Kakskymppiset yrittäjät 2012

Helouu!
Täällä ollaan taas viimeyö kärsitty siitä saakelin pissatulehduksesta - ja jokainen varmaan arvaa, että ovista ei oo hyödynnetty ollenskaan. Puolet viimeyöstä meni nukkuen vessapöntöllä :LOL:
Aamulla vihdoin ja viimein väsyneenä ja kiukkuisena raahauduin lääkäriin ja se kirjotti reseptin oireiden perusteella, edes näkeättä minua <3
nyt heti jo parempi olo. Taidan kumota tuon miehen vielä sänkyyn ennen minun töihin menoa, jospa ei olis vielä liian myöhäistä! :)
 
Grill, tuttuja ajatuksia ja tuntemuksia, niinkun varmasti monelle meistä :/ Aina sieltä vaan on jotenkin noustu.. Jaksamista sulle ja piristyshali :) Kyllä se siitä sitten taas helpottaa jossain vaiheessa, vaikka välillä tuntuu tosi pahalta...

Mä nyt sitten tilasin niitä ovistestejä, kertokaahan kokeneemmat missä vaiheessa kannattaa alkaa testaileen? Tilasin myös foolihappoa, eipä siitäkään ainakaan haittaa voi olla. Mies on loppu viikon pois niin toivotaan, että ovis sitten ens viikolla kun on uutta puhtia molemmissa :D
 
Sunflower11
Nemppis, se riippuu sun kiertojen pituudesta, et koska kannattaa alkaa tikuttelemaan! Lyhimmän kierron mukaan lähtisin tikuttelemaan, jos esim. 28päivän kierto ni varmaan aloittaisin kp 12-13 varmuuden vuoksi.

Itsehän testaan vasta kp 16-17 kun ovisplussaa tullu kp 17. Mut tosiaan, riippuu omasta olosta koska alotan, pari kertaa kp 14 ollut ovis+.
 
Grill itket pois itkut ja muutaman kuukauden päästä et enää itke kuin ihan vähän :) nimimerkki kokemusta on. itkemisessä ei ole mitään väärää ja kerrot miehellesi kaikki tuntemuksesi vaikka kyllästymiseen asti. oma mies auttoi älyttömästi, yhdessähän tässä vauvaa yritetään :)
kaikki kääntyy vielä hyväksi, meidän kaikkien kohdalla.siihen on vain pakko uskoa. :heart:
 
Pamsku Juu ollaan tosiaan samassa tilanteessa :) Ja piinaviikot edessä! Mitenköhän sitä taas pystyy odottamaan ne viikot :)

Täällä ovis on tietenkin hyödynnetty. Hieman ihmetyttää tuo ovisplussa. Jotenkin tuntuu, että se tuli hieman jälkijunassa. Ovisoireita kun oli ennen sitä plussaa, mutta sen jälkeen ei oikeastaan mitään mainittavaa.
 
Kiitos vain kaikille rohkaisu"sanoista". =) Kyllä kai tää tästä parin päivän sisällä taas helpottaa... Tää tuli vaan niin puskista, kun lauantaina en ollut moksiskaan koko asiasta. En varmaan vaan ehtinyt silloin ajattelemaan koko asiaa, sen enempää. :)

Plussatuulia vain kovasti kaikille! :whistle: Mä lähden nyt lenkille. ;)
 
Nyt on pakko avautua. Viimeiset kolme päivää on olleet silkkaa tuskaa. Menkkamaisia kipuja x100 on ollut siis kolmen päivän ajan. Alaselkä on sairaan kipeä. Mutta tämä ei oo jatkuvaa, vaan yhtäkkiä yllättää ja loppuu kuin seinään. Maha on sekasi. Tissit kipeät. Normaalisti en käy yöllä pissalla, mutta nyt oon joutunut muutaman päivän ajan käymään 1-2 kertaa vessassa. Mitä tää on :( Apteekista ostin tänään apteekin oman testin, huvittaisi testata, mutta jospa sitä malttais odottaa.
 
