Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Hukkapiru niin se aika menee nopeeta, huomaa hyvin lapsista! Nyt se on 2kk, pian se alkaa ryömimään ja hetken päästä se jo juoksee :) Teil on poju ollu ruoka aikaan kotona kun reippaasti kasvaa, hyvähän se vaan on ettei nälillään tarvi olla :) Meillä kans poika kasvo hurjaa vauhtia! Syntyessään oli tasan 4kg ja 3kuisesta eteenpäin liho 1kg kuukaudessa, tuli noottia neuvolastakin jo :D
Meillä alku on hurahtanu hitaan nopeesti :D Kotona ollessa ehtii keskittyy oloihin ja tuntemuksiin, samalla poika pitää vauhin yllä ettei pääse liikaa äiti päikkäreitä nukkumaan :) Vähän epätodellinen olo, mutta kuitenkin että raskaana ollaan ja oon yllättävän positiivinen vaikka vastoinkäymisiä on ollu :) Eniten pelottaa kun nään kaksos unia :D No viikonpäästä on ultra! Sitten ollaan viisaampia kaiken suhteen :)
 
Ultrassa käytiin jo ja kaikki oli hyvin :) Näytti pieneltä vauvan alulta, pyöreä pää, kädet ja jalat. Mies oli mukana ja nyt sitten on raskaus "varmistettu" :D. Alkaa sitä alkamaan sitten itsekin ajattelemaan, että meille taitaa tulla se toinen lapsi :) Viikot oli lähes samat, mitä ajattelinkin. 28.9 LA

Mona Lisa 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: icy ja susupala
Np-ultrassa käyty, niskaturvotus oli 1,7mm ja kaikki näytti muutenkin kuulemma hyvältä. :)
Tyyppi nukkui ja lepäili alussa, mutta kätilön tökkimisellä alkoi liikkumaan, ihana pieni <3
Ollaankin pari päivää jäljessä eli palataampa alkuperäisiin (omiin laskemiin) viikkoihin elikkä 11+6 nyt menossa, eikä 12+1. Täsmäävätkin nämä päivät paremmin ovulaatioajankohdan kanssa. La muutettiin mutta en usko että parin päivän heitto vaikuttaa, joten ei tarvitse tänne päivittää :)
Kokoajan ollut tosi varma olo, että ne minun alkuperäiset laskelmat raskauden kestosta on oikeat.. ;)

Mites muilla menee? Täällä on kyllä TOSI vähän juttua!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei ja icy
Musta on tullu niiiiin laiska kaksplussalainen, ettei oo tottakaan. :D Luen ahkeraan, mutten muka viitti kirjotella.. piupiuulla hyviä uutisia, onnea! :)

Mulla on ens perjantaina 22.3. nt-ultra ja rakenneultranki ajan sain. Se on kylläkin vasta 23.5, mutta tietääpähän odottavansa ihanimmasta ihaninta hetkeä, kun näkee pikkuisen jo "isompana" ja saa muutenkin vastauksia kysymyksiin. Nyt ajatukset on kyllä tuolla nt-ultrassa. Pelottaa hurjana, mutta nyt pitää vain odottaa!

- Hopeakissa ja Murunen 9+5 <3
 
piuupiu muhun iskeny sama vika kuin Hopeakissallakin.. Käyn päivittäin lukemassa, mutta ei vaan jaksa kirjoittaa mitään.. :)
Hienoa kuulla hyviä ultrakuulumisia! Onnittelut niistä! :flower:

Eipä tänne... sairaslomalla, vuodelevossa suppareiden takia. Aluks oli kivuttomia vaan kirraavia suppareita,jotka sitten muuttu kipeiksi. Lepo on auttanu jonkinverran, mutta kyllä vielä levossakin supistelee.
Huomenna on neuvolalääkäri, joka tarkastaa tilanteen kohdunsuulla, mutta aion kinuta lähetettä ultraan, jotta saan täyden varmuuden, että babyllä on kaikki ok.
Potkiihan hän mojovia potkuja, käteen saakka tuntuu kunnon potkut, mutta siltikin pelottaa, onko siellä kaikki ok..

tosiaan, kuinkas muilla? Miten Mirkun ultra?? :popcorn:
 
Mites, meinasitteko te käydä niissä 3d-ultrissa ollenkaan? :)

Me päästiin vahingossa semmoseen, ku tosiaan löyty sydämestä ja aivoista löydöksiä, ja voin sanoa et niistä näkee vauvan ulkonäön jo ihan loistavasti tossa puolessa välissä raskautta. Ihan oli Hukkapätkä saman näkönen syntyessään mitä ultrassakin. Jos vaan mahdollisuutta on, niin voin lämpimästi suositella semmosta jokaiselle :)
 
Miramei joo, no mähän etsin sun foorumiviestejä ja kurkkasin oman bloginkin puolelle... mutta en sitte jaksanu tulla korjaamaan, että niin, se olikin perjantaina. Mutta siis perjantaita odotellessa ;)

Hukkapiru Onks 3d ja 4d ultrilla eroa? Anoppi oli meille tarjoamassa sitä 4d vaihtoehtoa, mutta ei me taideta.. Täällä päin suomea se maksaa 270€, joka on mun rahapussille aivan hirvittävä summa. Eri asia olis, jos mies olis jo nyt töissä, mutta, kun ei oo, niin ei oo mahkuja mennä..

Jännittää toi lääkäri - tiedä, miten saisin kinuttua ultraa - ei varmana tule onnistumaan, kun eksote kyseessä ja ru:hun on niin lyhkänen aika.. :/
 
Viimeksi muokattu:
icy
:wave: Täälläkin käydään lueskelemassa, mut ei oikein jaksa kirjoittaa kun laatta on lentäny jo pari viikkoa ja muutenkin väsyttää. Poskiontelotulehduskin tuli kuten ekassa raskaudessa ja nyt alkoi viikonloppuna joku jälkiräkätauti, yööh. :snotty: Ja tarttis jaksaa pojun kanssakin riehua, onneks miehellä on aika vähän ollut nyt töitä niin hää on kyllä korvaamattomana apuna. Ei tuo isoveli oikein ymmärrä kun äiti yrittää selittää että "koita pärjätä, äiti menee nyt oksentamaan" :D

Vointeja teille kaikille ja aurinkoista kevättä :heart:
 
Uskaltauduin pitkästä aikaa lukemaan teidän kuulumisia! :wave: Kiva lukea varsinkin teidän jo synnyttäneiden kuulumisia. Toki myös kaikkien muidenkin. ;)

Oli mulla myös vähän oma lehmä ojassa kun tänne puolelle hipsin. Eli satuin pääsemään blogini kanssa Kaksplussan tähtibloggaaja -kisan finaaliin ja ajattelin vinkata siitä teillekin. :) Äänet, tykkäämiset, kommentit ja uudet lukijat ovat oikein tervetulleita! Blogi löytyy täältä: odotan. ja kilpailu taas täältä: Kaksplus - Blogit

Mukavaa kevättä kaikille! :heart:
 
Miramei oo, ihanaa! :heart: mä olin niin väsynyt eilen illalla, kun kävin katsomassa, mitä olit kirjoittanut, mutten sitten jaksanu kirjautua sisään ja vastata! Mutta ihan mahtavaa! Nyt vaan kasvattelemaan kunnon pötsiä ensi kesäksi! :)

Icylle jaksamisia pahoinvointien kanssa.. :hug:
Mä säästyin todella vähäisellä oksentamisella, mutta sekin oli jo mulle paha.. :D

Joo, siis me saatiinkin varhaistettua RU:ta maanantaille, eli ylihuomenna!!! Jei! Saikulla oon ainakin toukokuuhun saakka noiden suppareiden takia (25 tätä kuuta alkais koulussa hoitojakso, joka sisältää siis vahusten hoitamista ja auttamista, eikä musta oo siihen nyt).

Palaamisiin! :flower:
 
pamsku 3d...4d... Emminä tiiä et onko niillä eroa, meen aina sekasin niissä :D Mut joku D-kuitenkin, missä tulee kolmiulotteista kuvaa ruudulle :LOL: Meillä tuli kyllä tosi "edustavat" kuvat E:stä, kuvassa on just kasvojen etupuolella pätkä napanuoraa, niin se näyttää kuvassa siltä että pojan kasvojen edessä on jumalattoman suuri m*lukku :'DD Mut jos anoppi tarjoaa, niin suosittelen ehdottomasti menemään. On se sen arvoista, varsinkin esikoislapsesta :) Ja kun siitä näkee jo niillä viikoilla niin hyvin kasvot, niin on helpompi miettiä nimeäki. Mulle tuli pojan nimi heti sillä sekunnilla mieleen, ku kotona aloin kattomaan niitä saatuja kuvia, oli se niin just eikä melkeen sen nimen näkönen!

Grill Mä kävinkin tiirailemassa tuota jo, kun huomasin tutun blogin olevan mukana. Onnea valtavasti, ja tsemppiä kisaan! Ääni on annettu ja peukut on pystyssä sulle :)

Miramei Hienoa et kaikki on ollut hienosti :heart: Minkälainen vointi sulla on ollut?
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Hukkapiru ruokahaluttomuutta, pahaa oloa, väsymystä, röyhtäilyjä jatkuvasti (ei koskaan normaalisti tämmöstä), närästystä jos kahvia juo. Pari rankkaa päivää on ollu, etenkin tuo ultra-päivä ku tuntu etten pysty syömään MITÄÄN. Ei oo tarvinu pönttöä halailla ainakaan vielä.
 
Pamsku onko sulla supparit helpottanu?

Tääl käytiin torstaina ultrassa, pieni syke näky :) La oli 6.11 kuvassa ja mitattuna, mutta lääkäri oli kirjottanu papereihin LA 1.11, sillä nyt mennään! Pääsen ultraan sun muuhun aikasemmin ja kun pikkunen ei vastaa viikkoja menen vaan sit uudestaan :) Tää passaa mulle mainiosti! Eli mulle voi muuttaa LA 1.11

KyyneltenHymy 7+2 ?!
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja icy
Kyyneltenhymy Aika hassua, että sulla on la päivän aikasemmin ku sun alkion oikea koko on kuitenkin 4 päivää pienempi kuin mun :LOL: Itse lasken joka ultrassa, että alkio vastais mahdollisimman hyvin viikkoja. Panikoin.
Neuvolan mukaan la on jo 29.10, mut sanoivat, että laittavat siihen, minkä oon laskenut ja minkä ultra vahvisti.

Miramei 7+1
 
Viimeksi muokattu:
icy
Grill ääni laitettu täältäkin menemään, hieno saavutus päästä noin pitkälle! :flower:

Pamsku kiitos tsempeistä, sain lääkärineuvolasta pahoinvointilääkettä ja nyt on olo ollut hiukan parempi! En oo pariin päivään oksennellut yhtään ja alkaa tuntua taas ihan ihmiseltä :D Sulla oli ihania ultrakuvia blogissa, onnittelut tyttölupauksesta! :heart:

Huii, miekin sain postissa jo nt-ultraan kutsun, 10.4. asti pitäisi malttaa odottaa vielä.

Mitäköhän kuuluu Annielle, Embylle ja muille jo synnyttäneille? =)
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Täällä poksutaan neljännelletoista raskausviikolle, huimaa vauhtia mennyt aika!
Huomenna ois sokerirasitus ja kamala flunssa päällä, googlettelin niin flunssa saattaa vaikuttaa arvoihin, mutta soitin hoitajalle, jonka mukaan voin käydä huomenna normaalisti rasituksessa.

Sain myös hiljattain kirjeen, jossa luki, että seulontatulokset normaalit eikä jatkotutkimuksia tarvita :) Harmi kun lukuja ei näkynyt, olisi kiinnostanut tietää tarkemmin, mutta ehkä hyvä näin. Oli siinä puhelinnumero minne voi soitella, jos haluaa lisätietoja.

Tää unettomuus alkaa hiljalleen ottaa päähän, joka yö samanlainen. Nukahdan ajoissa, vähän ajan päästä kuitenkin herään ja pyörin monen monta tuntia, ylhäällä olen 6-7 aikaan, myös vapaalla.. Makuuhuone on pimennetty hyvin, joten valoisuuskaan ei ole syy tähän.

Piupiuu 13+0
 
Mirkku Ohh, tulee jo huono olo itelle ku luki tuon listan :x Toivottavasti olo ei pahene tuosta, ettei tarvis tosiaan lähteä halaamaan sitä posliinia! Mut luulis kyllä, et nyt jo olis alkanu pahoinvointia tuleen/oleen jos sitä ylipäätänsä tulis :)

Pamsku Onnea tyttölupauksesta! Sullahan on jo puolet takana odotuksesta, hurjaa! :O Vastahan sä plussasit :LOL:

piupiuu Mulle kerrottiin jotain lukuja puhelun aikana sikiöseulontaan liittyen, mut en mä nähny niissä mitään hyötyä. Siis siinä, et ne kerto viitearvoja yms, pääasia oli et poika on terve! :) Tosin mähän jouduin vielä lapsivesipunktioon puolen välin tienoilla, ja sillon mulle ei sanottu muutako et poika on "kromosomeiltaan täysin terve, eikä ole syytä epäillä kehitysvammaa". Riippuu kai niin hoitajasta, et kuka haluaa kertoa tarkemmin ja kuka ei :)

Kannattaa sanoa neuvolassa tosta unettomuudesta. On tärkeetä nukkua hyvin, et kroppa jaksaa sit koko raskauden ajan ilman ylikuormittumista. Yrttitee saattais olla hyvää ennen nukkumaanmenoa, ne yleensä rauhoittaa mieltä :)

Mitäs muuta teille kuuluu? :)
 
Tänään oltiin neuvolassa :) Ärsytti kun terkkari sanoi, että voi voi kun on näin aikaisessa vaiheessa tämäkin käynti. Tulee kuulemma nyt tosi pitkä tauko, kun on näin ajoissa kaikki otettu. Sanoi kyllä, että voi tohon väliin jonkun ylimääräsen ottaa, jos haluan, mutta selviän ilmankin. Sanoin jo puhelimessa ekaa päivää varatessa, että millä viikoilla luulen olevani ja vielä neuvolassa, koska olen ovuloinut. Tiesi, että kiertoni on mitä sattuu ja sanoin tuntevani ovulaationi varsin hyvin. Ei yhtään luottanut vaan varasi ajat laskien menkoista. Ultran mukaan olin ovuloinut sillon kun luulinkin. Tietysti äiti voi omiaankin selittää, mutta ärsyttävää, että mulle siitä sitten sanoo, kun vähän oma vikansa, että ei luota äitiin. Vähän valitti sitäkin, ettei paino ole lähtenyt nousuun. Ei kai kun oli sellaiset pahoinvoinnin tuossa yhdessä vaiheessa. Eihän tässä vaiheessa edes painon kuulu vielä nousta? Kyllä se paino kuitenkin alkaa nousemaan siinä muutaman viikon päästä väkisin joka tapauksessa.

Sydänäänistä varoitti, ettei välttämättä kuulu mitään, mutta samantien kyllä lähti kuulumaan ja vauva tuntui liikuskelevan, potkivan laitetta tai jotain, aika paljon :) Tuleekohan taas villi tapaus :D

Mukava valitusviesti :D...ehkä se terkkari oli oikeasti ihan asiallinen ja mulla vaan huono päivä ja otin kaikki negatiivisesti.

Mona Lisa 12+4
 
Oon mä siitä koittanut sanoa neuvolassa, mutta ei siihen oikein kommentoida mitään.. :kieh: No, loppuviikosta on taas neuvola-aika, niin täytyy sanoa kovemmin :) Mies saa auttaa, kun mukana kulkee neukkukäynneillä. Vasta toinen "oikea" neuvola-aika nyt, muiden asioiden vuoksi olen pari kertaa joutunut itsekseni käymään siellä.

Huh, tekipä tiukkaa sokerirasituksessa, mutta selvisin JEE :D Litkun juominen teki tosi pahaa, kun väkisin piti juoda ja koko pullo.. Meinasi ylös tulla pari kertaa mutta sain pidettyä sisällä. Aamupalaa sit sairaalan kahviosta :) Oli luksusta.
Toisen kerran sama rumba sit myöhemmillä viikoilla..

Piupiuu 13+1
 

Yhteistyössä