Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013




LA........Nimimerkki...... ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi...


19.7.2013

Mosmos......23......TAYS......1.lapsi

1.8.2013
JeNski91.....21.....OYS....1. lapsi

2.8.2013

Pamsku....22....EKKS....1.lapsi

22.9.2013
Piupiuu........22.......KAKS........1.lapsi

29.9.2013
Mona Lisa.....22.....???.......2 lapsi

9.10.2013
Hopeakissa......24......OAS......1. lapsi

29.10.2013
Lumihiutale92...20....SeKS.....1. Lapsi
Miramei.....25......??.....1.lapsi

3.11.2013
KyyneltenHymy...23....PKKS....2.lapsi

6.11.2013
susupala.....23....SeKS......1.lapsi

19.11.2013
Aadaz....21....KOKS...1.lapsi

25.11.2013
Laurushka....22.....NKL....1. lapsi

8.12.2013
Amalia89...23...??...1.lapsi

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


Ryhmäläisten odotusblogeja:

Haaveissa oma pieni
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, tein uuden pinon. Laittakaa omat tietonne mulle, niin saan laitettua niitä. En jaksanut alkaa käydä läpi tota vanhaa pinoa ja, kun en tiedä, kuinka moni kirjoittelee aktiivisesti täällä.. :)
 
24.9.2013......Piupiuu........22..........sairaalaa varmaankin KAKS,taitaa olla lähimpänä.........1.lapsi

Ajattelin sit kuitenkin tänne tulla sun kaveriks Pamsku, vaikka varhainen km pelottaakin, kuten varmaan lähes jokaista odottajaa. Nyt menossa vasta suunilleen 4+2.. Oikeella puolella masuvihlontoja tuolla aika alhaalla, melkein nivusessa ja tuntuu myös lonkkaluulle asti.
Mietityttää välillä että onkohan normaalia. Mutta ei satu koko aikaa, muutaman kerran päivässä vihlasee kunnolla ehkä 10sekunnin ajan.
Ensimmäinen ultra VASTA muutaman viikon päästä... Miten sinne asti saa pidettyä pään kasassa? :D
Keskellä alavatsalla myös pieniä tuntemuksia ja elohiiriä tai jotain tämmöisiä alavatsan seudulla :D
Kamalasti myös väsyttää ja etoo pitkin päivää,aamuisin pahimmillaan varsinkin jos on unohtanut iltapalan.

niin muoks siks tulin näin ajoissa tänne kun pakko saada jonnekin kirjoitella näitä tuntemuksia :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa piupiuu ja onnittelut plussasta! :heart: Mulle neukkutäti sano noista kivuista, että alkuraskaudessa tosi kovatkin kivut voit olla ihan normaaleja. :) Älä siis murehdi turhia, liika stressi pois! :) Mä ainankin yritin olla vaan onnellinen siitä saadusta plussasta ja ajattelin, etten mä voi sille km mitään, jos se on tullakseen :)
Ja nyt onnellisesti rv12+0, eli ns. riskiviikot takana :)

Nyt vaan muistat lepäillä, etkä rehki liikoja. :) JA NAUTIT! :flower:
 
Kiitos onnitteluista paljon^^

Uskomatonta, miten näistä vatsakivuista voi nauttia, mutta niin se on :)
Nautin siitä kun saan viikonloppuisin ottaa vaan rennosti työviikon jälkeen ja nautin myös tissikivusta ja tissien kasvusta!! ;) Ja haaveilusta että syyskuun lopulla saadaan oma pieni..... Fiilis on vahva kuitenkin, että kaikki menee hyvin.

Onko itselläs sitten ollut minkäänlaisia alavatsafiiliksiä? :)
Veikkaan että minulla on ihan keltarauhanen joka kipuilee.. :)
 
Joo, nautit vaan kaikista oireista mitä ilmaantuu! ;)
Mulla oli alussa (ennen plussaustakin) aika koviakin menkkajomoja, jonka takia luulinkin, että kyllä ne menkat sieltä vielä alkaa. Jomot vaihtu sellaseen pistelyyn/vihlaisuun ja jomot tulivat uudestaan nyt joskus rv 8+ jälkeen, kun kohtu otti vissiin aikamoisen kasvuspurtin.
Nyt alavatsassa on enemmänkin sellasta kipuilua, jos esim. aivastan, joutuu nostamaan vähänki jotain painavempaa tai teen jonkin äkkinäisen liikkeen. Kunhan tässä oppii sen, että hiiiiiitaaaaasti noustaan sängystä, eikä nostella lapsiakaan töissä niin mahottomasti, vaan jättää sen homman muille. :)
 
Jes, odottelinkin josko joku (hieman minua aktiivisempi) saisi aikaiseksi ryhmän jota voisi päivitelläkin, kiitti Pamsku!

