Kakskymppiset yrittäjät 2012

Kävin eilen illalla vain ihan pikaisesti täällä lukasemassa, niin jäi muutamat jutut vielä kommentoimatta...

Nemppis: Vähän vois vaikuttaa siltä, että joku olisi kyydissä! =)
Edit. Jaa kirjoittelin sun kanssa samaan aikaan... Pahoittelut! :(

Iipparille paranemisia! :hug:

Niin ja Pamsku: Kyllä mäkin sen testin varoiksi tekisin! :) (noo, olenkin testien suurkuluttaja ;))

Sunflower: Plöööh... :( Pahoittelut!

Miitt: Kerrohan sitten miten käy! :popcorn:

ON: Siis on tämäkin kivaa! Aina välillä katson kun neloselta tulee aamuisin klo. 9.30 ohjelma "Vauvan tarina", se on mun mielestä ihan kiva ohjelma ja paljon erilaisia tarinoita taustalla ym. :) No nyt sitten eilen ja tänään olen alkanut itkemään varmaan kolme kertaa sen ohjelman aikana. Siis ihan eri syistä esim. kun se lapsi syntyy tai perheen tarinalle. Siis mitä vitttt? :D En mä nyt yleensä näin tunteikas ole! Ehkä tämä vain enteilee, että täti saapuu viikon päästä.... :kieh: Ei se kyllä ennen ole näin aikaisin tulostaan ilmoittanut, yleensä mun tunteet alkaa heittelemään samana päivänä kun ne alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower Pahoittelut! Toivon kyllä kovasti, että teidän pitkä yritys jo vihdoin palkittaisiin plussalla!:hug:

Miramei Mulla tuli mieleen, että oiskohan sun ovis ollut sittenkin myöhemmin kuin luulit?! Muistan, kun kesällä kun aloitin täällä yhdellä kävi niin, että se oli saanut ovisplussan ja noin parin viikon päästä se alko tietty testaan raskautta. Silloin ovistestit näytti plussaa, mutta raskaustestit negaa. Eli sillä olikin ovis n. 2 viikkoa myöhemmin kuin se aluksi luuli. 2 viikon päästä siitä raskaustestit näytti plussaa. Testaahan taas parin päivän päästä uudestaan, niin ehkä se viiva on jo siihen mennesä vahvistunut! ;)

Miitt Olo on ollut hyvä, mikä toisaalta on hyvä, mutta taas toisaalta ei jännittäis niin kovasti, jos ois tosi selkeät oireet. Oon tavallista pirteämpi, eikä oo hetkittäisi nippailuja kummempia tuntemuksia. Nälkä on kyllä tosi kova lähes koko ajan, mutta tänään en aamulla meinannu saada mitään alas. Tuuhan sinäkin tästä kierrosta plussanneisiin!=)

Nemppis Pahoittelut! Älä luovuta, sillä minäkin plussasin vasta yk10! :hug: Ja meillähän jätettiin yk10 kaikki taktikointi tauolle, eli ei ollut mitään ovistestejä, greippejä yms. käytössä (vain vitamiinit, eli foolihappo ja d-vitskut) ja pupuiltiin kun siltä tuntui/ehdittiin. En kyllä voi kuitenkaan sanoa, että oltas "unohdettu" yritys, vaan oli se vauvakuume kova, vaikka "lomailtiin" yrityksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Annie kyllähän tuo kävi itelläki mielessä! Soitin kuitenkin jo neuvolaan, sen verta tummalta tuo tämänpäiväinen viiva näyttää! Huomenna tees vielä testin, mut kyllä alan jo uskoa, että nyt se on menoa, toivottavasti seuraavat 9kk!!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Tää tilas nyt sitte netistä ovulaatio -ja raskaustestejä +foolihappoa. Silleen ihan vahingossa vaan eksyin sinne tilailemaan.

Nemppis haliit :hug: tiedän niiiin tuon tunteen mikä sulla on nyt! (meillä tosin yk4, kuukausia sitäkin enemmän)

btw. jos ajattelee kuukausina meidän yrityksen, niin nyt on menny 5kk jo! Ja minä luulin lokakuussa, että se vauva olis jo tässä vaiheessa tuloillaan ja kesällä ei tartteis häpeillä läskejään...

Grill kuulostaa niiiin lupaavalta! ;) pidän peukkuja ja varpuleita pystyssä, jotta olis teilläkin nyt tärpännyt!

