Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

piupiuu Oireita on hiukkasen. :) Tuntuvin on ehdottomasti se, että alavatsaa repäsee oikeen kunnolla liikkumisen jälkeen. Esimerkiksi, kun nousee ylös, niin muutaman sekunnin päästä jomottelee makiasti. Nännit on kosketusarat. Ja ilmeisesti mun rintoihin on ilmestyny pieniä finnejä (?) :D
 
Lääkärissä käyty, ultrattiin kans :)
Neuvolan mukaan viikkoja 8+1, lääkäri kuulosti epävarmalta aluksi, sanoi vaan että tuossa SAATTAA olla sikiö, ja että jos on, niin vastaa viikkoja 6+. Sitten sanoin että ovulaation mukaan nyt on 6+0 että ihan oikein näkyy. Bongasi sitten pienenpienen sykkeenkin :heart:
Uusi ultra viikon-parin päästä kun nyt oli niin pienet viikot ettei saat mittailtua.
Keltarauhanenkin näkyi oikealla puolella, syy oikeanpuoleisiin kipuiluihinkin selvisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Hopeakissa Hienoa saada sut tälle puolelle! Mullakin nuo alavatsan repäisyt oli ensimmäinen selkeä oire. Ne ehti jo mulla kertaalleen loppua, mutta viimeisen viikon ne on taas olleet riesana, ja sen verran ikävinä et pari kertaa on päässyt ihan älähdys kun olen erehtynyt aivastamaan seisoma-asennossa (ennaltaehkäisevä kumartuminen on ainoa, mikä ehkäisee sitä kipua mulla) :)

Pamsku Mäkin olen melko varma tunteneeni liikkeitä jo melko aikaisin, 13+6. Se tuntui samalta, kuin joku olisi sormenpäällä hellästi napauttanut kohtua sisältäpäin. Ensiksi tuli kaksi napausta, ja siinä kun mietin miehen kanssa, et olikohan nuo liikkeitä, tunsin toiset kaksi napausta. Siitä alkaa kyllä olla jo kaksi viikkoa, eikä mitään ole sen jälkeen tuntunut, mutta onhan se melko normaaliakin näin alussa... Onneksi on sentään kuultu sydänääniä tässä välissä, niin ei ainakaan ala pelottamaan, etteikö kaikki olisi kunnossa. Kyllä ne liikkeet varmana alkavat tuntua aktiivisesti lähiviikkoina :)

piupiuu Isot tsempit pahoinvoinnin kanssa! Reilusti vaan sairaslomalle jos yhtään on kuivuminen uhkana, toivottavasti sulla on reilua väkeä neuvolassa! Mulla sattui ekassa (keskenmenneessä) raskaudessa neukku, joka kuittasi pahoinvointini sanomalla, että "raskaus ei ole sairaus, kyllä sitä toiset pystyy normaalisti töissä käymään koko raskauden läpi", eikä kertakaikkiaan ymmärtänyt, että aina raskauspahoinvointi ei ole vain "pientä epämukavuutta". Tässä raskaudessa mut otettiin paljon enemmän tosissaan, sain neuvolatapaamisissa maata sängyllä ja hoitaja istui viereeni, sekä antoi lääkkeet jotta pääsisin mummoni hautajaisiin mahdollisimman hyvissä voinneissa. Hän oli sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi johtua turhan päiten kärsimään, vaan rajansa silläkin mitä on vain siedettävä.