Oon kaikkia yrityspuolelta plussanneita koittanut seurailla niissä ketjuissa minne kukin on mennyt, mut on ollut melko mahdotonta pysyä kärryillä kaikista eikä niihin "muiden ketjuihin" ole sitten viitsinyt kommentoidakaan... Mut siis hienoa, koitan itsekin päivitellä tänne kuulumiset edes pääpiirteittäin!

La mulla on 19.7.2013 ja tiedot olis Mosmos....23....TAYS....1.lapsi.

Mulla oli alkuraskaus aivan kamalaa oireoopperaa, ja nyt pahoinvoinnin ja muun vähentyessä on tilalle tullut aivan hullut alaselkä- ja lonkkakivut. Ensi viikolla valittelen näistä neuvolaan, ja katson josko saisin diagnoosiksi kenties löysää lantiota tms, jotta pääsisin vaikka fysioterapeutille saamaan hieman apua... Kivut on ihan jatkuvia ja kumartuminen ei ole onnistunut pariin viikkoon, huh. Odotin näitä kyllä vasta vikoiksi kuukausiksi, mutta kai mun kohtalona on saada mahdollisimman tuskainen raskaus :D Joo, ei tässä voi enää kuin nauraa :LOL:
'
Ai niin, ja kun meitä tulee todennäköisesti oleen useita ihmisiä ihan eri kohdissa raskauksia, olisiko hyvä idea "allekirjoittaa" viestit tänne niillä sen hetkisillä rv:illä?

Mosmos 14+1
 
Ompas täällä hiljaista :)

Kamalasti pelottaa että onko tuolla masussa nyt kaikki hyvin.
Tuulimuna pelottaa tai se, että on jokin muu huonosti :(
Testiviiva kuitenkin tummunut tosi kivasti, jopa rfsu-testeistä tykkään nyt paljon ;) Vatsa pömpöttää tai paremmin tätä kuvaa sana SOJOTTAA suoraan eteenpäin :D ja oireita on vieläkin, keltarauhanenkaan ei enää kipuile. Välillä menkkamaisia pieniä kipuja vaan ja joskus tuntuu kiristävältä jossain tuolla syvemmällä masussa.

Oon merkannut tuolla ekassa viestissäni vähän väärin päivät, huomenna alkaisi siis kuudes viikko. Oireiden perusteella taas alkaisi jo seitsemäs ja neuvolan mukaan kahdeksas :LOL:

Sekava kirjoitus, väsyttää kamalasti, zzzzzzz!

Piupiuu 4+6
 
Pamsku Pahoinvointien ja keskenmenon jälkeen selkä- ja lonkkakivut ei mua paljon sureta, näiden kanssa pystyy kuitenkin elämään normaalia elämää (vaikkakin välillä vähän irvistellen) eikä huolta lapsen hyvinvoinnista ole. Todennäköisesti nämä kivut tulevat vain ja ainoastaan pahenemaan, mut se ei haittaa, kun ekaa kertaa tuntuu hyviä asioita kuitenkin olevan enemmän kuin ikäviä. Kyllä mä jo uskallan väittää raskaudesta nauttivani :D

piupiuu Se oli kyllä ihan ihme juttu kun vatsa pömpähti noilla viikoilla oikeen kunnolla :D Mulla on maha edelleen saman kokoinen kuin alussa, ja nyt vasta alkaa olemaan oikea vauvamaha! Koko ei siis ole muuttunut mihinkään, mut muoto on ja se on ihan eri tuntunen.

Pidetään nyt sitten vaikka kolmisin tätä ketjua elossa kunnes muutkin löytää/plussaa tiensä tänne? :D

Mosmos 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Mona Lisa, 22 , 2 lapsi, 29.9

kai voisin tänne sitten siirtyä :) Nyt olisi 4+2. Piti hetken haahuilla, kun piti varmistaa, että ne plussat pysyy plussina. Ainakin tähän mennessä.