Ihanaa mirkkuuuuu :heart:

Mie en nyt jaksa selailla tuonne taaksepäin, kun keskusteltiin niistä kaupungeista.. Mie haluisin tietää, että onks täällä ketään lappeenrannasta?
Ja mistä muualta porukka on?
Täällä on nyt hiiirrrrveen iso lumimyräkkä.. :( Eipä sitä tänään sitten lähdetäkään lenkkeilemään auringonpaisteeseen..
 
Miramei: Ihan mahtavaa! :heart:

Pamsku: Noh... Niin kuullostaa mut... En vaan haluis liikaa toivoa, kuitenkin tipun taas korkeelta. :( Mut ei kai tälle mitään voi, sillä mennään mitä eteen annetaan.

Mä asun... Satakunnassa. =) En kerro tarkemmin. Mun blogista kaupunki saattaa paljastua. :D
 
Mies, etkö halua joutua naimisiin karkauspäivänä? - varaudu näin

Toivottavasti tuolta linkistä löytyvää tietoa ei meillä huomenna tarvittaisi, sillä ajattelin illan hämärtyessä, mahdollisesti jo sängyssä ollessamme, ohi mennen tuolta ukkoseltani kysästä että mennäänkö naimisiin. Ihan mielenkiinnolla haluan nähdä mitä se sanoo ja jos sanoo tiukan "ein", pistän sen ostamaan mulle mekon! :D Kangas ei käy, mitäs on lyönyt hynttyyt yhteen tälläisen ompelutaidottoman kanssa! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Grill neljä vuotta sitten radiosta kuulin, että miesten kannattaa oikeasti panostaa siihen hamekankaaseen, sillä kalliskin hamekangas tulee halvemmaksi kuin vaimo :D

Veikkaampa, että moni mies pitää kosimista "miesten hommana".
 
Grill oikeesti aiot kosia huomenna?! Vau! :) Tuskinpa vastaa kieltävästi, mut jos nyt niin sattuu käymään et haluaa tosiaan ite kosia niin saatpa ainakin jotain kivaa itsellesi :D

Mä mietin vaan et jos vähän säikyttelis miestä ja tekis jonkun kynttiläillallisen jne..tai mietin kyllä sitäkin et jos vaan menis ja kosis ite, mut en uskalla ottaa sitä riskiä et tuo suostus enkä sais koskaan kokea sitä kun mies kosii, tässä asiassa oon aika vanhanaikainen :/
 
Miramei: No niin, sen puolesta olen sen töninyt jo varmaan kumoon! :D

Amalia: Enpä nyt tiedä voiko tuota ihan kosinnaksi sanoa, mutta jos suostuu niin aina vaan parempi mulle! :) Sanoisin sitä lähinnä tiedusteluksi. ;)
 
Grill: uuu ;) Tulethan heti informoimaan meitä, miten kävi?

Mulla polttelee mahaa; voi tosin johtua ihan mistä vaan. Laskeskelin ja tutkiskelin sitä kuukautispäiväkirjaa - pari viimestä kiertoo menkat ovis on ollu kuukauden toisella viikolla keskiviikkona, menkat alkanu 12 päivää oviksen jälkeen. Eli ajattelin käydä tikuttamaan ovista tuossa sunnuntaista 4. maaliskuuta eteenpäin. :) Nyt ajoissa.. toivotaan, että on apua. Ja kuten varmaan huomaatte, että hautasin ne toiveet siitä plussasta het alkuunsa :D Ei mulla oo yhtään sellanen fiilis..

Ja hei, millonkas sitä foolihappoa kantsii alkaa syömään? Tänään tilasin, niin kotiin se saapuu ehkä ylihuomenna? Ja kp olis sillon 12... Alotetaanko sitä syömään kierron ekana päivänä, oviksen aikaan vai onko sillä mitään väliä?

No oli miten oli.. minä painun nukkumaan - ihanniinku normaalit ihmiset.
 
Tulin vain nopeasti kertomaan, että tänään se on todistettu digillä eli: Raskaana1-2 eli "ovisplussa" ei ollutkaan sitä mitä luulin. No ultrassa selvinnee :)
Kiitos ihanaiset tuesta!:heart: Minäkin Annien tavoin taidan täällä hieman pyöriä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna88
Grill no mut onnea matkaan tiedustelureissulle ;)
Aargh, mäkin haluan kihloihin ja suunnittelemaan häitä..Meillä siitä on puhuttu jo monta kertaa ja mä oon "kosinut" miestä varmaan 45 kertaa ja hän on myös asiasta puhunut mut haluaa kuulemma odottaa sopivaa hetkeä kysyä..Laittais vähän vauhtia nyt siihen hommaan! :D Ai minäkö malttamaton..

Miramei onnea!

