Kakskymppiset yrittäjät 2012

Päätin eilen unohtaa ovistikut ja mennä tästä eteenpäin omien tuntemuksien mukaan...katsotaan myöhemmin sitten mitä tuloksia se tuottaa :)

-es- Tervetuloa joukkoon!

Pamsku Nettiä selaillessa sain sellaisen käsityksen, että yleensä ne ovulaatiot sitten tapahtuu muutaman päivän erolla toisiinsa. Jos siis ovuloi jostain syystä kaksi kertaa samassa kierrossa.
Miten luotettavaa tuo tieto on onkin sitte eri asia :)
 
Teil on nyt menny päivittäessä KP:t sekasin. Mulla tänään KP 19, eli siis nyt sunnuntaina. :)

Täällä yks kamalan kipee, pikkuhiljaa alkaa lääkkeet tepsiä, PAITSI tohon mun selkään joka naksahti sitten perjantaina ja siitäkin saatiin päivystysreissu. HUOH. Ja Foolihappoakin aloin maanantaina popsimaan. :)
 
itse en kokenut tikkuja hyödyllisiksi, käytin niitä muutaman kuukauden, ilman tulosta. muutaman kerran ollut menkat myöhässä mutta sieltä ne vaan aina pettymyksenä tulee.
tosin voisi taas ruveta kokeilemaan tikkujen kanssa kun ei ilmankaan tuota tulosta. katsotaan vielä muutama kuukausi mitä tapahtuu :)
 
Hiphei ja tervetuloa uusille! :)

Mulla on ollu tässä vähän hoppusta niin en oo kirjotellu mitään.. Ensin iski mahatauti ja sitten on ollu sellasta härdelliä, et oksat pois! Mahataudin jälkeen mulla on ollu joka hemmetin ilta pahoinvointia, eilenkin meinasin lenkillä oksentaa. Mies jo eilen sano, että kyllä siä masussa nyt joku on meitin mukana, mutta ehei. Johan se täti kohta häipyy ja testin tein sillon muutama päivä ennen kun se saapui.. Mistähän moinen olotila voi johtua? Mun oli siis eilenkin mentävä ysin jälkeen sänkyyn pötköttään kun teki niin pahaa.

Mulla on taas päänsisäinen pulma :D Tähän asti en oo siis tikutellu, oon monta kertaa päättäny, että ens kierrosta. Niinkun viime kierrossakin taisin mainita, että ens kierrossa sitten, mutta mutta... Mä en oo ihan varma. Kertokaahan mulle kokemuksia ja mielipiteitä. Kannattaako se? Tokihan mua kovasti kiinnostaa koska se ovulaatio tapahtuu, kun mulla aina ne rinnat aristaa viikon verran ja luulen, et sinä aikana, mut ei mitään hajua missä välissä! Toinen pulma, yrittääkö ilman mitään vitamiini, maca tms "apuja" vai niiden kanssa. Ja jos niin minkä. Huomaattehan, että mä todellakin meinaan plussata tässä lähiaikoina :D
 
Huh, pakko jakaa vähän omia kuulumisia ja tuntemuksia...

Mä olen luonteeltani melko perfektionistinen ja hieman kontrollifriikki, ja kun mä nyt päätin haluavani lapsen, haluan mä tietää kaiken ja nyt heti! Mä kävin jo kirjastossa hakemassa läjän kirjoja raskaudesta ja olen jo lukenut juttuja myös synnytyksestä ja lapsen ensimmäisistä kuukausista. Koitan kyllä vakuutella itselleni, että kaikki selviää kyllä aikanaan, ja että mulla on edessä oikeasti pitkä matka ennen kuin mikään noista asioista on ajankohtaisia, mutta en vain voi itselleni mitään! Ehkäpä tämä on kuitenkin ihan kelpo tapa käsitellä tätä jännitystä ja innostusta. Ainakaan en lörpöttele asiasta vielä tutuille enkä raasta miehen hermoja kyllästymiseen saakka :D
Mulla on tässä yrittämisen aloittamisessa tullut pari hetkeä, jolloin tän asian "suuruus ja lopullisuus" on jotenkin kunnolla iskenyt. Ensimmäiseksi se, kun näin omat faktani tuossa yrittäjien listassa sai mut ihan pyörälle päästäni ja ajattelin vaan, että nytkö mä ihan oikeasti meinaan tehdä tän?! Sit toiseksi, kun ostin apteekista ovistikkuja ja kotona luin sitä käyttöohjetta. Mä olen aina arvostanut korkeaa koulutusta ja ollut olevina niin itsenäinen ja tasa-arvoinen nainen, että mun oli vaikea nähdä itseni naisena joka kohta pissailisi tikuille tietääkseen milloin ovuloi!

Mulla on oikeasti tapana tällaisissa suurissa elämänmuutoksissa pyrkiä olemaan täysin kontrollissa, mutta faktahan on, että tässä raskautumisen yrityksessä onnistuminen on pitkälti tuuripeliä. Mä varoitan ja etukäteen, että olen varmaan todella rikki kun en raskaudukaan heti tästä kierrosta, tai saati jos se menee kesken!

Mä taidan nyt palata noiden raskauskirjojeni pariin, kaipa tämä alun obsessio tästä vielä laantuu :D
 
mosmos; ihan alussa kun aloitimme yrittämisen, luin kirjallisuutta, lehtiä,nettikirjoituksia, raskaudesta, synnytyksestä, äiteydestä ja mitä enemmän luin sitä enemmän halusin. Sitten iski todellisuus, mitään ei tapahtunut, turhauduin, sain paniikkikohtauksia/ ahdistuskohtauksia (itkeskelyä); töissä ja kotona.. Ja erään tälläisen itkukohtauksen jälkeen esimies töissä sanoi: mene kotiin et ole työkunnossa. Ja eikun lääkärin juttusille, viikko sairaslomaa ja ohjeeksi lääkäriltä ajattelu omasta tahdosta. Uusi työpaikka ja uusi alku sai minut voimaan paremmin. Tahtoni tulla äidiksi ei ole muuttunut mihinkään luen edelleen juttuja, mutta perspektiivini asiaan on muuttunut täysin, kyllä vielä tulen raskaaksi ja pääsen äidiksi, stressaaminen ei auta yhtään. Päin vastoin vain pahentaa asiaa. Onnea teidän yritykseen, toivottavasti on parempi tuuri kuin meillä. :heart:
 
-es- Tuota minä ehkä eniten pelkäänkin, että onnistun stressaamalla vaikeuttamaan raskaaksi tulemista tai siitä nauttimista. Mullahan on jo ihan entuudestaan paniikkihäiriö, ja kevät on muutenkin mulle stressaavaa aikaa. Olen koulussa jäänyt syksystä alkaen tasaisesti jälkeen, ja jäljellä oleva työmäärä alkaa tuntua voittamattomalta. Mulla tulee varmana olemaan vaikeuksia käsitellä se, että kaikki ei suju niin kuin haluaisin. Lisäksi mua pelottaa se, että sitten kun mua lopulta onnistaisi ja tulisin raskaaksi, joutuisin mä luopumaan lääkityksestäni (periaatteessa mun käyttämäni lääke ei aiheuta vaaraa sikiölle, mutta haluan kuitenkin itse olla raskauden lääkkeettömänä, sillä synnyttyään vauvalla saattaisi olla vieroitusoireita lääkkeestäni). Kunhan vaan pidetään mielessä, että vaikka olisi kuinka paljon vaikeuksia tässä matkalla, kyse on kuitenkin positiivisesta asiasta, minkä eteen tässä työskennellään!
 
Mosmos nimenomaan ajattelet vain sitä positiivista puolta asiasta, yrität vain mennä eteenpäin ajattelematta liikaa negatiivisia asioita yhtään mistään :) sillä saa itsensä vaan huonompaan jamaan.
juttelet lääkärin kanssa lääkityksestä ja mietit parasta mahdollisuutta oman ja tulevan vauvan terveyden kannalta :heart: terveys on kuitenkin se kaikista tärkein odottavalle äidille. :)
 
Mosmos Mulla sama homma! Oon ahminut tietoa netistä ja kirjastosta hakenut kirjoja lainaan. Kokoajan tekisi mieli lukea raskauteen liittyvistä asioista. Ruutu.fi:stä eilen katselin vauvaohjelmia. Mutta kyllä tää nyt on selvästi laantunut ajan kanssa. Kun aloitettiin yritys, niin mulla ei mitään muuta mielessä ollutkaan. En saanut öisin unta, mietin vaan niin toivottua raskautta. Saatoin yömyöhään lukea netistä raskautumistarinoita ja muuta aiheeseen liittyvää. Onneksi nyt pystyy kuitenkin jo muutakin ajattelemaan. Mulla on myös paniikkihäiriö, joten täällä yksi ihminen, joka ymmärtää hyvin!

Tänään olen ollut reipas ja pessyt saunan. Ihanan terapeuttista hommaa ja näkee kättensä työt! :D Järkytyin tänään käydessäni toisessa kaupassa kuin yleensä. Marketeissa pregcheckin liuskatestit 2 kpl on kai jotain 3 euron luokkaa? Kyseisessä kaupassa oli vain 2 e ja 9 snt. Ovulaatioliuskat 7,90 euroa ja marketeissa ~10e. Tästä lähtien ostan kyllä testini tuosta kaupasta.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



SUNNUNTAI 4.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


ikuinenkuumeilija..kp38/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp43/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp39/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi
Miwwi ............kp32/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi

Kp 21-30


JeNski91..........kp30/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp27/??...............19v........yk2.................1.lapsi
SilverBride.......kp26/28.................20v...........yk1.............1.lapsi
Hopeakissa......kp24/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi

Kp 11->20


Iippari.............kp19/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Jnni................kp18/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp17/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp15/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp8/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp7/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp6/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp4/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Grill................kp2/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
-es-................kp -/24-30............21v.......yk10.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
-es- juu lisäsin! Anteeksi, päivitin listaa niin kiireellä, että unohdin!
Kiertopäivä mikä menossa nyt? Vai oliko sulla just, että et ollu varma :D


Ei hitto mulla menee hermo noiden ovistikkujen kanssa. Eileniltanen tikku taas melko tumma ja nyt tää ilta vielä tummempi.
Yritetää pupuilla nyt sitte kuitenkin suht tiuhaan... vaikka työtki stressaa!

ON: hitto mulla juili tänään vatsaan. ihanko olis ollu nuppineula housuissa, että siks nipisti. Piti töissä mennä vessaan ja tutkia housut, mutta ei se kipu housuja riisumalla helpottanut. Kumma juttu! :D
 
Pamsku joo en oo ihan sata varma tästä kierrosta, lopussa kyllä mennään, sen verran on arat rinnat ja suklaata menee enemmän :D eli normaali kuukausi taas.. huoh.. :x

ja kokeileppas ilman tikkua välillä jos et stressaisi liikaa sitten niistä tikuista, stressi ei kuulemma auta yhtään :D tai näin ne kaikki väittää :D
 
-es- tää on mun eka kiero, kun mennään tikuilla. Ajateltiin miehen kanssa, ettei vaan missattaisi vahingoss ovista.. (millonkoha me oltas se missattu? Ollaa kyllä sellasia pupuja).
Kyllä mä viime kierrosta bongasin ihan oireista oviksen ja tätihän kurvasi tyylikkäästi tasan 12 päivää ovisoireista.
Nyt on vaan niin kummallista, ku oon limaillu jo muutaman päivän ja tikut näyttää vahvaa viivaa...


Eksyin taas lueskelemaan odotusblogeja.. huoh!
 
aa no sitten :)

ja joo ei sinne odotusblogeille kannata mennä lueskelee, luin eilen ja niiden takia valvoin yöllä kahteen asti, yritä tässä sitten kääntää rytmi takaisin siihen että herää huomenna 5.30 töihin :D
 
mulla kanssa usein tulee todella aroiksi, varsinkin jos menkat myöhässä pari päivää.
mutta arkuus yleensä lakkaa muutamassa päivässä. yritä jaksaa ja tee vaikka testi uudestaan parin päivän päästä :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 5.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


ikuinenkuumeilija..kp39/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp44/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp40/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi
Miwwi ............kp33/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi
JeNski91..........kp31/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


lumihiutale92.....kp28/??...............19v........yk2.................1.lapsi
Hopeakissa......kp25/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi

Kp 11->20


Iippari.............kp20/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Jnni................kp19/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp18/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp16/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp9/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp8/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp7/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp5/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Grill................kp3/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
-es-................kp -/24-30............21v.......yk10.................1.lapsi
SilverBride.......kp1/27.................20v...........yk1.............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku En testannut. Eli vähän niinku sokkona mentiin tää ensimmäinen kierros, kun tarkkaa ovis päiväkään en tiennyt, mutta kuukautisia näy vieläkään ja ollu aina kyllä ihan säännölliset ja aina alkanu silloinku on tuntunutki siltä, kumma kun nytten yht'äkkiä näin... :confused: Eli nyt olis edellisten kuukautisten ekasta päivästä 33päivää kulunu.. Ja viimesimmän r-testin tein perjantaina ja ei haamun haamuakaan. :ashamed:
 
SilverBride
Täällä kp1/27 ja yk1. Nyt siis oikea yrittäminen alkaa!! :) Jännittää melkein. Kun vasta alottaa, on niin helppo luulla että kerrasta tärppää ja jouluna olis jo vauva.. <3 Huoh :)

Tervetuloa, -es-!

Pamskulle, kyllähän samasta kierrosta voi ovuloida kaks kertaa, mistä esimerkkinä erimunaiset kaksoset :) Yleensä kypsyvistä munasoluista surkastuu kaikki paitsi se yks, mutta toisinaan voi käydä niin että molemmista munasarjoista irtoo munasolu suunnilleen yhtä aikaa :) Tavallaan kaksinkertainen mahdollisuus saada tärppi ;)

Itse en ainakaan vielä oo ajatellu tikuilla bongailla ovista, mutta eiköhän sekin hetki tuu jos ei ala tärpätä muuten.. Väitän kyllä tunnistavani ne päivät kierosta noin muuten, ja luotan vanhaan hyvään "joka toinen päivä" -vinkkiin x) Joskin saa nähdä kauanko pinna kestää jos hiljaisuus jatkuu :D
 

Yhteistyössä