Mä olen viimeisimmät tunnit viettänyt vaunuja vertaillen :D Melko ajoissahan tässä ollaan, mutta mä tiedän olevani kovin nirso ostaja kovin pienellä budjetille, joten oikeiden löytymiseen onkin varattava aikaa. Aloin tekemään vertailua alkuun hinnoista välittämättä, koitin määrittää mitkä olisi ne "unelmavaunut". Ei kai se mikään yllätys ollutkaan, kun sitten katsoin mitä ne unelmat maksaa, ja hinnaksi tuli 1200e. Kun pitäisi olla kevyet, pieneen tilaan kasautuvat, heittoaisaa ja pitkälle ihmiselle sopivat, helppo työnnellä kaupungilla shoppailessa mut myös survottavissa lumisilla teillä läheiseen automarkettiin... Ja tietty nätit :D Yllätys olikin sitten kova, kun löysin juuri himoitsemani vaunut myynnissä 3 vuotta käytettyinä samalla asuinalueella kuin missä itse asun, lähtöhintaan 130e! Nyt melkein jo stressaa, että saanko mä ne napattua hyvään hintaan, se olisi kyllä niin suuri helpotus tähän tilanteeseen!

Mosmos 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Neuvolassa terkkari ei voinu sairaslomaa kirjoittaa, mutta neuvolalääkäri kirjoitti muutaman viikon. Helpotti kummasti. Onneksi ymmärsi, eikä tentannut sen enempää,näkihän itsekin labratulokset.

Mosmos ompa kyllä kumma, et neukkutäti ei tajua että raskaudet on niin yksilöllisiä!

Omaa napaa vielä: Syömään onneksi pystyy jo suht hyvin, mutta kauhea työ saada ruoka pysymään sisällä, tärisen kylmähiki otsalla.
Mutta mitä tahansa pikkuisen vuoksi, hyvän asian takiahan tässä kärsitään :heart:
 
Moikka!!
Ihanaa lueskella täältä tota odotusajan jännitystä, ku tuntuu että itsellä se oli jo niin kauan aikaa sitten ku tää aika tuntuu kuluvan tosi nopsaa!!:O

Hopeakissalle erityis-suuret onnittelut plussasta!:)) ja mosmosille kans!!:)

Hehe, tuosta vaunuasiasta: me ostettiin brio singit käytettynä jo jollain vkolla 16 ku sattu olee huutonetissä ok-hintaan ja ollaan kyl oltu tyytyväisiä!:) kaukalon saa kiinni, kääntyvät etupyörät, kevyet, menee mein pieneen peugeotiin takaluukkuun, näppärät kaupoissa yms! Toki noista renkaista löytyy keskustelua ku ei oo ilmatäytteiset mut mun mielestä on ollu kyl tosi hyvät! Onhan noi emmaljungiin verrattuna sellaset tönköt mutta mä jotenki tykästyin näihin...

Johanna ja tirriäinen 5,5kk!<3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Tuun tännekkin panikoimaan :D
Menkkamaiset masufiilikset on kadonneet joten tietenkin ajatuksissa on vaikka sun mitä :D katosivat joskus 6+0.. Pieniä masunippailuja on kyllä välillä ja välillä isompia kipuja nivusissa..
Pahoinvoinnitkin hiukan ehkä helpottaneet, etoo kyllä lähes kokoajan muttei niin paljon kuin aluksi. Maha näyttää jalkapallolta :LOL: ja nännit aristaa PALJON. Oon kyllä ottanut tosi rauhallisesti että pitäisiköhän lepo sitten oireita kurissa..
Ei kai tässä mitään syytä paniikkiin ole...? :D

Piupiuu 6+4
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Onpa kiva, että saitte tän uuden pinon tehtyä ja keskustelu on taas aktiivista! :)

Hukkapiru En vissiin oo ehtinyt vielä onnitella, eli onnea pienestä pojasta!:flower:
Hyvä, että hänellä on kaikki hyvin! Ja tsemppiä oman toipumisen kanssa!:hug: Vaikka itselläni ei onneksi tullut kohtutulehdusta ja kaikki oikeastaan meni niinkuin pitäisi, oli se toipuminen silti yllättävän raskasta ja siinä kesti kauan. Nyt vasta tuntuu vihdoin siltä, että olen toipunut, enää pari raskauskiloa, eppariarvet ja raskausarvet muistona. Pakko siis varoittaa raskaanaolevia, että sitä tosiaan on kipeä synnytyksen jälkeen! Tuntuu, että missään ei oikein kerrota,kuinka kipeä sitä voi synnytyksen jälkeen olla. Esim. mahdolliset arvet voi olla tosi kipeitä hyvin pitkään ja jälkisupistukset ainakin minulla oli pahimpien menkkakipujen tuntuisia.

