Kassan TOP 5 -lista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämän päivän kokemuksia:

Ai ei löydy viivakoodia ,no sittenhän ilmainen--heh heh (*niinku kaupassa yleensä tavarat ilmaisia*)ei jaksa enää naurattaa ko noin 100 kertaa sanotaan

tullaan kysymään hintaa mutta pidetään tavarat kiinni käsissä,jolloin pakko sanoa että saisinko tuotteenkin (enhän mä ny ulkoo kaikkee muista)

on miljoona pussukkaa ruuveja ja muttereita joita ei ole punnittu.jos ei kiire niin lähden punnitsemaan ja kappas vaan siel on pusseissa kaikkee tuotetta sekasin et ne pitää ensin eritellä jne...

tullaan palauttamaan alusvaatteita vaikka kuitissa selvästi lukee "alusvaatteilla EI PALAUTUSOIKEUTTA"

myös kuten se että tullaan palauttamaan esim. palohälytintä joka ostettu 1,5v sitten eikä kuittia ole edes olemassa |O

*sori oli kiire päivä tänään*

Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa... no koska mä aina sekä tervehdin että kiitän, ja pyydän anteeksi jos olen unohtanut vaikkapa punnita hedelmät, vastaani tulee vain ja ainoastaan typeriä kassaneitejä tai miehiä.

No sitten kannattaa vaihtaa kauppaa tai työntekijän alaa, ei kaikki sovellu tälle kauppa-alalle, täytyy väliin olla melkoisen pitkä pinna..
Kyllä minä ainakin sanon asiakkaalle, että voin käydä punnitsemassa tuotteen jos on itse sen vahingossa unohtanut tehdä.
Siihen ei mene, kuin sekuntti kassalta, tosin on myös sellaisia ihmisiä jotka joka kerta muka unohtavat punnituksen ja muutenkin juoksuttavat meitä ympäri kauppaa..Olipa jonoa takana tai ei..

mutta kun esim meidän kaupassa ei vaan lähetä punniteen asiakkaan hedelmiä kun kassaa ei saa jättää niin etttä siinä ei ole kukaan, ja kun soitat jonku paikalle ni asiaks oisi siinä välissä jo kerinny käydä punniteen sen tuotteen, mut ku ei vaan viititä...

mä taas on tavannut melko pitkälti seuraavia asiakkaita :

Ei vahingossakaan voi mennä pakkaamaan niitä tavaroita vaikka ostoksia on hirveä kasa, jono on pitkä kuin nälkävuosi.. pitää kytätä jokaikistä tuotetta minkä vedän kassan ohi, tarkastaa hinta näytöstä ja maksaa ostokset.. sitten jos vahingossa unohtaa kysyä etukorttia niin tulee harvinaisen vittumaisella tyylillä "eikös teidän pidä kysyä etukorteista..." vittu, jos sen kerran itse muistaa niin eikö sitä voi suoraan törkätä siihen kassalle...???
sitten se riemu vasta repeää kun on kolme asiakasta peräjälkeen noita odottelijoita.. kko kassa pysähtyy kun odotellaan pakkauksen valmistumista... ja sitä saakin sitten odottaa kun ensin käydään kuitti läpi mahdollisten virheiden varalta, sitten jokainen tuote tarkastetaan ettei ole mennyt kurttuun,revennyt esim. etiketti tai muuta yhtä typerää...

sitten on ne jotka ostavat monta kappaletta tuotetta, nostavat vain yhden hihnalle mutta eivät vahingossakaan voi ajoissa sanoa että niitä on niin ja niin monta.. perkele että niihin meni hermo.. sai olla kokoajan korjaamassa kuittia.. ensin kun on yksi kalja, vedin sen koneesta, otin käteen limupullon, asiakas toteaa niitä on 6, lyön kuusi limua koneeseen johon asiakas toteaa että eikun niitä kaljoja on kuusi, korjaan virheen ja lyön vain yhden limun ja otan seuraavan tuotteen ja taas sama juttu.. ja vaikka kysy kuuluvalla äänellä että monta näitä on, niin ei vahingossakaan voi vastata, vaan esitetään ettei kuullut...

