Kassan TOP 5 -lista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä puhun joskus kassallakin puhelimeen, mutta sanon kyllä silti samalla tervehdyksen, ojentaessani kortin sanon "pankki" ja saadessani kuitin ja kortin takaisin, sanon kassalle "kiitos". Mielestäni se ei kai haittaa maksusuoritusta eikä ole erityisen epäkohteliastakaan?

Itse saan puhua rauhassa puhelimessa kotona äärimmäisen harvoin, ja joskus sitten nautinkin puhelusta ystävän kanssa silloin kun käyn yksin kauppareissulla.

Mulle sattui kerran niin, että mies henkilö viskasi maksukortit sieltä kassan päästä arvaamattani ja ne tippui kassahihnalle. Ne kortit sattuikin lentämään siihen kohtaa missä meillä on magneetti, ja pilallehan ne kortit meni saman tien.
Siinä sitten kerroin hänelle, että hänen korttinsa magneettijuovat ovat nyt pilalla ja voin käyttää korttia näppäilemällä, mutta muuten ne eivät toimi. Asiakas oli kovin näreissään, hän oli kesäloma reissulla ja kyllähän se korttien kunnolla toimimattomuus varmasti keljutti. Eihän hän saanut nostettua automaatista rahaa, ostettua bensaa automaatista tms..
Mutta eihän ne minun ongelma toki ollut. Hoidin asian asiallisesti, vaikka kylläkin pisti vähän naurattamaan ;)

just tuli mieleen et mitähän ihmisten päässä liikkuu kun tulevat ihan oikeesti minuuttia vaille sulkemisaikaa kauppaan?? Sen ymmärrän et jos jotain pientä käy nappaseen mukaansa,mutta ihan siis kärryllisen tavaraa kerää ja kello on monesti jo 15 yli sulkemisajan?? En tiedä närppiikö tää muita mut mua ainakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
taallapain kassatati pakkaa tavarat, ellen itse siihen kykene, viitsi tai jaksa. ja hedelmatkin punnitsee kassantati (vaaka kassalla). tervetuloa tanne toihin, hyvinhan sulla on asiat =) :wave:

Mistä kassalle mennessä tietää paljonko ne ostokset maksavat jos hedelmät punnitaan vasta kassalla, kysyy tyhmä köyhä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja imina:
just tuli mieleen et mitähän ihmisten päässä liikkuu kun tulevat ihan oikeesti minuuttia vaille sulkemisaikaa kauppaan?? Sen ymmärrän et jos jotain pientä käy nappaseen mukaansa,mutta ihan siis kärryllisen tavaraa kerää ja kello on monesti jo 15 yli sulkemisajan?? En tiedä närppiikö tää muita mut mua ainakin..

Kyllä ärsyttää..

Melko ajattelemattomia tuntuu jotkut olevan kyllä, eipä olisi minusta tuohon(kaan) ammattiin, voisi tulla mainittua turhan herkästi, ainakin peukulla ohimennen puhkoisin joka vitxx jugurtti purkin tuollaisilta... :D

Eräs vakioasiakas ärsyttää jäämällä haihuilemaan kassan viereen, höpöttää siinä eikä tajua lähteä, vaikka olen jo seuraavan asiakkaan ostoksia läpi vetämässä ja häntä jo palvellut.

Hänestä lähtevä haju on aivan sietämätön. (Haisee pissalle,kaljalle ja muutenkin )
Kuitenkin häntäkin on palveltava samalla lailla, kuin muitakin asiakkaita..

jaa... no koska mä aina sekä tervehdin että kiitän, ja pyydän anteeksi jos olen unohtanut vaikkapa punnita hedelmät, vastaani tulee vain ja ainoastaan typeriä kassaneitejä tai miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa... no koska mä aina sekä tervehdin että kiitän, ja pyydän anteeksi jos olen unohtanut vaikkapa punnita hedelmät, vastaani tulee vain ja ainoastaan typeriä kassaneitejä tai miehiä.

No sitten kannattaa vaihtaa kauppaa tai työntekijän alaa, ei kaikki sovellu tälle kauppa-alalle, täytyy väliin olla melkoisen pitkä pinna..
Kyllä minä ainakin sanon asiakkaalle, että voin käydä punnitsemassa tuotteen jos on itse sen vahingossa unohtanut tehdä.
Siihen ei mene, kuin sekuntti kassalta, tosin on myös sellaisia ihmisiä jotka joka kerta muka unohtavat punnituksen ja muutenkin juoksuttavat meitä ympäri kauppaa..Olipa jonoa takana tai ei..