Hopeakissa Onnea oikein paljon! Ihanaa, että sinäkin saat oman pikkuisen!:flower:

piupiuuEi tarvitse panikoida! :D Minullakin loppu masukivut nopeaan ja pahoinvointikin vaihteli päivästä riippuen. Se on nii hassua alkuraskaudessa, kun sitä niin odottaa pahoinvoinnin loppumista, mutta kun on välillä hyvä olo, niin sitten sitä panikoi! :)

Johanna Mites teillä menee? Joko olette aloittanut kiinteät? Ja joko on uusi vauvakuume? ;)

-Annie ja mini (pian 3kk)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
No hyvä :D Onneksi etominen alkoi taas :LOL:
Tosi aaltoilevaa. Enimmäkseen sellaista, että tuntuu kuin vatsa olisi aivan täysi kokoajan, vaikka syönkin vaan pieniä määriä kerralla.. :D

Missä vaiheessa teille on tullut linea negra,jos on tullut? Mulla ilmestyi tosi varhain ensin napaan asti ja nyt se menee jo 10cm navan yläpuolelle.. :D
Tänään 7+0 "jo" ;)
 
Nyu
??.10.13....Nyu....24v.....OAS....1. lapsi

Eilen pärähti plussa testiin :). LA voi vielä vaihtaa kuukauttakin, kun plussa tuli tosiaan kp20 ja oli sen verran vahva, että pisti epäilyttämään josko tämä olisikin ollut kyydissä jo edellisestä kierrosta.
 
Nyu Jee! :) Onnea hurjana. Ja tiiäkkö, meillä on sama synnäriki! Oon tuolla lokakuisissa odottajien puolella ja siellä ei niiden 40 tyypin seassa ole vielä ketään muita OAS:ssa synnyttäviä. Saako kysyä, että miltä paikkakunnalta olet? :)

Ja tosiaan, laskurin mukaan mun LA on 9.10.2013
 
Nyu
Tänään soittelin neuvolaan ja sielläkin epäiltiin, että olisin jo viikoilla 6+5. Digitestikin näytti +3:a että kai se on uskottava että olen kokenut valemenkat tässä välissä. Eli vaihdetaanpa lasketuksi ajaksi sittenkin ??.09.13. Sain ystävänpäivälle ultra-ajan niin varmistellaan vielä :heart:. Olipas muuten todella ystävällistä palvelua, heti ensimmäisenä kysäistiin että miten voin ja onniteltiinkin. En sitten tiedä onnitellaanko joka neuvolassa ajanvaraajia, mutta itselle tuli ainakin tosi hyvä mieli :).

Hopeakissa: Onnea meille molemmille :). Asutaan Ylivieskassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Heips ja onnea Nyu! :flower: Uu, jännittävää - ensi viikon ultraasi ei ole enää pitkä aika. ;)

Täällä on nyt rv14+6 ja viikko sitten tuntu ihan selkeesti kunnolla liikkeitä.. tai no siis kunnolla ja kunnolla, mutta tunnistin ne vauvan liikkeiksi, en ilmavaivoiksi :D Ja niitä liikkeitä onkin tuntunut joka ikinen ilta, joskus päivälläkin ruoan jälkeen, kun makoilen hetken paikoillani.
iskiashermo temppuilee täällä ja toivonkin, että tää kipu vaan hellittäis, ettei menis koko raskautta tässä kipuillessa..