onneksi en ole enää kassa :D

tullaan palauttamaan alusvaatteita vaikka kuitissa selvästi lukee "alusvaatteilla EI PALAUTUSOIKEUTTA"

myös kuten se että tullaan palauttamaan esim. palohälytintä joka ostettu 1,5v sitten eikä kuittia ole edes olemassa |O

Tämä on muuten totta! Vängätään ja vängätään vaikka kuitissa lukee ihan selvästi ettei alusvaatteilla ole palautusoikeutta.Aika usein myös yritetään palauttaa vaatetta joka on ostettu jo aikoja sitten (ja käytetty),keksitään kaikenlaisia selityksiä ja joskus myös tahallaan rikotaan vaatteita jotta niistä sais rahat takaisin....kaikenlaista juu.....!

Mitäs kun tosiaan kassaneiti ei itse tervehdi vaan tuijottaa lasittuneena eteensä tai murisee.

Ja ne viilit ja banaanit tohjona pitäis kotia lähteä, kun ei ole neiti voinut niitä yhtään siirtää sinne sivumpaan lyttääntymästä.Näkee kyllä että on eroa kassaneideissäkin.

Ja sattuu tietenkin huonoja päiviä asiakkaille kuin kassoillekin, ei siinä mitään.

Olen varmaan kaikkiin top5 kohtiin elämäni aikana syyllistynyt paitsi tohon muovarin ryttäämiseen :ashamed: :laugh:

Mitäs kun tosiaan kassaneiti ei itse tervehdi vaan tuijottaa lasittuneena eteensä tai murisee.

Ja ne viilit ja banaanit tohjona pitäis kotia lähteä, kun ei ole neiti voinut niitä yhtään siirtää sinne sivumpaan lyttääntymästä.Näkee kyllä että on eroa kassaneideissäkin.

Ja sattuu tietenkin huonoja päiviä asiakkaille kuin kassoillekin, ei siinä mitään.

Olen varmaan kaikkiin top5 kohtiin elämäni aikana syyllistynyt paitsi tohon muovarin ryttäämiseen :ashamed: :laugh:

Kamalaa myöntää mutta olen alkanut inhoamaan somaleita ja venäläisiä.Etenkin somalit on tosi rasittavia.Eivät katso yhtään lastensa perään vaikka puolet vaatteista on heitelty lattialle;yleensä niiden perässä saa kävellä ja korjailla jälkiä ;) Vaaditaan henk.kohtaista palvelua johon meidän resurssit ei riitä (kassalle on pakko mennä jos on jonoa) ja lopulta vekslataan vielä kassalla ottaako vaiko ei ota ja lopulta ottaakin sen yhden vaatteen kymmenen sijaan...

Tää nyt poikkeaa aiheesta taas täysin mutta näitä lukiessaan muistuu mieleen meidän pienen lähimarketin kassaneiti kuka on keksinyt alkaa kuolaamaan avokin perään.
Kassa on siinä heti ovien vieressä ja tän mursun naama on aina niin näkkärillä kun avokki astelee sisään, mutta heti kun minä kipitän vauvamasuineni perästä, nyrpistää nenäänsä ja näyttää siltä kuin olisi haistanut jotain pilaantunutta.
Kassalla tervehtii miestäni aina niin että hammasrivistö loistaa uranukseen asti ja silmät menee korviin asti viiruiksi, minä tulen kassalle maksamaan niin tuhahtaa ohimennen jotain hinnasta ja alkaa pyörittelemään silmiään.

Vedotaan nyt sitten vaikka raskaushormooneihin mutta tekisi mieli työntää tän nyrpistelijän naama hihnan väliin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tää nyt poikkeaa aiheesta taas täysin mutta näitä lukiessaan muistuu mieleen meidän pienen lähimarketin kassaneiti kuka on keksinyt alkaa kuolaamaan avokin perään.
Kassa on siinä heti ovien vieressä ja tän mursun naama on aina niin näkkärillä kun avokki astelee sisään, mutta heti kun minä kipitän vauvamasuineni perästä, nyrpistää nenäänsä ja näyttää siltä kuin olisi haistanut jotain pilaantunutta.
Kassalla tervehtii miestäni aina niin että hammasrivistö loistaa uranukseen asti ja silmät menee korviin asti viiruiksi, minä tulen kassalle maksamaan niin tuhahtaa ohimennen jotain hinnasta ja alkaa pyörittelemään silmiään.