Koskas teillä alkoi pahoinvointi? Mulla ei ole yhtään vielä edes pahoinvointia. Paitsi jos tarkkaan alan miettiä, niin välillä tosi lievästi. Tissit kyllä tuntuu kasvaneen jo :D ja on kipeät.

Millon soititte neuvolaan?
 
Pahoinvointi täällä alkoi tosi pian, parina aamuna ennen plussaa oksetti kamalasti... :D oiskohan ollut 3+3 kun plussasin. Nyt 5+1 etominen on jo tosi pahaa.. Oireet huitelee viikon edellä..
Soitin neuvolaan aika pian plussattuani :)
 
Tervetuloa MonaLisa ja onnea plussasta!
Mulla pahoinvointi (ts. 24/7 etominen) alkoi rv5, jonka jälkeen olen edelleen saanut syötyä tosi huonosti. Jatkuu edelleen - ja aamuisin se perus oksentaminen hampaidenpesun yhteydessä. Jotkut aamut on parempia, toiset taas ei.
Ja neuvolaan mä taisin soittaa 2-3vkoa plussan jälkeen. Sinne kuitenkin saa ne ajat aika nopsasti, joten ei tarvi olla ihan mahottoman ajoissa liikkeellä :)

Täällä ollaan jossain ikikoomassa! mittasin eilen paineita, kun olo oli niin voimaton ja päätä koski ja huimasi - 56/88, eli alhaset paineet. olen nyt hyvällä omalla tunnolla syönyt lakuja, kun ne oloa helpottaa.
Dopplerilla alkanu kuulumaan vauvan potkut tosi hyvin. Oma sydän aina muljahtelee, kun kuulee ne iltaset jumpat :heart:
miten joku voi olla niin rakas, vaikkei häntä oo koskaan tavannutkaan kasvotusten?

Pamsku 12+6 (hihii, huomenna poksuu! 13+0!)
 
Mona Lisa Kiva kun pääsit mukaan! Mä soitin neuvolaan pari viikkoa plussan jälkeen. Ekasta raskaudesta joka meni kesken soitin heti plussattuani, ja tokalle kerralla meinasin olla alkuun hieman skeptinen. Pahoinvointi alkoi mulla tuntua selkeästi 6+ viikolla jolloin alkoi oksentaminenkin, ja 11+ viikolta eteenpäin on ollut ihan satunnaista enää.

Pamsku Ootko jo päässyt kuulemaan vauvan sydänääniä paljonkin? Entä ootko saanut sykkeitä mitattua? Meille neuvolassa mitattiin juuri sykkeeksi 160, ja pienen tyttötoiveen vuoksi tekisi mieli uskoa siihen, että noin korkea syke olisi vihje tytön odotuksesta :D Me saadaan 1,5kk:n päästä tietää sukupuoli, enkä mä malttaisi odottaa. Tarkkailen merkkejä sukupuolesta koko ajan, vaikka tiedän, että ne on ihan yhtä tyhjän kanssa. Jännittää vaan niin paljon!

Mosmos 14+0
 
Mosmos saatiin äänet kuuluviin rv9+0 kotidopplerilla :) ja kyllähän niitä tulee kuunneltua lähes päivittäin;) Sykkeitä en oo nyt viikkoon laskenu, mutta viimeeks oli 168, eli kaipa tuokin on aikasta nopea pulssi :D ..tyttöolo alkaa täälläkin hiipimään takaraivoon.. ;)
Millonkas teillä sitten onkaan ru? Meillä on 21.3 ja innolla odotan jos silloin sais tietää sukupuolen! Tiistaina meillä on neuvola ja NL ja siellä saadaan sitten tarkka syke :)
 
Pamsku Mä oon melkein yllättynyt itsestäni, että en ole kotidoppleria hankkinut enkä aio. Yleensä oon just sellaista tyyppiä joka haluaisi kaiken tiedon koko ajan, mut ehkä se keskenmeno sai mut ajattelemaan, et tietty tietämättömyys ei ookaan niin pahasta? Ainakin oon ollut ihan yllättävän rauhallinen tän raskauden suhteen! Ru meillä on 4.3. ja aion kyllä sukupuolen kysyä. Sen mä itse asiassa haluan tietää kovastikin, ja jos sattuisi, ettei se ru:ssa selviäisi, niin varmaan mentäisiin vielä yksityiselle.

