Kakskymppiset yrittäjät 2012

Mosmos: Kovasti tervetuloa joukkoon! :wave: Ja kiitos myös tsempeistä! ;) Mulla on itseasiassa saman tyylinen tilanne kuin sulla. Eli opiskelen myös amk:ssa ja toinen vuosi käynnissä, opinnot varmaan kestäis sen n. 4 vuotta, mutta aion joka tapauksessa (tietty mielellään raskauden takia) pitää jossain välissä vähän taukoa ja metsästää tuo motivaatio opiskeluun takaisin. :) Mies on vakkari työsuhteessa, tosin vielä koeajalla. Asumme omakotitalossa (sukulaisen) vuokralla, mutta kunhan mies saa lainan pankista, hän ostaa tämän tönön omaksi. :)

Edit.
Vähän omaakin napaa: Eihän se testi mitään luvannut ja arvasinhan mä sen. Mutta tyhmä kun olen, niin on vaan pakko testata...
 
Viimeksi muokattu:
SilverBride
Tervetuloa, Mosmos! Mullakin on amk kesken, ihan vasta ensimmäistä vuotta puurretaan.. Melkein kolme vielä jäljellä :D Mahdollisesta äitiyslomasta huolimatta aion kouluni ehdottomasti käydä loppuun ja valmistua tähän ammattiin, se tuntuu niin omalta :) Ja kyllähän monet käy koulua lapsienkin kanssa, en usko että se niin ylitsepääsemätöntä olisi. Jotenkin sitä niin kovasti lasta toivoo, ettei anna sellasiten "pikkuasioiden", kuten keskeneräisen elämän häiritä :D Vaikka ehkä jos minäkin oikasti olisin viisas odottaisin edes hetken.. Mutta kun ei malta! Kesällä ollaan menossa naimisiin, ja jos vaikka heti tärppäisi saisi mahan varmaan vielä neljännellä kuullakin sullottua tuohon kolttuun, mikä on kaapissa ollut jo hetken odottamassa ", Vuokralla mekin ollaan ja tullaan olemaan vielä ainakin kunnes valmistun, mutta pääasiahan on se että on asunto :)
 
KyyneltenHymyn kp:t päivitetty kohdilleen ja Mosmos lisätty listoille, tervetuloa! :wave:
Meillä on nyt tällä hetkellä puitteet niin sanotusti kohdillaan; oma asunto (saunallinen rivitalokolmio), yhteistä taivalta takana melkein 5 vuotta, koira ja molemmilla vakituiset työpaikat joista koeajatkin ohi jo aikapäiviä sitten..Mut en silti missään nimessä tuomitse esim.juuri opiskelijoita jotka raskautta yrittävät. =) Meilläkin kun yritys alkoi niin asuttiin vuokrakämpässä ja mulla sit työtkin silloisessa työpaikassa loppuikin lyhyeen.

ON: Se ois huomenna aamulla aikainen herätys ja pieni road trip kohti Kuopiota, kun mies käy antamassa näytteen :O Joko tuota miestä ei oikeesti jännitä yhtään tai sit se vaan peittää sen tosi hyvin..
 
Viimeksi muokattu:
Grill: kuinkas käviiii? ;)

plaah. Oon tällä hetkellä ihan sekaisin. Kun siis minä lopetin tuon koulun kesken tammikuussa. Ihan syystäkin siis. Koulu oli toisessa kaupungissa (päivittäinen ajomatka päälle 90km) eikä ala ollut mulle tarkoitettu.
No nyt hain uudestaan sitten, ihan omaan kaupunkiin ja sellaisille aloille, jotka oikeasti kiinnostavat minua.
No, asumme siis opiskelija-asunnossa ja muutto isompaan on tässä keväällä. Mutta, Loasilla saa asua vain opiskelijat. Mies valmistuu toukokuussa, ja jos minä tulisin vaikka kohta raskaaksi, ei kukaan ota kouluun raskaana olevaa. Ensinnäkin olisin 3kk raskaana jo valintakokeissa (kyllä musta näkee varmaan jo heti, että vauvaa odotan), ja koulun alkaessa (jos nyt tärppäisi) olisin jo 6kk raskaana. Joutuisin siis jättämään koulun tauolle heti syyslukukauden lopussa.
Asuminen Loasilla on halpaa. 600€ kuussa, johon sisältyy 65 neliötä pelkkää tilaa, kaksi makkaria, parveke, sauna, nettiyhteys, sähkö ja autopaikka.
Jos muuttaisimme jonnekin muualle 600€ hinnalla saisi yksiön - jos sitäkään.
Voi mitä me teemme... Miehelle eilen vaan heitin ajatuksena, että jos kuitenkin vauva antaisi odottaa itseään vielä.
Toisaalta taas - en voi enää odottaa vauvaa. Olen ollut kuumeissani jo monta vuotta, mulla on vaan tarve saada vauva - haluan olla äiti.
Kuunnellakko järjen vai sydämen ääntä?