Kiva oli kuulla teistä Johanna ja Annie! :) Tosiaan, onko uutta vauvakuumetta ilmaantunut? ;)
 
Nyu
Hopeakissa: Pieni on maailma. Kappas jos osus vielä sama kätilökin neuvolan puolelta :D.

Olo on kyllä aika huono. Nännien ajatteleminenkin käy niin kipeää, että vedet tulee silmiin ja varsinkin näin iltaa kohden vihloo pitkin kylkiä ja alavatsaa. Päivällä sitten ällöttää ja huimaa. Tänä aamuna jouduin käymään kaikki housut läpi kaapista, ennen kuin löysin yhdet, joilla oli edes toivoa mennä kiinni asti. Joo, ei pitäisi valittaa kun ihan tarkoituksella on itsensä tähän tilaan saattanut. Toisaalta kamalan jännittävää kun ei ole ennen mitään tällaista kokenut, joku kasvaa tuolla sisällä ja siitä tulee ihan oikea ihminen <3.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Moi!!
Tuun tännekkin kertoilemaan ultrakuulumisia :)
Pahoinvointien hellittämisen jälkeenhän kuvittelin, että alkion kehitys on pysähtynyt ja muuta kamalaa. Kävin siis ekassa ultrassa jo 6+eikä silloin saatu otettua mittoja eikä mitään, kun viikot olivat niin pienet. Tänään sitten uusi yritys, voi luoja sitä helpotuksen määrää, kun näin ruudulla täysin erinäköisen ja "ISON" pienen <3 Pituuttahan oli huikeat 14,2mm ;D
Vastasi viikkoja 7+5 eli laskettuaikakin hieman muuttui, tuskimpa parin päivän heitto vaikuttaa mutta voisi silti päivittää 22.9. mulle :)
En voi lakata tuijottamasta pikkuisen kuvia, jotka saatiin mukaan.
Oon käynyt siis nämä kummatkin ultrat julkisella.

Mitä muita ultria nyt onkaan, ainakin rakenneultra ja vapaaehtoisena np ? Onko vielä joku ultra jossain välissä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyu
Nyu
Huhuh, nyt on vähän kurjat fiilikset. Ultrassa näkyi "kupla", joka tarkoittaisi että olenkin vasta viikolla 4. Ja tämä taas on vähän erikoista, koska viime viikolla digitestin mukaan hedelmöittymisestä oli kulunut yli kolme viikkoa ja siitä on jo yhdeksän päivää kun sain ne lähes tasavahvat viivat raskaustestiin. Sain lääkäriajan kahden viikon päähän tiistaille, että katsotaas nyt silloinkin vielä josko siellä joku kasvaisi. Mulla on kyllä pahat aavistukset ja jotenkin semmoinen olo, että on siellä joku joskus ollu, mutta on lopettanut jo kasvamisen :(. Pientä vuotoakin on ollut viime päivinä. Jotenkin kaikki raskausoireetkin hävisi sen siliän tien, eilen vielä oli paha olo ja ultran jälkeen ei mitään. Huomenna voi olla jo ihan eri fiilis, mutta nyt vetää mieltä matalaksi.
 
Nyu
Edellisistä kuukautisista laskettuna nyt olisi 4+3, mutta koska sain näin vahvan positiivisen tuloksen testiin jo kp20: Aijaa.com - 11732376
Siitä kahden päivän päästä tehty digitaalinen testi näytti jo 3+, joista päätellen neuvolassa oltiin ensi alkuun sitä mieltä, että tämä kyytiläinen olisi ollut matkassa jo joulukuusta. Eli tammikuussa olleet kuukautiset eivät olisikaan olleet oikeat kuukautiset. Ultrassa kuitenkin näkyi terveydenhoitajan mukaan neljän viikon ikäinen alkio, että ottaa tuosta nyt sitten selvää. Lääkäriajalla toivottavasti selviää oikeat viikot. Vuodot eivät ainakaan ole lisääntyneet ja raskausoireita on edelleen, että kaippa siellä joku edelleen on <3.

