Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

icy
Voi, paljon onnea Miramei!:heart: mahtava uutinen!

Me täällä myös onnellisina odotetaan pikkusisarusta pojalle, tosin ihan alussa ollaan rv5+3 =) uskomatonta, miten elämä yllättää, ensimmäistä yritettiin melkein 1,5v ja tämä pieni tuli matkaan hetimmiten...
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei ja Emby^
icy
Miramei Kiitoksia! Niin juu, taisinkin jäädä sinne listalle vielä vaikka pidinkin hiukan taukoa palstasta. Aika vähän on tullu tuonne lokakuisiinkaan kirjoiteltua kun melkein aina puhelimella surffailen ja se näpyttely on hivenen hankalampaa :D Ja tietty muutenkin vielä hiukan varovaisin mielin, jos tästä sitten innostuis enemmän kun on nt-ultrassa käyty :)
 
Nyu
Icy ja Miramei Hurjasti onnea ja tervetuloa :)! :flower:

Tein toissapäivänä ensimmäisen yövuoron plussaamisen jälkeen ja oli aika kauhea kokemus. Varsinainen valvominen meni ihan hyvin, en tuntenut itteäni liian väsyneeksi, mutta vaikeudet alko sitten kotona. Vuoro oli todella stressaava (hälyttimet anto vääriä hälytyksiä) ja kroppa ei vissiin oikein tykänny. Nukuin 5 tuntia ja heräsin aika koviin kipuihin. Säikähin jo että menee kesken. Pisti tosi ikävästi kohdun alaosaan. Näistä kun selvisin niin mies tuli herättelemään syömään ja koirakin tuli siinä moikkaamaan ja vahingossa raapaisi mua käsivarteen. Hermo meni jotenkin samantien ja ärähdin koiralle + huitaisin sitä kohti. Sekunti ja aloin rääkymään vaikka ei nyt mitään vakavaa tapahtunutkaan. Iso sementtipäinen palveluskoira tuskin kovin nokkiinsa ärähdyksestä ottaa, mutta tuli niin kamalan syyllinen olo, että piti itkeä tillittää ja kauan :D. Itkin niin kauan että alko jo naurattamaan. Pitää melkein tiistain lääkäriajalla kysäistä, onko mulla mitään perustetta kieltäytyä yövuoroista vai onko ne vaan kestettävä.

Alkaa jo pelottamaan lihonko ihan valas-mittoihin, kun tuntuu että parin tunnin välein pitää syödä. Onneksi nyt ei mitään kauhean epäterveellistä tule mässättyä kun kaikki rasvan/miedon makuinen etoo. Parina päivänä olen tehnyt "peruna"laatikkoa, jossa on isossa vuokallisessa kaksi pottua, kun esimerkiksi kinkkukiusaus pelkällä perunalla ei maistu millekkään ja ällöttää, niin on pitäny jatkaa parsakaalilla ja porkkanalla että saa makua ja väriä :p. Jatkuvaan syömiseen kun lisää sen, että aina fyysisen rasituksen jälkeen tulee alavatsakipuja, niin ei ole ihme että kiloja on tullut jo kaksi lisää... Jospa ainakin toinen noista kiloista olisi kertynyt tuonne tissiosastolle, ne kun on kasvaneet aivan valtaviksi. Paidat kiristää rintamuksen kohdilta ja viime viikolla piti käydä ostamassa uusia rintaliivejä. Totesin vain, että jos vielä kasvavat niin mun rinnanympäryksellä ei löydy enää isompia kokoja tavallisista kaupoista... Jos joku olisi mulle teininä rusinoiden kanssa tuskaillessani sanonu, että tulen ostamaan D-kupin rintaliivit olisi nauranut makeasti :D.
 