Oon onnistunut tässä melkein neljän kuukauden aikana kerryttämään painoa vajaa kaks kiloa. Osittain varmana sen pahoinvoinnin vuoksi, jolloin piti olla tunnin välein syömässä jotain, tai vähintään juomassa mehua (ja tuoremehua menikin melkein litra päivässä, ei sekään varmaan painon hallinnassa auttanut :D). Toisaalta olen myös yllättynyt, kuinka paljon lapsi yms jo painaa tässä vaiheessa: Kohtu 250g, lapsivesi samaten, ja sikiö 100g, sehän on jo 600g! Ja nämä tissit! Kahdessa kuukaudessa on kuppikoko noussut kahdella, kai tämäkin jo vaa'alla näkyy? :D Neuvolassa sanottiin, et seuraavat pari kk tulee todennäköisesti olemaan ne kuukaudet jolloin paino eniten nousee, saa nähdä.

Mosmos 15+2
 
Kyllä vain! :heart: Täällä sitä minäkin saan nyt olla. Uskomaton fiilis..

Hopeakissa......24......OAS......1. lapsi

13.2. pääsen neuvolaan kurkkaamaan tilanteen ultrassa. Onneksi kuulivat pyyntöni, kun pelottaa. Se on siis vain pikainen kurkkaus-aika ja pitempi terkka-aika tulee tuosta ajasta sitten muutamien viikkojen päähän. :)
 
onnea Hopeakissa :heart:

Pamsku kotidoppleri kuulostais muuten hyvältä, mutta jotenkin on jäänyt käsitys (olen muistaakseni lukenut), että turha mittailu ärsyttäisi vauvaa (tai jotain muuta? en muista), kun koko ajan ollaan "häiritsemässä". En tiedä onko jonkun yhden ihmisen mielipide, mutta en ole siksi koskaan uskaltanut. Taitaa olla kyllä aika kalliitakin. Olisin varmaan koko ajan hysteerisesti mittaamassa :D

Neuvola jo 6+2 O:...eli viikon päästä. Sanoi, että lomien takia antaa jo noin aikaisin ajan. Enpä taida päästä kuulemaan sydänääniä sillon :/. Pahoinvointi on tullut kuvaan, mutta aika lievänä ja joka paikassa tuntuu haisevan. Olen myös koko ajan ärsyyntynyt.

Mona Lisa 5+1
 
Joku oli vissiin jotain kuulumisia kysellyt?

Poika voi tällä hetkellä hyvin, ja pahimman vaiheen yli ollaan päästy, eikä mitään vaaraa enää mistään hänellä ole. Syö hyvin, ja nukkuukin kohtalaisen hyvin ja hereillä ollessaan varsin tarkkaavainen pieni herra.

Oma kunto romahti kohtutulehduksen seurauksena, nyt odotellaan mitä seuraavaks tapahtuu sitten, ja missä järjestyksessä. Todennäköisimmin kohtua ei tarvitse alkaa poistamaan tai muutakaan, mut joku tuolla nyt on vikana edelleen.

Onnea plussanneille, ja varsinkin Hopeakissalle joka kaikesta päätellen on siirtyässä tälle puolelle ihan virallisesti :flower: :heart: Ihanaa että teitäkin vihdoin onnisti pitkän odotuksen jälkeen!

Mitäs muille kuuluu?
 
Hopeakissalle niin paljon onnea plussasta!! :flower:

On: oksetus jatkuu ja pahenee joka päivä, huomenna lääkärillä käymään ja ehkä jopa päästään kurkkaamaan pikkuista :heart:
Saa nähdä, joudun varmaan sairaslomalle jäämään kun ei työnteosta tule mitään. Normaalit kotiaskareetkaan eivät onnistu kun etoo niin kamalasti. Jos ei makaa vaan selällään niin alkaa oksentelu ja mitään ei tekisi mieli syödä..
Mutta ehkä se on vaan hyvä merkki :)

Piupiuu 5+6
 
Hukkapiru Kiitoksia kovasti! :heart: Mukava kuulla, että pieni poika voi jo paremmin. On se sinunkin tiesi ollut melkoinen.. Jospa kaikki kääntyisi hiljalleen paremmaksi ja tuo sinunkin oma tilanne asettuisi ja terveys kohenisi. Voimia!

piupiuu Kiitos. :) Melkosta huonovointisuutta sinulla. Osa siitä tosiaan kärsii ja uskoiski, että useimmat. Jaksuja!