Ja siis kyse tässä oli vain rahasta :D niin tyhmältä kun se kuulostaa. Kyllähän meillä olis sitten toukokuun jälkeen varaa asua ihan oikeassakin asunnossa... haluttas vaan päästä helpommalla.
Ja jos nyt tärppäisikin, niin yrittäisinkö silti kouluun vai jatkaisinko töitä?
Ja siis yks vaihtoehto vielä, että pysyisinkin vielä tän "entisen" koulun listoilla siihen saakka, kunnes se mahdollinen vauva tulisi (siis en oo vielä ehtinyt kirjottaa eropapereita ja mahdollista on myös pysyä koulun listoilla se pari vuotta?)

PLÄÄÄH. Kyllä se ihmisen elämä voi olla vaikeaa.

Tervetuloa mosmos :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :) Plussista onnea ja pahoittelut uuden kierron aloittaneille..
Itselläkään mkitään uutta ei ole tiedossa, ei tätiä. eikä edes oireita tädistä. saas nähä. aattelin odottaa ens viikon vioelä ja hakea terot sitten, jos täti ei tuu.
 
Miramei Sydämelliset onnittelut, ihanaa! :) :flower:

Sunflower Pahoittelut ja voimahalirutistus. :hug:

Grill Heti tuut kertomaan ko ehit, että mites kävi! ;)

Tervetuloa mosmos! :) Toivottavasti plussapuhuri nappaa sinutkin piakkoin odottavien puolelle. ;)

Meillä on tosiaan tilanne, että valmistun nyt toukokuussa ammattiin. Miehen kanssa ollaan menty viime kesänä kihloihin ja marraskuun alussa aloitettiin yritys. Asutaan vuokralla. Mies on tosiaan valmistumassa n. vuoden päästä ammattikorkeasta, että jos nyt tulisin raskaaksi, syntyisi pienokainen marraskuussa ja siten siinä olisi se puoli vuotta vielä miehellä opintoja jäljellä. Että nurinkurin mennään, kuinkas muuten, kun halu äidiksi ja isiksi on niin suuri ja aika tuntuu nyt juuri oikealta. :) Itse nyt sitten mietin, että mitäs seuraavaksi. Muita opintoja vai töitä? Katsotaan, käykö haikara kevään aikana ja sitten mietintämyssy syvemmälle pieneen päähän. Asiat järjestyy kyllä aina. :)

ON: Mietinpäs täällä, lienenkö ovuloinut lainkaan tässä kierrossa. Osaapa olla taas turhauttava tunne. Tosiaan, tissikipuhan se taas jälleen astui kuvioihin, minkä oon nyt yhistäny tuleviksi menkoiksi. Tuo edellinen 38 päivän kierto on laittanu mun arvelut mahdollisita oviksista ihan sekasin. Se on ollu joko viikko sitte, tai se on tänään tai sitte sitä ei oo ollu eikä tuu. Plaah. Limat, huhuu? Ei ole näkyny. Voi kiukku ja ketun marjat. :ashamed:

Ja minä kun ajattelin tämän olevan onnen kierto, kun on nro. 4, mutta ei.

p.s. Tämä ärsyttävä tutun tuttu, joka oli alun perin menossa abortin tekoon ja joi alkuraskaudessa ja ei pitäny raskautta minään, sai muutama päivä sitten terveen vauvan.

