Kakskymppiset yrittäjät 2012

Punnabis Suuresti tervetuloa! (ja on kiva etten ole ainoa joka saapui tänne mega-avautumsella! :LOL: ) Mulla on itseasiassa tuon endometrioosin osalta tosi vastaava tilanne. Mulla on kanssa niin vahva diagnoosi kuin nyt ilman laparoskopiaa voi tehdä, eli kaikki oireet löytyy. Gynekin oli näkevinään emättimen sisäpinnalla kudosta joka ei sinne kuulu, joskin toinen lääkäri on jälkikäteen vähän kyseenalaistanut tämän gynen sanomisia. Omalla äidilläni on kanssa paha endo, ja hän yrittikin mua kuusi vuotta saaden kolme keskenmenoa välissä. Vaikka endon ei ole tieteellisesti todettu periytyvän, kyllä toi vähän tuppaa pelottamaan, että onko sama edessä... Äiti kumminkin sai mut ihan "luomusti", eli sitkeydelläkin pääsee pitkälle :) Viimeksi kun lääkärin kanssa asiasta keskustelin, sanoi hän, että vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen pääsisi parhaiten tutkimuksiin, että missä mättää - joskin mikäli on olemassa epäily endosta, pääsisi noihin samoihin tutkimuksiin jo 6kk jälkeen. Eli sullahan ehdot täyttyy jo kirkkaasti, eli kai se kannattaisi vaan kävellä lääkäriin ja selvittää tilanne? Jos sitä raskautumista hidastaakin endo, siihen on monta keinoa joilla raskautumista helpottaa. Mulla on ollut selkeä hyöty siitä, että käytin vielä viime vuonna e-pillereitä, ne kun tota endoa hillitsevät. Nyt olen alkuvuoden ollut lähes oireeton ja yritys raskautua on kova :)

Gallupiin: Mä en ole vielä ovistestejä enempää uskaltanut hankkia näiden haaveideni tueksi :D En edes raskaustestejä vielä kun on ensimmäinen yrityskierto kesken... Mulla on samat pelot Punnabiksen kanssa. Jos mä en tässä onnistukaan, mitä niille kaikille pienille vaatteille tekee? Olisi ihan sietämätöntä joutua heittämään jo hankittuja asioita pois. Kai mä koitan vielä pitää elämäni mahdollisimman ennallaan, etten sitten putoa liian korkealta jos niin käy... Mutta nyt kun luen omia juttujani alkaa vähän tuntua siltä, että olenko mä nyt ihan pessimisti? Jos jonkun yhden jutun vaikka ostaisi, ihan vaikka vakuutellakseen itselleen, että hyvin tää kaikki menee? :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 8.3 Hauskaa naistenpäivää! ;)

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Anlii................kp47/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp43/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp42/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Miwwi ............kp36/29-30..........21v........yk1.................1.lapsi
JeNski91..........kp34/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp28/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp24/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Iippari.............kp23/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Jnni................kp22/29-30............23v..........yk6................1.lapsi

Kp 11->20


Pamsku............kp19/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp12/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp11/30-32................22v.........yk1............1.lapsi

Kp 1-10


Nemppis..........kp10/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.....kp8/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Punnabis.........kp8/29...............26v........yk15...............1.lapsi
Grill................kp6/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
SilverBride.......kp4/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Marpa.............kp3/31.................23v.........yk2...............1.lapsi
lumihiutale92.....kp2/??...............19v........yk3.................1.lapsi
-es-................kp 1/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei ja hellät tunteet, näin naisten päivänä! :D

Hiljaiseloa elenneenä luin oman aikani, että sain kurottua kiinni tämän välin jälleen. Muutto on nyt tehty ja tuota melkeen 150km väliä pörräty niin että huhhuijaa! Nyt vielä loppu-loman viettoa ja tavaroiden purkua. :)

Tervetuloa -es- ja Punnabis

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tsempit jännäilijöille.