Hopeakissa, rv 3+5
 
Kiitos, eiköhän tämä tästä muutamien viikkojen päästä helpota ;)

Tuntuu, kun olisi joku kestokrapula päällä :LOL:
Vaikeinta on se, kun on nälkä, mutta mitään ei tee mieli ja ajatuskin ruuasta saa yökkimään. Onneksi päivittäin pakotan itseni syömään aamupalan ja yhden lämpimän ruuan ja iltapalaa myöskin. Juoda koitan kans pitkin päivää paljon, ettei pääse kroppa kuivumaan, en halua tippaan :D

Pissanäytteessä viikko-pari sitten näkyi että ketoaineet ovat plussalla, joka tarkoitti minun tapauksessa kropan kuivumista. Siitä hetkestä päätin että nyt pakko väkisin syödä ja juoda :)

Onko hopeakissalla jo oireita? :) Mulla alkoi etominen jo varmaan 3+1, eli ennen plussaa !! Voiko toi ees olla mahdollista? :O Huomenna selviää ollaanko tässä pidemmällä, oon kylläkin melkein 100% varma oviksen ajankohdasta kun tikutin ja oireekin oli selkeät.. :) Pitkä kierto ja myöhäinen ovis, joten neuvolan laskelmatkaan ei ole luotettavat :)
 
Hopeakissa tää on niin mahtavaa, kun pääsit vihdoin siirtymään tälle puolelle! :heart: Mä oon itkeny ja ollu niin onnellinen sun puolesta, että tää oli kyllä mahtavin uutinen pitkään aikaan! :)

MonaL aika kumma, mistä tollasta kuulit? Tuntuu tosi oudolle, että dopplerista olis haittaa jotenkin sikiölle. Eikai niitä edes myytäisi suomessa, jos tälläisestä olis tieteellistä näyttöä? Googlettamalla en löytänyt mitään siihen viittaavaa. Ja kukaan tuskin istuu päivät pitkät doppleri mahalla. :D

Hukkapiru kiva oli kuulla susta! Mä kyselin tuolla edellisessä pinossa kuulumisiasi! Hurja alku ollut teillä, mutta onneksi nyt kaikki on paranemaan päin! :)

Mosmos mäkin mietin sillon ennenku doppleri lähti tilaukseen, että istusin varmaan kokoaika doppleri kädessä ja olisin hermoraunio, mutta ei. :D Mä kuuntelen sillon, kun on aikaa ja jaksamista kuunnella. :) Ihanaa se on, kun kotisohvalla voi kuunnella, mitä siellä kohdussa oikein tapahtuu, ja kohtahan (?) ne liikkeetkin alkaa tuntumaan, niin luulen, että doppleri jää kaappiin loppuraskauden ajaksi. :)

Liikkeistä puheenollen. Mulla on nyt parina iltana peräjälkeen tuntunut hipaisuja/ilmavaivojen tapaista kuplintaa alavatsalla, kohdun kohdalla. Oon miettiny, että ehkä ne vaan tosiaan on niitä ilmavaivoja, kun tuota ummetustakin on. Viikkoja vasta (tai siis JO) 13+3.
Huomenna on NL ja siellä päästään vihdoin mittaamaan se hemoglobiini. Mua vähän pelottaa, mitä se on. verenpaineet tosiaan alhaset 56/88 alimmillaan (viime mittauksella tänään kotona 59/91). Ekalla neuvolakäynnillä paineet oli 80/113.
Hirmuinen päänsärky 24/7, väsymystä jne. Miehelle tänään kitisin päiväunien jälkeen oksentaessani, että piruvie, kun päiväunille ei pitäs ryhtyy, mutta ei niitä ilman pärjääkään, kun väsyttää niin paljon! Siinä meni nyt tämäkin ilta ja pitää kirjottaa tällasellä ololla viimeviikon oppimispäiväkirjaa ja näytön itsearviointia, kun lusmuilin viimeviikon ja jätin homman tälle viikolle.. HUOH.
Maha mulla on pompsahtanut viikonlopun aikana. Tai siis omasta mielestä turvotus on laskenut, mutta on tullu niin paljon kyselyjä perheenlisäyksestä, että pakostihan toi on kasvanut.. :O Ja on tuo masu kiinteempi, sellanen kovempi kuin turvotus..
Dopplerilla tosiaan kuuluu kaikki potkut niin hyvin, että maha hytkyen nauran hälle. :D Ja hänen pulssinsa pari päivää sitten oli omalla laskutaidolla 156.
 

Yhteistyössä