KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Gerolle: Mun eka vuoto km:n jälkeen oli aika normaali kuukautisvuoto, joka alkoi muístaakseni tuhrulla, jota tuli pari päivää ja sitten aukesi hanat....

Kapris Nokka pystyyn ... Näitä masennuskausia tulee ja menee... *hali*
Niinhän se on että tieto lisää tuskaa... Ja jos/kun nyt tulee se plussa tikkuun, niin voisihan heti ottaa neuvolan terkan kans asian puheeksi. Kaikki nämä lukemiset ja pelot. Jospa saisit sitäkautta lääkärille ajan. Kai niillä noilla lekureilla on systeemit, jotta kyytiläiset saadaan pidettyä mukana.. ? täh??

Näköjään oli viimeksi muitakin linjoilla. Tyrkkäsin vaan viestin ja lähdin ruokikselle.
Tuulilla on näköjäns puheripuli tai muuten olet huomaavaisempi noihin uusiin viesteihin... Tämä töissä kirjoittaminen on vähän semmoista kuulopartiointia. Välillä tekstit piiloon ja sitten taas pääsee jatkamaan. Kerkiää tulla montakin viestiä toisinaan sillä välin kun itse yhtä viestiä räpeltää.. Kyllähän siellä etelässä on hormoonitoiminta vähän erilaisempaa... Sitä oon miettiny että pitäiskö vielä tilata 1pkt niitä ovistikkuja. Vai riittääkö yhden oviksen bongaaminen varmistamaan oviksen paikan. Mitä tähän sanoo ovis-s-ex-perttimme Tehis?

kone oli huolossa viikon ja pääsin lukemaan tänne!

plussatuuli on taas käynyt, onnea plussaajille.

itse odottelen kans noita ensimmäisiä menkkoja kaavinnan jälkeen, siitä on nyt 1,5 kuukautta aikaa. (mutta mitään ehkäisyä ei kyl olla käytetty). olen kyl päättänyt, että jos ei ala ennen kuin tulee 2kk kaavinnasta täyteen, niiin sit käyn ostamassa testin.

miten muilla on alkanut menkat km:n jälkeen?

poika kitisee ulkona, täytyy mennä hakee sisään.

Hihii, pikaisesti palaverin jälkeen ennen päivän kohokohtaa lounasta. Lupaan välittää Tuulin viestin pomolleni. =)

Tatti on vanha kermitti. Hän jätti aktiivisen kirjoittelun alkusyksystä -06 ja varmaankin taustailee meitä, voisin kuvitella. Tatille siis vilkutukset ja halit, jos satut tämän lukemaan.

Nyt täytyy mennä varaamaan tytölle 1,5 vuotisneuvolaa ja sitten pika pikaa syömään. Hirveä hedari ja työt AHDISTAA ja paineet raskautumisen suhteen kasvaa. Mä haluun täältä ÄKKIÄ ja HETI KOHTA pois, ei pää kestä tätä p***aa enempää.

Palaan illemmalla uudestaan kun pukkaa vähän kiirettä, höh.

Haleja teille kaikille!

Kiva kuulla sinustakin Miima... Miten jakselet?? Mulla tuli menkat 4vk vuodon alkamisesta. Ei ollut kaavintaa. Joten joku osaa varmasti kertoa paremmin... ? Eikös eka tätivierailu pitäis olla 4-8 viikoa km:sta?

[/b]Jazz ymmärrän sua aikas hyvin. Kyllä minäkin sen plussan haluaisin kusaista...

Miimalle, mun menkat alkoi 33. päivänä keskenmenosta. Mullakaan ei kyllä ollut kaavintatarvetta..

Ääh, kun ajatukset sahaa taas juupaseipäs onnistuueionnistu- rataa..Tulis nyt edes se ovisplussa, niin olis jotain positiivista tässäkin päivässä.

