäädä äitiyslomalle...)
Rivitalokolmio kotina (pidetään hirmuisesti!) josta tosin lainaa.
2 velatonta autoa, mutta rahaa niihin kyllä kuluu aikasen paljon...
mutta ihan ok tilanne. Tietenkin lisää aina huolittais, mutta tyytyväinen (ainakin minä) olen tilanteeseen.
matkustelkin ollaan 6,5v aikana 4 etelänreissua + risteilyitä paaaaaljon.

Alesta koitin jotain ettiä (neuletta) mutta tosi surkeet kyllä oli!!
Kuten täällä jo todettukin.
Tytölle osti halvalla käyttövaatteita, kun nykyään haluaa syödä itse ja suhteellisen monta paitaa/housua menee päivässä pyykkikoriin...

(.) ei mitään!!! ei sitten mitään!!!!
Ovista ei todellakaan ole näköpiirissä... en ole varmaan ikinä ollut näin limaton ja ovistikkuun ei tule enää mitään (monta päivää oli jonkinasteen viiva) eikä himota yhtään!!
Heti kun seuraavat menkat alkaa, niin menen lekuriin ja pyydän että tutkii mitä pystyvät...
saattaapi olla (?) että kun edellinen täti hyökkäs niin ihmeen ajoissa ja lämmöt oli pitkään ylhäällä tädin lähdön jälkeenkin, että kroppa ei ole palautunut kunnolla vieläKÄÄN keskenmenosta...
menee HERMO!!

Ihanaa loppiaista teille!!

Mitenkäs Niksu jaksaa?

kapris 16/1000 =/

hei vielä...

kysyn jos jollain on kokemusta tai tietoa asiasta.
tätä omaa napaa... kun edelleen lämmöt 37 tai yli (eilen hetken notkahdus alas... ei ovis) ja alavatsassa tuntuu IHAN kuin menkat alkais tai ois niitä liitoskipuja.
Ja se on jo aika häiritsevää, kun välillä oikein repivästi vihloo =(
Ja tein (2) apteekin halvinta raskaustestiä viime viikon to ja pe, mutta negaa näytti.
Oli silloin kulunu edellisestä oviksesta 2,5vk.
Ja mulla siis todella runsaat menkat oli..
menenkin lekuriin ens viikolla jos ei ala kivut hellittää, mut jos jollain kokemusta niin sais tän päänvaivan pois viikonlopuks..

tosta piritan (hagman) tilanteesta tulee itselle niin paniikki, etten voi ajatella paljon asiaa.
Itsellähän ei mitään varmistusultraa tehty. Siis menin eka päivystykseen ja sieltä laitto sairaalaan jossa katsoivat että viikot eivät täsmää (oli n.2vk pienempi) ja tietenkään sykettä ei ollut.
Sanoi, että kehitys pysähtynyt ja kohdun suu oli jo pehmennyt ja vuoto alkanut (suht vähäistä kuitenkin) ja kysyi haluanko lääkkeellisen tyhjennyksen vai kaavinna...
that`s it!
Otin sit pillerit ja myöhemmin tulikin ihan hirvee paniikki, et jos ovis ollutkin myöhemmin kuin luulin ja pikkuinen oisi kasvanut ja kehittynyt normaalisti...
lääkäri kyllä laski tosi monta kertaa eri vaihtoehdot ja sanoi, ettei voi olla noin kehittymätön kun katsoo kaikki antamani tiedot (milloin tein +testin, ovistuntemukset yms...)
mut silti en varmaan ikinä saa siitä asiasta täydellistä mielenrauhaa .

Viitsitkös kirppu lähettää linjojen kautta vähän jumppa-energiaa?! Sitä tarttettais =)

kapris edelleen

Hitsin hitsi, nythän mää vasta hokasin, että tosiaan huomenna on PYHÄ :-)
Ei muuten haittaa, kauppapäivä muutenkin aina perjantai, mutta tuli sitten käytyä siellä kaupungilla ja siellä oli muutama muukin. MUR! Hitto. Mä olen sosiaalinen ihminen, mutta kaikki markkinat, messut, alennusmyynnit ym. väenpaljoudet saa mut kihisemään raivosta. :-D

Voi Kapris, kun osais nyt jotain tuohon neuvoa. Ootkos nyt ihan varma, ettei se ole ovis? Jospa niitä limoja ei aina olekaan... Hitsi, en osaa sanoa.

Tuulilla oireita? ;-) Nuo alaselkäkivut tietysti voi olla menkkaoireitakin, mutta jos sulla ei normaalisti oireile niin. Mut niinku ollu juttu, niin tuntuu että kaikki oireet muuttuu&voimistuu raskauksien ja km:n myötä. Että ottaapa niistä sitten selvää. Nyt peukutetaan kyllä Tuulia. BEEDEETÄ JA DEEBEETÄ siis täältäkin :-)

Mulla oli jotain muutakin mielessä, mutta nyt katos..
Ai niin. Täällä yks hullu pariskunta. Haaveilemme neljännen lapsen lisäksi kolmannen talon rakentamisesta. Kääk. Meillä tosiaan ensiasunto ostettiin -96, rivarikolmio ja sen jälkeen ollaan rakennettu&rakennutettu kaksi taloa. Mutta aina vaan mä haaveilen siitä vanhasta pihapiiristä vielä vähän syrjemmässä, sniif.

Nyt viikonlopun viettoon. Oikein kivat pyhät kaikille!

Tehis kp 6/?