lumihiutale: testaa ihmeessä! ;) Parempihan tietty, jos jaksaa odottaa muutaman päivän, mutta anna palaa sisko! :popcorn:

Grill: halaus :heart:

ON: täällä juilinut/nipistellyt mahaa aikalailla, ovis siis ilmoitti eilen itsestään kipuillen! Ja saatiin hyödynnettyä! Onneksi, yksi stressinaihe vähemmän.
Pissatulehduskin saatiin nyt kuriin lääkkeillä - ihana olla!
 
Sunflower11
Ainiin, kävin mä puntarillakin pitkästä aikaa, viimeksi 2vkoa sitten kävin kun oltiin siellä reissussa. -500g, eli onneksi ei hirveitä turvotuksia enää jälellä kun tuli herkuteltua kuitenkin siellä. Ja vähän huonosti söinkin..
 
Lumihiutale: Tosi hyvältä vaikuttais! :)

Pamsku: Hyvä, hyvä! :) Itsekin jännitän, kauanko estolääkitys jaksaa vaikuttaa näin jälkeen päin. Joillain ilmeisesti lopun elämää, mutta joillain palaa tulehdukset jo parin viikon jälkeen... : /

Sunflower: Kuitenkin menet miinuksen puolella! ;)
 
Galluppia! :) Tuleeko teille kotiin kannettuna jokin aikakausilehti? Jos, niin mikä?

Minä tilasin Divaanin marraskuussa, hyvien kylkiäisten kera. Joista tosin luvatun joululehden sain tammikuussa, pitkän valittamisen jälkeen ja Ivana Helsingin mustaa pikkulaukkua ei ole vieläkään näkynyt... Eli uudestaan valittamaan! :D
 
Sunflower11
Meillä ei tuu mitään lehtiä :D
Ei edes paikallista.. Yhdessä vaiheessa tuli vaikka mitä (vauva, meidän perhe, kunto plus..) kun JOKU :ashamed: innostui hienoista kylkiäisistä :D

Grill, joo :) miinusta, ni hyvä! Odotin kyllä et plussaa, mut kivempi näin päin. 100g pois niin enää olis 10kg jälellä ja oon 100g päässä ekasta tavoitteesta :)
 
Nemppis Mäkin olen ekaa kertaa tikuttelemassa ovista tässä kierrossa. Näiden tikkujen mukana tulleessa ohjeessa neuvotaan 28 päiväisellä kierrolla aloittaan 12. päivä testaileen. Itselläni kun taitaa kierto olla 30 päivän luokkaa, aloitan 14. kp. Nyt jännittää että onnistunko sen oviksen nappaamaan tuolla aikataululla, vai pitääkö sitä kenties ensi kiertoon muuttaa. (Toisaalta ollaa kyllä tuon miehen kanssa oltu erittäin ahkeria sänkyhommissa, että varmaan onnistuis hedelmöittyminen jos siellä on munasolu yleensäkään missä vaiheessa liikenteessä) :D

Lehdistä, Mulle tulee trendi. Näin muotialan opiskelijana pitäisi kaiketi seurata enemmänkin kotimaisia muotilehtiä, mutta kun ne tuntuu niin turhanpäiväisiltä kaikki... Trendissä on kumminkin vähintään ammattitaitoiset kirjoittajat ja oikeasti lukemista toisin kuin noissa muissa. Oman alan "oikeat uutiset" tuleekin sitten luettua Vogue Collectionsista: suurimpien suunnittelijoiden mallistot ilman turhia mainoksia ja pakollisia seksivinnkejä, just näin!