Jazz, (ja muutkin), koita kestää töissä. Kyllä se pian helpottaa, saat alkaa laskemaan päiviä äitiysloman alkuun.. :) Ite ainakin sinnittelen sen unelman turvin täällä kaaoksessa.

Voi Jazz kuten jo tiedätkin minulla on ihan samat fiilikset tuon työhomman kanssa...:(

Ja Senora väitti, että minulla on mukamas puheripuli...tiedä häntä, lähinnä kai tylsä työpäivä.

Miimalle; minulla menkat alkoi tasan kuukausi kaavintapäivästä. Minulle gyne sanoi silloin jälkitarkastuksessa (jolloin menkat eivät siis olleet vielä alkaneet), että jos ne eivät ole alkaneet vielä 2 1/2 kuukauden päästä kaavinnasta, täytyy tulla takaisin. Mutta luulisin, että sen kahden kuukauden jälkeen voisi alkaa ottaa yhteyttä johonkin suuntaan ja kyselemään asiasta. Jos ei sitten ole jo tärpännyt :)

Tuuli

Kuukautiskierrossa ovulaation jälkeistä aikaa ennen kuukautisia kutsutaan luteaalivaiheeksi. Silloin pitäisi keltarauhasen tuottaa keltarauhashormonia tarkoituksena valmistaa kohdun limakalvo vastaanottamaan mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu ja myöhemmin tukea alkuajan raskautta. Jos luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun on liian lyhyt (alle 12 vrk), kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti eikä alkion kiinnittyminen onnistu. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin.
Naisen progesteronituotannosta pääosa tapahtuu keltarauhasessa kuukautiskierron luteaalivaiheen aikana. Pitoisuus alkaa kohota ovulaatioajankohtana ja on korkeimmillaan luteaalivaiheen puolivälissä. Keltarauhasen surkastuessa kierron loppuessa progesteronitaso laskee nopeasti. Hedelmöittymisen tapahduttua progesteronisynteesi jatkuu useita viikkoja.

Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta. Kaikki tämä johtaa varhaiseen keskenmenoon, jos hedelmöittyminen on tapahtunut.

keltarauhashormonin liian alhainen taso on yleisin syy toistuviin keskenmenoihin

Hitsi, nyt osa jäi pois..
mut tollasta tekstii oli monessa eri lähteessä ku googlasin...
mä olen myös kuullut että jopa 10pvä luteaalivaihe on ollut "riittävä" onnistuneeseen raskauteen...
mut nyt - hassua kyllä - toivon, et menkat alkais, niin pääsisin sinne gynelle hakeen lugeja.

Jazzille voimia ja jaksamista töihin! Toivottavasti pääset - kuten muutkin - pian jäämään äippälomalle!!

Mää oon jo valmiiksi pessimisti ja asennoitunu roikkuun tällä puolella vielä piiiiiiiiiiiiiitkään. Ei sitte tunnu niin pahalta ku jos se täti oikeasti tulee.

Ai niin. Ruusalle tätipahoittelut!!

Muistelinkin että jollekin toiselle tuli kans epätoivottu sukulainen kylään. Kirpulle siis samoin lohtuhalaus!

Omppukin oli nähnyt meistä unta. Hauskaa. Tämähän käy jännäksi. Oispa kiva tietää, minkänäkösenä ihmiset kenetki näkee/kuvittelee. Mulla on ruskea olkapäille ulottuva suora tukka (latvoissa permiksen jämiä) ja siniset silmät.

Joku joka on syönyt tai syö keltarauhas hormoonia,mitä siinä on,mistä tehty,rupian kyllä syömään kunhan saa jostain kaivettua mitä elintarviketta tarvitsee syödä,joku joskus kertoi että niissä on maapähkinäoljyä ja soijaa jne.....

Kirpulle pahoittelut ja Ruusalle taisinkin jo eilen laittaa.

Gerolle pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa mukaan mukavaan porukkaan.