Itse en ainakaan vielä ole lihonut kiloakaan, normaalipainoinen olen siis (painoindeksin mukaan hieman ylipainoinen,mut lihasta on ;) ) vaikka joutuu jatkuvasti syömään jotain, parin tunnin välein. Mutta syön kaikkea terveellistä,ainakin yleensä.. :D
Sydänäänet dopplerilla saatu kuulumaan ekalla yrityksellä jo rv 9+2 <3

Piupiuu 9+5
 
pamsku: joo, no kyllähän sitä kuumetta on ilmassa ollut, ja päätettiin jo ennen ku tyttö ees synty et uutta putkeen sit vaan, mutta eipä taida se kakkonenkaan tulla helpolla ku ei oo kuulunu eikä näkyny...:/ ehkäisyä ei olla siis käytetty lainkaan ja pupuiltukin on ahkeraan... Täytyy ehkä tilailla ovistestejä taas kaappiin ni näkee tapahtuuko täs kropassa mitään. Menkat ei oo alkanu, et varmaan sillä 2% mahiksella mennään... Yöimetystä ei oo ollu ku about kerran kahteen viikkoon siitä asti ku neiti oli 5vkoa ja muutenkin tisseilyä on ollu jo piiiiitkään vaan 6krt/vrk. Et joo, on tosissaan kuumetta!!!

Koskas sulla on rakenneultra?:) kumpi olis toiveissa?
Johanna ja tirriäinen 6kk2pvä<3

Toivon pikaista plussaa sulle! :) Voihan se olla, että sun kroppa tosiaan on jossain synnytyksen jälkeisessä horroksessa ja jos menkatkaan ei oo vielä alkanu..
Ootko ajatellu ottaa lääkäriin yhteyttä? Jos sieltä sais vaikka jonkin keinon, että sain kropan taas toimimaan?

Meillä on RU 21.3, vielä pitkät 29 päivää :) Meille käy kumpi vaan, kunhan vaan saatais lapsi elävänä syliin saakka, ja varmasti saadaankin. Mies tosin toivois poikaa vähän enempi, että pääsis sen kanssa peuhaamaan jalkapallokentälle. :)


Täällä edelleen oireet on joinain päivinä voimakkaammat, jotkut päivät taas on parempia. Väsymys on useimpina päivinä väistynyt ja jaksankin kotona touhuilla kaikenlaista. Esimerkisi vauvan huoneen sisustuksen suunnittelu on ihanaa! :)
Vauva kasvaa ja liikkeet voimistuu päivä päivältä enempi. Ihanaa tuntea oman murusen potkut :heart: tätä mä oon oottanu!
Maanantaina olis neuvola ja kerrankin mulla on sinne ihan asiaakin. Mulla eilen nimittäin puutu vasen käsi olkapäästä sormiin saakka ja vaiva jatkuu edelleen. Kävin tänään lääkärissä ja nuori lääkärisetä oli vähän "emmää nyt oikeen tiiä" -tyyppiä. Jätkä katto mun refleksit ja puristusvoiman käsistä, tunnusteli selän lihaksia, onko jumia ja kaiken tän tutkimisen jälkeen sanoi "emmä nyt oikein tiiä, miten näitä pitäs tutkia, mutta tutkitaan nyt kuitenkii" !?! :headwall:
Tulehduskipulääkettä olis muuten määränny, mutta muisti, että oon raskaana, niin se ei onnistu. Määräs kuitenki vahvaa voltarenia, jota ei kantis käyttää raskauden aikana.. Ihan outo jätkä.
Ootan siis sinne neuvolaan, jos sais apua sieltä. Ikävä vaiva, vaikkei nyt hengenvaarallinen olekaan.

Muuten täällä menee hyvin! :) Maha kasvaa ja tuleva äiti on onnellinen! :heart:
masukuvaa rv 16+4


Ihanaa saada Mirameikin tälle puolen, toivon niin, että teidän pikkuinen jaksaa mukana menossa! :heart:

piuupiuu täälläkään ei olla ainankaan oman vaa'an mukaan yhtään lihottu, saas nähdä, mitä neuvolan vaaka sanoo maanantaina! :D

ja hei, miten mulla on menny ihan ohitse! Icylle kanssa mahtavan suuret onnittelut! :) :flower: Tänne vaan seuraan mukaan! :)

Terkuin Pamsku ja vaava 17+0 *POKS* :heart:


ja muuten. Sellainen tuli mieleen, että jos päivitettäs tota listaa aina tässä matkan varrella tänne kirjoitusten joukkoon? Niinku vauvakuumepuolellakin? Helpottas mun hommaa, kun porukkaa tulee lisää eikä aina jaksa käydä täällä :)
 