Mä olen tässä pari kuukautta kärvitellyt jatkuvien "rumapäivien" kourissa - siis sellaisten päivien, jolloin tukka on huonosti, naama kukkii ja vaatteet kiristää. Jotenkin mulle valkeni vasta nyt, että vika ei sinällään ole mun fiiliksissä, vaan mussa on ihan oikeasti tapahtunut fyysisiä muutoksia. E-pillerit lopetin joulukuussa, ja siitä asti on mulla tukka rasvoittunut, finnejä puhjennut ja kiloja kertynyt pahemmin kuin teinivuosina koskaan! Hitto kun en yhtään osannut odottaa tällaista :D Nyt kun totuus on vihdoin iskenyt olen mä budjetoinut itselleni shoppailupäivän ja tavoitteena olisi löytää laadukasta kosmetiikkaa peittämään nämä naamalle lävähtäneet teinivuodet :LOL:
 
Thank god, en tehnyt eilen apteekin omaa testiä. Tänään alkoi menkat, 3 päivän hirveiden selkä ja vatsakipujen jälkeen. Kellotarkalleen samana päivänä kun viime kuussa, thanks to terolut ja clomit! Tänään töissä en tiennyt miten päin olisi, kun oli niin kamalat menkkakivut. Mulle saa siis päivittää kp 1 ja yk3. Kohti uusia tuulia!

Galluppiin: Mulle tulee MeNaiset ja Cosmopolitan :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 7.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Anlii................kp46/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp42/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp41/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Miwwi ............kp35/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi
JeNski91..........kp33/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp27/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Iippari.............kp22/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Jnni................kp21/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp23/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi

Kp 11->20


Pamsku............kp18/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp11/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi

Kp 1-10


Mosmos..........kp10/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp9/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp7/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Grill................kp5/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
-es-................kp -/24-30............21v.......yk10.................1.lapsi
SilverBride.......kp3/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
lumihiutale92.....kp1/??...............19v........yk3.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman viikon tauon jälkeen mukava päästä tänne kirjottaa kuulumisia. Meni varmaan 1,5h ku luin noi kaikki sivut mitä tässä välissä oli tullut.
Meillä on maaliskuun puolivälin aikaan muutto edessä, muutetään 200km päähän toiseen kaupunkiin, ahistaa!!! Enkä oo aloittanu kunnolla edes pakkaileen.
Meillä on tää kierto ollu vähä sellanen "hengähdys" kierto. En oo ovista tikuttanu ja ollaan pupuiltu ku siltä on tuntunu(en kuitenkaan väitä etteikö se vauva olis mielessä joka päivä)

Galluppia ajattelin kysellä teltä: Elikkäs ootteko ostanu mitään vauva-juttuja etukäteen ja KUN raskaudutte niin koska ajattelitte alkaa ostelemaan?

-Mä en oo uskaltatunu ostamaan vielä mitään. :D

Mitens tuo lista, päivitteleekö sitä joku ku mulla on omien laskujen mukaan kp 23 menossa

Ihanaa loppuviikkoa kaikille <3
 
lehtigalluppiin mulle tulee cosmo, kun halvalla sai -50%/vuosi :)

vauvajuttugalluppiin juu, tilasin minä muutamat vaatteet ja työnsin kaapin nurkkaan, jottei tuottais huonoa onnea :D

khih. Kävin tänään katsomassa pieniä amstaffinpentuja :) -yrittäen saada ystävääni hankkimaan sellaisen, taisin onnistua! ;)
Ihania lapsosia ova, kuviakin laitoin kasvattajan luvalla blogiin. :) Arvatkaa vaan, kasvoiko vauvakuumeni vielä lisää. :LOL:
 
Hei te kaikki salaisesti jo niin tutut,

Olen käynyt tälläkin palstalla usein, tai rehellisemmin olen käynyt vaikka millä vauvapalstalla jo usein. Tehnyt mieli kirjoitella vaikka kuinka monesti, mutta jotenkin päässä on aina kuulunut ääni "et ole vielä siellä". En tiedä milloin sitten olisin. Tuntuu hyvin turhauttavalta lukea toisinaan ihmisen valitusta, mutta hyvällä hetkellä sen ymmärtää niin hyvin. Ja siksi olen täällä juuri nyt.

