Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

No nyt on täälläkin varattu neuvola, sain heti 15päivälle sen ja ultraankin sain neuvolan kautta ja se on 14päivä! :) Onneks ei tuon pidempi aika oottaa, mutta silti!! :D

Kuinka varhasessa vaiheessa teillä alko oireet?

KyyneltenHymy 4+4

Kyyneltenhymy mulla oireet (masunippailut,runsas valkkari ja pahoinvointi) alkoi paria päiviä ennen plussaa jo, eli joskus 3+ :D rajuimmat pahoinvoinnit oli 8-10 viikoilla. Niin ja nännit todella kipeät oviksesta lähtien ja sitä ovat edelleen :LOL: maitoakin taitaa tihkua hieman, en ole aivan varma mutta melko varma.
Nyt 10+5 alkaa olla jo voiton puolella ja elämä alkaa voittaa :)
Nyt vaan janottaa ja pissattaa kokoajan, väsymys ei ole enää niin pahana kuin jonkin aikaa sitten. Unohtamattakaan jatkuvaa nälkää.

Lihaa en pysty syömään :$ yök. Ennen tykkäsin kaikista pihveistä, nyt ei pysty edes vilkaisemaan.. :D Hedelmäpiltit on tosi hyviä välipaloja.

Öisin vaivaa taas todella levottomat jalat, täytyy kokeilla syödä banaani ennen nukkumaanmenoa, jos vaikka magnesium rauhoittaisi jalkoja.

Masu tuntuu kasvavan jo nyt kovasti, eteenpäin kallellaan oleva kohtu näköjään puskee sisäelimiä pois tieltä, tai jotain ;) En tahdo ajatella,että olisi sitä kuuluisaa turvotusta.. :D Todella hankalaa peitellä masua :whistle:
Raskausarpia tullut jenkkiksiin jo nyt muutamia pieniä, hoikka siis olen.
Mammafarkut on NIIN mukavia!!!

Oiskos tänne tarkotus sit lisäillä kuvia kasvavasta masusta? :)

Piupiuu 10+5

Viimeksi muokattu:
Miramei Onnea :heart:

Täällä eletty vähän hiljaiseloa pahoinvointien kanssa. Hetkeksi jo helpotti, mutta näyttäisi taas tulevan takaisin. Ei onneksi kyllä yhtä pahaa enään. Keskiviikkona nt-ultra :)...vähän tosin kyllä pelottaakin, jos kuulee jotain huonoa.

piupiuu onhan tietysti tuolla tuo raskausmahakuva pinot, mutta tuskin ketään haittaa, vaikka tännekin joku laittaisi kuviaan :) Täällä sen verran hiljaista kuitenkin tämä elo, kun niin vähän porukkaa.

Mona Lisa 9+5

Viimeksi muokattu:
Mäkin tykkäisin jos täällä olis kuvia kun ei tosiaan kamalasti tekstiä oo täällä :)
Koitan jos saisin mun pömppiksestä kuvaa tänne laitettua, olkoot sitten vaikka turvotusta, masu se on silti :LOL:
Nilkat turvoksissa lievästi, joka sitten vissiin sitä levottomuutta aiheuttaa öisin..

Piupiuu 10+6

Piupiuu kivahan se on saada alusta asti kuvia, huomataan mekin sitten kuinka se on kasvanu :) Ja loppuvaiheessa huomataan kuinka se on tipahtanu!
Mä kans poikaa oottaessa kärsin öisin kipuilevista ja suotavetävistä jaloista, mulla ei auttanu siihen kun runsas nesteen juominen!

Mä katoin kauhuissani eilen mahakuvia pojan ootus ajalta, ristus että oon ollu valas! :LOL: Loppuajasta en saannu sukkiakaan jalkaan ja muistan kun piti ostaa vetoketjulliset talvisaappaat että ne mahtu jalkaan, myyjä sullo mulle niitä kun en ite taipunu :LOL: Toivotaan ettei nyt käy niin! :D

piupiuu Aika iso ensimmäiseksi raskaudeksi :D, mulla nyt kyllä pahimpina aikoina näyttää aika samalta, vaikka olen vasta 9+6, mutta mulla onkin vatsalihakset löystyneet ensimäisen takia. Ensimmäisessä ei ollut näillä viikoilla minkäänlaista merkkiä, että vatsa olisi edes kasvussa :D Minäkin olin ja olen edelleen hoikka, joten vähän vaikea piilottaa.