Ensimmäisestä neuvolakäynnistä jäi muuten todella paha maku suuhun :/. Hoitaja ei ensinnäkään edes esitellyt itseään. Ultraus sitten meni sillä tavalla, että vehjake tökkäistiin sisään ja hoitaja alkoi päivittelemään, miten siellä nyt ei ole sitä kahdeksan viikon alkiota vaan vain tuollainen neliviikkoiselta näyttävä kohta. Miestä hoitaja ei pyytänyt siihen viereen katsomaan ja koska koko ultraus oli sekunneissa ohi, ei hän sitten kerennyt siirtyä paremmille paikoille. Mieheni sai siis ensimmäisessä ultrauksessa katsella vain mun haaroväliä ja pieneltä vilaukselta näki hoitajan pään takaa jopa sen monitorin. Ultrauksen jälkeen hoitaja puheli vain keskenmenoista, että jos sellainen tulee, pitää soittaa. Meitä ei edes onniteltu raskauden johdosta, vaikka selvästihän minä raskaana olen, kun siellä alkio näkyi. Siksi varmaan mullekin tuli sitten niin vahvasti sellainen olo, että ei tästä lapseen asti päästä ja käynnin jälkeen ei voinut oikein tehdä muuta kuin märistä sohvalla loppupäivä. Kuvaakaan ei saatu meidän "kuplasta" mukaan :/. Koko homma oli viidessä minuutissa ohi, kun itse kuvittelin, että siellä vähän kyseltäisiin mun vointiakin tai vähän selitettäis yleisiä asioita tai edes jotain. Jotenkin tuli semmoinen olo, että ei meihin kannata vielä satsata kun ollaan niin alussa ja kun kuitenkin tulee se keskenmeno :mad:. Aion kyllä sitten lääkärikäynnillä pyytää, että haluan toisen terveydenhoitajan jos tullaan vielä joskus neuvolassa käymään.
 
Nyu Voi itku, millainen ultra-käynti. :( Meillä kun on se sama neuvolakin. Siellä tais olla Ykan alueelle kaks terkkaa, jotka määräytyy asuinpaikan mukaan. Meillä oli ihan päinvastainen tilanne heti alusta alkaen. Terkka oli mukava ja kyseli oireita ja edellisistä kuukautisista. Ultratessa mies pyydettiin siihen vierelle, kun tosiaan siellähän huoneessa se nojatuoli on siellä, missä miehelle on ihan väärät näkymät. Vaikka meidänkin ultrakuvassa oli vain pikkiriikkinen Murunen, saatiin silti onnittelut hymyn kera alkaneesta raskaudesta. Miten sulla sitte jatkossa on, että millon menet tarkistuttamaan tilanteen? Todella kurjaa elää epätietoisuudessa varmasti.. Voimia!
 
Nyu
Hopeakissa Mä vähän epäilen josko meillä olis eri terkat tai sitten mun naama ei jostain syystä miellytä :D. Reilun viikon päästä tiistaina on lääkäriaika ja toivottavasti parempi palvelu.
 
Nyu Se kuulostaa kyllä siltä, että erit on, ku meille se esitteliki itsesä alussa. Jos siellä sitte on rouva aurinkoinen ja rouva vittumainen. :D Jospa se sitten uudella kertaa menis paremmin ja saisit hyviä uutisia kuultavaksi! :)
 
Mietin tässä, että miten tarkasti noudatatte kaikkia juttuja siitä mitä saa ja mitä ei saa syödä? :)
Itse menen ihan maalaisjärjellä, mutta tuorejuustoja jostain syystä karsastan, vaikka olisivatkin pastöroidusta maidosta tehtyjä.