Vedotaan nyt sitten vaikka raskaushormooneihin mutta tekisi mieli työntää tän nyrpistelijän naama hihnan väliin :laugh:

Se olis hyvä puolustus oikeudessa.. "ne raskaushormoonit..." B) Anna Mennä vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:

Se olis hyvä puolustus oikeudessa.. "ne raskaushormoonit..." B) Anna Mennä vaan...

:laugh: Päivän paras mielikuva syntyi tästä, kiitos!

Kassoissakin on todella huono käytöksisiä ihmisiä. Aina tervehdin ja lähtiessään sanon "kiitos ja hei" ja voisin sanoa,ettei monestikaan kassa jaksa siihen kiinnittää huomiota vaan kiireesti toisen ostoksia jo lappaa hihnalle(joskus myös samalle hihnalle missä omat vielä odottaa pussitusta).Monesti tuota toisen ostoksia ängetään omien sekaan ja ei ehdi pakata kasseihin omiaan..on todella raivostuttavaa!! Sitten kassa kattoo vihaisesti ja silti lappaa toisen ostoksia sekaan vain.

Ja sit ne jotka ei voi laittaa sitä seuraava asiakas kapulaa omien ostosten loppuun. Ärsyttää kun vetelet tuotteita ja yht äkkii rupee asiakas keuhkoo et ei noi oo mun jne. Ja eikun ihmetteelee et mitkäs nyt kuulu kellekkin ja kuittia korjaamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja H&M myyjä:
Tämä nyt ei mitenkään ärsytä,enemmän huvittaa....

Meillä on nimikyltit rinnassa ja aika usein joku kysyy multa "oletko henkilökuntaa"?
Vaikka viikkailen vaatteita ym pyörin osastolla...joskus on tehnyt mieli sanoa että ihan huvikseni tässä teen hommia....8)

Mulla tähän liittyvä kokemus yhdeltä H&M:n käynniltä. Olin siis itse asiakkaana ja samalla shoppailu kerralla kolme asiakasta tuli multa kysymään aina jotain, ja jouduin sanomaan, että anteeksi, en ole henkilökuntaa.
Aloin jo siinä miettiä, että oonks mä tosiian niiiin myyjän näköinen.

Ole hyvä vaan! :flower:
Kerro sitten ihmeessä jos toteutat asian, ne on ne raskaushormoonit niin omituiset.. :whistle:

Joo, poliisi tulee paikalle ja miulla roikkuu pelkkää torso ruumis hiuksista kädessä "- tää oli miulle ikävä, mie oon raskaanakin ja kaikkee..." :laugh:

Tulipa tässä ohimennen mieleen, asiakkaat jotka syyttävät kassaa jos tilillä ei olekkaan katetta ja ne jotka olettaa että minä nään kuinka paljon siellä asiakkaan tilillä on. Ja nytten kun nuo sampon kortit eivät ole oikein tahtonut toimia, niin minulle aletaan asiasta meuhkaamaan. Voi tietenkin olla että asiakasta asia turhauttaa ja ei juuri minua ole tarkoitus syyttää ja haukkua, mutta kun minä en siinä pysty tekemään yhtään mitään vippas konsteja sille kortille niin alkaa minuakin jurpimaan se meuhkaaminen ja asiakaspalvelu alkaa vetää viimeisiä henkäyksiä.. :kieh:

Mutta aivan ihanaa että on mukavia ja käytöstapoja omaavia asiakkaita kuitenkin aika paljon enempi kuin nuita jotka saa sapen kiehumaan! :D

Ole hyvä vaan! :flower:
Kerro sitten ihmeessä jos toteutat asian, ne on ne raskaushormoonit niin omituiset.. :whistle:

Joo, poliisi tulee paikalle ja miulla roikkuu pelkkää torso ruumis hiuksista kädessä "- tää oli miulle ikävä, mie oon raskaanakin ja kaikkee..." :laugh:

:laugh: No mutta, sinä olet syyntakeeton ja et mitenkään voi olla vastuussa tekemisistäs. Kyllähän poliisi setä sen huomaa ja hymilee nätisti ja pyytää sinua ettet kovin montaa kassaneitiä kohtelisi samalla tavalla..(luikkien nopeasti pois paikalta toivoen ettei hormoonisi ota uutta valtaa sinusta ja aiheuta hänelle samaa kohtaloa) :whistle:

en ymmärrä mikä v*ttu siinä on niin kamalaa, jos vastaan soivaan puhelimeen, kun olen sattumoisin kassalla asiakkaana, jos pystyn kommunikoimaan sen kassahirviön kanssa samalla,kun puhun?
Ei meille monellekaan ole niin sykähdyttävä hetki se ruokatavaroiden maksaminen, että muu elämä sen takia syrjään siirrettäisiin.
Mitä iloa te kassat saatte siitä, että maksaja omistautuu teidän tavaran piippauksen seuraamiseen kaikilla ruumiin ja sielun voimillaan?
Itseäni ei häiritse, jos asiakas puhuu puhelimeen, jos se ei hidasta maksutapahtumaa ts. asiakas ei sano mulle myyjälle, että "odota hetki".

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin olen myyjä:
en ymmärrä mikä v*ttu siinä on niin kamalaa, jos vastaan soivaan puhelimeen, kun olen sattumoisin kassalla asiakkaana, jos pystyn kommunikoimaan sen kassahirviön kanssa samalla,kun puhun?
Ei meille monellekaan ole niin sykähdyttävä hetki se ruokatavaroiden maksaminen, että muu elämä sen takia syrjään siirrettäisiin.
Mitä iloa te kassat saatte siitä, että maksaja omistautuu teidän tavaran piippauksen seuraamiseen kaikilla ruumiin ja sielun voimillaan?
Itseäni ei häiritse, jos asiakas puhuu puhelimeen, jos se ei hidasta maksutapahtumaa ts. asiakas ei sano mulle myyjälle, että "odota hetki".

mua ei häirii jos puhuu puhelimeen,ainoastaan silloin ärsyttää jos yritän kysyä että pankki vai luotto enkä saa vastausta !

Tunnustan olevani joskus numeroa 2, tuppisuu. :ashamed:
Tai no en aivan täsmälleen, mutta... Jos sattuu olemaan huono päivä, niin saatan sanoa sen "hei" ja "kiitos" niin vaisusti, että tuskin kassa edes kuulee. Ja sillon todellaki tuijottelen ihan muualle. Sillon en katso kassaa silmiin missään vaiheessa, jos niin tosi pikaisesti vilkaisten.

Normaalina päivänä sentään osaan olla normaali asiakas. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Olet asiakaspalvelija ja sinun täytyy tämä kaikki vain niellä. tai vaihda alaa.

Ei minun ole pakko niellä sitä että ihmiset ei osaa edes alkeellisempia käytöstapoja vaan kohtelevat vaan sen takia huonosti koska olen vaan kassa. Olisi kiva joskus mennä heidän työpaikalle kiukuttelee ku pahanen kakara.
Ja tämä työ on kuitenkin ihan mukavaa jos ei oteta lukuun nuita inhottavimmin käyttäytyviä. :xmas:

Kun asiakkaat alkaa tämänkin ketjun veroisesti kiristää hermoja, niin alanvaihto on jo tärkeysjärjestyksessä ykkösenä. Olen itse b-to-b puolella asiakaspalvelutehtävissä ja myönnän, että osa asiakkaista on jotain samaa mitä löytyy kortsun sisältä. Silti, se on vaan työtä, siitä maksetaan palkkaa ja hampaat irvessäkin sen jaksaa sen työpäivän verran. Pahimmat voi purkaa työkavereiden/esimiehen kanssa mutta asiakkaat jää mun kohdalla töihin, asiat voi tulla mukaankin.

Asiakaspalvelutehtävissä asiakkaista kun ei eroonkaan pääse. Jos ihmisen näkeminenkin hatuttaa niin jonnekin tehtalle liukuhihnan viereen mars mars.

Yhteistyössä