Ei päästy viime kerralla loppuun asti, 34 viikolle, joten kyllä vähän pelottaa kuinka isoksi vatsa voi oikeen kasvaa. Mitään raskausarpiakaan ei ehtinyt tulla, joten saa nyt nähdä miten tällä kertaa. Tuolloin ei ollut mitään vaikeuksia missään asioissa ja vatsa oli oikeastaan aika pieni. Mitään keilapallo jalkovälissä tunnettakaan en "saanut" kokea :)

Viimeksi muokattu:
Mun kohtu on niin eteenpäin kallellaan että siitä varmaan johtuu että pompsahtaa niin nopeasti esiin :D mutta se kohtu on kyllä vielä häpyluun takana suojassa, ainakin pitäisi olla... En usko että olisin pidemmällä kuin 10+6, vaikka sydänäänetkin kuuluu aika paljonkin ylempää kun aiemmin.. No, antaa kasvaa kun painokaan ei kerta nouse ;)

piupiuu mulla taas saattoi olla taaksepäin kallellaan. Ainakin gynekologilla joskus sanottu, mutta raskaudessa en sitten muista. En muista muuttaako kohtu välillä asentoaan. joillain kuulemma saattaa kasvaa kohtu suuremmaksi nopeammin, vaikka vauva ihan normaalia tahtia kasvaisikin :) Onhan se kohtu jo joku greipin kokoinen näillä viikoilla. En tiedä, mitä se sitten normaalisti olisi kyllä. Joillain tietty turvottaa enemmän kuin toisilla :) Mullakin paino noussut vaan kilon ja tisseihin sekin on tainnut mennä :D...2 kuppikokoa jo kasvaneet.

On mullakin mun pikkutissit vähän saaneet enemmän muotoa jo ;)
Niin se oli, että kohtu muuttaa asentoaan aina välillä..
Ultraaja sanoi, että minut on kamalan vaikea ultrata :D
Ihmetyttää kyllä miten se paino ei nouse vaikka kokoajan syön :D Kyllähän sitä energiaa kuluukin.. :)

piupiuu On sulla jo komea vatsanalku! :) Mulla oli suurinpiirtein samankokonen maha joskus 25+ viikoilla, ja olin jo ihan hätää kärsimässä ku ei sitä saanu peitettyä mitenkään :LOL:

Ihana on ollut lukea teidän kuulumisia, kun kaikilla on menny alku hyvin :) Kertokaahan toki sit niistä ultrakuulumisistakin, kun ootte menossa! :)

Huoh hieman helpotti kun kävin lukemassa, että toisilla on onnistunut raskaudet pitkistä kierroista huolimatta, vaikka yritän olla stressaamatta ja murehtimatta niin kyllä mua vähän huolestuttaa kun mulla on ollut aika pitkiä kiertoja 38-40 päivään ja edellinen 72 päivää.. Ja yksi k-meno on takana senkin tarina on kyllä aika ihmeellinen kun mulle tuli silloin valemenkat ja sitten oli vain outo tunne ja tein testin ja sieltä tuli silloin haamu, mutta noin viikko siitä meni se kesken..
No nyt ei onneksi ole mitään valemenkkoja tullut, ei kyllä ollut mitään outoja tunteitakaan kunhan tein testin ja sehän näyttikin toivottua.. :heart:

Listaa päivitetty! :)

Tervetuloa susupala! Ja onnittelut plussasta! :flower: Mikäs kp sä plussasit? Mulla plussa tuli kp40 ja oli ollu clomit apuna siinä kierrossa ja kp11 ei näkyny mitään johtofolleja.. Mutta siis mulla oli ollu ovulaatio kp22, eli 9.11 ja 27.11 oli plussa rtestissä :)

piupiuulla tosiaan sievä pallomasu noilla viikoilla! :)

Mä nyt kirjoitteln tosi lyhkäsesti, kun masukki vaatii mua jo sohvalle pötkölleen, kun kiristää tuota vatsaa taas siihen malliin. Mulla siis pari viikkoa sitten alkoi supistelemaan, mutta neuvolassa ei oltu huolissaan, kun niitä tulee ja menee silloin tällöin - etenki, jos oon rehkinyt enkä oo muistanu levätä. Eikä supparit oo kipeitä - kiristää vaan.
Tosin tänään oli menkkamaisia poltteluita kyljissä ja meinasin alkaa huutaa apua, mutta se kipuilu meni onneksi ohi. Ja dopplerilla kuuluu sievät äänet ja vauva potkii, niin uskon kaiken olevan hyvin.
Tosiaan 17 päivää rakenneultraan - tää aika matelee! :headwall: Ei siinä siis, tiedän, että vauva on hengissä - eri asia sitten, onko mitään epämuodostumia jne ja sitten se jännittää, kumpi siellä on :)

• Tykkää
Reactions: susupala
KyyneltenHymy Nyt jo paremmin, oma vointikin on parantunut kummasti ja vihdoin alkaa tuntua siltä että elämä voittaa! :LOL: Poika kasvaa ihan hurjaa vauhtia, se täytti 27.2 2kuukautta, ja nyt 62cm bodyt on pieniä suurimmalta osin, ja potkareissa saa ihan surutta käyttää kokoa 68cm. Tuo tyyppi kasvaa ihan yli-inhimillistä vauhtia :| Muutaman kerran oon joutunu aika koomiseen tilanteeseen, kun on kysytty pojan ikää, ja oon vastannu et parisen kuukautta. "No EIKÄ oo, kai tuo kohta jo lähtee käveleen?" :LOL:

Ihanaa että säkin pääsit tänne puolelle! Miten teillä on alku sujunut? :)

Yhteistyössä