Pamsku sitä foolihappoahan ois muistaakseni hyvä olla syöty jo muutaman kuukauden ajan ennen plussaa, eli aloita vaan ihan milloin vain :)
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 29.2

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


ikuinenkuumeilija..kp34/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp39/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp35/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Miwwi ............kp28/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi
Grill................kp26/26-35............21v........yk5.................1.lapsi
JeNski91..........kp26/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp23/??...............19v........yk2.................1.lapsi
SilverBride.......kp22/28.................20v...........yk1.............1.lapsi

Kp 11->20


Hopeakissa......kp20/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Jnni................kp13/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp13/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Iippari.............kp13/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp11/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp4/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp3/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp2/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp1/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Miramei Ihanaa, onnea!:flower: Kiva kun on nyt useampi suht samoilla päivillä plussannut ja suunnilleen yhtä pitkällä oleva, niin on vertaistukea!:) Ja joo, on sulla kyllä ovis ollut myöhemmin, sillä minä sain raskaana 2-3viikkoa, kun menkat oli pari päivää myöhässä.

Pamsku
Amalia on oikeassa, eli kannattaa heti tänään aloittaa sen syöminen ja sitä syödään joka päivä ilman taukoja.

Grill
Onnea kosintaan/tiedusteluun!=)
 
Miramei: Onnea! :flower:

Pamsku: Siis minäkin oon syönyt noita raskausvitamiineja (missä on mm. sitä foolihappoa) koko yrityksen ajan. Eli ala popsimaan vaan! :)

Kiitos vaan kaikille tsempeistä! :) Harmi kun ette oikeesti tiedä minkä kanssa oon täällä tekemisissä! :D Mutta illalla sen näen miten suhtautuu. ;)
 
Miramei Onnea!
Saatiin sittenkin sama määrä plussia tälle kuulle kuin oli tammikuussakin:)

Sunflower Pahoittelut.

Omalla kohdalla ovisplussakin on kateissa. Yritän pitää toivoa yllä, että se tulis vielä tässä parin päivän sisällä. Muuten kierto venyy edellisiin verrattuina. Niin ja kävin siellä lääkärissä ja sen mukaan kaikki kunnossa. Uutta yritystä vaan kehiin. Tuntui jotenkin turhalta käynniltä. Jos kaikki on kunnossa niin mistä sitten johtuu esim. ne kovat menkkakivut joiden takia joutuu kipupiikin päivystyksestä aina hakemaan. Nyt lopetan näitten omien asioiden jauhamisen :)
 
Sunflower: Huh huh! Yk16... :( Voimia! :hug:

Jnni: No voihan... : / Syötkö sä jotain macaa tms? Mulla se auttoi menkkakipuihin, kun ne paheni heti kun lopetin pillerit.

Ajattelin että voisin testata vielä tänään, vaikka omien tietojeni mukaan elänkin vasta dpo 10:tä. Mutta koska en saanut ovisplussaa se on saattanut olla monta päivää aikaisemminkin kuin oletan ja on jo neljänä päivänä mahassa repinyt hetkittäin niin pahasti että... Ja mulla olisi lauantaina tiedossa alkuillasta "ilmaisen viinan -bileet" ja sen jälkeen olisi tarkoitus tehdä kaverini kanssa jotain kivaa (alkomaholin kera) joten en usko että pystyn ottamaan, ilman että teen parit testit ennen lauantaita. Vai olenko vaan taas liian hätäinen? :D
 
Aattelin kirjottaa vielä tälläsen kuvauksen tästä kierrosta, jos jollain sattuu kiinnostaa. :)
Eli jos miettii tätä kiertoa, niin pupuiltiin huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin..
Aloin syömään Gelee Royale -kapseleita viime kierron lopulla ja mies alkoi syömään samoja kapseleita, sekä sinkkiä. Perusvitskut ollaan otettu aikaisemminkin.
Tässä kierrossa maca jäi kaappiin ihan sen pahan maun takia
Ja ihan tuoreita greippejä oon syöny, mulla on tullu niihin himo. Aina, kun sellaisen syö, piristyy ihan tolkuttomasti!
Lisäksi oon pitäny tarkkaa päiväkirjaa lämpötiloista ja limoista..Ovistakin tikuttelin, mutta en oo kyllä yhtään varma onnistiko, sillä vaikuttaa, että ovis tapahtui myöhemmin kuin luulin (tai sitten kaksi ovista tässä kierrossa).
Keinoja on siis ollut käytössä, mutta laiskasti on peitto heilunut, siksi en mahiksiin ihan täysin uskonutkaan! Tulipas sepostus :D
 