Viimeksi muokattu:
En ookaan täällä kurkkinu nyt hetkeen...

vau!! Onnittelut Mirkku!! etkö sä sanonukin tuolla yrittäjissä et nyt oli parempi plussata...?:) hieno homma kerrassaan ja peukut on pystyssä pikkuisen puolesta!:)

pamsku: moinen masu sulla kyllä on jo!:D kyllä sitä itekin olis tollasen halunnu jo tossa vaiheessa, mut mulla alko mun mielestä kunnolla näkyy vasta puolenvälin tienoilla...:)

...joo, oon kyl miettiny et voishan sitä jostain kysyä et mitä tälle kropalle vois tehdä, mut tuskinpa mitään ku kuitenkin imetän vielä, eikä kukaan varmaan ota tosissaan ku kert toi eka rinsessa on vielä noin pieni...:/ no, ei auta ku toivoa vaan, että me osuttais siihen kahteen prosenttiin joilla tärppää imetyksestä ja kadonneista menkoista huolimatta!:) ovistestejä kyllä ostin...;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pamsku
Nyu Sen verran voisin sanoa, että älä oikeasti ressaa sen painon kanssa. Mä ite vahdein jatkuvasti mitä syön, ja mullehan raskauskiloja ei tullutkaan ku about 6-7kg koko raskauden aikana. Vähintään tuo 6kg on PAKKO tulla, muuten voi käydä huonosti vauvan osalta, ei saa tarpeeksi ravintoa jne. Syö silloin kun siltä tuntuu, ja nauti siitä ruuasta mitä syöt. En sano sitä että "syö kahden edestä", vaan syö laadukkaasti ja terveellisesti täyttäviä ruokia. Niitä kiloja kerkeää karistamaan sitten synnytyksen jälkeen jos niitä "ylimääräisiä" tulee, raskauden aikana oman painonsa ja ruokansa ajattelu ja kritisointi ei tee hyvää! Voin ihan kokemuksesta sanoa, valitettavasti.

pamsku Kävinkin tuolta blogistas kattomassa noita kuvia, on sulla melkonen maha jo noilla viikoilla! Hurjaa, niin se aika vaan menee :) Ootteko miettiny et haluatteko kuulla sukupuolen rakenneultrassa, vai pidättäydyttekö jännityksessä loppuun asti? :)
 
Johanna toivotaan ja mä pidän peukkuja! :)


Hukkapiru niin tosiaan, en vastannutkaan siihen. Juu, halutaan tietää. :) En sitten tiedä, jos tyyppi pitää jalkansa siveellisesti ristissä eikä näytä jalkoväliään... pitääkö sitten mennä yksityiselle? :D
Masu kasvaa joo, mut mä vaan nautin siitä. Vihdoinki saa ostaa niitä mammavaatteita ihan tarkoitukseen! :)
 
Pamsku Äitiysvaatteet onki mukavia raskausaikana, jos tykkää käyttää :) Mä en henkkoht pitäny niitä ollenkaan ku vanhatki vaatteet sopi vallan mainiosti, mut totesin et henkkamaukan imetysliivit on aivan ihanat käytössä. Ne tukevammat liivit, ei ne lärpäkkeet. Käytän niitä vieläkin, vaikken ees imetä! :D Edullisetkin olivat, jos kehtaisin niin hakisin toisetkin :heart: Suosittelen vilkaiseen niitä jos sielläpäin vierailet :) Myöskin henkkamaukan imetyspaidat (t-paita) on ihan ykkösiä päällä, ja Boobin paidat on ihan loistavia!
 
Hellurei!
Mä tuun jo kurkkimaan tänne! Eilen ja tänään tehty selkeetä haamua testeihin, en tiä miten päin pitäis olla :D

Onnea teille muille odottajille ja onnea kaikille kellä on jo nyytti kainalossa! :hug:

Miramei:n kanssa taitaa olla la aika samoilla, ite katoin vau:n sivujen mukaan ja näytti 3 marraskuuta :)

Huomenna teen viel yhen testin ja sitten ajattelin ottaa ilon irti ja päättää etten pelkää vastoinkäymisiä! Vaan ku sais jotenkin varhaisultran itelle puhutta eikä tarvis yksityiselle mennä :D

KyyneltenHymy 4+0 ?!