Kaikella kunnioituksella pitempään odottaneita kohtaan: Miksen minä saa jo syliin omaani? :'(
 
Hopeakissa itse mietin myös ovuloimattomuutta, kun kierrot pillereiden jälkeen olivat 39-41-33-39-38 niin masistelin juurikin saman asian kanssa. Mutta siis, jos lämmöt nousee niin kyllä se ovulaatio tapahtuu! Voimia sinne, try to think positive :)

Ja kiitoksia vielä kaikille onnitteluista! Onnea tässä tarvitaankin :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 1.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


ikuinenkuumeilija..kp35/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp40/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp36/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Miwwi ............kp29/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi
Grill................kp27/26-35............21v........yk5.................1.lapsi
JeNski91..........kp27/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp24/??...............19v........yk2.................1.lapsi
SilverBride.......kp23/28.................20v...........yk1.............1.lapsi

Kp 11->20


Hopeakissa......kp21/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Jnni................kp14/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp14/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Iippari.............kp14/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp12/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp5/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp4/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp3/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp2/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Pamsku Mä kannatan ehdottomasti vauvaa! :D Ihan varmana pystyt saamaan opiskelupaikan raskaanakin, ei se taida olla edes sallittua sinun opiskelupaikkaasi estää vauvan takia? Mulla on tuttu, joka on tehnyt nimenomaan niin, että on opiskelupaikan hankkinut jo vuosi ennen kuin oikeasti aikoi opiskella. Ja eikös noilla opiskelija-asuntosäätiöillä useimmiten ole semmoinen vuoden pituinen aika, jonka saa joka tapauksessa siellä asua vaikka ei enää opiskelisi? Ainakin valmistumisen jälkeen näin on, mutta vapaaehtoisesta lopettamisesta en ole varma. Mutta jos sulla tosiaan on sekin vaihtoehto, että pysyt vielä nykyisessä opiskelupaikassasi kirjoilla, niin mikäs sinua estää? Tsemppiä vaan! :p
 
Anteeksi että olen teitä pitänyt jännityksessä. On vain ollut vähän kiireinen aamu/aamupäivä. Noh, mulle kävi niin kuin ajattelinkin... Tai oikeastaan pahemmin. :D Oltiin jo sängyssä ja katsottiin telkkaria, päätin odottaa seuraavaa mainostaukoa ja keskustelu meni suurin piirtein näin:

Grill: Mennäänkö naimisiin?
Mies: Miksi?
Grill: No vaikka huviksi.
Mies: .....
Grill: No?!
Mies: ....
Grill: Mieti kuinka kiva tää päivä olisi, ei tarttis muistaa koko päivää kuin vaan joka neljäs vuosi.
Mies: Naimisiin olisi hyvä mennä karkauspäivänä, ei tarttis juhlia hääpäivää niin usein.
Grill: No ostatko sä mulle mekon vai sormuksen?
Mies: ...
Grill: Saa se olla vaikka kengätkin...
Mies: Mä ostan sulle sukat... Tai sukan.
Grill: No ei se käy!
Mies: Miksi?
Grill: No koska mä en haluu sukkia.
Mies: Mä ostankin vaan yhden.
Grill: No senkus, kunhan se sukka on sit kalliimpi kuin sormus!
Mies: ...
Grill: Tai sitten sä et halua olla mun kanssa loppu elämääs ja odotat vaan jotain parempaa...
Mies: Jos sä niin haluat ajatella. *kääntää kylkeä, alkaa nukkumaan*

Että näin meillä! No tänään (kylläkin ihan sattumalta) löysin toooosi kivan mekon ja ostin sen rahoilla, mitkä mies oli antanut mulle polttoaineeseen! :LOL:

Ja kun tää mun omanapailu ei vielä riitä, niin kerronpa tämänkin:
Mulla on toiveet nyt niin korkealla, että olisin raskaana! Aamupäivällä palaverissa tuli ihan älyttömän huono olo, kesti varmaan puoli tuntia. Sitten nyt kun pääsin kotiin, tuli kumman heikko olo vaikka kävin isovanhempieni luona kahvilla ennen kuin tulin kotiin... :confused: Eli täältä tullaan muuten todella kovaa alas!
 
Sunflower11
Seuraava joka päivittää tai sit muokkaa ni tälle päivää mulle kp 1, nyt vasta alko kunnon vuoto.

