Grill: kuinkas käviiii?
plaah. Oon tällä hetkellä ihan sekaisin. Kun siis minä lopetin tuon koulun kesken tammikuussa. Ihan syystäkin siis. Koulu oli toisessa kaupungissa (päivittäinen ajomatka päälle 90km) eikä ala ollut mulle tarkoitettu.
No nyt hain uudestaan sitten, ihan omaan kaupunkiin ja sellaisille aloille, jotka oikeasti kiinnostavat minua.
No, asumme siis opiskelija-asunnossa ja muutto isompaan on tässä keväällä. Mutta, Loasilla saa asua vain opiskelijat. Mies valmistuu toukokuussa, ja jos minä tulisin vaikka kohta raskaaksi, ei kukaan ota kouluun raskaana olevaa. Ensinnäkin olisin 3kk raskaana jo valintakokeissa (kyllä musta näkee varmaan jo heti, että vauvaa odotan), ja koulun alkaessa (jos nyt tärppäisi) olisin jo 6kk raskaana. Joutuisin siis jättämään koulun tauolle heti syyslukukauden lopussa.
Asuminen Loasilla on halpaa. 600 kuussa, johon sisältyy 65 neliötä pelkkää tilaa, kaksi makkaria, parveke, sauna, nettiyhteys, sähkö ja autopaikka.
Jos muuttaisimme jonnekin muualle 600 hinnalla saisi yksiön - jos sitäkään.
Voi mitä me teemme... Miehelle eilen vaan heitin ajatuksena, että jos kuitenkin vauva antaisi odottaa itseään vielä.
Toisaalta taas - en voi enää odottaa vauvaa. Olen ollut kuumeissani jo monta vuotta, mulla on vaan tarve saada vauva - haluan olla äiti.
Kuunnellakko järjen vai sydämen ääntä?
Ja siis kyse tässä oli vain rahasta
niin tyhmältä kun se kuulostaa. Kyllähän meillä olis sitten toukokuun jälkeen varaa asua
ihan oikeassakin asunnossa... haluttas vaan päästä helpommalla.
Ja jos nyt tärppäisikin, niin yrittäisinkö silti kouluun vai jatkaisinko töitä?
Ja siis yks vaihtoehto vielä, että pysyisinkin vielä tän "entisen" koulun listoilla siihen saakka, kunnes se mahdollinen vauva tulisi (siis en oo vielä ehtinyt kirjottaa eropapereita ja mahdollista on myös pysyä koulun listoilla se pari vuotta?)
PLÄÄÄH. Kyllä se ihmisen elämä voi olla vaikeaa.
Tervetuloa
mosmos