Piti muokata päivät, en voi mitenkään olla 4+1niinku laskuri sanoo kun tänään vasta menkkojen piti virallisesti alkaa!
 
Viimeksi muokattu:
Kyyneltenhymy mulla näyttää vau.fi:n laskurin mukaan 4+4, mutta kun lasken oviksesta tänään on 4+1..kuitenkin uskon, että ovis tapahtui samana päivänä kuin ovisplussa, sillon ois 4+2.. mutta meen nyt ainakin ultraan saakka tuolla 4+1, mikä on oviksen mukaan meneillään. Toki sain ekan plussan jo dpo 9, eli rv 3+2.
Tässä uusin kuva tältä päivältä parin tunnin pidätyksellä (toki join sinäkin aikana):
Aijaa.com - rakkaus<3

Johanna sanoin, ois ollu rankkaa joutua inssiin ja aloittaa clomeja vahvempi lääke..
 
Nyu
Hukkapiru Painohuolet taisi loppua tähän paikkaan kun laskin huvikseni kalorilaskurilla paljonko sitä tulee syötyä "liikaa" päivän aikana. Vaikka sitä puputtaa lähes jatkuvaan, en saanut tälle päivälle kuin sata ylimääräistä kaloria ja tähän summaan mahtui yksi arnoldsin donitsikin :p. Ilmeisesti kun sapuska on terveellistä sitä saa syödä melkoisia määriä.
 
Nyu voimia sulle! :hug:

Joo pärähti se viivanen sinne testiin ja julistin itseni raskaaksi kunnes toisin todetaan! Rakas ystäväni närästys löys heti mut ja väsymys.. Muuten olo on mitä mahtavin! Ainakin tällä hetkellä kun nukuin pojan kanssa parituntia :LOL:

Mä oon sekasin ton vau:n laskurin kanssa, oon kyl aina luottanu siihen! Jos vaan elän sen mukaan pää kylmänä kunnes joskus neuvolassa/ultrassa korjaavat! Eikös tää oo passeli suunnitelma?

Elikkä tiedot ois KyyneltenHymy...23....PKKS....2.lapsi LA 3.11.2013Olipas jännittävä hetki kirjottaa tuo!

Oon ihan tärinöissä, ajatusmaailma ei pyöri missään, oikeestaan tuntuu ettei aivot edes toimi

Mut mä en ymmärrä tuota Vau sivun juttua enää.. Menkkojen piti alkaa maanantaina, eiks se sillon pitäs olla 4+0, mut Vau:n mukaan se on 4+1?! Olipas vaikeeta!

Pssst, sais joku laittaa Marraskuun pinon pystyyn (vinkvinks miramei ;) )

Lähempäs pesemään yhden kakkapyllyn! Saapi kyl poika opetella oleen vaipatta ennenkun toinen tulee!

KyyneltenHymy 4+1 tai 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Iltoja!!
Minä edelleenkin saikkuilen, saa nyt oikeastaan päivittäin olla pää pöntössä, tämän päivän pärjännyt onneksi yhdellä kerralla, jee :)
Alkaa kyllästyttää tämä saikkuilu, mut ei nyt voi muutakaan, pari kertaa olen tiputukseen saanut käskyn nestehukan takia..nyt pidän kokoajan vesipulloa mukana, että tulisi juotua.
Syöminen onnistuu jotenkuten, iltapäivästä pysyy sisällä paremmin kuin aamulla, joutuu tosin vielä illalla tekemään töitä,että ruoka pysyisi sisällä.
Alavatsalla tuntuu painetta ja välillä sellaisia "kiristäviä" ja repiviä kipuja, ei onneksi ole mitenkään erityisen tuskallisia. Naama myös kukkii, ikinä ennen ei ole ollut näppyläongelmia naamassa, todella harvoin ollut yksi finni kerralla :D

Eniten raskaudessa on yllättänyt nämä mielialojen heittelyt ja se, miten herkästi reagoin asioihin. Pienen pienet asiat v*tuttaa, ärsyttää, itkettää, ahdistaa, liikuttaa... Suurimmaksi osaksi mieli on kuitenkin hyvä ja olo onnellinen. <3

Piupiuu 10+2
 

Yhteistyössä