Grill, onpa tympeetä.. mä kosin kans miestä ;) se vaan nauro että kun 1,5v sitten kosin ja hän suostu ni eiks se riitä :LOL:
 
Grill Harmi et tuli pakit mut ainakin uuden mekon sait! :D Ja ehkäpä (toivottavasti) tuo miehen nihkee suhtautuminen johtuu vaan siitä et se haluu ite kosia jossain vaiheessa :)

Mä kans kysäisin mieheltä jo miljoonannen kerran et mennäänkö naimisiin, johon se miljoonannen kerran vastasi että joo. Hetken aikaa jo "pelkäsin" et se ois ihan tosissaan, et nyt vois mennä kihloihin et sillähän se ois sit selvä, mut EI käy! Kyllä mä vielä maltan odottaa et se kosii mua :D
MUOKS. Pidän itseäni tässä asiassa onnekkaana tyttönä, nimittäin sen lisäksi et mies ois suostunut kosintaan niin lupas se ostaa vielä mekonkin :D

Niin ja simppatesti meni nopeesti ja kivuttomasti (kiitos muutaman päivän selibaatin :D). Mies pystyi suhtautumaan onneksi aika pitkälti huumorilla koko hommaan..Onpahan taas yksi asia hoidettu, tuloksia odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Amalia: Hyvä että on testi takana päin. :) Toivottavasti olis kaikki kunnossa!

Niin ja Pamsku: Hankala tilanne sulla, mut jos sun mieli tekee johonkin kouluun niin totta kai sinne täysillä yrität! =) Eikä tuollaiset ulkopuoliset ihmiset vielä siinä 3-4 kk kohdalla voi osata varmaksi sanoa, miksi se sun maha niin pömpöttää. ;)

ON(sori...): Nyt harmittaa kun en ole pitkiin aikoihin mittaillut kehoni normaalia lämpöä. : / Olen sen viimeksi joskus yläasteella mitannut ja silloin taisi olla siinä 36,4 kohdilla. Äsken nyt mielenkiinnosta mittasin olisiko lämmöt koholla, mittari kertoi että 36,8. :confused: Paha nyt sitten mennä sanomaan, onko ne koholla vai ei. :D No tuli mitattua.

Olen ollut parina päivänä tässä myös tosi väsynyt, pitäis siivota mutta kun ei millään jaksaisi. Kaikki energia menee tuohon messu-projektiin. Jos vielä illan aikana ja huomenna saisin edes pientä perussiivoa aikaiseksi, olisin todella tyytyväinen!

Huomasin äsken myös, että poskeni on "sisäpuolelta" (eli suusta) ihan... miten sen kuvailisi... haavaumilla, mutta ne ei ole kipeitä. :confused:

Pelkään myös miten kestän, jos olenkin taas kuvitellut nämä oireeni (toki etovaa oloa ja väsymystä en voi pelkästään kuvitella)...

Ehkä nyt on vaan parempi, että alan siivoamaan ja yritän unohtaa kaiken. Testailen taas aamulla... :(
 
Tervetuloa joukkoon Mosmos!

Grill En syö macaa. Ne kivut tosiaan on kyllä aika kamalat. Hiljalleen pillereiden lopettamisen jälkeen kivut on joka kierrosta lisääntyneet...

Tohon opiskelu+vauva-asiaan. Itselläni sellainen tilanne että olen valmistumassa ammattiin parin kuukauden sisällä, töitä kyllä on tehty kokopäiväisesti jo kauan.Ei välillä muistakkaan että opinnot vielä hieman kesken :) Eli täälläkin vauvakuume on ollut yhtäaikaa opiskelujen kanssa.

Laskeskelin tossa muuten että mulla pitäis olla kp15

Ja taas lisää omaa napailua, ovisplussa on kyllä niin kateissa kuin vaan voi olla. Viime kierrosta sain plussan just kp15, nyt ei sitä havaittavissa...eli odotellaan
 
Pamsku, miun mielestä on tärkeintä kuunnella sydäntä. Tosta opiskelusta, meidänkin ryhmässä jäi yksi ensimmäisen vuoden ensimmäisellä lukukaudella jo äitiyslomalle ja toinen jää tän ensimmäisen vuoden keväällä. Eli ei mikään mahdoton yhtälö meidän koulussa tunnu olevan. Olen myös itse amk-opiskelija ensimmäistä vuotta ja reilu 2,5 jäljellä ja tässä sitä silti toivotaan vauvaa kovasti, vaikka opiskelut jäis kesken. Kuten SilverBridella, aion käydä kuitenkin opiskelut loppuun mahdollisesta vauvalomasta huolimatta, koska vihdoin on oma ala löytynyt.
 