Mä oon nyt koittanu pähkäillä! Eikös mulla pitkäs olla kp4 menossa, kun sunnuntaina menkat alko? Päivittäjä voi siis huomisen listalle laittaa kp5 :)

Miramei onnea paljon plussasta :flower:

Sunflower jaksuja! Eikös teil oo pian se lääkärin aika? Vai oonkohan menossa ihan jossain muussa ihmisessä!? :confused:

Tääl on liha-peruna laatikko tulossa uunissa, salaatti odottaa valmiina ja viel pitäs paistaa tuoretta leipää ruokapöytään :) Aamu menikin kärvistellen tuleeko migreeni vai ei, ei onneks tullu, eilen oli sama homma!
Itellä jatkuu pahoinvointi : / Pelkään kuollakseni uutta ulkosta vaikka ei verenvuoto samanlaista ole kun sillon! :(
 
Hei kaikille!

Olen tässä jo puolen vuoden ajan aina säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt kurkkimassa teidän yrittäjien ketjua, ja nyt on kyllä ihan pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja liittyä mukaan :D Voin heti alkuun sanoa olevani autuaan ymmälläni kaikista teidän lyhenteistä ja systeemeistä, mutta yritetään! Lyön nämä faktat pöytään heti nyt etten innoissani unohda: Mulla on menossa kp 3, kierron ollessa noin 30-32 päivää. Ikää mulla on 22 ja ensimmäinen yrityskerta ensimmäistä lasta lähtis nyt tästä!

Tää päätös hankkia lapsi on ollut mulle erityisen vaikea, sillä elämäntilanne on vähän siitä "perinteisesti hyvästä tilanteesta hankkia lapsi" poikkeava. Ensinnäkin, mulla on vielä amk-opinnot kesken, vasta puolessa välissä. Eli jos tästä nyt sattuisin raskautumaan, olisi mulla edessä koulun ja lapsen yhteensovittaminen, huh... Toiseksi, mä olen koko pienen aikuisikäni sairastanut paniikkihäiriötä ja vaihtelevantasoista masennusta, ja olo on tietysti epävarma, että olenko mä nyt ollenkaan kelpo ihminen lasta kasvattamaan. Toisaalta nuo henkiset ongelmat on vaan lisännyt mun halua tehdä tämä: Mä kaipaan pois jatkuvasta suorittamisesta ja urakeskeisyydestä, ja uskon ja toivon, että elämän prioriteetteihin keskittyminen tekisi musta oikeasti entistä onnellisemman ja tasapanoisemman ihmisen. Ja kaikeksi onneksi mulla on tässä tukena ihana avopuoliso/kihlattu. Yhdessä ollaan oltu kaksi vuotta, ja hän on ehdottomasti sellainen ihminen, jonka kanssa lasten hankkiminen tuntuu luontevalta. Hän on aina tukena mun pahimpinakin hetkinä ja tukee mua silloinkin kun itse heittäisin itseni jo ovesta pihalle :p

Mun elämäntilanne ja tuttavapiiri on vähän sellainen, että tukea näille lisääntymishaaveille on ollut vähän vaikea löytää - tai pikemminkin en halua tätä yritystä vielä kenellekään paljastaa. Ehkä mä vähän pelkään saavani negatiivisia reaktioita siitä, että olen vastuuton hankkiessani lapsen tällaiseen tilanteeseen. Itse mä kuitenkin olen sitä mieltä että tuolla ajatusmallilla koskaan ei tule hyvä aika. Musta tää päätös tuntuu oikealta :) Olisi todella kiva kuulla teiltä, että minkälaiseen elämäntilanteeseen olettekaan sitä lasta hankkimassa, onko esim. opiskelut ohi, koti hankittu, naimisiin päästy ja talous mallillaan, vai teettekö mun tavoin asiat vähän "väärässä järjestyksessä"?

Grill Pakko vielä tähän oman avautumisen loppuun toivottaa kosio-onnea :D Itsekin kosin tuota omaa miestäni viime syksynä, ja suostuihan se! Ihan hirveän yllättynyt se kyllä oli, kun ei siitä oikein oltu puhuttukaan, jotenkin vaan oli itsestäänselvyys molemmille, että lopulta naimisiin päädytään. Olisi se siis varmana minua jossain kohden itsekin kosinut, mutta malttamaton kun olin ja halusin sen sormuksen sormeen, niin kosin itse! Ihan hiukan on kuulemma ollut miehellä ego koetuksella kun on tutuille kertonut, että nainen kosi, mutta pääasiahan on, että kihloissa ollaan yhteisestä halusta.
 

Yhteistyössä