ON: Mulla oli pari päivää sitten 37,5 lämpöä mitatessa illalla. :O (jolloin myös testasin hetken mielijohteesta negan, tottakai) Aloin jo toivomaan vaikka sun mitä, mutta tosiaan sitä ennen kun en ole mitannut, niin jäi vaivaamaan.. Nyt on ollu n. 36,8, kun normaalilämpö on 36,6, että taisinpa taas hätäillä. ELLEI kyse ollut oviksesta. Huooooh. Jos oli, niin voihan möö, koska eipä hyödynnetty. Mutta katsellaan, mitä tapahtuu!

Plussatuulet jokaiselle, näinki tärkeänä päivänä. ;)
 
tänään on älyttömän huono päivä. olen sata varma että kuukautiset alkavat tänään tai viimeistään huomenna... v***U en vaan jaksa enää samaa p****A ottaa päähän älyttömästi, piti lähtä töistäkin aikasemmin pois, no vartin vaan mutta silti, ei vaan ollu motivaatioo..
mutta hyvää naisten päivää teille kaikille :)
 
Tervetuloo Punnabis! Ja kovasti tsemppii ja vauvatuulia :)

Galluppeihin: meille ei tule aikakauslehtiä, koska ei varmaankaan tulis alkuinnon jälkeen niitä välttämättä luettua. Vauvanvaatteita en oo ostanut, joskin mietin vakavissani yhen ihanan haalarin kohalla pitäiskö ostaa se. Ja puolisko pitää maan pinnalla, vaikka kovasti tekis mieli mennä jo ostoksille. Sitten kun miettii, et jos ei tulekaan raskaaks niin eipähän oo mitään valmiiks ostettua masentamassa.

Pahottelut kaikille uuteen kiertoon joutuneista. Itellä alko sitten 60 päivän odottelun jälkeen tänään menkat. Pakko myöntää, että alko melkei itkettämään koska toivoin viimeseen asti plussaa (toisen oviksen jälkee). Miulla ei oo varaa valittaa pitempään yrittäneisiin nähden, mutten ois alussa uskonu mite hankalaa raskaaks tuleminen voi olla. :(
 
ainii ja Galluppiin vastaus: en ole ostanut vauvan vaatteita muuten kuin kummitytölle :) mut ne vaatteet ei oo täällä kiusaamassa mua ;D
ps. perhana kun pistää alaselästä :/


ja mun päivä sai just huonoa seuraa kp1/24-30 yk11 per****!! :mad::headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis pitkästä aikaa!

Pakko tulla vastakkaisen vauvanvaategallupiin; ostin ne yhdet Kui Designin villatohvelit etukäteen, ja kyllä oli sellainen olo, että siitähän se sit johtuki ku ei ennen tärpänny!:D ei olla edelleenkään ostettu mitään; pari pipoa oon saanu lahjaks...:) rakenneultran jälkeen ku sukupuoli on selvillä, päästän shopaholicin sit irti!:D

Heh, ja lehtigallupiin; mulle tulee paaaaaljon lehtiä; divaani, talo&koti, elle, tietty koiralle, ja koht sit varmaan myös vauva!:D nyt oon kyl niin kiireinen et mul on monen kuukauden lehdet edelleen korkkaamatta, mut sit ku on aikaa...

Tsemppihalit teille jokaiselle!!

Johanna88 ja tirriäinen 15+6
 
Voi ei -es-! :( Not nice at all......

Mutta kiva kuulla taas Johannasta! =) Pitkälle oot sinäkin jo ehtinyt. ;)

minssu: Harmi et kävi näin, mutta ajattele niin, että toi kp60 on jo aika hurja määrä ja koska ei testitkään mitään kertoneet, niin ehkä parempi näin... : / Tästä kierrosta sitten!
 