Kapris odottelee menkkoja, äläs nyt viitti! Plussaa me kuule nyt sulle odotellaan :-D

Ja Kapris voi jatkaa hihittelyjä, nimittäin mulla "menkkakipuilut" jatkuu ja limat kans. Eipä toi oo sitten vielä tainnu irrota. No, kai se sitten joku päivä :-) Tänään ei kyllä viitsi jumpata, kun yövieras meidän makkarin alapuolella. Kuuluu aikas herkästi kaikki rytinät ja mölinät :-D

Eipä kerkiä enempiä, palaillaan.

Tehis kp 16/?

Onnittelut Ässälle plussasta ja Safiirille haamusta. Toivottavasti haamu siitä vahvistuu. Menkkaoireet kuuluvat asiaan, toivottavasti myös sinun kohdallasi. Itsellänikin oli todella kovia vihlomisia plussan testaamisen jälkeen.

Tätipahoittelut niille, joilla ei nyt tällä kertaa tärpännyt, mutta peukutuksia ja tsemppiä ensi kiertoon!

Alkuperäinen kirjoittaja senora:
engel02.gif

Huiiiiii.. Tuulillakin on jännät paikat Peukutuksia db bd db bd. Taitaa tulla jännetupen tulehdus kun teitä saa peukuttaa... ja kuten tehis sanoi, niin peukut ylhäällä on himputin vaikeeta kirjoittaa...

hyvä juttu pikku2, etät ootta saanu juteltua... Ollaan kyllä huomattu tuo miehinen itsetunto. Toivottavasti se täti nyt tulee eikä vaan tuhrustele... Pääset sitten normaaliin kiertoon. Mutta mikäs sen mukavampaa kuin tekoharjoitukset....

Hannastiina tais kirjoitella kerran tai kaksi... entäs neitonen ja betty?? Oottako vielä taustalla? Tai miima ?? Anu tais käydä moikkaamassa, mutta entäpä Tatti?? Mutta järjestämistä lista vaatii. Olis varmaan hyvä laittaa plussanneet erilleen tai perään vaan teksti että plussannut... jaa erikseen laitto vois olla papempi...

Neitonen on kyllä yhä edelleen taustalla, täällä on vaan niin vilkas ja tiivis keskustelu, etten oikein ikinä ehdi mukaan. Käyn täällä lukemassa yleensä noin kerran parissa päivässä ja olette vauhdikkaina ja ahkerina tyttöinä parhaimmillaan saaneet monta sivua (ja plussaakin) aikaan =). Olen tyytyväisenä kyllä lueskellut täällä hyviä uutisia ja suurimmalla osalla niistäkin, joilla plussaa ei mittariin ole tullut vaikuttaa menevän ihan mukavasti, se on ollut kiva lukea. Hauskaa viikkoa kaikille!

antzi, 23, Nurmijärvi, enkelityttö 10/06
Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
Betty. 29 v, km 2/06, syksy/06
Hannastiina83 Yrit 04/06 km 06/06
Jazz, 29v. Helsinki, km 02/04, 04/04, 06/04, 08/04 tyttö 08/05 ja km 06/06, 10/06
Kapris 27v, etelä-Suomi, tyttö 09/05, km 10/06
Katzu. km 12/06
Kirppu!, 31v,Päijät-Häme, tyttö 12/05, km 11/06
miima84, 22v poika 05/06,km12/06
neitonen25, km 12/06
Niksu, 27v, Pirkanmaa, poika-05, tm 10/06
Ninni83, 23v, Kymenlaakso, tytär, 01/04, km 12/06
Omppu75, 31v, Keski-Uusimaa, poika 03/04, km 11/06
Papu 31v, Häme, poika-94, poika-00, tyttö-04, km-09/06
peetu. tyttyö -01, poika -02, km 12/06. Riihimäki
pikku2, 28v, poika 01/03, km 12/06
Ruusa07, 31v, P-Häme, tyttö 8/04, tm 10/06
Safiiri, 34v, Keski-Suomi,poika 10/00, poika 03/03, tm 05/04, tyttö 06/05, km 04/06
sanna m, 33v, tyttö 6/2000 ja poika 7/2003 ja enkelipoika 36rvkoa 12/2006
senora, 41v, Pohjois-Pohjanmaa, km 10/06
Tatti 31v. Pohjanmaa, yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06
Tehotyttö 35v, Varsinais-Suomi, poika 04/96, tyttö 08/98, poika 07/05, km 10/06
Tiuhti 29v, Turku, km 10/05, Enkelipoika 08/06
Tuuli, 34v, etelä-Suomi, km 9/06

****************************************************************************************************
Plussanneet Kermitit:

Sohvi, 23v, Etelä-Karjala, tyttö 07/05, km 8/06 PLUSSA 01/07
ÄssÄ, 28v, Kanta Häme, tytöt 00, 02, km 11/06 PLUSSA 01/07

Iltaa!

Telkkarista ei tule mitään järkevää. Tunnustan: en ole katsonut yhden ainuttakaan jaksoa täydellisiä naisia! Olenko epänormaali? Mutta kun ei ollut parempaa tekemistä tulin tänne puuhastelemaan. Muokkasin listaa ja laitoin meidät aakkosjärjestykseen. Ajattelin että se on varmaan helpoin tapa nopsaan löytää tietoja. Lisäsin meidän vastikään plussaneet listalle kun se mielestäni tuo positiivista jatkumoa tähän touhuun. Muistinkohan Sohvin plussauskuun oikein? Aika menee niin nopeasti ettei perässä pysy... Ketään en lähtenyt poistamaan, kun listalla olijat varmaan taustailevat edelleen.

Neitoselle vilkutukset, kiva kun piipahdit! Ymmärrän tuskasi koska itsekin stressaannun jos en ehdi päivän aikana lyhyesti edes kommentoimaan. Juttua näillä naisilla riittää ja perässä ei meinaa pysyä jos ei joka päivä käy useita kertoja päivässä lueskelemassa. Ellei heti pääse jutun juureen kiinni, on aika vaikea lähteä kommentoimaan. Mikä sulla on tällä hetkellä tilanne, onko täti jo kyläillyt ja uusi yritys käynnissä?

Miimalle myös vilkutukset! Mulle ei ole tehty kaavintaa, mutta menkat ovat alkaneet hyvin vaihdellen keskenmenon jälkeen, n. 4-8 viikkoa on kestänyt. Toivotaan että lopputulos on toivotunlainen, eli joko tädin kyläily piakkoin tai plussa!

Gerolle pahoittelut keskenmenostasi! En lisännyt sinua vielä listaan kun unohdin tarkistaa tietosi edelliseltä sivulta. Tervetuloa porukkaan! Itse olen käyttänyt lugeja, mutta en tähän hätään muista mitä ne sisältivät. Luonnon omaa keltarauhashormonia ainakin ja tosiaan jotain pähkinäöljyä tms.

Kaprikselle tsemppihali! Älä nyt vielä toivoasi menetä. Tämä kuu on meidän plussakuu!! Hih, paraskin puhuja kun itse täällä pähkäilen että pitäisikö se ukko nyt vielä kerran kellistää että varmasti tehdään kaikkemme sen eteen että se munis hedelmöittyis. Aikaisemmin on raskautuminen onnistunut suhteellisen helpolla ja nyt olenkin täysin varma siitä että sitä plussaa saadaan odotella. Positiivisutta kehiin meille kummallekin!

Tuulille myös positiivisia ajatuksia! Ihan kihelmöittää jännityksestä. Koska meinaat testata? Kysyypi utaleista utalein ja kärsimättömimmistä kärsimättömin. Plussa toisi kyllä meille kummallekin toivotun tauon työelämästä. bd bd bd bd

Senoralla matka lähestyy, ihanaa! Ellei tosiaan nyt tulee plussaa otatte sitten sieltä pienen salamatkustajaan kytiin kotimatkalle, jookosta! WABilaisten keskuudessa se oli muistaakseni suosittu tuliainen viime kesänä.

Hui, nyt tyttö pötkähti olkkariin aivan unenpöpperössä. Gotta go. Huomiseen ja kauniita unia kaikille!

Keltarauhashormoonista on ollu täällä keskustelua.. Minulta on ainakin otettu verikokeella selvää onko omat hormooniarvot normaalit.. Koeputkihedelmöityksessä keltarauhashormoonia laitettaan emättimeen aamuin ja illoin sellaisen kapselin(saman tyylinen kuin hiivakapseli) muodossa.. Siis kun alkio siirretään kohtuun alkaa kapseleiden käyttö ja niitä käytetään sinne raskaustestiin asti + lääkärin ohjeiden mukaan vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin.. : ) Voihan olla, että kyseistä hormoonia on myös syötävänä, mutta olisin kyllä ehdottomasti sellaista halunnut jos olis lääkäri maininnut asiasta. Nuo kapselit aamuin/illoin ei oikein edesauta peiton alla touhuamista.. jossain vaiheessa ylimääräiset lorahtavat kuitenkin pikkuhousunsuojaan.. Sorry, tää yksityiskohtainen kuvaus..

Ei näy tätiä vielä.. ilmeisesti petipuuhat vaan hieman muistuttivat, että täti vielä joskus tulee..

Harjoitus tekee mestarin, mutta meiltä jää nuo harjoitukset koeputkihedelmöityksen takia ehkäistyksi.. mutta niin kauan ennen kuin punktio ja siirto tehdään.. ja sinne ainakin pari viikkoa matkaa voidaan luomusti harjoitella.. : )

Hyvä idea tuo maanantaisin uuden ketjun aloitus..

Jazz: kyselit joko ollaan päästy uuteen yritykseen. Niukkaa vuotoa oli pari viikkoa sitten, tulkitsin ne menkoiksi, vaikka en oikein vieläkään ihan vakuuttunut, oliko se oikeasti sitä. Joten tässä sitä uutta yritystä parhaillaan käynnistellään. Yritän ottaa sen kanssa ihan rennosti, ettei tule stressiä siitä. Kiva on lukea, että täällä on niitä, joilla on onnistanut.

Päiväsaikaan en oikein ehdi tänne kommentoimaan ja iltaan mennessä on ollut jo niin vilkasta, että aiheet ovat vaihtuneet moneen kertaan. Kiva ja vauhdikas porukka täällä on liikkeellä :) Alkuun oli kiva taustailla myös sen puolesta, että muiden raskaiden kokemusten lukeminen välillä vaan pahensi omaa oloa ja vaikka itse oli kokenut kovia on sitä silti yllättävän sanaton, kun kuulee, mitä muut ovat joutuneet kokemaan. Varmaan tiedättekin, mitä tarkoitan. Nyt taas kun aikaa on jo vähän kulunut, on helpompi suhtautua näihin kokemuksiin ja hakea myös niitä positiivisia asioista täältä. Tämähän on todellista naisenergiaa täynnä oleva ketju =)

Toivotan plussatestejä sinulle ja kaikille muille Kermiteille!

Huomenta!

Täällä taas..... =) Äkkiseltään voisi kuvitella, ettei mulla muuta elämää olekaan. Mutta kuten Neitonen kirjoitti, on täällä valtavasti tuota naisenergiaa jota on käytävä välillä tankkaamassa että jaksaa pitkän työpäivän pakertaa.

Neitoselle kovasti myös onnea uuteen yritykseen. Käyhän välillä kirjoittelemassa kuulumisiasi.

ANUUUUUUUUUUUUUU!! Oletko kuukahtanut lopputyösi alle? Missä oot ja mitä sulle kuuluu?

Tiuhtiakin huhuilen. Mitä kuuluu? Onko teillä jo ollut keskustelut mahdollisista hoidoista? Kovasti terkkuja ja haleja sinulle! Piipahda jos kerkiät ja jaksat.