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja imina:

Kyllä ärsyttää..

Ai että ärsyttääkö???? KYLLÄ!!!!!!!!!!!!!!

Mulla nykyään jää joskus punnitsematta :( Oon jo lienee niin tottunut siihen, että hedelmät yms. punnitaan vasta kassalla. Asun siis myös Milla Makian tavoin Englannissa ja täällä on tosiaan vielä sellainen tapa, että kassa palvelee aina edellisen asiakkaan loppuun ja odottaa, että hän poistuu paikalta (ja, kyllä, tarvittaessa myös pakkaa ne ostokset). Vasta tämän jälkeen alkaa vetää seuraavan asiakkaan ostoksia läpi.

Isoissa marketeissa ruuhka-aikaan joutuu usein jonottamaan, luonnollisesti, mutta monesti oon miettinyt kuinka Suomessa ollessa sitä jonottaa ärsyyntyneenä ja sitten "joutuu" pakkaamaan kauheessa kiireessä seuraavien asiakkaiden jo hengittäessä niskaan. Täällä mulla ei ole mitään ongelmaa odotella rauhassa, että se edellinen asiakas on saanut ostoksensa pakattua. Se koko kassatilanne on huomattavasti paljon rauhallisempi.

Mutta itsekin paljon asiakaspalvelutyötä tehneenä tunnistan ap:n ahdistuksen....

Esim. Keski- ja Etelä-Euroopassa ei palvella jos asiakas puhuu puhelimessa kassalla.
Kyllä ne puhelut voi hoitaa myöhemmin ja voi sanoa että soittaa hetken päästä jos on just maksamassa.Itse teen aina niin.Jotenkin tökeröä puhua omista asioistaan kassalla,eikä keskitytä olennaiseen.

Minä en puhu todellakaan kassalla NORMAALISTI puhelimeen, mutta kerran Stockalla jouduin kiireessä puhumaan tärkeätä työpuhelua maksaessani lahjaostosta musiikkiosastolla. Puhelu loppui ja kuittia kirjoittaessani ( en hidastanut mitenkään kassaneitiä) pahoittelin, että olin puhunut puhelimessa tullessani maksamaan ostosta.
- No kyllä minäkin vähän ihmettelin, totesi kassaneiti minulle.
Harvat varmaan vaivautuvat pahoittelemaan moista ainakin kertomuksesi perusteella. Joo-o. Hiukan erikoinen kommentti asiakkaalle tuokin.

nää on niin totta!ja toi on niin ärsyttävää,että rahat,liput ja laput joko
a) heitetään syliin
b) laitetaan kassahihnalle,josta niitä ei enää saa muutoin,kun purkamalla koko kassahihnan

sitten meillä on joitakin asiakkaita ( ihan kaikissa voimissaan ),jotka tuovat korin kassan toiseen päähän ja sanoovat;"laita ne sinne koriin" tästä meille ei makseta,mutta asiakaspalvelussa kun ollaan,niin vanhuksia tai muuten vamman tms. syyn vuoksi autetaan ostokset koriin..

ja se mitä tässä ei oltu mainittu ( en ainakaan huomannut ),on se että jos myymälässä on eri hinta,kuin koneella se ei ole kassaneidin syy..kuten monet asiakkaat olettavat,että kassat nimenomaan laittavat väärät hinnat :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sitten kannattaa vaihtaa kauppaa tai työntekijän alaa, ei kaikki sovellu tälle kauppa-alalle, täytyy väliin olla melkoisen pitkä pinna..
Kyllä minä ainakin sanon asiakkaalle, että voin käydä punnitsemassa tuotteen jos on itse sen vahingossa unohtanut tehdä.
Siihen ei mene, kuin sekuntti kassalta, tosin on myös sellaisia ihmisiä jotka joka kerta muka unohtavat punnituksen ja muutenkin juoksuttavat meitä ympäri kauppaa..Olipa jonoa takana tai ei..

Hyvää palvelua :) . Oikeesti, jos kassalta noustaan mun unohduksen takia punnitsemaan niin kiitän oikein kauniisti ja pyydän anteeksi vaivasta.

Tuossa yksi päivä kassajonossa seisoessani kuulin, kun K-marketin kassatäti sanoi jonon syyksi "yksi lähti hedelmiä punnitsemaan". Takaisin taapersi vanha papparainen. Täti tiuskaisi papparaiselle oliko se vaikea löytää se vaaka ja numero. Tarkoitti varmaan kun kesti niin kauan. Olis täti voinut itse juosta punnitsemaan, kun papparaisella kävelykin kesti melko kauan. Ihmettelin tuolloin vaan kovasti kassan käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Mulla nykyään jää joskus punnitsematta :( Oon jo lienee niin tottunut siihen, että hedelmät yms. punnitaan vasta kassalla. Asun siis myös Milla Makian tavoin Englannissa ja täällä on tosiaan vielä sellainen tapa, että kassa palvelee aina edellisen asiakkaan loppuun ja odottaa, että hän poistuu paikalta (ja, kyllä, tarvittaessa myös pakkaa ne ostokset). Vasta tämän jälkeen alkaa vetää seuraavan asiakkaan ostoksia läpi.

Isoissa marketeissa ruuhka-aikaan joutuu usein jonottamaan, luonnollisesti, mutta monesti oon miettinyt kuinka Suomessa ollessa sitä jonottaa ärsyyntyneenä ja sitten "joutuu" pakkaamaan kauheessa kiireessä seuraavien asiakkaiden jo hengittäessä niskaan. Täällä mulla ei ole mitään ongelmaa odotella rauhassa, että se edellinen asiakas on saanut ostoksensa pakattua. Se koko kassatilanne on huomattavasti paljon rauhallisempi.

Mutta itsekin paljon asiakaspalvelutyötä tehneenä tunnistan ap:n ahdistuksen....

Mulla kans tahtoi jaada aina ennen punnitsematta. Siina kassalla sitten olen kaikkien vihannesten ja hedelmien kans.. ja muut mulkoilee.

Meidan supermarketissa Ranskassa on tyontekija jonka hommaa on vain punnita vihanneksia ja hedelmia =). Mikas siina kun tyollistetaan porukkaa.
Kaytan nykyaan kylla paljon noita itsepalvelukassoja. Ne on aika katevia

Itsepalvelukassat on tosiaan käteviä. Ja sit yksi, mihin Suomessa en ole törmännyt, on nk. pikakassat. Eli tarkoitettu sellaisille, joilla ei ole kuin muutama ostos.

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Itsepalvelukassat on tosiaan käteviä. Ja sit yksi, mihin Suomessa en ole törmännyt, on nk. pikakassat. Eli tarkoitettu sellaisille, joilla ei ole kuin muutama ostos.

Jees.. nama on minusta kans hienoja. Tosin jossain pienemmissa kunnissa joissa on 3 kassaa ei naille tietty ole kayttoa, mutta isommissa marketeissa tietenkin

Ai kun tulee vanhat ajat mieleen. Olin opiskelu aikana kassalla useamman vuoden. Edelleenkään en voi mennä kauppaan, jos aukiolo aikaa on jäljellä alle 10 min.
Onneksi kuitenkin sekä kassalla että asiakkaissa on mukavia ihmisiä, siksi sitäkin työtä jaksaa. Ne ikävät ihmiset pitää vaan yrittää unohtaa ja jättää omaan arvoonsa.

Musta on kuitenkin kiva, että Suomessa kassalla useimmiten saa hyvää kohtelua asiakkaana.

Yksi asia, mitä en tältä hauskalta listalta löytänyt on ne asiakkaat, jotka ovat hyvin tarkkoja ostoksistaan ja siitä miten kassaneiti saa niitä kohdella. Viilit pitää laittaa niin, että asiakas ehtii poimia sen ennen kuin tulee seuraava. Mieluiten kaikki tavarat samaan tyyliin. Patongit pitää ojentaa asiakkaan käteen etteivät ne mene poikki. Mikäs siinä jos ei ole ruuhka- aika, mutta muuten tämä kyllä nostaa savua korvista.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen:
Helkkarin rasittavaa on se kun ne rahat, pullonpalautuskuitit sekä plussakortit on pakko tunkea sinne hihnalle kaikkien ostosten sekaan.

Kun antaa kassalle rahaa, niin voisi oikeasti ojentaa ne niin ettei tarvitse kurkotella metrien päähän kassasta. Rasittaa myös kun asiakkaat menevät hihnan päähän pakkaamaan ostoksia ja sieltä kurottelevat ojentamaan rahoja ja kortteja. Prkl.

sekin varmaan vituttaa jos odottelen maksuvuoroa niiden 200e ostoksien tukkiessa kassan, sitten paakkan kun olen ojentanut korttini sinulle läheltä..

Tämä nyt ei mitenkään ärsytä,enemmän huvittaa....

Meillä on nimikyltit rinnassa ja aika usein joku kysyy multa "oletko henkilökuntaa"?
Vaikka viikkailen vaatteita ym pyörin osastolla...joskus on tehnyt mieli sanoa että ihan huvikseni tässä teen hommia....8)

Yhteistyössä