SilverBride
Meille tulee vaikka mitä :D Maku, Suuri käsityö, Moda, Novita, Olivia, Kauneus ja terveys. Ja Seura :D Käsityölehtiä tilailen sillai että aina peruutan ne kestotilaukset ja tilaan sitten puhelinmyyjältä niitä vuosi 43e -tarjouksia :) Olen käsityökoukussa. Muut on niitä peruja kun olin välivuodella ja töissä, jolloin oli varaa olla ystävällinen puhelinmyyjille. Tänään tosin juuri soitti joku Maku -lehdestä, mutta kun mies sitä lukee myös, niin se ei ainakaan mene hukkaan :)

En uskalla ostaa lasten vaatteita ennekuin tärppää. Enkä välttämättä sittenkään vielä ennenkuin se näkyy. Jotenkin tuntuu siltä että uhmaa kohtaloaan, jos on liian aikaisin liikkeellä :D

Tervetuloa, punnabis! Pidän peukkuja, ei sinullakaan turhan helppo tie ole tähän asti ollut tämän asian suhteen.. ",
 
Tervetuloa Punnabis! :)

Pahoittelut ja tsempit uuteen kiertoon -es- :hug:

Gallupiin: En oo ostanut mitään, mutta otin vastaan ikean ison kassillisen vaatteita, kun sain ilmatteeks... Oon myös samalta henkilöltä luvannu ostaa (sitten jos/kun plussa tulee) vaunut, sitterin, istuimen autoon ym muuta pienempää. Saadaan halvalla ja tiedän, että on hyvin pidettyjä ja hyviä merkkejä. On siis pitänyt tosi hyvää huolta ja mun ei oo pakko saada kaikkee uutena. Aluks teki mieli ostaa kaikkee kun tyhmässä pikku päässä kuvittelin, että kohtahan mä jo oon raskaana. Nyt ei oo enää moneen kuukauteen tehny mieli ostaa mitään, se vaan jotenkin ahistais :/

Oon jotenkin ollu ihan herkkis nyt jo pidemmän aikaa.. Ahistaa ja ärsyttää ja väsyttää. Miekkonen läks tänään siis mökille ja tulee sunnuntaina. Huomenna vähän tyttöjen kivaa, josko vähän piristyis :) Mennään zumbaan ja sen jälkeen meille saunoon ja parantaan maailmaa..

Hyvää naistenpäivää kaikki ihanaiset!! :heart:
 
Hei.
Ajattelin tänne kirjoitella jos täältä löytyisi hengenheimolaisia. Täällä olisi 23v. nuori nainen ja 2yk just alkanut kp3/31. Esikoinen olisi nyt hakusessa. :)

Kuinka raivostuttuvaa kierron alkupäässä kun ei voi tehä mtn :D

Ja oikein ihanaa naistenpäivää kaikille!
 
Gallupiin: Joskus piiitkä aika sitten (ennen kun yritys oli ees alkanut) ostin pari vaatetta, mitkä sit myöhemmin heitin roskiin kun tein suursiivousta, ja jotenkin niiden olemassaolo ahdisti mua..Niin ja syynä voi tietty olla myös se et toinen näistä vaatekappaleista oli kirppikseltä ostettu iiiihana vaaleanpunainen takki :D Siis millä todennäköisyydellä ees saisin tytön ja vielä silleen et joku hemmetin takki ois sille sopiva just syksyllä/talvella :D Kaikkee sitä on vauvakuumeissaan mennyt tekemään, nyt tuntee itsensä idiootiksi! Onneks sentään vaan kirppikseltä et en siinä montaa euroa menettänyt.

Hopeakissa onnea uuteen kotiin!

minssu pahoittelut menkoista, toivotaan et ovis tulis jatkossa aikaisemmin niin mahdollisuudet varmasti paranee!

Marpa tervetuloa! :wave:

-es- pahoittelut :( Mut tosiaan kohta voitkin sit hakeutua tutkimuksiin, jos nyt vielä tän yhden kierron vielä jaksat yrittää! Tai eihän kukaan kiellä soittamasta lääkärille jo nyt.

ON: Huh nyt aletaan olla voiton puolella, pelkäsin et jos mulla ois tänään jo alkanut menkat..Mun pitää siis mennä sinne verikokeeseen kp3-5 ja jos ne ois tänään alkanut niin viikonloppu ois sattunut huonosti..Okei maanantai ois vielä kp5, mut jotenkin mulla on semmonen kuva et sinne on parempi mennä esim just 3.päivänä.
Mut joo, lauantainahan ne sit aamulla aikaisin taas alkaa. Toisaalta kivaa kun ei tarvii kehitellä mitään oireita vaan päin vastoin oikein odottaa et pääsis uuteen kiertoon. Ja samoin hyvä et ens kierrossa ei tarvii tuhlata aikaa, rahaa ja hermoja ovistesteihin. Huomaattekin varmaan et mulla on kevättä rinnoissa kun keskityn asioiden valoisiin puoliin :D
 
  • Tykkää
Reactions: -es- ja Hopeakissa
Amalia89 tuosta lääkärille menosta on niin monta kertaa puhuttu miehen kanssa mä en vaan pidä lääkäreistä en sit yhtään ja nyt varsinkin ku pelottaa ja ahdistaa et mitäs jos ei olekaan hedelmällinen tai jos on jotain muuta.. huoh.. noh toivotaan parasta ja pelätään pahinta. pieni ahdistus on muuttunut isoksi ahdistukseksi.. vie kaikki voimat.. : /
 
-es- ymmärrän erittäin hyvin! Itsekin kuulun näihin ihmisiin jotka menevät lääkäriin vasta "pää kainalossa", mut kyllä nää lapsentekoon liittyvät asiat on sit jo asia erikseen. Sinne lääkäriin meneminen ON iso ja ahdistava askel, mut sit kun on sen ensimmäisen puhelinsoiton saanut tehtyä niin tietää et ei oo enää yksin sen asian kanssa. Erilaisia ihmisiähän tässä kaikki ollaan, mut mulla taas on iso ahdistus muuttunut edes vähän pienemmäksi juuri tuon takia kun tietää et asiaa viedään eteenpäin ja hoidoilla viimeistään tosi monet on saaneet sen kaivatun tuloksen. :)
 
Tervetuloa Marpa! :wave:

Oli niin kiirusta päivällä, niin nyt nuihin galluppeihin:
Itse en tosiaan tilaa lehtiä. Ostan ehkä muutaman kerran vuodessa kaupasta jonkin lehden, jos sattuu kiinnostava kansi/tarjous. :) Vauvan vaatteita en ole ostanut, mutta yhdet ihanat töppöset polttelis kaupassa niin kovasti. :p Aion ostaa varmasti jo plussan jälkeenjonkin pienen neutraalin värisen vaatteen, jonka haluan sitten pitää muistona ensimmäisenä vaatteena. :heart:

Amalia Kiitos! :) Pääsee ens kuun alussa virallisesti pois tuolta opiskelupaikkakunnan kirjoilta ja kotiin miehen luo! Ihanaa. :)

-es- Pahoittelut uudesta kierrosta ja voimia kovasti.. :hug:

Minssu Voimia myös sinulle! Pitkä kierto takana, mutta toivottavasti lyhyempi ja plussa-sellainen edessä. :hug:

Nemppis Kuulostaa kyllä kivalta. :) Varmasti piristää. ^^

..Huoh. Alamahaa nippailee menkkamaisesti. Justiinsa kuumemittariki kainalossa, josko olis jotain.. 36,8. Möö. Millonhan mää voisin testata, ko nytte on 28/28-32, muttako viime kierto oli 38 niin. Help? :/
 
Heippa taas,

Kiva, että monilla tuntuu olevan jonkinlaisia suunnitelmia/toimenpiteitä miten edetä kun ei ala kuulua. Onko teillä kaikilla muuten elämät täysin valmiita ja reilassa, että asiat olisivat vain yhtä vauvaa vaille valmiita?

Meillä tuo kaiken tasapaino tosiaan taitaa olla (kaiken muun mahdollisen lisäksi) se suurin este, ainakin miehelle. Hänen mukaansa pitää olla taloudellisesti turvattu koti, ennen kuin voidaan edes kunnolla aloittamaan. Tai edelleenkin, itsehän olen aloittanut jo 15kk sitten, mutta tänään keskusteltuamme tuntuu että hän pohtii vielä koska on sopiva aika (!!). :stick: Ja kaikkein eniten p**seestä on, että hänhän on aivan oikeassa! Mutta koska se elämä sitten on niin pirun valmis? Olen juuri valmistumassa virallisesti, mutta toista kuukautta etsin töitä. Missä ne ovat!? Olemme pohtineet talon ostoakin, mutta velkaan tarvitaan työpaikka. Koko elämäni odottaa työtä, johon minulla ei oikeastaan sanottavaa, muuta kuin hakemusta menemään vaan. Joku elämän hallinta -konsultti saisi kyllä tällä hetkellä päin näköä, jos uskaltaisi avautua. :D (alan kuulostamaan hullulta)

Emme siis virallisesti ilmeisesti vieläkään yritä, vaikka minä kyllä yritän. Onko sekään reilua?

Mosmos: Kiva että on muitakin avautujia <3 Mulla ei siis mitään varsinaisia diagnooseja, mutta oireet kyllä. Tosin helpottivat kun laihdutin ja nyt ollut aika tasaista kiertoa kun syksyllä otin 3kk terolutkuurin, jotta kierto tasaantuis (30-48). Edellytykset lääkäriin kyllä varmaan olisi. Toivottavasti oireet pysyy sulla poissa, ja lykästää! Etkä ole pessimisti, omasta näkövinkkelistä ehkä enemmänki realisti. ;)

Minssu: Onko sulla aina ollut myös noin pitkät kierrot? Puhut niistä melko arkipäiväisinä. :) Ja saa itkeä, ainakin mun on aina pakko sen kuukauden ekan vuodon nähdessään kyllä aina tirahtaa. Ja tirahtaa kyllä muutenkin :D Mut siis pahoittelut ja samalla iso voimahali! Kuten -es-lle myös!

Sunflower: Ton fiiliksen mäkin haluaisin, et jotain tapahtuu!

Ja Marpalle terkut! Kiva että on muitakin uusia :)
 
Onko teillä kaikilla muuten elämät täysin valmiita ja reilassa, että asiat olisivat vain yhtä vauvaa vaille valmiita?
Kyllä! Isosta perheestä olen aina haaveillut, mut nyt tällä hetkellä tuntuu et jos saisin edes sen YHDEN, niin mun elämä ois täydellistä. Kaikki on valmiina odottamassa, vauva täyttäis vielä sen ison tyhjiön. Tiedän et nälkä kasvaa syödessä ja kuten sanoinkin et oon aina kuvitellut saavani monta lasta, mutta tuo onkin tänhetkinen tunne, että se yksikin riittäisi..Tai siis olisi parempi kun ei yhtään.

Muoks! Heti tuli sit kuitenkin mieleen yks toinenkin aika iso ja olennainen asia (en tajuu miten pystyin unohtamaan kun mietin tätäkin juttua päivittäin); mä haluun myös naimisiin, sekin mun elämästä puuttuu :D
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 9.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Anlii................kp48/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp44/46-160........22v.........yk7.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp43/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
JeNski91..........kp35/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp29/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp25/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Iippari.............kp24/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Jnni................kp23/29-30............23v..........yk6................1.lapsi

Kp 11->20


Pamsku............kp20/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp13/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp12/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp11/28-34...........20v........yk9................1.lapsi

Kp 1-10


Sunflower11.....kp9/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Punnabis.........kp9/29...............26v........yk15...............1.lapsi
Grill................kp7/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
SilverBride.......kp5/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Marpa.............kp4/31.................23v.........yk2...............1.lapsi
lumihiutale92.....kp3/??...............19v........yk3.................1.lapsi
-es-................kp2/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi
Miwwi ............kp2/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Punnabis Kyselit noista elämäntilanteista, ja Marpaakin uutena varmaan kiinnostais: Mä aloitin keskustelun aiheesta sivulla 40, siitä etiäpäin on moni vähän avannut tuota elämäntilannetaan. Mä olin itse vähän "huolissani" kun oma elämä ei sinällään ole vielä ollenkaan valmis, en ole lähiaikoina valmistumassa ja asutaan miehen kanssa vuokrakaksiossa, onneksi edes hän on vakitöissä :D Kyllä tässä muiden keskustelijoiden tilanteita lukiessa kävi ilmi, että aika harva täällä on niinkään valmis kuin sinä. Ja mä ainakin olen ehdottomasti samoilla linjoilla siinä, että jos pilkkua ruvetaan viilaamaan, ei ihminen ole tämmöiseen koskaan valmis. Jossain vauvakirjassa sanottiin aika hyvin, että ei siihen koko hommaan kuulukaan olla valmis, ainoastaan valmis oppimaan ja kasvamaan sen lapsen mukana!

Amalia ja Sunflower, ihana kuulla kannustusta siitä, että se hoitoihin hakeutuminen on oikeasti positiivinen asia! Mulla on jostain syystä muodostunut oletus, että tää raskautuminen ei tule olemaan helppoa, ja että tuun tarvitsemaan apua. Tiedän, että mulla on menossa vasta ensimmäinen yk, ja että homma saattaa mennä jopa kerrasta läpi... Kumminkin mulla on ollut pelko, että vaikeuksia tulee, ja tuntuu hyvältä kuulla teiltä se soitto oikeasti helpottaa :)

Ja -es-:lle tsemppiä! Mä jos kuka tiedän mitä on vitutus! :LOL: Mä olen 15-vuotiaasta ollut lähes säännöllisesti hoidettavana masennuksen ja ahdistuksen vuoksi, jotenkin mä siinä teini-iässä hukkasin täysin kyvyn suhtautua negatiivisiin asioihin ja menen helposti "raiteiltani". Ehkä se tärkein ero masennuksessa ja normaalissa vitutuksessa on just se kyky nähdä asiat kontekstissa, ja tämä meinaan pätee ihan kaikkiin: On ihan ok, jopa suotavaa välillä olla todella pettynyt ja vittuuntunut, kunhan aina muistaa tehdä sen tilanteen vaatimalla vakavuudella. Esim. uuteen kiertoon joutuminen on varmana iso pettymys, mutta kun sen rinnastaa kaikkeen mitä elämässä sillä hetkellä on hyvin ja että oikeasti ollaan matkalla saamaan oma rakas lapsi, niin onhan se aika pieni ja ohimenevä asia? :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis ja -es-
Mosmos sen hyvin "sanoi": "valmis oppimaan ja kasvamaan sen lapsen mukana". Talous, terveys ja oikeastaan ihan kaikki voi mennä päälaelleen hetkessä ja täysin yllättäen. Mutta jos on valmis, ei anna sellaisen pelon haitata. Lapsi on kuitenkin jotain pysyvää. :)
 
  • Tykkää
Reactions: -es- ja Nemppis
SilverBride
Kyllä elämässä jotenkin aina selviää, mä ainakin luotan siihen. Asenteesta ja omasta itsestä on kuitenkin niin paljon kiinni. Asiat pitää ottaa niinkun ne tulee, varsinkin sellaset mille ei mitään voi. Ja sitten eletään ja tehdään päätöksiä niiden mukaan :)
 

Yhteistyössä