Pikku2:n parisuhdekriisi on jo menneen talven lumia. Hienoa! Laskisin sinuna kierron siitä kun kohtu oli tyhjentynyt. Peukut pystyssä että pääsisitte pian alkion siirtoon.

Ruusalle rutistus. Ihanaa että teillä on ollut mukava viikonloppu kolmannesta pyörästä huolimatta. Ystävänpäiväplussa kuulostaa oikein hyvältä suunnitelmalta!

Tuulia jännätään vielä keskiviikkoon. HUI, HUI! Ja hurjasti plussapeukutuksia päälle.

Samoin Safiirille! Koska meinaat testata uudestaan? Itsesuojeluvaisto on kyllä kummallisen tehokas. Mutta älä vielä pienistä masun nippailuista lannistu. Ne kuuluvat asiaan.

Kaprikselle piti vielä tuosta lyhyestä luteaalivaiheesta ja keltarauhashormonin vajeesta kirjoitella. Mun käsittääkseni olisi toivottavaa, että luteaalivaihe olisi vähintään 12 päivää. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia lyhyen lutskuvaiheen kanssa, mutta verikokeissa todettiin että mun keltarauhashormoniarvot ylittivät juuri ja juuri alimman viitearvon. Lyhyet ja niukat kuukautiset, kuten mulla, voivat myös olla merkki keltarauhashormonin vajauksesta. Mutta, lekuri totesi että huono tai heikko progesteroniarvo ei anna ennustetta raskauden keskeytymisestä eikä esim. lugesteronin käytön ole todistettu mitenkään auttavan alkion kiinnittymistä. Mulla on yksi onnistunut raskaus, jossa käytin lugeja viikolle 12 asti, ja kaksi epäonnistunutta lugeavitteista raskautta. Lugesteron on onneksi luonnon omaa keltarauhashormonia, joten sen käytöstä ei ole mitään haittaa. Raskauden alkamisen ja jatkumisen kannalta sillä ei valitettavasti kuitenkaan ole suurempaa merkitystä. Mulla se on lähinnä vain pidentänyt keskenmenon alkamista. Mutta, nyt unohdat nämä asiat ja keskityt ajattelemaan positiivisa asioita. Ensi viikolla testaat plussan, eikös juu!!

Mukavaa päivää kaikille! Nyt täytyy ryhtyä hommiin. YÖK. Niin, tänään ei ole yhtään buukattua palaveria!! Wohoo!

Tuu vaan neitonen juttelemaan sekaan. Ei oo pakko kommentoida kaikkea, kunhan jotain... ja varmaan itseäsikin helpottaa purkaa omia tuntoja... Ja sinun kertomuksesi voi taas helpottaa muita. Mukava että sinullakin on uusi kierto päässyt alkamaan.
Kyllähän täällä viestit lentelee ja aiheet vaihtuu.. Alkuun mullakin oli hankalaa, kun ei tuntenut ketään. Aloin vaan kommentoimaan ja kyselemään ja kertomaan omista asioista. Niin tänne sisälle on päässyt. Ja jos ei osaa mitään sanoo, niin kertoilee vaan omiaan... Mulla ajatukset poukkoilee vähän sinne tänne - ja itselle on helpompaa kun näkee ne ajatukset sitten ruudulla.. Välillä tulee pähkäiltyä ihan tyhmiäkin??

Myös Gerolle tuo sama.. tuu vaan reippaasti juttelemaan kun/jos siltä tuntuu...

Komppaan Senoraa, en osannut vain ilmaista itseäni yhtä hienosti. =) Sekaan mahtuu kirjoittelemaan ja kaikki aiheet sallittuja, myös ja itse asiassa ehdottomasti se oma napa. Me osataan myös kaikista hulvattomista jutuistamme huolimatta vakavoitua keskustelemaan järkeviäkin. Believe it or not! =)