Punnabis Suuresti tervetuloa! (ja on kiva etten ole ainoa joka saapui tänne mega-avautumsella! ) Mulla on itseasiassa tuon endometrioosin osalta tosi vastaava tilanne. Mulla on kanssa niin vahva diagnoosi kuin nyt ilman laparoskopiaa voi tehdä, eli kaikki oireet löytyy. Gynekin oli näkevinään emättimen sisäpinnalla kudosta joka ei sinne kuulu, joskin toinen lääkäri on jälkikäteen vähän kyseenalaistanut tämän gynen sanomisia. Omalla äidilläni on kanssa paha endo, ja hän yrittikin mua kuusi vuotta saaden kolme keskenmenoa välissä. Vaikka endon ei ole tieteellisesti todettu periytyvän, kyllä toi vähän tuppaa pelottamaan, että onko sama edessä... Äiti kumminkin sai mut ihan "luomusti", eli sitkeydelläkin pääsee pitkälle Viimeksi kun lääkärin kanssa asiasta keskustelin, sanoi hän, että vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen pääsisi parhaiten tutkimuksiin, että missä mättää - joskin mikäli on olemassa epäily endosta, pääsisi noihin samoihin tutkimuksiin jo 6kk jälkeen. Eli sullahan ehdot täyttyy jo kirkkaasti, eli kai se kannattaisi vaan kävellä lääkäriin ja selvittää tilanne? Jos sitä raskautumista hidastaakin endo, siihen on monta keinoa joilla raskautumista helpottaa. Mulla on ollut selkeä hyöty siitä, että käytin vielä viime vuonna e-pillereitä, ne kun tota endoa hillitsevät. Nyt olen alkuvuoden ollut lähes oireeton ja yritys raskautua on kova
Gallupiin: Mä en ole vielä ovistestejä enempää uskaltanut hankkia näiden haaveideni tueksi En edes raskaustestejä vielä kun on ensimmäinen yrityskierto kesken... Mulla on samat pelot Punnabiksen kanssa. Jos mä en tässä onnistukaan, mitä niille kaikille pienille vaatteille tekee? Olisi ihan sietämätöntä joutua heittämään jo hankittuja asioita pois. Kai mä koitan vielä pitää elämäni mahdollisimman ennallaan, etten sitten putoa liian korkealta jos niin käy... Mutta nyt kun luen omia juttujani alkaa vähän tuntua siltä, että olenko mä nyt ihan pessimisti? Jos jonkun yhden jutun vaikka ostaisi, ihan vaikka vakuutellakseen itselleen, että hyvin tää kaikki menee?
Gallupiin: Mä en ole vielä ovistestejä enempää uskaltanut hankkia näiden haaveideni tueksi En edes raskaustestejä vielä kun on ensimmäinen yrityskierto kesken... Mulla on samat pelot Punnabiksen kanssa. Jos mä en tässä onnistukaan, mitä niille kaikille pienille vaatteille tekee? Olisi ihan sietämätöntä joutua heittämään jo hankittuja asioita pois. Kai mä koitan vielä pitää elämäni mahdollisimman ennallaan, etten sitten putoa liian korkealta jos niin käy... Mutta nyt kun luen omia juttujani alkaa vähän tuntua siltä, että olenko mä nyt ihan pessimisti? Jos jonkun yhden jutun vaikka ostaisi, ihan vaikka vakuutellakseen itselleen, että hyvin tää kaikki menee?