Pahan mielen on tänään (oikeastaan eilen) aiheuttanut kaverini, joka sai vähän aikaa sitten lapsen. Ärsyttää, kun kaikki mitä teen, on väärin tai kuviteltua. Hänellä itsellään ei ollut juuri mitään raskausoireita ja maha tuli myöhään näkyviin, joten minullakaan ei pitäisi olla mitään oireita eikä missään nimessä maha voi pompata ajoissa esiin.
Sekin on väärin, kun vältän tuorejuustoja ja olen tarkka maitotuotteista, joita käytän. Kuulemma stressaan turhasta (en stressaa edes näistä ruoka-asioista). Hänen käytöksensä tässä stressiä aiheuttaa :ashamed:
Tympii kyllä niin älyttömästi.

Helpottipa kummasti kirjoittaa asiasta ja pienet itkutkin tuli tirautettua tässä kirjoittaessa :D

Pahoinvoinnit jatkuu edelleen ja väsymys on jotain aivan kamalaa!! Ei selviä päivästä kaksilla päikkäreillä. Myös nälkä parin tunnin välein. Vatsa pömpöttää todella paljon, paino ei ole kuitenkaan noussut.. :)

Huh, taidampa painua takaisin nukkumaan, huomenna parempi päivä!
 
Nyu
Piupiuu En pahemmin noudata suosituksia, mielestäni siinä oli tarpeeksi urotyötä kun lopetin tupakoinnin enkä aio maistaakaan alkoholia koko odotusaikana. Myös maksalaatikon mussutuksesta olen luopunut (sitä kun saatoin syödä useamman kerran viikossa ihan välipalaksi :p). Toissapäivänä söin kylmäsavulohta ja tajusin vasta jälkeenpäin että eihän sitä ois saanu syödä. Ystävänpäivänä käytiin pihvillä ja tilasin senkin mediumina ja syötyäni kävi mielessä, että ois pitäny vissiin olla kypsä. Mies jo vitsailee että ilmiantaa mut neuvolaan kun olen raskausrikollinen :D.
Sillä on sillä kaverillasi varmaan kaikki nuo asiat vielä niin mielenpäällä että kokee tehtäväkseen neuvoa sinuakin, ärsyttävää varmasti. Mielenkiinnolla odotan yhden ystäväni kommentteja (hän ei ole edes ikinä ollut raskaana) kun oli jo nyt sitä mieltä että en saa kantaa kauppakassia autoon ja koirien lenkityskin on liian vaarallista...
 
Moikka!!:)
onnittelut uusille plussaajille!:)

annie: mukavaa kuulla sustakin!!:) miten teillä on mennyt?
Meillä alotettiin sormiruokailutekniikalla maistelut tossa 5kk iässä ja nyt meneekin sit jo aikamoisia satseja sapuskaa naamariin kolmesti päivässä plus 3-4krt tissiä siihen päälle! Koska te ootte ajatellu alottaa kiinteet? Onko sulla maitoa riittäny ihan hyvin? Joko on seuraava suunnitelmissa?;)

pamsku: joo, no kyllähän sitä kuumetta on ilmassa ollut, ja päätettiin jo ennen ku tyttö ees synty et uutta putkeen sit vaan, mutta eipä taida se kakkonenkaan tulla helpolla ku ei oo kuulunu eikä näkyny...:/ ehkäisyä ei olla siis käytetty lainkaan ja pupuiltukin on ahkeraan... Täytyy ehkä tilailla ovistestejä taas kaappiin ni näkee tapahtuuko täs kropassa mitään. Menkat ei oo alkanu, et varmaan sillä 2% mahiksella mennään... Yöimetystä ei oo ollu ku about kerran kahteen viikkoon siitä asti ku neiti oli 5vkoa ja muutenkin tisseilyä on ollu jo piiiiitkään vaan 6krt/vrk. Et joo, on tosissaan kuumetta!!!

Koskas sulla on rakenneultra?:) kumpi olis toiveissa?
Johanna ja tirriäinen 6kk2pvä<3
 

Yhteistyössä