Olen aina halunnut lapsia ja hyvin varhain tiesin haluavani useita lapsia nuorena, johtuen varmasti omasta lapsuudestanikin. Sitten onnen kantamoisella löysin n. 4 vuotta sitten miehen, jonka kanssa avioidumme viime joulukuussa. Me olemme puhuneet lapsien hankkimisesta luultavasti jo seurusteltuamme vasta n.2kk. Tai minähän sen aloitin. Hän on yrittänyt siirtää aloittamista aina vain pidemmälle, järkisyillä tosin, mutta minä pinnistäen olen suostunut hänen pyyntöihinsä. Ensin syy oli tuore suhde. Sitten opiskelut. Sitten työt. Sitten valmistuminen. Sitten vaihto. Sitten avioliiton puute. Sitten vakituisen työpaikan puute. AAAAA. Sitten loppui syyt, mutta tunnen silti olevani hyvin yksin tässä. Lopulta viime kuussa hän aloitti, että voisimme mahdollisesti aloittaa tosissaan yrittämään.

Surullisen hupaisaa koko jutussa on, että jo kun olin pillereillä, salaisesti toivoin tulleeni raskaaksi, sillä ainahan lukee tarinoita joilla ne eivät 100% toimi. No minulla toimi. Lopulta sain 2010 marraskuussa tarpeekseni migreeneistäni ja tajusin sen liittyvän pillereihin, joten silläkin syyllä lopetin hormonit ja siihen loppui migreeni (lähes kokonaan). Vaikka emme olekaan yrittämällä yrittäneet ja miehellä on ollut varauksia, emme ole siis ehkäisseet n. 15 (?)kk. Lapsi olisi siis saanut tulla. Ei ole tullut.

Minulla todettiin vuonna 2010 mahdollinen PCO, siihen sopi myös runsaat ja kivuliaat sekä hyvin heilahtelevat ja pitkät kuukautiset. Lisäksi äidilläni on ollut paha endometrioosi, joten olen aina ollut lähes vakuuttunut, että olen hedelmätön. Viimeiset vuodet eivät jostain kumman syystä ole auttaneet... :p Viime keväänä kuitenkin laihdutin n.20kg joka yllättäen poisti lähes kaikki PCO oireet, ja viime kesänä gynellä kaikki näyttikin normaalilta. Toiveet heräsivät jälleen - turhaan.

Nykyään olen hyvin usein varma, että NYT se tapahtuu. Kaikenlaisia oireita on vaikka kuinka, viime kuussa voin jo pahoin, joka paljastuikin syömättömyyden oireeksi (!!)... Unohdan toisinaan syödä, kuulostaa hyvältä jep. En ole vielä "vajonnut" ovistikkuihin jne. koska pelkään, että se on viimeinen silaus seksielämällemme, joka on omasta syystänikin melko haasteellinen. Siksi on ollut haasteellista myös ajoittaa pupuilua (oikea termi? :D) oikeisiin päiviin. (Olimme juuri 2 viikon häämatkalla, jossa pupuilimme päivittäin, jos ei sen jälkeen mitään ole tapahtunut, eikö voisi samantien vetää pimppivetskarin kiinni? ;<)

Anteeksi tämä mahtiavautuminen, tämä on vain antanut odotuttaa itseään. :D Nyt olen täällä, teistä on jo tähän saakka ollut suunnaton apu, toivottavasti saan jakaa nämä (suru)ilot kanssanne!

Olen siis 26v. (ilmeisen vanha täällä?) kp 7/29 (viimeiset 3kk) ja yk 15? (tosin tarinan perusteella voitte itse päättää mistä lasketaan, voihan se toisaalta olla vaikka 1.) ja ensimmäistä lasta tosiaan.

Kiitos.

Lisäksi kysyisin vielä teiltä, arjen ammattilaiset, koska on teidän mielestänne hyvä aika mennä testauttamaan itsensä? Ja osaatteko sanoa, pitääkö yleisellä puolella mennä terkkarilääkärin kautta saadakseen lähetteen, vai mitä kautta se menee?