Mä oon nyt ollut täällä taustalla, kun äitini oli käymässä meillä, niin ei ole ehtinyt kirjoitella. Oon kylläkin lukenut päivittäin. Tänään otin viimeisen terolutin. Nyt vain sitten odotetaan punaista joko plussan tai menkkojen muodossa. :D
 
Sunflower11
Tää siis ei ole loukkas todellaan kenenkään miestä (tai ketään naista kohtaan). Minusta vaan lapsen teko on isompi sitoumus kuin naimisiin meno!

Tosin ei kaikki naimisiin halua, meillä minä en ole niin innokas kun tuo mies siitä asiasta, mennään koska hän haluaa, itellä ei niin väliä. Eikä se ole siitä kiinni ettenkö rakastaisi tai haluaisi olla koko loppuelämää hänen kanssaan. Mies haluaa ja se on hälle tärkeetä ja koko perheelle halutaan sama sukunimi niin miksikäs ei sitten.

Ymmärsiköhän kukaan :D

Kyl nyt taas huomaa että on menkat. Kaikki ärsyttää ja sattuu.. Kaiken lisäksi flunssa iskenyt ja limaa riittää, samoin aivastuksia, yskää ja maaten ei oikeen voi olla kun tuntuu tukehtuvan. Astmahan mulla on ja tietty kortisonitabut jäi kotiin (mä siis yleensä kipeänä syön niitä ku hapensaanti vaikeutuu).. No kai se tästä..
 
Sun minäkin oon miettiny tuota asiaa ja oon ihan samaa mieltä, että lapsen teko on paljon paljon isompi asia kuin se, että mentäis naimisiin.

ON: Täällä siis tulivat eilen ne testit ja testasin eilen r- sekä o-testin. Noh, Ovistesti melko vahva plussa, raskaustestiin tuli puolikas plussa :LOL:
Mutta sunflower tuolla kuvia plussatesteistä vastas, niin se rtesti reagoi LH piikkiin.
Eli mulla olis ovulaatio.
Tässä on nyt vaan yks kummastuksen aihe. Eilen illalla testattu o näytti hailuraista viivaa - nega, ja sama tämänaamuinen. Mikä ihme se eilinen melko vahva plussa oli?? PLAH.

mosmos, Grill ja minssu kiitoksei vastauksist! :) Eilen miehen kanssa puhuttiin tästä ja miehen kysyessä sitten, että yritetäänkö me edelleen tehdä vauvaa sanoin, että kyllä me yritetään. Kyllä tää lapsiasia on mulle niin tärkee. Ja aion kyllä hakea kouluihin, käydä haastatteluissa ja aloittaa koulun/siirtää aloitusta vuodella, mikälisikäli tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 2.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


ikuinenkuumeilija..kp36/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp41/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp37/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Miwwi ............kp30/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi
Grill................kp28/26-35............21v........yk5.................1.lapsi
JeNski91..........kp28/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp25/??...............19v........yk2.................1.lapsi
SilverBride.......kp24/28.................20v...........yk1.............1.lapsi

Kp 11->20


Hopeakissa......kp22/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Jnni................kp16/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp15/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Iippari.............kp15/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp13/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp6/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp5/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp4/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp2/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
SilverBride
AMK-opintojahan voi Pamsku lykätä kahdella vuodella ilman sen kummempaa syytä. Eli kun paikan saa, niin voi ilmoittautua poissaolevaksi vaikka kahdeksi peräkkäiseksi lukuvuodeksikin. Käsittääkseni lisävuosiakin voi harkinnan mukaan saada. Mutta siitä sitten en tiedä, miten eri opiskelija-asuntosäätiöissä suhtaudutaan poissaololukukausiin. Tavallaanhan sitä kuitenkin ollaan koulussa :) Samaa mieltä Grillin kanssa, ei kukaan voi vielä 4 kk:n kohdalla sanoa varmaksi onko toinen raskaana voi onko vaan muuten pömppis :D Se on sitä kriittistä aikaa, kun ei uskalla onnitella eikä kehtaa kysyäkään. Noloa olisi onnitella ilmavaivoista :DD

Nyt on magneettikuvaus takana ja oikea yritys voi alkaa :) Kauhea tunne tuli eilen siellä putkessä maatessa, että mitäs jos olisikin raskaana tietämättään ja vauvaa sädetetään ja myrkytetään varjoaineilla, kun joka paikassa oli silmien korkeudella isoja punaisia lappuja, joissa sanottiin että jos edes epäilet olevasi raskaana ilmoita siitä hoitajille. En kyllä epäillyt, mutta jotenkin varjoaineen kohdalla tuli ikävä tunne.. No, kohtahan tuo selviää. Ja oireista tiedän että menkat on kyllä tulossa, yöllä voi kylkeä kääntää kun tisseihin saattu :D Kauhee jos sitten kun on raskaana tissit on yhtä kipeet ensimmäisen kolme kuukautta kun keltarauhanen toimii.
Mutta eiköhän sekin olisi melko pieni murhe sitten siinä kohtaa :)
 
Sunflower: Ymmärsin sun pointin ja olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä. Mutta ajattelin varmistaa oliko sulla ajatuksena myös että jos et voi sitoutua puolisoosi, niin ei kannattaisi lastakaan tehdä? Vai menikö tää kohta mulla ohi?

Pamsku: Hyvä juttu! :)

SilverBride: Sitten vain tositoimiin! =)

ON: Tein aamusella testin ja negahan se oli, yllättäen! Oikeastaan halusin jo luopua toivosta, etten taas pettyisi, mutta kas kun taas kymmenen jälkeen tuli hirmu huono olo... :( En haluaisi testejä tuhlata, mutta kai se on huomenna vielä iltapäivällä pakko varmistella ennen illan viettoa.
 
Mä luulen olevani samaa mieltä Sunflowerin kanssa :D Kyl musta itestä tuntuu et tuol sängyssä kiljuva poika on meidät loppuelämäksi sitonut yhteen ja vahvistaa meidän "kolmen liittoa" koko ajan. Naimisiin haluan varmaan virallisuuden ja juhlan takia, en niinkään pysyvän rakkauden koska uskon että meillä se jo on.
Lapsi on mun mielestä vakavampi asia, sitä ei koskaan voi sysätä sivuun jos siltä tuntuu. Avioliiton voi purkaa helposti ja sillä selvä se suhde, lapsi tuo ikuisen sitoutumisen.
Tajuukohan kukaan!? :D

Haluan hermota! Kiitos.. *piip* *piip* *piip* nuo *piip* päättäjät tuolla jossain korkeammalla pallilla *piip! Kodinhoidontuki lyhennetään 2vuoteen! Haistakoon *piip*! Mies mua koitti lohduttaa ettei se menis läpi, mut ainahan niitten *piip* ahaa ideat menee läpi, varsinki ne mis ei oo päätä eikä häntää.. Saa nähä mitä sitä alkas tekeen jos (ja kun) tuo päätös tulee voimaan!? *piip*!

Mut nyt meen siivoomaan, veljen tytöt tulossa yökylään, saa nähä mitä siittäkin tulee. Isompi neiti on kaks päivää jo huutanu "en halua kyyneltenhymylle, en halua" "mua ei saa jättää sinne" "siellä on kissoja" "en halua".. Joo, riemulla odotan :D Uskon et kaikki menee hyvin, alkukankeutta tytöllä koska ei oo ollu missään ennen yökylässä ja joo, pelkää kissoja. Onneks meijän kissat viihtyy saunan lauteilla.. Mutta nyt moppi käteen!
 
Sunflower11
Sunflower: Ymmärsin sun pointin ja olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä. Mutta ajattelin varmistaa oliko sulla ajatuksena myös että jos et voi sitoutua puolisoosi, niin ei kannattaisi lastakaan tehdä? Vai menikö tää kohta mulla ohi?
Siis en mä sitä niin tarkoittanut.. Ilman naimisiinmenoa voi hankkia lapsia, ei se tarvii sitä naimisiinmenoa, mutta kun joskus lukenut (en täältä) et miehet ei suostu naimisiin koska se on niin "lopullista" mutta voi sit lapsia tehdä niin se tuntuu omalta kohdalta hassulta. Onhan sekin mulle ainakin lopullista.

Miten tuntuu vaikeelta yrittää ilmaista itteensä varsinkin nyt kun pää on täynnä räkää :D
 

Yhteistyössä