Kiitos! :)
 
Lumihiutaleelle pahoittelut menkoista :( Mut hyvä toisaalta et kierrot on ainakin nyt säännölliset, tsemppiä tulevaan kiertoon!

Tervetuloa Punnabis :wave: Me ollaankin sit sun kanssa samaan aikaan lopetettu pillereiden popsiminen (marraskuu -10). Ootko pitänyt kirjaa noista sun kierroista muuten kun nyt ilmeisesti viimeiset kolme kiertoa?
Niin ja mä hakeuduin perhesuunnitteluneuvolaan silloin kun yritystä oli takana 9kk, mut mulla oli silloin tooosi epäsäännölliset ja pitkät kierrot niin siks en odottanut sitä vuoden maagista rajaa.
Ja nyt helmikuussa -12 hakeuduin uudestaan lääkäriin ja tällä kertaa aloitetaan perusteellisemmat tutkimukset jotka aloitettiin miehen spermanäytteestä ja mulla on nyt tässä tulevassa kierrossa tiedossa alku- ja loppukierron verikokeita ainakin näin alkuun.

Hirveä selitys mutta sitähän sää kysyit ;) No ei vaan, ihan hyvin säkin voit, ja kannattaa, hakeutua lääkäriin nyt kun vuosi on jo mennyt. Tsemppiä ja plussatuulia!
 
Tervetuloa mukaan Punnabis! :wave: Ja kovasti jaksamisia!

Lumihiutale: Pahoittelut! :hug:

Maija-tyttö oli pistänyt myös toista galluppia pystyyn: Ei olla hankittu mitään. Enkä aio hankkia, ennen kuin olen varmasti raskaana. Eli varmasti jonkun ensimmäisen vaatteen haen sitten, kun olen labrassa käynyt... Ja piilotan sen! :D Sitten ekan ultran jälkeen, kun tieto on julkinen, alamme hankkia tavaroita enemmän.
 
Sunflower11
GALLUPPIIN:Mulla on noita jotain raskausvaatteita jälellä ja vauvanvaatteita, mistä kyllä oon suunnitellut hankkiutuvani eroon, vaan en oo saanut aikaiseksi.
En kyllä osta mitään enempää ennenkuin raskaudun. Sitten jos/kun raskaudun niin tulee ainakin doppleri ostettua heti :D
 
Kiitos Amalia89! Täytyy ehkä soitella sinnepäin ja kysellä miten suhtautuvat tilanteeseen.

Kiitos Grill! Tuli aika dramaattinen alkusysäys tänne, mutta nyt aamullakin tuntuu helpottavalta, että on saanut tuon kaiken ulos.

Ja Amalialle ja Sunflowerille: Jotenkin kummallista helpotusta se tuo, kun tajuaa ettei ole ainoa maailmassa joka ei pysty lisääntymään, tai jolle se ei ole itsestäään selvyys että laskelmoidaan koska se lapsi _annetaan_ tulla. Monet kerrat olen kironnut teiniraskaudet sekä ystävieni vahingot (jotka tähän päivään mennessä ovat tosin päätyneet aborttiin...)

Galluppiin: Ihailen niitä salaisesti etäältä aina marketeissa ja jos ohitamme lastenvaateliikkeen. :) Lisäksi äitini on säilyttänyt jonkin verran omia vaatteitani, joten uskon siellä olevan valmiina pieni varasto. Mutta en uskalla aina edes ostaa testejä, jotten pilaisi mahdollisuuksiani :D Saati sitten vaatteita tai muuta. Mutta tavallaan hassua. Toisaalta itse tuntuu, kuin siitä tulisi sitten lopulta jonkinlainen pyhättö asialle, mitä ei koskaan tulekaan, joka taas masentaisi enemmän. Vai mitä mieltä olette?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä